Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Jaguar F-Type se čtyřválcem: Bude ho někdo chtít?

73 komentářů

Futurista
Já si teda jako myslím, že to nikdo chtít nebude. Že si každej raději koupí supersportovní Octávii RS. Nejlíp v kombíku a TDI. Teda aspoň podle článků a testů zde na ŠA.cz bych to tak viděl...
Avatar - CHerokee
CHerokee
Na normálních trzích nevím, proč by tohle někdo koupil. Nádherné sportovní auto, které nabízí to, co k Jaguaru tradičně patří, 6 válce, navíc dopované kompresorem, ne dnes módními turbovysavači. A kdo chce zběsilost, pak 8 válec. Nicméně tohle asi cílí na trhy jako Čína, Dínsko, Belgie a spol. kde vládnou ekofašisté a zavedli na zajímavá auta s velkými motory šílené daně. Jinak si to vysvětlit neumím.
Avatar - jimmbo205
jimmbo205
Pouze alternativa s nizkejma emisema (na papíru). Pro Jaguar není problém auto postavit. Základ má, motor má, tak není problém... V Evropě jsou země, kde jsou na nový auta šílený daně ( desítky % z ceny auta). Třeba v tom Dánsku potom Fabie začíná na cca 450t Kč...

Navíc s touhle cenou to bude zajímavá konkurence pro Cayman a Boxter...
Avatar - _Karel_
_Karel_
"turbovysavač", možná to chtělo ještě napsat motůrek ze sekačky, a něco o zelených ekofašistech z bruselu.
Ten motor má 300k, stovku pod šest sekund, a pořád stojí o nezanedbatelných 320t míň, než šestiválec. Vzhledem k tomu, kolik se prodává třeba takových 4-er nebo A5 kupé s 2,0D - je tenhle motor pořád ještě slušná volba. Samozřejmě, že je šestiválec lepší, no a?
Avatar - jimmbo205
jimmbo205
Rozdíl oproti V6 je 40k a trocha toho charakteru... A naprosto chápu ty lidi, kteří se rozhodnou, že těch 320t nechají radši protect nádrží...
Redmex
Na druhej strane je to 2 miestne coupe so zakladnou cenou 60 tisic euro. Toto si primarne nekupuju ludia za posledne peniaze, takze budu mat aj 70 tis na V6.

Priplatit si za unikatnu V6 s kompresorom, ktora coskoro odide do prepadlistia dejin, je podla mna hodne tych penazi, ale chapem aj tych co sa rozhodnu usetrit, specialne ak rozdiel bude skrz dane vyrazne vacsi 😄
Avatar - CHerokee
CHerokee
Já ne. 4 válec do takového kupé nepatří. To je auto na radost, a tu radost má dělat i motor... nejde jen o výkon, ale taky jeho průběh a zvuk, který mají F-Typy fantastický.
Redmex
Jasne, ja by som to tiez nebral za svoje peniaze, ale tak stale lepsie ako SLK s dieslom a podobne zverstva 😄
Avatar - CHerokee
CHerokee
To je pravda. Schválně jsme se díval, kolik stojí auta s pořádným motorem v Holandsku...Mustang s 5,0 tam vyjde přes 3 miliony. 3x dražší jak u nás. Mustang 2,3 ecoboost, který si tu nikdo nekoupí, tam vyjde na 1,5 milionu. To je asi i důvod, proč vzniklo toto krásné kupé od Jaguaru s podměrečným 2 litrem (v této třídě). je šílené volit si takové zelené politiky, co pak takto ničí automobilový průmysl a veškerou radost.
Avatar - Anonym
Anonym
Zajímavý že třeba pod článkem o MB G nikdo nechápal, proč si místo dehtovéhoho Gka koupi benzínový Jeep a nechat protéct 800 000 kč nádrží >😁 >😁 >😁
kyklop
Vyplakáva tradične na špatnom mieste :-!
Šimpanz
Ano, nikdo to chtít nebude, ale ne kvůli Octavii RS nýbrž proto, že Jag se kupuje převážně v dieselu.
[odkaz]
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Kterýžto také může mít brzo útrum.
Šimpanz
Může, ale teď je Jag i Land Rover na dieselu nejvíce závislý prémiový výrobce a hybridy zatím v nabídce nemá. Takže s tím útrumem bych to tak hr neviděl.
_MT_
U F-Type žádný v nabídce není. I když se mluvilo o tom, že přijde také.

Ten článek mi přijde z velké části nesmyslný. Například BMW může prodávat drtivou většinou aut se vznětovými motory, ale zážehové má a nabízí je tu. Nic nám nebrání je začít kupovat a BMW naše preference zajímá z hlediska plánování, jinak jim to může být celkem jedno.
Avatar - praptak
praptak
Není nic horšího, když kolem Vás projede "prémiový" model a chrchlá jak těžký kuřák a ono to Bmw 320D poslední generace , skoro jsem si říkal, že to auto toho není ani hodno.
Avatar - Emel
Emel
Zrovna F-Type teda asi ne 😄
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
V noci na dnešek jsem sledoval premiéru jednoho nového modelu. V kontextu s ním, vyznívá "oznámení" o čtyřválcovém Jagu dost smutně. Jediná věc, co obě auta spojuje, jak Jaguar na titulní fotce, tak dva exempláře na představovačce, je červená barva. To auto co mělo premiéru byl Dodge Challenger Demon...
Avatar - CHerokee
CHerokee
Jo jo, je to trochu smutné srovnání pro nás no. A to jsme dnes četl, že prý Focus ST bude mít vyhoněnou 1,5 .. co chvíli takové zprávy.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ten trend už běží roky = chvilku eště budou výjímky typu Toyota Yaris GRMN a velký atmo motory jako v Mustangu nebo Lexusech ale trend je danej 😐
Avatar - Emel
Emel
Je otázka, jestli ten Challenger bude umět taky něco jiného než se rychle odlepit z místa... ale jo, určitě je to zajímavej stroj.

F-Type má pořád šestiválec i osmiválec. Já bych nějakou puristickou verzi se čtyřválcem a bez té armády asistentů uvítal, dostupných sporťáků není nikdy dost... akorát že F-Type by ani tak nebyl žádná lidovka.
Neurotic
Já teda ani náhodou bohužel zájemců se nejspíš najde dost a pak se budeme divit, že není pořádný motor, protože si budou myslet, že ten 4 válec stačí všem ;-\
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Bohužel fakt stačí = legendární BMW 8 mělo ve verzi 840 V8 4,4 210kW a naprostý maximum eště nedávný doby 850i V12 jen o trochu víc 240kW = šestistupňovou převodovku
Absolutní vrchol nakonec představovala verze 850CSi dvanáctiválec s výkonem 280kW = ten dneska dává V6 3.0 v tomhle Jagu. S tim že v Jagu je fantastickej 8st. automat, v tom BMW 5 st.

Takže 221kW + ZF8HP v F-Type je fakt celkem v pohodě. I když má fakt malej počet válců = na to si prostě budeme muset zvyknout
Víc válců bude v krátký budoucnosti jen pro vyvolené = myslim pro fakt bohatý 😉
Avatar - CHerokee
CHerokee
Pod tou velkou kapotou to bude vypadat stejně legračně/smutně jako u Mustanga s 2,3 ecoboostem. Tato auta se kupují na radost, ne kvůli spotřeby a už vůbec ne kvůli emisím. Podstatnější je podle mě charakter a zvuk. Takže kromě vybraných šíleně zdanených trhů, to asi díru do světa neudělá.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To jo ale když se tam musí vejít i V8 to místo tam prostě bejt musí 😉

Charakter do jistý míry může mít i ten R4 a zvuk je dneska už většinou jen umělej = i u velkejch motorů

Já naprosto souhlasim že to je trochu na hlavu ale je to spíš o zvyku než o reálně nedostatečnym motoru. Optimum bych viděl v silnějšim V6 = s výkonem tý špičkový V12 verze BMW 850 CSi 😄

Díru zatim možná neudělá ale svět se docela výrazně a hlavně rychle mění = díky různejm omezenim tyhle modely budou brzy v celkovejch nákladech možná i výrazně výhodnější

Obávám se že ten ekonomickej odhad že velký motory budou během pár let jen pro opravdu movitý může bejt správnej = v tu chvíli se atraktivita těhle verzí výrazně zvedne. A výkonově ani jízdně to ostudný auto spíš nebude
overdrive
Tak zrovna s tím zvukem se u tohodle konkrétního auta hodně pleteš. F tape má ve výfuku mechanické klapky a ten zvuk vytváří proudící splodiny a ne repráky jak u zavrženihodných, poruchových křápů z Vlkohradu
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nepletu = většina aut má zvuk už uměle dodělávanej: Některý blbějš = třeba ty z Vlkohradu a některý fikanějš a líp = třeba Jag

Což v praxi znamená že i 4válcovej Jag může v reálu znít docela dobře
overdrive
píšu Ti, že F tape nemá zvuk umělej. Jsou tam mechanické klapky, které otevřou výfuk, proto to taky tak střílí do výfuku. Jaguar zatím zvuk nepouští z repráků
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Já vim = a proto píšu že to taky považuju za lepší než přes reprák ale i tak je to vlastně uměle dělanej zvuk = dobře může znít i ten R4

Doba přirozenýho zvuku skončila = i když tohle řešení je eště rozumný a zaslouží si :yes:
overdrive
takže laděný výfuk je umělý zvuk? No tak jo no
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nebuď extrémista = v dnešních autech včetně Jagu už prostě neslyšíš reálnej zvuk motoru

Fakt ti nestačí že řešení Jagu je nejnormálnější nebo patří k těm nejpřirozenějšim? 😄

Kterej zvuk se ti nejvíc líbil v tom odkazu?
overdrive
jednoznačně rolls
overdrive
ale ke zvuku, ten dělá prostě roura, záhyby, dutiny, klapky a podobně a to je zvuk motoru. Tvůj odkaz na laděné výfuky to jen potvrzuje. Repráky, syntetizéry a podobně to je umělotina a to je prostě špatně (asi tak jako imitace koncovky výfuku v nárazníku)

Jsou auta, u kterých ten zvuk prostě je dán fyzikou a pak ten další odpad
kyklop
Chápal by som tvoj nárek pokiaľ by sa jednalo o nejaký výrazne slabší motor, ale plakať na 300 koňovým motorom je zvláštne. Zároveň ťa nikto nenúti ho kupovať, v ponuke ostávajú aj plnotučné motory.
Neurotic
Proč by to nemohlo mít V12 600Kw? Na 221kw by za rok měl stačit dvouválec takže tam dáme podle tvojí logiky jenom ten 8-s
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To neni moje logika = to je prostě logika + fakta 😄

V12 600kW by mít nemohlo = protože V12ka se do F Type nevejde 😉
Plus protože Jaguár V12 už dost let nedělá = a nedělá přesně z tohohle důvodu = výkony dřívějších V12 hravě pokryje V8 dneska dokonce už i V6 a eště hůř: dokonce už i R4

Výkon 600kW je do auta typu F Type už moc = to je výkon do supersportů
I když výjímky existujou [odkaz] :yes: :yes: 😄
overdrive
V12 je takový až moc uhlazený. Nejlepší zvuk má V8, já ho mám v Jaguaru a to bublání je prostě návykové.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
U mě jednoznačně V12 [odkaz] :yes: :yes:
gil54
.....mě v dané konfiguraci neláká a ani moc nezajímá. To je celé. Zkonstatovat že existuje, popsat ho a případně i zhodnotit. Tak by měl vyznít i článek na webu, který se prezentuje jako "nejlepší jízda na webu". No, ono to tak docela je, kdyby nebylo té zbytečné bulvární věty v titulku - "Bude ho někdo chtít?", která má rozproudit diskuzi nebo co ?

A opět za tu vtíravou reklamu automaticky se spouštějící a s videem ještě ke všemu v angličtině :no: Je to hnus, hnus, hnus.
webpaja
Jen zbytek článku neuměl Dragoun tak hloupě bulvárně rozvinout jako jeho takykolegové.

Jsou trhy na kterých bude R4 výhodou pro základní model. Zůstávají V6 a V8, nevím co je na tom špatně.
FL přinesl horší věci, ořezaný výběr barev, divně přepracované nárazníky apod. Ale i tak se jedná stále o fajn sporťák, který má koule.
Avatar - Dinar
Dinar
Na předádění se v roadsteru někde po fr. riviéře je ta motorizace naprosto v pohodě, problémem F-typu je cena, zcela jistě by se prodával mnohem lépe, kdyby se základní v6 nestál dvě mega, tahle verze aspoň trochu srazí cenu.
Co mě na f-typu pořád nesedí, je hmotnost, auto z hliníku, teď k tomu čtyřhrnek a pořád přes 1,5 tuny.
Avatar - fOE
fOE
Tak v tomhle maji anglani tradici. Aston s jeho V8 Vantage se taky dusoval exotickyma materialama a s atmo V8 to male, dvoumistne coupe vazilo 1,6t (nejakych 150kg nad ctyrmistnou carrerou?). Pravda, 10 let zpet, dnes uz by to treba zvladli niz, ale zase za ty penize co si za sva auta muze AM rict to melo byt lehci uz tehda.
Avatar - iudex
iudex
Tiež nevidím problém v R4, keď to má 300 koní, stovku ako najlepšie hotheče a pritom ide o úplný základ, kto s tým má problém, má na výber niekoľko V6 a niekoľko V8. A v kontexte toho, že blízky súper Cayman má výhradne štvorvalce (zatiaľ) a stále v porovnávačkách poráža šesťvalce (napr. M240i), tak dynamicky to nebude určite ostuda. Jag výfuky naladiť vie, takže ani o zvuk by som sa až tak neobával. Uvidíme, ako tá hmotnosť, ale cez 1,5 tony má aj M240i a štvorvalcová 230i má 1475 kg.
That being said, osobne by som športové kupé s R4 nebral, práve kvôli tým hothečom, chýbala by mi tam pridaná hodnota a ako optimum pre F-type vidím silnejší V6.
Avatar - Dinar
Dinar
Přes 1,5 tuny má kde co, neříkám, že je to nějaká tragedie, ale u ftypu se podíl hliníku na jeho konstrukci velmi zdůrazňuje, videa s chlapem držícím celý boční hliníkový panel atp., je to malý sporťák, dvousedadlovka, spec. dělaná pro sportovní jízdu a výsledkem je, že kupé se čtyřválcem váží podobně jako čtyřsedadlová M4 se šestiválcem, to mi prostě nepasuje, cayman se čtyřhrnkem má o dvěstě kilo míň.
webpaja
Tvrdí, že je to věc robustnosti podvozku, což bych i bral, když vím jak umí skloubit pevnost a komfort.
mechac
Hothatche mají stovku pod 5s, ty nejlepší za 4,4. Ono se to nezda, ale ta vterina je obrovsky rozdil. To zrychleni Jaga je spis podprumerne, diky tomu nahonu na zadek ale bude zaroven i vice hrave. Nicmene mi pripada vtipne, ze bych se svym R kombikem tomu kupe ujel, at na rovince, nebo v zatackach. V primym srovnani s Caymanem 718, ktery ma taky 2,0 4val 300k a nahon na zadek, se stovkou za 4,5-4,7s, je Jaguar moc tezky a moc pomaly, pritom za stejny penize. Pokud bych chtel kupe se 4valcovym dvoulitrem, nekoupil bych si toho Jaga proto, ze Porsche je proste kazdym ohledem lepsi volba.
Avatar - CHerokee
CHerokee
Ano to srovnání je na místě. Jen z Porsche člověk nevymáčkne moc slevu, z Jaguara klidně přes 10 %. Mají tam dost reservu. Jaguar je větší a je trochu zbytečně těžký. Ale se 4 válcem by jej asi nikdo nechtěl (u nás, v Holandsku a spol. jo) a s 6 válcem bych mu zase dal před Caymanem přednost.
Avatar - Anonym
Anonym
1,5 tuny má moje Camaro a to je věc konstkručně stará přes 20 let a má dokonce i V6 >😁

Akorát že všechna auta od té doby ztloustla
webpaja
JJ, to je sofistikovaná konstrukce. Se divím, že jsi nevytáhl ještě větší střep. >😁
Avatar - Anonym
Anonym
Jistě že je to sofistikovaná konstrukce - plast, hliník a ocel a hlavně v tom není milion ekopí*ovin a nesmyslné výbavy díky čemuž to pak váží 400 kg navíc >😁
webpaja
Taky by dnes neobstál bezpečností atd.
Avatar - Anonym
Anonym
Deformační zony sou všude kolem 😄 Maj před volantem 0,4 metru plechu a plastu a tohle má 1,5 metru. Samo nesmíš s tím vzít SUV nebo Tatru
Avatar - fOE
fOE
V kazdem meritelnem ohledu mozna, ale co do image bych to dal spis jaguaru. Jednoduse F-type nema nalepku auta pro kaderniky nebo pro ty co nedosahli na 911. Jasne ze cloveku co resi auta tohle muze byt srdecne jedno, ale kolik % kupcu kupuje tyhle auta jen pro pozitek z jizdy a kolik i kvuli tem "vecem kolem", tot otazka.
Avatar - iudex
iudex
Ja na nejaký image nedám a rozhodoval by som sa podľa konkrétneho modelu. Aj keď tá posledná veta asi platí a mnohým nejde len o ich subjektívny postoj k autu, ale o vnímanie auta okolím.
Teda v rámci štvorvalcov by som bez debaty uprednostnil Caymana pred F-T, ale pri V6 (ideáne V6S) už by to bol Jag, jednoducho motor je základ a ani objektívne špičkový podvozok Porsche by asi nezvrátil argument šiestich valcov. A to nehovoríme o tom, že F-T má aj V8.
mechac
Jenze to je furt dokola, i kdyz bych vzal V6S 380k, tak ho sfoukne dokonce uz starsi Cayman II S, ktery ma "jen 325k", jak to asi dopadne s novym Caymanem S, ktery ma 350k, je jasny asi vsem. 200 Kg je problém toho Jaga. Prestoze se mi jinak to auto moc libi, ve srovnani s konkurenci je to proste horsi volba.
webpaja
Ano, u 4R verze tomu tak být může, u vyššího výkonu bych ramdši kompresorovou V6 než B4 u Caymanu nebo Boxsteru.
webpaja
Redakce nedostala pozvánku na první jízdy s LR Disco? Nebo si počkáme, až nikoho z Blesku nenapadne žádný článek třeba o tom, jak by mohlo vypadat kupé odvozené od Citigo?
Avatar - fOE
fOE
Tak za prve, nazyvej ho prosim pravym jmenem... co to jako je ten LR Disco? Nemyslis nahodou "Kodiaqa z dilen Land Roveru" nebo jinak "Britskeho Kodiaq"? A za druhe tenhle utocny ton?! Myslim ze srovnavacka Britskeho Kodiaqu s Kodiaqem original te brzo postavi nohama na zem...
...coz ostatne ceka casem vsechny, Q7, X5, RR nebo LR... vsichni se za pompezniho doprovodu nadpisovych otazniku a vykricniku nakonec skloni. >😒]
kyklop
>😒] >😒] :yes:
Redmex
Uz vidim ten nadpis. "Prva jazda s britskym konkurentom Kodiaqu. Dobry ale Kodiak ma XYZ lepsie."
webpaja
Nic? Špatná značka snad? :-! :no: ;-\
Avatar - maxi!
maxi!
uz ho vidavam okolo Pruhonic jazdit, tak sa zastav v predajni a urob si pekny zazitok a sukromny minitest.
Avatar - Dinar
Dinar
Tak F-pace, světové auto roku, je vidět na silnicích docela běžně, na to nemusí kroužit kolem Průhonic.
webpaja
Děkuju za upozornění, jde mi o informační jámy z hlediska jiných automobilek
Avatar - CHerokee
CHerokee
Dobré upozornění. Kdyby to byla Škoda, tak to máme v třech článcích nejméně.... úplně stejně u Jagu pominuli změny benzínových motorizací u XE.
webpaja
Myslím, že tu byla zmínka, kumulovaně pro všechny modely s R4 Ingenium petrol
Avatar - CHerokee
CHerokee
Nevím, nevšiml jsem si. Navíc verze XE S posílila z 340 na 380 koníků.
718
no priatelia prave mi pristalo v garazi po 8 mesiacoch cakania nove Porsche 718....ma 4 valce z 0-100 za 4,2 sek....fakt ma 4 valce netrapia, uz mam 200km >😁
Avatar - iudex
iudex
:yes:
Potom sprav recenziu, 718 tu ešte nie je.
718
este som v strese....nebolo by to objektivne >😁 ....ale jazdne vlasnosti su fakt na urovni az necakane....
Avatar - CHerokee
CHerokee
Přeju spoustu šťastných kilometrů, jen nesmíš srovnat s Caymanem GTS minulé generace.
Myslim, že (nielen) Taliani majú nad dva litre dosť nevýhodné poistenie, cestnú daň apod. Napríklad Volvo tam malo v R modeloch dvojliter, aj také Maserati malo dvojliter.
overdrive
No to teda nevím jak to mají Italové s pojištěním, ale nová, naprosto úchvatná a dokonalá italská Alfa Romeo Giulia, nemá v nabádce nic pod dva litry (chvála Bohu). Pojistka už není kritériem ani v ČR.