Test Auto.cz

BMW M3 M Competition – Obří radost. Ale i starost...

6.9. 2017
Verdikt
 

Komu by výchozí BMW M3 nestačilo, může si pořídit balíček zvyšující jeho výkon z 317 na 331 kW. Tuhle střelu jsme vyzkoušeli a nestačili se divit.

BMW M3 nemá smysl blíže představovat. Takto pojmenovaný model střední třídy, dnes výhradně nabízený jako sedan (kupé a kabriolet byly v dnešní generaci přejmenovány na M4) patří mezi legendy automobilového světa. Opravdu to stále platí? Je čas to zjistit, vždyť dnešní M3 klasickým redakčním testem ještě neprošla.

Aktuální generace M3 se prodává již od roku 2014, kdy z atmosférického osmiválce předchůdce přezbrojila na dvakrát přeplňovaný šestiválec o výkonu 317 kW. Ten si uchovává i po letošním jemném faceliftu, komu by však tento výkon nestačil, může si připlatit za zvýšení výkonu na 331 kW.

Toto zvýšení umožňuje od loňského roku nabízený balíček M Competition. Když tak k 2.119.000 Kč za běžnou M3 připlatíte 197.808 korun, dostanete díky tomuto paketu vedle silnějšího agregátu také modifikovaný adaptivní podvozek s aktivním diferenciálem, sportovní výfuk nebo unikátní přední sportovní sedadla. M Competition rovněž upravuje vzhled auta, a to pomocí 20palcových kol, leskle černých detailů karoserie nebo čalounění kombinujícího kůži s látkou.

Bestie s děravými sedačkami

A nutno podotknout, že s těmito vzhledovými prvky to M3 náramně sluší. Testovací exemplář dorazil do redakční garáže v jasně žluté metalíze Austin Yellow (za 24.128 korun), který k M3 přitahuje nejen pohledy všech petrolheadů z okolí, ale také obyčejných smrtelníků, kteří jinak nemají páru, co to před nimi stojí.

K žluté karoserii přitom výtečně ladí leskle černé detaily (ledvinky v masce chladiče, koncovka sportovního výfuku, okenní lišty) nebo karbonová střecha. Když k tomu přidáte charakteristicky drsnou vizáž s výrazným předním nárazníkem, vyboulenou kapotou nebo čtyřmi koncovkami výfuku vzadu, doplněnou o charakteristicky tvarovaná zrcátka a povedená mnohapaprsková kola s ďábelským označením Star-spoke 666 M, máte před sebou hodně výraznou automobilovou osobnost. Úplný krasavec to možná není, vizáž rozzuřeného boxera ale naživo vypadá zkrátka famózně!

Čtveřice prototypů BMW M3: Vznikly pick-upy, hatchback i kombi

Základ interiéru je shodný s běžnou řadou 3, což po modernizaci znamená hodnotnější materiály a lepší zpracování. Oproti normální 3-Series tu ale najdeme standardně dodávaný úžasný sportovní „eMkový“ volant s masivním věncem nebo karbonové obložení. Líbí se nám též lehce upravený přístrojový štít, který pomocí diodových ukazatelů decentně naznačuje řidiči, že motor ještě není zahřátý. Po nastartování totiž červené pole leží níže, v 6500 otáčkách, a na tradičních 7500 otáček se vrátí až po řádném prohřátí pohonného ústrojí.

obrázek [600 x 404]  

Jiná je také hlavice volicí páky, tu výchozí s charakteristickým tvarem nahradila sportovní, kulatá. Na rozdíl od běžné trojky totiž M3 nepoužívá osmistupňový automat s hydrodynamickým měničem, ale sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku. Z jiné hlavice ale příliš nadšeni nejsme, na pohled sice vypadá zajímavě, na ovládání dvouspojky je ale potřeba si zvyknout. Režimy pro jízdu dopředu se trochu nepochopitelně řadí doprava a parkovací režim chybí, automaticky se spustí až při vypnutí motoru. Ještě že sekvenční řazení má tu správnou logiku, tudíž nahoru se řadí k sobě a dolů od sebe, tedy přesně podle sil působících při rychlé jízdě.

Opravdovou chuťovkou jsou pak sportovní sedadla dodávaná v rámci balíčku M Competition. Skořepinové sedačky s integrovanou opěrkou hlavy jsou sice čalouněné kůží a elektricky ovládané, jejich hmotnost ale aspoň částečně snižují otvory v oblasti zad. Díky výrazným bočnicím a dlouhému sedáku nabízí skvělou oporu těla, což v M3 oceníte při každé projížďce. Až při delší jízdě si uvědomíte, že od té svěrací kazajky byste si rádi na chvíli odpočinuli. Ocenili bychom i nižší posaz, stejně jako výrazněji tvarovanou lavici vzadu, jejíž pevné opěrky hlavy jsou velice nízké. Co bychom si pak rozhodně odpustili, je příplatková bílá kůže. Ke sportovnímu charakteru se tento luxusně působící prvek absolutně nehodí a navíc se bílá barva okamžitě zašpiní.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

BMW M3 M Competition

Cena v základní výbavě: 2 325 808 Kč Cena v testované výbavě: 2 829 090 Kč

Základní výbava:M Competition Paket – čalounění kombinace látka/kůže, 20“ M kola, adaptivní M podvozek, zvýšení výkonu motoru na 331 kW, modifikovaný aktivní diferenciál, sportovní výfuk v černém chromu, černé detaily, modifikovaná přední sportovní sedadla, šest airbagů, karbonová střecha, specifická zrcátka, 18palcová kola z lehkých slitin, M brzdy, M Servotronic, aktivní M diferenciál, přední a zadní parkovací senzory, tempomat s brzdnou funkcí, dešťový a světelný senzor, adaptivní diodové světlomety, diodová mlhová světla, koncová diodová světla, M sportovní sedadla vpředu, kožený M volant, automatická klimatizace, elektrické ovládání oken vpředu a vzadu, navigační systém Professional, head-up displej, palubní počítač.

