Jenže po prvotním nabití úst - jaká vozidla budou kupující žádat? Prokazatelně nestočená na rozdíl od současného stavu, kdy nejlepší auto je 16 let starý diesel s max. 120 tis. km.
Budou žádat pořád ty stejná co píšeš, akorát si k tomu pak budou shánět papír ze servisu, protože už to bude jejich problém, takže posun 0, kdo chce nestáčená auta tak si je kupuje už dnes.
přitom by to snadno vyřešila EEV (ideálně celoevropská)
Elektronická evidence vozidel - GPS/GSM zařízení, které bude zaznamenávat on-line do databáze ministerstva dopravy veškeré provozní veličiny a pohyb každého vozidla. Nemožné pak bude nejen stáčení tachometru, ale i překračování maximální povolené rychlosti, vjezd do zákazu vjezdu (pěší zóny, průjezd zakázán, zákaz vjezdu vozidel nad x tun a pod.), falšování knihy jízd (vymýšlení si pracovních cest místo soukromých výletů) atd...
Re: přitom by to snadno vyřešila EEV (ideálně celoevropská)
Jj, ještě s napojením on-line. A s kamerou v autě (ven na provoz a dovnitř na cestující). Čtečka otisků prstů na spínací skřínce v kombinaci s detektorem alkoholu to dovrší.
Řešení které mávnutím proutku vyřeší většinu problémů (přestupky v dopravě, trestné činy, teroristické útoky auty, krádeže aut, nevěry, falšování knihy jízd, složité vyšetřování viníka u nehod, krácení daní, úplatky, klientelismus, atd....).
DOKONALÉ.
Toto nic neřeší.
Např.:
Před každou STK tacho majitel stočí (z najetých 20 000km udělá 5 000km). Nikdo se nic nedozví.
Nebo. Nesedí mu stav tacho. Je nižší než na minulé tacho? Zajdu do servisu, nechám si napsat papír, zaplatím "výměnu tacho" a je vše OK.
Já to dělám taky tak... zatím. Zjistil jsem, že ceny autorizovaných a neautorizovaných servisů v našem okolí vyjdou nastejno, takže nevidím důvod nejezdit do autorizovaného.
pokud mam obe auta porizena uplne nova a chci je dojezdit az do vyhozeni, tak se jedine vyplati porizeni noveho vozu, mam si nechavat zapisovat veskery ukon do servisky? vymeny oleju, vymeny brzd .. atd, co jsem schopen si udelat v domacich podminkach - postaci vlastni zapis? :-|
Pokud je auto už z tovární záruky, klidně bych si zapisoval do servisky i opravy, které udělám doba. Běžně si do servisky ukládám faktury ze servisu, tak bych tam strčil i třeba účet za nákup destiček >:D
Jo, ale to je daleko náročnější. Pravda, u některých automobilek stačí zajít do autorizáku a i u auta z ciziny zjistíš servisní historii, ale pravidlem to není.
Ja momentalne hladam a zvazujem, nasiel som jeden kus, kde sa historia servisna kniha vs zaznamy servisu zhoduju, na strane druhej je v registry zaznam o zmene vin alebo roku vyroby ( pocas doby kd uz bolo na slovensku) a to mi aktuslny majitel nijako hodnoverne nezdovodnil >:D
Ano, ale to uz moze byt zlozite. Zaroven, kopa aut je stocena decentne, napriklad tesne nad posledny dohladateny zaznam, takze pokial sa nedopatras povodneho majitela, tak sa skutocny stav nedozvies....
Je otázka, jestli to běžně dělají majitelé, nebo jestli to pak udělá až překupník. Čekal bych, že oblbnout člověka, který se živí výkupem ojetin, nebude tak snadné. Takže ti zůstává přímý prodej. A pořád je to regulérní podvod.
Pitomost je to podle mne v tom, že auto buď je způsobilé, nebo není způsobilé k provozu. Je úplně jedno, co ukazuje odometr. Když tě zvládnou upozornit a zdokumentovat to, dobře, můžeš to předat na policii. Ale jinak jim do toho nic není.
