Testy
Nedávno, jsem se setkal s jedním známým. Ukazoval mi novou Dacii Logan MCV. Také ji nabízí s LPG. Ten prostor, ale především ta cena. Říkal, že na jakousi okázalost prdí, protože potřebuje užitek. Vnitřek má sice trochu jiný, než je zvykem, ale v porovnání s tímto, se není za co stydět.
Je to jen můj názor, podle ných měřítek je CITYGO s přehledem nejhorší malé auto prodávané na českém trhu. Není hezké, ani levné, ani stylové, ani zábavné, prostě není nic.
To je zase článek pro pobavení? Děkuji moc, v práci toho mám vždycky odpoledne už plné zuby a tak si skočím na auto.cz abych se poveselil.
Městské auto musí hlavně BAVIT hmmmmm a musí být HEZKÉ hmmmm, kolemdoucí se na malé a ROZTOMILÉ autíčko usmějí hmmmmmmmmmmmmm, proč to ale autor píše v článku o CITYGO, je mi záhadou.
CITYGO není ani hezké ani nestárnoucí ani zábavné a lidé si po spatření maximálně tak odplivnou, nebo poklepou na čelo, pokud toto nudné auto vůbec zaregistrují.
Městské auto musí hlavně BAVIT hmmmmm a musí být HEZKÉ hmmmm, kolemdoucí se na malé a ROZTOMILÉ autíčko usmějí hmmmmmmmmmmmmm, proč to ale autor píše v článku o CITYGO, je mi záhadou.
CITYGO není ani hezké ani nestárnoucí ani zábavné a lidé si po spatření maximálně tak odplivnou, nebo poklepou na čelo, pokud toto nudné auto vůbec zaregistrují.
no ale do 392 tis. ti ešte stále ostáva 120 tisíc. Naviac Twingo je relatívne novinka a toto už prešlo faceliftom. Tá cenovka je proste neadekvátna.
Nejpomalejší osobní auta na dálnici jsou Tesly, táhnoucí se obvykle mezi kamiony. Nevíš proč? 😉
Přestavba na LPG u Cíga bude stát cca 20-30 tisíc, zatímco CNG je 2x - 3x dražší. Takže tak zcela nevím, jaký to má smysl.
Ano, má to smysl jedině v souvislosti s pochybnými ekodotacemi, ze kterých nepochopitelně auta na LPG zmizely. Asi je nevyrábí "ten správný jediný český" výrobce.
Ano, má to smysl jedině v souvislosti s pochybnými ekodotacemi, ze kterých nepochopitelně auta na LPG zmizely. Asi je nevyrábí "ten správný jediný český" výrobce.
Kdyby to za tu cenu bylo v elektrice tak bych o tom vazne uvazoval, ale mesteske miniauto na plyn za 400? Pro to asi nejsem pravy zakaznik...
Takto ta spotřeba vypadá pěkně, ale já jezdím za 1,445 na km se skoro 2x větším motorem a do Citigo si můžu naložit do kufru >😁 Takže bych očekával větší rozdíl 😉
Velice dekuji za prispvek nekoho, kdo s tim skutecne jezdil, kdo to skutecne zna. To myslim na rozdil od prispevku rady tech, kteri pisou o necem, co nikdy realne neridili, ale jen o tom kdesi cosi slyseli, nicmene jsou odbornici na slovo vzati - jsou to ale googlisti a fantasmagorove.
Jestli to má být ekonomické řešení.. tak proč to stojí 320 tisíc?
A koruna není zas až tak žádná hitparáda, v téhle kategorii.
Fiat Panda 1.2 LPG je čtyřválec, stojí 267 tisíc a dá se jezdit i za 60 halířů... za 80 úplně běžně.
A navíc má normální nádrž na benzín.. takže má krásnej dojezd a je nezávislá na čerpačkách. Max se přepne na benzin.
Vím, je to zase Fiat.. ale já jiný značky až tak neznám. Určitě se najdou i příklady jinde. I když těch, co dělají originální plyn zase tolik není...
A koruna není zas až tak žádná hitparáda, v téhle kategorii.
Fiat Panda 1.2 LPG je čtyřválec, stojí 267 tisíc a dá se jezdit i za 60 halířů... za 80 úplně běžně.
A navíc má normální nádrž na benzín.. takže má krásnej dojezd a je nezávislá na čerpačkách. Max se přepne na benzin.
Vím, je to zase Fiat.. ale já jiný značky až tak neznám. Určitě se najdou i příklady jinde. I když těch, co dělají originální plyn zase tolik není...
Tak mi opět stačil první odstavec, abych věděl, že nezávislej pohled a objektivitu v tomhle testu nemá cenu hledat. Mička to zabil hned na začátku a hned dal najevo, že testuje škodovku, tudíž prostě "musí tlačit"...
Ta cena testovanýho kusu by byla super, kdyby šlo alespoň o subkompakty..
Ta cena testovanýho kusu by byla super, kdyby šlo alespoň o subkompakty..
Buď auto o dvě třídy výš....anebo třeba jen o jednu a pořád ti zůstane pořádnej balík na benzín a nemusíš sledovat hustotu stanic na CNG. 😉
Spotřeba pěkná, v takhle vyšlechtěné verzi a s novými světly už to vypadá celkem slušně (ne tolik jako vyděšené morče s předkusem). Ale když si odpustím panoramu a soundystém, jsem pořád na 350... to jsou auta o dvě třídy výš.
Twingo s atmosférou 50 kW a výbavou Intens rozhodně nestojí 270 tisíc...
V konfiguraci, kterou má tahle Škoda, je Twingo o 75 tisíc levnější. Když využiju cenu té Škody, pak mám Twingo s 66 kW TCe a veškerou výbavou, kterou vůbec nabízí.
V konfiguraci, kterou má tahle Škoda, je Twingo o 75 tisíc levnější. Když využiju cenu té Škody, pak mám Twingo s 66 kW TCe a veškerou výbavou, kterou vůbec nabízí.
Tesla mě za celou dobu předjela jednou...minulý týden před Prahou, kdy věděl, že to má k chargeru za pár 😉
Twingo či CityGo za bezmála 400 tisíc mi zmysel nedáva ani jedno. A je šuma fuk či jedno jazdí len na benzín a druhé aj trebárs na CNG. Čiste technicky, ak by si zobral trebárs aj to CityGo za nejakých 250 - 260 tis. len na benzín, tak návratnosť investície do CNG je niekde vo hviezdach. Ten peňažný rozdiel väčšina užívateľov neprejazdí ani za 5 rokov.
tieto radoby usporne vozy ( podobne ako aj rapid greenline ) skratka nedavaju zmysel-- co z toho ze usetris par eur na spotrebe ked vo vyvslednej cene si to vsetko zaplatis takze zase nic neusetris .... keby to stalo tolko co klasicke citigo nemam nic proti.. ale jazdit za menej ale zaplatit kvoli tomu povedzme o 2 tisic eur viac tak to nie je vobec setrenie.. to je len ina forma zbavenia sa vo vysledku tej istej sumy penazi.... komu realnemu ( mimo taxikara a roznasky pizze ) sa ta vyssia cena na spotrebe vrati ak vobec? malokomu...
za 400 tisic mas dnes uz pritom seriozne vozy a nie vcelku kompromisne citigo
za 400 tisic mas dnes uz pritom seriozne vozy a nie vcelku kompromisne citigo
nic v zlom... pritom uz klasicke citigo dokaze jazdit relativne usporne... takze je otazne na koho mieri tato akoze usporna G-tec verzia za tuto neuspornu cenu .. lebo mne zmysel nedava absolutne za takuto cenu ... to uz clovek moze mat fabiu alebolo ibizu alebo polo a to uz s ozaj inym motorom aj vybavou... a co ibizu.. rovno uz ceed alebo megane... teda vozy az o dve triedy vyssie
CNG je momentálně naprostý nesmysl cena za litr je skoro dvakrát větší než LPG a ještě není kde natankovat :no: u nás okolo Ostravy jsou 2 a to jen přes den.Větší smysl má Dacia Sandero LPG nebo hlavně LPG,které lze tankovat skoro všude. Známý má služební Passat na CNG a kvůli té desetilitrové nádrži na benzín a neexistujících CNG čerpacích stanic,tak pořád vozí kanystry benzínu >😁
co jim u Hulpolce postavili SC, tak na D1 jsou to posledni dobou spis nejrychlejsi zarosena auta na dalnici >😁
Twingo SCe 70 stojí 265.900 Kč, motorově srovnatelné citigo 1.0 MPI/55 kW 5D v nejvyšší výbavě Style stojí 253.900 Kč. Byla pitomost srovnávat v diskusi auto na CNG, které je vždycky dražší než výhozí varianta, s klasickým benzinem.
Klasika, pohled autora je vždycky špatně, ale pohled diskutéra se musí hned tesat do kamene...
"LPG je fajn, pokud nemáš motor kde musíš co 50 tkm i méně seštelovat ventily. U některých už to podruhé nejde. Subaru 2.0 EJ25 třeba."
To, co popisuješ je poněkud podpásovka, copak ti Subo udělalo, že ho pomlouváš? Popisovaný problém se totiž týkal výhradně motoru 2,0i (101kW) EJ20 SOHC, ale už ne 2,0R (110 a 121kW) EJ20 DOHC, stejně tak se netýkal 2,5i (121 a 127kW) EJ25 SOHC. Do 3,0R (180kW) EZ30 DOHC není ale LPG doporučeno už vůbec. Problematické motory na LPG má v podstatě každá automobilka. Všeobecně ale platí, že u Japonců je to vždycky trochu loterie, nicméně dnes už je riziko vzniku ventilových vůlí při provozu na LPG problém i většiny nových evropských motorů, což u starších motorů nebyl tak častý jev. Tak si o tom nejdříve něco zjisti, než budeš o tom psát 😉 Sám mám Subaru v LPG s motorem 2,0R (121kW) EJ20 DOHC a neměnil bych a za koncern už vůbec ne >😒]
To, co popisuješ je poněkud podpásovka, copak ti Subo udělalo, že ho pomlouváš? Popisovaný problém se totiž týkal výhradně motoru 2,0i (101kW) EJ20 SOHC, ale už ne 2,0R (110 a 121kW) EJ20 DOHC, stejně tak se netýkal 2,5i (121 a 127kW) EJ25 SOHC. Do 3,0R (180kW) EZ30 DOHC není ale LPG doporučeno už vůbec. Problematické motory na LPG má v podstatě každá automobilka. Všeobecně ale platí, že u Japonců je to vždycky trochu loterie, nicméně dnes už je riziko vzniku ventilových vůlí při provozu na LPG problém i většiny nových evropských motorů, což u starších motorů nebyl tak častý jev. Tak si o tom nejdříve něco zjisti, než budeš o tom psát 😉 Sám mám Subaru v LPG s motorem 2,0R (121kW) EJ20 DOHC a neměnil bych a za koncern už vůbec ne >😒]
cng spotřebuješ o hodně méně? jako že porovnáváš kila vs litry? >😁
hele pokud jde o objem tak oktávka cng má nádrže 92 litrů tak si přepočítej ty kila na litry a schválně?
