Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mercedes-AMG E 43 4Matic – Opravdu stačí šestiválec?

Šestiválec v E-Klasse od AMG? Není to málo, Tobiasi Moersi? Rozhodně není, odpověděl by vám Moers, vedoucí AMG. Mercedes-AMG E 43 4Matic je totiž perfektní auto.
Zpět na článek
13. 2. 2017 10:57
13. 2. 2017 11:15
13. 2. 2017 11:22
13. 2. 2017 11:28
13. 2. 2017 11:35
13. 2. 2017 11:40
13. 2. 2017 14:41
13. 2. 2017 15:12
13. 2. 2017 19:00
13. 2. 2017 20:48
13. 2. 2017 12:26
13. 2. 2017 14:27
13. 2. 2017 11:18
13. 2. 2017 12:56
13. 2. 2017 14:25
14. 2. 2017 12:39
13. 2. 2017 14:10
13. 2. 2017 15:27
13. 2. 2017 16:00
14. 2. 2017 13:28
15. 2. 2017 12:32
14. 2. 2017 05:46
13. 2. 2017 16:01
14. 2. 2017 21:40
13. 2. 2017 11:20
13. 2. 2017 12:23
13. 2. 2017 12:31
13. 2. 2017 12:41
13. 2. 2017 17:39
13. 2. 2017 20:08
14. 2. 2017 05:46
14. 2. 2017 07:11
14. 2. 2017 10:17
14. 2. 2017 10:41
14. 2. 2017 11:45
14. 2. 2017 11:55
14. 2. 2017 10:35
14. 2. 2017 12:39
14. 2. 2017 13:07
14. 2. 2017 05:43
14. 2. 2017 07:13
14. 2. 2017 07:09
14. 2. 2017 08:04
14. 2. 2017 08:20
14. 2. 2017 09:23
13. 2. 2017 13:12
13. 2. 2017 13:40
13. 2. 2017 14:11
13. 2. 2017 15:48
13. 2. 2017 16:28
14. 2. 2017 09:41
13. 2. 2017 13:30
13. 2. 2017 13:37
13. 2. 2017 14:39
13. 2. 2017 15:55
13. 2. 2017 17:06
13. 2. 2017 18:25
13. 2. 2017 18:38
13. 2. 2017 18:46
13. 2. 2017 19:23
13. 2. 2017 21:42
14. 2. 2017 07:56
14. 2. 2017 08:23
14. 2. 2017 08:37
14. 2. 2017 09:00
14. 2. 2017 10:11
14. 2. 2017 10:05
14. 2. 2017 10:15
14. 2. 2017 10:26
14. 2. 2017 11:16
14. 2. 2017 18:21
15. 2. 2017 08:45
15. 2. 2017 12:20
15. 2. 2017 20:55
14. 2. 2017 10:00
14. 2. 2017 10:07
14. 2. 2017 10:41
14. 2. 2017 10:43
14. 2. 2017 11:43
14. 2. 2017 11:57
13. 2. 2017 19:25
13. 2. 2017 20:39
13. 2. 2017 21:40
14. 2. 2017 08:23
14. 2. 2017 08:39
13. 2. 2017 16:32
13. 2. 2017 17:46
13. 2. 2017 21:04
14. 2. 2017 07:44
16. 2. 2017 08:55
19. 2. 2017 09:10
13. 2. 2017 17:11
13. 2. 2017 20:49
13. 2. 2017 17:13
13. 2. 2017 17:43
13. 2. 2017 17:49
13. 2. 2017 18:01
13. 2. 2017 18:12
13. 2. 2017 18:17
13. 2. 2017 18:48
13. 2. 2017 21:45
14. 2. 2017 07:28
13. 2. 2017 17:31
13. 2. 2017 18:00
13. 2. 2017 18:06
13. 2. 2017 18:13
13. 2. 2017 19:53
13. 2. 2017 20:01
13. 2. 2017 20:12
13. 2. 2017 22:46
14. 2. 2017 05:50
13. 2. 2017 19:51
13. 2. 2017 21:44
14. 2. 2017 07:22
14. 2. 2017 09:21
14. 2. 2017 10:10
14. 2. 2017 12:07
14. 2. 2017 13:57
14. 2. 2017 14:09
14. 2. 2017 14:23
14. 2. 2017 14:45
14. 2. 2017 17:02
14. 2. 2017 17:24
15. 2. 2017 07:00
15. 2. 2017 11:03
15. 2. 2017 14:16
14. 2. 2017 05:52
14. 2. 2017 07:26
14. 2. 2017 14:04
14. 2. 2017 14:11
14. 2. 2017 20:32
15. 2. 2017 07:02
14. 2. 2017 17:28
14. 2. 2017 20:07
14. 2. 2017 21:32
14. 2. 2017 22:36
15. 2. 2017 06:55
15. 2. 2017 11:00
15. 2. 2017 14:17
13. 2. 2017 17:32
13. 2. 2017 17:54
13. 2. 2017 22:29
14. 2. 2017 07:24
14. 2. 2017 08:28
14. 2. 2017 10:11
14. 2. 2017 10:08
14. 2. 2017 10:17
13. 2. 2017 18:10
13. 2. 2017 19:53
14. 2. 2017 09:12
14. 2. 2017 09:22
14. 2. 2017 09:37
15. 2. 2017 10:04
14. 2. 2017 17:33
14. 2. 2017 20:01
15. 2. 2017 06:56
15. 2. 2017 10:02
15. 2. 2017 10:53
15. 2. 2017 11:14
15. 2. 2017 11:46
15. 2. 2017 07:03
15. 2. 2017 10:47
Avatar - Ozzman
13. 2. 2017 10:57
WOW
Vypadá fantasticky ! Vždy jsem Eklasse bral z D3 spíše jako taxivůz, auto pro starší......, ale tohle už se vedle vlhkých snů pubescentní mládeže M5 a RS6 nemusí stydět. Bravo MB :yes:
Rozbalit vlákno
11
Avatar - KANKUNEN
13. 2. 2017 11:15
Re: WOW
Jenom můžu potvrdit. 30 let mluvil MB, že už nechce být jenom pro dědky a konečně se to povedlo. Chtělo by to slabší zadokolní šestiválec, který by uměl jezdit po dálnici za devět.
Avatar - iudex
13. 2. 2017 11:22
Re: WOW
K tomu mladistvejšiemu looku pomáha aj vydarená farba, konečne niečo výraznejšie aj vo vyššej strednej triede, než 50 odtieňov šedej.
Napriek tomu nemyslím, že to bude vlhký sen pubescentov, stále je to sedan vyššej strednej a nie športové kupé či hotheč.
Avatar - Ozzman
13. 2. 2017 11:28
Re: WOW
M5 umí také zapůsobit a je to sedan.... Jo, barva je povedená, ale hlavně to není nějak překynuté, nebo zbytečně hranaté, vypadá dravě, ale elegantně... Mne se zkrátka líbí :-)