Z jakého důvodu musím kvůli výměně přístrojovky do servisu?! Když si to můžu udělat sám?! To, že jsou někteří neschopní si bez servisu vyměnit i olej je jejich věc, ale nevím proč by ostatní měli chodit do servisu, aby mohli vůbec jezdit, když to zvládnou sami? Chápu, že by některá auta měla měněnou přístrojovku každého půl roku >:D , ale příště po vás budou chtít doložit výměny oleje a pravidelné servisní prohlídky!
Pokud není člověk nějaký gauner a nenakupuje ojetiny po bazarech tak se ho to vůbec netýká. Slušný člověk si kupuje vždy nová auta a do první STK ho stejhně prodá. >:D
Co je tohle za výplod:D V tom případě je naše země a nej jen naše plná gaunerů. Zase dle mého není vůbec výhodný si pořizovat nový vůz okamžitě co jde z výrobny už ztrácí na ceně. Celkem mě Váš kometář pobavil :yes:
..ano správně,,,,slušný člověk si koupí dacii logan a za čtyři roky ji zešrotuje..tak by to mělo fungovat i u mercedesu apod....Koupit auták za dvě koule a za čtyři roky jej poslat do šrotu..To by se pak vuuubec nestáčelo.Však auto je spotřebák néééé.Aspon to každej chytráák tvrdíí a hlavně v politice..no a slušnej člověk maká za patnáct čistýho má dvě děti
ze v CR este stale nefunguje ONLINE overenie kilometrov podla TK/EK. prejdes na stranku, zadas ECV/VIN a vypise ti historiu na stk. samozrejme ze dovezene auta sa stacaju aj tak, pretoze kym pride na TK pri dovoze je uz stocene. uz davno by to mala mat EU vyriesene nejakou celoeuropskou databazou tychto kontrol, cim by sa viac predislo stacaniu a clovek by si to lahko skontrolovat. nevravim ze sa to neda oklamat, ale urcite sa to nebude robit v takej miere.. aspon raz by EU urobila nieco pre svojich obcanov, a to iste by kludne mohli robit ja automobilky. nejaka online pristup na skontrolovanie vozidla, kedy a pri akych km bolo v servise, kludne za nejaky poplatok....
Pokud se podíváš do fotogalerie tohoto článku, tak je tam printscreen ze stránek Ministerstva dopravy. Potřebuješ VIN a číslo technické kontroly ( je na zápisu z STK). Poměrně dobře fungují tyhle stránky, ale jsou pouze pro Toyoty a Lexus a to jen v rámci ČR. [odkaz]
nieje to zbytocne komplikovane? nieje jednoduchsie ist do bazaru, prejdes sa pri autach, a podla spz alebo vin si lahko skontrolujes km... cislo technickej kontroly by som pridal iba ako dalsiu moznost a nie potrebu pre ziskanie informacii....ale inak ako som pisal keby chceli v EU nieco urobit pre ludi tak databaza technickych kontrol je celoeuropska na zaklade vin cisla...nemyslim si ze by to bol az taky problem, a zrejme by to znizilo pocet stocenych aut dovezenych zo zahranicia...
ako pisem. u nas das vin alebo spz a vypise ti datum a km pri kontrole + dalsie kontroly dozadu. myslim si ze bezne ludia nepotrebuju viac udajov, stacia km pri kontrolach a clovek vidi ci tam je nejaky skok v porovnani s tym co je v inzerate napriklad...este ti vypise ake vozidlo to je samozrejme...
Ja si treba nepreji, aby kazdy kdo zna moji SPZ nebo VIN (coz jsou velmi snadno pristupne udaje, pokud se k autu dostanete treba na parkovisti) vedel, kolik toho najedu, po tom dle meho nazoru nikomu nic neni. Takze za me je dobre, ze pro podobne overeni je treba pridat i neverejny udaj, jako je treba cislo posledni kontroly. Pokud budu auto prodavat, tak jej pripadnemu zajemci mozna poskytnu.
Udělat auto po dědovi a pak to dát na net s nájezdem o 50tisíc míň je národní sport via Bazoš annonce a další. Ty bazary si to aspoň pohlídaj. Tak jsem na to zvědav.
vetsinou nejvic najezdi prvni majitel a ten neresi stav km ... dalsi majitele nepotrebuji kvalitni vozidolo se zarukou = neni to pro ne prioritni vec = nenajezdi tolik = nepotrebuji stacet
na kontoly stejne jedou s autem az kdys je stocene, tohle by museli hlidat vyrobci aut a nesmelo by to bejt prepisovatelny udaj jinym smerem nez nahoru, coz je problem, a pri zasahu z venci by tam mel byt nesmazatelny zaznam, coz ma minimum automobilek
Tohle je přesně princip tohodle zkurveného státu. Přenášet všechnu odpovědnost na občana, který za nic nemůže a ulehčování si práce uředníků.
