Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Dokonale zrestaurovaná Tatra 148. Proč je v terénu stále nepřekonatelná?

Kde jsme vzali tu krásnou Tatru 148? Je někde k vidění? A jak se s takovým vozem vůbec jede?
Zpět na článek
26. 12. 2016 20:20
26. 12. 2016 20:57
26. 12. 2016 21:10
27. 12. 2016 13:32
26. 12. 2016 20:20
lanové bagry
Strojníků na lanové autorypadlo d 032 bude mezi lidmi ještě dost. Já jsem absolvoval strojnický kurz v rámci základní vojenské služby v Malackách v roce 1989, rypadla už byla ale na podvozcích tater 138 a 148.
Rozbalit vlákno
2
26. 12. 2016 20:47
Re: lanové bagry
Zdenku,sohlasím,že strojníků na D032 ¨(vzducháčů) bude dost,ale v článku se uvádí bagr na podvozku T111 tak zvaný "laňák"mechanicky ovládaný ne, vzduchem.Pohon
vodou chlazený motor.Já osobně jsem na D030 pracoval od dubna r.1968 až 1971.Pak
D032 a nakonec UDS 114. :-)
Avatar - Stejsn
26. 12. 2016 20:57
Re: lanové bagry
No já ho (ten konkrétní, zmiňovaný v článku) viděl několikrát v akci, mimo jiné právě i na Tachlovické hroudě a je to neopakovatelný pohled. Ty kladky, lanka, panty... prostě neuvěřitelný stroj.
26. 12. 2016 20:28
Souhlas s článkem.
Tatra 148 byla a stále je nepřekonatelná ve své kategorii co se hlavně týká průchodností
v těžkém terénu,podobně jak to "uměla" Praga V3S,ale to byla jiná kategorie.Osobně jsem měl možnost T148 několik let vyzkoušet jako sklápěč a taky podvozek autobagru,
ale to byl podvozek T138.U těchto typů se použilo k zapínání předního náhonu,redučky a
uzávěrek elektropneumatického systému,což bylo podstatnou výhodou oproti základnímu typu Tatra 111 pro řidiče,což jsem si v praxi ověřil,neboť jsem svou profesní kariéru na T111 začínal jak na sklápěči a valníku,tak i na autobagru D 030,kde byl použit
podvozek T 111.Kariéru řidiče a bagristy jsem po 32 letech ukončil na UDS 114 s podvozkem T 815 a i zde byl dobrý průjezd náročným terénem,ale "jedničkou" byla řada
Tatra 138 a Tatra 148.PS:Dodneška jsem nezapoměl na práci s D030 na T111.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Ja Prvni 123
26. 12. 2016 20:52
Re: Souhlas s článkem.
Tak tak.

A V3Sku jsem si koupil domů, dokud jsem bydlel na vesnici... co ta dokázala se svými 70kW bylo úplně k nevíře.

A bylo to auto pro skutečné chlapy!
Bez posilovačů, včetně řízení... polovina motoru z T111 = bez dekompresoru, bez žhavících svíček... studenej se startoval tak, že se do krabice vzduchovýho filtru strčily hořící noviny...

No prostě paráda.
:-)
Avatar - Stejsn
26. 12. 2016 20:59
Re: Souhlas s článkem.
Doporučuju mojí recenzi V3S na moje.auto.cz ;-)
Avatar - Ja Prvni 123
26. 12. 2016 22:50
Re: Souhlas s článkem.
Recenze dobra. Nejak se mi pod ni nedari nic napsat.
:-(
Prestavnik predvstriku opravdu prestavuje predvstrik = zvetsuje predvstrik, dobu, kdy se palivo vstrikuje driv, nez je pist v horni uvrati. Tedy tlak i teplota jsou nejvyssi.
;-)
Melo to i me Ritmo 1.7D!
Ostatne toho melo s VRS spolecneho vic...
>:D
Ale mel jsem ho rad.
;-)
26. 12. 2016 23:17
Re: Souhlas s článkem.
Tá recenzia je paráda, klobúk dole za popis a detaily okolo možnosi štartovania. Ja som na tomto pekelnom stroji absolvoval autoškolu - výcvik na vp C :-) . Akurát v tej dobe bola chladná a hodne snehová zima, jazdenie po meste bola zábava a peklo zároveň ;-) . Ako píšeš komfort nula, hluk jak sviňa, zima v kabíne (vonku bolo cca -15), namŕzajúce okná z vnútra kabíny (inštruktor bol pohon manuálnych stieračov a zároveň čističom prvého okna, ľavé som si pucoval sám), ja sám som nízky, takže za chrbát som si dal kus matraca , aby som dosiahol nohami na pedále >:D >:D >:-[] A mimochodom, pri štarte sme jej pomáhali plameňmi z novín, to nie je žiadna legenda, ale fakt. Na strane druhej, žiadne zľadovatelý výjazd, alebo závej ju nezastavil.S týmto autom som sa stretol v súkromných rukách u nás na chalupe, majú ho tam domáci namiesto traktora....
Avatar - speedfred
26. 12. 2016 21:08
Re: Souhlas s článkem.
asi tak, vejda (V3S) musela cez zimu "prečítať nejaké noviny" aby chytila
;-)
27. 12. 2016 00:45
Re: Souhlas s článkem.
T 138 a 148 jsou pro mě ty nejskvělejší nákladní Tatrovky. Kromě všech jiných předností měly taky nádhernou kabinu s pořádným "čumákem". Ten design je i po půl století prostě geniální, klobouk dolů! A ten vyjící zvuk vytáčeného motoru + rána při přeřazení a zhoupnutí předku při dobržďování, to jsem obdivoval už jako malej kluk, stejně jako ty chlapy, co s těmito legendárními stroji jezdili, a to za každého počasí. I v těch největších vedrech samozřejmě bez klimatizace, jen se staženým okénkem a v nátělníku, většinou s cigárem frajersky zavěšeným v koutku a při zatáčení s mohutným ručkováním po tom obrovském volantu. :-) :yes: :yes: :yes:
27. 12. 2016 09:26
Re: Souhlas s článkem.
Když jsem se poprvé v životě posadil do T 138 jako voják základní služby, bylo mi jasné, že toto bude mé auto snů. Takže po vojně jsem, místo práce automechanika, šel raději jezdit s vysněnou T 138 S3. Dostal jsem ji po GO, a za dvanáct let co jsem s ní jezdil, jsem na ní natočil 600 tkm. Jezdil jsem s ní jak v terénu, tak na silnici. Později dostala i přívěs, takže jsem jí musel dodělat ovládání sklápění přívěsu. Proto jsme do ní nainstalovali motor z T 148, přece jen měl díky většímu zdvihu větší výkon.
Avatar - Fána
26. 12. 2016 21:10
Tatra
Moc pěkně to řekl pan Horka. Potřebuje auto na práci a né na výstavu. To Tatry a Pragovky splňovaly. A kolikrát splňují i dnes proti těm počítačovejm jezdícím robotům.
Rozbalit vlákno
0
27. 12. 2016 06:26
Lanový autobagr T111 D 030
Zvláštní, jak se poměrně běžný stroj ([odkaz] jakým kdysi tento autobagr byl, může stát takřka unikátem.
Po mnoha letech různého pátrání sem se dopracoval k tomu, že funkční tyto stroje jsou už asi jen 2 - ten pana Horky a jeden kus je na Slovensku ([odkaz] Ten slovenský jsem objevil úplnou náhodou, při pátrání po majiteli autobagru, který jsem znal z fotek a ze kterého se nakonec vyklubal stroj pana Horky.
Mám k tomuto stroji velmi osobní vztah, doslova jsem v něm vyrostl od peřinky, když s ním otec mezi léty cca 1960 - 74 pracoval. I proto jsem po něm pátral.
Nevím, kolik původních strojníků těchto strojů je ještě mezi živými, já vím jenom o jednom (je mu cca 80), kterého otec kdysi zaučoval.
Díky za info o možnosti prohlídky v muzeu pana Horky a o možnosti tento bagr vidět znovu po letech v akci na Tuchlovické hroudě, snad se mi to už konečně povede se tam dostat (mám to trochu z ruky - cca 170km).
Rozbalit vlákno
0
27. 12. 2016 13:32
Military
Hezký den všem.

Moje první zaměstnání po škole (po vejšce, někdy tedy 2004) bylo, že jsem pro mého zaměstnavatele (nebudu jmenovat) prodával vojenské "uloženky" do bývalých států Sovětského svazu.
Od Armády se tehdy daly koupit za legrační peníze (20-30 tis.), my jsme je pak na náklady AČR zkontrolovali, vyměnili zpuchřelé díly a vozili po desítkách zejm. do Azerbajdžánu, Armenie a Gruzie. Čistý zisk na jednom autě byl přes půl milionu Kč vždy...
Já tehdy absolutně nechápal nadšení pro tyhle "staré křápy", ale koukám že sem asi byl hloupej a sou to zajímavá a nezničitelná auta. Vozili jsme hlavně T 138, T 148, T 813, pár T 815 (ty mi tehdy přišly jako jediný zajímavý, hlavně jeřáby a tzv. "kolosy"). Pár bylo i těch UDS (myslim že se to tak jmenuje) a Praga V3S (hlavně štábní vozidla). Pár bylo i Tater AV15, ale na ty bylo vždy potřeba zvláštní povolení a likvidovaly se ze zásob Armády, teprve když jsme měli kupce (ty byly i dražší, snad přes 60 tis. Kč, protože byly zařazeny v nějakém nouzovém plánu).
Jako kuriozitu jsme se pokoušeli prodat dvě takové "zvláštní" T813 II, které měly divnou nástavbu, charakterem připomínala trochu chladící vůz, vzadu měly "vrata". Pak se na MO mohli zbláznit, protože to byla termostatická nebo izotermická (říkám to správně?) verze pro přepravu jaderných hlavic k raketám. Tu si pak AČR odvezla a údajně zlikvidovala sama. :-)
Fanouškové Tater by nám asi dnes utrhali ruce (auta měla najeto obvykle pod sto kilometrů), ale podmínkou AČR byl prodej "na východ od Polska", takže u nás zůstalo jen pár kousků co si načerno rozebrali (myslím že zadarmo nebo za nákupku) naši technici + mě se povedlo prodat patnáct 815 Kolos do Německa Bundeswehru na nějaké testování. Ale možná se pletu a ty vojenské verze nejsou tak vzácné, jak naznačujete zde v článku a diskusi.

Máte moc hezkého koníčka, tak ať se daří!
Destr
Rozbalit vlákno
0
Avatar - chetoos
29. 12. 2016 14:45
Nej Tatra všech dob
Musím říct, že se vyskytuje na cestách tato Tatra hodně často. U nás v zemědělském družstvu mají jeden kousek. Dále mají IFU a dvě Liazky, ale Tatra je nejpoužívanější vyjede všude a zastane každou práci. Stát nás nutí likvidovat staré auta, ale co dělat když právě staré stroje jsou nejlepší.
Rozbalit vlákno
0