Avatar - iudex
13. 2. 2017 11:35
Re: WOW
To bezpochyby. Akurát aj s ohľadom na kategóriu a cenovku tú klientelu stále vidím od 40 vyššie.
Avatar - Ozzman
13. 2. 2017 11:40
Re: WOW
O cenovku a reálnou klientelu ale přeci vůbec nejde :-) Být ikonou, nebo "vlhkým snem" není o dostupnosti. Podívej se na Ferrari, Prosche, Bugatti a podobné... :-)
Avatar - iudex
13. 2. 2017 14:41
Re: WOW
OK, tak inak: Ty ako teenager si mal na plagáte (alebo modernejšie na obrazovke počítača ako tapetu) sedan vyššej strednej? Ja si spomínam na Ferrari F355, Volkswagen W12 koncept, Subaru Impreza WRX STi, ale sedan? Skrátka nemyslím, že takýto (stále viac elegantný ako športový) sedan je nejaký sen, skôr o ňom uvažujú už tí starší, ktorí prišli na to, že Ferrari na plagáte je fajn, ale v reálnom živote treba nejaký kompromis a niečo univerzálnejšie.
Avatar - Ozzman
13. 2. 2017 15:12
Re: WOW
Tak myslím, že zrovna E39 M5 se mi tam určitě mihla :-) Ta mne přitahovala již od puberty >:D Viděl jsem, že svého času měl někdo i Oktavku RS jako vlhký sen na plakátě >:D
13. 2. 2017 19:00
Re: WOW
samozrejme combi a hlavne v nafte >:-[] >:-[]
Avatar - Ozzman
13. 2. 2017 20:48
Re: WOW
Za mé puberty to byla ORS I. generace a ta byla díkybohu jen na benzín >:-[] Ale pro potěšení čichových buňek a brutálního krouťáku tu byla Fabia RS TDI >:D
Avatar - Dinar
13. 2. 2017 12:26
Re: WOW
Ta červená je super, viděl jsem teď nastrojenou (amg paket) E350d v tmavě modré, a taky hodně dobrý, dvě nej barvy na éčko. ;-)
13. 2. 2017 14:27
Re: WOW
Ja bohuzel porad ten nazor sdilim, tyhle kulatinky a kudrlinky mi sportovni a mladistve neprijdou...kdyz sednu do interieru, je ten pocit jeste silnejsi a ponecham toto auto stale starsim rocnikum :-) i kdyz sam uz nejsem nejmladsi, stale se na Merc necitim
13. 2. 2017 11:18
Luxusní
"luxusní klavírově černý lak a nechybí tu ani luxusní analogové hodiny" - Ten samý lak je k nalezení v autech snad všech kategorií...a ty analogové hodiny jsou luxusní čím ? Nechtěl bych znát výrobní cenu těch hodin.
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Dinar
13. 2. 2017 12:56
Re: Luxusní
To je bohužel testérský folklór na ACZ, stylistické přešlapy, zde ve třech větách za sebou použito slovo luxusní, nebo nepřesnosti typu, spec. AMG přístrojů se žlutými číslicemi, kdy toto zobrazení přístrojů s názvem "sport" se žlutými číslicemi má každé éčko, u amg je v zobrazení přístrojů, kterémkoliv, dodán dovnitř budíků motiv šachovnice, to běžná éčka nemají, atp. V každém zdejším testu se něco takového najde, je to jistě škoda. :-!
13. 2. 2017 14:25
Re: Luxusní
Tak pokud se nepletu, pro AMG dela hodinky IWC a to je celkem solidni zalezitost ve svete luxusnich hodinek. Nejsem si jisty ale zda vsechny AMG, napr. pro tenhle typ.
Avatar - beibej
14. 2. 2017 12:39
Re: Luxusní
tohle bude quartz za dolar, ty IWC. :-!
Avatar - Magister
13. 2. 2017 14:10
Re: Luxusní
Pokud vím, děají je pro AMG Švýcaři.
13. 2. 2017 15:27
Re: Luxusní
Zeptej se cherokeeho, treba ti to rekne presneji >:D
13. 2. 2017 16:00
Re: Luxusní
V AMG Mercedesech jsou normálně IWC. Očividně se to netýká těhle lacinějších verzí (možná jim dodávají i tyhle, jen nezaplatili za značku). Předpokládám, že jsou elektronické. Mechanický strojek v autě nedává moc smysl. Takže se můžou předvést tak na ručičkách a ciferníku.
14. 2. 2017 13:28
Re: Luxusní
to byla narazka na to, ze magister a cherokee jsou jedna a ta sama osoba
15. 2. 2017 12:32
Re: Luxusní
Pochopil jsem, že se neptáš na detaily. ;-) Nedávno se tu dobře prokecli, když jeden reagoval na příspěvek, který byl na toho druhého, jako by byl na něj (jako by zapomněl, pod kterým účtem je přihlášený).
13. 2. 2017 16:01
Re: Luxusní
Běžně v autech najdeš leda tak lesklý plast, na lak na dřevě můžeš zapomenout.
14. 2. 2017 21:40
Re: Luxusní
Neřekl bych, že to bude něčo extra luxusního, v céčku se za ně připlácí 1 500,-
13. 2. 2017 11:20
245 k?
245 kw u 400 e
Rozbalit vlákno
0
13. 2. 2017 11:30
Klasická chyba s podvozkem
Troufám si říct, že vyhodit vzduch a nechat jen adaptivní klasické tlumiče, nebude po problému s příčnými nerovnostmi ani vidu, ani slechu.

Jinak Ečko v této výbavě, barvě, specifikaci :yes:

Mnohem lepší než běžná taxikářská verze s malými kolečky zdůrazňujícími na pohled úzkou a vysokou karoserii.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - iudex
13. 2. 2017 11:39
Re: Klasická chyba s podvozkem
Jj, takto by mohlo vyzerať každé Éčko.
13. 2. 2017 11:40
Re: Klasická chyba s podvozkem
Když si vezmu, že je to jen o 10% dražší než moje červené, tak i cena je super! ;-)
Avatar - Ozzman
13. 2. 2017 11:45
Re: Klasická chyba s podvozkem
Neblázni, tohle je na tebe moc velký >:-[] >:D Přeci nepotřebuješ vozit přebytečné litry vzduchu !! >:D
13. 2. 2017 11:48
Re: Klasická chyba s podvozkem
Na to na co to mám, pravda stačí dvě sedačky...upgrade se chystá. Stejně v tom jezdím max ve dvou ;-)

Jinak kdyby tenkrát bylo XF S, tak jsem šel do něj. Už kvůli tomu, že běžně posílá všechen výkon i u AWD dozadu.
Avatar - Ozzman
13. 2. 2017 11:51
Re: Klasická chyba s podvozkem
:yes:

Hlavně si nekupuj další SUV, víš jak bys to pak schytal za to zabírání místa na silnici >:D
13. 2. 2017 11:54
Re: Klasická chyba s podvozkem
To mě čeká taky >:-[]

Hledat ultrauniverzál je nesmysl. ;-)
Avatar - maxi!
15. 2. 2017 11:08
Re: Klasická chyba s podvozkem
suhlas!
a zmena je zivot.... najkrajsia faza je to hladanie dalsieho auta ( cesky to volate namluvy?) :-!
Avatar - Dinar
13. 2. 2017 12:26
Re: Klasická chyba s podvozkem
E43 AMG bez vzduchu nejde. ;-)
13. 2. 2017 12:28
Re: Klasická chyba s podvozkem
To chce stáž v Coventry a kluci se naučí, takže AMG paket a slabší RWD, jak jsi říkal ;-)
Avatar - Dinar
13. 2. 2017 12:37
Re: Klasická chyba s podvozkem
E400 je taky jen awd. ;-)
13. 2. 2017 12:38
Re: Klasická chyba s podvozkem
Ajej, 4x4 lobby funguje. To je trošku škoda.
13. 2. 2017 15:31
Re: Klasická chyba s podvozkem
Spis jde o to, jakou ma klientelu MB a jakou Jag. U MB je to AWD v podstate samozrejmost.
13. 2. 2017 11:32
Vždyť je to 5 metrů dlouhé...
...to už bych si rači koupil vlak.... ;-)
Rozbalit vlákno
2
13. 2. 2017 11:59
Re: Vždyť je to 5 metrů dlouhé...
A nemá to manuál. Nic pro tebe :-|
13. 2. 2017 12:31
Re: Vždyť je to 5 metrů dlouhé...
Kua na to sem úplně zapoměl... >:D Tož 70ka na krku....néni se čemu divit... >:D Ale bacha! Horses for courses....to sem říkal dycky. Sú auta gde hen ten achtomat sedí a sú auta gde zasa hen ten maňuál sedí lepší... >:D
13. 2. 2017 11:33
Adaptivní tempomat
Jak si poradí se značkami "100 v případě deště"?
Rozbalit vlákno
29
Avatar - iudex
13. 2. 2017 11:38
Re: Adaptivní tempomat
Tupujem, že to "v prípade dažďa" bude "lost in translation". ;-)
Keď už sme pri autonónmych systémoch, v slovenskom motoringu to testovali na diaľnici a lietalo to od čiary k čiare, raz to išlo aj k zvodidlám, takže stále, ako každá elektronika, spoľahnúť sa na to 100% nedá.
13. 2. 2017 11:50
Re: Adaptivní tempomat
Tak tam to přeci není napsané, je to značka. Zajímá mě, jestli si to s tím umí poradit. Ono by to totiž mohlo jinak fungovat pěkně... Dalším problémem by mohly být značky 60 od do a pro kamiony, které jsou na jižní spojce. Zkoušel to autor?
13. 2. 2017 12:47
Re: Adaptivní tempomat
ja tohle ecko a cteni znacek mam (220d, sport sedacky v el, vyhrivani, kuze, widescreen, velka navi, 360° kamera, park pilot, hud, sport volana par kravin.. )ale nezkoumal jsem to.. stejne vsechny tyhle kraviny clovek vypne nebo je prehlizi. hlidani mrtveho uhlu.. ok, ale stejne to v podstate k nicemu neni, kdyz je clovek zvykly mit prehled..

auto pro duchodce to je.. videli jste nekdo ecko jet jinak nez rozvazne a pomalu? jo, 2l diesel 200 koni neni tohle, ale stejne..zatimco se supem me to nutilo litat a jezdit dynamicky, tohle je o necem jinym. a uprimne - 77kw nebo 103 kw TDI s manualem je mozna dynamictejsi nez tohle diky zmatenemu a hloupemu automatu, ktery z toho ten potencial proste nedokaze dostat.

