škoda že Holden jako výrobce končí. To bude zřejmě konec i pro Chevrolet SS, takže jediný kdo bude dělat sportovní americké sedany budde Cadillac a Dodge. A pro Australyn bude jediná možnost koupit si taky něco takového nebo pak evropskou, mnohem dražší konkurenci
Bacha! Ne všichni výrobci nabízí performance modely s "right hook", obzvláště ne Američané... :-! Holdeny jsem neměl nikdy rád, ale i tak je to velká škoda, že končí. "Writing was on the wall" už v roce 1984, když tehdejší ministr průmyslu sen. Button přišel s globalizačním plánem pro australský průmysl. Australské automobilky, bylo jich v jednu chvíli 7, neměli proti asijské nízkonákladové konkurenci šanci a držely se při životě jen díky finančním dotacím ze strany státu.
Právě že v roce 2018 se má Cadillac do Austrálie vrátit jako ta náhrada za Holdeny. A myslím že s plnou nabídkou.
A Chrysler tam nabízel 300C SRT8, to už se ale aktuálně nevyrábí, takže nevím jak to je.
Vrátil jsem se z Austrálie něco před vánocemi. Většina aut, co tam momentálně jezdí, jsou japonského nebo korejského původu. Ještě poměrně často jsou vidět místní Camry, Holden Commodore a Falcony. Něco málo z Evropy a z Ameriky? Sem tam nějaký nový Mustang. Velkou většinu taxíků tvoří místní Camry hybridy. Ano, 300C SRT8 se tam ještě za mě prodávalo. Byla to tenkrát bomba. Cadilac s prostraným řízením pro Austrálii? No, nevím, nevím...za mě se takové věci povídaly a povídaly, ale skutek utek...právě proto, když se v Aussie objevila ta 300C, tak to byla taková bomba. V 60tých a začátkem 70 let se ještě různé ameriky do Aussie dovážely, myslím, že se na nich dělala místní konverze řízení, ale pak na dalších 30 let zmizely.
Tak GM tam ten trh určitě nechce pustit a bude zkusit nalákat ty co kupovaly Commodore na ty ostré Cadillacy CTS-V a ATS-V + pak možná i Camaro a Corvette
tohle auto je od dob me navstevy v AU a svezeni se s Holden Commodore VE SS sen, uz jsem i koukal na VF pro amiky jako chevy, SS ale ten je bohuzel jen sedan (kazdej poradnej sportak by mel byt kombi).
bohuzel uz to byl posledni originalni model z produkce holdenu. NIcmene si za to mohou Australani a jejich odbory sami.
no nic jeste jednou ach jo a doufam ze az se zase dostanu do AU bude tam jeste dost takovych stroju na pujceni :-)
Si myslím že jako Vauxhall už se to nedělá. jediná možnost je dovoz Chevy SS z USA či Kanady. A to taky brzy skončí asi.
Pak už zbyde jen Dodge Charger SRT8 a Hellcat a Cadillac CTS-V
Jinak OT: koukám na prodejní čísla FCA z ledna a katastrofa. A ta Alfa ne a ne se jim rozjet, v lednu prodali 70 ks Giulií.....
Chrysler meziroční pokles 39%, vono s dvěma modely se toho moc dělat nedá, kor když se ten druhý prodává hůř než ten co nahrazoval >:D
U Jeepu se slušně prodává už jen Renegade, Grandčíro a s odřenýma ušinama Wrangler, zbytek už letí dolů, tolik zde opěvovaný obludný Cherokee má meziroční propad 25% Jako obykle sem měl pravdu že se toho trh nasytí a pojede to dolů.....
Mi tu nevěřili, jako tradičně.
No a u Dodge klesá vše krom Journey.
Takže tam to bude zajímavý u FCA.
Propady samo měli i ostatní včetně GM, ale ne ve výši 39 či 17% ale někde kolem 2-4% s vyjimkou jediného Buicku, jenže ten narozdíl od FCA živí Čína.
Co ti budu povídat...na co takové auto...v Aussie max. povolená rychlost na dálnicích 110km/hod, camery a radary za každým rohem... ;-\ Kdys tam žil, tak bys byl z takového auta jen nešťastný...jediná záchrana pro mě byla, že jsem byl členem aktivního car clubu, se kterým jsem jezdil často na okruhy.
vubec nemáš pravdu.. v Austrálii jsou jedny z nejhezčích cest na světe - Great Ocean Road, oblast Great Dividing Range, centrální část Tasmánie.. jezdit tam s takovým autem tam je naopak radost.. nevim, kdes žil, ale všude se tady dá něco najít..
Žil jsem 40 let v Melbourne a mám sježděno vše a všechny okruhy. Pamatuji dobu, kdy na Hume Hwy nebyl speed limit a jezdilo se tam běžně 100mil/hod. Zkus to dnes hochu... ;-\
A Chrysler tam nabízel 300C SRT8, to už se ale aktuálně nevyrábí, takže nevím jak to je.
tohle auto je od dob me navstevy v AU a svezeni se s Holden Commodore VE SS sen, uz jsem i koukal na VF pro amiky jako chevy, SS ale ten je bohuzel jen sedan (kazdej poradnej sportak by mel byt kombi).
bohuzel uz to byl posledni originalni model z produkce holdenu. NIcmene si za to mohou Australani a jejich odbory sami.
no nic jeste jednou ach jo a doufam ze az se zase dostanu do AU bude tam jeste dost takovych stroju na pujceni :-)
ted me tak napada a co serial V8 supercars :-(
qwerty
Pak už zbyde jen Dodge Charger SRT8 a Hellcat a Cadillac CTS-V
Jinak OT: koukám na prodejní čísla FCA z ledna a katastrofa. A ta Alfa ne a ne se jim rozjet, v lednu prodali 70 ks Giulií.....
Chrysler meziroční pokles 39%, vono s dvěma modely se toho moc dělat nedá, kor když se ten druhý prodává hůř než ten co nahrazoval >:D
U Jeepu se slušně prodává už jen Renegade, Grandčíro a s odřenýma ušinama Wrangler, zbytek už letí dolů, tolik zde opěvovaný obludný Cherokee má meziroční propad 25% Jako obykle sem měl pravdu že se toho trh nasytí a pojede to dolů.....
Mi tu nevěřili, jako tradičně.
No a u Dodge klesá vše krom Journey.
Takže tam to bude zajímavý u FCA.
Propady samo měli i ostatní včetně GM, ale ne ve výši 39 či 17% ale někde kolem 2-4% s vyjimkou jediného Buicku, jenže ten narozdíl od FCA živí Čína.