hele pokud jde o objem tak oktávka cng má nádrže 92 litrů tak si přepočítej ty kila na litry a schválně?
Ve vybave Plus, ale to nevadi.
To co jsem tim chtel rict je prave to, ze kdyz to ma byt levny, tak to nesmi byt drahy.
😉
To co jsem tim chtel rict je prave to, ze kdyz to ma byt levny, tak to nesmi byt drahy.
😉
Takže to v reálu musel bejt pořádnej sh.it, když to už i Mička musel napsat, byť zaobaleně, aby se mecenáši v Boleslavi nenaštvali a nepřevedli penězovod jinam >😁 >😁 >😁
A ty nám snad nevnucuješ svůj názor? Vnucuješ. A už jsem ti to psal jednou včera, bacha na duplicitní redakční nicky >😁
Autor je za to placenej ... a měl by být profesionál = je povinován odbornou zdatností a objektivitou, protože jako odborníka ho, bohužel, spousta čtenářů vnímá.
Vzhledem k tomu, že se živí jazykotepectvím, očekává se u něj i slovesná zručnost.
Na rozdíl od toho diskutér mluví sám za sebe, živí se něčím jiným, a naopak je to ten, díky němuž i autoři můžou zaplatit své složenky.
Takže by si diskutéry měli hýčkat...
Vzhledem k tomu, že se živí jazykotepectvím, očekává se u něj i slovesná zručnost.
Na rozdíl od toho diskutér mluví sám za sebe, živí se něčím jiným, a naopak je to ten, díky němuž i autoři můžou zaplatit své složenky.
Takže by si diskutéry měli hýčkat...
Rád bych k sobě pozval někoho ze Škody Auto,aby mi ukázali tu paměť vrácení sedadel do původní polohy... Mám MR2016 a třídvěřovou verzi a opravdu to tam není. Někdo nějaké zkušenosti?
Morče je trefa a platí i snovými světly 😉 :yes: Jsi mistr přirovnání >😁
Cena strašná, auto max za 200k, víc bych za to nedal. Bez ohledu na motor a výbavu.
Cena strašná, auto max za 200k, víc bych za to nedal. Bez ohledu na motor a výbavu.
Ty jezdíš s lpg za padesát halířů na kilák, jo? A ta desetilitrová nádrž u Passatu mi taky silně zní jako krávovina. To má nějaký samodomo? Passat cng z výroby má benzín nádrž 31 litrů.
To jsou blbosti.
CNG je v ostravě a okolí snad nejvíce, díky propagaci CNG pohonu Vitkovicemi, které provozují síť CNG vital. Otevřené jsou pořád, protože jsou v 90% bez obsluhy. Vyjímku snad tvoří pouze ty v síti benzina.
Do passatu minulé generace vejde okolo 22 Kg a i to v pohodě postačí na dojezd minimálně 350 km. Ten má navíc normální nádrž na benzín.
LPG je fajn, pokud nemáš motor kde musíš co 50 tkm i méně seštelovat ventily. U některých už to podruhé nejde. Subaru 2.0 EJ25 třeba.
CNG taky spotřebuješ o hodně méně, protože má větší oktanové číslo a prodává se na Kg. Takže auto co jezdí 10L LPG jezdí za 5Kg CNG.
Btw: o bydlím na maloměstě v horách a v okruhu 10km mám 3 stanice CNG.
CNG je v ostravě a okolí snad nejvíce, díky propagaci CNG pohonu Vitkovicemi, které provozují síť CNG vital. Otevřené jsou pořád, protože jsou v 90% bez obsluhy. Vyjímku snad tvoří pouze ty v síti benzina.
Do passatu minulé generace vejde okolo 22 Kg a i to v pohodě postačí na dojezd minimálně 350 km. Ten má navíc normální nádrž na benzín.
LPG je fajn, pokud nemáš motor kde musíš co 50 tkm i méně seštelovat ventily. U některých už to podruhé nejde. Subaru 2.0 EJ25 třeba.
CNG taky spotřebuješ o hodně méně, protože má větší oktanové číslo a prodává se na Kg. Takže auto co jezdí 10L LPG jezdí za 5Kg CNG.
Btw: o bydlím na maloměstě v horách a v okruhu 10km mám 3 stanice CNG.
jj
LPG [odkaz] je český odpadní produkt z české chemičky Kralupy nad Vltavou který vzniká při zpracování ROPY na PLASTY 😉
10 litrů LPG / 100 km průměrně
1 litr LPG / 13 Kč
130 Kč / 100 km
1,3 Kč / 1km
certifikované předělávky u kámoše v garáži za 25.000 CZK
30 litrová toroidní nádrž místo rezervního kola schovaná pod kufrem o tlaku 10 bar !! [odkaz]
dovoz levné benzínový popelnice z MOBILE.DE/CZ [odkaz]
1.000 ks plniček v ČR [odkaz]
tisíce v €U [odkaz]
😉
LPG [odkaz] je český odpadní produkt z české chemičky Kralupy nad Vltavou který vzniká při zpracování ROPY na PLASTY 😉
10 litrů LPG / 100 km průměrně
1 litr LPG / 13 Kč
130 Kč / 100 km
1,3 Kč / 1km
certifikované předělávky u kámoše v garáži za 25.000 CZK
30 litrová toroidní nádrž místo rezervního kola schovaná pod kufrem o tlaku 10 bar !! [odkaz]
dovoz levné benzínový popelnice z MOBILE.DE/CZ [odkaz]
1.000 ks plniček v ČR [odkaz]
tisíce v €U [odkaz]
😉
jj
To je natlakovaná OSTUDA na 200 bar metacího metanu z dovozu pod ZADNÍ SEDAČKOU kde SEDÍ DĚTI !!! >😒] >😒] TADLE PIDIŠUNKA SE SLOŽITÝM MOTÓREM, OSTUDA ŠÁDE!! měla mít dávno baterky a dobíjet se na každým kandelábru >😒] >😒] za 0,5 Kč / 1km jízdy [odkaz]
>😁
>😁 >😁
>😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >:D :yes😒br /> PS: už ste viděli jak bouchá 200 baru tlakovaná CNG napůl plná METANem [odkaz] 😉
To je natlakovaná OSTUDA na 200 bar metacího metanu z dovozu pod ZADNÍ SEDAČKOU kde SEDÍ DĚTI !!! >😒] >😒] TADLE PIDIŠUNKA SE SLOŽITÝM MOTÓREM, OSTUDA ŠÁDE!! měla mít dávno baterky a dobíjet se na každým kandelábru >😒] >😒] za 0,5 Kč / 1km jízdy [odkaz]
>😁
>😁 >😁
>😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >:D :yes😒br /> PS: už ste viděli jak bouchá 200 baru tlakovaná CNG napůl plná METANem [odkaz] 😉
Proč?
Protože poukázal na zcela mimózní způsob vyjadřování se tohoto serveru na adresu "das auto" a škodovek zejména?
Protože poukázal na zcela mimózní způsob vyjadřování se tohoto serveru na adresu "das auto" a škodovek zejména?
😄
Já se fakt nehádám... jen mi přijde, že u malýho auta CNG smysl nedává, právě proto, že cenový nárůst z důvodu technologie je velkej - a víceméně stejnej.
Akorát, že 40 tisíc na Pandě /Citi je prostě moc... a stejných 40 tisíc u oktávky nebo 500L už není tak hrozných - zejmona, když absolutní úspora na ujeteý kiloemtr je vyšší.
Takže hájím pro malá auta LPG. Když už chci šetřit.
Ale jinak je mi to jedno - už toho moc nenajezdím, takže to nemusím řešit. Normální benzin mi úplně vyhovuje.
Já se fakt nehádám... jen mi přijde, že u malýho auta CNG smysl nedává, právě proto, že cenový nárůst z důvodu technologie je velkej - a víceméně stejnej.
Akorát, že 40 tisíc na Pandě /Citi je prostě moc... a stejných 40 tisíc u oktávky nebo 500L už není tak hrozných - zejmona, když absolutní úspora na ujeteý kiloemtr je vyšší.
Takže hájím pro malá auta LPG. Když už chci šetřit.
Ale jinak je mi to jedno - už toho moc nenajezdím, takže to nemusím řešit. Normální benzin mi úplně vyhovuje.
hm elektrika jezdi za 0.5kc/1km a cena vozu je trojnasobna. Kdyz budu jezdit se spotrebou 20litru benzinu na 100km, porad jeste na tom budu ekonomicky lepe.
souhlas. Ja bych si koupil CNG pohon - tovarni, ale do vetsiho auta 6v a vykon nad 300koni.A dojezd minimalne 600km na nadrz, jenze to je asi sci fi. Kamarad ma citi go na cng v pizerce a auta najedou 120 000km rocne a pry slapou ,jako hodinky. 😄
Ked vyhorela garaz s autobusmi na plyn, nadrze na plyn boli to posledne, co ostalo kompletne.
Dakde sa snad este da najst k tomu clanok
Dakde sa snad este da najst k tomu clanok
Mig_35: U auta co má posloužit a odejít krátce po záruce je mi servisní interval ukradený a neplánuju že bych je zkracoval. Ohledně velikosti nádrže s tebou souhlasím. Víc by mi dávalo smysl mít velkou nádrž na CNG a malou na benzín, problémem jsou rozměry nádrže, jen tahle na 15 kg zabere celý prostor pro rezervu a dvojitou podlahu. Pak je otázkou umístění nádrže na plyn pod zadníma sedačkama - pro někoho to může být mentální problém - pocit nebezpečí. Na zákazy vjezdu CNG většinou kašlu, některá pravidla nemá smysl dodržovat - obvzlášť třeba zákaz u nadzemních parkovišť >😁
_MT_: U v podstatě nového auta s pravidelnou kontrolou nádrže (za ten rok ji kontrolovali 3x) se nějakého problému nebojím, samozřejmě u neorigo přestaveb nebo nepravidelných kontrol bych to viděl jinak. Jinak CNG verze mají víceprvkovou nápravu - multilink (Octavia i Golf).
Blatouch: Není zač 😉
_MT_: U v podstatě nového auta s pravidelnou kontrolou nádrže (za ten rok ji kontrolovali 3x) se nějakého problému nebojím, samozřejmě u neorigo přestaveb nebo nepravidelných kontrol bych to viděl jinak. Jinak CNG verze mají víceprvkovou nápravu - multilink (Octavia i Golf).
Blatouch: Není zač 😉
A proč to nemůžu porovnávat? Prodává se na kila - to píšu.
Měrná jednotka je mi jedno. Zajímá mě ekonomika provozu.
Tzn. 5Kg CNG *25 Kč je lepší než 10L LPG za 15 Kč. hotovo.
Měrná jednotka je mi jedno. Zajímá mě ekonomika provozu.
Tzn. 5Kg CNG *25 Kč je lepší než 10L LPG za 15 Kč. hotovo.
Mě subaru zajistilo 10 let spokojeného ježdění v 6ti různých autech 😄 U toho EJ20 jsem ujel. Myslel jsem 2.0i. U 2.5i nemusí ven celý motor a dokonce se dělala ofiko bifuel přestavba.
Nicméně stejně jsem 100% přesvědčený, že LPG nesvědčí žádnému autu >😒]
Nicméně stejně jsem 100% přesvědčený, že LPG nesvědčí žádnému autu >😒]
A co teprve ta vyšší hmotnost ocelových nádrží, ale zase jsou o hodně levnější, než kompozitní.
Třeba v Itálii vozy s LPG nástavbou jsou automaticky zařazeny do Euro 5, i když na benzín jsou třeba v Euro 3 😉
Nehledě na velikost auta, vždy je nutné před pořízením vozu na LPG/CNG si vzít do ruky kalkulačku a spočítat si návratnost dle najetých km ročně a je jedno, kde vůz jezdí (město, okresky, dálnice) a jak dlouho si chcete vůz ponechat. Takže i u malých vozů s větším nájezdem se LPG vyplatí, protože náklady na údržbu třeba u LPG jsou minimální. Konkrétně jsou to pouze kratší intervaly výměny mot. oleje (co 10tkm) a pravidelná výměna filtru plynné fáze (co 15tkm) a kapalné fáze (co 30tkm) v cenách několika stokorun. Taky je potřeba vyměnit svíčky co cca. 20 až 30tk v závisloti motor od motoru. Revize, pokud je někdo poctivec, cca. 400kč/1rok.
Nechce se mi věřit, že tenhle bonbón na kolech jezdí za 1kč/1km, protože to je na velikost auta moc. Kdyby to bylo aspoň 0,8kč/1km, tak to by bylo o něčem jiném. Jezdíme v rodině s vozy již pouze na LPG dobrých 12 let a 1kč/1km jezdí i Fabie I hatchback s motorem 2.0MPi od manželky a to navíc velmi svižně a to nepíši ani o neskutečném dojezdu a tenhle malej šnek Citigo jezdí za stejnou spotřebu. Když to pak srovnám se svým dospělým japonským kombíkem s motorem 2.0 s 4x4 a v automatu, tak jezdím za 1,40 až 1,50kč/1km a s lehčí nohou se dá i méně. Takže jak spotřeba, tak užitná hodnota Citigo není žádné terno.
Lol, "známý říkal", "kamarád kamaráda má", takhle se šířej bludy.
Tak to trochu opravíme😒br /> 1) Passat Ecofuel má benzinovou nádrž na 31l a ujede na ni zhruba 400km, tak daleko od sebe jsou snad benzinky leda někde na Sibiři.
2) Cena dvojnásobná, spotřeba poloviční (9-10l LPG vs 4-5kg CNG, a ano, CNG se prodává na hmotnost).. nevidím problém.
3) V Česku je cca 150 plnicích stanic, většina 24/7, spousta navíc bezobslužná. Ale chápu, že ne všichni v okolí čerpačku mají, pak to prostě není pohon pro ně.
4) Ekologičtější provoz (ano, to bohužel většinou nikoho moc nezajímá, ale na věci to nic nemění).
Jinak samozřejmě platí - nechceš (nemáš kde tankovat atd), nekupuj. Jednoduchý. 😄 Já v Praze s tankováním nemám problém, 95% mých cest je buď do 250km od bydliště (takže to ujedu na nádrž tam a zpátky), nebo na západ, především Německo a sever Francie, a tam s tankováním není nejmenší problém. Takže bych byl hloupý, kdybych jezdil na drahá a "špinavější" konvenční paliva. 😄
Tak to trochu opravíme😒br /> 1) Passat Ecofuel má benzinovou nádrž na 31l a ujede na ni zhruba 400km, tak daleko od sebe jsou snad benzinky leda někde na Sibiři.
2) Cena dvojnásobná, spotřeba poloviční (9-10l LPG vs 4-5kg CNG, a ano, CNG se prodává na hmotnost).. nevidím problém.
3) V Česku je cca 150 plnicích stanic, většina 24/7, spousta navíc bezobslužná. Ale chápu, že ne všichni v okolí čerpačku mají, pak to prostě není pohon pro ně.
4) Ekologičtější provoz (ano, to bohužel většinou nikoho moc nezajímá, ale na věci to nic nemění).
Jinak samozřejmě platí - nechceš (nemáš kde tankovat atd), nekupuj. Jednoduchý. 😄 Já v Praze s tankováním nemám problém, 95% mých cest je buď do 250km od bydliště (takže to ujedu na nádrž tam a zpátky), nebo na západ, především Německo a sever Francie, a tam s tankováním není nejmenší problém. Takže bych byl hloupý, kdybych jezdil na drahá a "špinavější" konvenční paliva. 😄
nikde jsem v článku nenarazil na informaci, jestli tam jsou kompozitové nebo ocelové nádrže. Ty oceláky korodují a pak rády bouchají ...
CNG/LPG mi v mini autach zmysel nedavaju (rovnako ako dizle). Podla mna, cim vacsie/tazsie auto, tym rychlejsia navratnost vstupnej investicie.
Do mini auta, kt. by sa malo najviac pohybovat po meste + nejake okresky radsej nejaky usporny maly benzin - kludne aj htp.
Do mini auta, kt. by sa malo najviac pohybovat po meste + nejake okresky radsej nejaky usporny maly benzin - kludne aj htp.
Nikdo to řešit nebude. Tedy dokud nebudeš mít smůlu a něco se nestane. Můžou to vzít jako obecné ohrožení. Tady končí sranda. Už se nebavíme o pokutě za ignorování nějaké značky, ale o odpočinku v chládku.
Souhlasím. Musí to mít sice rozumné meze lidské slušnosti, ale debilita kterou redaktoři v čele s Machalou předvádí si nic jiného nezaslouží.
Zákaz vjezdu je na majiteli/ provozovateli a s tím se u soukromých garáží nedá nic dělat. A příslušné předpisy neznám, ale je možné, že jsou na takovou garáž kladeny další nároky. V prostorách, kde hrozí výskyt výbušné atmosféry, nemůžeš mít běžná elektrická zařízení. Uměl bych si tedy představit, že garáž, kam smí auto na metan, bude muset mít odpovídající vybavení. To se týká i vzduchotechniky (ventilátorů). Možná bude muset mít větší kapacitu, aby se snížilo riziko výskytu dostatečné koncentrace, možná jsou vyšší nároky na zálohování, aby se snížilo riziko, že se přestane větrat. To je jen myšlenka, jak jsem napsal, příslušné předpisy neznám.
Každý benzín, byť provozovaný na plyn, by měl mít servisní interval max 15 tkm. Jinak ty auta největší smysl začnou dávat, až tam přestanou cpát ty benzínové nádrže s plnohodnotným obsahem a nechají tam jenom dojezdovky... A na zákaz v podzemních garážích bych se klidně vykašlal, to nikdo řešit nebude...
Nemá víceprvek pouze Octavia? Golf by měl mít klikovou a Leon má stejný rozvor jako Golf, tedy předpokládám úplně stejné řešení.
Výrobní náklady (ostatně i náklady na přestavbu) jsou u CNG vyšší... Panda CNG je za 335 (jasně, s 0.9 TwinAir 59kW, ale ve výbavě Pop - plecháče a černé kliky).
Jako zákazník ale souhlas, když, tak to LPG.
Jako zákazník ale souhlas, když, tak to LPG.
Někomu stačí málo. Kdybys to dočetl a víc ses díval, auto dostalo jen 3 hvězdy (dostala už tu někdy nějaká škoda tak málo?) a ani závěr není nijak chválihodný- autor říká totéž, co opakují zdejší diskutující- že to auto nedává smysl.
no když koukám do ceníku tak rozdíl u oktávky je cca 50tis, takže návratnost tak kolem cca 70tis km. Citigo rozdíl cca 80tis takže návratnost cca 100tis km.
S citigo cng jsem nejel, ale u okty musím říct, že silnější 1.2tsi nebo 1.0 tsi jede líp a taky se dá jezdit úsporně.
S citigo cng jsem nejel, ale u okty musím říct, že silnější 1.2tsi nebo 1.0 tsi jede líp a taky se dá jezdit úsporně.
