Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar F-Type se čtyřválcem: Bude ho někdo chtít?

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 12. 4. 2017 • 11:18
21
73
Zobrazit náhledy (21)
Jaguar F-Type Jaguar F-Type Jaguar F-Type Jaguar F-Type Jaguar F-Type Jaguar F-Type Jaguar F-Type Jaguar F-Type Jaguar F-Type Jaguar F-Type Jaguar F-Type Jaguar F-Type Jaguar F-Type Jaguar F-Type Jaguar F-Type Jaguar F-Type
Jaguar F-Type měl až dosud pod kapotou pouze vidlicové šesti- a osmiválce. Nyní je doplňuje čtyřválec řady Ingenium. Může mít sporťák tak malý motor?

Jaguar F-Type se vyrábí v Castle Bromwich coby kupé a roadster čtyři roky. Až dosud jste si jej mohli koupit buď s kompresorovými šestiválcovými třílitry, nebo v ostrých verzích taktéž mechanicky přeplňovanými osmiválcovými pětilitry. Na šílený SVR, „supersport do každého počasí“, s maximální rychlostí 320 km/h ale protentokrát zapomeňte. Po modernizaci přichází na trh nejlevnější čtyřválcová verze s koncernovým motorem JLR.

Že by pouze dvoulitrový zážehový čtyřválec Ingenium s turbodmychadlem trpěl nedostatkem výkonu, o to se rozhodně bát nemusíme. Vždyť nabízí 221 kW (300 k). F-Type je pořád sporťákem, i když na první svezení je ještě brzy. Osmistupňová převodovka Quickshift přenáší 400 N.m točivého momentu, tato síla je dostupná už od 1500 otáček. Nutno dodat, že pouze na zadní nápravu, čtyřkolka v nabídce nebude. Alespoň oficiální „papírové“ údaje: zrychlení z klidu na stovku za 5,7 s a maximální rychlost 250 km/h. Ne, pomalá tato kočka opravdu není, oproti verzím s V6 zhubla 52 kg, takže agilitu prý rozhodně neztratila.

Malý motor si samozřejmě našel místo pod kapotou z důvodů nižších emisí, těch tabulkových. Jaguar udává 163 g/km. Nemusíme mít strach ani o zvuk, sání a výfuk byly vyladěny pečlivě, aby se projev vycházející z koncovek od svých silnějších sourozenců moc nelišil. Varianta R-Dynamic má výfukový systém přepínatelný. Koncovka je vždy jediná plochá, umístěná centrálně, V6 mají dvě uprostřed a V8 po dvojici na každé straně.

Dvoulitr Ingenium využívá (pro připomenutí) dvoukomorové turbodmychadlo s keramickými kuličkovými ložisky. a elektrohydraulické ovládání ventilů včetně proměnného časování jejich zdvihu. Výfukové svody, jejichž kanály proudí chladicí kapalina, jsou pak integrovány do odlitku hlavy.

Celá řada F-Type pro modelový rok 2018 dostala decentní vizuální vylepšení: přepracovaný přední nárazník a full LED světlomety pro všechny verze. Osmnáctipalcová kola se šesticemi dvojitých paprsků jsou svébytná. Kokpity pak mají nově lehké a tenké sedačky, bezrámečkové vnitřní zpětné zrcátko a chromované doplňky. Nechybí ani multimediální systém Touch Pro. Armádě jízdních asistentů vévodí dvě kamery, jinak je k dispozici samočinné nouzové brzdění, hlídač jízdy v pruzích i jejich svévolného opuštění, adaptivní tempomat, sledování řidičovy únavy a čtení dopravních značek.

Čtyřválcový F-Type se u nás objeví v létě, ceník startuje na 1.562.715 korunách. Je tedy o nezanedbatelných 320 tisíc nižší než v případě V6 s 340 koňmi. Český dovozce chce nalákat nové zákazníky...

Související články

Témata
21. 4. 2017 17:48
Re: Dva litre.
No to teda nevím jak to mají Italové s pojištěním, ale nová, naprosto úchvatná a dokonalá italská Alfa Romeo Giulia, nemá v nabádce nic pod dva litry (chvála Bohu). Pojistka už není kritériem ani v ČR.
14. 4. 2017 01:16
Re: K titulní otázce
Není nic horšího, když kolem Vás projede "prémiový" model a chrchlá jak těžký kuřák a ono to Bmw 320D poslední generace , skoro jsem si říkal, že to auto toho není ani hodno.
13. 4. 2017 14:40
Re: Titulek kopií z autofora
Jenze to je furt dokola, i kdyz bych vzal V6S 380k, tak ho sfoukne dokonce uz starsi Cayman II S, ktery ma "jen 325k", jak to asi dopadne s novym Caymanem S, ktery ma 350k, je jasny asi vsem. 200 Kg je problém toho Jaga. Prestoze se mi jinak to auto moc libi, ve srovnani s konkurenci je to proste horsi volba.
Avatar - iudex
13. 4. 2017 13:50
Re: Titulek kopií z autofora
Ja na nejaký image nedám a rozhodoval by som sa podľa konkrétneho modelu. Aj keď tá posledná veta asi platí a mnohým nejde len o ich subjektívny postoj k autu, ale o vnímanie auta okolím.
Teda v rámci štvorvalcov by som bez debaty uprednostnil Caymana pred F-T, ale pri V6 (ideáne V6S) už by to bol Jag, jednoducho motor je základ a ani objektívne špičkový podvozok Porsche by asi nezvrátil argument šiestich valcov. A to nehovoríme o tom, že F-T má aj V8.
Avatar - CHerokee
13. 4. 2017 13:17
Re: Světové auto roku 2017?
Nevím, nevšiml jsem si. Navíc verze XE S posílila z 340 na 380 koníků.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud