Bezpečnost
Vyrážíte lyžovat do Rakouska? Za lyže v autě hrozí vysoká pokuta! Na co dalšího si dávat pozor?
68 komentářů
Achjo, lyže v prostoru auta budiž, to snad i tak nějak chápu.
Ale lyžáky vzadu za sedačkami na zemi? To už je fakt vymaštěnost 😢 Kelímek s pitím abych v přihrádce raději přilepil vteřiňákem a kufr od zadních sedadel oddělil neprůstřelnou přepážkou vyrobenou ze slz místních pannen...
O té kravině se "zelenými" /jak já jsem na toto slovo alergický/ zónami ani nemluvě. To je kktina hodná kež by jenom rakušáka.
Ale lyžáky vzadu za sedačkami na zemi? To už je fakt vymaštěnost 😢 Kelímek s pitím abych v přihrádce raději přilepil vteřiňákem a kufr od zadních sedadel oddělil neprůstřelnou přepážkou vyrobenou ze slz místních pannen...
O té kravině se "zelenými" /jak já jsem na toto slovo alergický/ zónami ani nemluvě. To je kktina hodná kež by jenom rakušáka.
Otázka je, jestli by tě za ty lyžáky skutečně pokutovali, nebo je to jen doporučení nějakého horlivce. Vzhledem ke sklonu sedadel směrem vzad si nedovedu představit, jak by ty lyžáky mohly ohrozit posádku, jedině snad při kutálení auta přes střechu.
Vidíš, odpověděl sis nakonec sám. Rakouští policajti nejsou zrovna moc lumeni, a naopak jsou až příliš horliví.
a tak ja lyzaky vozim zasadne v kufru, lyze v kabine moc nemusim a kotvim si je, ale v takovem pripade stejne ohrozujes jen sam sebe (svou posadku). kdyz to das do rakve na strechu, tak neverim, ze pri poradnem narazu ta rakev zustane na strese. brzdeni to snese, to jo, ale naraz do auta pred tebou? pochybuju... kdyz clovek vidi, ze v barierovych testech se bezne vlastni vahou utrnou vnejsi zpetna zrcatka, dost dobre si nedovedu predstavit, ze by box zustal na strese, notabene kdyz do nej nejaky trouba narve jeste lyzaky.
Jasan. Lyžáky za sedadlem jsou tak leda na poškrábání zadku předních sedadel. A pokud je v rakvi něco těžšího než polštáře (ty tam v létě fakt vozíme >😒] ), tak to vyletí buď samo nebo i s rakví.
jen tak mimochodem, udelal nekdo nekdy ten crash test s rakvi plne lyzi na strese? tak treby ctyri pary lyzi uvnitr?
Viděl jsem takový test, neukotvené lyže vyletěly z rakve jak oštěp. Při fakt velkém nárazu pochybuji, že by je zastavily řemínky, co dávají do skiboxů
Ano, Crash na box sa dá nájsť napríklad tu [odkaz]
A keďže viem z okolia o nehode, ktorá mala fatálne následky len kôli lyžiam v aute, tak ani nepotrebujem policajnú kontrolu, aby som vedel, že lyže do priestoru pre posádku nepatria.
A keďže viem z okolia o nehode, ktorá mala fatálne následky len kôli lyžiam v aute, tak ani nepotrebujem policajnú kontrolu, aby som vedel, že lyže do priestoru pre posádku nepatria.
Přitom se dají dostatečně zajistit. Bohužel nevíš, jak dobrou práci jsi odvedl, dokud se nevybouráš.
vyborne, takze pri narazu ve tricitce (nejaka deformacni zona?) jiz nektere boxy uletly z uchytu. no, tak jeste bych chtel videt crash test alepon v 64km/h v ramci euroncap. to by asi teprve zacla byt sranda.
30 s okamžitým zastavením(bez metrovej deformačnej zóny) možno spravilo podobne preťaženie ako 64 v EuroNCAP, žiaľ detaily chýbali. Horšie je to, že ten najhorší patril k najdrahším. Takže mnoho ľudí v dobrej viere kúpi šunt, ktorý bezpečnosti nepomôže. Prečo pri boxoch nie sú povinne crash testy? Hlavne, že dávame v EU štítky s certifikáciou už pomaly aj na banány.