Spáchal někdo přestupek tvým autem ? nemusíme zjištovat ani dokazovat kdo řídil, protože známe majitele auta, takže ten zacáluje pokutu nebo musí nedobrovolně bonzovat. Vyřešeno.
Jsi firma a plátce DPH ? někdo s kým jsi přišel do obchodního styku neodvedl DPH, bum, za jeho platbu ručíš ty ! Vyřešeno. Uředník má méně práce a ty budeš cálovat.
Prodal ti někdo auto se stočenými kilometry ? Přijdeš na STK, které ti napaří pokutu a donutí tě investovat další peníze a čas do vyřešení problému.
Posledních pár let se tady množí takovéto nařízení a zákony, které ale jdou naprosto proti zdravému lidskému rozumu a proti občanskému právu. Zkrátka všechno se řeší naprosto stejným způsobem ve stylu: "když nejsme schopni potrestat skutečného viníka, tak potrestáme někoho jiného"
Není důležité jak a koho, hlavně když se trestá. Většině lidí totiž stačí myšlenka "to se mi stát nemůže" a podle toho pak jednají a volí.
Smutnější je, že u nás neexistuje smysluplná alternativa.
Já v tom vidim trochu pokrok. Koupim auto, o kterym nevim že je stočený. Jdu na evidenčku (OK takže timhle tahle kravina získala konečně trochu význam) a tam mi řeknou, že je to stočený takže ho nepřihlásim. V tu chvíli padá kupní smlouva a jdu za prodávajícím z..m i s policajtama.
V Mercedese ak príde auto do servisu, ihneď sa hádžu do systému km na tachometri... Bol by problém, uviesť takú zmenu v zákone, že ak chce niekto prevádzkovať živnosť servisu, penuservisu, autoopravy a pod. musí nahadzovať vždy vin číslo s km do systému, inak nebude môcť podnikať v tejto oblasti. A všetko to pekne pospájať a sprístupniť polícii, aby to pri každom prepise vozidla mala možnosť skontrolovať. Je doba internetu, počítač stojí pár eur ... veľmi jednoduchá a lacná záležitosť - len naši úradníci by z toho spravili megatender roka a stálo by to všetkých minimálne 15 milárd dolárov a raz toľko eur :-) Toto sú veci vyriešiteľné, len nie je vôľa tam hore, lebo každý druhý má niekoho , komu to naozaj nevyhovuje... alebo niekto zapotí, že je to ochrana osobných údajov a podobnú pixovinu
Zajimalo by me, jak bude technik na STK postupovat, kdyz prijedu na kontrolu s nejakym starsim autem, ktery ma petimistny tachometr, napr. starsi Fordy .. Predposledni navsteva STK - auto ma najeto 99800km, za dva roky pak 01050 km .. Vyhodi me technik? Osoci me z podvodu?
Aneb ukázka neschopnosti a marnosti, která především k ničemu nebude. Problém totiž je:
1)Česká legislativa nemá stále patřičně právně ošetřený samotný status tachometru, není to žádné certifikované/cejchované/kalibrované či jakkoliv jinak brané měřidlo.
Z toho tedy plyne hlavní problém:
2)Stáčení je tím pádem v ČR dodnes legální, manipulace s tachometrem není zakázána, jedná se o naprosto veřejně provozovanou činnost mnoha subjekty.
Tohle se má řešit, né udělat tento paksvil který bude k ničemu, neb bude dopadat pouze na kupující, a navíc bude mít x variant jak ho obejít. :no:
Proč by mělo být na manipulaci s ním něco špatného? Otázka je, proč to děláš. Pokud se chceš obohatit, uvést někoho v omyl, tak je to podvod jak vyšitý. Podobně jako si klidně mohu hrát s certifikovanou váhou, když budu chtít. Jen ji pak nesmím použít k prodeji váženého zboží.
