Šéfdesignér automobilky Škoda Auto nám v rámci prezentace modernizované octavie odpověděl na pár otázek. Co bylo impulzem pro čtyřokou příď? A kde vidí design Škody v budoucnosti?
jak to umí okecat. Když se něco úplně nepovede, tak se to okecá tím, že se to musí vidět naživo. Nebo když auto vypadá staře hned, tak je to design, který nepodléhá stárnutí. Prostě designové přešlapy vypadají vždy divně, roztroušené světla, velké kulaté světla, světla orientované na výšku.
Tak okecavacka je skutecne desna. Vubec nedokazal zduvodnit rozdeleni prednich svetel. Na konkretni dotazy obecne kecy typu - vsechno je mozne.
Priprava auta trva 3 roky (fakt jsem myslel, ze ten cyklus uz zkratili), tak uz dnes musi znat designove smery pro Codi i Superb. Chapu, ze kvuli konkurenci toho az tak moc rici nemuze, ale takhle trapne to okecavat ...
Re: JE TO HNUS VELEBNOSTI !! Ta ŠÁDE DÍZLPOPELNICE ...
Jak uz jsem nekde cetl, v dobe smartfonu, internetu a virtualniho sveta rict, ze lepsi je viden nazivo, je fail. Hodne lidi auto vybira na netu, podle fotek.
to víš, Octavia je nej auto v galaxii, i kdyby stála půl mega, tak jí budou v ČR kupovat ve velkym >:D navíc "novináři" to zvládnou vždycky odůvodnit a ospravedlnit, jako například naposled včera: [odkaz]
Takhle bych to asi neřekl. Německo je zvláštní případ, tam vidí Škodovku jako napůl svou. V ostatních zemích se ale VW se Škodou spíš doplňují... kdysi byla na HN mapka, kde bylo vidět, kde je Octavia v Evropě nejsilnější - postkomunistické země, některé severské... a naopak třeba v Itálii se relativně daří Golfu, ale Octavii ne. [odkaz]
O skode se jako o ceske moc (plnohodnotne) neuvazuje, bere se jako "jiny VW" a vnima se jako ta chytra moznost, treba koupit superb znamena koupit passat a pritom neplatit plnou cenu za passat. Alespon v tomhle duchu se nejcasteji vyjadrili lidi kolem me, kolegove atd..
Tu silu z ktere muze cerpat skodovka jsem myslel tak, ze je urcite snazsi proniknout na trh do dealerske site, kde uz zabehnuti prodejci VW si jen priberou dalsi znacku (kterou budou stejne nakupovat, servisovat, vetsinu procesu budou mit nejspis podobnou / stejnou, usetri se na skolenich atd.) a jinak by se na nove trhy pronikalo kdyby tam VW nebyl. Zrovna tak skoda cerpa z renome VW.
Celkove bych se proste na to ze je Skoda domaci "jen" v CR neschovaval, myslim ze dnes jiz ma pozici v evrope velice slusnou.
Škodovka je doma jen v ČR, napůl jako domácí je vnímaná v DE vzhledem k propojení s VW. Ostatní trhy jsou pro ni cizí, v tom smyslu, že důvodem ke koupi není patriotismus.
Jak ji ty cizí trhy vnímají a jakou tam má pozici je jiný příběh, a ten příběh je zase jiný v Polsku než třeba ve Finsku nebo Švýcarsku nebo na Slovensku.
v německu se považuje za "LEVNOU" a né chytrou možnost..... škoda je vnímáná jako levná alternativa............................. těch teček bych musel přidat...
Je fakt , že neznám nikoho , kdo by si pořídil nové auto a byla to Octavia .
Všechny Octavie , co jezdí v okolí , jsou buď firemní a co mají soukromníci , tak je pořízeno jako ojeté .
Cena Octavie je prostě v ČR přestřelená .Jediný Superb považuji za velmi povedené auto (vzhledově ) , zbytek modelů není nic moc .
Tak tenhle článek bude sledovaný vedením Škody, když ACZ poskytla exkluzivní rozhovor ! Cenzura už je příliš, tak alespoň ukážou, jak to Nalimer přehnal a že hlas lidu není nakloněn jeho myšlence! >:D
Ten rozhovor je absolutně o ničem, pan Kabaň v něm buď blekotá, nebo používá nic neříkající fráze. Ani jeho nová, "zarostlá" image na tom bohužel nic nezměnila... Redaktor se měl pana Kabaně zeptat hlavně na to, jak hodnotí stav, kdy naprostá většina potenciálních zákazníků je z faceliftu Octavie III zklamaná, až roztrpčená.... :-O:'-(
Takhle to nefunguje a už vůbec ne při prezentaci.Vždyť otázka kterou ty chceš "dát" se na prezentaci tak nějak z logiky věci nedává a když tak jen okrajově.A to že to na sociálních sitích vře....je sice pravda, ale jak se zde léta piše, jsou to bychaři. >:D I když pravda, je možné, že už dnes jsou naštvaní co budou chtít za 5-15 let koupit v bazaru.
Je možné, že většina ten vzhled odsoudí, ale já bych tomu dal čas, protože si myslím, že ač se to nezdá, tak si to sedne a rozhodně to vypadá minimálně zajimavěji, (pro mne)než O3 před FL, která je díky předku na Octavii nevýrazná, nepřesvědčivá. Ale každý to oko má jiné.Ale jak píši, imho si to sedne a nakonec se to bude líbit, ač ne většinově jako kdysi, což fakt ničemu nevadí.O3 má zcela jiné přednosti a i v tomto ač kritizovaném vzhledu má co nabídnout a není toho málo.No levnější by to být mohlo....
Nevíte kdy začnou dělat Škodu- Garde? Pravda prý to bude na podvozku O1 a předku z Póla,což je škoda, ale auto by to mohlo být hezké, teda aspoň z venku.Něco mě říká že vnitřek ošulej a to bude velká chyba, dělat tohle auto v socialním provedení.Ale třeba překvap. (pravda moc tomu nevěřím)
Bol trochu unaveny, snad nie uplne spolocensky unaveny. Mozno toho mal vela, den predtym bol vo Vlkohrade vysvetlovat emocionalny prvok na Skodovke, ked emocie ma nosit Seat a potom cestoval v noci vo Viedne. Rano uz ho pral Mi(y)cka.
některé výkřiky v diskusích adresované na designera jsou unf
Nechci být útlocitný, ale některé výkřiky v diskusi adresované směrem na designera jsou unfair. Nebylo by od věci trochu zapřemýšlet nad tím, jaké pozitivní výsledky přinesl Kabáňův styl Škodovce. A také nezapomínat na to, kdo nakreslil Superb a Atecu.
Sic se mi facelift Octavie hrubě nezamlouvá, nevidím důvod se navážet do člověka, který narozdíl od většiny z nás dokázal prosadit své automobilové vize a zhmotnit je.
Panu Kabáňovi přeju odolnost a dostatek imunity vůči zakomplexovaným haterům a normálním diskutérům přeji hezkej den.
Re: některé výkřiky v diskusích adresované na designera jsou
Pozitivní, to je otázka... Z mého pohledu Škoda nebyla nikdy nudnější, než je pod Kabaněm. Superb je sice možná nejhezčí Škoda, ale stále mě to designově neoslovuje. Atecu považuju za nehezkou. Ne hnusnou, jen nehezkou.