Tak můžeš se otočit přes střechu, ale stejně je to úchylárna. Tahle neutuchající snaha o absolutní bezpečí je trapná. Za chvíli si spolujezdec bude muset vyndat i umělý zuby a mobila uložit do přihrádky, protože co kdyby si s tím náhodou při bouračce dostal do hlavy. A mít v kabině petku s pitím?? No to bude zrovna na kriminál.
Lärmschutz, debílku. jen sypejte, sypejte >😁 :yes:
on pan autor clanku je tak trochu pohadkar. k tem lyzim v aute: kazdy naklad za coz je povazovana treba i taska s nakupem musi bat zabezpecena proti pohybu,treba pri brzdeni a asi jenom * si da tasku,zrovnatak prezkace na predni nebo zadni sedacku tak,aby se mu pri prvnim pribrzdeni zozletely po aute. podlahy a kufru se to rozhodne netyka.co se tyce lyzi prostrcenych mezi sedackami je to stejne, pokud jsou v integrovanem vaku nebo jinem vaku na lyze neni to nezabezbeceny naklad a koneckoncu neni nic jednodussiho nez si je jeste pritahnout ke sklopeny operce treba paskem. posledni vec jsou oblibene stresni boxy. kazdy homologovany stresni box musi byt vybaven remeny k pripevneni nakladu i v unum buxu,ktere musi byt ukotveny k drzakum boxu v miste kde je box ukotven k pricniku tak,aby v pripade prudkeho brzdeni nebo narazu nedoslo k pohybu nakladu ktery by zpusobil prorazeni boxu nebo jeho samotnou katapultaci. a opet jenom * si nalozi do rakve ctyri pary lyzi a povali to na hory 170 na dalnici kde je 130....
😉
😉
Tak hlavně bych nerad dostal flastr za "velké množství posádky na motocyklu či ve vozidle". Kolik to tedy přesně je? 500kg? 16ks?
Jojo a kdo bude za jízdy drobit na koberečky a vytáhne řízek sotva se vyjede, dostane na holou >😁 Teď ale vážně, jestli to vyobrazené je ta litrová Fabia, ve které jezdí 5 chlapů s výbavou až na vrchol Ještědu a nyní zkoušíte, co to snese v reichu, tak se nedivím že to místní policii zaujalo >😁
... to se hned pozna. tam staci rict a kazdy pravidla dodrzuje, k tomu ani nejsou treba zadne likvidacni represe a nekonecne spiclovani kamerami.
... a nebo se tady nekomu take zda, ze svet se * do *???
... a nebo se tady nekomu take zda, ze svet se * do *???
... v tom predchzim prispevku jsem na konci bez diakritiky napsal, ze se svet ř í t í do ř i t i. fakt netusim, co zrovna na tomto je hodno hvezdickovani.
ono když si prohlédneš kdejakou lékařskou knihu, tak ř-i-ť nebo i ve spojení s otvorem je normální oficiální lékařský termín, stejně jako třeba horní končetina nebo kost lebeční, tak nevím proč ty hvězdičky. Asi jsi stár, teda jako star >😁
no presne tak a jeste bez te diakritiky ani nemuzes napsat zcela korektni sloveso "*". to uz je uplne ad absurdum.
edit: ty voe, admine, nech se vysetrit, napsal jsem ř í t í!!! a ty mi z toho udelas hvezdicku?
edit: ty voe, admine, nech se vysetrit, napsal jsem ř í t í!!! a ty mi z toho udelas hvezdicku?
ty vole to opravuje robot.... to si fakt myslíš že u toho někdo sedí a čte to po tobě? >😁 asi jo, nějakej rudo-zelenej ekologickej aktivista a vítač, co? 😉
za znečištění ovzduší je dobrej vtip. Je na čase, aby v Rakousku vyhrála pravicová "populistická" strana, která nebude řešit podobné renaultoviny.
Všechna lepší auta mají tunel na lyže.
Většina lidí nemá kde skladovat rakev..jistě někdo v RD ano , lidi co bydlí v bytě těžko.
Premiová auta se prodávají s příslušenstvím jako je bezpečnostní vak na lyže.
Pokuta tedy nehrozí.
Pokud vezete lyže na sklopeném sedadle např. 60/40 je logické že je máte také ve vaku na lyže vč.hůlek.
Ty vaky stojí pár set korun..přikurtujete je k háčkům v kufru za 20s.
My jezdíme takto na lyže do Alp už 15 let..a v pohodě.
Většina lidí nemá kde skladovat rakev..jistě někdo v RD ano , lidi co bydlí v bytě těžko.
Premiová auta se prodávají s příslušenstvím jako je bezpečnostní vak na lyže.
Pokuta tedy nehrozí.
Pokud vezete lyže na sklopeném sedadle např. 60/40 je logické že je máte také ve vaku na lyže vč.hůlek.
Ty vaky stojí pár set korun..přikurtujete je k háčkům v kufru za 20s.
My jezdíme takto na lyže do Alp už 15 let..a v pohodě.
jejich dálnice krásný, kvalitní, přehledný, bezpečný přesto se najdou chytráci co se domnívají, že omezení na 100km/h je správný. A že takových úseků přibývá 😢
Zná tu někdo příslušnou právní úpravu v Rakousku? Má to co policajti vymáhají oporu v rakouském právním řádu? Nebo je to jen zas past na řidice pod obecnou nebezpečností?
Zajímalo by mě, kolik aut s takto položenými lyžemi a výbavou (viz video), si za sezónu takto nabourá? Odhaduji, že to není ani půl promile. Možnost zranění si netroufám odhadnout. Já někdy mám takový pocit, že problém spíš vytváří lidé, kteří se touto problematikou zabývají, aby vykázali činnost. Já stále mám v podvědomí, že řidič s takovýmto nákladem si bude počínat přece jenom opatrněji. Nebo, že by to bylo pro intelektuály, kteří už pro jiné starosti zapomněli na fyziku ze základní školy?
Já jsem si pořídil box Thule Pacific 780 [odkaz]
pokuta mi nehrozí a dám tam jednat lyže, tak helmy a mokré boty celé rodiny :yes:
pokuta mi nehrozí a dám tam jednat lyže, tak helmy a mokré boty celé rodiny :yes:
Ano 6 párů sjzedových lyží a koupil jsem ho z eshopu neumax.cz, kupoval jsem tam i střešní box, mají velice dobré ceny.
O hrozbě pokuty za lyže v automobilu jsem si už četl před tím než jsme v lednu jeli lyžovat do Alp. Nechtěl jsem nic takového riskovat, a tak jsem si okamžitě objednal z https😐/www.filsonstore.cz/…ni-boxy-na-lyze/ zimní střešní box na lyže. Myslím, že se to vážně vyplatio, protože jsme díky tomu v autě měli navíc spoustu volného místa.
Spíš než z pokuty jsem měl obavy, aby jsme cestu zvládli a v pořádku dojeli. Četl jsem sice článek na https😐/kralmotoru.cz/…mni-cestu-do-hor , abych věděl, jak na takovou zimní cestu auto připravit, ale nakonec jsem servis stejně raději nechal na zkušeném automechanikovi, protože jsem nechtěl někde zkejsnout.
Castokrat zle oznacene prenosnym znacenim (len na pravej strane dialnice, takze cez kamion nevidiet) - pre istotu vzdy kontrolujem cez navigaciu. Aj tak sa mi stalo, ze som sa zarozpraval a za prekrocenie o 13 km/h som dostal 70 eur pokutu postou domou.
O nejakom prinose pre zivotne prostredie pochybujem, zaroven som presvedceny, ze "zeleni debilkovia" na tom ejakuluju...
;-\
A teď už beze srandy: k čemu si myslíš, že má sloužit dálnice? K rychlému přesunu nebo co nejekologičtějšího přesunu? Proč rovnou neomezit všude rychlost na 70, to by ta auta se zařazenou pětkou nebo šestkou bublala kousek nad volnoběhem a žrala ještě méně. 8-s
Kdybys musel pracovně jezdit dlouhé trasy, moc dobře bys věděl, jak velký časový rozdíl ti těch 30 km/h za celý den udělá. A o zabavení klíčků na 24 hodin a pokutě 2 000 EUR za poškození životního prostředí rychlou jízdou snad ani nemá cenu mluvit, to může vymyslet jen zakomplexovaný Rakušan.
Předloni v Rakousku mě chytli na začátku vesnice, naměřili mi 83 na padesátce (za zatáčkou jsem předjížděl autobus a neviděl jsem přes autobus značku začátku obce, takže po zařazení do pruhu jsem jen pustil nohu z plynu a nebrzdil), platil jsem 27€. Minulý měsíc mi přišel pozdrav od jejich radaru, na 80 mi naměřili 98, stálo mě to 45€.
A když se podíváš na maximální výše pokut, tak u mnohých pokut jsou u nás výrazně vyšší než v Rakousku.
