Holátko - když se mrknes do konfiguratoru - je plně vybavené auto. Nic nekupujes, všechno mas. Myslím úplně všechno. Jedině snad couvací kameru. 24 procent sleva a DPH a jsi na 1.037.000.
Já už po těch letech ani jinak nepremyslim. Vždy 20% akontace, pak je dostanu zpět od státu. Byl bych asi špatný hospodář, kdybych dával peníze na investice do podnikání (tzn tam, kde koruna vydělá dvě další - ber s rezervou) do něčeho tak ztrátového jako je auto.
Stealthe, tvoje ekonomické úvahy mně dostávají do kolen.
Když každý měsíc zaplatíš leasingovou či úvěrovou splátku, tak už to nejsou peníze do podnikání? Nebo se už nedají použít do podnikání? To jak to tu popisuješ zní "dám dvacet procent, vrátí mi dvacet procent a auto mám zadarmo" :yes:
Zalezi na tom, za kolik si půjčíš. Dá se od 1,79%, běžné u právnických firem s vícero auty kolem 3 procent.
Dále, auto je sice ztrátová investice, ale pokud mas splátky rozložené na stejný počet měsíců jako odpisy - tzn na pět let, tak do nákladů si dáváš v podstatě všech 12 splátek v roce (takže jednu splátku máš o 19 procent levnější).
Kdybych teď vzal milion na auto, který mi vydělá třeba 30 procent, tak jistě uznáš, ze je lepší jit do léty prověřené investice. Neznám právnickou firmu nebo podnikatele, která by to dělala jinak. Ještě jsem neviděl, ze by někdo koupil auto na firmu jen tak.
Ono by stačilo říct prosté "nemám rád, když mi leží tolik peněz v nějaké věci". To by dávalo smysl. Ale tak jak to popisuješ to moc smyslu nedává.
To DPH, které ti stát vrátí, zase vrátíš při prodeji auta nazpátek. To je chiméra, kterou se spousta lidí opájí. Dobře, v lepším případě vrátíš půlku.
Ale to co píšeš ty zní jako bys ty auta měl zadarmo...
Ta vymoženost se k nám dostala taky s tím rozdílem, že u nás se podrobně neuvádí prodeje s částkou do 10 tis. a u prodeje nepodnikatelům dokonce veškeré částky. Takže u nás se to nedozví ani Babiš :-)
Problém máš, když ho prodáš například sobě. Samozřejmě záleží na státu (jaká jsou přesně pravidla a tak). Stát tě může jen těžko trestat za to, že jsi špatný podnikatel. Osobně ale nevidím důvod, proč bych to měl dělat. To by musel být sakra dobrý kamarád, abych mu přihrál auto za hubičku, místo abych jeho prodejem získal nějaké peníze zpět. Koupím nové auto, DPH z něj mi pokryje DPH na starém a je to.
Zrejme to bolo myslené ako iba formálny prevod, teda prepíšeš na kamaráta, ale ďalej jazdíš sám, inak tam nevidím zmysel (presne ako píšeš). Ale v takýchto daňových špekuláciách sa moc nevyznám a popravde sú mi proti srsti. Jedna vec je daňová optimalizácia (neplatiť zbytočne vysoké dane), druhá vec sú veci na hrane zákona, resp. čisté odrby.
Ano, sice se tak připraví o peníze, ale na druhou stranu ušetří na daních a pojistným. Pokud podnikatel prodá za 1 Kč auto s hodnotou 500 tis. Kč (pro zjednodušení počtů tomu odpovídá i zůstatková cena), tak může ušetřit na dani z příjmů a pojistným přes 180 tis. Plus si tím ještě sníží výši záloh na další rok. Pro srovnání, když poskytne podnikatel půlmilionový dar, tak ušetří jen na dani max. 75 tis. a ještě musí splňovat další podmínky.
Takže prodej auta za 1 Kč je taková výhodnější forma "daru". Lidi jsou různí,někdo dá 100 tis. Lékařům bez hranic na dovoz migrantů do Evropy, jiný radši udělá radost kamarádovi :-)
Ano, ale jak říkám, to by musel být sakra dobrý kamarád. Mohli bychom se samozřejmě domluvit, že já dám auto jemu (jeho manželce), on dá auto (nebo něco jiného) mně (přítelkyni) (s více lidmi by to bylo méně průhledné, ale pro ilustraci to stačí). Jen se pak spoléháme na to, že se v tom nikdo nebude šťourat. Co si budeme namlouvat. Je to asi tak legální, jako kdybys dal kamarádovi kopii výroční zprávy před její publikací, aby se podle toho mohl na akciovém trhu zařídit.
