Testy
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTEST Nissan X-Trail 2.0 dCi Xtronic-CVT All Mode 4x4 Tekna – Opravdu nový motor?
41 komentářů
Anonym
přečte celý název auta, přestane se vyrábět. :-! >😒]
ale konecne x-trail dostal ten dvojliter no nie 😉 .... rozhodne takemuto velkemu autu pasuje viac ako nejaka mala 1,6tka ... :yes😒br />
ja by som popravde ale najradsej outlander ak by som si mohol vybrat nejake vacsie SUV v tychto vodach 😉 ... pride mi najkrajsi .. najstylovejsi .... najpriestrannejsi ... a asi bude aj jazdecky najlepsi zvlast ta full vybavena verzia s 2,2 DI-D s tym samosvorom S-AWC na predku z lancera evo .. ale zase stoji kusok uz ine prachy ako X-trail tiez pravda
dnesny x-trail mi pride v podstate uz len ako taky zvacseny kaskaj... chyba mi tu nieco co by toto auto posuvalo vyssie ... ( popravde tie starsie terennejsie a hranatejsie x-traily sa mi pacili ovela viac ) ... a dnes uz aj outlander vie byt jednoznacne "naslapanejsi" a stylovejsi ako dnesny x-trail co v minulosti neplatilo... x-trail nam proste kusok akoby uz vymakol co uz... ale predava sa fajn a to asi staci 😉
ja by som popravde ale najradsej outlander ak by som si mohol vybrat nejake vacsie SUV v tychto vodach 😉 ... pride mi najkrajsi .. najstylovejsi .... najpriestrannejsi ... a asi bude aj jazdecky najlepsi zvlast ta full vybavena verzia s 2,2 DI-D s tym samosvorom S-AWC na predku z lancera evo .. ale zase stoji kusok uz ine prachy ako X-trail tiez pravda
dnesny x-trail mi pride v podstate uz len ako taky zvacseny kaskaj... chyba mi tu nieco co by toto auto posuvalo vyssie ... ( popravde tie starsie terennejsie a hranatejsie x-traily sa mi pacili ovela viac ) ... a dnes uz aj outlander vie byt jednoznacne "naslapanejsi" a stylovejsi ako dnesny x-trail co v minulosti neplatilo... x-trail nam proste kusok akoby uz vymakol co uz... ale predava sa fajn a to asi staci 😉
Zrovna Outlander je spíše známý tím, že o řidičských požitcích nemůže být řeč.
X-Trail je krásné SUV, ale dvoulitr, který žere a nejede....no nevím.
X-Trail je krásné SUV, ale dvoulitr, který žere a nejede....no nevím.
To bude další auto po třeba p5008, Zafiře atd.. kde 2.o přidá oproti 1.6 asi 10% výkonu ale 100kg na přední nápravě - tedy 6% hmotnosti, takže ve finále vyšší výkony jen na papíře.
Jsem zastáncem objemu, ale už před 15 lety jsme měli v Transitu 1.8tdci a přežil 350.ooo km. Doba pokročila a tak bych se asi nebál životnosti a šel i do slabší 1.6dci. Sice to nebude na závodění, kdo ale chce s SUV lítat na dálnici vlevo?? Je to auto pro rodinku, na chajdu.. prostě pohoda :-!
Jsem zastáncem objemu, ale už před 15 lety jsme měli v Transitu 1.8tdci a přežil 350.ooo km. Doba pokročila a tak bych se asi nebál životnosti a šel i do slabší 1.6dci. Sice to nebude na závodění, kdo ale chce s SUV lítat na dálnici vlevo?? Je to auto pro rodinku, na chajdu.. prostě pohoda :-!
1.6 dci jsem jel v X-TRAILU loni...a nejelo to ve 4 lidech vůbec. 8-s
2.0 dci je jasná volba...bohužel by to chtělo víc koníků..takto přiškrcené to není ideální.
