Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Jízdní dojmy s Citroënem C3. Komfortní pseudocrossover s unikátní kamerou

41 komentářů

Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Cukací automat. Navíc je kapota přivedlá, protože dodatečně museli dodělat místo na masku.
Avatar - pallas
pallas
to je už taká novinárska latina. Ak to nekliká, a nebolí ťa z radenia zápästie, tak napíšu o dlhých dráhach radenia.
Avatar - Jaros71
Jaros71
Design je celkem pěkný....ale několik detailů mi vadí.
Malinké světla..raději mám klasické větší světlomety..jinak karoserie celkem ok.
Cross vzhled je fajn..i do města.
Interier , to je asi největší problém.
Na pohled zvláštní a docela pohledný.
Sedadla i nějaké to boční vedení mají.
Dveře mají strašná madla jak od batohu..proč?
Volant konečně klasický , pěkné budíky a kaplička.
Středový tunel je celý divný...dominuje pěkný hranatý tablet.
Pod ním kulaté plasty..s dírou navím k čemu..visící mobil je tragický.
Ovládání vše přes tablet je při jízdě k ničemu , otravné a nepraktické.
Asi auto osloví hlavně mladou generaci...starší jedinci budou hledat normální , užitně přívětivější interier malého auta.
Uvidíme hlavně jak nový citron bude jezdit..
😉
Výhradně benzínové tříválce nejsou žádná výhra!
Avatar - Vij
Vij
Tak to je po delsi dobe, co me nejake auto skutecne nadchlo. Novy C3 je moderni vuz, tak jak bych ocekaval od soucasne produkce.
Nevim jake ocekavani mel autor clanku od automaticke prevodovky, ale ja mam tuto prevodovku Aisin ve sluzebnim C4 Picasso a musim potvrdit, ze funguje paradne. Prechody mezi rychlostmi jsou v podstate nepostrehnutelne. Je sice pravda, ze pri prudsim seslapnuti pedalu pkynu pri rozjezdu, tak citite silnejsi zaber dvojky, ale je to pocitove prijemne a rozhodne se nejedna o zadne skubnuti nebo trhnuti. Tento automat Aisin je zcela srovnatslny s automaty z BMV nebo Volva.
admin badge
David Bureš (Auto.cz)
Zkušenosti z C4 Picasso nemám, nicméně to, že v jednom autě daný automat funguje, ještě neznamená, že v jiném bude stejně tak dobrý. Třeba osmistupňový automat od ZF je třeba v BMW skvělý, zatímco v některých Jaguarech by mohl být lepší. Vždy záleží na kombinaci s motorem. A v C3 to zkrátka ideální nebylo.
Avatar - Jopino
Jopino
nechci Vám do toho kecat, ale taky záleží i na tom, jak je naladěn samotný software převodovky 😉
admin badge
David Bureš (Auto.cz)
Já to tam nezmínil? Koukám, že skutečně ne. Máte samozřejmě pravdu, záleží i na tom softwaru
nebezpecnavosa
Jede to, zatáčí to, brzdí to, naprostá samozřejmost a není na tom co nového vymejšlet. Tak proč o tom pořád mluvit ? A že "mladí" nemají zájem o automobily (taky jsem si přečetl názor nějakých "výzkumníků") ? Spíš už auto berou jako naprostou samozřejmost, a tak už ho z nudy "nepotřebují", realita je ale úplně jiná.
Avatar - Twingo
Twingo
Já jsem mladý a automobily mě zajímají 😄 😄 😄 !!!
Avatar - Zappa
Zappa
a ja som mlady a to auto je super!!!
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
A já sice už věkem "mladý" nejsem, ale tohle auto se mi zatraceně moc líbí.
Avatar - speedfred
speedfred
mladý som bol,ale auta ma bavia stále 😄
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Tak někdo má mládí trvale v srdci, že? Já ostatně taky, jen už nespadám do marketingové kategorie "mladých lidí" (typicky do 30, maximálně 35 let). Tuhle C3 bych si na dojíždění do práce a návštěvy vzal z fleku, opravdu se mi líbí.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Vieš ako sa hovorí, máš toľko rokov na koľko sa cítiš, nie koľko skutočne máš. >😁
Avatar - maxi!
maxi!
ja som uz stary chnup, ale je to suprove vozidielko pre nas mladych srdcom!!! :-!
Petr72
A co ta kamera kdyz nekdo pojede do Rakouska?

Edit: Rad bych videl toho de**la co mne dal palec dolu, jestli ma taky nejaky argument. Protoze dotaz vychazi z informaci co se siri medii, ze za kameru v Rakousku hrozi pokuta pry az nekolik tisic EUR.
mbrzda
Čistě teoreticky by bylo možné to nastavit tak, aby v oblastech kde je kamera zakázaná byla automaticky vypnuta. Jestli to tak bude samozřejmě nevím....
Petr72
No jo, ale to by musl byt v kazdem takovem aute GPS cip. Protoze i normalni kameru preci mohu vypnout a presto muze byt problem.
I kdyz pred chvilkou jsem cetl zase nazor primo nejakeho Rakouskeho odbornika, ze kamera je mozna, jen se nesmi zaznam dostat na verejnost. Takze kde je vlastne pravda? Kazdopadne hadat se nekde s nejakym aktivnim mistnim policajtem a jeste k tomu v nemcine nemam chut. Takze i treba toto by mel ten nas slavny Autoklub poresit s rrakouskou stranou a oficialne to vyjasnit.
Avatar - pallas
pallas
tá zabudovaná kamera v C3 obsahuje GPS prijímač.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Pokuty asi nejsou za samotné kamery (pokud to není za nesmyslné umístění, kdy kamera zabírá půl výhledu řidiče), ale spíš za zveřejnění záznamů. Vždyť čelní kameru dnes má spousta aut s aktivními předkolizními systémy, to by zakázali i ta?
Petr72
Ano souhlas, toto je nazor na zaklade zdraveho rozumu. Bohuzel nase media prezentovala ze astronomicke pokuty jsou v Rakousku pouzivani kamer. Takze ted je otazka, jak je to ve skutecnosti? Opravdu nestoji za to dohadovat se s aktivnim rakouskym policajtem.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Pokiaľ je mne známe, tak aj na Slovensku môžeš mať kameru a používať ju, len nesmieš zverejňovať obsah kade tade po internete. Má slúžiť výhradne na účely na ktorý je primárne určená, teda v prípade nehody aby pomohla určitým svedectvom.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Tak je to u nás. Ale zaslechl jsem v 'dashcam komunitě', že pro rakouské policisty je kamera za sklem nepřijatelná, protože je pro ně závadný samotný sběr informací, nejen zveřejnění.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Je škoda, že k tomu neexistuje žádné závazné vyjádření. Ne, že bych kameru vozil, ale je dobré vědět, s čím mohu případně počítat.
Avatar - pallas
pallas
v Rakúsku sa podľa všetkého bude C3 predávať bez zabudovanej kamery

"Mit einer Dashcam gibt es übrigens auch eine Weltneuheit: Aus Datenschutzgründen darf die Kamera in Österreich allerdings nicht angeboten werden."

No a keď príde C3 zo zahraničia, tak asi budú na hraniciach rozdávať také samolepky, na jej prelepenie?!
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Design auta perfektně reaguje na poslední trendy a určitě se dá říct, že C3 má styl, takže tady asi bez výhrad. Vestavěná kamerka je příjemná ptákovinka, pokud bude možné ji jednoduše použít pro záznam jízdy, ideálně formou časové smyčky. Velmi chválím uvádění reálné spotřeby. :yes😒br />
Ale pak je tu pár věcí, které mě zarazily. Zejména dynamické parametry motorizací: až 16.3 sec u základního 50kW tříválce a až 14.9 sec u 60kW verze?! 😲 A u ostatních motorizací to samé. Přitom hmotnost velmi nízká (což je chvályhodné), umím si to vysvětlit snad jen hodně těžkým zpřevodováním. Když je řeč o něm, zvláštní je pětikvalt i u nejsilnějšího benzínu. Jinak mě ještě nemile překvapuje ovládání všeho přes displej, což je prostě ústupek bezpečnosti ve prospěch katování kostů. Vlastně celý interiér vypadá nějak zkatovaně, třeba výplně dveří.

Celkově vzato C3 asi nebude vozem, který bych si v její třídě vybral. Ale zákazníky si zřejmě najde, o to bych se nebál.
TommII
Presne, ten interier je mirne receno hnusnej. Stejna madla dveri mela Skoda 105S >😁 ze ktere jsme si delali kvuli tomu legraci uz v osmdesatych letech. Komplet dverni vyplne vypadaji jak monolit z PET na ktery nekdo namontoval ksiry z batohu. Displej ovladani pekne ergonomicky u kolen - myslim, ze na techto strankach za to skodovka slizla dost kritiky. No a ovladani pres tablet je uz fakt neodpustitelny pruser, kde jsem ocekaval, ze uz se po tomto omylu v Peugeotu 308 poucili. Asi jim nejake v PSA zbyly... >😁
Vrcholem je pak vyhradne trivalcova motorizace 😒
Avatar - pallas
pallas
"Stejna madla dveri mela Skoda 105S" - tak to teda nemala. Š 105 mala koženkové "uši" visiace zvislo dolu, ako madlá v MHD. Treba navštíviť očného?
TommII
Netreba... vim presne jak vypadala madla nejlevnejsi verze nejlevnejsi skodovky. Myslis, ze je v nakladech vyznamny rozdil v kozenkovych poutcich svisle dolu nebo vodorovne? V obou pripadech je to reseni hodne kombajnu nebo jineho zemedelskeho vozidla... Pevne verim ze i Citroen bude mit aspon mimo zakladni verze madlo z plastiku (jako Š 105L). chvalihodne ale je, ze se Citroen umi pochlubit i holobit socialedition verzi, s "poutky" z kozenky misto madel a s cinskym tabletem misto poctivych tlacitek... Kazdopadne az na ten interier, je to celkem sympaticke vozitko, ktere ma cumak jak hamburger od mekace >😁
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ale tie hodnoty zrychlenia mi pridu ozaj moc lezerne a akesi vlazne .... sice uz to dnes nie je moc o zrychleni ani maximalke ( doba sa meni ) .... ale aby top motorizacia to davala za 10,9s? ... a zbytok az okolo 14-15s? ( co je na urovni zakladnej fabie ) ... obzvlast ten zbytok ktory bude kupovat vacsina zakaznikov mi pride v zrychleni az hodne pomaly.... ved zakladna mazda 2 s 55kw da 100ku za 12,1 s .... tie silnejsie verzie mazdy ani nehovorim ... tam sa uz ide pod 10s

ved to uz aj 20 rocne vykonom slabucke kusky su rychlejsie v zrychleni ako nejedna nova C3😒br />
felicia 1,3 50kw - 13,2s
polo 1,4 44kw - 14s

obe tieto male auta mam pojazdene hodne a ozaj nic moc v zrychleni to nie je ani u jedneho z nich

ako nechapem kto si dnes kupi male auto so zrychlenim 15-16s ;-\ ( mne to pride po aktivnej stranke bezpecnosti az nebezpecne taketo slabe zrychlenie dnes uz ) ... ked napr. aj vo felde co to da za celkom solidnych 13,2s si dnes na cestach uz povacsniou pripadam ako ten najpomalsi slimak ( hlemyzd )
Avatar - Anonym
Anonym
Na měření zrychlení neexistuje žádná závazná norma, takže nelze srovnávat čísla různých výrobců. A právě Frantíci vždycky udávali "podezřele" vysoká čísla u zrychlení z 0 na 100. Takže je možné, že C3 až tak špatně nepojede.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
len aby to nebolo este horsie.... lebo tie papierove udaje zrychlenia v praxi neraz aj tak nedosiahnes... ale si za nimi vzdy nejaku tu polsekundu a aj viacej.... pozri.. napriklad taka felda proste moc nejede... pruznost veskera zadna... co si budeme klamat... neraz citim ze je to proste strasne slabucke to auto ( zvlast ked prestupim z ineho ) ..... a napriek tomu ma papierove hodnoty zrychlenia lepsie ako vacsina C-trojok co vidim v tabulke.... ako je to mozne.... nechapem

podla mna do tych 13s je to este za mna celkom akceptovatelne zvlast na male auto ... ale hodnoty ako 14-15-16s? to je ozaj uz prekonane... casy fabie junior su predsa davno prec

ako auto sa mi paci... ale aby clovek kupoval top verziu aby to aspon nejako zrychlovalo a nebol si brzdou? ved taka mazda 2 uz v zaklade vycvici takmer vsetky tieto C3ky .. neskutocne
Avatar - pallas
pallas
správne píšeš. Papierové hodnoty. Nedávno sa riešili papierové hodnoty spotreby u Mitsubishi. Mazda má také papierové údaje aj čo sa týka výkonu motorov.
Petr72
Jakou ma zrychleni z 0 na 100 souvislost s aktivni bezpecnosti? S aktivni bezpecnosti ma primou souvislost zrychleni pri predjizdeni, napriklad z 80 na 100. A zde pak hlavne u atmosferickeho motoru zavisi na stylu jizdy. Napriklad na 5. stupen to zrychli napriklad za 10 sekund, pri podrazeni na 3. stupen kdy se otacky dostanou do pasma s maximalnim tocivym momentem to treba trva 5 sekund.
Takze i u toho zrychleni z 0 na 100 bude taky sakra zalezet, jestli te 100 dosahnu az na 5 a nebo zda to tam dotocim na 3.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Jiné dojmy ve mě tahle zrůda se 6-ti lampičkami na předku nevzbuzuje. Hnus! :no:
Avatar - maxi!
maxi!
konecne mas pravdu - je to pekne auticko pre moderneho cloveka co si rad vyblazni vzhlad podla svojej fantazie a tak je to vlastne SUPER, ze tebe sa to nepacilo! :-!
Avatar - LuCZiano
LuCZiano
Vidíš a mně se to auto naopak velmi líbí. Francouzi mají obecně poslední dobou celkem šmrnc.
Contradark
Ano, je to roztomilé, cool. Ale jako téměř dvoumetrový chlap nechci roztomilé, malé, cool auto o pěti barvách s tříválcem😄. Ani do města ne. Pro ženský fajn. :-!
Nonsens
Najprv napísať, že vy sa nebudete obsiahlo venovať kamere a potom jej venovať 3 dlhé odstavce? Čo sme na hifi&video? Je tam kamera s dobrou konektivitou na siete a bežné softy. Prečo 3 odstavce? O komforte silnejšej jednotky som sa dozvedel len, že šumí strecha, ale o kamere viem aj rodné číslo. Prečo to robí citrón, je jasné, radšej capnúť kamerku ako poctivý hardvér, ale prečo to robí autoserver? Ten veľký stredový displej tuším nie je v nižších verziách výbavy, ale nie som ale istý. Za mňa kúl autíčko. S tým automatom to môže byť slušné, len otázka je, ako nepríjemné je to dunenie pod 2 tis. Ale na to treba asi komplet test.
SoundEater
Dobrý den, potřebuji radu.
S manželkou uvažujeme o koupi Citroënu C3 ve verzi Shine. K dispozici jsou dva benzínové motory a to Sas Puretech 110 6man a PureTech 82 6man. Chtěl bych se zeptat jakou verzi bychom měli spíše vzít. Já zastávám výkonnější motor se 110 koňmi, který je o zhruba 30 tisíc dražší, ale svižnější.
A teď ta otázka. Vyplatí se u tak malého auta? Nebo stačí 82 koňový. Nikde na webu jsem srovnání nenašel. Přeci jen 30 k je rozdíl a jestli se motor nevyužije, nemá smysl ho kupovat. Díky za odpověď
p1234
ak to bude "mamataxi", tak urcite 82.... to f pohode zvladne.
primovstrek do mesta e-e. :no: