Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

ZAZ v nové době: Jak dopadl výrobce Záporožce a Tavrie?

34 komentářů

Avatar - Floyd
Floyd
Jedním slovem: blbě
Avatar - Anonym
Anonym
proč blbě? Kdyby blbě, už dnes neexistuje jako mnohé další značky. Je a po tahnaicích s Ruskem už navždy bude jen lokální značka, pro tu nemá vcelku vlastní vývoj smysl.
Arese
Vždycky mě šokuje, jak lidé tvého typu dovedou žonglovat se slovy, pokud je to v zájmu Ruska. Jeho hnusná agresivní válka proti mnohem slabšímu sousedovi si vyžádala minimálně 10 000 mrtvých a pro tebe je to "tahanice"?! Myslím, že kdybys v ní ztratil nějakého člena rodiny, určitě bys mluvil jinak! 8-s
Avatar - Anonym
Anonym
Je otázka kdo to začal, navíc Rusko nikoho oficiálně nenpadlo, že podporuje svoje lidi co s majdanovou vládou nesouhlasí je věcí druhou. Ukrjainci se tam poslední dobou chovaj jak rozumu zbavení, takže tam je těžké celou věc soudit. Moc kohoutů na jednom bojišti, moc zájmů, od USA,EU, fašistů a banderoců po Rusko a další.

To nikdy dobrotu dělat nebude.

Mulitulturní politika EU a vítačství si vyžádalo taky cca 200 mrtvých (německo, belgie, británie, švédsko,francie, itálie atd) a cca 5 000 zraněných, znásilněných, okradených s doživotními psychickými i fyzickými následky a pořád se najde dost lidí co blekotá o integraci, obohacení a toleranci.
To ti nevadí nebo máš jako vždy problém jen s Ruskem?
Arese
Že je Ukrajina tragická země s hroznou historii, zoufalou přítomností a spíše pochmurnou budoucností, na tom se určitě shodneme. Na tom, kdo "si tam začal" současný konflikt už asi ne. Ovšem ty neustále omýlané fráze o ukrajinských "Banderovcích" a "Fašistech" sis fakt mohl odpustit, to je jak z ruských propagandistických webů nebo jak z ruské putinovské televize. Neříkám, že tam neexistují i extrémistické bojůvky, v ukrajinské společnosti ale ve skutečnosti mají jen minimální podporu.
Co se týká multikulturní politiky EU, nikdy jsem s ní nesouhlasil a v tomto směru mám zcela stejná názory, jako ty - je to sebevražedná záležitost, která ohrožuje samu podstatu evropské civilizace, a proto s ní zásadně nesouhlasím!
Ale ještě jednou musím opakovat - nazvat ukrajinsko-ruskou válku na východní Ukrajině "tahanicí" je urážka všech tamních obětí!
Avatar - ladsla
ladsla
Stačí dát si trochu práce a zjistit historický kontext Krymu. Je potřeba taky sledovat jiná média než slunickovy západní informační mainstream.
Arese
"Historický kontext Krymu" vůbec nic nezmění na brutálním pošlapání mezinárodního práva Ruskem a porušení třístranné dohody, kterou Rusko Ukrajině garantovalo územní nedotknutelnost. Ukradnout kus cizího území a připojit ho ke své "říši" si v Evropě od roku 1945 nikdo nedovolil, až Rusko. A pokud máš na mysli "jiná než "sluníčková" média" (např. Aeronet, Sputnik a podobné ruské ulhané odpornosti), tak ano, ty opravdu nečtu! 😉
Avatar - ladsla
ladsla