Kabaň sice prosadil a zhmotnil své vize, ale co s nimi v případě, že se lidem moc nelíbí a nadávají na ně? Ať už to jsou prokopnuté zádě, čtyřoké přídě či divná světla?
Re: některé výkřiky v diskusích adresované na designera jsou
To máš takhle. Jsou třeba obrazy od (dejme tomu) Dalího, kterými jsem naprosto uchvácen, a pak jsou obrazy od stejného autora, které bych si na stěnu v životě nepověsil.
Re: některé výkřiky v diskusích adresované na designera jsou
Co s nimi? Pokud na ně nadávají jen v diskusích, ale na trhu je vynesly na druhé místo ve své třídě (Octavia a Superb)... tak samozřejmě ponechat. Teď mluvím hlavně o tom Superbu, co s Octavií udělá čtyřoká příď uvidíme... ale aspoň to není nuda, ne? ;-)
Re: některé výkřiky v diskusích adresované na designera jsou
Nový SEAT Ateca dostal název, v souladu s tradicí, podle jedné španělské obce a vystihuje autentický charakter značky. Nový model byl navržen a vyvinut 100% v Barceloně.
[odkaz]
Re: některé výkřiky v diskusích adresované na designera jsou
Jako že by si zaletěl Kabaň do Barcelony? :-)
Ne, já nevím, já chápu potřebu SEATu prezentovat Atecu jako jejich vlastní produkt (i pokud by to tak nebylo). Taky v tom vidím spíš rukopis Škodovky... jak říkám, jen cituju, co se kolem toho povídalo.
Re: některé výkřiky v diskusích adresované na designera jsou
Podle me je klidne mozne, ze si to navrhli u Seatu, byt urcite probihal nejaky dialog se skodovkou, kde se zohlednovaly jejich pozadavky. Seat kdysi predstavil koncept IBX a v nem je Ateca uz docela videt.
Re: některé výkřiky v diskusích adresované na designera jsou
Nie je dôvod pochybovať, že by Atecu nerobil Romanosov tím, skôr je to zrejme o tom, že Romanosa aj Kabaňa držia nakrátko, že vedenie má určité predstavy a preto je dizajn Seatu a Škody podobný. V prvom rade samozrejme preto, že sa snažia robiť čo najviac rebrandovaných modelov, aby ušetrili.
Tu sú skice zo vzniku Atecy:
[odkaz]
Re: některé výkřiky v diskusích adresované na designera jsou
No ne, tak počkej... Škoda a SEAT zatím sdílejí jen okrajové modely Rapid a CitiGo, všechno ostatní je výrazně odlišné.
Ateca bude Yeti a ty Škodovácké rysy tam vidět jsou možná víc, než by musely... nakonec Kodiaq a Tigi XL jsou taky sourozenci a moc se navzájem nepodobají.
Re: některé výkřiky v diskusích adresované na designera jsou
co vim já, tak s atecou si hráli španělé. němci ale ztratili trpělivost a šoupli to škodovce. v mladý bolce inženýři dostávali osypky z toho, v jakym stavu jim španělé ten projekt dali. jak to bylo nedotažený. a ve škodovce to designově i produkčně dotáhli - tedy udělali z toho škodu yeti. už z principu tak bude yeti mnohem lepší, protože zatímco seat neřeší žádné simply clever, škodovka jo. takže rozdíl v těch autech bude jen v tom, že škodovka bude mít držaky na pití, háčky v kufru atd. a bude levnější.
Re: některé výkřiky v diskusích adresované na designera jsou
Súhlas, Kabaň nemá inú možnosť, ako svoje dielo obhajovať, aj keby s ním nebol stotožený. Ako som už písal viackrát, viem si celkom reálne predstaviť, že Kabaň spravil O III ako najlepšie vedel, bol so svojím dielom nadmieru spokojný. A potom sa odohral rozhovor na spôsob:
Vedenie: Hm, Octavia 3 je fajn, ale blíži sa čas faceliftu, treba to zmeniť.
Kabaň: Ja nevidím priestor, ten štýl je vypilovaný, všetko tam sedí, akýkoľvek zásah to naruší.
Vedenie: Ale vyčítajú nám prílišnú uniformitu, musíme to zmeniť a to výrazne, aby sa už Octavia nedala zameniť s Rapidom.
Kabaň: Ja skutočne nevidím priestor...
Vedenie: Si dizajnér, tak niečo sprav a to tak, aby to bolo na prvý pohľad odlišné. Ak si netrúfaš, nájdeme niekoho, kto to dokáže...
No a teraz musí Kabaň obhajovať niečo, čo možno ani sám nechcel.
Re: některé výkřiky v diskusích adresované na designera jsou
Pilovat můžeš vždycky - zvětšíš rozchod kol (což se stalo), místo těch velkých ošklivých mlhovek dáš menší černěné, denní svícení předěláš místo žároviček uprostřed na LED pásky i pro halogeny, FullLed místo xenonů taky nabízejí prostor pro komplikovanější design... lehce přiostříš hrany (třeba po vzoru RS), třeba předěláš ten adaptivní tempomat a pohraješ si s lištama v masce... a hotovo.
Re: některé výkřiky v diskusích adresované na designera jsou
Mno, nevím proč bych měl útočit na Kabaně. Facelift se mi sice nelíbí, ale to je snad věc automobilky, ne jednoho člověka, že to takhle pustěj ven. A navíc jestli je Octavia hezká nebo ošklivá můj život nijak neovlivňuje. Tady to občas někdo bere jako otázku života a smrti a málem už kráčí s provazem k lesu. ;-)
Na druhou stranu se mi ten tvůj fiktivní rozhovor zdá až moc romantickej. Nešťastný designér, jehož životní dílo právě vyžilí technokrati z vedení zničili zásahem shora jen pro svou kratochvíli, a ke všemu ho přinutili dělat hlásnou troubu a obhájce v jednom.
Jen nech si svou duši, ta k ničemu není,
vždyť mnozí i zdarma ji upsali čertu,
však hlas - to je zboží, jež dneska se cení
a dobře se platí - to beze všech žertů ! ;-)
PS: Jinak jsem ale přesvědčen, že na prodeje O3 ten F/L žádný negativní dopad mít nebude. To jsou zase jen romantické představy některých diskutérů.
Re: některé výkřiky v diskusích adresované na designera jsou
Neřekl bych, že nebyl prostor pro zlepšení, a podobné řeči (že nevíš, kam dál) jsou akorát žádostí o vyhazov. I ve vedení to tak funguje. Manažer, který je spokojený s tím, jak věci fungují, a nic by neměnil, je brzy nezaměstnaný manažer. Takže pochybuji, že by to vůbec zkoušel. Nakonec to stejně celá řada lidí musí schválit, takže to skutečně není o jednom člověku.
Re: některé výkřiky v diskusích adresované na designera jsou
Urcite nebylo jednoduche, aby se Slovak prosadil proti Nemcum a dostal moznost navrhovat auta.
Myslim, ze se mu i rada veci povedla (novy Sberb se mi od predesleho jezevcika libi mnohem vice), ale tahle predni maska se mu zkratka nepovedla, at to okecava jak chce. Nikde jsem nezaznamenal zadnou pozitivni reakci, max. politicky "korektni" neutralni, ale v drtive vetsine to bylo negativni.
Napadaji mne dva duvody - bud ho k cemusi tlaci Nemecky vorstand nebo ztratil invenci a sebereflexi.
Interier neuarzi, ale ani nenadchne - neni tam nic zajimaveho.
Exterier - ta predni maska, nenavzujici linie oddelenych svetel ... - v tmavem laku se to jeste ztraci ale v bile to vynikne naplno.
Re: některé výkřiky v diskusích adresované na designera jsou
souhlasím, že Kabaň je (nebo už je na místě říkat byl) výborný designér, který stojí za aktuálním úspěchem Škody-auto. Na druhou stranu souhlasím i s tím, že to s ním jde tak trochu z kopce (počínaje už jen cca průměrným Kodiakem) a že mu z té slávy nakonec přeskočilo (čtyři oči OIII FL)
Hodně dobrá zpráva je, že světlomety jsou vlastně propojené, To znamená, že na úpravu (nebo opravu?) auta bude stačit pilka na železo. A také to znamená, že v rámci dalšího faceliftu bude stačit tento předěl oficiálně odstranit a bude hotovo.
Vždyť je to jednoduché, tohle se mě nelíbí, tak jdu koupit něco, se mě líbí.Nebo vy všichni snad potřebujete mít v TP Octavia? >:D
Prostě se mě to nelibí a tím je to uzvavřené.Je prča jak všichni určují, jak by měla O3 vypadat a už se i volá pod dalším FL.Hoši, teda vy jste materiál.
Je vidět že vzhled je důležitější než technika.To já to mám jinak.Jasně auto se musí líbit, ale nedovedu si představit, že bych koupil hezké auto, ale se špatnou, polofunkční nebo nevyhovující technikou.
Nie je to až také jednoduché, keď máš služobné auto a musí to byť Škoda. Jasné, "darovanému koňovi" na zuby nepozeraj, ale iste radšej dostaneš auto, na ktoré sa Ti páči.
Pri súkromných nákupoch som presvedčený, že predaje budú o niečo nižšie. Ale s ohľadom na fakt, že gro tvorí fleet, tak ten pokles nebude relevantný.
Mám dvě námitky:
Za prvé, Octavia už dávno neprodává nejvíc v ČR, takže firmy, kde to "musí být Škoda", nic neřeší, takových je mimo ČR minimum.
Za druhé, podle mě vůbec neplatí, že soukromníci vzhled aut řeší a firmy ne. Podívej se, jak soukromníkům šmakuje i30 nebo ix35... prostě soukromé nákupy jsou častěji na krev racionální a líbí / nelíbí jde stranou, podle mě víc, než u těch firem. A naopak, podívej se, jak do firem letí třeba XC90, evidentně díky designu.
No, ohledně Tucsonu jsem byl hodně zklamaný po nastoupení na palubu. Z venku mu to sluší, o tom žádná, ale uvnitř tak obrovské plochy z trvdých až bakelitově nevzhledných plastů a to protažené až do kapličky přístrojů. Opravdu se mi to auto nezamlouvalo a po zkušenosti se Sportage aktuální generace jsem nechápal, proč je Hyundai o takový kus odfláknutější, když má působit jako lepší značka (alespoň to tady někdo psal).¨
Ix 35 - Nejošklivější SUV, co jsem snad viděl za poslední dobu a uvnitř ty vlny a kreace nevzhedných plastů a budíků jak z hifivěže. A to nebudu ani snad komentovat tragické motorizace ( 1.6 GDI a 1.7 CRDi), které s takovým autem moc nezmůžou + přeposilované řízení a vlastně nulová odezva od podvozku.
Jestli si někdy vedle sebe postavil IX 35 a Tiguana, tak tohle nemužeš napsat, byť Tigi v minulé generaci po faceliftu (nový neznám) také pociťoval známky šetření VW. Yeti uvnitř je jako Octa II generace, což je dle mne o řád lepší, než OIII >:D
Interiér nebudu soudit, nikdy jsem v tom neseděl. Motory taky nehodnotím, nikdy jsem v tom nejel, ale sláva to asi nebude. Jde mi čistě o vnější design, který je často kritizován a konkrétně mě prostě neuráží a fluidní tvary i30 nebo ix35 se mi docela líbí. Ano je to naprostý opak koncernu, ale nevydala se oktávka stejnou cestou? Prostě buď jí budeš milovat, nebo nenávidět, Žádná další možnost neexistuje. Koncern ani nenadchl, ani neurazil. Když jsem nedávno seděl v novém Touaregu, tak jsem se zhrozil. Od auta za milion jsem čekal lepší interiér, ale připadal jsem si jak v přifouknuté oktávce. Takže na interiéru se šeří opravdu všude :'-(:-(
No mne se taky facelift OIII nelíbí >:-[] Musím však přiznat, že na těchto fotografií, kde jsou auta v TOP výbavě a předevšim u RS mi to už tolik nevadí, ale už jsem to tu asi psal, že jsem potkal obyčejnou 4očku a to teda byla nádhera >:D
Jestli si se zrhozil v Touaregu, který mi přijde jako jedno z nejlepších aut VW, co může konkurovat prémii, tak nevím, co bys pak řekl na interiér Superba, nebo dokonce Octavie s touto cenovkou :-)
Těžko říct, on ten Touareg byl v hodně základní výbavě. Naopak jsem minulý týden seděl v novém Passatu v plné palbě a tam se mi teda líbilo o moc víc. Takže nížší třída s cenovkou prémie (tzn. v plné palbě) na tom třeba nemusí být ve srovnání s vyšší třídou v základu až tak zle.
I30 je docela povedena, neni to takova klasicka koncernova krabice. Takze v rozumne vybave se urcite majitelum libi.
U IX35 pochybuji, ze da nekdo tolik penez a auto se mu nelibi.
V CR se auta bud kupujou, ze se libi a jsem spokojen s technikou, zarukou nebo jsem zvykli kupovat Skodovku(tady pak racionální a líbí / nelíbí jde strano, protoze Skoda nebo bazáč nic jineho nenabizi). Co lidi jezdi treba v tech ostudnych dvojkovych Fabiich s vylagrovanyma 1,2HTP.
Mne třeba Fabie II s HTP nijak neuráží. Jede to kolikrát svižněji, než kdejaká 4válcová 1.4 od konkurence a v kombiku nevypadá špatně. Na auto do města a okolí + nákupy je Fabie solidní povoz.
Me Fabia II s HTP neurazi jako sluzebak. Mit doma ten klapavy dieslovy motor, ktery mel dost probelmu se spolehlivosti a auto designove tak kozoidni tak to by me urazilo a stydel bych se priznat ze jsem za to utratil svoje penize. Skodovkari se ale nestydi za nic ;-)Jako druhe auto mam zajimavou 1,2 co zere tak o 30% mene jak HTP, ma to vetsi vykon a v kolone slysim stat auta pred sebou, jak je to ma krasne tichy chod a zvuk 4-valce ;-)U Skdoy neni nic co bych nenasel jinde, mozna je to jinde o chlup drazsi, za to pak take kvalitnejsi a zajimavejsi.
Tak šiješ tady do vzhledu Hyundai, což respektuji a napišeš, že F2 nevypadá špatně. Tak to se nech vyšetřit u očního. (jinak jako vůz technicky- ten je v pohodě)
Tak mimo ČR to platí minimálne v SR.
Tiež si dovolím rozporovať tvrdenie, že súkromníkom nejde o vzhľad, ale iba o cenu. Cena je samozrejme dôležitá, ale v rámci badžetu si kupuješ predsa auto, ktoré sa Ti najviac páči. Susedia majú i30 a sú s ňou dizajnovo stotožnení a páči sa im podstatne viac, ako napr. Rapid, ktorý bol cenovou alternatívou. Naopak tie služobáky sú hodnotené štýlom: nekupoval som to, neplatím naftu, kašlať na to, ako to vyzerá.
Btw. čože je to za firma, kde ako služobáky dávajú XC90? ;-)
k poslední otázce... třeba v "mé" korporaci je to přímo spojeno s firemní politikou. Vyšší management v oblasti IT a business developmentu mají Volva přímo předepsaná kvůli H&S. Když jsem se ptal, proč tomu tak je, bylo mi řečeno, že dotyční jsou "nositelé důležitých informací" a že Volvo je "nejbezpečnější auto".
Hele, tohle moc dobre znam z velkych korporaci. Oni totiz hledaji zastupny duvod, jak svym otrokum nebo lidem na stejnem zarazeni zduvodni, proc maji auta mimo car policy pripadne mimo logiku vozoveho parku. To je vsude stejne - vsichni jsou si v ramci stejneho bandu rovni ale nekdo je si rovnejsi.
V jiste dobe si mi nadrizeni porizovali ze setrvacnosti a stadnosti "pasiky" ale kdyz jsem priejl na parkoviste s S60 a zeptal se jich, jestli maji nahradni valce jako ja, tak mohli vyskocit z kuze. Vsak jsem byl taky posledni, kdo si mohl Volvo koupit. HE HE HE
Jo, nahradni valec (valce byl preklep) - no oni meli 4 a ja 5 - takovy hloupy vtip ale zabiralo to. Podstata byla spise v tom, ze nekdo ma klapky na ocich a stadni reflexy, nekdo se na to umi podivat po svem.
Takže překlep, jsem si říkal, kde bys vzal šestihrnek v S60.
Pokud ovšem chceš, aby ti to vtipkování vydrželo, měl by ses příště dívat po nějaké jiné značce. ;-)
No, u nás otroci nejsou (soudím dle jejich výplatnic).
Jsi dost nediplomatickej, když kolegům přiznáš, že máš něco navíc ;-)
Ale vím naprosto přesně o čem mluvíš. Také jsem zaznamenal méně přátelské rozčarování, když jsem si místo Supa vydupal Mondeo. A pak jsem nediplomaticky prozradil, že má Bi-Turbo... a reakce byly podobné, jako v případě tvého "válce navíc" :-)
O důležitosti slovenského trhu se v zájmu zachování přátelských vztahů vyjadřovat nebudu :-) , ale myslel jsem, že u vás je přijatelná třeba i Kia.
Já neříkám že někomu jde jen o cenu, jen zpochybňuju to, co se tady píše - tj. že firmy vzhled vůbec neřeší a soukromníci ano.
Služebáky... no prostě auta registrovaná na firmu. V tom je právě ten háček. Volvo má v ČR podíl firemních aut přes 90%, takže právě tou optikou co se tu předvádí je víceméně každá XC90 nafasovaná... snad za trest, nebo já nevím.
Ve statistikách SDA však firemní nemusí znamenat jen firmu. Pokud si dobře vzpomínám, měli by to rozlišovat podle IČ. A i když je to skutečně firma, není firma jako firma, respektive služební jako služební. Ferrari mívá snad 100 % podíl "firemních" prodejů, pokud si dobře vzpomínám. ;-)
Souhlas. A navíc i u těch firem si často vybírá jednotlivec. Jo, třeba to musí být koncern, ale pořád má možnost vybrat mezi Supem a Octou za stejný peníze. No a náhle jdou "voči" stranou. ;-)
ale vo väčších firmách sa často vyberá podľa triedy, nie podľa ceny. Neviem si predstaviť, že by mal manažér vybavenú octu a obchoďák vykuchaného supa. Na istú pozíciu patrí istá trieda.
No většinou to funguje tak, že každá kategorie má pevně danou kategorii auta - typ, barvu, motor a dá se pak lehce vyjednávat o výbavě. Vyjímkou je Board - ten má jiný pravidla a to zpravidla jen finanční limit ;-)
A čistý fleet většinu prodejů nedělá, měl by být kolem 30 %, možná 35.
Ano, cena dokáže přebít design. To však asi není žádoucí výsledek.
Pokud to bereš podle statistik SDA, tak bych s "do firem" byl opatrný. Pod firmou tam bude i živnostník. Obecně dražší auta mají velký podíl "firemních" prodejů.
Ano, stačí se podívat do statistiky aby každému došlo, že fleet kupuje doslova cokoliv, co má 4 kola a volant, kdežto soukromníci mají jemný, vytříbený cit pro design
[odkaz]
z uvedených čísel je jasné,
že ta absolutně nejhnusnější auta jako je Lambo, Mase nebo Aston se prodávají prakticky ze 100% jenom do firem, soukromník s citem pro design o ně absolutně nezavadí.
že ošklivky od Porsche, LR, Ferrari, Jagu, Audi, BMW, Mercedesu, Volva nebo Alfy se díky svému nepovedenému designu také prodávají velice špatně soukromníkům a kolem 90% musí jít do firem, kde se prostě darovanému koni na zuby nekouká.
že naopak designové pecky od Dacie, Mitsu, Suzuki, Toyoty a Hondy frčí u soukromníků, protože to je ten pravý vrchol designu současnosti.
Možno si nerozumieme v tom, čo označujeme za fleet resp. služobné auto. Pre mňa je to auto, ktoré dostanem od zamestnávateľa ako benefit, Ty do toho rátaš všetky autá registrované na firmy, čo dokazuje Tvoj odkaz.
To je obrovský rozdiel.
A jaký je v tom rozdíl? Rád se nechám poučit.
Když firma koupí (nebo na leasing, to je v podstatě jedno) jednu 911, dvě A6 a padesát Octávii, tak jsou to všechno auta evidovaná na firmu, používaná zaměstnanci firmy jako benefit (a také se podle toho musí zdanit příjem těch zaměstnanců nebo majitele firmy).
A když bude lékař nebo právník na volné noze a na OSVČ si koupí 911 (protože je schopný právník/lékař) a nebo si koupí Octavii (protože je v oboru bambula). Tak mi popiš jaký je mezi tou 911 a Octavii rozdíl?
Ve svém příspěvku jsi se snažil podat věc tak, že fleety kupují auta bez ohledu na design. A realita je taková, že to není absolutně pravda. A dokonce bych řekl, že protože fleety kupují dražší auta a soukromníci levná, tak prostor zabývat se designem má větší ten fleetový kupec, kdežto soukromník kouká v převážné míře jen na cenu a design jde stranou (nic samozřejmě neplatí absolutně). Prostě tu tvou teorii považuji za kravinu. Navíc ta tvoje teorie by platila pouze v ČR kde jako domácí značka Octavia kraluje fleetů, ale na většině rozhodujících trhů je tomu přesně naopak, v Německu, v UK dominují fleetu VW, Opel, Ford (tedy zase domácí značky) a Škodovka se musí snažit urvat i kus soukromých prodejů, protože 7% prodejů v ČR jí nespasí ani jí neposune na druhé místo prodejů v Evropě jako v případě Octavie.