Já přece ale neříkám že to má jít z extrému do extrému a manipulaci postavit mimo zákon úplně. Jen to, že současná kombinace těchto dvou prvků naší legislativy nedává žádnou variantu jak to rozumně ošetřit pro obě strany.
Podvod se samozřejmě dá stíhat i dnes, ale reálně do toho spadne jen stáčeč-blbec, protože 99% z nich důsledně dbá na to že udává pouze stav tachometru (což vzhledem k výše uvedenému problému č.1 má hodnotu nula) a nikoliv počet skutečně najetých km, takže i když se poměrně složitou cestou prokáže kdo úpravu provedl, není to podvod.
Už jen v tomto by byla samotná úprava přínosná - zasahujete do oficiálního měřidla? Ok ale na vaší zodpovědnost.
Jde o čistý populismus. Kdo stáčet chtít bude a vyplatí se mu to, bude to dělat dál, jen se trošku změní způsoby nebo četnost. Nehledě na to, že u dovozu, což je zřejmě většina aut, tak STK ty stočené kilometry jen "posvětí".
Navíc riziko pro majitele se zbytečně dramatizuje, protože v kupní smlouvě obvykle bývají kilometry uvedeny, takže nesoulad je pak lehce doložitelný.
Ciel nie je dat Vam pokutu, viel je aby ste napravili ked bude zistene ze mate na aute nespravne udaje. Za 30 dni to dam doporiadku a hotovo. Predpokladam ze viac ako par eur za tuto operaciu by ma stvalo ze som sa nechal oklamat pri kupe...
A čo si, Kefalín, predstavujete pod pojmom "doporiadku"?
Jak dám do pořádku tenhle údaj u auta, aniž by mě to stálo peníze? Ať tak či tak, pořád je to pro člověka zásadní výdaj navíc, tedy pokuta. Zase se rozjede jiný byznys, tentokrát ne s přetáčením tachometrů, ale s "náhradou" počítadel nebo jejich opravami. Když s tím ten kupující půjde za bazarníkem, že byl podveden, co se stane? 95% bazaristů se mu vysměje a pošle ho do háje, přinejmenším. Nemá totiž jak dokázat, co se stalo a že to je vina bazaru. Takže pak kupující přijde o mnohem více peněz...
Pokud je ve smlouvách stav odometru, tak by se mu z toho mělo kroutit těžko. A pokud předchozího majitele při výkupu přesvědčili, aby podepsal smlouvu s jiným nájezdem, tak si zavařil sám.
Píše se tu, že člověk neudělá ani evidenčku. Což je ovšem jedno. Auto přepíšete, i když je evidenčka vystavena ve znění „Nevyhovuje“. Na úřadě totiž nechtějí pozitivní výsledek, na úřadě chtějí ten papír.
Sledování na každém kroku, pod jakoukoli záminkou. Ještě nám budou tvrdit, že to číslo nějak ovlivňuje stav vozu a jak budou po kontrolách vozy lepší nebo levnější.
Tak už je to tady, to se dalo čekat, ale dle mého to nic moc neřeší...kdo chce najde si skulinku jak v tom nadále pokračovat. Můj názor je takový, že na to kolik má je na tachometru auto nejezdí může mít 300tisíc a být v daleko lepší stavu než vůz třeba se 100 tisíci,je to jen o tom jak se o něj dřívější majitel staral.
takze nejen ze jsem koupil stocenou bouracku, ale ten kdo to tahal udajne z nemecka tak mi i spatne opsali vin kod na stk, mel jsem s tim pak problem... rada zni neverte a nekupujte auto pres inzerat a kdyz tak si to hodne ohlidejte!!!
Z mé vlastní zkušenosti už bych si nikdy nepořídila auto přes inzerát,naletěla jsem jednomu podvodníčkovi a stále to není dořešené. Pro mě velké ponaučení do budoucnosti a rada pro osatní, že přes inzeráty opravdu ne. 8-s
Přitom je poměrně lehké v dnešní době prověřit VIN a zkontrolovat, zda vozidlo není stočenka... Buď využít CEBII, která působí v rámci CZ/SK anebo CV, který je celosvětový... viz https://vincheckfree.net/cz/pravda-o-carvertical-proverili-jsme-nas-vuz/