Když zapatras tak zjistíš že Rusko není jedině kdo se tak chová ale politika sem asi moc nepatří. Nezastavam se Ruska, jen mám v Rusku kamarády a vždycky je zajímavé je poslouchat : každá mince má 2 strany. Mezi obyčejnými Rusy převažuje souhlas s anexi. Pravda se ZAZ to nesouvisí. ....
Avatar - Emel
Emel
Jasně, a podpora Putina v Rusku je další dílek té skládačky... že převažuje souhlas s anexí jen znamená, že je takový opravdu většina národa, nejen jeden egoista (který se konec konců občas vyskytne v každé zemi).
Lovap
Hm ... to je omyl - dohoda nebola dohodou, ale memorandom. Vieš čo je memorandum? Nájdi si to ... Amíci boli takisto zblbnutí a nedovolili si toto memorandum schváliť ako international treaty (čo je skutočne dohoda), ale iba ako "agreement". Navyše, pokiaľ viem ani nebola ratifikovaná. Ďalej ukradnúť kus územia a prisvojiť si ho si, samozrejme, niekto v Európe dovolil - a to Turecko, časť Cypru. Ak budeš namietať, že Severocyperská republika je nezávislá, máš pravdu len ščasti - vznikla až neskôr a do doby jej vzniku bolo toto územie pod priamou okupáciou Turecka. Mimochodom - túto republiku, okrem Turecka, myslím neuznáva nikto.
Ďalej - čo sa na to pozrieť z nadhľadu - a síce tak, že práva nejakých krajín boli brutálne pošlapané niekým. A už to máme trochu viac farebné, že? Napríklad nielen Ukrajina a Gruzínsko, ale aj Srbsko a spomínaný Cyprus ...
Ďalej, že Rusko podporuje povstalcov na Ukrajine, by ťa ako vzývateľa Západu malo len potešiť, pretože v podstate ukazuje iBA to, že Rusko sa správa v medzinárodnej oblasti úplne štandardne - tak ako každá veľmoc, či veľmocenské uskupenie si podporuje po svete koho chce. Takže tu máme na jednej strane podporu Ruska na Donbase, na druhej strane podporu povstalcov proti Asadovi v Sýrii, že ...
Problém s vami je taký, že čokoľvek urobí západ v tejto oblasti beriete apriori ako sväté a dobré, a čokoľvek urobí hocaká druhá strana ako zlé, ba priam pekelné - aj keď robia principiálne to isté >😁
mrazik
Pokud vezmeme v potaz historii, meli by Krym vratit zejmena Krymskym Tatarum, ale takhle bychom mohli pokraocvat az do praveku.
Byla podepsana dohoda v roce 1994 ? Byla. Porusilo ji Rusko ? Porusilo.
Co na tom chcete okecavat nejak nechapu.
Avatar - wakantanka
wakantanka
:yes:
jamp
Tak hlasit by sa mohli aj greci, Iason a argonauti plavali do tej oblasti. Vikingovia to tiez chvilu ovladali. Potom mongoli, tatari...
mrazik
Jsou i taci, kteri valku na Ukrajine oznacuji jako obcanskou.
Avatar - žlababa
žlababa
Vyrábí 20leté modely Daewoo - jak jinak, než "blbě" to chcete nazvat?
U Tavrie byla důvodem zastaralosti politika, kdy kvůli Žigulům soudruzi brzdili nejen naši Škodu, ale i ZAZ a další automobilky východního bloku. (co si budeme povídat, v roce 1981 by Tavria byla celkem moderní auto).
Dnes se do role výrobce starých šrotů řadí sami dobrovolně. Vyrábět malá levná auta ještě nutně nemusí znamenat zastaralá.
Avatar - Anonym
Anonym
A kdo ty moderní bude na Ukrajině kupovat? Když na to nikdo nemá a ti co maj je bohatá elita co domácími auty nejezdí. E😜ort do Ruska je po majdanu pasé, a na západě nemaj distribuční sít, servisy, nikdo to tam nezná.

Tak kam by ty moderní auta asi tak prodávali, kdo na západě chce ruské levné auto, koupí si Kalinu, Grantu a od února i Vestu.
Avatar - žlababa
žlababa
no kdo by to kupoval - Ukrajinci. Znovu si přečti poslední větu mého předchozího příspěvku. Pokud máš problém s chápáním, tak klidně několikrát.
A mají další postsovětské státy (Bělorusko apod.) kde ta značka má historii a mohla by se prodávat.
Avatar - Anonym
Anonym
A za co? Víš kolik je průměrná mzda v Ukrajině?
>😁 A proč všichni utíkaj na západ už od 90 .let? Kvlůi Rusku to fakt není, je to kvůli tomu že se tam neuživí...

Ten vývoj nového auta stojí balík, přelepení znáčku na Daewoo, korejském Chevroletu a čínském Cherry + jiné naladění podvozku je za hubičku, stejně jako jak z toho udělat pikap.
Auto za 250 000-300 tis Kč v přepočtu si na Ukrajině moc lidí nekoupí. Na tamní cesty necesty ten Lanos, Aveo i čína stačí bohatě.
Arese
S Lanosem jsem kdysi krátce jezdil a bylo to jízdně nejhorší "porevoluční" auto. Ten lehký krám jel s motorem 1.6 (tuším že měl asi 97 k) jako z praku, ale jeho podvozek byl životu nebezpečný - auto nejen že odmítalo zatáčet, ale na dálnici ani nedrželo přímý směr! Když jsem viděl ten uzounký přední rozchod kol vůči blatníkům, bylo mi hned jasné, kolik uhodilo! >😁 >😁 >😁
Avatar - Anonym
Anonym
ten podvozek bude určitě pro Ukrajinu trošku upravený....
Avatar - narona
narona
To že soudruzi brzdili Škodovku je sice částečně pravda, ale hlavně je to klasická česká výmluva. Kdyby se na sověty (neplést s Rusy) vys... jako to udělal Tito v Jug. mohla být škodovka taky jinde, ale největší problém je, že v Boleslavi neměli koule prosadit si vlastní.
Avatar - Anonym
Anonym
na ten byla od Fiatu koupena licence, ale jaksi se nedostávalo peněz, takže jen a polovinu, druhou si udělali sami.
Avatar - chetoos
chetoos
Po revoluci stála Zaz Tavrija kolem 109 000 Kč, a dovážel je se Autopal Nový Jičín. Ročně se prodalo kolem 1500 Ks. Ale problémy byly obrovské. Strašně nekvalitní auto. V posledním čísle Světa Motorů je myslím taky jedna v testu. A to, že Zaz dodnes vyrábí jsem netušil, už jsme myslel že dávno krachla.
Avatar - removed
removed
Z toho si nic nedělej... já vůbec netušil, že existuje.
Avatar - Anonym
Anonym
tím bych se na automobilovém webu moc nechlubil >😁
Avatar - removed
removed
Tak každej máme mezery 😄
Proto sem chodím, abych se něco dozvěděl
Avatar - Floyd
Floyd
:yes:
zlysoused
Kdysi jsem v 90tých letech v Tavrii jel jako spolujezdec a v té době už to bylo zastaralé auto. Ale jestli ji měli hotovou už v roce 81, tak na tu dobu to mohlo být docela povedené malé levné auto. Navíc na rok 81 vypadá moderně.
Arese
Tavrija mohla být jakž takž v roce 1981 "povedená", ale to by ji hlavně museli být schopni kvalitně vyrobit a mít tedy nejen funkční výstupní kontrolu, ale hlavně kvalitní subdodávky. A to evidentně neměli ani na přelomu 80. a 90. let. 😲
Avatar - O5kar
O5kar
Kolik automobilek existovalo na světě před 50 roky, třeba v USA, Anglii a podobně. Těch už dnes neexistujících tam ale je. A jaké to byly rozvinuté země. Jak by to asi dopadlo se značkou Škoda u nás, kdyby VW nepřistoupil na to, že značku zachovají? Byl by to prostě Renault a určitě tradiční Česká automobilka.

Jinak se mi líbí to slovní šlapání kolem Ukrajinské krize roku 2013. Proč tam prostě rovnou nenapsat, že Rusko přestalo tyto auta kupovat a odbyt šel do kopru? Bylo by to přívětivější. I když je to ekonomicky více složitější.
Avatar - Anonym
Anonym
v Anglii to krachlo zejména kvůli odborům a mizerné kvalitě práce a v USA proto, že x let vyráběli zastaralé mdoely nebo se jedno auto prodávalo pod 4 různýma značkama a furt to bylo to samé, jen trošku jiná kastle a interiér, od 90 let už pomalu ani to ne.
Avatar - DaewooMaster
DaewooMaster
Ale třeba VW se právě s takovýmto marketingovým modelem "docela" daří, ne? 😄

Zpět k tématu - z postsovětských republik je to stejné i v Uzbekistánu (tam dokonce ještě bouchají i o generaci starší Nexii): [odkaz]

A před lety na tom bylo obdobně i ruský Doninvest (dnes TagAZ).
jamp
Ak by to bol renault, tak by mozno jeho lacne auta boli skody a nemusel by kupovat daciu. V tej dobe VW lepsie odhadol vyvoj a skodovaci mali asi nieco z aut v krvi, inak by dopadli ako seat, VW ho ozivuje uz tak dlho, ze to pripomina nekrofiliu...
Avatar - euro89
euro89
Dodnes si pamatuji, jak jsem pred nekolika lety videl u jedne chatove oblasti u Rican elektrickou Tavrii. Byla tam zjevne uz par let odstavena, ale stejne me prekvapilo, ze neco takoveho existovalo. Skoda, ze to tom neni v clanku nejake info. Treba pocet vyrobenych kusu, dojezd a pod...