2.0 dci je jasná volba...bohužel by to chtělo víc koníků..takto přiškrcené to není ideální.
comper
... preco si clovek radsej nema kupit tu oturbenu 1.6ku s ktorou auto dynamicky pojde rovnako a za o cca 3 € na sto kilometrov viac bude mat lepsiu kulturu chodu, menej smradu, a o dva metraky lahsiu kasnu.
mne by tu pasoval aj benzin.. outlander pritom vie ponuknut 2.0 benzin a to aj v 4x4... dokonala kombinacia za mna :yes😒br />
kto nenajazdi 30 tisic rocne tak pre neho aj benzin moze byt fajn.. zvlast ked zvazime ze auta ako outlander alebo x-trail dnes majitelia zvacsa uz vyuzivaju skor na pohodlne rodinne cesty a nie do nejakeho tazsieho terenu ... sam predajca mitsu mi povedal ze pohon 4x4 dostal 2.0 outlander aj preto lebo europski zakaznici sa uz dozadovali aj benzinu v 4x4... ( a vie to aj RAVka ) .... naopak dizlov sa uz aj v SUV predava podla mna z roka na rok coraz menej... kedze vseobecne uz naspat rastie podiel benzinov a narasta aj pocet hybridov prave na ukor dizlov
kto nenajazdi 30 tisic rocne tak pre neho aj benzin moze byt fajn.. zvlast ked zvazime ze auta ako outlander alebo x-trail dnes majitelia zvacsa uz vyuzivaju skor na pohodlne rodinne cesty a nie do nejakeho tazsieho terenu ... sam predajca mitsu mi povedal ze pohon 4x4 dostal 2.0 outlander aj preto lebo europski zakaznici sa uz dozadovali aj benzinu v 4x4... ( a vie to aj RAVka ) .... naopak dizlov sa uz aj v SUV predava podla mna z roka na rok coraz menej... kedze vseobecne uz naspat rastie podiel benzinov a narasta aj pocet hybridov prave na ukor dizlov
1.6dci nabizi ted leasplan za smesny penize. To by mne zajimalo, co za tim je.
[odkaz]
[odkaz]
Lio
Odkedy je adblue najlepsie riesenie??? To v redakcii fetujete, alebo ste totalne zmanipulovany koncernom? Adblue je to najotravnejsie co som v aute za poslednych 20 rokov zazil. Nikdy neviem kolko toho este ostava, musim davat pozor aby sa mi to v aute nerozlialo, dojde to v najhorsom okamihu a bez toho sa mi auto nepohne. Adblue je technologicky navrat o 50 rokov. Aby som sa v 21. storoci musel starat o mocovinu, tak to je hanba ako delo. Hlavne pre VW a aj pre redaktorov ktori to obhajuju... :no:
od te doby, co ho zavedl...Wolfsburg
Poplač si nad vw, adblue už dávnejšie nacpal do vozidiel PSA, a to dokonca aj tých menších osobákov a dodávok.......
Prečítaj si po sebe, čo si tu vyprodukoval. Zatiaľ tu nemáme nič funkčnejšie a účinnejšie na eliminácu NOx (keď nerátam upravený softvér RJ >😁 ). Dotankovať 15 litrov močoviny na každú čo ja viem štvrtú alebo piatu nádrž phm snáď nie je až také otravné a detaily ako funguje/nefunguje štartovanie ak dôjde tu už popisované boli. Ak nechceš adblue, tak si kúp benziňák a hotovo, alebo toleruje relatívne vysokú spotrebu pri eliminácií (zjavne nie veľmi efektívnej) pomocou LNT. V nákladnej doprave ho máš už vyše dekády 😉
A který koncern máš na mysli? Ja jen, že AdBlue používá i koncern BMW, koncern Fiat, Mercedes Benz a další a další a další 😉
Močovina je nejlepší řešení odjakživa bez ohledu jestli jej používá VW, PSA, BMW nebo Mercedes (jako první jej nasazují ty nejtěžší víceválcové nafty v luxusnějších autech, protože u nich LNT nemá šanci splnit normy). Výrobci se jí brání z jediného důvodu, prodražuje dieselový motor. Ale jinak má samé výhody. Se zpřísňováním norem je jasné, že u tohoto řešení dříve nebo později skončí všichni, tak jako u něj museli skončit již dříve výrobci nákladních aut a autobusů.
