Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jozef Kabaň o modernizované Škodě Octavia: Musíte ji vidět naživo!

Jan Mička Jan Mička 11. 1. 2017 • 05:13
38
219
Zobrazit náhledy (38)
Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia

Šéfdesignér automobilky Škoda Auto nám v rámci prezentace modernizované octavie odpověděl na pár otázek. Co bylo impulzem pro čtyřokou příď? A kde vidí design Škody v budoucnosti?

Modernizace posledních dvou generací Škody Octavia jsou veskrze radikální. Druhé vydání vsadilo v rámci faceliftu na boubelatější tvary a třetí generace, prodávaná od roku 2013, zase na čtyřokou příď, všechno však má svůj účel. Zejména „čtyři oči“ vzbudily vlnu rozdílných názorů a bouřlivé diskuse, proto jsme se přirozeně zajímali o to, jak design vidí jeho tvůrce Jozef Kabaň.

Prezentaci modernizované Škody Octavia třetí generace pořádala mladoboleslavská automobilka v prostorách Akademie výtvarného umění ve Vídni. Proč jsou změny na přídi o tolik výraznější než na zádi? Je možné, že se čtyřoká příď objeví také u dalších modelů? A co bylo vlastně hlavním impulzem pro tak radikální přestavbu dříve spíše uhlazenějšího vozu? Na to všechno nám Jozef Kabaň pověděl hezky bezprostředně na kameru.

Škoda Auto v rámci vídeňské prezentace představila standardní verzi Škody Octavia v provedení kombi a derivát RS, na první osobní setkání se Scoutem si ještě budeme muset počkat. Čtyřoké přední světlomety ve skutečnosti čtyřoké nejsou, pouze tak vypadají. Po nahlédnutí po kapotu jsme zjistili, že jsou světlomety pouze dva a přední nárazník je opticky rozděluje. Jejich výměna po nehodě bude zřejmě složitější než doposud, alespoň zatím to vypadá, že bude muset dolů i celý nárazník. Zamrzí však absence plynokapalinové vzpěry kapoty, ta je stále podpíraná hezky postaru.

Vedle asistenčních systémů, které jsme popsali již v minulém článku, je novinkou infotainmentu s displejem o úhlopříčce 9,2 palce. Na rozdíl od kodiaqu, který má rovněž skleněný design, avšak v menším provedení (8 palců), zmizelo i otočné tlačítko pro regulaci hlasitosti, displej je však tak citlivý, že s ovládáním nebude problém. Byť připouštím, že mi starší řešení s hardwarovými tlačítky vyhovovalo z hlediska ovládání pouze po hmatu o něco více.

Subjektivní hodnocení designu si nechávám až na konec, a musím říci, že vyumělkované oficiální fotografie skutečnost dost zkreslují. Octavia nyní vypadá dospěleji, svébytněji a nemáte šanci si ji s žádným modelem Škody Auto splést. Zcela jistě bude důležitý výběr laku karoserie a výbavy, plně diodové přední světlomety, které má octavia poprvé, přece jenom vypadají lépe než základní halogeny, mé první statické dojmy jsou však veskrze kladné. Vůz se již zanedlouho objeví u prodejců a rozhodně stojí za to si jej jít osobně prohlédnout. Něco podobného ostatně říká v našem videorozhovoru i Jozef Kabaň.

Témata
14. 1. 2017 15:10
Jak to tedy vlastně je?
Není to tak dávno, co pan Kabaň zdůvodňoval odstranění velice líbivých přídavných kulatých světlometů u Yetiho nutností sjednotit výraz přídě všech škodovek. A teď zase tvrdí pravý opak, že bylo třeba Octavii výrazně odlišit od Rapidu! >:D >:D >:D Možná ale jen plní protichůdné rozkazy vedení VW, takže je v tom nevinně, ale nesmí to říct. To mu tedy vážně nezávidím! 8-s :no:
13. 1. 2017 22:38
Re: otázkou je...,
Vidíš, úplně jsem zapomněl, že s příchodem 1,8 posílilo a nedostalo "jen" 132 kW. 147 se nabízí, ale to je mimo rozsah, který uváděli. A A3 už má 140 kW 2,0. Bylo by zvláštní, kdyby Octavia dostala 1,5. Uvidíme.
13. 1. 2017 22:21
Re: Koncernová schyzofrénia
Singleframe byla práce de Silvy. Schreyer pro ně dělal dlouho a určitě tam nebyl pro parádu, těžko se z venku soudí jeho přínos, připisován je mu však podíl hlavně na "kulatých" modelech z konce 90. let (jako A6 C5, první TT).
Avatar - Kuban
13. 1. 2017 12:00
Re: 330 000
v německu se považuje za "LEVNOU" a né chytrou možnost..... škoda je vnímáná jako levná alternativa............................. těch teček bych musel přidat...
12. 1. 2017 18:36
Re: Facelift se mi líbí
Tak papír snese všechno, spíš by pomohlo přímé srovnání. S 1.0TSI jsem ještě nejel, ale G-Tec je parádně tichý. Navíc je to 4válec, obsah 1.4l a hlavně jezdí v létě za 4kg/100km a v zimě mám průměr 4.6kg/100km. Těch 81kW je jen na papíře, podle mě má daleko víc, při srovnání s klasickou 1.4TSI/110 kW nijak zvlášť nezaostává (máme v rodině), navíc mám víceprvek vzadu :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku