Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Za volantem Škody Kodiaq: Opravdu turbodiesel nejede? A jak se sedí úplně vzadu?

69 komentářů

houmr
Citujem redaktora😒br />
Jednotce se nejvíce líbí ve středních otáčkách, v těch nízkých má ve srovnání se čtrnáctistovkou přece jen menší elán. Nejlepší je tak motor držet mezi 2000 až 4000 otáčkami, víc už nemá smysl jej vytáčet.

Kde chce redaktor tocit este tu naftu, ked v 4000ot. uz to umiera, ho to nejako prekvapuje. Inak paradne vyuzitelne pasmo otacok skoro ako kedysi u 1,4 TDI 😉

Nech sa na mna redaktor nehneva, ale za stredne pasmo otacok u nafty povazujem nieco ine. rozsah 2000-4000 ot. je stredne pasmo pre benzin 😉
Avatar - saldy
saldy
No nevím jak Kodiaq, ale některé, spíše malé dýzly jsou "vysokootáčkové" a mají ten rozsah cca 2000-3000 ot, pak to jde dolu a za 4000 ot. už jsou ve smrti.
Avatar - praptak
praptak
Ano, nafta má typicky využitelné pásmo otáček velmi úzké. 😉
Dušan10
Som rád, že Škoda prestala "dokazovať" že predĺžená záruka je "zbytočná" ... a už má predĺžené záruky na svoje vozidlách v ponuke ..... na Slovensku je to pri tomto novom modely na 5 rokov.

Zdá sa, že tu Hyundai vyhral >😁
Avatar - Jaros71
Jaros71
A to je dobře...i VW nyní dává k novým vozům záruku na 4 roky v ceně vozu za 1 kč :yes:
5 let by měl být standart..uvidíme.
MariAchi
Nevyhral Hyundai ani Skoda, vyhrali zakaznici.
No ted je ejste dulezite, jak se bude vyrobce k zaruce stavet. Pri kvalite vyrobku koncernu z poslednich let bych se vubec nedivil, kdybys dotahl Kodiaka na lane s potkanym motorem do servisu, a tam by ti sdelili, ze motor TSI je spotrebni material, na ktery se zaruka nevztahuje.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Ten hlupec, co si koupí benzínový motor si ani jiné zacházení nezaslouží. :-!
MariAchi
Jak ktery benzin, Ado, ja bych takovym 3,5 V6 nepohrdnul i pres tu spotrebu 😄
_MT_
Něco se změnilo? Škoda nabízí prodloužené záruky roky. Alespoň v ČR.
Tymkoo
tvl jak muze ridit, kdyz se loktama skoro opira o bricho???
Avatar - JohnST
JohnST
Na tom videu ten redaktor tara ako u motoru 140kW v Superbe pocuje zvonenie, ako tak chyba ten predvstrek. To ma asi tinnitus. :-!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Škoda vyrobila novinářské kombinace, které se u nás k běžnému zákazníkovi nedostanou (1.4 TSI AWD+DSG). Tak si říkám, co všechno je zkrátka na těch novinářských vozech jinak? Podložky pod koly? Jiný SW ŘJ? Kdo ví, co ještě...

Jinak jsem ale s Kodiaqem spokojený. SUV na půdorysu Octavie má výrazně hodnotnější interiér, a to se cení :yes: Z druhé strany je ale cena vcelku brutální a nevidím jediný důvod, proč nejít do plnohodnotného střednětřídního SUV formátu Sorento či Santa Fe... Tím spíš, že Kodiaq bez 2.0 TDI+AWD tak nějak zcela ztrácí smysl a kouzlo. Základní 1.4 TSI nepochybně dynamicky základní úlohu odedře, ale s opravdu neakceptovatelnou spotřebou.
jozinec
takže aby bylo SUV správné střednětřídní SUV musí mít správnou výšku?

co sem někde jinde dával Gvick2😒br />
délka Santa 4690 mm Kodi 4697 mm
šířka Santa 1880 mm Kodi 1882 mm
výška Santa 1675 mm Kodi 1655 mm
rozvor Santa 2700 mm Kodi 2791 mm
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Santa Fe pokud skutečně potřebuješ 7 míst, má verzi Grand, kde +2 místa nejsou jen do počtu. Stejně tak mají poctivé objemy 2.2 v dýzlu nebo klasický automat.