Mne zajímá, kolik mám peněz na investice a kolik mám peněz na soukromé výdaje. Strategie snižování daňových odvodů, které nezvedají tyhle dvě částky, mě moc nezajímají. Kdybych chtěl jen platit co nejnižší daně, tak mohu přestat podnikat.
Holt ty peníze musím proinvestovat, když z nich nechci platit daně. Samozřejmě, náklady na pořízení např. auta nejsou daňově uznatelným výdajem, tuhle funkci plní odpisy. Když máš jen jedno auto, tak je trochu nepříjemný ten nárazový příjem z prodeje (řekněme jednou za tři roky, když odepisuješ zrychleně). Ani nevím, jestli je nějaká strategie na jeho minimalizaci (když tedy peníze z prodeje starého auta použiješ na nákup nového auta, respektive se ho zbavíš na protiúčet).
chápu, že je to jenom provokace, ale:)
máš auto za dva milióny, dostaneš zpátky 400 tisíc, po dvou letech ho prodáváš, dejme tomu, že máš vrátit 200. musíš najít fyzika, který do toho půjde s tím, že auto pak bude daleko hůř prodávat /protože dražší auto bez odpočtu to je fakt opruz, blbé motorky už v ceně 200 tisíc se bez odpočtu strašně špatně prodávají/, auto koupí od tebe za korunu ale musí si ho nechat, protože jakmile ho dál prodá, určitě to nebude za korunu a vydělá na tom a bude to muset zdanit - no prostě krásná myšlenka, ale úplně k ho...
Bylo to myšleno tak, že kamarád si samozřejmě auto nechá pro sebe a nebude ho hned prodávat dál, aby prodej nedanil. A sedmi a víceletý auto pak prodáš stejně "lehce" ať už bude s odpočtem nebo bez, tam už záleží hlavně na stavu auta.
Chabá rozhodně není, přesně tento případ prošel i kontrolou FÚ. Sice byli na*raní a hledali pak každej prd, ale je každýho věc za kolik prodáš svůj majetek (vyjma prodeje spojeným osobám, blízkým atd.).
Chabá je proto, že se to dá udělat jednou za život a taky proto, že ten člověk po tobě už má to auto přišitý. Ale žes prodal známému auto za korunu, a finanční úřad to akceptoval, to se mi zdá opravdu přitažené za vlasy.
Můžeš to zkusit i vícekrát anebo lépe využít jiných možností. Kdo kupuje auto na více let, tak tomu bude jedno, že ho bude mít určitou dobu přišitý. Já jsem nic takto neprodal, jen jsem se s tím už setkal. A Finanční úřad to akceptovat musel, když bylo vše v mezích zákona :-)
To by pak mohli popotahovat všechny obchody, kteří v některých akcích prodávají zboží pod nákupní nebo obvyklou cenou...
Chápu tu pointu, ale ekonomicky mám trochu jinou zkušenost - jsem zvyklý nakupovat s trochu vyšší akontací (30+%) kvůli úroku. Zřejmě nemám nejlepší smlouvy, ale právě u těch nižších akontací jako je třeba 20% se už na úrocích zaplatí docela dost :-) Hovořím o 3 autech od stejné leasingovky za poslední cca 3/4 roku.
Beru to tak, že kdyby mi ty peníze navíc ve firmě chyběli, tak si nemám pořizovat auto v dané cenové hladině.
Kamoska je v tatra leasingu (riaditelka). Preplatenie M2ky za 4 roky cini spolu 2 000 EUR a akontacia bola 10%. Avsak 4. zvyzena splatka bola vlastne vratka DPH. Ale to preplatenie .... skvele :-)
V ČR nepodnikám a už je to nějaký pátek, co jsem to studoval, ale nedávají se do nákladů náhodou účetní odpisy? Pro základ daně se pak korigují na daňové. Ani náhodou za pět let neodepíšeš 100 % ceny auta. Pokud tedy vedeš účetnictví, ne sbírku pohádek. Nechápu, jak někdo může mít v majetku auto s účetní hodnotou nula a pak ho prodat za řekněme 600 tisíc. Účetní nejsem (ani daňový poradce nebo právník), ale matně si vzpomínám, že účetní odpisy mají reflektovat skutečný stav (přesně to netrefíš, ale něco takového [0 vs. 600k] lze pochopit pouze v extrémních případech, ne jako běžnou praxi).