Rozdíl je v tom, že ta 911 je psaná sice na firmu, ale reálně s ní jezdí majitel firmy o víkendech na golf, takže se o pracovní auto nejedná a mělo by být spíše uvedené mezi soukromými vozy. Protoze dotyčný auto nevyfasoval podle car policy ale vybral si ho podle svých požadavků pro běžný provoz.
Ideálně by se u aut koupených na firmu měl počítat podíl soukromých a firemních kilometrů a podle toho to auto daným podílem zařadit do té které skupiny. Jenže s tím se nikdo dělat nebude. Nehledě na to, že málokterá firmička knihu jízd nepadělá, takže ono by to stejně moc nemělo smysl.
Otázka je, co bys od té statistiky vlastně chtěl. Pokud jede pan majitel o víkendu na golf, kde se potká s majitelem jiné firmy, je to soukromá cesta, nebo služební? Má na to vliv fakt, jestli domluví na tom golfu nějaký obchod? A pokud by tu 911 dostal jako obchodník přidělenou, byl by to rozdíl?
Já souhlasím s Ham.em. Statistika registrací dle provozovatele (což je jediná dostupná statistika) je zajímavá jako doplněk, ale závěry z ní je potřeba dělat hodně opatrně. Jestli v ní něco obecně platí, pak to, že firmy kupují v průměru dražší auta. Dá se očekávat, že se více orientují na větší nájezd a TCO, to už ale z té statistiky nevyplývá.
Nesmysl, generální ředitel/majitel firmy jezdí S-kládu nebo 911 (když je sportovně založený) jak služebně, tak soukromě, přes týden služebky, o víkendu třeba ten golf. A technik co má do osobního užívání Octu jezdí přes týden služebně po servisu třeba platebních terminálů po celé republice a večer nebo o víkendu vozí děti na výlet nebo sám jede na fotbal. A u toho OSVČ je to v bledě modrém, auto používá prostě jak pro profesní tak soukromé účely a je jedno jestli je to 911 nebo Octavia.
Kde vidíš rozdíl?
Ešte raz a naposledy: služobné auto je pre mňa to, ktoré dostaneš od zamestnávateľa. Aké to bude, určuje car policy zamestnávateľa, podľa toho, v akom obore podniká, aký má badžet, na akej úrovni v zamestnaneckej štruktúre si atp. Tvoje možnosti voľby ako zamestnanca sú limitované.
Ak si ideš kúpiť súkromné auto ako podnikateľ, tak je logické, že si ho napíšeš na firmu, dáš do majetku a odpisuješ, odpisy uplatníš ako výdavok, poprípade odpočítaš DPH. Ale o služobné auto sa fakticky nejedná, je to súkromné auto, ktorého majiteľ využije zákonnú možnosť a vydáva ho papierovo za firemné.
Btw. aspoň u nás by služobné Lambo byť ani nemohlo, pretože existuje limit na obstarávaciu cenu 48t eur.
Malý podnikatel který má na Octavii si koupí Octavii nebo Astru nebo Focus, nepříliš úspěšný OSVČ si koupí také Octavii nebo Focus, oba si o té koupi rozhodují sami, tak jako si majitel velké firmy koupí na firmu 911 nebo MB-S. Kde je rozdíl? Všechno jsou to auta podle statistiky označená jako firemní, vždy si je vybral jejich provozovatel.
A velká firma ve které pracuji, výňatek z car policy
general nadnárodního koncernu limit 250teur,
technik na české pobočce limit 750 tczk,
oba si v rámci svého limitu vybírají auta, generál cokoliv, technik musí dodržet kombík (protože musí vozit bordel na technické zásahy), Jeden si vybere MB-S, druhý Focus kombi. Jaký je mezi nimi rozdíl? Odpovím si sám, vůbec žádný.
No už sa blížiš. ;-) Nie je tam rozdiel, pretože všetky Tvoje príklady sú práve z tej druhej skupiny, kde si človek kúpi aké auto chce, aké sa mu páči a na aké má, nikto mu ho neprideľuje, takže ani jedno auto nepovažujem za služobné, fleetové. Alebo si niekedy videl "služobné Lambo" pobrendované nápismi Telekom či Kofola? ;-)
Ano, už jsem viděl Lambo s firemním polepem. Tvá definice služebního je hodně úzká. Normálně by to bylo jakékoli auto, které ti poskytne zaměstnavatel k výkonu tvé činnosti. Jestli se tě zeptal, nebo ti něco sám vybral, je jedno. Pokud ti ho poskytne (i) k soukromému užití, musí se pak danit jako benefit (1 % ceny za každý měsíc, byť jen jediný den v něm, za každé takto poskytnuté auto ti jde do základu daně) a poměrnou část nemůže odepsat, ani si z ní nemůže nechat DPH (pomíjím teď paušál). Pokud tedy firemní auto slouží 100 % soukromě, nemůžeš využít ani odpisů, ani odpočtu a navíc ti zvedne daň z příjmu. Lidé se pochopitelně budou snažit ohnout realitu ve svůj prospěch, tvrdit však, že máš Ferrari 100 % služebně a nechat si vrátit celou DPH, je pro finančák jak rudá pro býka.
To co je podle tebe/mě služební auto není z hlediska těchto statistik vůbec důležité, ty nic takového nerozlišují, takže argumentace, která se tady v souvislosti s nimi velmi často používá je (velmi mírně řečeno) mimořádně přeceňovaná. Rozhodně tedy obecně neplatí, že na firemní nákupy se bere cokoli (ze zvyku apod.), zatímco nákupy na soukromou osobu jsou pečlivě a precizně vybírány. To je nesmysl, se kterým se tu dlouhodobě setkávám velmi často.
Ja som tvrdil, že všetky firemné autá nemožno považovať za služobné. Iba pri služobných autách v užšom zmysle (tak, ako to vnímam ja) platí, že si moc nenavyberáš, v čom jazdíš. Ale ako píšeš, kedže štatistiky všetko hádžu do jedného vreca (firemné), tak ňou nemá zmysel argumentovať.
Zaměstnanec si obvykle moc nenavybírá, protože ta auta logicky vybírají majitelé firem, nebo jimi pověření. Kdybych kupoval auto pro zaměstnance, také ho vyberu sám a určitě bych i při jeho výběru vybíral podobně pozorně, jako při výběru vlastního vozu, protože vydělat na něj musím (v principu) úplně stejně.
A co se týče zaměstnance, o toho můžeš klidně přijít třeba ještě "dnes".
A to už se blížíš k jádru pudla- když budeš TY vybírat auto zaměstnanci, bude tě zajímat vzhled fl octávie? Spíš ne, asi budeš řešit cenu, dostupnost servisu, zůstatkovou hodnotu.. prostě čísla. Když ji budeš kupovat sám sobě, bude tě vzhled zajímat daleko víc, než v prvním případě.
Možná tě to překvapí, ale i vzhled budu rozhodně řešit u každého svého/mnou placeného (soukromého i firemního) vozidla, byť by ho převážně provozoval "můj" zaměstnanec. ;-)
Mezi těma dvěma extrémy (nafasuju Logana a koupím si Lambo na firmu) je celé spektrum reálných situací. Já mám třeba služební auto jako zaměstnanec, ale mohl jsem si vybrat cokoli, pouze s nějakým orientačním cenovým limitem. Je podle tebe služební nebo ne?
Pokud zaměstnanec, třeba právník ;-) , dostane služební 911 a jezdí s ní ke klientům... považuješ to auto za služební? Na čem to přesně záleží?
No neviem o žiadnom právnikovi, ktorý by dostal služobnú 911, viem iba o tých, ktorí si ju kúpili sami. ;-) A to, ako som písal, za služobné nepovažujem.
Tvoj prípad nie je typický, máš to šťastie, že jediné obmedzenie bola výška obstarávacej ceny, nič iné; tam už je priestor na realizáciu Tvojich potrieb a preferencií, čím sa to posúva smerom k súkromnému autu, stále je to ale pre mňa v zásade služobné auto, keďže patrí firme a keď Ťa vyhodia, holt máš po aute. ;-)
Btw. pripomenul si mi známeho, ktorý bol na tom podobne, mal pomerne štedrý badžet 30000 eur na auto podľa svojho výberu a on si kúpil C4 Grand Picasso. >:D
No dobře, je spousta nuancí jako komu to auto patří a kam všude se s ním jezdí a komu patří ta firma a jak je velká a v jaké zemi a tak. Já v první řadě nesouhlasím s tím pohledem, že u služebních aut na designu nezáleží. Podle mě záleží, a to i u těch služebních aut ve tvém úzkém pojetí.
Tuscon je podle různých ohlasů našich společných známých "same shit" jako ix35, ale uvidíš, jak ho design posune nahoru... a podle mě to není jen zájmem soukromých kupců.
A ještě jedna úvaha - chtělo by se napsat, že firmy mají větší setrvačnost, prostě kupují VW dlouhodobě a nic nového nehledají. Nicméně znám tolik lidí, co soukromě kupují jen jednu značku, a to třeba i ježděnky, že si ani tímhle moc jistý nejsem.
Tak já musím protestovat. Emelovi zavedený výraz pro Tucson prošel >:-[] zatímco mně byl vyhvězdičkován. Zase je tu někdo rovnější mezi sobě rovnými. >:D
Mně je jasný, že se to dost prolíná a nechci se v tom vrtat. Stejně tak jsou firmy, kde i zaměstnanec si může vybrat auto podle vkusu a používá ho k soukromým potřebám..
Šlo mi jen o to, že to je ten důvod, proč jsou Audiny atd. převážně firemní. Prostě je to pro kupujícího výhodné a nesouvisí to s tím, kdo má lepší vkus na auta.
Ono kdyby stát "nediskriminoval" soukromé majitele a podnikatel mohl ta auta napsat na sebe, aniž by finančně tratil, tak by se ta statistika dost změnila. Já jako zaměstnanec se do autosalonu Audi skoro bojím vkročit, protože by mě museli považovat za blázna, že si jdu koupit auto a dobrovolně chci věnovat státu 300 tis. DPH. Ono kdyby soukromý vlastník nemusel platit DPH, tak by tu taky místo Korejců v základu byla samá oktávka v plné palbě. Kolegyně teď na firmu kupovala Passata v plné palbě za 590 - za ty prachy bych neváhal a vzal bych ho taky. Jako zaměstanec si pro něj ale za 750 - 800 opravdu nepůjdu. Přestože auto na rozdíl od ní potřebuju k práci, tolik peněz se mi do Passata vrážet nechce, když vím, že soused podnikatel za stejné peníze jezdí BMW..
To spíš záleží na firmě. Je řada lidí s velkou volností ve výběru firemního auta. Například znám administrátora (IT), který si jako služební auto vybral Imprezu WRX STI. Skutečně si ji nevybral, protože se dobře hodí na cesty do datového centra. Většina nedosáhne na 911, ale rozhodně zohledňují soukromé potřeby (když už to auto daní jako benefit). Záleží, jaké nároky kladou tvé služební cesty. Vem si třeba už jen otázku koupě kombi. Kolik lidí potřebuje kombi pracovně. A kolik lidí to ocení o víkendu. Ty 911 jsou pak vidět ve firemních garážích (nakonec, když ji máš, proč by sis ji neužíval) a jezdí jimi na obchodní schůzky. Stejně, jako kdyby měli jiné auto.
Bavíme se tu přeci o statistikách registrací. V tu chvíli kilometry nikdo nezná, i kdyby se to někam hlásilo.
Tak to je trochu demagogie, ne? Že by firma vybírala zaměstnancům Lamba? Nebo spíš úspěšní podnikatelé si vybírají Lamba a kvůli daním je píší na firmu? Tohle je dáno daleko víc cenovkou aut a s tím spojenou sociální skupinou lidí, kteří je kupují.
Presne tak. To Lambo je "firemné", pretože je pre majiteľa výhodnejšie hodiť si to do majetku a odpisovať, ale o služobné auto v pôvodnom zmysle slova sa rozhodne nejedná.
Ale statistika je jenom jedna, firemní/soukromé, jak chceš ty firemní rozlišovat? A kvůli daním se kupují všechna auta. I ty firemní Octavie nebo Logany se kupují kvůli daním na firmu, protože pro zaměstnance i pro firmu je daleko výhodnější koupit firemní Octavii a dát ji k osobnímu užívání zaměstnanci, zaměstnanec si nemusí kupovat drahé osobní auto ze svého a firma zabije dvě mouchy jednou ranou (má pracovní prostředek a zároveň kus odměny dává zaměstnanci v "naturáliích"). Na druhou stranu jak na tu 911 tak na tu Octavii si musí firma vydělat.
Přesně jak píše kolega výše, mám služební oktávii a letos bych měl měnit za novou. Souhlasím i s tebou, že to auto mi nikdo nenutí, pro mě to ale znamená další zbytečné administrativní úkony, protože musím řešit proplácení finanční kompenzace firmou, řešit vlastní auto atd. Mít služebáka bylo prostě pohodlnější, ale v tomhle jezdit nebudu. A to jsem se na novou RS těšil :-(
Jo. Letos mi bude třicet a bohužel musím říct, že s jídlem roste chuť sakra rychle :-!
Ale jinak máš samozřejmě recht, mladá generace je dost zhejčkaná. Občas si sám sobě nadávám za to, že si nevážím toho, co mám, jenže druhej den pak potkám BMW M3 a hned začnu koukat po jiné práci >:D >:D
Dík. Svět je divnej no. Resp. je tak materialisticky nastavenej, že se všichni celej život honíme za blbostma, který nepotřebujem, abychom stejně všichni skončili ve stejným futrálu. Takže všichni strávíme většinu života v práci a tu nikdy nekončící rutinu podstupujeme jen kvůli tomu, abychom se mohli odměnit hezčím autem, větším domem nebo exotičtější dovolenou. I když nic z toho vlatně nepotřebujeme a za ten čas strávenej v práci to asi nestojí. K čemu je manželce pěknej barák, když je v něm sama a já pořád na cestách. To mě občas dost žere, ale nedokážu se vymanit z toho soukolí, tak si občas koupím něco hezkýho a jsem rád, že jsem rád :-!:-!