Jo a podívej se na boční siluetu Kodiaqu. Klasická škodovácká užovka, je natažena za B-sloupkem a zadní dveře jsou výrazně delší, stejně jako kdysi u Octavie nebo Superbu.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Ty voe poctivé 2,2? Takže 2,0 je málo a 2,2 už je poctivé? 😲
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
řekněme, že jsme tady v kategorii, kde objem opravdu ničím nenahradíš. Takže dvě deci se počítají.
Avatar - _Karel_
_Karel_
hmm, odborník!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
jsem rád, že oceníš mé znalosti :yes:
MariAchi
Zas ty tvoje teorie, ta 2,2 je uzrana a lina, uz si to konecne projed at aspon naznakem vis, o cem pises.
Avatar - Shr3k
Shr3k
Souhlas, ti korejští poníci se v tomto motoru někam ztrácejí a není to vina převodovky.
Morgan Wheeler
Jak jste na to přišli chlapci. Všechny diesly pokud jsou podobné výkonově i podobně jedou, není tam víceméně žádný rozdíl. Je zde i v diskuzi odkaz, který to potvrzuje. Sorento je pořádný kus auta, ale třeba ta 2.2 je mimořádně pružná, určitě více než kterékoli jednoturbové TDi. Spíš je to taky tím, že korejci tolik neslibují ohledně zrychlení a co se týče spotřeby nedolívají močovinu a to za těch pár decek stojí.
MariAchi
Kecas, i kdyz jsou motory prametrove podobne, rozdil v jizde a dynamice muze byt propastny. Je treba to vyzkouset a srovnavat.
Osobne si nemyslim, ze by ten rozdil delal motor 2,2 samotny, spis je to kombinace toho motoru, ktery papirove pozadadvky splnuje jen za ceny maximalniho nasazeni a ne moc efektivni prevodovky (byt jinak hladce a presne radici, urcite z hlediska komfortu lepsi, nez DSG).
Avatar - Shr3k
Shr3k
Mno, Háčková 2.0 a 2.2 jsou opravdu technologické vykopávky. 😄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano, vykopávky, jenže v tom dobrém. Není žádným tajemstvím, že čím blíže jsme kategorií pracovních pickupů, tím méně se downsizing uplatňuje. Proč asi...?!

U SUV předpokládájících vyšší zatížení, tahání těžších přívěsů atp. je to prostě výhoda.
JirkaX
Můžeš prosím napsat, kolik km jsi s tím dvoulitrem od VW najel?
webpaja
Poctivé, tak to nejpoctivější je vlastně Toyota, která cpe obstarožní R4 s objemem třičtvrtě litru v jednom válci.

