v tabulce "rekapitulace vysledku" mate 5 hvezdicek jako celkove hodnoceni. Nestaci ze je clanek postaven na blabolu, ale jeste obsahuje tolik chyb... :no::no::no:
V tabulce " ochrana chodcu" ziskal 59% coz podle tabulky dole nestaci na 5 * . minimum je 60%. Naopak v kategorii "asist. systemu" ziskal 58% a minimum pro 5* je podle tabulky 50%. Takze pisete v nadpise kravinu. Budto mate blbe tabulky nebo jste...opravte to!
Tenhle systém mělo i Tipo, co jsem si půjčil na vyzkoušení - T-Jet, hatchback - ale tam už to vypnul prodejce.
Po té zkušenosti s Fábií jsem necítil potřebu to pustit.
Nevím s jakým autonomním brzděním jste se setkal, ale my ho máme ve 3 autech, s jedním jezdím denně po Praze a myšky mu opravdu nevadí. Pípání upozorňující na nebezpečí není často a samostatné brzdění jsem zažil zatím jen jednou, když řidič stojícího auta v pravém pruhu nepotřeboval zrcátka pro to, aby se vydal do levého.
Ale snižování počtu hvězd kvůli chybějícímu systému mi přijde na hlavu.
Sice zvládne auto snížit rychlost před nárazem, ale tím snížíte i riziko pro bezpečnější protijedoucí auto, které tento systém nemá.
Tedy stejná síla nárazu a přesto ve 4* autě budete na tom lépe než v 5*. Pro mne nepochopitelné.
Šlo mi to hlavou... že "podle hodnocení Euro NCAP zásadním nedostatkem chybějící systém autonomního brzdění v krizových situacích.." já osobně považuju za jednoznačnou výhodu.
Kdo někdy jezdil s autem, co mělo tenhle systém, tak ví o čem mluvím...
Na americké dálnici možná. Ale když vám potřetí někdo udělá myšku před auto, v lepším případě v Praze, ale klidně taky na dálnici... tak zastavíte a jdete hledat v návodu, jak se ten nesmysl vypíná.
Ten systém bodovania je na hlavu, dokáže rovnakým počtom hviezdičiek charakterizovať autá z pohľadu bezpečnosti celkom odlišné alebo pokojne označí za bezpečnejšie práve auto, ktoré bezpečnejšie reálne nie je... :no: