Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Anonym
na ten byla od Fiatu koupena licence, ale jaksi se nedostávalo peněz, takže jen a polovinu, druhou si udělali sami.
chetoos
Po revoluci stála Zaz Tavrija kolem 109 000 Kč, a dovážel je se Autopal Nový Jičín. Ročně se prodalo kolem 1500 Ks. Ale problémy byly obrovské. Strašně nekvalitní auto. V posledním čísle Světa Motorů je myslím taky jedna v testu. A to, že Zaz dodnes vyrábí jsem netušil, už jsme myslel že dávno krachla.
zlysoused
Kdysi jsem v 90tých letech v Tavrii jel jako spolujezdec a v té době už to bylo zastaralé auto. Ale jestli ji měli hotovou už v roce 81, tak na tu dobu to mohlo být docela povedené malé levné auto. Navíc na rok 81 vypadá moderně.
Tavrija mohla být jakž takž v roce 1981 "povedená", ale to by ji hlavně museli být schopni kvalitně vyrobit a mít tedy nejen funkční výstupní kontrolu, ale hlavně kvalitní subdodávky. A to evidentně neměli ani na přelomu 80. a 90. let. 😲
O5kar
Kolik automobilek existovalo na světě před 50 roky, třeba v USA, Anglii a podobně. Těch už dnes neexistujících tam ale je. A jaké to byly rozvinuté země. Jak by to asi dopadlo se značkou Škoda u nás, kdyby VW nepřistoupil na to, že značku zachovají? Byl by to prostě Renault a určitě tradiční Česká automobilka.
Jinak se mi líbí to slovní šlapání kolem Ukrajinské krize roku 2013. Proč tam prostě rovnou nenapsat, že Rusko přestalo tyto auta kupovat a odbyt šel do kopru? Bylo by to přívětivější. I když je to ekonomicky více složitější.
Jinak se mi líbí to slovní šlapání kolem Ukrajinské krize roku 2013. Proč tam prostě rovnou nenapsat, že Rusko přestalo tyto auta kupovat a odbyt šel do kopru? Bylo by to přívětivější. I když je to ekonomicky více složitější.
v Anglii to krachlo zejména kvůli odborům a mizerné kvalitě práce a v USA proto, že x let vyráběli zastaralé mdoely nebo se jedno auto prodávalo pod 4 různýma značkama a furt to bylo to samé, jen trošku jiná kastle a interiér, od 90 let už pomalu ani to ne.
Ale třeba VW se právě s takovýmto marketingovým modelem "docela" daří, ne? 😄
Zpět k tématu - z postsovětských republik je to stejné i v Uzbekistánu (tam dokonce ještě bouchají i o generaci starší Nexii): [odkaz]
A před lety na tom bylo obdobně i ruský Doninvest (dnes TagAZ).
Zpět k tématu - z postsovětských republik je to stejné i v Uzbekistánu (tam dokonce ještě bouchají i o generaci starší Nexii): [odkaz]
A před lety na tom bylo obdobně i ruský Doninvest (dnes TagAZ).
Ak by to bol renault, tak by mozno jeho lacne auta boli skody a nemusel by kupovat daciu. V tej dobe VW lepsie odhadol vyvoj a skodovaci mali asi nieco z aut v krvi, inak by dopadli ako seat, VW ho ozivuje uz tak dlho, ze to pripomina nekrofiliu...
euro89
Dodnes si pamatuji, jak jsem pred nekolika lety videl u jedne chatove oblasti u Rican elektrickou Tavrii. Byla tam zjevne uz par let odstavena, ale stejne me prekvapilo, ze neco takoveho existovalo. Skoda, ze to tom neni v clanku nejake info. Treba pocet vyrobenych kusu, dojezd a pod...
To nikdy dobrotu dělat nebude.
Mulitulturní politika EU a vítačství si vyžádalo taky cca 200 mrtvých (německo, belgie, británie, švédsko,francie, itálie atd) a cca 5 000 zraněných, znásilněných, okradených s doživotními psychickými i fyzickými následky a pořád se najde dost lidí co blekotá o integraci, obohacení a toleranci.
To ti nevadí nebo máš jako vždy problém jen s Ruskem?
Co se týká multikulturní politiky EU, nikdy jsem s ní nesouhlasil a v tomto směru mám zcela stejná názory, jako ty - je to sebevražedná záležitost, která ohrožuje samu podstatu evropské civilizace, a proto s ní zásadně nesouhlasím!
Ale ještě jednou musím opakovat - nazvat ukrajinsko-ruskou válku na východní Ukrajině "tahanicí" je urážka všech tamních obětí!
Ďalej - čo sa na to pozrieť z nadhľadu - a síce tak, že práva nejakých krajín boli brutálne pošlapané niekým. A už to máme trochu viac farebné, že? Napríklad nielen Ukrajina a Gruzínsko, ale aj Srbsko a spomínaný Cyprus ...
Ďalej, že Rusko podporuje povstalcov na Ukrajine, by ťa ako vzývateľa Západu malo len potešiť, pretože v podstate ukazuje iBA to, že Rusko sa správa v medzinárodnej oblasti úplne štandardne - tak ako každá veľmoc, či veľmocenské uskupenie si podporuje po svete koho chce. Takže tu máme na jednej strane podporu Ruska na Donbase, na druhej strane podporu povstalcov proti Asadovi v Sýrii, že ...
Problém s vami je taký, že čokoľvek urobí západ v tejto oblasti beriete apriori ako sväté a dobré, a čokoľvek urobí hocaká druhá strana ako zlé, ba priam pekelné - aj keď robia principiálne to isté >😁
Byla podepsana dohoda v roce 1994 ? Byla. Porusilo ji Rusko ? Porusilo.
Co na tom chcete okecavat nejak nechapu.
U Tavrie byla důvodem zastaralosti politika, kdy kvůli Žigulům soudruzi brzdili nejen naši Škodu, ale i ZAZ a další automobilky východního bloku. (co si budeme povídat, v roce 1981 by Tavria byla celkem moderní auto).
Dnes se do role výrobce starých šrotů řadí sami dobrovolně. Vyrábět malá levná auta ještě nutně nemusí znamenat zastaralá.
Tak kam by ty moderní auta asi tak prodávali, kdo na západě chce ruské levné auto, koupí si Kalinu, Grantu a od února i Vestu.
A mají další postsovětské státy (Bělorusko apod.) kde ta značka má historii a mohla by se prodávat.
>😁 A proč všichni utíkaj na západ už od 90 .let? Kvlůi Rusku to fakt není, je to kvůli tomu že se tam neuživí...
Ten vývoj nového auta stojí balík, přelepení znáčku na Daewoo, korejském Chevroletu a čínském Cherry + jiné naladění podvozku je za hubičku, stejně jako jak z toho udělat pikap.
Auto za 250 000-300 tis Kč v přepočtu si na Ukrajině moc lidí nekoupí. Na tamní cesty necesty ten Lanos, Aveo i čína stačí bohatě.