Testy
_Teddy_
7
Ako vravel Richard Hammond v GT: ak chcete najlepsiu MX5-ku, berte Abarth!
CrankyDude
1
To je ten co obulil a spálil ve Schweitz auto za $1 mil? :-! No, kdyz to vravel....
že vás bude "šikanovat" 1,4 TDI jsou naprostý nesmysl, nebude vás šikanovat ani 2,0 TDI. Jen to nechce být příslušník generace, která si myslí, že se zrychluje pouze sešlápnutím plynu a že jezdit pod 2 tis. ot. je zcela normální.
Test jako dělaný pro Michala Fokta, nikdo jiný zde z redakce neví víc, a neumí jezdit s mx5 jako on. Při vší úctě k Tomášovi je to škoda.
Test jako dělaný pro Michala Fokta, nikdo jiný zde z redakce neví víc, a neumí jezdit s mx5 jako on. Při vší úctě k Tomášovi je to škoda.
Psal to s nadsázkou, ale má pravdu. 😉
Protože ta jednapětková MXka opravdu nejede. Kdejaké o trochu silnější auto tě opískuje kdykoliv. 😉
Protože ta jednapětková MXka opravdu nejede. Kdejaké o trochu silnější auto tě opískuje kdykoliv. 😉
Co je to "o trochu silnější auto"?
Taková konstrukce věty přímo popisuje auto silnější, než ta patnáctistovka a tam by bylo dost divné, kdyby neuspělo...
Taková konstrukce věty přímo popisuje auto silnější, než ta patnáctistovka a tam by bylo dost divné, kdyby neuspělo...
Projeď se v tom autě a pochopíš to.
PS: S tou tvojí jednadvojkou jsi ovšem i proti slabé MXce bez šance.
PS: S tou tvojí jednadvojkou jsi ovšem i proti slabé MXce bez šance.
Kdepak, aby jossalito uznalo chybu, to se nikdy nestane.
Namísto toho se opět pustí do osobních a hloupých útoků. Vskutku dospělé...
Namísto toho se opět pustí do osobních a hloupých útoků. Vskutku dospělé...
Promiň, ale jsi obyčejný pako. Takže s tebou taky tak budu diskutovat, jak chci já. :-!
Tak snad nemusíme slovíčkařit, ne? Pokud vezmu jako dnešní základ nějaký kompakt s litrem kolem 80-90kW, tak "trošku silnější auto" je prostě nějaké 1.5EB nebo 1.4TSI.
No, on si nám tady jossalito tak trochu s tímhle výrazem zakličkoval, že. Nejprve nedefinované "trošku silnější", aby následně srovnávání se 150-170 koňovým autem střední třídy odbyl poukazem na zcela obyčejnou obchoďáckou Octávku a plynule přešel k šestiválcům, což přeci není nic vyjímečného. Čili se nám to "trošku silnější" jaksi úměrně s časem mění. Sám jsem zvědav, s čím se bude ta nebohá 1.5 atmo poměřovat zítra. 😄
Kedze nemam rad prazdne reci, tak tu je realita, ako ta 1.5 neide😒br />
MX-5 1.5
vs Fabia III 1.2 tsi (kazdy predsa tvrdi, ze ta 1.2 ide ako drak >😁 )
[odkaz]
vs Octavia III 2.0 tdi (kedze tdi je najviac)
[odkaz]
vs Golf VII 1.4 / 1.5 tsi (len tak pre srandu)
[odkaz]
[odkaz]
Tak neviem, na to ze neide, je mimo Gti / RS problem najst u beznej produkcie VW nieco porovnatelne co ide neide horsie. >😒]
MX-5 1.5
vs Fabia III 1.2 tsi (kazdy predsa tvrdi, ze ta 1.2 ide ako drak >😁 )
[odkaz]
vs Octavia III 2.0 tdi (kedze tdi je najviac)
[odkaz]
vs Golf VII 1.4 / 1.5 tsi (len tak pre srandu)
[odkaz]
[odkaz]
Tak neviem, na to ze neide, je mimo Gti / RS problem najst u beznej produkcie VW nieco porovnatelne co ide neide horsie. >😒]
Vždy se dobře bavím nad tím, jak někdo vytáhne ňáký jalový tabulky a začne jima šermovat v diskuzi.
Milé děti, zkuste se v tom autě projet v běžném provozu a zjistíte to samé, co zjistil testér. Jednapětka prostě zoufale nejede a je tam spíš pro ostudu.
Právě v těchto situacích se krásně ukazuje, že se zdejší dikutéři dělí na ty, kteří v autech jezdí a znají je a pak na ty, kteří o nich z nějakých důvodů jen a pouze čtou... 😉
Milé děti, zkuste se v tom autě projet v běžném provozu a zjistíte to samé, co zjistil testér. Jednapětka prostě zoufale nejede a je tam spíš pro ostudu.
Právě v těchto situacích se krásně ukazuje, že se zdejší dikutéři dělí na ty, kteří v autech jezdí a znají je a pak na ty, kteří o nich z nějakých důvodů jen a pouze čtou... 😉
Prostě se rovnou přiznej, že to neumíš. Ušetříš si další ztrapňování v téhle diskusi.
>😁
Aha, takže zelený pako Polan, prohánějící Octavie TDI se svou dýchavičnou jednadvojkou, je ten pravej kadidát na to, aby mi něco radil?
To si myslíš, že tě já budu brát alespoň trochu vážně? Pro mě si obyčejný zelený pako, který by se mělo věnovat své práci a nežvanit za státní peníze každej den na internetových fórech. Ty jsi úplně zbytečná existence. :-!
Aha, takže zelený pako Polan, prohánějící Octavie TDI se svou dýchavičnou jednadvojkou, je ten pravej kadidát na to, aby mi něco radil?
To si myslíš, že tě já budu brát alespoň trochu vážně? Pro mě si obyčejný zelený pako, který by se mělo věnovat své práci a nežvanit za státní peníze každej den na internetových fórech. Ty jsi úplně zbytečná existence. :-!
Možná. Stále však mnohokrát lepší a užitečnější, než ty. 😄
Ty seš užitečnej leda tak sám pro sebe. :-!
Jinak jsi jen tupý zelený odpad.
Jinak jsi jen tupý zelený odpad.
Nebudem sa hádať, pretože MX5 som nejazdil, ale technické parametre občas vedia napovedať. 😄 A z týchto porovnaní minimálne vyplýva, že MX5 je v priemere o nejakých 200 kg ľahšia, teda čiastočne vie takto vykompenzovať neprítomnosť turba.
A já se klidně hádat budu, protože tu jednapětkovou MX mám projetou. Prostě to nejede. Tečka, konec diskuze. Testér ten pocit popsal velice trefně.
PS: Poslední kabriolet podobného ražení, co jsem zkoušel, bylo Z4 28i, uklidním tě, ten (dle mých požadavků) taky nejede. :-!
PS: Poslední kabriolet podobného ražení, co jsem zkoušel, bylo Z4 28i, uklidním tě, ten (dle mých požadavků) taky nejede. :-!
Žádná atmosféra nejede, když jí nevytočíš (řečí motorů o objemu pod 2 litry). To, že si s tou MX-5kou jezdil jako s naftovým motorem ještě neznamená, že je to pomalé auto. Jasně, není to trhač asfaltu ale reálně zase tak pomalá není. Možná se ti prostě jen pocitově zdá, že nejede ale ona ve skutečnosti celkem jede 😄
Proboha! Je to vcelku obyčejná jednapětka. Čekat od ní nějaký dramatický výkon nejde a taky se to potvrdí, když si to auto člověk projede. Je jedno jak a co řadíš, prostě tam není ten výkon (krouťák), ani papírový, ani reálný na silnici.
Tady se vůbec nic nezměnilo, každej chytrej jak atlas hub, každej má ("diskuzně") projetý kdejaký supersport, ale jak přijde na popis relity, tak tu místní pseudoznalci začnou leda střečkovat. >😁
Tady se vůbec nic nezměnilo, každej chytrej jak atlas hub, každej má ("diskuzně") projetý kdejaký supersport, ale jak přijde na popis relity, tak tu místní pseudoznalci začnou leda střečkovat. >😁
No hele Josefe, spousta lidi tvrdi, ze ta 1.5 je svymi vlastnostmi v kontextu dnesni doby dost neobycejna. Jinak by me zajimalo, kde jsi jo projel - sehnat nejakou totiz byl takrka nemozny ukol. Vsude meli dvoulitry
Můj kamarád v Pardubicích má dvoulitrovou novou MX-5ku a tvrdil mi, že 1.5ka vůbec nejela zle, takže mě tady připadá, že nás pan Josef spíš lakuje.
Pak z něj vyleze, že jel nějakou 1.5tku z 9Otek s kdovíjakou minulostí.... Vždyť jen útočí a slušně neumí diskutovat >😁 >😁 To ho neznáte? >😁
Tak pan Josef je mistni znamy provrzenec koncernu 😄 1.5 pry jede vyborne, mnoho lidi rika, ze ND je lepsi s 1.5 nez dvoulitrem. Navic se da pomerne snadno dostat na 150-160 koni ,to uz jsou devadesatky jak vysite.
Ty seš zase opačný extrém, že? 😄
Tak tady máš něco na uklidnění, jak dopadají Octávky, když chtějí závodit s Miatama.
[odkaz]
Tak tady máš něco na uklidnění, jak dopadají Octávky, když chtějí závodit s Miatama.
[odkaz]
Realita je taková: MX-5 1.5 má zrychlení z 60 na 120 kmh za 7,3 sekundy (klasická zrychlovačka na konci obce)
Octavia 1.4 tsi - 8 sek
Octavia 1.8 tsi - 7 sek
Octavia RS 230 - 5 sek
Takže když vezmeme nabídku motorů v současné oktávce, tak jediný motor, se kterým bys tu "neskutečně slabou" MX-5 s klidem předjel je RS, s 1.8 118 kW by ses před ní dostal tak po kilometru...
Octavia 1.4 tsi - 8 sek
Octavia 1.8 tsi - 7 sek
Octavia RS 230 - 5 sek
Takže když vezmeme nabídku motorů v současné oktávce, tak jediný motor, se kterým bys tu "neskutečně slabou" MX-5 s klidem předjel je RS, s 1.8 118 kW by ses před ní dostal tak po kilometru...
Kdyby to v realitě bylo tak, jako to máte v těch tabulkách... to by vám to potom sedělo...
Jenže, klasická "zrychlovačka" na konci obce vypadá asi tak, že se celou dědinu za někým vlečeš, a ten pak zrychlí tak na sedmdesát či osmdesát a než se ti otevře nějaký okno v protisměru tak čekáš. Až a jestli se dočkáš, máš plný ruce práce, abys vyhonil otáčky někam, kde budeš mít k dispozici nějaký výkon a mohl pořádně zrychlit.
Ale to tam nesmí být kopec, protože ta jednapětka je do kopce neskutečně zdechlá a absolutně ji chybí pružnost, cesta nesmí být hrbatá a děravá a pak tedy můžeš očkávat nějaký úspěch.
Kdybych si to sám nezkusil, tak bych tomu nevěřil... 😉
Jenže, klasická "zrychlovačka" na konci obce vypadá asi tak, že se celou dědinu za někým vlečeš, a ten pak zrychlí tak na sedmdesát či osmdesát a než se ti otevře nějaký okno v protisměru tak čekáš. Až a jestli se dočkáš, máš plný ruce práce, abys vyhonil otáčky někam, kde budeš mít k dispozici nějaký výkon a mohl pořádně zrychlit.
Ale to tam nesmí být kopec, protože ta jednapětka je do kopce neskutečně zdechlá a absolutně ji chybí pružnost, cesta nesmí být hrbatá a děravá a pak tedy můžeš očkávat nějaký úspěch.
Kdybych si to sám nezkusil, tak bych tomu nevěřil... 😉
Proč nám neustále musíš dokazovat, že fakt ani trošku neumíš řídit?
Pro tebe podřadit znamená "plný ruce práce" ?😄
Ale kamaráde, tohle fakt není Playstation... 😉
Nemusíš kopat jak malé děcko, prostě jsi napsal blbost a teď se to snažíš nějak zakecat. Faktem je že MX-5 1.5 "neopráší" každé běžné silnější auto, z nabídky oktávek (což se dá považovat za běžné auto) je to pouze RS, čili to zvládne auto běžné velikosti pouze s motorem 200 koní a víc. A to s tím kopcem je už úplný nesmysl, neovládáš základní znalosti fyziky.
Co vidím, tak jako malé děcka se mi tu snažíte okopávat kotníky akorát vy. >😁
Kdyby se tu měli bavit jen lidi, co to auto mají projeté, tak jsme v diskuzi tak čtyři a úplně v klidu. A nebyl by tu ani jeden z těch linkovačů tabulek. Toliko k realitě.
Faktem je, že 1.5 nejede, což zmiňoval trefně i testér a já mu dávám za pravdu. Prostě to tak je. A vy se tady klidně opupínkujte, ale tu krutou silniční realitu slabé MXky nijak neovlivníte.
😉
Kdyby se tu měli bavit jen lidi, co to auto mají projeté, tak jsme v diskuzi tak čtyři a úplně v klidu. A nebyl by tu ani jeden z těch linkovačů tabulek. Toliko k realitě.
Faktem je, že 1.5 nejede, což zmiňoval trefně i testér a já mu dávám za pravdu. Prostě to tak je. A vy se tady klidně opupínkujte, ale tu krutou silniční realitu slabé MXky nijak neovlivníte.
😉
[odkaz]
[odkaz]
nebo máš pocit že je to fake a výsledek nějaké miata konspirace?😄
[odkaz]
nebo máš pocit že je to fake a výsledek nějaké miata konspirace?😄
>😁
Ne, video fake rozhodne není. Ale je to z Holandska. Pokud bys tam někdy byl, věděl bys, že je to placka bez kopců.
A jak už jsem psal, zkus si to projet u nás, kde nějaký kopce máme a teprve potom zažiješ tu realitu jako já. >😁
Chlapci, nepřestáváte mě bavit! >😁
Nikdo z vás v tom nejel, ale každej z vás má jasno o tom, jak já kecám. Zoufalci. :-!
Ne, video fake rozhodne není. Ale je to z Holandska. Pokud bys tam někdy byl, věděl bys, že je to placka bez kopců.
A jak už jsem psal, zkus si to projet u nás, kde nějaký kopce máme a teprve potom zažiješ tu realitu jako já. >😁
Chlapci, nepřestáváte mě bavit! >😁
Nikdo z vás v tom nejel, ale každej z vás má jasno o tom, jak já kecám. Zoufalci. :-!
To co si zažil je jenom subjektivní pocit. Pokud mají dvě auta stejné zrychlení na rovině, tak ho mají stejné i v kopci.
Vím co jsem zažil. Celou dobu tu o tom píšu, že to NEJEDE!
Tabulkama tu šermujete vy a proto se směju. >😁
Tabulkama tu šermujete vy a proto se směju. >😁
Dle dostupných videí to při okreskových rychlostech jede stejně jako 150-170 koňové auto střední třídy, protože o půlku menší hmotnost, o 20% menší odpor vzduchu a o 15-20% lehčí převody.
A to je obyčejná octavia TDI. Nebereme li v potaz vlastnosti podvozku.
Tedy v podstatě obyčejné auto kdejakého obchoďáka, kterých jsou na cestách mraky.
A promiň, ale takhle výkonné auto já považuji za zcela obyčejné. Nic víc.
Jakýkoliv moderní šestiválec je o dimenzi dál.
Tedy v podstatě obyčejné auto kdejakého obchoďáka, kterých jsou na cestách mraky.
A promiň, ale takhle výkonné auto já považuji za zcela obyčejné. Nic víc.
Jakýkoliv moderní šestiválec je o dimenzi dál.
Tak tos měl říct, že to svý neustálý "vůbec to nejede" vztahuješ k modernímu šestiválci. Což je v benzínu nějakých 250kw. Tak seš holt zkušenej praktik, co na to říct, prostě borec, frajer. :yes:
Ne, vztahuji to ke zcela běžné zastoupeným vozidlům na našich cestách.
Šestiválce opravdu nejsou ničím výjimečným. Že je vy, je považujete za něco extra, či snad něco nedosažitelného, to je vaše realita - váš problém.
Šestiválce opravdu nejsou ničím výjimečným. Že je vy, je považujete za něco extra, či snad něco nedosažitelného, to je vaše realita - váš problém.
Nevím, zda se tu najde někdo, kdokoliv, kdo pochopil, co se snažíš říct.
Je nad slunce jasné i úplnému idi.otovi, že tenhle prcek s atmo čtyřválcem za tři čtvrtě míče nemůže jet podobně v porovnání s moderním šestiválcem (dostupným jen v prémii). Ale věřím, že takovouhle banalitu jsi nám sdělit nechtěl. To, že ty jsi zvyklý na daleko silnější auta, tím ses taky určitě chlubit nechtěl, protože jsi přirozeně skromný. Že bys nepochopil, že smysl toho auta není v absolutní rychlosti, tomu taky nevěřím.
Kde je tedy pointa?
Je nad slunce jasné i úplnému idi.otovi, že tenhle prcek s atmo čtyřválcem za tři čtvrtě míče nemůže jet podobně v porovnání s moderním šestiválcem (dostupným jen v prémii). Ale věřím, že takovouhle banalitu jsi nám sdělit nechtěl. To, že ty jsi zvyklý na daleko silnější auta, tím ses taky určitě chlubit nechtěl, protože jsi přirozeně skromný. Že bys nepochopil, že smysl toho auta není v absolutní rychlosti, tomu taky nevěřím.
Kde je tedy pointa?
Pointa je jasná snad každému idio-tovi. Jednapětka nejede.
Stejně jsem tu psal u představení Toyobaru, sklidil jsem stejný "úspěch", až po čase sem pár a časem jeste více lidí napsalo, že je to auto nejde.
Takže já si počkám, až přijde ten čas. A on přijde, kdy ostatní prozří. Třeba až a jestli si to auto sami projedou. >😁
Stejně jsem tu psal u představení Toyobaru, sklidil jsem stejný "úspěch", až po čase sem pár a časem jeste více lidí napsalo, že je to auto nejde.
Takže já si počkám, až přijde ten čas. A on přijde, kdy ostatní prozří. Třeba až a jestli si to auto sami projedou. >😁
Asi je vhodný si vše zasadit do souvislostí. On ani ten šestiválec s 250kw nejede. Když ho srovnám s nějakým dvanáctiválcem Ferrari. Ale kdo by to dělal, že? A kdo by srovnával Mx-5 s šestiválcem? No, někdo se našel.
Mx-5 s 1,5 bude na okruhu zdechlina. Ale někde na zatáčkovité okresce (kam daleko spíš patří) může někomu i tak zpotit záda.
Tvoje "Jednapětka prostě zoufale nejede a je tam spíš pro ostudu." je hloupý machrování.
Mx-5 s 1,5 bude na okruhu zdechlina. Ale někde na zatáčkovité okresce (kam daleko spíš patří) může někomu i tak zpotit záda.
Tvoje "Jednapětka prostě zoufale nejede a je tam spíš pro ostudu." je hloupý machrování.
To je tvůj pohled.
Má realita je taková, že když každej den jezdím se svým autem a pak sednu do takový jednapětky, tak prostě sedím v autě co nejede.
Nic víc v tom není.
Problém je, že tohle není jediné auto, ale to, kterým jezdím každej den. Na blbnutí mám zase jiné. A to už pak fakt nemá smysl nic psát. O to víc tobě. >😁
Má realita je taková, že když každej den jezdím se svým autem a pak sednu do takový jednapětky, tak prostě sedím v autě co nejede.
Nic víc v tom není.
Problém je, že tohle není jediné auto, ale to, kterým jezdím každej den. Na blbnutí mám zase jiné. A to už pak fakt nemá smysl nic psát. O to víc tobě. >😁
To snad ani nepotrebuje komentar.
Este ma pouc, ktore ze to auto v cenovej kategorii MX-5 1.5 ma tu tvoju pozadovanu pruznost a nie je do kopca neskutocne zdochle?
Este ma pouc, ktore ze to auto v cenovej kategorii MX-5 1.5 ma tu tvoju pozadovanu pruznost a nie je do kopca neskutocne zdochle?
A zase ty prachy.
Je mi to jedno.
Já jen napsal, že jednapětka nejede a spousta plakátových kovbojů se tu může zvencnout.
Chlapci, váš problém.
Ale to auto stejně nepojede, ani když ho tu do krve budete obhajovat. Sundejte klapky z očí, začněte myslet.
Je mi to jedno.
Já jen napsal, že jednapětka nejede a spousta plakátových kovbojů se tu může zvencnout.
Chlapci, váš problém.
Ale to auto stejně nepojede, ani když ho tu do krve budete obhajovat. Sundejte klapky z očí, začněte myslet.
Cize prachy nie su podstatne, takze ak napises: "auto XY nejede", tak je to myslene v absolutnej rovine, chapem to spravne?
Stale si mi ale nepovedal ake auto uz podla teba ide! Vieme len, ze Mazda MX5 a BMW Z4 28i to nie je.
Stale si mi ale nepovedal ake auto uz podla teba ide! Vieme len, ze Mazda MX5 a BMW Z4 28i to nie je.
Tak Z4 28i se stovkou za 5,7......... to bych sem netahal, to fakt nejede >😒] 😉
Chlapci, pokud jste odsouzeni jezdit jen s čtyřválcem, tak mě nemáte šanci pochopit.
PS: Třeba takový Jaguar Convertible jede velmi slušně. 😉
PS: Třeba takový Jaguar Convertible jede velmi slušně. 😉
Ale prd, Jaguar Covertible který? Protože spousta kabrioletů od Jaguaru taky ,,nejede,,. Čím vlastně jezdíš Ty? Mimochodem, pokud je to VW, tak mu děláš asi stejnou službu, jako Kharl dělá elektromobilům.
VW jsem nikdy neměl, nemám a dá li bůh, nikdy mít ani nebudu. :-!
Samozřejmě mám na mysli současný F-Type.
Samozřejmě mám na mysli současný F-Type.
:yes: pro benzínový motor platí 3 pravidla: točit, točit a točit. 😉
No jo, ale to není závada, jak se dnes mnozí domnívají. 😉
Pro Josalita to je závada. Proto mu taky vyhovuje testování na auto.cz, kde se testuje pružné zrychlení na pevný převodový stupeň. Hezky to vystihla tabulka, kterou sem dal někdo pár příspěvků nademnou. Dovolím si z toho vytáhnout pár čísel ze srovnání Mazda MX-5 1.5i (131 koní)vs Škoda Octavia 2.0TDI (150 koní)😒br />
pružné zrychlení z 80 na 120 na 4. převodový stupeň 8,1 vs 7,3 (vteřin)
pružné zrychlení z 80 na 120 na 5. převodový stupeň 11,3 vs 10 (vteřin)
pružné zrychlení z 80 na 120 na 6. převodový stupeň 16,6 vs 12,5 (vteřin)
jeden by si mohl myslet, jak je to auto pomalé... ale
pružné zrychlení z 80 na 120 na libovolný převodový stupeň 5,4 vs 5,9 (vteřin)
A o tom to je. Atmosféra jede, jen se musí točit. Což někdo nedělá a svádí to pak na motor. Přitom za to může ten článek mezi volantem a sedačkou 😄
pružné zrychlení z 80 na 120 na 5. převodový stupeň 11,3 vs 10 (vteřin)
pružné zrychlení z 80 na 120 na 6. převodový stupeň 16,6 vs 12,5 (vteřin)
jeden by si mohl myslet, jak je to auto pomalé... ale
pružné zrychlení z 80 na 120 na libovolný převodový stupeň 5,4 vs 5,9 (vteřin)
A o tom to je. Atmosféra jede, jen se musí točit. Což někdo nedělá a svádí to pak na motor. Přitom za to může ten článek mezi volantem a sedačkou 😄
jenomže slaboučkej atmosférickej motor prostě nepojede, ať ho kdo točí, jak chce, doby benzínu E2 jsou nenávratně pryč...