jinak interier parada, i kvalita. na audi bych rekl ze ani moc neztraci.. bmw je ale nekde hodne vzadu.. 3er,4er,5er maji bliz k mainstreamu nez Audi nebo MB.. BMW hodne zaspalo, zvlast ta kaplicka s navi je jak z minuleho stoleti. nova 5er nevim ale necekam zazrak.
Avatar - Ozzman
13. 2. 2017 12:49
Re: Adaptivní tempomat
Ty si fakt komik >:-[] >:D Sup 77Kw je jasně větší dravec, to dá přeci rozum ! 1.6 TDI a jsi králem >:-[] Ještě, že si dal vědět, že už nejezdíš Supem, až příště budu zastavovat taxi, tak se jim nemusím vyhýbat >:-[] >:D

p.s. mít a nafasovat služební je rozdíl ;)
13. 2. 2017 13:06
Re: Adaptivní tempomat
tak mam ho na rok a platim si ho sam. muzes si ho vzit na operak taky - jen ti asi moc z vyplaty nezbyde ;) ale je fakt, ze neco bys usetril, 75tis km najezd na rok asi nepotrebujes. me se zaplati, tudiz jsem sel do nej. Sup 3 by vysel jen o malo levneji.

a ano, ve meste mezi 1.6tdi a 2.0tdi v dynamice rozdil neni. a v manualu presne vis, kam a jak podradit - coz automat, ani 9st v Mercedesu proste nevi. A tim padem tech 200 koni kokikrat jakoby tam nebylo. Zatimco pri razeni manualne neudelam chybu ve volbe rychlosti nikdy, automat proste nevi co chci delat. Ve vysledku tech par koni v manualu dokazes vyuzit na maximum, automat proste ne. Pri klidne jizde nebo na okresce ci dalnici je to jedno, ale ve meste kdyz chces jet dynamicky to automat proste nedava a potencial motoru zabiji. Tak to proste je. Tenhle negativni jev muze eliminovat silnejsi motor - kterej ma vic sily v jakychkoli otackach. Porizovat si do mesta 6 valec 350e se 180kw tusim by ale bylo celkem overkill, ze. Jak cenou, tak spotrebou, ktera nizsi urcite nebude. Zadny padla pod volantem ani sport rezim previdovky to nezachrani. Stejne si to porad z nejaky casti radi jak chce a neda se na to spolehnout. Coz muze byt vylozene o hubu.
Avatar - Ozzman
13. 2. 2017 13:27
Re: Adaptivní tempomat
Proč myslíš, že by mi z výplaty moc nezbylo, ty víš kolik beru jo? Tak to mimo taxikáře děláš ještě u BIS? >:-[] Ne, nepotřebuji auto na 75 tisíc za rok, na svém najedu do 20ti a na ostatní cesty mám služební a dál už jen letadlem...

Chápu, že automat to může zabíjet, ale myslím, že tu popisuješ jen a jen pocitovou dynamiku. Taky jsem si připadal v Oktávii TDI 77kw, jak letim... než jsem to přeměřil. Kraválu a turbokopanců umí TDI perfektně udělat více, než doopravdy jede, to je pravda :-) Novější TDI CR už tuto vlastnost nemají tak silnou, jsou klidnější a ne tak uřvané, třeba 110Kw 2.0TDI (O III Scout )mi přišlo vyloženě líné i oproti slabší starší 103 KW .

Když si to auto tedy platíš sám, proč sis ho proboha bral ?? Proč sis vybral auto, které ti nevyhovuje a nevzal třeba toho Superba? Nebo ti to nařídil zaměstnavatel ? Pak by mi to dávalo jedině smysl...
13. 2. 2017 13:39
Re: Adaptivní tempomat
a proc ne? za sve bych si ho nekoupil, ale kdyz v tom travim tolik casu.. na vyber je takrka vse, od ojetin pres O3 na CNG, Sup 3 v zakladu, Sup 3 v LaK, BMW 5er, 5 GT.. tak jsem vzal proste Mercedes. Me to auto nestoji takrka nic, jelikoz bez auta to nejde a i to nejlevnejsi neni zadarmo.Kdyby rozdil mezi Supem 3 LaK a timhle nebyl 5 tis mesicne, sel bych do Supa, ale tech par tisic navic mesicne za to mit premii.. Navic ja nerikam, ze to auto je spatne - je paradni ve vsem. Jen ten automat zrovna za uplne terno nepovazuji. Ja zadne soukrome auto nepotrebuji, mam ted proste tohle.

A jak 2.0TDI 103kw tak 1.6TDI co jsem mel byly CR..
Avatar - Ozzman
13. 2. 2017 13:42
Re: Adaptivní tempomat
Ok, dobře.. já tvoji volbu nekritizuji, jen mi přijde úsměvné stavět 77kw TDI nad tento motor v dynamice, byť ti pocitově přijde sebehorší :-)
13. 2. 2017 13:50
Re: Adaptivní tempomat
ono by ses totiz divil, jak to i s celkem tezkym Supem hybe, kdyz proste podradis (dopredu, presne tak jak potrebujes) treba na trojku a 1800ot a na ty trojce to drzis az kam to jde a nemusis se bat, ze to nekam preradi. kdyz jsi v aute sam.

ve meste to tak proste je. na okresce nebo na dalnici uz je ten vykonovy rozdil znat vic a tam tech 200k je. Ja po meste ale vyuzivam hlavne pruzne zrychleni 40-100km/h resp. v manualu podradim presne a s predstihem tak jak potrebuju a vymacknu z toho maximum a bez omylu.

nakonec to proste skonci tak, ze te to prejde a jedes v klidu..

