Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Pět aut, která se neměla narodit: To nejhorší z ojetin!

Některým autům byste se v bazarech měli vyhnout obloukem, případně vybírat s opravdu velkou rozvahou. Přinášíme pět chronických průšvihářů!
Zpět na článek
17. 11. 2016 09:51
17. 11. 2016 10:24
17. 11. 2016 13:10
17. 11. 2016 14:47
17. 11. 2016 18:14
17. 11. 2016 20:44
18. 11. 2016 18:33
17. 11. 2016 11:16
17. 11. 2016 11:50
17. 11. 2016 13:33
17. 11. 2016 18:17
17. 11. 2016 14:56
18. 11. 2016 04:17
17. 11. 2016 10:28
17. 11. 2016 10:46
18. 11. 2016 10:42
17. 11. 2016 11:15
17. 11. 2016 11:43
17. 11. 2016 13:53
19. 11. 2016 10:46
17. 11. 2016 14:22
17. 11. 2016 14:43
17. 11. 2016 21:26
17. 11. 2016 16:43
17. 11. 2016 19:48
18. 11. 2016 10:18
17. 11. 2016 17:15
17. 11. 2016 18:11
17. 11. 2016 19:46
17. 11. 2016 19:55
17. 11. 2016 20:46
17. 11. 2016 08:34
Kvalitka z Vlkohradu
Mám ve svém okolí dva ukázkové příklady bazarových kovbojů s B6tkou, kteří do toho pekáče proházeli za krátkou chvíli více jak sto litrů na opravách, než prozřeli a zbavili se toho...

Musím říct, že se do dnes bavím tím, jak si oba pánové mysleli, že je nákup tohoto povedeného kousku katapultoval mezi prémiové jezdce >:-[] (s prémiovými výdaji...)
Rozbalit vlákno
23
Avatar - fOE
17. 11. 2016 09:06
Re: Kvalitka z Vlkohradu
Kolegova B7 na tom nebyla v nicem lip, kdyz ho budu parafrazovat tak po 200tis km na tom aute nebylo puvodni nic. Potkal se motor, vysypalo se DSG, menil se DPF, opakujici se problemy s elektrikou resil celou dobu co ho sedlal a k tomu spousta dalsich drobnosti. Ale podvozek drzel, interier drzel a do dnes tak na to auto (co btw. zustalo v rodine, vzdyt je "v podstate nove") vzpomina v dobrem. 8-s Nepochopim.

**************************
Auto.cz je "Yet another article about Kodiaq" free uz slusnych 13h a 56min :yes:
Avatar - Ozzman
17. 11. 2016 09:47
Re: Kvalitka z Vlkohradu
Jsem strašně rád, že díky bazarove realitě a bidne snaze prodat vraky i dokonce 2-3letych passatu , jsem onehdy snahu o koupi vzdal. Doma byla Jetta stejné generace , tak jsem po dobre zkušenosti chtěl logicky Passat. Dnes děkuji bazarovym * ( jak rika Dfens), že me of koupe pasika ftedei,fmetle,fkuzi,felektrice a na hlinach odradili :-)
17. 11. 2016 09:47
Re: Kvalitka z Vlkohradu
Je třeba rozumnět, že pokud koupím ojetinu B6 z Německa , bude nejspíš smotaná. Tyhle auta v Německu jezdí jako služebáci a nalítají šílené kilometry. Dnes je omlazují i Němci.
Měl jsem 3 B6 , vždy nové, správně servisované a jediná závada, která stála za zmínku byla porucha posilovače řízení u jednoho auta. Je fakt , že oprava stála cca 20 tisíc, ale jinak auta najezdila 180 ti bez větších potíží. A hodně dobře se prodávala a minimálně dvě , které mám na dohled , jezdí intenzivně dál a bez závad. Problém tedy je, že Češi preferují ojetiny - ať už z jakéhokoli důvodu a flákají pravidelný servis a šetří na opravách.
Je trochu srandovní, že na VW všichni nejvíc plivou a jsou to nejprodávanější cizí auta a drží si nejlíp v bazarech cenu. I když to sem nepatří , připomíná mi to plivání na iPhone.
Avatar - Ja Prvni 123
17. 11. 2016 10:17
Re: Kvalitka z Vlkohradu
Měl jsem asi 3 roky nového Passata... a od té doby VW nemůžu ani cítit - takže "stočením" to fakt nebude.
:-(
A bazarový trh má svou setrvačnost, ale jsem si téměř jistý, že se to dříve nebo později promítne.
17. 11. 2016 10:51
Re: Kvalitka z Vlkohradu
no jo no, už se to promítá 25 let a nic, zkusím ještě vydržet .
17. 11. 2016 18:05
Re: Kvalitka z Vlkohradu
Pán je velkej fanda :yes: >:D
19. 11. 2016 12:30
Re: Kvalitka z Vlkohradu
pán není fanda, jezdí RRS, toho jsem fanda. Když ale chci do firmy spolehlivé auto, koupím VW. 20 let to funguje.
A vy si kupte co chcete, mě je to fuk.
;-)
17. 11. 2016 22:44
Re: Kvalitka z Vlkohradu
25 let? V roce 1991 dělal VW dost slušná auta, tehdy se naopak image kvality budovala. Řekl bych, že výraznější problémy s kvalitou začínaly až tak někdy na přelomu tisíciletí.
Avatar - twistedTSD
17. 11. 2016 11:12
Re: Kvalitka z Vlkohradu
Ještě řekni, že ty jsi snad někdy VW cítit mohl. ;-)
Avatar - Ja Prvni 123
17. 11. 2016 11:34
Re: Kvalitka z Vlkohradu
Možná se budeš divit... ale bývaly doby, kdy mi nevadil.
A ještě před tím jsem dokonce vlastnil Audi 80, druhé generace... a docela ke spokojenosti.
Ale tos asi ještě nebyl na světě, max ses učil malou násobilku.
:-)
17. 11. 2016 15:09
Re: Kvalitka z Vlkohradu
Iver: mám stejnou zkušenost. Ve firmě bylo 5 Passatů B6 s motorem 2.0 Tdi 8V s DPF. Nových, od funglovky. Na autech nájezd kolem 350 tkm a shodně se dělal kompresor klimy, větrák, ložisko spojky, u všech se preventivně nechával upravit pohon olejového čerpadla (vložka z tvrdokovu v jednom z vyvažováků - na vině není vůbec onen šestihran jak je psáno v článku ale právě měkký materiál vyvažovacích hřídelů, do kterého je tento "imbus" vsazen), pravda na jednom autě odešlo těsnění pod hlavou, na dvou palivové podávací čerpadlo. Pak nějaké drobnosti. Auta měnila olej po 15 tkm, dbalo se na poctivé zahřátí motoru po startu a zároveň dochlazování turba před vypnutím. Nafta tankována pouze Benzina či OMV. Od r. 2012 jsem udělal ve firmě výměnu za B7 s motory 103 a 125 kw a za mě jeden z nejpovedenějších Passatů. Některá auta najela ke 400 tkm a měnil se opět a zase kompresor klimy, větrák, zámek kufru, na dvou autech odešel EGR a pár drobností. Co bych hodnotil negativně u B6 i B7 je již zmiňovaná koroze, reznou kapoty a dveře. U B6 i B7 se sport. podvozkem či DCC a s 18" koly velký a neřešitelný problém s nepravidelným sjížděním vnitřků zadních kol. Toť vše. Znovu podotýkám, že se dodržovaly výměny oleje po 15 tkm, poctivé zahřívání a dochlazování. Takže za mě spokojenost dobrá a co tak vím, tak ponejvíc křičí lidi co koupili zázrak z bazaru.
17. 11. 2016 15:17
Re: Kvalitka z Vlkohradu
No ono 180 000km na auto tejto triedy a tohto Mena je nič.... máme v rodine korejca triedy B ktorý má za sebou 200 000km a nepokazilo sa na ňom NIČ. O chvíľu budeme asi chváliť auto ktoré zvládne 100 000km bez ohľadu na triedu a "premiovosť". Staré camriny dali bežne cez 600 000km a nikto sa nad tým ani nepozastavoval.
18. 11. 2016 08:06
Re: Kvalitka z Vlkohradu
No a co se tom korejci třídy B může oddělat? Nebo na starých camrinách? To jsou maximálně jednoduché stroje (nemyšleno hanlivě) a aniž bych tady chtěl hájit poruchové pašíky, tohle nelze srovnávat.
17. 11. 2016 10:18
Re: Kvalitka z Vlkohradu
To měnili komplet motor? Nechceš napsat co za těch 100 tisíc měnili? Protože takto mi to připadá jako pohádka, kdyby jsi napsal 50k tak bych tomu věřil
Avatar - Ja Prvni 123
17. 11. 2016 10:46
Re: Kvalitka z Vlkohradu
No.. stačilo vyměnit sadu trysek "pumpa-dýza"... a do 100tis už se s olejeme nevejdou.

[odkaz]

A to je ještě o tom lepším motoru - 1.9 tdi.

Superb 103kW:
tryska
[odkaz]

Rameno common railu:

[odkaz]

a turbo

[odkaz]

všechno "spotřební materiál"...
17. 11. 2016 11:48
Re: Kvalitka z Vlkohradu
Mám hrozně chytrého švagra (absolvent VŠE, rozumí naprosto všemu a autům nejvíc) který uznává "jen němce". Prostě pořád kolem sebe trousí moudra o autech z hospody.
Myslel že u kolegů v kanceláři (a především u šéfa) stoupne koupí Passatu jeho společenská prestige (což mu možná vyšlo, protože v té pražském korporátním oupnspejsu dělají ty samé typy co on).
Když jsem mu nedávno nadnesl, že do něj za půl roku nasypal 70 tis., tak se zatvářil spokojeně a pronesl, že to ještě jde, že kdyby měl francouze, tak tam určitě nasypal už dvakrát tolik.. :yes:
17. 11. 2016 12:26
Re: Kvalitka z Vlkohradu
Jojo ... několikrát jsem byl svědkem diskuze, kdy nejprve diskutéři mluvili o tom co všechno na svém autě opravili a co je ještě čeká. Kolik do toho krámu nasypali apod.
A následně pronesli větu ... VW prostě dělá pořád nejlepší auta na světě.

Jakožto vlastník předraženého, užraného a poruchového subaru se tomu musím smát. Mimochodem používám aplikaci která eviduje náklady od paliva přes opravy až po čištění potahů - následně pak ukáže cenu kč/km a jiné hodnoty. Tohle začali postupem času používat i lidé v mém okolí. Nejlépe vychází kamarád s hondou jazz a tři lidé s novými auty ( clio,auris a golf ) - jenže tam nepočítáme pořizovací cenu, potom jsem s větším odstupem já s imprezou ( rozdíl na palivu dvojnásobný oproti první třem) a potom jsou němci ... rekordmanem je můj kolega z práce co nasypal do tourana tdi asi 190t za rok jen na opravách. ( problémy s převodovkou ). Čekal jsem, že prozřou tváří v tvář realitě ... nicméně se stalo jen to, že říkají věty typu - ,,kdo chce opici, musí mít i na banány ,, a nebo ,,za luxus se platí,, ( v případě zde zmíněného BMW 5 ).
Avatar - Machýrek
20. 11. 2016 20:48
Re: Kvalitka z Vlkohradu
Co je to za aplikaci? Delaj to i na iOS?
2. 12. 2016 23:04
Re: Kvalitka z Vlkohradu
a nejlepší jsou ty řeči, že to jezdí super a chce to jen základní servis a potom když se rozpovídají, tak se nestačím divit. Podle těchto nadšenců je základní servis výměna turba, převodovky DSG, haldex spojky, vstřikovačů, alternátoru, startéru a všemožné elektroniky.
Avatar - Jopino
17. 11. 2016 14:01
Re: Kvalitka z Vlkohradu
Kolega v práci kupoval před lety B6 1.9 TDI 77 kw, jako lehkou ojetinu se 30.000 km. Nahrkal na něm za 8 let něco málo přes 200.000 km. Jezdil spíše delší trasy, zpravidla 45 km do práce a zpět. Po celou dobu jen běžný servis, krom odlepeného venkovního zrcátka a EGR ventilu. Je tak trochu flegmoš, olej jsem mu měnil co 20-25.000 km, dříve nechtěl.