V lehkém autě a s lehkýma převodama pojede velice slušně.
Ne, nepojede.
Ale pokud je tvá realita v tvém autě obyčejný čtyřválec, tak docela chápu i to, že budeš považovat jednapětku za kdoví jaký žihadlo. >😁
Ale pokud je tvá realita v tvém autě obyčejný čtyřválec, tak docela chápu i to, že budeš považovat jednapětku za kdoví jaký žihadlo. >😁
Ne,mám doma dva šestiválce, jeden má 170 koní a druhý 200 koní, s tím jedním bych MX-5 s 1,5 nejspíš nepředjel,s tím druhým tak tak.
A to je co za chcíplotiny?
Já mám doma taky šestiválec, ale ten má o sto kolbyl víc.
PS: poslední šestiválec co jsem měl a měl 170 koní, byla Vectra, ale to je už víc jak 20 let!
Já mám doma taky šestiválec, ale ten má o sto kolbyl víc.
PS: poslední šestiválec co jsem měl a měl 170 koní, byla Vectra, ale to je už víc jak 20 let!
A jakou to má souvislost s tím o co se přeme? Jo aha, žádnou, nemáš argumenty a tak útočíš a obracíš řeč jinam😄
EDIT: A pokud máš tu drzost porovnávat JAKÝKOLIV šestiválec bez ohledu na jeho objem, tak se asi fakt nemáme o čem bavit.
EDIT: A pokud máš tu drzost porovnávat JAKÝKOLIV šestiválec bez ohledu na jeho objem, tak se asi fakt nemáme o čem bavit.
Tys ale tu větu vytrhnul z kontextu. V testu je psáno, že tě 1.4 TDI bude šikanovat při ležérním stylu jízdy a s tím u 1.5 nelze než nesouhlasit, protože to je motor, který jede až nahoře.
Ak pojdes lezerne, tak ta predsa bude ta 1.4 TDI sikanovat aj keby si sedel v Audi RS6, nie?
Ak ale vodic Mzdy ked normalne podradi a prida, tak aj ta 1.5 bude dynamicky na urovni 2.0 tdi. Nejak mi unika pointa. Lezerna jazda predsa neznamena, ze vodic je uplne neschopny podradit az to bude chciet!
Ak ale vodic Mzdy ked normalne podradi a prida, tak aj ta 1.5 bude dynamicky na urovni 2.0 tdi. Nejak mi unika pointa. Lezerna jazda predsa neznamena, ze vodic je uplne neschopny podradit az to bude chciet!
Berete to moc doslova. Spousta lidí používá kabriolet k uvolněnému ježdění a točit motor do červeného nemají v oblibě... Ta věta zkrátka říkala, že s 1.4T ve Fiatu se jim bude žít mnohem lépe. Nehledal bych za tím žádné konspirační teorie.
No, na druhou stranu, není konkurentem té turbínky spíš už dvoulitr? Nakonec, i podle testu je do dvou tisíc fiatí turbínka mrtvá, takže točit se musí obojí.
Ja samozrejme nerozporujem, ze turbo bude zivejsie a celkovo bude uzivatelsky privetivejsie pri nejakom beznom presune (aj na tu peknu okresku sa treba nejak dostat, ze 😄 )
Vadia mi tieto kecy, ako to neide a ze bude brzda.
Nebude! Samozrejme ako klasicke atmo motory z 90. rokov sa citi dobre v pasme ~2500 ot. pre bezne jazdenie, ale ma krasne poskladane prevody, takze sa nebude zbierat z tych otacok uplne inak ako nejake bezne 100 konove auto co sa asi snazili poniektory naznacit (vid Fabia 1,4 tdi). Dokonca lepsie ako nejaka 1.2 T z beznych cruising otacok (~1700 alebo kolko to je)
Kto s tym bude jazdit v 1500 otackach ako s velkou atmosferou a nepodradi, tak bude sklamany ale je to skor jeho chyba.
PS. tykajme si na webe 😉
Vadia mi tieto kecy, ako to neide a ze bude brzda.
Nebude! Samozrejme ako klasicke atmo motory z 90. rokov sa citi dobre v pasme ~2500 ot. pre bezne jazdenie, ale ma krasne poskladane prevody, takze sa nebude zbierat z tych otacok uplne inak ako nejake bezne 100 konove auto co sa asi snazili poniektory naznacit (vid Fabia 1,4 tdi). Dokonca lepsie ako nejaka 1.2 T z beznych cruising otacok (~1700 alebo kolko to je)
Kto s tym bude jazdit v 1500 otackach ako s velkou atmosferou a nepodradi, tak bude sklamany ale je to skor jeho chyba.
PS. tykajme si na webe 😉
1,5 možná, ale je potřeba mít na paměti, že s 1,5 atmo se i při ležérní jízdě prostě pod nějaký 2,2 - 2,3 tis. otáček prostě nejezdí /pokud ji nechceš mít zakarbonovanou a zdechlou/.
To je prostě tím, že jsi to neocitoval celé.
Jenže když nechcete sportovat, můžete s fiatem jezdit ležérně, aniž na vás budou blikat dieselové passaty. Na to u MX-5 zapomeňte. V ní vás při stejném jízdním stylu budou s trochou nadsázky šikanovat i řidiči trojkových fabií 1.4 TDI.
Z toho je snad jasné, co chtěl autor říct - dokud budeš auto držet pod krkem, tak je všechno v pořádku. Jakmile se ale zapomeneš a pustíš se do předjíždění na pětku, tak je ve výhodě Fiat. Sám si můžeš rozhodnout, jestli ti takové chování vyhovuje nebo ne, ale já vím moc dobře o čem autor píše.
Jenže když nechcete sportovat, můžete s fiatem jezdit ležérně, aniž na vás budou blikat dieselové passaty. Na to u MX-5 zapomeňte. V ní vás při stejném jízdním stylu budou s trochou nadsázky šikanovat i řidiči trojkových fabií 1.4 TDI.
Z toho je snad jasné, co chtěl autor říct - dokud budeš auto držet pod krkem, tak je všechno v pořádku. Jakmile se ale zapomeneš a pustíš se do předjíždění na pětku, tak je ve výhodě Fiat. Sám si můžeš rozhodnout, jestli ti takové chování vyhovuje nebo ne, ale já vím moc dobře o čem autor píše.
Stejně ideální je dvoulitr, který má síly na lehké auto dost a pod 2000ot není mrtvý.
No ze bude fiat vymaklejsi a drahsi sa dalo cakat, ale zamrzi ze neponuka silnejsi motor ako mazda ked uz ma to turbo, trochu poladit ho mohli. Jasne toto nie je auto primarne o vykone, ale bol by to dobry argument preco vziat fiat.
Ty fakt neznáš verzi Abarth? 😄
Ty neznas aky ma vykon? 10 koni plus, to je nejaky rozdiel? Aby to stalo za rec mal by mat aspon takych 200 koni, inak je to len o chlp lepsie proti mx5 2.0
No já vím, že má 125 kW, tj. 170 k, což je myslím pěkný nášup a pro tak lehkou zadokolku naprosto dostatečné. A navrh k tomu dostaneš ještě výfuk s fantastickým zvukem, matově černou kapotu a další lahůdky. Holt nesmíš hned věřit všem údajům, které autor v článku na auto.cz plácne. Stačí se podíval na oficiální stránky Abarthu! 😄
Nehovorim ze je to malo na take auto, ale zeby z toho bol niekto odvareny... Topmodel celej znacky by si zasluzil viac.
