Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Tatra
Tatra
Tatra
Tatra
6 Fotogalerie

Tatra chce opět stavět osobní auta. Prý už do konce desetiletí...

Kopřivnická automobilka po letech opět slaví úspěchy, a tak zvažuje návrat mezi osobní auta. Čekejte kombinaci moderní techniky s retro vzhledem.

Značka Tatra dnes nabízí výhradně nákladní vozy, až do roku 1999 však vyráběla i osobní vozy, nejprve běžné, později výhradně luxusní. Po ukončení jejich produkce se několikrát spekulovalo o tom, že by se osobní Tatry mohly vrátit. Naposledy se o takovém plánu spekuluje nyní.

S informacemi o obnovení výroby osobních vozidel přišel týdeník Ekonom s tím, že Tatra neplánuje vyvíjet nové automobily. Místo toho se chce zaměřit na repliky svých nejslavnějších modelů. Vůbec prvním přitom má být Tatra 600, slavný Tatraplan.

Přestože novodobé Tatry mají být replikami nejslavnějších modelů kopřivnické automobilky, nemá se jednat o věrné kopie. Tatra totiž chce stavět taková auta, která splní současné bezpečnostní parametry a budou moci být použitelná každý den. Proto má novodobý Tatraplan dostat moderní techniku, moderní motor splňující potřebné emisní normy a patrně i dnešní asistenční systémy. Karoserie i interiér však budou v duchu originálu. Není však jasné, kdo Tatře pomůže s vývojem. Samostatná práce by se jí totiž v dnešním světě rozhodně nevyplatila.

To všechno znamená, že výroba bude výhradně kusová na speciální zakázku. I proto novodobé Tatry rozhodně nebudou levné, ale spíše luxusní zboží, jak jsme ostatně dlouhé desítky let byli zvyklí.

Obnovení výroby osobních vozidel značky Tatra je aktuálně ve fázi plánů. K jejich schválení, nebo odmítnutí by však mělo dojít už během prvního pololetí roku 2017. Vývoj a homologace má pak zabrat tři až pět let, nejdříve se tak novodobé osobní Tatry dočkáme v roce 2020.

Tatra začala první automobily vyrábět už na konci devatenáctého století, prvním modelem byl Präsident, který se v roce 1897 stal dokonce vůbec prvním osobním autem ve střední Evropě. Za první republiky se nabídka Tatry postupně rozšiřovala na osobní a nákladní vozy, po válce se její portfolio však postupně omezilo na nákladní vozy a luxusní model určený pouze pro vládní účely. Vůbec posledním byla Tatra 700, jejíž výroba skončila v roce 1999. Nedostatek financí a malý zájem zákazníků znamenal, že se automobilce výroba luxusních aut nevyplácela, a proto se rozhodla s nimi skončit.