Novinky
jak si moderní osobní tatru (idealizovanou) představit. Možná něco jako Maserati Quatroporte? Malá tatra by se mi asi nelíbila, motor vzadu mi do dnešní doby taky nesedí, vzduchový už vůbec ne. Takže nějaká limuzína... ale na dnešním přecpaném trhu fakt nevím čím by mohli zaujmout ;-\
Proti retro vozidlům nic, může to být úspěšné a doufám že bude. Osobně bych ale raději viděl kdyby Tatra udělala nějakou "speciálku", ideálně s podvozkem tatrovácké koncepce, ve stylu 6x6 Bureko a podobných strojů. S moderním designem, stroj který od pohledu jasně řekne že to je stroj do terénu co si poradí se vším co se mu postaví do cesty.
výkyvné polonápravy v osobním (byť terénním) autě? Budíček, máme tu 21 století 😉
protože moc stary techniky by pouzit asi neslo
proto elektromobil mi taky prijde jako sance jak se to osobních aut zase protlacit
proto elektromobil mi taky prijde jako sance jak se to osobních aut zase protlacit
Otázkou je co si představit pod pojmem "osobní" a zda informace o retrodesignu není jen zástěrka. Majitel Tatry se velmi angažuje ve zbrojním průmyslu a první co mne napadlo je nějaký osobní terénní speciál jako byl Landrover, nebo Jeep Cherokee. Takové vozy jde totiž prodat nejen soukromníkům, ale i do armády s čímž má rozsáhlé zkušenosti.
A akú náväznosť by mal taký voz na históriu a tradíciu osobných Tatier?
Odpovím otázkou: Jakou návaznost, historii a tradici mají vozy TESLA? 😉 Jakou tradici má Hyundai s modelem Ionic.... atd...
někdo si tu výrobu aut představuje jako Hurvínek válku😒br />
"Ve čtvrtek vyvinu nový český Landrover, prodám jich AČR 500 kusů, to bude vývar"
>😁
"Ve čtvrtek vyvinu nový český Landrover, prodám jich AČR 500 kusů, to bude vývar"
>😁
To už zkoušela AVIA svého času s ličenčně montovanými vozy Avia A11 Trend (Auverland), ale armáda to nechtěla
Připadá mi to mnohem, opravdu mnohem realističtější, než luxusní vůz s retro designem. Nedovedu si totiž představit jak by vypadal takový potencionální zájemce o luxusní vůz. Proč by měl chuť koupit si nějakou TATRu z bývalé komunistické země? Opravdu nevím v čem by TATRA byla lepší než Jaguar nebo Mercedes. Nedívám se na to ale optikou oněch "by sem" diskuzních kupců. Dívám se na to tak, že zahraniční bohatý zákazník nemá vůči Tatře žádný vztah.
Landrover je koncepce stará asi tak 50 let. To není hitech, nea který by Tatra neměla know-how. Prostě mne tak napadla určitá technická příbuznost nákladních vozů a terénních vozů.
tak ještě jednou: Představuješ si to jako Hurvínek válku.
Vyvinout i jen jednoduché terénní auto stojí (plácnu) min. stovky milionů Kč. Zařízení výroby už bude stát spíš miliardy. Výroba musí být řekněme alespoň v desetitisících kusů ročně, aby se to celé zaplatilo a mělo to nějaký ekonomický smysl.
O osobních autech nemluvě, tam by to bylo zřejmě ještě o řád jinde, resp. bez nějakého koncernu za zády je to naprosté sci-fi.
To, o čem uvažuje Tatra, je kusová výroba replik (v podstatě taková lepší restaurátorská dílna) stavěných na technice nějakého zavedeného výrobce (někdo výše psal Subaru).
Vyvinout i jen jednoduché terénní auto stojí (plácnu) min. stovky milionů Kč. Zařízení výroby už bude stát spíš miliardy. Výroba musí být řekněme alespoň v desetitisících kusů ročně, aby se to celé zaplatilo a mělo to nějaký ekonomický smysl.
O osobních autech nemluvě, tam by to bylo zřejmě ještě o řád jinde, resp. bez nějakého koncernu za zády je to naprosté sci-fi.
To, o čem uvažuje Tatra, je kusová výroba replik (v podstatě taková lepší restaurátorská dílna) stavěných na technice nějakého zavedeného výrobce (někdo výše psal Subaru).