Je jen škoda, že Fiat nepropagoval dostatečně svou milou Barchettu a bez náhrady zastavil její výrobu. Jízdní hraní si s předním pohonem s motorem napříč má svá jiná kouzla než klasická koncepce. Té se obecně přeci Fiat dlouho držel, až na Auto Bianchi ještě pod vedením Dante Giacosy vypiplal přední pohon s motorem napříč, aby pak hned s typy Fiat 127,128 triumfoval Vozy roku v době, kdy to mělo ještě technickou cenu.
Poznámka - překlep v článku: Togliatti.
Poznámka - překlep v článku: Togliatti.
- vyzkoušel jsem a nepřijde mi malé. Nakonec podélné míry zde v článku to potvrují. Vlez do auta a výlez z něj je samozřejmě obtížný jako do a z každého správného nízkého roadsteru 😄.
Délka sedáku přes 600 mm bude asi překlep - má být zřejmě přes 500 mm.
Délka sedáku přes 600 mm bude asi překlep - má být zřejmě přes 500 mm.
Já ty nářky na nedostatek místa taky nechápu - mám 180 cm a v áčkové MX-5, která je ještě menší sedím tak, že mám za sedákama 10-12 cm..Možná proto že sedím tak jak se má a ne v pololeže s propnutýma loktama..
To ti musí hlava trčet půl metru nad rám, ne? Jinak NA na tom s místem není oproto ND nikterak zle.
Překvapivě netrčí,ani se nedotýká střechy😄 Za sedačkou mám 10 cm, když ji posunu víc tak už musím mačkat spojku špičkou a natahovat se po řadičce, ruce mám pokrčené tak jak mají být, ne natažené jak bývá často vidět...
Záleží na Tvojich rozmeroch. Mne s mojimi 193 cm trčala hlava nad úroveň rámu horného okna, radšej som sa ani nepokúšal zatvoriť strechu. Tých 180 cm bude také maximum na pohodlné vlezenie sa.
A to byl sedák už nejníž?
tieto vozy su skutocne len pre konfekcne postavy... ja som sedel v druhej generacii v MX5ke na jednom starsom autosalone u nas v ke ( ked este boli take tie lokalne 2-3 dnove vystavy aut u nas pri "blsaku" roky dozadu ) ... a skoro som sa do nej nezmestil a to mam 75kg a 177cm vysku teda docela klasicke rozmery.. po nasadnuti som ale mal pocit ze je to uzke a male a ram okna som mal len tesne nad hlavou ... neviem ako tato nova MX5ka ( asi uz bude kusok vacsia ako tie starsie ) ale tieto vozy su proste fakt "nadoraz" ( aj barchetta bola malicka .. v podstate este mensia ako tento novsi spider ) ... tu v tychto kabriach mas este menej miesta ako v nejakom tom minivoze matize kde sa voci MX5 citis zrazu ako v nejakom priestornom MPVecku ...
Tobě trčí hlava i z Jumbo Jetu! >😁
Stejný pocit jako jsem měl v Hondě S2000. >😁
Tu vídám pravidelně před kanceláří a nestárne ani o ťuk. Úžasné auto! :yes:
Je. Jen se do ní slušně nedostanu. Stejně jako do Elise. >😁
Tak jen mlsně koukám. 😉
Tak jen mlsně koukám. 😉
Elise mám k dispozici na konci července, taaaakhle se těším >😁 :yes:
S2000 je presne ten typ auta ktore je naopak z roka na rok krajsie a vzacnejsie 😉 :yes😒br />
neskutocna masina... uz som to tu asi pisal ale napisem to opat ze moj ujo kedysi vyhral v nejakej sutazi v casaku predvadzaciu jazdu prave s hondou S2000 .. uz je to samozrejme hodne davno ... ale pamatam si ako vravel ze ked s tym ten sofer pridal.. aby mu ukazal aky to ma vykon a ako sa s tym jazdi tak sa nevedel pomaly ani nadychnut 😉
neskutocna masina... uz som to tu asi pisal ale napisem to opat ze moj ujo kedysi vyhral v nejakej sutazi v casaku predvadzaciu jazdu prave s hondou S2000 .. uz je to samozrejme hodne davno ... ale pamatam si ako vravel ze ked s tym ten sofer pridal.. aby mu ukazal aky to ma vykon a ako sa s tym jazdi tak sa nevedel pomaly ani nadychnut 😉
Myslim, ze ujo nedychal spis z celkove atmosfery, nez z vykonu 😄 S2000 nijak brutalni akceleraci nema. Ted urcite slapnu do vosiho hnizda, ale dynamicky si nema s takovou MX-5 ND 2.0 moc co vycitat. Kouzlo S2000 je jinde. To auto je syrove a neskutecne mechanicke. A zada ridice s velkym R. Pro me to je zazitkove nejlepsi auto, co se da sehnat do 700 tisic. :yes:
Hlavně nemá jednapětku. :-!
tak ten ujo bol mozno celý život odkojený zrýchlením Š 1000MB,alebo skôr starými Octaviami. Zrýchlenie ma S2000 slušne ale nie dychberúce,to tam robí možno ten rámus a pocit motora vo vysokých otáčkach. Na S 2000 je najlepšia prevodovka,skrátka úžasná.
aj na SŠ moto pri zrýchlení som sa v poho nadychoval,mozno bez prilby by bol problémik
aj na SŠ moto pri zrýchlení som sa v poho nadychoval,mozno bez prilby by bol problémik
sofer dialkoveho atobusu... tak vies >😁 ze taka s2000 zrazu potom uz berie dych .. to je jasne
ja som s najlepsie zrychlujucim autom jazdil v podstate s RAVkou prvej generacie s 2.0 benzin ... ta mala okolo 10s zrychlenie ( ked tak rozmyslam )... lebo pajera su uz hodne pomalsie v tomto... lancer s 1,6 ma uz okolo 11,1s .. moje polo ma teraz 10,8s ... starucke pola 44kw maju dokonca az 14s... felda 1,6 mala 12s... 1,3ka zase 13,2s .... fabia s htp vo firme mala az okolo 14-15s... takze paradoxne dnes uz 20 rocne benzinove SUVecko bolo najlespsie zrychlujuce auto ktore som doteraz soferoval ( mal som sice aj rapida a astru ako nahradne vozy parkrat pred par rokmi v rukach ale tie tiez pod 10s asi nesli... boli to take beznejsie verzie )
ja som s najlepsie zrychlujucim autom jazdil v podstate s RAVkou prvej generacie s 2.0 benzin ... ta mala okolo 10s zrychlenie ( ked tak rozmyslam )... lebo pajera su uz hodne pomalsie v tomto... lancer s 1,6 ma uz okolo 11,1s .. moje polo ma teraz 10,8s ... starucke pola 44kw maju dokonca az 14s... felda 1,6 mala 12s... 1,3ka zase 13,2s .... fabia s htp vo firme mala az okolo 14-15s... takze paradoxne dnes uz 20 rocne benzinove SUVecko bolo najlespsie zrychlujuce auto ktore som doteraz soferoval ( mal som sice aj rapida a astru ako nahradne vozy parkrat pred par rokmi v rukach ale tie tiez pod 10s asi nesli... boli to take beznejsie verzie )
tak to je potom jasné >😁
ty by si sa mal tiež prieviezť na niečom normálnom
ty by si sa mal tiež prieviezť na niečom normálnom
>😁 :yes😒br />
tak to hej.. zatial len same klido pido vznasadla 😉 ... ale tak soferovat pajero alebo L200 je nahodou vzruso.. prislo mi to zabavnejsie ako napriklad agilnejsi lancer ci terajsie polo .. neviem no... zase az tak v praxi sa nepretrekam len konstatujem ze fakt asi pod 10s som este papierovo nesiel.... RAVka bola ale hodne ziva to pamatam . ta mala paradny odpich aj bola zabavna ... to dnes mnohe silnejsie vozy uz take nie su... kedze kdejake eko normy a su aj vahou tazke a tak jedno s druhym proste... RAVka bola delo.. ta na tu dobu poprehanala aj bezne osobaky to si pamatam jak som s nou siel sice len kusok ale to bola ziva mrstna bugina .. ta dnesna RAVka uz asi taka nebude .. a aj moje polo mi pride jazdecky docela nuda... sice to "jede" ale tak nejak v tom kludne popritom aj zaspis.. sranda hmm >😁 :😉