Papír a internet snese vše 😉
Avatar - Emel
Emel
Proč by se nedostaly? 1.4TSI DSG AWD je úplně normální kombinace. Ale já vím, ty si to říkáš stejně...
webpaja
Můžeš to něčím odložit, nebo dál platí co z tebe obvykle vypadne? 😉
_MT_
1,4 TSI s DSG a Haldexem v ČR v nabídce je. Jakou spotřebu by sis u takového auta představoval?
Avatar - Avanti
Avanti
Každých päť minút je tu nový článok o ***iaku. Odchádzam.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Oceňuji, že u obou dnešních článků o Kodiaqu (!!!) je v nadpisu sezení ve třetí řadě. Napoprvé to nejspíš vyzkoušeli, a podruhé otestovali. Nebo naopak?
Každopádně, tak jako tak, oceňuji genialitu tvůrce zdejších titulků, tolikrát již potvrzenou. :yes:
Avatar - O5kar
O5kar
Zde redaktor Martin Vaculík píše o dalším pekle pod kapotami koncernu VW - motor 2,0 FSI. Který nevydrží v pohodě ani do základní normy 120 t. ujetých km. A takových tam už popsal, ale bohužel vždy, když skončí jejich etapa výroby. A VW kráčí do dalšího maléru. Ty poslední, jedna perla za druhou. Jak jsem už psal.Prostě od koncernu jenom to nové a po max 120 t. ujetých km, pryč s tím od baráku. A ještě ty motory, co žerou olej jako pominutí. Takže se hlavně z těch motorů nepodělejte.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Však to víme všichni, že VAG začal dělat auta pro jednu generaci majitele, takže max 5 let a pak rychle pryč. Z druhé strany - kdo dnes vyrábí něco jiného? Hyundai vyrábí zcela stejné sra*ky. Takže dnes jsou na tom všichni plus minus stejně jako Dacia (co do životnosti a trvanlivosti). Jen je samozřejmě rozdíl, jestli ten spotřební šunt dostaneš v kartonové krabici, nebo zabalený ve vánočním papíru s růžovou mašlí, nebo obalený zlatem s ohňostrojem 😉
Avatar - Jaros71
Jaros71
dej si rohypnol... >😒]
Xylo
To leda z nějakých hodně starých zásob ... Rohypnol se už dlouho nedělá 😉
T.E.S.L.A už na ACZ serie
Ešte popíšete kufor, sedenie vpredu, sedenie v druhej rade sedadiel a pre istotu ešte raz sedenie celkom vzadu, potom po dva články o každom motore, o prevodovkách, dizajn predných svetiel, dizajn zadných svetiel a niekoľko testov nepoužiteľných novinárskych výbav doplnené o testy základných verzií... to tu bude Kodiaqu zas jak nasraného... :-! :no😒br /> Prečo nám musíte každú novú škodovku takto zhnusiť?
augustin
:yes:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
mě by zajímalo, jak měkké jsou měkčené plasty? Pokud je to tvrdší než marshmallow, tak to na úspěch nebude >😒]
Avatar - IbizaFR
IbizaFR
ještě zbývá článek, že je rychlejší než 458 Italia, jako každá škoda >😒]
ozawasan
jak se chytá Koudy za kliku.....
jak se do Koudyho nastupuje....
jak se usedá do jeho sedačky 1. normální potahy 2. kožené potahy
jak se startuje, aneb jak si nešmatlat tlačítko a jak je ten pocit mnohem lepší, než jinde
jak se hází blinkr v Koudym
jak funguje čtyřkolka v Koudym 1. když jí nepotřebujete 2. když jí potřebujete
jak by Koudy dal Dakar, kdyby grafikům studio líp grafikovalo
jak se leží na zadních sedadlech 1. když jsou normálně 2. když je složíte
jak je Koudy dokonalý rodinný typ
jak je Koudy dokonalý manažerský typ
jak je Koudy dokonalý pro ženy řidičky
jak Koudy vyhrál auto roku
jak Koudy startuje
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX… />miriády článků o Koudym
Jak je Koudy kvalitní ojetina...
jak byl Koudy na pohřbu motoristické novinařiny serveru Auto.cz

aneb - Wo ist Koudy?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
jak funguje čtyřkolka v Koudym 1. když jí nepotřebujete 2. když jí potřebujete... no zrovna tohle by mě vcelku zajímalo. V době, kdy Peugeot nasadil do propagace dvoukolek a jezdí s nimi i dakar, je otázka reálného přínosu AWD v běžné praxi docela zajímavé téma.
ozawasan
jako nadšený čtyřkolkář ti na rovinu napíšu, že pokud nechceš vyloženě jezdit mimo normální polní cestu, tak stačí dvoukolka se systémem kontroly trakce na 95% všech jízdních situací. Musíš tomu pak přizpůsobit jen své nastavení pro řízení.
Ale přesto, co jsem napsal výše, tak čtyřkolku považuji za velmi přínosný prvek aktivní bezpečnosti, přestože všechny ty systémy na prevenci nárazu, smyku etc. etc. jí pomalu odkazují do říše skoro něčeho zapovězeného.....(přeháním)
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tady mi jde spíš o třeba mokrou trávu či nějaké to blátíčko. Nevím, kolik se toho dá obelhat elektronikou a kontrolou trakce. Nicméně třeba test Dusteru 4x2 na garáži.sk docela potvrdil, že i s dvoukolkou to při troše používání mozku v lehčím terénu jde.
ozawasan
jde - ale má to svoje limity, kdy prostě druhá náprava pomůže překonat to co chybí - někde na juhutubu jsem viděl test - pohledej - Peugeotu 2008 a Opelu Mokka - ten peugeotí terrain ovladač proti 4x4 - hezky to ukázalo limity elektroniky....
Arese
Ještě jsi zapomněl na důležitý test, jak lze v Koudym provozovat sex! >😒] >😒] >😒]
ozawasan
Neblázni😊. Už usednout za volant tohoto stroje musí být tak nepřetržitá řada orgasmů, že provozovat sex v něm je věc absolutně zbytečná... 😉
frite
Myslím že koupit u VAG auto v prvních svou letech produkce za současné ceny, tak se cítím že mě někdo pěkně oj...bal.
Avatar - karasjan14
karasjan14
;-\ ... spíš mě docela zaráží, že 2.0 TDI v Kodiaqu jede téměř se stejnou spotřebou jako nové Audi SQ7 s hodně lehkou nohou. A to bude u Audi hodně lehká noha minimálně jako normální jízda v Kodiaqu, co se rychlosti týče.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Mně připadá, že novináři mají prakticky vždy obrovské spotřeby, v běžném provozu prakticky nedosažitelné...
webpaja
Na auto tohoto typu, velikosti, aerodynamiky, hmotnosti už je prostě R4 nafta na hraně. X5, Q7, RRS budou se šestiválci jezdit s podobnou spotřebou.