Když ti jde o to nevázat si prostředky, tak bych řekl, že je dobrý operativní leasing lepší (záleží samozřejmě na konkrétních nabídkách a právní úpravě v daném státu). Odpadá zůstatková hodnota.
OL je lepsi spis svou jednoduchosti a nenarocnosti na administrativu nez ze by to bylo o tolik vyhodnejsi.
Za urcitejch predpokladu pouzivas jen danovy odpisy, ale to predpokladam ze neni pripad kolegu vyse.
Pocital jsem si na nekolika vlastnenych autech (BMW, Audi, Porsche) jejich prumerne naklady na mesic a v porovnani s adekvatnima nabidkama na OL mi vyslo vlastnictvi draz. Nasledne jsem hned jak to slo presel na OL.
Ale to bylo pred rokem. Jak by to srovnani vyslo ted, to nevim, musel bych to zas hledat..
Na vedlejsak se venuju poradenstvi pro fleety a taxisluzby a uprimne, co to zapichl Archer Sheridan a ostatni zjistili, ze rocni OL vygenerujou neprodejny auta, je casto zase vyhodnejsi auta vlastnit.
Samozrejme, jsou vyjimky v podobe i30 za 4500 fullservis+pneu a Golf za 4900 to same, ale u individualnich konfiguraci se poslednich par mesicu pri jednani tezko dostavam na takove podminky, aby to pri srovnani s FL nebo vlastnictvim vyslo aspon stejne.
Administrativni narocnost je vec samozrejme vec jina :-)
Na kolik mesicne prijde OL na MB E 220D s 75tis km na rok? Pro taxisluzbu kdyz ma par desitek aut. Cca. Ofiko cena v MB pro obyc zakazniky s 30tis/rok jestlli se nepletu je 18tis/mes, zajima me, za kolik to maji taxisluzby kdyz berou vic aut.
Jestli se ptáš na nabídky City a Anděla, tak ti to mají v rámci akce importéra "výroba předváděček" za o něco lepších podmínek než co píšeš, ale s vysokým nájezdem a dalšíma výhodama :-)
Hele tohle ti říct nemůžu, protože jsem se o to nezajímal. Promoakcím ani konkurovat nechci. Nicméně bude to spíš k 15k.
Každopádně ta auta mají úplně hloupou výbavu (látkové sedačky apod.)., zajímalo by mě, co s nima dělají.
To maji u City Taxi, tam meli zpocatku i analog budiky. Andel ma lepsi sedadla v kuzi, multibeam, hlidani mrtveho uhlu, lepsi paket vnejsku i vnitrku. Toho mam ja. Jenze nemam smlouvu s leasingovkou ale s Andelem, takze nevim, za kolik to maji oni.
Oni to maj taky na OL, takže jsou jen provozovatel, ne?
Já už se s řidičema potkávám mnohem míň, než před rokem, tak jsem si těch aut zase moc nevšímal - ony si je navíc dispečinky drží u sebe a k appkám se pak nedostanou :-)
Spokojenost s tou E-klassou?
Taxikar musi byt v technicaku zapsany jako provozovatel. Andel/City to proste prepronajimaji, jak presne to maji s leasingovkou nevim. Ja to mam na deset mesicu, do prosince. Trochu jsem se prepocital s 10% spoluucasti..obavam se, ze nakonec tam tak 30tis-40 tis necham. Ale co uz..
Spokojeny jsem, ale uprimne jako soukrome bych si to nekoupil. Audi i BMW ma porad vyssi grady a to E je porad takove pro duchodce nebo taxikare. Ne,ze by mu neco technicky chybelo, ale ten design a jak to auto celkove pusobi.. Cas za volantem se v tom ale travi dobre.
V TP musí být koncesionář, ne taxikář :-)
Proto mě zajímalo, jak to maj, ať se příště při kontrole nemusím ptát i na TP.
Jo, ta spoluúčast je svinstvo, no snad to budou brát s rozumem.
Zkoušel jsem Audi, tam jsou ale spokojení s Jančurou a BMW, kde o taxících po tom průšvihu s Halotaxi nechtěj slyšet :-) It ain't easy.
Ale u Jancury jsem nevidel zadnou A6 po fl a to co tam jezdi, vypada vetsinou uz celkem obouchane, maji to na dva roky, tak nevim jak to maji s novymi auty.
U City po 4mesicich se tech aut ale toci mraky,vzdyt kazdy ma za rok tri nove. Take nevim,kde pro ne maji odbyt, zvlast v ne pro soukrome ucely atraktivni vybave. Maji ale jen 5% spoluucast a nejake pripojisteni spoluucasti, takze realne 1%, coz je parada.
No, oni ty A6 nemůžou moc udat :-) Pár faceliftů ale jezdí. Nemaj zakázky, ty jim sežrala konkurence.
Ty Mercedesy jsou imho do zahraničí, ale dál jsem to nesledoval - s taxislužbou všeobecně končím, tak už se mi nechtělo rozhrabávat vztahy :-)
O ročním OL podle mne nemá smysl uvažovat, pokud není nabídka dobrá (pokud se tedy bavíme o služebních autech). Pořád platí, že má auto v prvním roce největší propad hodnoty (takže to dává smysl, jen když to dokáží dostatečně zmírnit - koupí levně a prodají dál výhodně). Leda by za rok nalétalo 150+ Mm, kdy by se dalo mluvit o tom, že je dostatečně opotřebované na výměnu.
Jednak je tu administrativa, ale také je tu zůstatková hodnota. Při splácení úvěru platíš v každé splátce zůstatkovou hodnotu auta. Ty peníze neutopíš najednou na začátku, ale každý měsíc přeplácíš. U operativního má peníze utopené leasingovka, respektive banka, která jí na to půjčuje. A nevím, jestli se to změnilo, ale u finančního leasingu jsi byl myslím limitovaný daňovými odpisy - splácet jsi musel minimálně stejně dlouho (pět let) a možná tam bylo ještě něco okolo odkupní ceny. U úvěru tohle snad nebylo, ale už je to dlouho, co jsem to viděl. U operativního (bez odkupu) je daňově uznatelné celé nájemné a může být klidně na dva roky.
A radši jsem nezabíhal do DPH. Kdybych si koupil M2 na firmu, tak ji určitě nebudu provozovat jen jako služební. Takže bych si nemohl nechat vrátit celé DPH.
K poslednímu odstavci - to ještě někdo řeší? Když vidím, jak si berou hoši na sebe ostré endura, je mi jasné, že s tím k zákazníkovi asi jezdit nebudou:)
K tomu poslednímu odstavci co zmiňuješ - mně teda všichni také doporučují nedávat auta 100% služební a potvrdilo se mi to při kontrole finančáku - sami kontrolní pracovníci mi říkali, že když přiznávám část pro soukromé účely, tak je to v klidu a nikdo ani nerýpe zda ten poměr sedí. Jakmile ale někde někdo má 100% služební účely, tak se po tom celkem tvrdě jde. Možná všichni jen vyhrožují, ale těch pár korun za ten risk nestojí a já tak u všech firemních aut vždy hlásím soukromé využití.
Ono co se týče nákladů, tak spousta lidí a firem dělá různá kouzla, problém je v moment kdy jim přijde kontrola, což většinou nepřijde...a proto jich je tolik a ještě se šíří o spoustě věcech jak jsou v pohodě :-)
Nehodlám se spoléhat na to, že jsou na finančáku naprosto neschopní. Pak stačí, aby tě nějaký dobrák udal, a je vymalováno. Je to nakonec trestný čin. Největší frajeři jsou ti, kdo to pak ještě roztrubují, kde všude neokradli stát. Ti snad patří do blázince, ne do vězení. Když něco takového udělám, tak mlčím jak hrob.
Jestli by tam v BMW nemeli misto kompetyšn paketu namontovat jednapetku v trihrnku v dyzlu, at se mistni redaktori nemusi tolik bat na tech cestach 8-s
No ja neviem, za seba poviem, že z M3 by som mal veľký rešpekt a jeho potenciál by som neodhalil nielenže počas párdňového testu, ako majú redaktori, ale ani ako majiteľ prvých niekoľko mesiacov (a možno rokov). Opýtaj sa kolegu Thomasina, či už na jeho novej M2 dal ten plyn na podlahu na viac ako pár sekúnd na suchej rovinke (a to je človek, ktorý na silnom HH odjazdil nejaký ten kilometer na NS a iných okruhoch). Takže pocitom autora myslím trochu rozumiem, naviac on negeneralizuje, že je to zbytočne silné, ale že ten výkon využije len málokto z nás a pri málo príležitostiach.
Samozrejme chapu a souhlasim, no cist pod kazdym sestivalcovym BMW ze je nejak moc silne mi uz zavani nejakou palebnou pripravou na zatim nevim co.
Co se tyka Thomasina, tak toho bych se asi (pri vsi ucte) na nazor neptal, ona silna predokolka je neco o dost jineho, nez jakakoliv zadokolka a myslim, ze se Thomasino (opet pri vsi ucte) uci znovu jezdit, vyhodu ma v tom, ze olital i 350Z, pokud se nepletu.
No mam tu nazor od cloveka, ktery jezdil par let s M3 V8 s manualem, mimojine i zkousel zavodit, silne zadokolky jsou pro nej normalni soucasti zivota, a ten si sice soucasnou M4 poridil, ale porad tvrdi, ze zatimco tamto byla bestie, ktera se dala hezky zkrotit, tak ta soucasna je bestie, kterou musi krotit nekdo jiny. Nevim, neznam, M3 nemam nijak najetou, tak to soudit nebudu, nicmene bych se divil, kdyby redaktori mainstreamoveho media o autech nemeli z M3 nahnano, to by asi bylo neco hodne spatne...
no, já jel s M3kou asi tak dvacet kilometrů a po přepnutí do sportovního režimu jsem byl docela vyděšenej. A to jsem si pořád opakoval ty svoje "ty seš ten kdo šlape na plynový pedál a takové auto dokáže řídit každý". U M3ky to neplatí. Na mně prostě moc silná:(
Já tomu naprosto rozumím a souhlasím. Ono stačí povypínat asistenty v autech typu Astra OPC, Civic Type-R apod., a stačí klidně půl plynu aby člověk měl s autem co dělat. To ta auta samozřejmě jsou nic ve srovnání s M3 apod., takže si to dovedu velmi dobře představit...
Jo. Teď v pondělí jsem s M4 dal cca. 30km na okreskách 3. třídy. Na charakteru nerovné okresky bez zapnuté stabilizace na to auto nemám. Resp., když jsem viděl a cítil, kdy stabilizace/protiprokluz auto krotily, jsem se ani neodvážit se k tomu tlačítku jen přiblížit. Z pomalých zatáček na 2. už nad 3 tis. ot. problém. Resp. hodně obezřetnosti na plynu.
Ale obecně, hmmmm..... paráda.
Já jel v M4 Competition sice jen jako spolujezdec, ale i to stačilo k tomu, abych si udělal obrázek. Bylo to děsivě divoké a na normální cestě ztěží využitelné. Řidič mi jen hlásil "... to bylo jen čtvrt plynu vole...", za chvilku, "teď už to bylo půl plynu... " a auto mezitím předvádělo hrozné věci...
Být za volantem, asi mám při pokusu o krocení hnědo v trenkách a překousnutý jazyk. Zkrátka, s vyzněním článku bych docela souhlasil.
Tak to trochu hrabe no >:D Ale ono si na to člověk zvykne, že nástup turba je hodně náhlý, auto může hrabat i na čtverku a v driftu pořád výrazně zrychluje. Dřívější M3 byly na limitu souhra člověka se strojem, tohle je boj člověk se strojem, ale dá se vyhrát. Jen ty přechody do a ze smyku jsou dost náhlé. A paradoxně se to na vodě ještě umocní.
Zvykne... Ty seš magor a máš opičí ruce, to není v populaci zas tak běžné >:D A moc dobře si pamatuju, jaká čísla naskakovala na tachometru po pár sekundách... Na veřejnou silnici prostě poněkud overkill
Já mám ruce tak možná o-* >:D Náhodou, na oblíbené utažené okresce mě pak už bavilo být suverénně nejrychlejší a zároveň kreslit v každé zatáčce dvě čáry na silnici :))
.... mě povozili v Giulii QV (čili podobný typ auta jako toto BMW) a to auto je opravdu monstrum na kolech a chtít ho využít znamená být pořád opravdu hodně nad rychlostními limity..... je to spíš okruhové auto co má značky než rychlý sedan..... takže fakt není pro každého a měli by si to kupovat fakt jen lidi co umí dobře řídit a mají chladnou hlavu....
mimochodem prodejce měl toho auta plné ruce a zejména manuální řazení vůbec nestíhal tak, jak auto potřebovalo....