schvalne nekdy pozoruj jak jezdi po Praze Supy, z vetsi casti v manualu. a jak ty Ecka.. vsechny v automatu..a myslim, ze pochopis :)
Avatar - Ozzman
13. 2. 2017 14:00
Re: Adaptivní tempomat
Já s 1.6TDI nikdy nejel, pouze 1.9 77kw a ve služebním Supu mam 125Kw 2.0. Tý trvá, než se vytočí, nic.. nic... a pak to najednou skočí a, zatlačí a jede (kamarád má kombika s DSG a také byl trochu zklamaný z nástupu výkonu u téhle verze), na dálnici má pak docela sílu v 1-2 lidech a tahá i nad 160, pokud ho naložíš a jedš kopce někde v horách, tak ten výkon brutálně padá na úroveň naložených slabších dvoulitrů (TDI, TDCI co mám na porovnání) a ty kilowatty tam hledám nějak marně, takovou propast v dynamice jsem nezpozoroval u žádných výše jmenovaných "základnějších motorů".

Zatímco 1.9TDI tahne jak se říká "vodspodu" a pak zvadne a nic... pocitově nářez, kravál.....Na dálnici si ji ale dá přehledem i moje větší a těžší Mondeo s nejslabším Tdci dvoulitrem.
13. 2. 2017 15:07
Re: Adaptivní tempomat
je to jednoduche - jedno turbo je jen jedno turbo. stejne tak Sup 3 140kw take zklamal nejednoho tim, ze ty kone navic jsou znat jen na dalnici, v nizsich otackach a rychlostech je 110kw prijemnejsi. Stejne tak 1.6tdi je v nizsich rychlostech prijemnejsi nez 2.0 103 kw. V Supu je lepe odhlucnena a lepe zprevodovana nez v Oct a sam za sebe bych do ni sel, kdybych kupoval auto za svoje, radsi. Ve meste, coz je 90% casu kde se pohybuji, je proste prijemnejsi a kdyz nejsi liny radit a nejde o 0-100, v realnem provozu je dynamicky ( ale bohuzel i spotrebou) srovnatelna. Automat by to jiste zabil stejne jako Mercedes. Ten automat je spica pro klidnou jizdu.. ale na sportovani to proste neni a myslim ze jsem dobre vysvetlil, ze pri potrebe zdimat z toho maximum v nizsich rychlostech + castejsi razeni to na 200koni ktere bych vydoloval z manualu proste neni. Nemluve o tom, ze prevodovka trochu vaha + motor ma take jen jedno turbo a take neni vzdy v otackach + nejaka reakce na plyn, neumi zamknout rych stupen a padla jsou spis na paradu = jsme doma. Koneckoncu testu jsem cetl nekolik a vsude tvrdili to same - umi jet rychle ale prevodovce se to nelibi a hlavni devizou tohohle auta je komfort a tam se citi nejlip.. jinak ano, 7.3 na sto odpovida. jenze to neni o cem mluvim.
Avatar - Ozzman
13. 2. 2017 15:15
Re: Adaptivní tempomat
Jak říkám, já nemohu srovnávat s 1.6TDI, ale vesměs souhlasím, že na poskládání převodovky po městě záleží minimálně stejně, jako na výkonu motoru :-)
13. 2. 2017 15:31
Re: Adaptivní tempomat
kdyz radis sam, szijes se (nebo se muzes szit) s cimkoli. i s o3 1.6 tdi se mi nakonec jezdilo dobre, proste se naucis radit. i s automatem je treba naucit se jezdit, ale to sziti tam nikdy nebude takove, protoze tam vzdy bude tem meziclanek, ktery na svoji hlavu. na okresce nebo dalnici radit tolik jako ve meste zdaleka nemusi. u silnejsich motoru v6, v8, biturb.. ktere maji plynulejsi nastup a vic vykonu a kroutaku v jakychkoli otackach, se to negativum myslim z vetsi casti smaze. tady vsak tech 200k pusobi jak nezbytne minimum :-) a ono to rychle jede, jen proste ne tak samozrejme.

jinak mam vlastne super ridicskou verzi RWD a 17 obyc pneu :)
Avatar - speedfred
13. 2. 2017 16:32
Re: Adaptivní tempomat
Človeče to máš asi kamión mercedes ked ti dali na operak 75tis km/rok.
Môžeš mi o tom napísať niečo viac? Kľudne aj ss
13. 2. 2017 17:19
Re: Adaptivní tempomat
je to taxik :-) cena stejna jako u Supu 3 LaK, tam je rozdil v tom, ze tam mas ale za stejnou cenu 100 tis km/rok. Stejne tak i ostatni z D3 se da v podobnych relacich. Jenze to ti asi nikdo jen tak neda, musi to nekdo vyjednat ve vetsim mnozstvi a spolecne s tim ze je to vcetne servisu a gum a drazsiho povinneho a havarijky na taxik v Praze to neni uplne levne. Je to jakoze fleet, pri odberu desitek aut, i kdyz nakonec provozovatel budu ja a platit to budu taky ja, se da vyjednat asi ledacos. Kdyz pujdes sam jako FO/PO tak si nejsem jisty.. tam byvaji 20-30 tis/km rok.
Avatar - speedfred
13. 2. 2017 18:06
Re: Adaptivní tempomat
aha,tak to je potom o inom. dík za odpoveď.
mal by som to na PO,ale to iba 1ks pre seba.
Avatar - fOE
13. 2. 2017 14:37
Re: Adaptivní tempomat
Bavil, bavi a bavit bude. >:D :yes:
Avatar - AnGeor
13. 2. 2017 16:04
Re: Adaptivní tempomat
no ono se to chce naucit s tim automatem jezdit ;) on je zmateny jenom tak, jak zmatena je tvoje prava noha >:D
13. 2. 2017 12:36
Re: Adaptivní tempomat
je to jen PR.. stejne jako Tesla, Uber, Google.. ve skutecnosti je autonomni rizeni hudbou daleke budoucnosti ( rekneme desitky let)

jaka revoluce nastala napr. za posledni dekadu? rok 2007 mame prece vsichni dobre v pameti.. vubec zadna, v autech pribylo par blbosti, ktere stejne k nicemu nejsou a nikdo je realne nepouziva.
13. 2. 2017 12:45
Re: Adaptivní tempomat
Největším nebezpepečí pro autonomní systém je elektronika sama a s ní spojené nepředvídatelné elektronické glitches. Proto, plně autonomní vozidlo by vždy bylo smrtelným nebezpečím pro "živé účastníky" silničního provozu. :-!
13. 2. 2017 12:57
Re: Adaptivní tempomat
me se v jedne diskuzi ( na idnes u clanku pod videem jak na zpomalenem PR videu Tesly je videt, ze "autopilot" ve skutecnosti zmatkuje a dela chyby i v uplne normalnim provozu a dtandardnich situacich) libila poznamka, ze dulezite pro plynuly a bezpecny provoz je i predvidatelnost chovani ostatnich ridicu. a ta v pripade pocitace za volantem neni zadna. kdyby vsechna auta bxla autonomni, ok, ale v lidskem privozu to neni vubec realne..
13. 2. 2017 15:59
Re: Adaptivní tempomat
Jednak by musela byt autonomi a navic by spolu musela nejakym zpusobem komunikovat, dale komunikovat se semafory atd... To si jeste pockame.
13. 2. 2017 16:31
Re: Adaptivní tempomat
...komunikovat hlavně ze záchrankú a s pohřebákem.... :-!
Avatar - beibej
14. 2. 2017 12:54
Re: Adaptivní tempomat
komunikovat se záchrankou už dneska auta umí, no a ty pohřebáky pak můžou kontaktovat již přivolaní zdravotníci. >:D
14. 2. 2017 16:15
Re: Adaptivní tempomat
No, když už je to sakra autonomní auto, tak by mělo být po nehodě schopné zjistit kolik je ve voze lidí "kaktus" a kontaktovat pohřebáky přímo... ;-)
13. 2. 2017 16:23
Re: Adaptivní tempomat
Jaké autonomní auto jim půjčili? Podotýkám, že hlídání pruhů ani zdaleka není autonomním řízením (a těžko se odhaduje, co by to zvládlo a co udělali schválně, aby ti to znepříjemnil - aby demotivovali nějaké spoléhání se).
Avatar - iudex
13. 2. 2017 17:03
Re: Adaptivní tempomat
Toto Éčko. Samozrejme to nie je len stráženie pruhov, to dnes vedia aj kompakty, ale autonónme riadenie, teda pustíš volant a auto by malo prejsť nejaký úsek bez zásahov vodiča. Viď ten test, pozri 7:57 min: [odkaz]
14. 2. 2017 09:40
Re: Adaptivní tempomat
Autonomní řízení znamená, že to auto dokáže jet samo, bez řidiče, tedy autonomně. Tohle ti dovolí akorát tak několik vteřin nedávat pozor (tedy auto to dovolí, předpisy ne, takže jsme pořád spíš u asistenta, který ti zachrání krk, když uděláš pitomost). Umím si představit, že by se to hodilo například kuřákovi, až by mu spadla zapálená cigareta. :-) Měl jsem tu čest se skutečným autonomním prototypem v běžném provozu a zvládal i těžší věci jako předjíždění (ve vlastní režii, samozřejmě). Nestalo se, že by opustil pruh (tedy mimo plánované změny pruhu pěkně s blinkrem) nebo kroutil zadkem.

Osobně si myslím, že by bylo zajímavé, kdyby na palubním systému ukázali, jak situaci před autem vidí počítač. Ten výstup, který používají inženýři. Běžnému zákazníkovi by se to možná nelíbilo, ale pro mne je to zajímavé (a zároveň by to posloužilo ke kontrole).
13. 2. 2017 16:16
Re: Adaptivní tempomat
Samotné rozpoznávání dopravního značení umí dodatkovou tabulku načíst a v případě, že dešťový senzor vyhodnotí, že prší, tak to funguje bez problémů - displej zobrazí značku i s touto doplňující informací. V opačném případě je taková značka ignorována. Předpokládám, že při spojení s Distronicem to také funguje. Já, naštěstí, Distronic a systém rozpoznávání dopravního značení propojený nemám.
Ono samotné rozpoznávání je úspěšné z cca 98%. Někdy značku nenačte (a ani moc nezáleží na světelných podmínkách), někdy načte značku z kamionu (a to by fakt naštvalo, kdyby při předjíždění kamionu na dálnici najednou auto začalo zpomalovat na 80/90).
Avatar - Dinar
13. 2. 2017 12:23
E43 AMG
se mi tak líbila, že je to adept na příští auto do mé garáže, jakkoliv s výtkami na její adresu souhlasím. Předně, v dynamice je mezi ní a E400 velmi malý rozdíl, a např. v porovnání s novou G30 540i jsou nastejno, navíc motor 40i je točivější, sportovnější, takže AMG znáček je z hlediska motorizace na tom autě opravdu spíše jako znak amg paketu. Mě to ale nijak nevadí, mám tyhle vrcholné motorizace nesportovnědivizních modelů, resp. v tomto případě nižší motorizaci sportdivizního modelu, rád. Jedno ale E43 z AMG má určitě, a to je podvozek, naladění vzduchu je výrazně lepší než u běžného vzduch. podvozku E-Klasse, "zakopávání" o nerovnosti je bohužel znak každého vzduchu, možná také jeden z důvodů, jestli nedat přednost E400 s adapt. podvozkem. Sám to zvažuju, ale ať tak nebo tak, E43 je parádní variace na rychlý sedan vyšší střední, a v té červené je to krasavec. :-) :yes:
Rozbalit vlákno
62
13. 2. 2017 12:31
Re: E43 AMG
Naprosto rozumím a doufám, že jak kočka vyškolila D3 z podvozku a řízení, nechá se naopak vyškolit ohledně interiérů. Jakkoliv tu všichni nadávají na uniformitu, pak i ta je lepší než definice strohosti (přestože s tím dokážu žít líp než s gumovým řízením či zakopávajícím podvozkem).
Avatar - Dinar
13. 2. 2017 12:41
Re: E43 AMG
Tak XFS je přesně z toho ranku, navíc si můžeš vybrat awd/rwd, len ta trůba, len ta... teda len ten interier, jak píšeš, za dvě mega je to trošku slabší, ale jízdně a zvukově špička. ;-)
Avatar - Londonbridge
13. 2. 2017 17:17
Re: E43 AMG
XF ma super podvozok ale interior a komfort na dlhsie jazdenie tam straca...podvozok mu tiez pekne kope na 22 palcakoch a to sme vacinou v UK a sem tam Francuzke Alpy...
Avatar - Dinar
13. 2. 2017 17:39
Re: E43 AMG
22" na xf? To jste nějací takytuneři nebo co?

Co si ale pamatuju, že máš, tak stejně mluvíš o předchozí generaci xf. Běž si projet tu aktuální, MB E na vzduchu určitě není komfortnější.
Avatar - Zappa
13. 2. 2017 20:08
Re: E43 AMG
hm, Jagy xf
tak ty posielas ludi ako je Londonbridge čitat testy, ufff.... ved ten Jaguar prehral vsetky možne zrovnania s D3, ci uz je to kvalita, interier, a pod.
Mal som xf trojliter,krasne auticko, Grace - ale pre mna ako chudobneho chlapca pri Jaguaru je rozhodujuca prijemna nizka cena v nemecku a radsej som ticho vytrpel tie nedostatky a tesil som sa z dobreho obchodu a z pomeru cena/kvalita
Avatar - Londonbridge
13. 2. 2017 23:17
Re: E43 AMG
Aspon sa zabavime... Dinar porovnava XF a E a slabo googlil... Obidve su super auta a XF ma mozno lepsi podvozok ako BMW ale keby sa Dinar previezol v XF nej. 2000 km in one go a potom v E 2000 km dostal by sa viac do obrazu... Co uz....pritom za XF sme zaplatili o nej Ł 5000 navrch trosku viac vybavy a viac vycackany....inak ano fesak je to velky.... >:D
14. 2. 2017 05:46
Re: E43 AMG
Já jsem najezdil s XF sedan 105k a v XF Break 130k. Dinar se mnou nejednou deší trasu jel, to že tam nacpeš 22" paštiky je tvůj trabl.
Sedan byl na 19" a break na 20". Žádné auto této třídy nebylo na stejně velkých kolech příjemnější a pohodlnější, pokud je vůbec nabízelo.

La pardon magická koule, ale jsi v tomhle narosto mimo ;-)
Avatar - Dinar
14. 2. 2017 07:11
Re: E43 AMG
Dinar se, na rozdíl od tebe, vezl v akt. generaci XF stejně jako v akt. generaci E, tvoje hodnocení komfortu v porovnání s předchozí generací XF je k ničemu, nemluvě už o zmíněném tuzerském zásahu, dvaadvacítky, určitě v chromu, že. >:D >:D
14. 2. 2017 10:17
Re: E43 AMG
Pokud ses neupsal a máš tam skutečně 22" kola, tak si za to můžeš sám. 22" je šílenost. I na SUV je to hodně. Samozřejmě záleží na plášti. Divím se, že něco takového vůbec homologovali.
Avatar - Dinar
14. 2. 2017 10:41
Re: E43 AMG
22" mám na Rangi, ten je v klidu "unese", podstatné je, na co je auto konstruováno, co má homologováno, 22" třeba na X5 jsou stejná blbost jako na XF, to souhlas, protože celkový průměr kola už jaksi nedovolí při takovém průměru ráfku pneumatiku s "nenulovým" bočním profilem, připomíná mi to Africký speciál TG, jak se smáli Mayovi, že má na 850R gumy na ráfku jen namalované černou barvou. ;-)
14. 2. 2017 11:45
Re: E43 AMG
Jak jsem napsal, záleží na plášti. A i tam je to myslím strop, RRS nic většího nemá.
Avatar - Dinar
14. 2. 2017 11:55
Re: E43 AMG
Ano, je to max. rozměr, že je unese, myslím z hlediska komfortu.
Avatar - Dinar
14. 2. 2017 10:35
Re: E43 AMG
A když jsme u toho googlení, v Autocaru je čerstvý test 5er, doporučuju přečíst, ať ze sebe neděláš hňupa...

Výňatek týkající se jízdy a komfortu a máš tam i jaga xf.
"Where the 5 Series really impresses is in its ability to combine this fantastically comfortable ride with good body control. Drive a Mercedes-Benz E-Class and you’ll notice plenty of wallow and roll instead of the upright stance and tight damping of the BMW.

That’s not to say it’s perfect; a Jaguar XF responds even more keenly, and filters far more feel up from the front tyres. In comparison, the 5 Series has slower and less feelsome steering, although it does make for more relaxed progress when you’re not going for it, and it's precise enough to allow you to place the nose of the car very accurately. BMW being BMW has also delivered 50/50 weight distribution, leading to well-balanced handling."

Na svezení se s 5er se opravdu těším, zjevně se povedla, jsem docela rád, že i testeři Autocaru píší prakticky stejnými slovy to co v diskusích já už několikrát o MBE na vzduchu, myslím tu větu o "plenty of wallow and roll..." ;-)
Avatar - iudex
14. 2. 2017 12:39
Re: E43 AMG
Jj, tiež som čítal rovnakú porovnávačku na Autoexpresse a tipoval, že túto nahrávku na smeč využiješ tejto debate. ;-)
Tiež ku komfortu BMW píšu: This refinement extends to the ride. While you do feel a few pattering motions over the worst surfaces, riding on optional 19-inch wheels (with 18-inch rims as standard) bumps don’t send a quiver through the chassis like in the E-Class.
o Éčku: Our car was fitted with the standard coil springs and adaptive damper suspension, which does a better job of soaking up bumps than the firmer Jaguar, but trails the BMW for ultimate comfort.
Btw. na Autoexpresse je aj samostatný test novej 5er (520xd) a píšu:
In Sport mode, the damping doesn’t feel too much firmer until you enter a corner, where you notice the tauter body control and greater resistance to roll. Yet select Comfort and the BMW rides bumps and potholes with remarkable suppleness, even on our car’s optional 19-inch alloys (18-inch rims are standard).
The suspension is hushed too, with very few thuds and knocks making it through to the cabin. This refinement extends to the rest of the car, where wind, tyre and engine noise are very well suppressed.
Avatar - Dinar
14. 2. 2017 13:07
Re: E43 AMG
Při hodnocení podvozků, nejen z hlediska komfortu, je u dnešní generace aut této třídy nutné říct, v jaké bylo specifikaci, protože rozptyl vlastností, který můžeš dostat v rámci možností konfigurace je takový, že lze u jednoho modelu stvořit dvě zásadně rozdílně se chovající auta. Doba prosté volby, standard/Mpaket podvozek z před patnácti let je pryč, proto jsem dost alergický na paušální hodnocení typu Mercedes je pohodlný a Jaguar drncá. A o to v této diskusi jde/šlo. ;-)
14. 2. 2017 05:43
Re: E43 AMG
Zkus a nečti německé časopisy. Měl jsem předchozí generaci po FL a porovnám-li s minulými generacemi D3, tak až na infotainment a absenci některých systémů (HUD apod) jsem nezatoužil po změně.
Nevím v čem si musel trpět, ale jízda, motor, komfort...tam to nebylo.
Avatar - Dinar
14. 2. 2017 07:13
Re: E43 AMG
Hm, bavíme se o komfortu jízdy současné generace, jak to souvisí s tím, že si mal trojliter...? No, nijak, byla to předchozí generace, že. Tak sklidni hormon, hero.
Avatar - Londonbridge
13. 2. 2017 23:10
Re: E43 AMG
Ano stary XF Sportbreak limited edition bordova metla cierne 22 palcaky cervena koza a full vybava...Bohuzial nie som bohac tak nestiham menit auta ako ponozky...
Avatar - Dinar
14. 2. 2017 07:09
Re: E43 AMG
Kola o velikosti 22" zcela jistě nejsou pro předchozí gen. XF homologovaná, vydávat absolutní soudy o komfortu auta na obručích bez gum, může jen... ignorant!
14. 2. 2017 08:04
Re: E43 AMG
Poslední homologovaný rozměr byl 20", tak jak jsem měl na autě.
14. 2. 2017 08:20
Re: E43 AMG
Dal jsem si do googlu XF na 22kách a koukám, jaký blázen je schopen si dát tohle na auto - a pak ještě psát o tom, že to nebylo komfortní svezení:)
Avatar - iudex
14. 2. 2017 09:23
Re: E43 AMG
Jj, dvadsaťdvojky, to je ťažký tuning (tuzing?): [odkaz]
13. 2. 2017 13:12
Re: E43 AMG
Mě na celém voze nejvíc imponují ty perforované napa sedačky a držátko řadící páky, které mě připomíná moji hůlku na chození... ;-) Jo, a eště ten údaj na přístrojové desce, který říká že je úterý... >:D
Avatar - Dinar
13. 2. 2017 13:40
Re: E43 AMG
Neblázni, sedmdesátníci dneska běžně jezdí okruhy, v autě hůlku nepotřebuješ, a kolikátýho je, ti řekne asistentka. >:D ;-)
13. 2. 2017 14:11
Re: E43 AMG
...neblázni, moje soudružka asistentka ani neví jak se jmenuje.... >:D
13. 2. 2017 15:48
Re: E43 AMG
Jo hulka na chozeni - tak proto ten manual, ty proste musis furt neco trimat v ruce >:D
13. 2. 2017 16:28
Re: E43 AMG
Tož já sice obhajuju manuál, ale 9 z mojich 10 jízd je s CVTéčkem.......tož takový já su kvedlač... ;-) Včera sem kontroloval tlak v pneu na M140i a enom sem zíral. Za celů zimu neušlo ani ň. Tož Mišelinky sedijú na ráfku perfektně a ventilky sú taky v cajku. Každý 2 týdny ju enom kúsek potlačím, aby mě gumy nezhranatěly... ;-)
14. 2. 2017 09:41
Re: E43 AMG
Jsi šťastný muž :yes:
13. 2. 2017 13:30
Re: E43 AMG
Když se bavíme o vrcholných motorizacích nesportovnědivizních modelů, nebyla by lepší volba G30 M550i? ;-)
Avatar - Dinar
13. 2. 2017 13:37
Re: E43 AMG
Já jsem úchyl na šestiválce, hlavně na řadové, zvuk, ochota jít do otáček, líbí se mi víc než V8, ty mě obecně nikdy moc nebraly, i když V8 ferrari je něco jiného než V8 v mustangu, ale pro mně, můžu-li si vybrat, je to R6 (příp. V6) nebo pak V12. M550i bude kladivo, dynamicky už v ve sférách těch sportdivizních variant, jejich reálná nevyužitelnost v provozu je jedním z důvodů, proč mám raději ty šestiválcové varianty. ;-)
13. 2. 2017 14:39