PS: ujo mal dlhe roky stvorocko ladu 1600 rocnik 77 ( este ako deti sme s nou boli v 93tom aj pri mori v caorle v italii .. tych 140 dala v rakusku a pekne sa drzala aj rychlych kamionov >😁 ) ... takze ked takyto 60tnik presadol zrazu do S2000 ... to tazko predychat jasne... ale mal zazitok aspon no... ako profeionalny sofer to vyhral ten "spravny" da sa povedat :yes:
tak to hej.. zatial len same klido pido vznasadla 😉 ... ale tak soferovat pajero alebo L200 je nahodou vzruso.. prislo mi to zabavnejsie ako napriklad agilnejsi lancer ci terajsie polo .. neviem no... zase az tak v praxi sa nepretrekam len konstatujem ze fakt asi pod 10s som este papierovo nesiel.... RAVka bola ale hodne ziva to pamatam . ta mala paradny odpich aj bola zabavna ... to dnes mnohe silnejsie vozy uz take nie su... kedze kdejake eko normy a su aj vahou tazke a tak jedno s druhym proste... RAVka bola delo.. ta na tu dobu poprehanala aj bezne osobaky to si pamatam jak som s nou siel sice len kusok ale to bola ziva mrstna bugina .. ta dnesna RAVka uz asi taka nebude .. a aj moje polo mi pride jazdecky docela nuda... sice to "jede" ale tak nejak v tom kludne popritom aj zaspis.. sranda hmm >😁 :😉
PS: ujo mal dlhe roky stvorocko ladu 1600 rocnik 77 ( este ako deti sme s nou boli v 93tom aj pri mori v caorle v italii .. tych 140 dala v rakusku a pekne sa drzala aj rychlych kamionov >😁 ) ... takze ked takyto 60tnik presadol zrazu do S2000 ... to tazko predychat jasne... ale mal zazitok aspon no... ako profeionalny sofer to vyhral ten "spravny" da sa povedat :yes:
Novodobý Fiat 124 Spider je zajisté parádní auto, hezčí než MX-5. Mohlo by mu to ale slušet ještě mnohem víc, kdyby při takto prodloužených převisech dostalo tak o 10-15 cm delší rozvor. To by navíc prospělo také délce kabiny, za zadními sedačkami by vznikl odkládací prostor, jako tomu bylo v případě historického předchůdce. Tomu by pak nová verze mnohem více odpovídala i vzhledově. Bohužel je ale něco takového čírá utopie, musela by se změnit nejen podlaha a zadní blatníky, ale také centrální nosník mezi převodovkou a rozvodovkou. Ale byla by to nádhera a navíc by se pak Fiat od MX-5 opravdu výrazně lišil. :-!
I tak se auto Mazdě a Fiatu moc povedlo :yes:
barchetta bola za mna lepsi pocin na svoju dobu ako teraz 124 spider.. ktory je takou prerastenou MX5kou ... nevyzera vyslovene zle ale fiat je znacka ktora ma na to aby postavila vlastne paradne kabri👋roadster... ako pise Arese... tak o 10cm vacsi razvor.. k tomu nejaky napaditejsi interier a la italia a mohlo to auto byt aj charizmou aj akymsi technickym zakladom a genmi uz uplne inde .. skoda ... uspech ale asi mat bude zvlast v amerike kde by tento muscle dizajn fungovat mohol ... auto ma ale za mna velky predny aj zadny previs ... takze asi bude skor na plavnejsie jazdy po riviere okolo monaka ako ostre prejazdy zakrutami v pyrenejach .. neviem.. .. mazda ale uz na foto posobi agilnejsie a nepochbyujem ze z tejto dvojice bude na aj na okrske jasne lepsia ... kazdopadne ale aspon tu mame dalsie otvorene auto na scene... kedze je ich dnes stale este ( alebo skor uz ) ako safranu... pritom kedysi ich bolo podstatne viac ...
Barchetta byla fakt taková lodička... mně se teda zase tolik nelíbila. To Fiat Coupe měl pro mě větší osobnost. Ale když se bavíme o autě tohodle typu, tak je klasická koncepce jasná volba.
Tak nebo tak... Barchetta byl Fiat, tohle je Mazda.
Jestli "na to Fiat má"... myslím, že má aktuálně naléhavější problémy.
Tak nebo tak... Barchetta byl Fiat, tohle je Mazda.
Jestli "na to Fiat má"... myslím, že má aktuálně naléhavější problémy.
ten maly razvor je citelny hlavne pri pohlade zboku.... 2310 mm je dnes uz ozaj na 4m dlhe auto proste malo ( ved to je na urovni mini pandy ) ... pricom dlzku to auto ma ako nove polo alebo ibiza ci clio... teda uz jasne cez 4m.... mozno aspon tych 2,4m to uz mohlo mat ale tak je to proste podvozok kratsej MX5ky .. s tym nejde asi nic robit... chcelo by to na tak masivne auto uz jednoznacne vlastny podvozok
inak aj preto sa mi mazda MX5 paci viac ze pri zhodnom razvore ma dlzku len 3915mm ( co je o celych 14 centi menej ) takze nema take megaprevisy a posobi daleko vyvazenejsie a akosi lahsie svojou kasnou .. ten spider mi pride nieco ako octavia I.. proste velke auto postavene bohuzial na relativne malych zakladoch... MX5 je v tomto smere daleko vyvazenejsia a ziskala aj 5 hviezd v teste zatial co spider "len" 4 hviezdy ... ale nejde tu o hviezdy teraz ... proste MX5 je kasnou stihlejsia kratsia a nie je tak hmotou masivna na predok ani na zadok ... paci sa mi proporcne viac takze za mna original MX5 2.0 skyactive [odkaz] z tejto dvojice :yes: ale v takej amerike urcite tento muscle spider od fiata co to tiez isto preda 😉 :yes😒br />
PS: mat razvor aspon takej fabie tak by ten spider mal uz ine proporcie suhlas ... takto ale posobi moc prerastene na tom malom podvozku [odkaz] aj tie kola mi pridu nejak viac utopene v kasni ako pri mazde... kedze spider asi bude aj sirsi ako MX5 ... aspon teda vizualne za mna MX5 je z tejto dvojice vyzera prirodzenejsie a lepsie :yes:
inak aj preto sa mi mazda MX5 paci viac ze pri zhodnom razvore ma dlzku len 3915mm ( co je o celych 14 centi menej ) takze nema take megaprevisy a posobi daleko vyvazenejsie a akosi lahsie svojou kasnou .. ten spider mi pride nieco ako octavia I.. proste velke auto postavene bohuzial na relativne malych zakladoch... MX5 je v tomto smere daleko vyvazenejsia a ziskala aj 5 hviezd v teste zatial co spider "len" 4 hviezdy ... ale nejde tu o hviezdy teraz ... proste MX5 je kasnou stihlejsia kratsia a nie je tak hmotou masivna na predok ani na zadok ... paci sa mi proporcne viac takze za mna original MX5 2.0 skyactive [odkaz] z tejto dvojice :yes: ale v takej amerike urcite tento muscle spider od fiata co to tiez isto preda 😉 :yes😒br />
PS: mat razvor aspon takej fabie tak by ten spider mal uz ine proporcie suhlas ... takto ale posobi moc prerastene na tom malom podvozku [odkaz] aj tie kola mi pridu nejak viac utopene v kasni ako pri mazde... kedze spider asi bude aj sirsi ako MX5 ... aspon teda vizualne za mna MX5 je z tejto dvojice vyzera prirodzenejsie a lepsie :yes:
"ten maly razvor je citelny hlavne pri pohlade zboku.... 2310 mm je dnes uz ozaj na 4m dlhe auto proste malo" ty fakt nechapes, ze prave taketo veci robia to aut👋auta tym, cim je ?