Tušil jsem, že to někdo napíše. A máš pravdu, sama v něm není, je tam s ní ještě náš vánoční dáreček - třítýdenní dcerka a pak naše stálice francouzský buldoček ;-);-)
kedze sa do toho prilis nerozumiem, tak sa nezvyknem casto prejavovat o skodovkach - ale co je zvlastne, ze kazdy tu nadava, ze redakcia prehnane vela riesi octaviu alebo kodiaq - ale popritom okamzite je tu burliva a ziva diskusia a hned ma kazdy co k tomu povedat.....
zaujimave! :-!
...mláti slovami iba slamu.
Píšem mu k dobru, že sa nesnaží "mluvit" po česky, ako ten vševedoucí slovák v CZ vláde.
Na design Octavie si zvyknite. Min. 3 roky bude vyzerať tak, ako ju teraz predstavili.
Škoda ma dost inych modelov, aby si kazdy mohol vybrat, ked chce vlastnit Škoda auto.
tak to začali poněkud ze špatné strany. Navíc to ani není možné, protože prostě musí být za Golfem. (třeba O2 za G5/6 až tak moc nebyla, což koncern zřejmě zpětně vyhodnotil jako chybu)
Ale asi jak si pročítám diskuzi v tom budu osamocen. Ty čtyři oči se p. Kabaňovi povedlo aplikovat harmonicky, ale současně výrazně a Octa má teď charakter, jaký měl třeba Yeti před FL. Tomu naopak unifikace při Facelifu významně uškodila. A pokud si dobře vzpomínám tak u Yetiho to bylo vynucené ze strany managementu a Kabaň se tomu naopak bráni. Co mi ale vadí mnohem víc tak je minimální inovace v použité technice a když, tak spíš k horšímu ( 1,0 TSi ). Víceprvek není ani za příplatek ( a taky se o této možnosti mluvilo ). Komfort na našich cestách je řekněme s přimhouřením oka průměrný. Sedadla jsou v obou variantách opravdu mizerná a to srovnání nejen s Golfem ale i s Leonem. V rámci FL se nabízelo i oživení opravdu nudného a fádního neutulného interiéru. Na takové serepetičky jako lepší asistenty, nebo navigaci a další simply clever řešení kašlu. Takže pro mě vnější design proč ne, ale kvůli technice fádnímu a neutulnému interiéru bohužel zklamání.
Tak ti nevim, mám s ním najeto cca 52tis km a jako zdechlinu bych ho neoznacil. Už připravuji recenzi, jde jen o to, jak ho zajedes, stejne jsko kazdý jiný auto ;-)
Tak papír snese všechno, spíš by pomohlo přímé srovnání. S 1.0TSI jsem ještě nejel, ale G-Tec je parádně tichý. Navíc je to 4válec, obsah 1.4l a hlavně jezdí v létě za 4kg/100km a v zimě mám průměr 4.6kg/100km. Těch 81kW je jen na papíře, podle mě má daleko víc, při srovnání s klasickou 1.4TSI/110 kW nijak zvlášť nezaostává (máme v rodině), navíc mám víceprvek vzadu :yes:
Me se vysledek FL rovnez velmi libi.
Jak uz vyse nekdo psal, i na muj zivot nema design Octavie zadny vliv. Presto je hezke videt, kolik prispevku a casu tomu zde v diskusich nekteri venuji :yes:
Pokud jde o věci jako lepší sedadla nebo lepší odhlučnění podvozku a pod., tak to by stálo peníze a nelze to prodávat za příplatek. Což různé serepetičky lze a s 500% marží....
Pro osamocnene, facelift treti generace ma jen jedinny ukol. Zajistit, aby si zakaznici pockali az na ctvrtou generaci, ktera jiz bude elektrifikovana, takze na ni pujde napalit vetsi cena. Vic od faceliftu trojky ocekavat nelze ;-)
...což je dané hlavně tím, že z nabídky vypadl základ s 1.2TSI 63kW a pětikvaltem. Dá se čekat, že se časem objeví podladěná verze 1.0TSI 66kW nebo tak něco. Je otázka, s jakou převodovkou.
To je takmer isté; nový Golf má ako základ slabší 1,0TSI s 63 kW, nevidím dôvod, aby ho časom nedostala aj Octavia. Zrejme to bude len dočasným nedostatkom týchto motorov, keď Golf má prednosť a Octa musí chvíľu počkať. Inak prevodovku má Golf s týmto motorom 5-stupňovú, čo by malo byť odpoveďou na Tvoju otázku.
Btw. je zaujímavé, že Octa má 1,0TSI s 85 kW, zatiaľ čo Golf má len 81 kW (zrejme z dôodu, že Golf má aj 92 kW 1,4ku, teda pre zachovanie primeraného odstupu).
Překvapilo mě, že Chvála ve videu z představení říkal, že na Slovensku bude základem 1,2 TSI. Pokud se nespletl, je možné, že se Škoda prostě jen rozhodla nejslabší motorizaci v ČR vyřadit (podobně jako u Superbu, pokud se nepletu).
Ta dělená světla to kazí nejvíc. Stačilo by je spojit a bylo by to hned lepší. U Kodiaqu mi to nevadí jen mlhovky maj být dole. O Škodě Garde se dříve opravdu psalo a mluvilo a Škoda je bohužel podřízená Volkswagenu a všechno kreativní má zakázané a modely co vznikaj pro GTI Treffen musej bohužel zůstat jako kusovky který nikdy nevyjdedou z depozitáře nebo kde to schovávaj. :-(
Už jsem to napsal zde několikrát, mě se řešení faceliftu líbí. Zepředu.
Aby byla vyrovnána jistá nevyváženost, navrhuji, aby byla rozdělena také zadní světla: horizontální rozdělení na větší horní a menší spodní světlo by zadku OIII nesmírně pomohlo. Kdo nevěří, ať si to namaluje....
No tak Dacia Sandero/Logan II. generace to určitě být nemůže, protože její kapota je opravdu podepřená plynokapalinovou vzpěrou! (a minimálně vyšší než základní výbava má i tu protihlukovou izolaci)! >:-[] >:-[] >:-[]
V minulé diskusi se řešilo, jakou a zda vůbec má vnitřní pár funkci. Už to někdo zjistil? Prohlédl jsem si galerii na autoforu a tipuji, že zvrchu je umístěna dioda pro dálková světla. :-)
...ale takyto hnus keby som dal co i len na papier, sam by som ho hned pokrcil a vyhodil. Ako nic v zlom, ale ten dizajn je uplne nesurody co sa tyka komponentov prednej masky. Je to ako dat Volvo a nejake ine auto nakreslene na priesvitnych papieroch na okno a spravit z nich 1 obrazok. Cele zle, za nieco taketo sa v ludovej skole umenia vyhadzovalo z triedy
Nechápem, prečo vedenie Škodovky a celého koncernu VW povolili Kabaňovi takýto úlet. Zvlášť, keď sa VW aj Škoda definujú ako konzervatívne značky.
Volkswagen má svetlá u všetkých modelov dizajnovo úplne rovnaké, a komu to vadí? Naopak, každý hneď vie, že to je Volkswagen.