Popravdě mi to nedává moc smysl, protože zajištění použitelné techniky, výrobních prostor apod. by muselo stát ohromné úsilí a peníze, ale určitě snahy Tatry vrátit se aspoň nějakou formou k tradici osobních aut podporuji. Je zajímavé, že prakticky stejným záměrem se před lety chlubil už předchozí majitel, dnešní Tatra má ale pro realizaci podstatně lepší předpoklady. No, jsem zvědavý, jak se to vyvine.
Základní myšlenka je zajímavá, ale je tady hned několik ale.
- Je reálné, aby auto s dizajnem pŕedválečných tatrovek splnilo současné bezpećnostní požadavky? I s kovovými nárazníky? Nevim.
- Jak to bude s koncovou kvalitou? Nic proti Tatře, náklaďáky dělá skvěle, ale že by v dneśní dobé byli zrovna mistři v ladění podvozku osobáků, nebo stavbě interiérů? Moc ne. Řešením je vstup partnera, ale tak néjak mi nenapadá automobilka, která by se do podobně riskantního projektu hrnula.
- Jak velký je trh pro podobná auta? Kdo je vlastné cílová skupina? Bohatí milovníci aut v ČR. Jenže Ti jsou zvyklí na určitou kvalitu, kterou jim malosériová produkce pseudoveteránů asi nenabídne. Za podobnou cenu bych už hlavné šel do originálu, který by byl mému srdci daleko bliźśí.
Takže je mi líto, ale nevěŕím, že z toho néco bude.
Být ve vedení Tatry a chtít věnovat čas, energii a finance do néjakého projektu, tak se soustředím na shánění néjakého partnera a začnu stavět luxusní limuzíny pro Čínu. Tam jsou dnes peníze, ale novodobý Tatraplán si tam nikdo nekoupí.
Anebo ještě líp. Mohli by továrné zaćít restaurovat stávající auta na trhu. Prostě je skoupit, dostat do top stavu a pak prodat. Případné nabízet majitelům moźnost tovární renovace. Udělali by daleko líp.
- Je reálné, aby auto s dizajnem pŕedválečných tatrovek splnilo současné bezpećnostní požadavky? I s kovovými nárazníky? Nevim.
- Jak to bude s koncovou kvalitou? Nic proti Tatře, náklaďáky dělá skvěle, ale že by v dneśní dobé byli zrovna mistři v ladění podvozku osobáků, nebo stavbě interiérů? Moc ne. Řešením je vstup partnera, ale tak néjak mi nenapadá automobilka, která by se do podobně riskantního projektu hrnula.
- Jak velký je trh pro podobná auta? Kdo je vlastné cílová skupina? Bohatí milovníci aut v ČR. Jenže Ti jsou zvyklí na určitou kvalitu, kterou jim malosériová produkce pseudoveteránů asi nenabídne. Za podobnou cenu bych už hlavné šel do originálu, který by byl mému srdci daleko bliźśí.
Takže je mi líto, ale nevěŕím, že z toho néco bude.
Být ve vedení Tatry a chtít věnovat čas, energii a finance do néjakého projektu, tak se soustředím na shánění néjakého partnera a začnu stavět luxusní limuzíny pro Čínu. Tam jsou dnes peníze, ale novodobý Tatraplán si tam nikdo nekoupí.
Anebo ještě líp. Mohli by továrné zaćít restaurovat stávající auta na trhu. Prostě je skoupit, dostat do top stavu a pak prodat. Případné nabízet majitelům moźnost tovární renovace. Udělali by daleko líp.
To dělají jen velké automobilky jako Mercedes, Jaguar, Porsche, z malých akorát v podstatě neexistující ZIL který tím živí to odělení speialistů a ty provozy.
Jinak to auto bude replika, záleží na zákonech dané země, v USA či v Anglii tyhle repliky co vypadaj na první pohled jako originály můžou normálně na silnici, uvnitř je taky moderní technika
Jinak to auto bude replika, záleží na zákonech dané země, v USA či v Anglii tyhle repliky co vypadaj na první pohled jako originály můžou normálně na silnici, uvnitř je taky moderní technika
Vtip je v tom, že on to zřejmě nemá být "novodobý Tatraplan" ala VW new Beetle nebo Fiat 500, ale má to být kopie původního Tatraplanu s agregáty a podvozkem nějakého renomovaného vhodného výrobce. Reálná výroba několik kusů ročně, v optimistické variantě pak několik desítek kusů ročně pro Tatra nadšence v ČR i ve světě (nějací lidé se najdou). Bude to spíš na úrovni restaurátorské dílny než aby to připomínalo (byť i jen velice malou) automobilku...
kdyby postavili nejake representativni auto pro naseho pana presidenta misto toho hnoje ve kterem jezdi dnes
pro našeho veleváženého pana pussydenta by se nejlépe hodila orezlá Š1203. Svůj k svému.
s 3 litrovým šestiválcem z Amaroku :yes:
Po létech ústupu je konečně český průmysl na vzestupu....tak proč ne . Když to bude dobře promyšlené. Rozhodně jsou tady možnosti pro extrovku ....
Původní projekt retro Tatraplán měl vzniknout s komponenty od Subaru. JInak to mělo být tuším homologováno jako skládačka, kde jsou (byly) mírnější předpisy.
V současnosti by asi bylo nejlepší to stavět na podvozku elektromobilu.. spojení s Teslou zní velmi dobře. Viz.HAL9000
No a svým způsobem má pravdu i free78. Tatra nedávno představila nový obrněnec T-KAT, který je na podvozku Fordu F550, ale nechala se slyšet, že vyvíjí vlastní podvozek..
[odkaz]
V současnosti by asi bylo nejlepší to stavět na podvozku elektromobilu.. spojení s Teslou zní velmi dobře. Viz.HAL9000
No a svým způsobem má pravdu i free78. Tatra nedávno představila nový obrněnec T-KAT, který je na podvozku Fordu F550, ale nechala se slyšet, že vyvíjí vlastní podvozek..
[odkaz]
Rozhodně s tím souhlasím. Dnešní stav naší srojíreské techniky je přinejmenším dobrý a neexistuje zásadní deficit v žádném ohledu (nedostatek svářečů snad řeší svářecí automaty). Domácí design a styling se také má k světu, takže nyní jen vydolovat trochu konstruktérské neotřelosti a s chutí do toho. Docela rád bych nakreslil koncepční studii... Tatra si zaslouží k náklaďákům třeba něco jako offroad dakarského charakteru, vždyť tady nic pro naše farmáře a horaly vlastně nemáme, vše se dováží.
Pokud jde o techniku, tak jelikož vzduchem chlazený vidlicový motor už tam stejně nedají, tak by nebylo od věci postavit to rovnou jako elektromobil.
Představme si něco jako T77a na podvozku Tesly S. To by byl dobrý úlet a možná by se to v USA mohlo i líbit. Docela by to až na šířku, kde je rozdíl asi 25 cm, sedělo i rozměrově...
😄
Pokud by se domluvili napr. s Porsche (treba i o vyuziti prodejni a servisní síte), tak by se mohlo jednat o zajímavy pocin :yes😒br />
[odkaz]
V roce 1996 pri predstavení Tatry 700 automobilka hovorila o tom, ze do 3 let nabidne vuz, ktery se v Evrope neprodava, ale Tatra ho "preznackuje" a bude ho zde nabizet. Hovorilo se o vozech Lincoln. Nic z toho se nestalo.
Za 10 let v roce 2006 se obevily podobne spekulace jako dnes, melo se jednat o retro design az 3 modelu znacky Tatra...pak prisla krize a opet z toho nic nebylo.
Ted po dalsich 10ti letech opet vznika nadeje, ze tradicni Tatra opet nabidne luxusni vuz a drzím ji palce, at to do tretice dobre dopadne, byt jen v malych seriich :yes: :yes: :yes:
Zvuk vzduchem chlazeného vzadu umístěného V motoru stejně mít nebudou. Pokud jde o cenu, čím vyšší tím lepší. A hlavně uvažuju marketingově - když už v roce 2019 něco začínat, pak elektromobil...
Zvuk vzduchem chlazeného motoru to nemusí, stačí když tam bude poctivý benzínový V6 či V8
Jinak kdo si podle tebe kupuje takový Eagle Low Drag GT ? Veteránista to asi nebude...
např. dvoulitrový čtyřválec 918 bez turba by mohl být OK.
Jde jen o ty repliky, se kteroužto myšlenkou přišel už kdysi Adams. Možná tam z té doby mají i něco rozpracovaného...
Pokud se někdo alespoň trochu aerodynamikou vozidel někdy zabýval, tak ví, že kapkovitý tvar resp. automobil s profilem leteckého křídla podle Paula Jaraye je možná výhodný z hlediska koeficientu odporu vzduchu Cx, ale ve vyšších rychlostech opravdu funguje jako křídlo. Tedy vytváří nezanedbatelný vztlak. Proto se také později začal prosazovat s odlišným pojetím Wunibald Kamm (Kammova záď).
A hodnota Cx 0,32 konkrétně u Tatraplánu je číslo, kterého dnes dosahují normální auta zcela běžně a ještě se při překročení 100 km/h nepokoušejí vzlétnout. 😄