Atmosfericky motor s rychlou reakciou, mala vaha, dobre rozlozenie hmotnosti, zadny pohon a kratky razvor. Fakt nemusis vsetko zakazdym porovnavat s tym Polom 😄
Atmosfericky motor s rychlou reakciou, mala vaha, dobre rozlozenie hmotnosti, zadny pohon a kratky razvor. Fakt nemusis vsetko zakazdym porovnavat s tym Polom 😄
Italové si opět zahrávají s cenou. Zřejmě jsou tak ve společném projektu domluveni, že Mazda bude ta puristická klasika a Fiat řekněme bohatší stylař, ale Fiat si nemůže dovolit prodávat a auta za 3/4 milionu. A to říkám navzdory tomu, že poslední dobou se Fiat family hodně snaží a produkuje zajímavá auta
Na druhou stranu, na to že je to nováček, tak jsou prodejně solidní. V EU zhruba poloviční prodeje co MX5, v zámoří třetinové.
Být levnější, tak je to hit. Designem mají navrch a pro běžného uživatele je i technika příznivější.
Na druhou stranu, na to že je to nováček, tak jsou prodejně solidní. V EU zhruba poloviční prodeje co MX5, v zámoří třetinové.
Být levnější, tak je to hit. Designem mají navrch a pro běžného uživatele je i technika příznivější.
Zdieľam Tvoj názor, Fiat v jeho súčasnej trhovej situácii nie je značkou, ktorá si môže pýtať podstatne viac peňazí, ako Mazda. Ale je pravda, že dve 124ky som už videl (ale v Rakúsku, nie u nás).
No ono narazit v Čechách na novou Miatu taky není běžná věc. Mustangů potkávám "stáda", MX-5 ND bych spočítal na prstech jedné ruky po 30 letech práce v truhlárně. 😄
No ono nové Miaty se u nás nikdy neprodávaly ve velkém, drtivá většina se jich sem dostala coby ojetiny, takže za nějakých deset let jich tady bude dost😄
To je pravda. Ale i v Německu se za ní vždycky otočím, zatím jich tam je poměrně málo. Co si vybavuju - všechny červené 😄
myslím, že na to pozreli ako na retro štýlovku podobne ako 500 a tak aj nastavili cenu. Nepríde mi to blbosť. Skôr je problém so stratégiou fiatu, raz úžasné retro kúsky, raz takmer lovkost, potom sa ťažko vyťahujú z vrecka takéto prachy za značku, ktorá púšťa tipá a argá.
A hned tak je tu ani neuvidíš. Uvedení na trh v září, první auta dodána na podzim na showroomy a hned prodána, částečně dokonce zase za hranice, protože "nejsou". Čekací doba 7 měsíců (až 9). Takže ti, co si to hned v září objednali, teprve teď možná dostávají klíče. Ti, co si to nejprve chtěli aspoň projet, ještě čekají.
Je to tak. Za 1-4/2017 v Evropě Miata nějakých 5.900 ks, 124 Spider cca 3.000 ks. To rozhodně není špatný.
Na dvojce Miata / Fiata oceňuju hlavně to, že každé auto má svůj styl. Fiat není jen překabátěná Mazda, ale hraje na ležérnější a stylovější notu. Miata je sportovní hračka. :yes:
V americe už najdeš i tohle😒br />
[odkaz]
.... hmm tak ten odkaz nefunguje. Je tam spider předělaný se znáčky ferrari.
.... hmm tak ten odkaz nefunguje. Je tam spider předělaný se znáčky ferrari.
...hvězdářům z redakce bych radil jediné. Ať se porozhlédnou, kdo další z evropských mainstreamových výrobců nabízí hravý roadster nebo kupé s RWD a zrychlením na 100 sub 8 za třičtvrtě míče.
Už sám fakt, že budou hledat, drbat se na hlavě a stejně nebudou schopni napsat nic je na 4* a ostatní je bonus.
Tahle auta prostě nejsou! Sláva Toyobaru, sláva MaFiatu! Doba, kdy budeme jen bzučet v elektromobilech není zase tak daleko a my tu máme pár kousků pro ty, co jízdu vnímají jinak než odvoz sebe sama/rodiny/zavazadel z bodu A do bodu B.
Poměr váha/výkon dokáže jakékoliv lamě zvyklé u svého FWD/AWD jen šlápnout na plyn za zatáčkou pořádně orosit když poprvé šlápne na plyn tam kde nemá. Všem ostatním vykouzlí úsměv nad tím, jak se chová řízení nezatížené silami přenosu výkonu.
K tomu se dá napsat jediné: Fiatu, Mazdě, Subaru a Toyotě patří v rámci mainstreamu obrovský dík za to, že ať už společně nebo každý zvlášť našli dostatečně velké koule na to, aby šli s kůží na trh.
Za sebe tedy říkám F124 BRAVO! :yes:
Už sám fakt, že budou hledat, drbat se na hlavě a stejně nebudou schopni napsat nic je na 4* a ostatní je bonus.
Tahle auta prostě nejsou! Sláva Toyobaru, sláva MaFiatu! Doba, kdy budeme jen bzučet v elektromobilech není zase tak daleko a my tu máme pár kousků pro ty, co jízdu vnímají jinak než odvoz sebe sama/rodiny/zavazadel z bodu A do bodu B.
Poměr váha/výkon dokáže jakékoliv lamě zvyklé u svého FWD/AWD jen šlápnout na plyn za zatáčkou pořádně orosit když poprvé šlápne na plyn tam kde nemá. Všem ostatním vykouzlí úsměv nad tím, jak se chová řízení nezatížené silami přenosu výkonu.
K tomu se dá napsat jediné: Fiatu, Mazdě, Subaru a Toyotě patří v rámci mainstreamu obrovský dík za to, že ať už společně nebo každý zvlášť našli dostatečně velké koule na to, aby šli s kůží na trh.
Za sebe tedy říkám F124 BRAVO! :yes:
Jo. On ho tedy evropský mainstreamový výrobce nechává vyrábět v Hirošimě... ale i když nedefinuješ ta kritéria tak úzkostlivě, tak bude ten seznam dost krátký.
To je přece jedno, má svébytnou karoserii i motory. Je to Fiat a základ neřeším.
Z pohledu kupce je to jedno... dokonce by se dalo napsat, že Fiat vyrobený v Japonsku je něco, na co dlouhé generace fanoušků čekaly >😒]
Když ale dáváš důraz na nabídku evropského mainstreamu, tak pro mě je tohle holt evropský mainstream tak napůl.
Když ale dáváš důraz na nabídku evropského mainstreamu, tak pro mě je tohle holt evropský mainstream tak napůl.
Upřímně, ať to tak udělá PSA, Renault, Ford...lehké zadokolky mají svůj potenciál.
Todleto je pro mě záhada.. proč to nedělá víc značek. Oni to maj samozřejmě dobře spočítaný, ale ať mi neřikaj, že neni vůbec poptávka po malejch, relativně levnejch sporťáččích. Soused si teďkonc sehnal Speedstera a byť už je to kapku extrém, je to nádhera.
Problém je, že takový auto se nedá vyrobit levně. Nepoužiješ svou modulární platformu, náklady na vývoj musíš pokrýt z malého počtu prodaných aut a tak.
Toyobaru i MX-5 těží z toho, že to auto prodávají jinde. Když se podíváš na evropská čísla, tak je celkem jasné, proč se do toho výrobci s těžištěm prodejů v Evropě moc nehrnou.
Toyobaru i MX-5 těží z toho, že to auto prodávají jinde. Když se podíváš na evropská čísla, tak je celkem jasné, proč se do toho výrobci s těžištěm prodejů v Evropě moc nehrnou.
Nojo. Mně to může bejt koneckonců jedno, stejnak nemám prachy😊
Tak to já taky ne, respektive... neobhájil bych si sám před sebou, kdybych dal 800 za hračku, kterou vytáhnu jednou do měsíce. Proto jsem nakonec prodal RX-8. Ale už mě zase svrbí prsty... jeté BRZ se pomalu dostávají k 400t... a to už by se dalo 😄
[odkaz]
PS: Jo, vím, tohle je zrovna 500, ale dá se najít i levnější
PPS: To je mimochodem přesně ten problém - najít cílovku, co má dost peněz a zároveň času na to bavit se ježděním v autě 😄
[odkaz]
PS: Jo, vím, tohle je zrovna 500, ale dá se najít i levnější
PPS: To je mimochodem přesně ten problém - najít cílovku, co má dost peněz a zároveň času na to bavit se ježděním v autě 😄
Chápu, že si musím připomínat, že kabria vlastně nemáš rád 😉 , ale ta čtvrttuna hmotnosti dolů....to je celý vesmír. Já miluju lehký váhy. Aj keď jasne.....aj to obtlústlé Zetko sa dá.....no možno Hyundai s N-kom čosi zrobí.....veštím úspech....jasná vec....konec koncov aj té dvoutunové sedany majú svoje čaro.....a chápem aj majiteľov Raptorov, nejako sa k svojej chalupe dostať musia ...a s takým Escalade ani pred operou hanbu neurobíš......a nakoniec nie je dôležité aké auto máš, ale ako sa správaš k zvieratkám.....veď v okolí Košíc je toľko krásnych prírodných scenérií.
Co jsem to vlastně chtěl ? 😄
Co jsem to vlastně chtěl ? 😄
Jo, to beru. Hmotnost je důležitá. MX-5 se mi fakt líbí. Akorát je to roadster 😄
BTW... tohle by se vyklepalo, ne?
[odkaz]
PS: Zajímavý jsou NB s 1.6, ty auta normálně stojej půlku ceny 1.8.
BTW... tohle by se vyklepalo, ne?
[odkaz]
PS: Zajímavý jsou NB s 1.6, ty auta normálně stojej půlku ceny 1.8.
Náhodou jsem na to včera koukal... 😉 Prsty mě taky svrbí, ale je to přesně tak, jak jsi napsal v úvodu 11😁6. Prostě je spousta věcí, do kterých musíš nebo můžeš vrážet peníze a rácio je ***.
Myslím, že ty díly jsou spíš na výměnu, než na vyklepání, ale i vyměnit se to dá.
Je to targa.
Je to targa.
Je to v zásadě jednoduchá věc. Automobilky cpou do zákazníků jak v dnešní džungli uspějí jen za volantem SUV a pohon jedné nápravy začíná být sprosté sousloví.
Mrzí mě, že o reklamu na řidičská auta člověk nezavadí a když už se někdo o něco pokusí, tak ho smahne jakási etická komise za agresivní spot.
P.S.: Nemám teď na mysli "driftující" i30! 😉
Mrzí mě, že o reklamu na řidičská auta člověk nezavadí a když už se někdo o něco pokusí, tak ho smahne jakási etická komise za agresivní spot.
P.S.: Nemám teď na mysli "driftující" i30! 😉
Samozřejmě Nissan měl ve sportovních autech velkou tradici. Kromě brutálních Skyline GTR a těžkých cestovních Z / ZX tu byla ta pro mě nejzajímavější větev, Silvie nebo v Evropě SX.
Nějaké náznaky tu už byly, koncept id apod.... kdyby chtěli s Renaultem udělat auto pozicované pod Alpinou, malé a lehké, s manuálem a samosvorem... bylo by to super. Akorát je asi problém to protlačit přes "účtárnu".
Nějaké náznaky tu už byly, koncept id apod.... kdyby chtěli s Renaultem udělat auto pozicované pod Alpinou, malé a lehké, s manuálem a samosvorem... bylo by to super. Akorát je asi problém to protlačit přes "účtárnu".
Ale prohlašují mistoprisezne, že pro auto jako je tohle je atmosférický dvoulitr lepší volba, než 1.4 turbo.
Na druhou stranu i dobrej ctyrvalec 1.4 s turbem a multiairem je lepsi, než jakákoliv predokolka.
😄
Na druhou stranu i dobrej ctyrvalec 1.4 s turbem a multiairem je lepsi, než jakákoliv predokolka.
😄
Nejen kvuli motoru, ale i kvuli karoseii bych sel radsi do Mazdy. Libi se mi targa MX-5 RF. :yes: Ja mel vzdycky radsi ruzne targy nebo polocabria typu bavoraku od Baura, Ritma ci Bety Spider, nez klasicke kabriolety a roadstery.
asi pred hodinou som u nas pri "bielom dome" na terase videl nadherny maly roadster MR2 od toyoty .. presne tuto generaciu [odkaz] .. s ceskou znackou... no proste nadhera.... a prave taketo male zabavne kabria/spidery roadstery na trhu uz citelne chybaju.... kym kedysi nebol problem stretnut nejake to SLK alebo punto v kabriu alebo golfika dnes akoby sa zlahla zem po tychto otovrenych vozoch a nevidis uz nikde nic ... dokonca aj bmw uz Z4/kabri poslalo k vode.. neskutocne nieco ( miesto toho ej to vsade sama prerastena hruza menom X5a a X3 )... a ked aj zbadas nejake to otvorene auto tak povacsinou prave nejake tie starsie kusky ako mr2.. MG-F, nejake tie starucke otvorene golfiky len uz nic nove nikde nevidis... lebo ani nic nove uz na trhu uz nemame ;-\
Pokud někdo poslal k vodě Z4, pak jedině zákazníci. Jinak by je automobilka dál vyráběla. Oni tam většinou úplní idi.oti nešéfují. 😉
pritom je zaujimave ze v minulosti o tieto vozy zaujem bol ( starsia Z3 sa predavala slusne a aj o take SLK bol kedysi omnoho vacsi zaujem ako dnes.. dnes uz SLK ozaj nestretnes nikde ) .. kde nastal zlom netusim.. ale dost mozno uz ludia za 2 melony asi skor X3 ako Z4 tu vidim mozny problem.. ono tie SUVecka su pricinou podla mna nielen konca kabrioletov ale dost mozno aj sedanov a kdejakych kombikov ako clio fabia a podobne ;-\
U nas si MX5 nejaky borec (ci kadernik, neviem 😄 ) kupil. Chvilu mi fakt trvalo, kym som to auto iduce za mnou identifikoval, no vyzera fakt dobre. Spredu aj zozadu. A nazivo vobec neposobi ako nejake male.
Mimochodom, je kopec porovnani verzii 1.5 vs 2.0 a zdaleka nejde o hrozostrasne rozdiely. Na minutovom okruhu povedzme 1 sekunda.
Mimochodom, je kopec porovnani verzii 1.5 vs 2.0 a zdaleka nejde o hrozostrasne rozdiely. Na minutovom okruhu povedzme 1 sekunda.
Auto E😜ress, myslím, měl na tom "jejich" technickém "minutovém" (pro Miatu je to spíš jeden a čtvrt) okruhu rozdíl skoro čtyři vteřiny, ale dvoulitr měl navíc myslím minimálně svorný diferenciál a podvozek Bilstein (k 1,5 ta možnost vůbec není). Pokud chceš jezdit na okruhy, obzvláště ty rychlejší, tak to bude chtít dvoulitr. Na silnici by rozdíl měl být menší.
Ten AE som videl - 1:19:0 vs 1:15.5 .
Ale pokial je rozdiel aj v LSD, tak to same osebe je znacna vyhoda 2litra.
Ja som myslel toto: [odkaz] .
Zaujimave je aj porovnanie s BRZ: [odkaz]
Hlavne su vyborne komentare race-drivera na konci, pocas jazdy obomi autami.
A nieco uplne nove: [odkaz] - radost pozerat.
Aj na amatera v Hellcate vs. profi v Mazde/Toyobaru a ich casy 😄
Ale pokial je rozdiel aj v LSD, tak to same osebe je znacna vyhoda 2litra.
Ja som myslel toto: [odkaz] .
Zaujimave je aj porovnanie s BRZ: [odkaz]
Hlavne su vyborne komentare race-drivera na konci, pocas jazdy obomi autami.
A nieco uplne nove: [odkaz] - radost pozerat.
Aj na amatera v Hellcate vs. profi v Mazde/Toyobaru a ich casy 😄