Takže hypotéku si šetři pro český cajty, budeš ji brzo potřebovat. 😉
P.S. - aby sme sa bavili fakticky - doprava v EU(celkovo) sa podiela na tvorbe sklenikovych plynov podielom 14,5% (napr. polnohospodarstvo tvori takmer 20😖. Ako myslis, ze s tymto cislom zamava obmedzenie rychlosti na vybranych dialnicnych usekoch na 100 km/h? 0,05%? A to som este prehnal. Inymi slovami je to len dalsia alternativa k "buzerovat a prudit" a uspokojenie slaboduchych eko-volicov (ktori nerozumeju, co ma realny dopad na ekologiu). Takze najprv postuduj a potom poucuj.
Ale věcně. Že si v autě povídáš, je naprosto v pořádku, dělá to normálně každý. Ale že kvůli tomu přehlídneš značku s omezením rychlosti a cvaknou tě u toho, to už je tvoje bota. Snad jen, že 70 ojro flastr je hodně za takhle neškodný přestupek, víc bych se v tom nepitval. Spíš si myslím, že je nepravda to o tom, že IG-L svítí na proměnné ceduli někde vpravo dule za kamionem. Já jsem rok žil v Grazu a "ígéelka" tam svítí na rampách nad dálnicí nad každým pruhem za každým nájezdem, kolem jiných měst dtto. Pochopitelně nemám projeté dálnice všechny, ale hádám, že ve stejném standardu je to i jinde.
Na druhej strane, rezim "IG-L" na dialnici mi pride naozaj ako zbytocny eko-ulet, bez realneho prinosu (teda okrem naplnenia krajinskej kasy 8-s )
IG-L mi přijde spíš k nas*rání, přínos si netroufám hodnotit, snad jen doufám, že to opravdu funguje, když to řidičem dělají. Chce to hodně sebeovládání po jízde tachometrových 140 vjet do IG-L a 20 km se pak plížit stovkou po poloprázdné 6proudové dálnici. Spotřeba jde opravdu dolů, ale být holkou, tak bych se nudou asi cvičně přemaloval.
Nehovor mi o tom - este v kontexte, ze mas vzadu 2 harantov, ktori Ti kundia, ze preco tak pomaly 8-s
Auto jedoucí 100km/h bude na 1km úseku 0,01hodiny, auto jedoucí 130 tam bude 0,00769 hodiny, tedy o 23% kratší čas. A jsme u toho, že? Protože ta spotřeba rychlejšího auta nebude větší o víc jak 15%.
Jednoduše řečeno, rychleji jedoucí auto v místě vypustí méně zplodin, ačkoliv má vyšší spotřebu.
Spíš se můžeme bavit o tom, jestli je 70 EUR flastr za překročení rychlosti o 13 km/h na stovce (i pro rakušáka) adekvátní.
A teď k těm pokutám (o čemž tu vlastně debatujeme)
Rakušáci s průměrnou mzdou 1805€ daj za překročení rychlosti o 13% (13kmh) cca 3,9% platu, u nás je taková pokuta za překročení rychlosti blokově do 1000kč, což dělá s průměrnou mzdou 27000kč asi 3,7%. Mě tedy přijde pokuta zcela adekvátní a srovnatelná s naší.
Procentuálně si to odpovídá, spíš jestli je to adekvátní postih z pohledu, že se vlastně nic moc neděje. Překročit rychlost o 13% na směrově oddělené silnici s více pruhy a mimoúrovňovkama mi nepřijde jako něco hodné takového postihu. Bral bych flastra 200 kaček, tomu se usměju, rád to zaplatím a zároveň se poučím. Litr by mě sejřil trochu víc.
Ono totiž na dálnici nikdy nebude ustálená jízda. Při stovce člověk neustále dojíždí kamiony, musí brzdit a pak zase zrychlovat k jejich předjetí. Při 130 se zase furt brzdí kvůli šetřílkům, co jedou stovkou hlava nehlava, neblikaj, přednost nedaj. Ve výsledku sem vypozoroval, že jezdit kolem 130 sežere méně paliva, jak se snažit o 100.
A co se týče odkazovaných testů, dost záleží na motoru. Oturbený malo objemový tintítko si to palivo veme. Prostě objem nenahradíš. 1l tříválec žere jak protrženej a 1,6l nafťák taky.
Tak u nás je ta 1000 jen strop, policajt může dát méně, dle závažnosti přestupku.