Výbava testovaného vozu:BMW Individual kůže Merino (+59.618,-), M karbon-keramické brzdy (+197.808,-), komfortní přístupový systém (+15.990,-), zadní parkovací kamera (+11.388,-), antireflexní zrcátka (+13.286,-), elektricky nastavitelná přední sedadla s pamětí pro řidiče (+29.796,-), vyhřívaná přední sedadla (+10.036,-), aktivní ochrana (+9.490,-), driving assistant (+14.092,-), bezdrátové nabíjení telefonu (+1.352,-), hudební systém Harman Kardon (+29.536,-), ukazatel aktuální povolené rychlosti (+8.684,-), přístrojová deska v kůži Merino (+41.392,-), BMW ConnectedDrive Services (+16.770,-).

Komentář Pavla Veselého: Teď už máme, co jsme chtěli? Komentář Pavla Veselého: Teď už máme, co jsme chtěli?

Komu připadá nadpis povědomý, nemýlí se. Starší ročníky…

Na Slovensku se Tipsportu nedaří. Na vině je prý nevhodně nastavená legislativa Na Slovensku se Tipsportu nedaří. Na vině je prý nevhodně nastavená legislativa

Sázkové společnosti Tipsportu vydělávají přes sto milionů…

‚Jsou to slzy štěstí‘. Lidé v Zimbabwe oslavují očekávané svržení Mugabeho ‚Jsou to slzy štěstí‘. Lidé v Zimbabwe oslavují očekávané svržení Mugabeho

Tisíce obyvatel zimbabwské metropole Harare dnes vyšly do…

V Česku žije stále více Slováků. Za poslední dekádu se jejich počet zdvojnásobil V Česku žije stále více Slováků. Za poslední dekádu se jejich počet zdvojnásobil

O život v Česku stojí stále více Slováků a Slovenek. Za…

 
Technické údaje
Motor BMW M3 M Competition
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2979
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 331 / 1850
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 550 / 1850 - 5500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.1 / 6.7 / 8.3
Emise CO2:194
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 480 / -
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1560 / 540
Rozměr pneu:265/30 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4671
b) šířka (mm): 1877
c) výška (mm): 1431
d) rozvor (mm): 2812
e) rozchod vpředu (mm): 1579
f) rozchod vzadu (mm): 1604
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 960 / 1180
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 865
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1015
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 190
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 690
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: BMW M3 M Competition – Obří radost. Ale i…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle 10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

Znáte to. Ty nejspolehlivější motory máme beztak všichni…

Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout

Automobilovému průmyslu v České i Slovenské republice se…

 



BMW M3 CS: Přivítejte nejostřejší řadu 3! Má více koní a zhubla BMW M3 CS: Přivítejte nejostřejší řadu 3! Má více koní a zhubla

Nedávno jsme vás informovali o testovacích jízdách M3 CS…

BMW M3 30 Years: Zhmotnělá připomínka 30. výročí BMW M3 30 Years: Zhmotnělá připomínka 30. výročí

Mnichov si připomíná 30. let od vzniku první M3.…

 



 
Povinná výbava automobilů: Má dnes vůbec smysl? A jak to funguje v zahraničí?

Povinná výbava automobilů: Má dnes vůbec smysl? A jak to funguje v zahraničí?

Dnes 08:00

Povinná výbava většinou ve voze překáží, a často v případě problémů stejně nepomůže. Má ještě v dnešní době smysl? Zeptali jsme se odborníků.




Blesk.cz

Náhlá smrt doktora od jezera hrochů: Dojemná slova a poslední rozloučení se Šmídem (†47)

Náhlá smrt doktora od jezera hrochů: Dojemná slova a…

Náhlá a nečekaná smrt herce Jaroslava Šmída (†47) doslova paralyzovala jeho kolegy a blízké. Hlavní hrdina…

Vágner požádal svou přítelkyni o ruku! Svatba bude v Řecku

Vágner požádal svou přítelkyni o ruku! Svatba bude v Řecku

Další z klanu Vágnerů se žene do chomoutu! Syn Karla Vágnera (75) Josef (27) požádal svou německou přítelkyni…

 

iSport.cz

Potvrzeno! Mladou Boleslav bude místo Augusty trénovat Kýhos

Potvrzeno! Mladou Boleslav bude místo Augusty trénovat Kýhos

Hokejisty Mladé Boleslavi bude trénovat Vladimír Kýhos, který na střídačce desátého týmu extraligové tabulky…

Stramaccioni o využití Lafaty: Může vypomoci, ale tvoříme novou Spartu

Stramaccioni o využití Lafaty: Může vypomoci, ale…

Zvítězili, ale nadšení rozhodně nepanovalo. Po páteční výhře Sparty ve 14. kole HET ligy nad Jihlavou (1:0) se…

 

Reflex.cz

Plané fatalistické útěchy

Plané fatalistické útěchy

Odkud se vzal určitý druh odevzdanosti v současné době se často projevující?

Street food v Berlíně není jen kebab. Aneb Berlín a jeho gastrozajímavosti

Street food v Berlíně není jen kebab. Aneb Berlín a…

Berlínský street food už dávno není jen turecký kebab, i když u něj to začínalo. Z mnoha silných imigračních vln…