Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

HSV GTSR W1: Poslední ostrý Commodore má kompresor a 645 koní

Holden Commodore
Holden Commodore
Holden Commodore
Holden Commodore
42 Fotogalerie
Aleš Dragoun
Diskuze (18)
Holden ukončí výrobu v Austrálii. Fanouškům legendárního Commodore s vidlicovými osmiválci dá na rozloučenou opravdu hezký dárek...

Australská pobočka General Motors sice úplně nezanikne, ale výroba na pátém kontinentu ustane, to už víme dlouho. Stane se tak 20. října 2017. Holdeny se neprodávají, jejich odbyt vytrvale klesá. Vozy této značky budou vznikat jinde, hlavně v Jižní Koreji a v Německu. Poslední domácí generace Commodore na platformě Zeta dostane na závěr kariéry špičkový model GTSR W1. A bude to finále vskutku velkolepé...

Divize HSV (Holden Special Vehicles) do okřídleného sedanu nainstalovala kompresorový vidlicový osmiválec 6,2 l LS9 z Corvetty C6 ZR1 o výkonu 474 kW (645 k) v 6500 otáčkách za minutu. Ten je spojen s manuální převodovkou Tremec 6060 se šesticí rychlostních stupňů. Ústrojí přenáší dozadu mohutných 815 N.m/3900 min-1. Z výfuků se line hluboký sound, na který Evropa kvůli downsizingu už skoro zapomněla.

Víceprvkové zavěšení SupaShock na obou nápravách pochází z oblíbené australské závodní série V8 Supercars. Doplňují jej ocelové kotoučové brzdy AP Racing pod dvacetipalcovými kovanými koly s pneumatikami Pirelli P Zero Trofeo R. Přední mají monstrózní průměr 410 mm a šestipístkové třmeny. Stovku z klidu auto zvládne během 4,2 s, maximálka je sice standardně limitována na 250 km/h, za příplatek ovšem lze omezovač deaktivovat, takže sedan pojede až 293 km/h.

Finální ostrý Commodore se bude dodávat v zelené Spitfire, oranžové Light My Fire, šedé s názvem Son of a Gun, černé Phantom a rudé Sting. Základní cena byla stanovena na 166.990 australských dolarů (3,2 milionu korun). W1 vznikne v limitované sérii pouhých tří stovek kusů. My Evropané si jej bohužel neužijeme, což je obrovská škoda.

Tenhle válečník pro běžné silnice umí pálit gumy na počkání. Australský kolega David Zalstein se před nedávnem svezl s ještě zakamuflovaným prototypem po překrásném okruhu Phillip Island, koná se tu GP silničních motorek. Bohužel se spolu se závodním instruktorem HSV Warrenem Luffem, který auto řídil, potkali s ptákem, ale nic se jim nestalo.

Debutující série GTSR ale obsahuje celkem tři modely: i slabší sedan a ute (tedy oblíbený pick-up) Maloo. Ty pohání taktéž kompresorový vidlicový osmiválec 6,2 litru, ovšem LSA čtvrté generace se 435 kW (591 k). K základním 109.490, respektive 96.990 dolarům (2,1 a 1,86 mil. Kč) a se dá v jejich případě připlatit 2,5 dolarů (48 tisíc korun) za šestistupňovou automatickou převodovku. Tyto dva krotší sourozenci mají odpružení Magnetic Ride Control (MRC).

Celá řada sedanů, kombi a ute s kódovým označením VF byla pro poslední modelový rok ještě upravena. Nový Commodore, který se představil v prosinci 2016, je pouze druhou generací evropského Opelu Insignia s jiným logem a V6 3,6 l.

Vstoupit do diskuze (18)