RRS TDV8 za cca 9,3 v mixu, třeba.
Horst Fuchs
Sedm litrů se ti zdá být moc? Naopak je to vzhledem k mamutí váze a velikosti auta zcela OK. Ono i s Yetim je docela problém dostat se pod "7". Je vidět, že i ta otřesná spotřeba 1.4TSI bude nejspíše blízká realitě a nebyla způsobená divokou redaktorovou jízdou,
Spíš je zajímavá informace o mrtvolnosti motoru pod 2.000 otáčkami, 2.0TDI 110 kW naopak vždycky zabíraly velmi nízko, bez nějaké turbodíry, klidně od 1400-1500 otáček.
Avatar - karasjan14
karasjan14
Tak mamutí váhou bych to nenazval. Kdyby to mělo aspoň dvě tuny, tak už je to jiná. 😄 Je ale pravda, že zde bude nejspíš hlavním problémem velikost auta a jeho aerodynamický odpor. Já jen, že je to prostě smutné, že auta s čtyřválci jezdí v podobně velkém autě za stejnou spotřebu jako osmiválce. Fyziku hold neoklameš. :-! Chápu, že je potřeba, aby svět produkoval stále méně oxidu uhličitého apod., ale nemůže se vzpamatovat jen automobilový průmysl. Budu rád, když by se přešlo rychle na elektromobilitu s tím, že by to udrželo při životě pár skvostů se spalovacími motory, ale takhle to nejde. Přesně tohle nás donutí přemýšlet nad tím, že takovéto snižování spotřeby nemá cenu. 😄
JirkaX
Ta informace o tom dvoulitru je nějaký nesmysl. Mám ho v novém dvojkovém Tiguanu a pochybuji, že by byl takový rozdíl ve zpřevodování, i hmotnost je podobná. Točit ho mezi 2 - 3 tis ot. by znamenalo jezdit v obci za 2 a 90 na trojku. Na čtyřku 50 naprosto v pohodě a 90 šestkou. Žádný problém, ten motor se bez reptání zvedá z 1200 ot., ze 1400 docela svižně. A spotřebu mám za 6 tis km 4,9.
Avatar - JohnST
JohnST
4,9 priemerna spotreba v Tiquane. Tak to je novy svetovy rekord. Volajte do Guinessovej knihy nech vam to zaknihuju. >😒] >😒]
JirkaX
To není. V létě a na letních to bylo 4,7. Jezdím převážně delší jízdy. Za kolik s ním jezdíte Vy?
Horst Fuchs
Jsi celkem kouzelník. 5 litrů má dlouhodobě manželka s Octou 2.0TDI 103kW, což považuji za velmi pěkné, ostatně jako i veškeré ostatní vlastnosti tohoto motoru (na rozdíl na od otřesného 1.6TDI). Na Spritmonitoru má jeden (slovy 1) člověk spotřebu 5 litrů, průměr je 6,7, což je OK a souhlasí to i s Škodiakem. Nicméně to asi je teoreticky možné, ale nejspíš nejezdíš moc po dálnicích a vlastně vůbec moc nejezdíš 😉
JirkaX
V té Octávce máte trochu jiný motor. To za prvé. Za druhé, jezdím převážně dlouhé trasy, včetně dálnice. 2300 km měsíčně je málo?
webpaja
...redakce se zbláznila, zatímco ostatním webům stačí jeden delší článek, hoši tu tapetují jako smyslů zbavení. Bez pardonu by marketingoví manažéři měli přehodnotit co může ještě obecenstvo vnímat pozitivně a co už je vyloženě otravné. Tady ta mez byla překročena výrazně.