No právě. Pokud bych měl na takhle malý auto auto cash 350 000,-Kč, tak zrovna cena za kilometr bude skoro poslední údaj, co mě bude zajímat, víc už mi budou jedno asi jenom emise a to, jestli jsou plasty v interiéru měkčený nebo ne >😁
>😒] No nevím, mně tohle nefunguje, ale zase jsem to už hodně dlouho nahoře nezapomněl. Aspoň je vidět, že člověk si zvykne i na smrt. Zažité automatismy - někde shodit plato, jinde vypnout S/S. 😉
Simply clever to má Swift - sice nemá šňůrky, ale to plato nahoře moc nedrží, takže když se člověk rozjede, plato s mírným (no dobře, úplně mírným ne) žuchnutím spadne na svoje místo. Simply clever! 😄
Jo, u svých opečovávaných aut si servisní interval dělám max po 10 tis a méně. Golf je vyloženě užitková plechovka, která jezdí díra nedíra, cokoliv hodim jakkoliv špinavé do kufru, vlezu s bahnem a tak.
Co se týče 1,4 TGi, obávám se, že životnost celého motoru z důvodu vyšší teploty spalování CNG nebude nijak závratná - auto plánuji maximálně do 150 a pak čau, ať si případné problémy řeší někdo jiný.
Ohledně víceprvku, nemám pro to srovnání, Golfa (ani jiný jeho derivát od koncernu) jsem nikdy neměl. Ani nevím co tam má běžný Golf...
Dynamika auta s podladěným 1,4 TSI na 81 kW není nijak závratná, je to spíš o tom neztrácet rychlost, aby ji člověk nemusel znovu získávat 😄
Co se týče 1,4 TGi, obávám se, že životnost celého motoru z důvodu vyšší teploty spalování CNG nebude nijak závratná - auto plánuji maximálně do 150 a pak čau, ať si případné problémy řeší někdo jiný.
Ohledně víceprvku, nemám pro to srovnání, Golfa (ani jiný jeho derivát od koncernu) jsem nikdy neměl. Ani nevím co tam má běžný Golf...
Dynamika auta s podladěným 1,4 TSI na 81 kW není nijak závratná, je to spíš o tom neztrácet rychlost, aby ji člověk nemusel znovu získávat 😄
Nevím, jaké emise máš na mysli, ale pokud myslíš jen to, co jde z výfuku, není mezi CNG a LPG podstatný rozdíl. CNG je čistý metan a má lepší emise nespálených uhlovodíků, to je tak všechno.
LPG je odpadní produkt, CNG se opravdu dá vyrábět alternativně, otázka je, kolik % ho je takto získáváno.
Výhodou CNG jsou nádrže, které se musí měnit až za 20 let, u LPG za 10, což je ale dáno jen problematickým zákonem, ne technicky. Jak známo, pokud nějaké auto vybuchne, je to na 99,99% CNG, kterému nádrže velmi rády korodují.
LPG je odpadní produkt, CNG se opravdu dá vyrábět alternativně, otázka je, kolik % ho je takto získáváno.
Výhodou CNG jsou nádrže, které se musí měnit až za 20 let, u LPG za 10, což je ale dáno jen problematickým zákonem, ne technicky. Jak známo, pokud nějaké auto vybuchne, je to na 99,99% CNG, kterému nádrže velmi rády korodují.
I LPG má nižší emise, jen to není tak výrazné.
Třeba v Holandsku, Itálii a Německu to vidí jinak a LPG se bere jako alternativní "ekologické" palivo. Třeba v NL jsou LPG auta dotované a mají i jiné výhody. Proto je většina LPG ze zahraničí dotažená z NL nebo IT.
U německého dálničního mýtného budou krom elektromobilů od platby osvobozeny i auta na CNG a LPG.
Třeba v Holandsku, Itálii a Německu to vidí jinak a LPG se bere jako alternativní "ekologické" palivo. Třeba v NL jsou LPG auta dotované a mají i jiné výhody. Proto je většina LPG ze zahraničí dotažená z NL nebo IT.
U německého dálničního mýtného budou krom elektromobilů od platby osvobozeny i auta na CNG a LPG.
Tak jednou z výhod CNG oproti LPG jsou i nižší emise, krom toho se dá vyrábět z obnovitelných zdrojů... celkem chápu, že na LPG dotace nejsou, to je normálně ropný produkt emisně srovnatelný s benzínem.
Ten servisní interval bych neviděl tak negativně... pokud chcete to auto provozovat dlouhodobě, možná ještě výrobci poděkujete za těch 15 😉
Jinak, co bych od toho čekal já:
+ podvozek s víceprvkem (i u Leona / Octavie)
- dynamika spíš na úrovni 1.2t
Jinak, co bych od toho čekal já:
+ podvozek s víceprvkem (i u Leona / Octavie)
- dynamika spíš na úrovni 1.2t
Maska pořád neváže na světla, to je fakt... ale s touhle optikou světel už je to lepší... sakra, dneska jsem nějaký omlouvač koncernových faceliftů 😄
Tovární CNG nějaké navýšení ceny ospravedlní, na to se dá koukat jako na investici... po vyházení pitomostí - za 280 ceník bych byl ochoten začít se bavit o slevě 😄
Tovární CNG nějaké navýšení ceny ospravedlní, na to se dá koukat jako na investici... po vyházení pitomostí - za 280 ceník bych byl ochoten začít se bavit o slevě 😄
Ale u sousedů toho zrovna moc není. Za kolik let se u nás přijde na to, že bude třeba s tou cenou něco udělat?