Jsem snad jediný komu přijde, že pan designér má virózu??? >:D >:D >:D
Mimo pár naučených frází v podstatě nic neřekl, jen snad to, že každý model půjde svou cestou. Což je nakonec dobře, alespoň nezmrší ani Fabii, Rapida a nakonec ani Superba = pozitivní zpráva :yes:
Btw na živo jsem ji už viděl a je to horší než na fotkách >:D
Čo je dôležité z tohto slabého rozhovoru (jeden faktor je unavený Kabaň, druhý nie najlepšie formulované alebo zvolené otázky), že prezradil, o čo vedeniu ide - teda že "každé auto má ísť vlastnou cestou". Osobne toto po piatich rokoch zjednocovania dizajnu škodoviek ale aj ostatných koncernových značiek považujem skoro za tragikomédiu. To ako teraz niekoho vo vedení napadne, že "Hm, tie autá sú si zrazu moc podobné, musíme ich odlíšiť!" A to ako na Octavii vidieť, za každú cenu.
Podľa mňa tento nápad napríklad zasiahol takú Q2-ku v polovici vývoja a preto to teraz zachraňujú cool kampaňou, ale na tom aute bohužiaľ nič nie je také, čo by si zaslúžilo hešteg #untaggable. Do toho až ironicky dobre zapadá tohtoročné semestrálne zadanie na bratislavskom transport dizajne VŠVU, kedy študenti dostali za úlohu nájsť identitu značke Audi. >:D
Tohle je horké téma napříč značkama. I automobilky, které si kdysi s nějakou rozpoznatelností nedělaly moc hlavu (např. Renault) se dneska drží uniface... a pomalu přichází na přetřes, jestli to nezašlo moc daleko (např. Mercedes CES, Audi, ale třeba i ta Octa vs. Rapid).
Q2 bych neřešil, to je takový půlkrok stranou, klasická strategie při vykrývání různých cross segmentů... akorát Audi nikdy nepůjde do extrémů, do jakých jde Juke nebo CH-R (váhám jestli napsat naštěstí). Audi identita je jasná, žije ze Schreyerova odkazu, který dále brousí do agresivnějšího looku... někde to funguje lépe a někde hůř.
Peter Schreyer přišel u Audi se singleframe (načež s ním odešel do Hyundai). Nevím kdo tam šéfuje teď, ale osobně vnímám dnešní Audi jako kultivaci toho, co tam zbylo po Schreyerovi. Ale za nějakého znalce zákulisí designu se nepovažuju, tak mě třeba někdo opraví.
Singleframe byla práce de Silvy. Schreyer pro ně dělal dlouho a určitě tam nebyl pro parádu, těžko se z venku soudí jeho přínos, připisován je mu však podíl hlavně na "kulatých" modelech z konce 90. let (jako A6 C5, první TT).
Slova Jozefa Kabana .................. Zial videl som s konstatovanim ach aj ....... tak tomuto na chut nepridem. Nechapem preco Kaban nepriznal, ze Skoda si nemoze dovolit robit dve Octavie pre EU a Cinu.......... Styri svetla ma Octavia len z dovodu, ze cinania na to letia a je to tam nejaka premiovost.
Len co na to v EU oplati sa im to predajne, alebo stratia ukaze az cas.
Octavia 3 uz raz prehrala iba pre cenu a nekupil som a ako by dopadla teraz pri rozhodovani Octavia 3 facelift ............................
1.) podrazela .......................
2.) Podla mna zoskaredela .......................
3.) Dostala zazrak 1,0 TSI
U mna by nepresla ani keby........... a vybral by som z koncernu Leon z dovodu decentneho faceliftu, ktorym nebolo nic pokazene, ma stale zatial v ponuke 1,2 TSI 81 kW sice aj 1,0 TSI s automatom, ale ako zaklad ked vyhodime 1,2 TSI 63kW ma 1,2 TSI 81 kW 4- valec oproti Octavii 1,0TSI 3 - valec ...............................
otázkou je co je horší,...jest-li čtyřoká maska nebo zvednuté ceny, ...asi obojí,....osobně si ale myslím , že.p. Kabaň udělal těch návrhů mnohem více,....a že pravým viníkem je skupina lidí která rozhodla o právě této variantě na kterou nám, jak mi řekl jeden prodejce si prostě časem zvykneme.
Každopádně FL je totální tragédie :no::no:
Zvednuté ceny jsou kosmetická záležitost, když to porovnáš v detailu tak jsou to drobnosti a podstatné je spíš to, že vypadly (zřejmě dočasně) některé varianty (1.2TSI 63kW, 1.4TSI ve většině výbav krom Fresh a Active apod.).
S tou 1,5kou stále nechodia, hoci ju predstavili už dávno, snáď tam nie je nejaký problém. Pretože inak sa mi to javí ako ideálna motorizácia pre Octaviu a možno vcelku prijateľná aj pre Superb. Inak som zvedavý, ako dopadne 1,8TSI v Octavii/Passate, keď pôvodne sa avizovalo, že 1,5TSI má nahradiť ako 1,4, tak 1,8, ale so 110 kW to asi nepôjde a musela by prísť výkonnejšia varianta. Pri existencii "Millerovho" 2,0TSI so 140 kW tam ale priestor nevidím a tipujem, že po FL bude mať Sup motory: 1,5TSI 96 a 110 kW, 2,0TSI 140, 169 a 206 (príp. 213) kW.
V materiálech o těhle nových motorech (EA211 evo) měli rozsah výkonů až po 132 nebo 136 kW, už si nevzpomenu. Což by pokrylo právě 1,8. Je možné, že tu vrcholnou verzi dostane jen Polo GTI a spol. (i když tam bych přeci jen čekal trochu větší nárůst výkonu, byť symbolický - řekněme 140). Uvidíme.
Ad Polo: to už teraz má 141 kW, takže ak by ako nástupca bola 1,5ka (čo sa zdá logické), tak by ju museli ešte trochu poladiť, 136 kW, teda menej ako predchodca by imidžovo poškodilo. Ja to tipujem na 147 kW (teda okrúhlych 200 koní, čo podľa mňa v možnostiach 1,5ky je, viď 308 GTI).
Vidíš, úplně jsem zapomněl, že s příchodem 1,8 posílilo a nedostalo "jen" 132 kW. 147 se nabízí, ale to je mimo rozsah, který uváděli. A A3 už má 140 kW 2,0. Bylo by zvláštní, kdyby Octavia dostala 1,5. Uvidíme.
Ze musite ju vidiet nazivo >:D
BMW 3 nemusim vidiet nazivo aby som vedel ze je to krasne auto >:-[]
Keby to bolo pekne, tak nie je polovica prispevkov o tom, ze je to hnusne. Proste zmrsil jedinu peknu Skodovku pre mna, ktorou bola este stale aktualna Octavia. Co uz ;-)
Takze vlastne je fajn, ze dizajn je HORSI ako bol, pretoze si zvykneme. To je neuveritelne co dokazete niektori vypotit >:D
Ja si nemam co zvykat, auto sa ma pacit OMG!
Zvyknem si aj na SsangYong, ale nenapisem, ze je to vlastne OK. Nie, nie je to OK a su to sfetovani dizajneri. Podobne ako uz aj v Skode podla vsetkeho >:D
Není to tak dávno, co pan Kabaň zdůvodňoval odstranění velice líbivých přídavných kulatých světlometů u Yetiho nutností sjednotit výraz přídě všech škodovek. A teď zase tvrdí pravý opak, že bylo třeba Octavii výrazně odlišit od Rapidu! >:D >:D >:D Možná ale jen plní protichůdné rozkazy vedení VW, takže je v tom nevinně, ale nesmí to říct. To mu tedy vážně nezávidím! 8-s:no: