Videa
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeVideo: Takhle zatáčí unikátní osmikolová Tatra se všemi řiditelnými koly!
14 komentářů
Fána
1
A opět super stroj. Kurňa kdyby my jsme měli takovou techniku. Na stavbách a nebo v lese se s tím musejí dát dělat divy.
Barry Lyndon
takto vysoko a vepředu to rozhodně není optimální.... navíc mám pocit, že s každou další generací (Euro 6 & Euro 5) je to horší... Nechci vidět Euro 7...
Stejně tak není optimální ten příliš dlouhý rozvor mezi první a druhou nápravou...
Stejně tak není optimální ten příliš dlouhý rozvor mezi první a druhou nápravou...
Tak Dafácká kabina je umístěná tak jak je to kostrukčně možné. Lépe to nejde - znamenalo by to změnit polohu motoru (nereálné) nebo předělat spodní část kabiny (vzhledem k celkovém upočtu vyrobených kusů ekonomický nesmysl). Delší rozvor mezi předními nápravami je z důvodu zmenšení poloměru zatáčení, který byl u předchozího typu T815 8x8 tragicky velký.
jak by mohla mít velikost rozvoru mezi první a druhou nápravou vliv na poloměr otáčení? Ta je přece úplně irelevantní..., Na to má vliv přece rozvor mezi první a čtvrtou nápravou a míra natočení předních kol. Jestli se v tu chvíli nachází druhá náprava blíže první a nebo třetí je myslím úplně jedno.... Pravdu má T613.
Pokud jde o tu kabinu, tak bych začal přeskládáním příslušenství motoru, aby si mohla sednout níže a trochu dozadu... Předělat spodní část kabiny se samozřejmě nabízí a je jasné , že to není žádná legrace - ta kabina možná ještě dejme tomu, ale znamená to i masivní zásah do interiéru... No nemají to hoši snadné, ale minimálně hezké to teda není vůbec....
Pokud jde o tu kabinu, tak bych začal přeskládáním příslušenství motoru, aby si mohla sednout níže a trochu dozadu... Předělat spodní část kabiny se samozřejmě nabízí a je jasné , že to není žádná legrace - ta kabina možná ještě dejme tomu, ale znamená to i masivní zásah do interiéru... No nemají to hoši snadné, ale minimálně hezké to teda není vůbec....
Vliv má rejd jednotlivých náprav a v případě dvou předních řiditelných náprav i propojení řízení obou náprav. A právě tento mechanismus je poměrně prostorově náročný (nejen u tatry) Takže je to vždy něco za něco. Budu mít malý poloměr zatáčení a zároveň větší rozvor mezi nápravami nebo naopak budu mít menší rozvor ale musím se smířit z horším poloměrem zatáčení .
Na konstrukci podvozku tatry nemají komponenty Dafu (Paccaru) minimální vliv.
Na konstrukci podvozku tatry nemají komponenty Dafu (Paccaru) minimální vliv.
na konstrukci podvozku mají vliv minimální, ale na rozmístění maximální. Stačí se mrknout na DAF CF 8x4 ;-)
Je úplně jedno na které soudobé auto v konfiguraci 8x8, 8x6 nebo 8x4 se podívám. Ať je to Daf, Volvo, Renault, Man..... tak všechny mají velký rozvor mezi prvními dvěma nápravami.
není to jedno.. podívej se na DAF CF a Phoenix. Rozvor první a druhé nápravy je stejný, stejné je i rozmístění komponentů patřící k pohonné jednotce. Ten rozvor je dán právě těmi komponenty. Sedmička, která používá jinou škálu motorů už má jiné rozvory.
Porovnej poloměry zatáčení u Phoniexu a u T815-7......
Zástavba motoru nemá na to žádná vliv. V obou případech (V8 Tatra vs. R6 Paccar jsou posazeny nad centrální nosnou rourou.
Zástavba motoru nemá na to žádná vliv. V obou případech (V8 Tatra vs. R6 Paccar jsou posazeny nad centrální nosnou rourou.
ach jo.. ještě jednou. Podívej se na "CF" a Phoenix. Rozmístění komponentů je velmi, velmi podobné a od toho se odvíjí rozvor mezi první a druhou nápravou.
Kabina je posasezna takhle kvuli ulozeni motoru. Euro 6 ma vys chladic kvuli terenu pro to je ta kabina vys. A ten rozvor mezi predni a druhou naprvou je z nejakeho duvodu a to z toho aby se rozlozila hmotnost nakladu a nedochazelo ke krouceni ramu. Pisu z mobilu. Pro to bez hacku. >:D