Oktávka CNG jezdí tak za 1.20 což je podle mého naprosto v pohodě na o tolik větší auto. Jinak to bude ideální auto pro rozvoz pizzy po městě řekl bych😊
jo tAK TO JE PĚKNĚ MÁLO !! >😁 >😁 >😁 >😁
LPG plniček je v česku na tisíc !! [odkaz] >😁 >😁 >😁 >😁
LPG plniček je v česku na tisíc !! [odkaz] >😁 >😁 >😁 >😁
Trochu (hodně) tě musím opravit. Na ostravsku je 7 stanic na CNG (5x Ov a 2x Ha). V Ov jsou tři Non-Stop a dvě od 5 do 22 hod. Kolega má pašíka a ten má na benzín 30 litrovou nádrž. Celkový nájezd má v průměru (CNG a benál) cca 700 km. Když kombinuje CNG a benál, tak přijde průměrový 1 km na 1,5 Kč a za tolik nejezdíš ani s naftou.
* GO jednoznačně poraží Mercedes E63AMG, spotřebou, Octavia RS230 poráží MB E63AMG cenou, superb poráží A8 prostorem pro nohy a deštníkem ve dveřích. atd...
>😁 >😁 >😁 >😁 :yes: :yes😒br />
Vystihl si to dokonale. Seděl sem v tom asi 2x, naštěstí nikam nejel a trgédie.
Vystihl si to dokonale. Seděl sem v tom asi 2x, naštěstí nikam nejel a trgédie.
Však píšu, že jsi ještě nesáhnul na příplatky. Psal jsem teď o "patro" níže, že je hloupost srovnávat CNG s klasickým benzinem, CNG bude vždycky dražší. Navíc u Citigo je ten příplatek oproti 1.0 MPI/55 kW fakt velký a žene zbytečně nahoru i cenu konkrétního auta.
Jinak Twingo současné generace bylo poprvé v Ženevě 2014, takže o novince se úplně mluvit nedá.
Jinak Twingo současné generace bylo poprvé v Ženevě 2014, takže o novince se úplně mluvit nedá.
Je, ale nevztahoval bych ho na cenu skoro plně vybaveného auta. Ostatně Renault Twingo s podobně výkonným motorem a nejvyšší výbavou taky stojí skoro 270.000 Kč a to jsi ještě nesáhnul na příplatky. A jezdí jenom na benzin... Jenom si to zkus dopočítat a dostaneš se na podobné peníze jako u téhle škodovky.
2) NEUTRÁLNÍ - Každý den je při běžném provozu nutné dotankovávat CNG, občas i dvakrát. CNG mi dává smysl na popojiždění v okolí Prahy, kde je dostatek plících stanic. Na venkově nebo na dálky je to úplně k ho*nu.
3) MÍNUS - Z důvodu CNG jsou zkrácené servisní intervaly z 30tis na 15tis, takže při ročním nájezdu jaký mám jsem jen za rok 2016 byl 3x v servisu = dvojnásobné náklady na servis (to berte s rezervou, je mi jasné že se nemění po 15tis všechno).
4) NEUTRÁLNÍ - Ceny CNG se pohybují v hrozném rozptylu, aktuálně je to od 22 Kč/kg do 27 Kč/kg. Takže dlouhodobě opravdu záleží kde tankujete.
5) MÍNUS - Používám CCS a na spoustech čerpacích stanic kde se dá koupit CNG, tak tam není možnost platit CCS
6) PLUS - zvuk benzínového motoru, který tak neotravuje jako naftové čtyřvalce při nákladech jako jízdou naftovým autem.
7) MÍNUS - Nemáte rezervu, takže když jsem protrhnul o kamení popadané na silnici pneu, tak jsem byl na cca 2 hodiny nucen auto odstavit a čekat než přijede mobilní pneuservis s novou gumou - protržení lepící sada nevyřeší.
😄 PLUS - Zatím jsem to mockrát nevyužil, protože se snažím tankovat CNG tak, aby se auto nemuselo přepínat na benzín, ale kombinovaný dojezd je teoreticky cca 1000 km (můj okolo 650). Auto má plnohodnotnou 50 L benzínovou nádrž (pod sedadly) + nádrž na 15 kg CNG (místo rezervy).
9) MÍNUS - Parkování v podzemních garážích je většinou nesmyslně zakázáno, což ovšem u CNG nedává smysl, jelikož je zemní plyn lehčí než vzduch a případný únik přirozeně unikne ventilací (narozdíl od LPG).
Víc mě snad ani nenapadá, určitě bych nedoporučoval nějaké samodomo instalace, takto je vše funkční a integrované - plnění je na stejném místě jako plnění benzínové nádrže, na palubních přístrojích a BC jsou údaje o CNG, spolehlivost systému a určitě spoustu věcí, kterým bych u samodomo výrobě nevěřil.
Závěrem - znova bych si to nevybral, ale zkusit se má všechno 😉