Možná i vám přijde po ranním studeném startu auto, respektive jeho pohon poněkud hlučnější. Příčin zvýšených decibelů je celá řada, některé jsou však uváděny nepřesně. Jak je to tedy se výšenou hlučností doopravdy?
by bylo dobré téma. Třeba nezávislé topení versus různé elektrické spirály do oleje apod. jako to mají na severu Evropy. Ale zda je teplý motor tichý a studený hlučný, to asi ví každý slyšící :-)
Re: Tak na to bych nepřišel, kdyby mě týden tloukli.
Bohužel pan Dusil tady chrlí jeden článek užitečnější než druhý. Většina z nich má informativní přínos tak maximálně pro ředitelku IT oddělení, všichni ostatní s minimálním technickým vzděláním usínají už na konci prvního odstavce. O technické odbornosti těchto článků tady už toho bylo v komentářích napsáno dost a co se týče slohového zpracování, připomínající domácí úkol žáka 5. třídy základní školy, je zcela škoda mluvit. Možná by stálo za to, aby se pan Dusil před vypocením dalšího článku zamyslel, zda se vyplatí zaplácnout dnes tento web naprosto nudným a nicneříkajícím článkem pod jehož textem bude asi 100 komentářů negativně hodnotící jeho práci.....
Autor jen popsal příčinu proč je studený motor hlučnější než ten zahřátý. Tvl. proč ten titulek nemohl znít třeba:"proč je studený motor hlučnější" apod. Proč musí připomínat titulek z Blesku?
TO já ti řeknu zcela přesně. Protože ráno vyšel na * článek "Proč je auto při studeném startu o tolik hlučnější? Jen otáčkami to není" a místní odborníci neschopní vymyslet cokoliv originálního hned přispěchali s "něčím lepším". Vzpomínám si na to, jak to tady vypadalo dříve, dnes je to fakt autoblesk.cz
co to frankofil zase napsal za kravinu? Jaké "příčiny zvýšených decibelů"?
Jaké "Asi největším zdrojem decibelů je..."? Je to samozřejmě naprostý
nesmysl. Decibel není žádná jednotka hluku, ale logaritmická míra
poměru dvou veličin! Má-li například jeden vůz výkon motoru 50kW a druhý
motor výkon 100kW, má ten 100kW výkon o 3dB větší, než ten první. Tedy výrok "největším
zdrojem decibelů" je přímo na cenu diamantového ventilku!!! :no::no::no: :no: >:-[]
Myslím, že jseš mimo... dost často - ale tentokrát dost věcně. :-)
Oficiální jednotkou intenzity zvuku je bel. Na počest pana Grahama Bella. Že má tato veličina logaritmický průběh je fakt, že je závislá na změně tlaku je taky fakt... ale jinak plácáš úplný nesmysly.
Decibel je tedy deci bel - protože jeden bel je příliš velká jednotka, používá se její zlomek.
No - Ada to napsal presne, ale decibel se pouziva zejmena ve spojeni s hladinou zvuku / hluku. Jeste jsem neslysel, ze by nekdo rekl, ze ma o 3 decibely vykonejsi motor. To je minimalne k hlubokemu zasmani.
ty mýty ohledně napínacího mechanizmu rozvodového řemene. Cituji: "Po natočení motoru chvíli trvá, než se řetěz napne, což způsobí nesrovnalosti v chodu motoru. Máte pocit, jakoby agregát nešel na všechny válce. Typickým příkladem je třeba motor Audi 3.0 TDI V6." Nevím kde se na to přišlo, že když má motor napínání olejem, tak když tlak v motoru klesne, okamžitě klesne napětí rozvoďáku. To by přece při startu, kdy je skoro všechen olej dole, okamžitě přeskakoval jako o číslo větší pásek, protože by byl volný.
Viděl jsem x napínáků tlačených olejem /tedy nejvíce od jpn aut/, a všenchy ty pístky tlačící na páku kladky vypínající rozvoďák měly v sobě vevnitř zvratku podobnou té, co je v pístkách ruční brzdy na zadních kolech, který vyrovnává opotřebení brzdových desek. To znamená, že když řetěz z nějakých důvodů povolí, tak píst se olejem vytlačí až přeskočí o zub, ale zpátky už nemůže. Tak se vyrovnává postupně napětí řetězu/řemenu jak se časem vytahuje, nebo vůle z jiných důvodů. Nikdy jsem neviděl napínák, co by chodil tam a zpátky. I když u koncernu VW je všechno možné.
Na nissanackych SR20 motoroch ta retaz ozaj zvykne zaklepat, je to vlastnost nie chyba a vacsina z nich to robi, pomaha tomu olej filter so spatnou klapkou, kt nepusti uplne vsetok olej dolu a pri starte sa skorej napne retaz... ale da sa tak povedat, ze to je bezne a nie je to chyba ani porucha len u tychto motorov, inde to byva problem, pocul som klepajuce aj TSI a tam sa ta retaz nedozije dlho nasledne, na SR20 vydrzi povodna retaz daleko nad 300 tis, na Primere P10 som mal povodnu retaz este pri 370tis km a do dnes jazdi uz ma cez 400tis a retaz je uplne bez problemu :-)
Ono je okolo napínáku spoustu fám, polopravd a mýtů. Na škodovkách je v napínáku kuličkový jednocestný ventil, který pouští olej do napínáku, ale ne z něj. Stejně jako v hydrostav u ventilů.
A další věc je, že součástí napínáku je vcelku silná pružina a v porovnání s ní není tlak oleje krát plocha pístku čili síla vyvolaná tlakem oleje až tak veliká a významná.
Článek o ničem. Nadpis o objevu Ameriky, a oni ani nevyjásali z Kanárů...
Nebo jsem něco přehlédl?
Začíná to stát za vyližzádel v celým tomhle novinářským swjetě.
Je mi to líto... ale úroveň těchto vstupů je žalostná... a
Už samotný slovník provokuje k chytání se detailů.
"Prostě všechno, co používá valivá ložiska. Hlučná je ale také převodovka, neboť její hřídele se v případě sepnuté spojky točí v ložiskách (valivých nebo jehlových) za přítomnosti studeného a tedy hustšího oleje."
Ložiska jsou v zásadě valivá nebo kluzná... a ta kluzná jsou na teplotu ještě citlivější, než valivá.
Do skupiny valivých ložisek patří i ta jehlová... takže to skutečně není "nebo".
"Pokud jsou vačkové hřídele poháněny řetězem, jeho hydraulický napínák je dnes často závislý převážně na tlaku motorového oleje."...
No, to jsou časy, tak dneska je hydraulický napínák závislý na tlaku oleje... a včera byl závislý na tělesné hmotnosti řidiče?
:-(
A ty ventily skutečně dělají většinu zvýšené hlučnosti... u benzínových aut. U dieselů je trumfnou vstřiky a zhoršené poměry pro hoření nafty...
Ony ty ventily totiž změní rozměry. Jsou menší. Okem to asi nepoznáte, ale jsou menší měřitelně... se všemi důsledky - kratší dříky, menší průměry dosedacích ploch a vzdálení jejich rozměrů rozměrům sedel... atd.
Už první odstavec mne jako strojaře nadzvedl.
Jak může někdo psát odborný článek, když neví,
že jehlová ložiska jsou valivá ložiska ?
Pro pisatele, valivá ložiska jsou :
Kuličkové ložisko (radiální nebo axiální)
Válečkové ložisko
Kuželíkové ložisko
Jehlové ložisko
Soudečkové ložisko
- Nejvetsi zdroj decibelu - to je mirne receno hodne primitivni vyjadreni - ma byt Nejvetsim zdrojem hluku (a teprve ten se meri v dB).
- Hustsi olej pusobi spis jako tlumic vibraci / hluku. Nejsme motorar, ale to tvrzeni, ze hustsi olej zvysuje hluk prevodovky - nevim.
- System zhaveni u dieselu je zdrojem hluku ?! Ja tedy mam pocit, ze zhaveni probhene pred nastartovanim a je bezhlucne. Pri behu motoru se snad uz nezhavi !
No - nektere clanky o technice jsou na Auto.cz dost nepresne.
Zdravím, také jsem byl nucen řešit hlučnost auta.. Nedávno jsme se přestěhovali do menší vesničky a nerad se svýma autem dělám příliš hluk, našel jsem akorát takovéto služby: https://www.2din.cz/…odhlucneni-auta/ tak bych byl moc rád, kdyby mi někdo dokázal poradit, jestli se na ně vyplatí obrátit. Díky.