aby to nebylo jako s autem Renault Thalia, auto za 140 000 je po ujetí 140 000 vhodné pouze k sešrotování. Osobně se mi líbí Dacia Duster, ta by mohla vydržet i víc. :-)
Mýlíš se, při slušném zacházení naopak Thalia vydrží nadprůměrné porce kilometrů bez větších oprav, jelikož používá jednoduchou a léty ověřenou techniku. Najdi si o ní patřičné bazarové recenze a pak teprve něco tvrď! Thalia je strašné auto, ale slabou výdrž mu vytýkat opravdu nelze! :-)
Souhlasím se vším, jen ne s tím, že je strašná. Ano - žádný výkřik techniky, podprůměrné vlastnosti, ale strašná rozhodně není. A ty plky o sešrotování ani nemá cenu číst. Hansone - ukaž mi tak kvalitně antikorozně ošetřené celopohinkované auto, jako je Thalia. Budeš mít problém něco najít. Viděl jsi už někdy na vlastní oči 16 let starou Thalii. Divil by ses. Koroze nikde. A použitá technika už měla v minulosti tu čest dokázat, že se na ni dá spolehnout. A když už srovnání, tak jsem měl tu čest se svést v nové 1.2 Dacii tchána, který je jeden z těch bláznů, co si radši připlatěj za metalickou barvu, než o trochu míň za klimu. Thalia je krom zbytečně měkkých sedaček a prostornosti kvalitativně o level výš, než ta Dáčka. Zpracování, design palubky a hlavně! Jede a není v ní takový kravál. No a ten litrový pidimotor co do toho teď začali dávat, ten to zabije úplně. Soudný člověk si snad takového těžkého lenochoda ani na ježdění do Kauflandu nepořídí. Ten motor patří do auta velikosti Citiga, či Picanta, ale do velké Dáčky ? Šílenost ! :no:
Antikorozní úprava super, ale to je to poslední co by mě trápilo. Odlepené brzdové obložení, na zadních kolech, kuličková ložiska která vepředu odcházejí, podobně je na tom celá přední náprava, která je snad dělaná z nějaké podřadné oceli. Proti tomu byla Felicie nezmar a Favorit to samo pane. Kdyby u Favoritu byl pozink tak jezdí dodnes. Prostornost ano, ale nepotřebuji pod autem ležet, auto by mělo být k ježdění.
Brzdové obložení je snad nějaký problém ? Nové značkové s 5-ti letou zárukou stojí do 400,- Kč. Sada předních ložisek 2x400,- Kč. Zadní praskající pružiny Monroe do 1200,- Kč za obě. Oba krajní přední nejkvalitnější čepy Lemförder 600,- Kč celkem. Komplet kotouče Brembo i s deskama 1200,- Kč, 5L originál ELF oleje 600,- Kč. Opravu udělá každý kdo má doma sadu plochých klíčů a pár ořechů. Stejně tak jako u Favorita, se kterým mám bohaté zkušenosti (dobré!) Pro toho, kdo najezdí do 5000km ročně je Thalia vhodná právě pro svou výdrž, celkovou odolnost a nízkou cenu dílů a práce. Jezdit +40Tkm ročně, tak je samozřejmě třeba uvažovat jinak.
Ale dá. Dokonce i se ziskem prodat. Ale to nesmějí být lidé (a bohužel i spousta automechaniků !) ovce, které se nahrnou do Autokelly a jsou šťastní, že si to odtud druhý den mohou díly odnést. Stačí se tři minuty rozkouknout po zavedených eshopech a zjistíte, že ceny mohou být i 4x nižší než jste dosud byli zvyklí. Jen nebýt líný !
Mýlíš se. Kvalitní anikorozní úprava je to nejdůležitější na autě. Když ti totiž shnije, tak je už všechno kolem zbytečný. Jedno jestli motor funguje a má to maximální výbavu. Stejně je to zralý do šrotu.
Mají auto proto, že ho potřebují k životu. S auty jezdí dlouho a dost kilometrů. Denně po stejné trase třeba i 35 km tam a 35 km zpátky. Dobře ví co od auta mohou očekávat a čeho je jejich auto schopno. Auto zbytečně nepřetěžují, mindráky si léčit nemusí. Když k nim nastoupíte do auta, tak je tam vždy čisto a auto také udržují v čistotě. Je to prostě pro ně služební prostředek a proto mu věnují o víkendu nějaký ten čas. Jako je třeba uklidit doma. Servis jim poskytuje důvěryhodný mechanik. A tak mohou s tím autem najezdit slušné porce kilometrů.
Dacia vyrábí absolutně konzumní modely ... stejně jako všichni ostatní. Jediný rozdíl je v tom, že Dacia se za to nijak nestydí a veřejně se k tomu hlásí >:-[]
Z druhé strany se Dacia dost lehce může stát obětí svého úspěchu. Klasická snaha neustálého zlepšování a neustálého modernizování a nasazování moderních motorů zkrátka jde proti prapodstatě Dacie. Dacia má být levná při koupi, levná provozně, jednoduchá na údržbu. Moderními TCe a dCi se zaprodává původní myšlence.
Doufám, že Dacia nesejde na zcestí a dál bude držet své původní hodnoty. Dacia zkrátka pochopila, že i Evropa výrazně chudne a místo má tedy i zde. Nikdo jiný nic podobného nenabízí. Snad se do Evropy ve větším vrátí i Lada, i v téhle třídě je zkrátka o co bojivat. Poptávka je značná. Pro mnohé lidi právě Dacia představuje jedinou možnost pořídit nový vůz.
Přesně. Na druhou stranu, Dacia už v některých detailech začíná vypadat až prémiově - třeba Logan po faceliftu a jeho LED denní svícení a grafika zadních světel Sandera. Některé Škodovky mají na denní svícení ještě dnes obyčejné žárovky při mnohem vyšší ceně což je dnes při ceně LED ostuda.
Problém je, že bez TCe a dCi by u nás žádná Dacia už nebyla... Původní motory zkrátka dosáhly svých technicko-ekonomických limitů, kdy ještě mělo smysl je upravovat na nové a nové normy.
v tomhle má Dáčka prostě smůlu. Dřív stačilo vzít starší zaplacený motor a hurá, jenže těď už to nejde kůli emisím. A nové nezaplacené a neověřené dražší motory ..... no uvidíme. ;-\
si myslim, ze 1,2 16v mohli nechat v dacii ako zaklade, kedze v cliu zostal, cize v uprave motora nebol problem, ale aj tak sa rozhodli dat do vacsieho a vyssieo mcv (ako clio) 1,0 motor s 97Nm, co je podla mna pruser - beriem to tak, ze aj dacia musi raz narazit v predajoch, neustale navysovat predaje sa neda s coraz mensimi motormi
Přesně! Socialismus zašlapával talenty a schopné lidi a vyzvihoval odborně neschopné, ale loajální kariéristy a udavače. Proto dopadl jak dopadl. Naštěstí. :-)