Takže po mechanické stránce dobré auto. Co však nebylo úplně košer je antikorózní ochrana. Orezlé víko zavazadlového prostoru, dveře - všude hlavně spodky panelů. Docela dost orezlé auto ;-\
17. 11. 2016 22:04
Re: Kvalitka z Vlkohradu
Ono je úplně jedno jestli sis tenhle pekáč koupil jako novej nebo starej sypal si do toho peníze stejně. Známej koupil novou 2006 a nadával na to až do letoška kdy to prodal.
Avatar - Jopino
18. 11. 2016 07:36
Re: Kvalitka z Vlkohradu
Neříkám, že B6 je skvělé auto - fanda VW nejsem a ani nebudu. Jen mám osobní zkušenost s jedním exemplářem, který neměl ještě navíc zkrácený interval výměny oleje, a přesto najel celkem dost kilometrů, bez vážnějších závad.
Avatar - tenterfield
17. 11. 2016 09:51
VW
Hlavně se mi líbí jak se nejen na tomto webu tlačí do hlavy jak je VW nejspolehlivější, etalon kvality. Prostě zaplacená reklama, která se za pár let ukáže že je lživá. Přesně naopak je to u ostatních značek, např. Peugeot, tady se po něm plije, jak nesahá po kotníky VW a nakonec po pár letech (možná i měsících) je s kvalitou před hochy z vlkohradu.... Mám v okolí několik VW "nadšenců" co se rádi B6 rádi zbavili. Nejlepší zážitek mám jak jsme s kolegou jeli B6 a stále svítila kontrolka motoru,tak se ptám co to je? Prý jen špatné čidlo, nakonec se vyměnila všechna čidla a stále kontrolka svítila, jak to dopadlo? Auto se nakonec prodalo s tím, že je jen třeba vyměnit jen jedno čidlo, dala se slevička... >:D chudák kdo to koupil >:D
Rozbalit vlákno
12
17. 11. 2016 10:24
Re: VW
To uz chce docela fistron, psat pod clankem o tom, ze je ten ojetej pasik srajda, jak tady redakce tlaci VW jako etalon kvality:)
17. 11. 2016 13:10
Re: VW
Redakce si to taky vždycky dovolí až když se ten krám přestane vyrábět. Stačí si přečíst co se psalo o O2, jak to bylo dokonalý auto. Po skončení výroby už se mohla napsat pravda.

[odkaz]

Jako bazarovej krám:

[odkaz]

I když i to bylo napsaný dost diplomaticky, aby to nena..ralo ty tisíce bazárovejch hejlů. Diskuse byla jako vždy šťavnatější :-)
17. 11. 2016 14:47
Re: VW
Ale no tak.. cetl jsi tady treba ten posledni test Sharanu? Poznamky o rozpadajicim se interieru a podobne bych nadrzovanim nenazyval. Jasne, Skoda je jeste trochu jina story.
17. 11. 2016 18:14
Re: VW
Tímhle to u Sharanu nekončí... klimatizace, Adblue, elektrika... auto za míč a sype se to jak první Carnival.
17. 11. 2016 20:44
Re: VW
...já mám sharana tři roky a ještě mi neprdla ani žárovka (a elektroniky tam mám opravdu dost). Asi dobrý kus ;-)

Pro šťouraly: nepovažuju VW za výjimečnou značku, rozhodně ne co se kvality týče.
Avatar - twistedTSD
17. 11. 2016 11:16
Re: VW
PSA má k etalonu kvality taky hodně daleko...
17. 11. 2016 11:50
Re: VW
No, zrovna 2.0 HDi platí za nejsolidněji postavený diesel Evropy. A to diesely nemusím.
Avatar - twistedTSD
17. 11. 2016 13:33
Re: VW
Ano, i 1.4 HDI. Ale pak tu byly 1.6 HDI, 1.6 THP, VTi...I VW měl pár mimořádně povedených motorů.
17. 11. 2016 18:17
Re: VW
Mimořádně povedených bylo skutečně jen pár... :-)

Všechno co vlkohrad vyrobil od roku 2000 stojí za starou bačkoru... jsem zvědav na nový průser 1.5TSI, co tam zase inženýři ojebali a jak brzy se to začne sypat >:D
Avatar - tenterfield
17. 11. 2016 14:56
Re: VW
No já netvrdím, že je to etalon, to nám se snaží vnutit zdejší web, že VW je etalon, ale mrkni na testy nebo představení vozu od PSA a vždy je tam pošklebování nad kvalitou a pak se podívej na hodnocení kvality po roce/dvou/třech/čtyřech... atd. jak je VW až za Peugeotem a citronem... Já jen narážím na to jak nám je do hlavy tlučeno že VW a Škoda jsou top v kvalitě a realita je jiná, hlavně u přeplaceného VW! ;-) ;-\
18. 11. 2016 04:17
Re: VW
Já nevím kdo tě tluče do hlavy... Mě tedy nikdo. Passaty jsem měl oba v předFL verzi na firmě. Koupeno nové, prodáno s +200k. Nevím o tom, že by se kromě drobností a servisu cokoliv řešilo.
Takže to vidím hlavně na zacházení s auty.
Avatar - Ja Prvni 123
17. 11. 2016 10:25
Freelander dobře napsanej
Je mi blízko, tak tam jsem nejvíc "doma".
Když to o viscospojce člověk ví, dává stejná kola a nejlépe tak po 100 tis nechá vsico zrepasovat, tak to auto vydrží dlouhé roky.
S vyjímkou IRD z prvních let, tam to platí 100%, pokud už nebyla měněna za Steyeráckou.

Jen mě mrzí, že jste vynechal mou oblíbenou L-serii dieselu, pane Dusile. To je motor, který vydrží milion kilometrů, je méně agresivní, takže míň zatěžuje i ty převody... u ojetiny 4x4, tedy čistě užitečného řešení, to považuji za optimální variantu.

Ano, nejste s ním "vládcem levého pruhu"... no a?
Zase projedete všude, i tam, kam těžko lezete po svých.
:-)
Svého času jsem s ním předváděl, že jsem sjížděl sjezdovku, v půlce zastavil a vycouval zase nahoru.
Ano, jen s těma 72kW...
;-)
Rozbalit vlákno
0
17. 11. 2016 10:28
9-5
ten saab, to je stejně kus krásnýho auta, i po těch letech...
Rozbalit vlákno
2
17. 11. 2016 11:15
VW Passat
Hned na uvod napisem, ze som priaznivec koncernu, ale Passata B6 by som nekupil........... Ved ako ojazdene sa to uz predava za super ceny..... preco asi............... vela ludi uz zistilo co to je za auto................... Teraz je to uz jedine sen pubertaka a vidlaka.....................

Najlepsie su predajne trhaky v podobe Passat 2,0 TDI s DSG - to je pre niekoho kto chce bydlisko v servise.

Aj kamarat ma B6 to este s 1,9 TDI od nova ( dealer ich odradil od 2,0 TDI lebo z 5 su 2 kusy na reklamacii s motorom) tak zobral 1,9 TDI a veru jedine co povie asi ako pozitivne je spotreba, inak je to vergel...........................