Giulia s trakci problem nema a k okruhovymu autu ma daleko
Radit se tam clovek musi naucit, protoze na ucho bych tam tusil jeste 2000 otacek do limitu a ani tam nejsou...
No, ono je to všechno o zvyku. A pokud se neproháníš často na okruhu, tak si na M3 asi těžko jeden zvykne. A že M3 naháněla redaktorovi hrůzu docela chápu. Mě ji nahnala taky... ;-)
Jo, teď už jo. Převodovka se trochu ochodila a já se asi taky přizpůsobil, ačkoliv prima řazení jako u Mazdy 3 MPS to nikdy nebude. Možná zkusím sehnat přes BMW zkrácenou řadičku, i když to bude asi složité. Do AM short shifter bych asi k vůli garanci nešel. Motor táhne jak pivovarský kůň a na 6tku se dá sedět i na 50tce a pak akcelerovat. Ne, že bych to dělal často, na to jsem si manuál nekupoval. Přes dědiny tam vždy šoupnu 4ku. Ale nejužitečnější je 3ka. Ve sport modu na raketové předjíždění je neskutečná... ;-)
Mně M3 nedává moc smysl, na silnici je její síla nevyužitelná a auto je celkově moc "napružené", jako sportovní sedan daily car je 340i mnohem lepší. Problém ale je, že na okruhu je M3 stejně nemohoucí, těžká a neohrabaná, tady udělá mnohem lepší službu podstatně agilnější M2. ;-)
Děkuji. Snažil jsem se. V pátek vyzkousim ještě RS5, ale nakonec asi skončím u té M2. Porsche mi momentálně nemá co nabídnout. Fakt se mi líbí šest válců a pokud se nemýlím, tak u Boxsteru a Caymanu je už jen čtyřválec. GT4 už se dle mého neprodává.
K M2 se obecně hodí srovnání s RS3. Ale chtěl bych znát trochu konkurenci k M4, je tady ta příležitost, tak se svezu. Cenově je to stejně nyní mimo mé možnosti.
Šestiválce by měly zůstat, ale pouze pro vrcholné verze. A to atmosférické, snad odvozené od motoru pro GT3. Tak to alespoň říkali, tak to snad dodrží. Běžní zákazníci chtěli silnější motory, tak je mají. I když je to stálo dva válce.
M3 postrada trakci. Je postavene jako zabavne, ale toho vykonu je uz dost a trocha trakce navic je treba. Ostatne competition pack resi tuto otazku pry podstatne lepe. Ez standard.
Parádna jazda (aj keď na môj vkus možno príliš agresívna, hlavne to lepenie sa na zadok tým, čo ťa okamžite nepustili). Každopádne GT4 je brutálne rýchla mašina. :yes:
K te agresivite...
Je to ma druha jizda v Moste.
Bohuzel jsem tam byl pouze na challengi, coz znamena v podstate ctyri kola, prvni s pevnym startem a studenymi pneu, druhe a treti muzes zkusit na cas a ctvrte nedojedes a je k dochlazeni auta. Bohuzel se tam auta radi na start bez jakehokoli ohledu ke schopnostem. Takze je bud vsechny rychle predjedes a pak mas moznost zajet cas a nebo mas smulu a meri se ti kolo za vytunenou felicii. Ten klakson je jen upozorneni. Protoze spousta borcu vubec nema poneti, co se deje za nimi a jsou schopni ti to zavrit na posledni chvili a s tim se neda nic delat.
Navic predjet auto, za kterym jedes je bez toho, aby na tebe jeho ridic reagoval v podstate nemozne. Gt4 neni postavena na vykonu a proti oturbenej motorum s 300+ konmi v postate nema motorovou vyhodu. A uplne nejhorsi jsou borci s gtr apod. Za zatackou nemam sanci a v najezdu ci vyjezdu to tam nemuzu poslat, protoze oni casto vubec netusi, ze tam jsem. Ale klidne te pred sebe nepusti cela dve kola, protoze na rovince jim jde.
Kdybych tam byl na 25 minutovej stint, bylo by to jinak.