1) snižuje spotřebu oproti LNT
2) zlepšuje průběh výkonu/krout. momentu oproti stejnému motoru s LNT
3) má několikanásobně lepší výsledky v redukci NOx oproti LNT.
Pokud je dolévání močoviny řešeno v hrdle vedle otvoru pro čerpání nafty a nehrozí tedy polití kufru (když je plnění umístěno nevhodně v kufru), tak to nijak neomezuje, protože u čerpaček jsou stojany s močovinou a čerpá se stejně jako benal nebo nafta. A náklady na močovinu se vrátí v nižší spotřebě. A normální auta ukazují jednak kolik zbývá resp. dojezd. takže není žádný problém s nějakým sledováním.
1) snižuje spotřebu oproti LNT
2) zlepšuje průběh výkonu/krout. momentu oproti stejnému motoru s LNT
3) má několikanásobně lepší výsledky v redukci NOx oproti LNT.
Pokud je dolévání močoviny řešeno v hrdle vedle otvoru pro čerpání nafty a nehrozí tedy polití kufru (když je plnění umístěno nevhodně v kufru), tak to nijak neomezuje, protože u čerpaček jsou stojany s močovinou a čerpá se stejně jako benal nebo nafta. A náklady na močovinu se vrátí v nižší spotřebě. A normální auta ukazují jednak kolik zbývá resp. dojezd. takže není žádný problém s nějakým sledováním.
máte tu nejaké skúsenosti ako fungovalo ad blue v týchto mrazoch?
problémy ,či vsio ok?
problémy ,či vsio ok?
Manželka má služební GLC 250d kde adblue je a žádný problém, nastartuje a jede. Když jsem se na to ptal v servisu, tak snad by to mělo fungovat tak, že pod mínus 11 nebo 12 stupňů Celsia adblue zamrzá, v tom případě řídící jednotka motor natočí a adblue nepoužívá dokud nerozmrzne (v nádrži by mělo být vyhřívání, senzor hladiny a podávací čerpadlo) a začne jej vstřikovat až když ho má prostě k dispozici v tekutém stavu. Takže žádné omezení pro uživatele za cenu, že nějakou dobu po startu se žádné čištění od NOx prostě nekoná.
to je ferova rec
dovedu si predstavit, co se deje s cistym horskym vzduchem v horskym stredisku polozenym v udoli kazdou sobotu, kdy se stridaj turnusy a po tydennich mrazech vsichni najednou nastartuji auta...
dovedu si predstavit, co se deje s cistym horskym vzduchem v horskym stredisku polozenym v udoli kazdou sobotu, kdy se stridaj turnusy a po tydennich mrazech vsichni najednou nastartuji auta...
Pokud mají ta auta zastaralé zážehové motory, je to opravdu peklo. Za každým benzíňákem smradlavý oblak... :no:
jj, zastaralej benzinak bez katalyzatoru, třeba v embecku, trabantu nebo wartburgu, to je taky peklo.
a když tam mas jeste olovnatej benzin, to je peklo dvojnasobny, to i ty tresne u silnic jsou o to olovo tezsi ...
a když 2x za rok potkam smradlavyho trabanta, tak si docela rad i cuchnu. a tuhle detem rikam když před nama smrdel trabant - "cejtite ten smrad? takhle to na silnicich dřív smrdelo", tak dcera mi na to rekla, ze ji to voni.
a když ji vloni na skutru a sanich stahovali ze sjezdovky do sanitky, tak jedno z mala co si pamatuje, tak tu vuni spalenyho benzinu ze skutru...
a když tam mas jeste olovnatej benzin, to je peklo dvojnasobny, to i ty tresne u silnic jsou o to olovo tezsi ...
a když 2x za rok potkam smradlavyho trabanta, tak si docela rad i cuchnu. a tuhle detem rikam když před nama smrdel trabant - "cejtite ten smrad? takhle to na silnicich dřív smrdelo", tak dcera mi na to rekla, ze ji to voni.
a když ji vloni na skutru a sanich stahovali ze sjezdovky do sanitky, tak jedno z mala co si pamatuje, tak tu vuni spalenyho benzinu ze skutru...
No v mrazu mají problém všechny čistící systémy v autech bez ohledu na jaké palivo jezdí, benzínový motor také vypouští nejhorší srajdy hned po startu, kdy je zcela nefunkční promrzlý katalyzátor.
no tak samozrejme, proto taky benzinak jede po startu na bohatou smes aby co nejrychleji ohral katalyzator.
rozmrazit zmrzlou močovinu taky nebude hned, tipuju, ze když bude nadr plna, ze hodina na to stacit nebude, navíc podle DUH dyzly s SCR pod určitou teplotu vypinaj systémy cisteni NOx, u mercedesu uvadi při teplote pod plus 10C.
další nejasna věc je, proc nakladaky maji spotřebu močoviny cca 4-6% spotrebovany nafty, ale osobaky jen 1-2%. kdyby to byly 4-6% jako u nakladaku, znamenalo by to cca 3-4litry močoviny na 1000km, tedy většine aut by nadrz zdaleka nedala ani na 5tis km.
nerejpu, jen me to zajima, jestli vis jak to je s tou teplotou pod kterou se udajne system SCR vypina a s tou spotřebou močoviny, tak sem s tim.
pozoruješ jinou spotřebu mocovińy v lete a jinou v zime, nebo to resi servis a ty o tom nevis??
rozmrazit zmrzlou močovinu taky nebude hned, tipuju, ze když bude nadr plna, ze hodina na to stacit nebude, navíc podle DUH dyzly s SCR pod určitou teplotu vypinaj systémy cisteni NOx, u mercedesu uvadi při teplote pod plus 10C.
další nejasna věc je, proc nakladaky maji spotřebu močoviny cca 4-6% spotrebovany nafty, ale osobaky jen 1-2%. kdyby to byly 4-6% jako u nakladaku, znamenalo by to cca 3-4litry močoviny na 1000km, tedy většine aut by nadrz zdaleka nedala ani na 5tis km.
nerejpu, jen me to zajima, jestli vis jak to je s tou teplotou pod kterou se udajne system SCR vypina a s tou spotřebou močoviny, tak sem s tim.
pozoruješ jinou spotřebu mocovińy v lete a jinou v zime, nebo to resi servis a ty o tom nevis??
Já jsem od servisu pochopil, že při teplotě pod mínus 10 se nezapíná po startu SCR redukce, protože má zmrzlou močovinu, ale jakmile se močovina ohřeje a je tekutá, tak je zapnutá i v mínus 20. Myslím, že tento princip bude stejný u všech, kdo používají SCR včetně náklaďáků nebo autobusů bez ohledu na značku.
To je takový problém to jednou za čas při tankování doplnit, když ti nevystačí mezi výměnami oleje? A tebe auto neupozorní, že ti dochází? Myslel jsem, že je normální varovat alespoň tisíc kilometrů dopředu a varování opakovat znovu a znovu. U řady aut se to pak dá doplňovat zvenčí. Možná to chce příště koupit auto, kde je to dotaženější.
nejúčinnější a nejdostupnější určitě je. Ale jestli máš něco lepšího a levnějšího, sem s tím...
snad by s tim v tyhle době ani nemeli vylejzat.
chvalim ze je v clanku ve strucnoti popsany způsob zneskodnovani (u tohodle motoru nejspis nezneskodnovani) jedu NOx
-ale popsáno je to tam hezky, to zase souhlasím.