Priklad:

[odkaz]

za 4 000 eur no nekup, to nadauto..........................
Rozbalit vlákno
3
17. 11. 2016 11:43
Re: VW Passat
Krásný příklad Passat z roku 2008 evidentně německý taxík který má najeto jen 244 tkm. Vlastnil ho taxikář - důchodce co s tím vozil lidi do kostela a zpět a v neděli do Kauflandu >:D Fakt výborný...
17. 11. 2016 13:53
Re: VW Passat
Pěkná spatlanina, možná jen u "koncernu". Kůže, DSG a gumovej volant s manuální klimou >:D
19. 11. 2016 10:46
Re: VW Passat
No on ten volant jej pekne kozenej. Jen to na nem neni poznat. Coz jasne ukzuje, ze to skutecne nema 244 tkm. Staci jeden pohled na auto a utikam pryc. ale stejne se najde borec co to koupi a pak bude kydat jakej je to nespolehlivej krumpl ta b6. Tohle auto ma stat na vrakovisti a ne v bazaru.
Avatar - Ada je zase tady
17. 11. 2016 11:47
Frankofil Dusil
si nějak nevšimnul, že na těch místech nedoporučovaných křápů měly být především rendlíky :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Uživatel_5340709
17. 11. 2016 12:40
Re: Frankofil Dusil
Přesně, dvojková Laguna je souputník Passatu B6. Takže jestli se Passat B6 neměl ani narodit, tak Lagunu II měl táta Renault utřít rovnou do záclony. :-!
Avatar - Intercool
17. 11. 2016 14:39
Re: Frankofil Dusil
Já si teď jednu zrovna koupil :-)
17. 11. 2016 18:18
Re: Frankofil Dusil
Tak to gratuluji, ideální jsou prý první ročníky, bratru za třipětky v bazáči >:D

Ale do 3.G bych šel... f dvoulitru f benzínu :yes:
Avatar - Intercool
17. 11. 2016 20:56
Re: Frankofil Dusil
Tohle je 2002 za 25
f dvoulitru f benínu
Avatar - tenterfield
17. 11. 2016 15:05
Re: Frankofil Dusil
Jojo jak píšeš, VW měli zavřít ještě než otevřeli. A nafta patří do kamen!
18. 11. 2016 08:17
Re: Frankofil Dusil
Proč ta zášť, někdo s pašíkem ti přebral kluka? :-!
Avatar - Jenik3
17. 11. 2016 14:22
a pritom stacilo
Koupit "dvoulitr" benzin bez turba a clovek ma vystarano na 10let. Sice si rekne o 7-8L benzinu, coz vice nez 5 nafty, ale jaksi tam nejsou tak velike vydaje na pravidelny a mimoradny servis.
Ten dvoulitr muze byt klidne 1.6 nebo 1.8, svezeni je s tim stejny a rychlostni limity 50/90/130 plati pro vsechny.
Mozna by se na atmo benzinech nasla jedna mala nevyhoda, kterou je zpravidla 5st prevodovka, ale i ta se dnes posouva smerem k vyssim hodnotam.
Kdo chce jezdit v nafte za 5, necht jezdi. Kazdy sveho stesti strojvudce.
Rozbalit vlákno
2
17. 11. 2016 16:40
Re: a pritom stacilo
Dvoulitr FSI například šestistupeň měl. 1.6 FSI taky.

Bohužel ekobuzerace způsobuje, že už se nezničitelných motorů nedočkáme. Spíš budeme mít prdítka, která papírově budou palivo téměř produkovat.
Avatar - Ada je zase tady
19. 11. 2016 11:12
Re: a pritom stacilo
Kolik stovek tisíc km jsi najezdil s motorem TDI, že tu plácáš o velkých výdajích na servis? :-)
Avatar - pumpkin
17. 11. 2016 14:43
Freelander
Známy má Freelandera Sport tuším z roku 2004 a je to auto, ktoré presne zodpovedá skratke SUV. [odkaz]
Pre človeka ako on, ktorý žije aktívnym životom, cez víkendy na horách a cez týždeň na stavbách, snáď ani vhodnejšie auto neexistuje. Nie je ale bez chyby, v zime sa niekedy nevie pohnúť a interiér bol už na svoju dobu dosť otrasný a cenovke nového auta vôbec nezodpovedal. V každom prípade, ako bazárová jazdenka to môže byť zaujímavá voľba.

Čo sa dizajnu týka, je to veľmi nadčasové auto, hlavne keď si uvedomíme, že začalo vznikať na začiatku 90. rokov a nie je to žiadna rebrandnutá Honda, hoci sa s tým najprv počítalo. Prvá generácia po facelifte vyzerá stále k svetu a podľa mňa lepšie ako CR-V. Koho by zaujímalo, tu je pár fotiek z vývoja. Je tam aj v tom čase zamýšľaná 2WD verzia ako Rover Oden.
[odkaz]
A ešte zaujímavosť. Podvozok sa zo začiatku testoval s karosériou Austin Maestro Van a jednu takú mulu sa združeniu Dunsfold Collection podarilo zachrániť a vrátiť do pôvodného stavu.
[odkaz]
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ja Prvni 123
17. 11. 2016 15:32
Re: Freelander
:-)

EDIT: tak to je síla... někdo nesouhlasí už i s prostým úsměvem.
Avatar - pumpkin
17. 11. 2016 21:26
Re: Freelander
To sa snáď tie palce hore dole generujú nejak automaticky. :-)
17. 11. 2016 16:43
FSI
"Spolu s 2.0 FSI vyžaduje tankování benzinu minimálně o oktanovém čísle 98, jinak se jejich hlava změní v hromadu šrotu klidně už po 100 000 km."

Docela by mě zajímalo, milá redakce, proč by se to mělo stát?
Rozbalit vlákno
2
17. 11. 2016 19:48
Re: FSI
To by zaujímalo aj mňa..
Avatar - O5kar
18. 11. 2016 10:18
Re: FSI
Svět motorů č. 46/2016, strana 26. Karbonové peklo motor 2,0 FSI ve vozech Škoda. U těch jiných to je stejné.
Avatar - _Karel_
17. 11. 2016 17:15
BMW?
Tak jsem čekal, co se dozvím za novinku, proč se 5-er neměla ani narodit. Ale překvapení- pár závad za nějaký ten desetitisíc, nutnost měnit rozvody okolo 200tkm a motory řekněme podprůměrně spolehlivé. A za to dostanete- cituji- "jízdně úžasné auto".
Myslím, že tady se autor nějak netrefil do článku, tohle auto podle textu patří do článku "opatrně při koupi těchto ojetin" a mohly by v něm být úplně všechny prémiovky, zejména s víceválcovými motory. Některá je na tom o něco líp, některá o něco hůř, ale riziko pár oprav za desetitisíce u ojetiny vyšší střední třídy považuji za zcela v normě. A očekávání, že takovéto auto s +200tkm na hrbu bude stát ročně na provozu jen palivo je ..........naivní?
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ja Prvni 123
17. 11. 2016 18:11
Re: BMW?
Tentokrát souhlas - název je příliš rezolutní.
Mají svoje mouchy, ale jsou i horší.

Mimochodem Freelander byl tak špatnej, že ho Tata koupila někdy příští rok začne prodávat jeho reinkarnaci jako svoji SUV vlajkovou loď.

Indie zní možná úsměvně, ale tam musí SUV fakt jezdit a ne dobře vypadat před obchodňákem.
;-)

Motor tam bude asi jinej, ale podvozek původní, včetně IRD.
Avatar - _Karel_
17. 11. 2016 19:46
Re: BMW?
Ono to nejspíš bude tak, že p.Dusil napsal další ze svých dobrých článků (bez ironie) a p.Machala ho opatřil dalším ze svých skvělých titulků.
17. 11. 2016 19:55
Re: BMW?
Asi tak, všetky vozidlá uvedené v článku sú už dnes často u tretieho, alebo štvrtého majiteľa a k tomu bola veľká časť dovezená zo zaručeným stavom tachometra >:D
U 5-er, ktorá je naložená všetkým možným mechanickým a elektronickým sa nejakej aj drahšej závade po jednej dekáde prevádzky asi čudovať nemôžeme, u passatu platí to isté, keďže veľká časť s tých zaručených po dôchodcovi z DE má na hrbe 300k km
Okrem iného - pokiaľ sú známe chronické závady ako napríklad u passatu zlyhanie mazanie skrz pohon - zlyhanie poddimenzovanej mechanickej časti, tak o to je jednoduchšie takejto závade predísť preventívnou výmenou :-! :-!
17. 11. 2016 20:46
taky zvláštní...
Pět ojetin v článku a řeší se tu prakticky jen a pouze passat ;-)
Rozbalit vlákno
1
18. 11. 2016 18:35
Re: taky zvláštní...
POněvadž je to ten největší s.r.á.č... v tomto článku ;-)
Avatar - MGRR
18. 11. 2016 11:53
Range Rover P38 chybí, dal bych jej na místo první
Motory 2,5TDs a praskající bloky (BMW známé z Omegy) měli ale hezký zvuk

Přehřívání nekontrolovatelné, visko s vrtulí, zarostlé chladiče

Topení nefungovalo, tři servomotorky na 1,5m dlouhém kabelu a palubka ven + odcházeli digitální panely

Display rádia ztrácel řádky

Ovladače oken

Vzduchový podvozek, 4x měch, 4x čidlo, různé úniky ve spojkách + kompresor který to dofukoval... každý si užil jízdu lehlého Range Roveru bez pružin a přál si jej zapálit

Mezinápravová převodovka odcházela, sem tam nějaký kardan

Automat poptávali tak +-4x ročně, ale +-10x ročně chtěli manuální převodovku

Centrální zamykání, servomotorky, když to zlobilo, nefungovalo klesnutí auta při jízdě, nebo jednoduše nešlo zvednout, když bylo přes noc kleslé.

Měl jsem tehdy diesel, k němu jsem si nechal z CH přivézt Range Rover V8 4,6 30th. ANNIVERSARY. Při 25L/100km měl poloviční náklady, než diesel se spotřebou 11L/100km. Je fakt, že do 150.000km mi ten 30th Anniversary jezdil fajn, po prodeji nastala novému majiteli obdoba výše uvedené smršti závad a po roce mu odešel ten V8 motor. Mělo to úžasný zvuk, jako V8 rychlý motorvý člun [odkaz]

Kdysi jsem dodával díly na Land Rovery a byl to zlatý důl... ale ti "bohatý lidé" lidi byli strašné, ufňukané socky. Jediný starý Land Rover který poměrně dobře fungoval, měl motor 300TDi

Starosti a trápení, mi vyřešil Land Cruiser 100 4,2TD, nebyl tak hezký, ale utáhl i lokomotivu. Neměl jedinou závadu za mne do 220.000km, kdy jsem jej prodal a nahradil novým modelem.

Ještě bych přidal Patrol 3.0 měl jsem 3x propálený třetí píst, nové tři motory. Zahřívání, dochlazování, šetření jej absolutně nefungovalo. Jak jel 130 po dálnici, nikdy jste nevěděli jak to dopadne + shnil na prach
Rozbalit vlákno
0
20. 11. 2016 00:31
Je to spíš o majiteli.
Pokud někdo tupě poslouchá výrobce a dodržuje třeba intervaly výměny longlife oleje, nemůže se divit, že mu jinak kvalitní motor vydrží 120 tisíc a pak se zadře na klice. Nevím jak auta v článku, ale dci od Renaultu pověstné nízkou životností jsou ničeny jen temito šílenými intervaly, kdy z motoru potom teče už jen mazut.
Teď nedávno bráchův kolega měnil olej v polovině intervalu na dieselové Kie Ceed 1.6. Po vypuštění bylo jasné, že je totálně vyjetý, zcela černý, plný sazí, mazivost minimální. Nechat toto svinstvo v motoru ještě jednou tak dlouho, čert ví jak by to přežil. Naštěstí majitel není pako a tak mu snad auto vydrží podstatně dýl než jiným.
Stejně tak když výrobce bude tvrdit, že olej v převodovce se nikdy nemění - taky blbost, občas je dobré jej vyměnit - u starších aut může klidně větší část oleje zmizet netěsnostmi, převodovka potom jede skoro nasucho a mnohem víc se ničí.
A další věcí je použítí. Někdo nechápe, že nemůže studenému motoru šlapat na krk. Prostě nastartuje, zařadí 1 a valí pryč...
Rozbalit vlákno
0