Víte hoši, že je autosalon v LA? Stelvio s I-Type se válí v olezlých článcích dole na stránce u starých zpráv z víkendu a jediná CX-5 si užívá malou fotku nahoře.

Je tu pánové PŘEKAĎÁKOVÁNO. Žádné auto si nezaslouží být takto dehonestováno.
Hovnohlav
Jo. Presne. Na kaďáky se chodi koukat na jiny weby :yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
este predvcerom som ku kodiaqu co to napisal ( ozaj len par postrehov ) ale potom prislo dalsich xy kadako-clankov a uz to fakt nejde .... nechapem to rozkuskovanie .. ok je to nove auto.. je to naj znacka sveta skoda ... ale zase na kazdu blbost clanok? .....specialy clanok ako sa nastupuje.... specialny clanok ako sa vystupuje... specialny clanok ako sa sedi vpredu.... ako sa sedi vzadu ... aj male deti ktore ozaj chcu hned vzdy vediet vsetko by to uz prestalo bavit

uz teraz za dva dni tu ma kodiaq snad viac clankov ako napr. taky citroen alebo fiat za cely rok ... je to kusok nefer vzhladom k inym znackam ktore rozhodne by nemali byt takto prehliadane ale co spravis.... kazdopadne cakat povedzme 10 clankov o novej insignii ( ktora pride uz coskoro ) asi mozeme marne 😉 o co sa vsadime ze ju odbavia velmi rychlo ale hlavne nenapadne...

PS: a aj dnes ocakavam aspon 2 clanky o kodiaqu ... minimalne ...
T.E.S.L.A už na ACZ serie
Ty by si tiež mal niekedy množstvo a dĺžku svojich príspevkov obmedziť. Nič v zlom, ale po treťom približne tohto rozsahu ťa už nečítam. 😉
_MT_
A bylo tomu u předchozích premiér Škody jinak? Já si vybavuji článek snad na každou motorizaci, kterou na prezentaci projeli. Plus samozřejmě "jedeme na prezentaci, co chcete vědět," někdy i "živé" zprávy a kdo ví, co jsem ještě zapomněl. Obešel bych se bez toho, ale beru to tu jako normu. V blízké době nás pak čekají redakční testy prakticky všech motorizací.
webpaja
Beru, nechat Kaďáka někde pod headlines a držet to nejzajímavější. Takhle mi to připadá, že tu "padání" článků na stránce dělá stejný pitomec jako tabulky v Autosalonu.
Bez elementární znalosti a zájmu.
_MT_
Tak já titulku nemám rád. Mám radši články chronologicky a definitivně mě odehnali tím stránkováním v nové verzi (ani nevím, jestli to někdy opravili).
Avatar - Londonbridge
Londonbridge
Skoda simply clever , na auto cz. for ever & ever...........& ever... >😁
topten
[odkaz]

sice ten benzin je dvojkolka a chrocht ctyrkolka, ale prece jen se zda, ze chrocht nejede ..
Avatar - vabis
vabis
hezka akce :yes:
Avatar - Shr3k
Shr3k
Tak je možné, že se s DQ500 ten motor opravdu nemusí tolik žinýrovat na nižší rychlostní stupně, ale stejně mě to nepřesvědčí o smysluplnosti koupě této motorizace s ohledem na charakteristiku motoru. Velké turbo, malý objem, velký intercoooler = nízký rozsah použitelných otáček. Sedmikvalt sice něco vykryje, ale aby hlavní housle hrály jen mezi 2000-4000, to je prostě málo. Chce to dvě turba a použitelný rozsah posunout na 1800-4800. Proto si počkám, než tu bude nabídka 240k TDI, a pokud nepřijde, na VW jsou také pěkné slevy.
Kamikaze
Neviem, ale kodiaq vo mne nejak nevyvoláva taký ten wow efekt novinky ;-\ . Dizajn síce vyslovene neurazí, ale príde mi strašne okukaný, skoro ako keby bol na trhu už niekoľko rokov,.....neviem či je to podobnosťou s Kiou Sorento predchádzajúcej generácie [odkaz] (to môže byť subjektívne), alebo tým pretlakom článkov o kodiaqovi, ktoré na mňa vyskakujú na každom rohu.