Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

To nejlepší od mrtvých značek: Simca – Padlá francouzská hvězda

31 komentářů

Martin
u mě vede nejvíc
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Předběhl jsi mě, byl takový tehdejší scout. 😉
Avatar - maxi!
maxi!
ano, uz sme to tu raz spominali - Rancho predbehlo dobu!
Manzelkin otec kupil novu Simcu Chrysler koncom 70. rokov cez Tuzex ( asi 1977-78?) a jeho brat mal Chrysler 180 (no na vtedy pomerne silny a pruzny motor) a pre mna to bol celkom prijemny zazitok, ked ma pustili za volant, z otcovej skodovky.... :-!
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Jo jo, taky vzpomínám. Klasickou 1300 sedan měl spolužák na vysoké, bylo to tehdy těsně před revolucí, dal mu jí jeho táta. Sice byla totálně rozhrkaná, ale pořád to bylo pro nás tehdy atraktivní svezení. 😄
Avatar - wakantanka
wakantanka
Takú klasickú 1300 mal aj môj dedo, to auto viac stálo ako jazdilo, vždy umyté, naleštené, garážované, keď ju predával mala cca 30 tisíc. km. 😒 Dodnes neviem prečo ju vlastne predal, keďže to auto prakticky ešte voňalo novotou, nekazilo sa a v tej dobe to bol na našich cestách super stroj. 😄
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Vzpomínám, že dost seděla na svou dobu u země /asi vydechlé pružiny/ a když jsi jel, strašně hrkaly dveře, které byly dost volné. Nevím, jestli to byl projev toho jednoho kusu, nebo to měly ostatní taky tak.
Avatar - wakantanka
wakantanka
V tej dedovej nič nehrkalo, všetko fungovalo k spokojnosti a mal som ju od neho sľúbenú, ale nakoniec ju predal skôr ako som ju mohol niekedy šoférovať. 😒 Ale fakt je ten, že aj tá jeho "sedela" dosť nízko. 😄
Avatar - holden2
holden2
a samozrejme take bagheera
topten
jj
když v tom prijeli tatovi pratele s imperialistického nemecka, bylo z toho na naší vsi pozdvizeni.
jako malej kluk jsem v tom sedel cca 100km
ještě mam nekde fotky
Avatar - holden2
holden2
mam ji take v garazi
Avatar - Jopino
Jopino
Před 89 s ní přijeli k našemu paneláku v krásné červené nějací rakušáci. Kolem auta chumel lidí během okamžiku. Tři místa uvnitř... Nadherné auto, od té doby jsem ten model nikdy neviděl, fakt skvost :yes😒br />
[odkaz]
Avatar - maxi!
maxi!
a este krasny kus bola aj Murena, kamos to mal v bielom a vtedy to bolo velmi zaujimave vozitko! :-!
Avatar - Jopino
Jopino
Tak to bez debat :yes: Bohu žel, nástupce Bagheery jsem v našich končinách nikdy neviděl, škoda, je to taky skvost, obzvlášť s tou 2.2.
topten
tohle tipuju 1976-1978.
prijeli 2, jeden profesor, druhej doktor, tentokrát bez rodin. rodina toho profesora byla znama minimalne po cely evrope. ani netusim, jak k nim tata prisel. nejdriv asi 2 rodinne vylety, kdy jsem tim autem byl vezen, z cehoz jsem mel oci navrch hlavy a pak jezdili s tatem v embecku, asi kvůli nenapadnosti.
nejspis tady měli nejaky poslani.
tatu kratce pote opet vyhodili z práce, ale s tim asi pocital ....
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
bohužel stále existuje. Je to firma rendlík a syn, kterou před bankrotem zachránila francouzská vláda a stále ji financuje. Výsledkem této státní podpory je ten hnůj s velkým vaginálním znakem, který furt potkáváme na silnici ;-\

Simca byla oproti rendlíku automobilka, která byla schopna vyrábět vozy, které si zaslouží své místo v dějinách.
traveldrive
Ty si blbec.
Ludek_II
Chlemtej si pivo, ty hospodsky znalce.
Avatar - Cuba66
Cuba66
Ádo, sice si zase tady, ale spousta z nás se těší, až už tady zase nebudeš :-!
kyklop
Nesklamal si >😁
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ono je to diamant... len s tou velkostou uz fakt prehanaju.... na novom megane posobi fakt uz kusok prehnane az nevkusne ... kdeze su casy twinga a laguny ach jo
pacho
keď nevieš, tak nepíš, zbytočne zo seba robíš blbca. Keby si si bol aspoň zbežne prečítal článok, tak by si hádam pochopil, že Renault, so Simcou nemá nič spoločné. Posledný model Simci, bol vlastne Peugeot 309.
Avatar - Anonym
Anonym
a to jako Dodge Omni a Plymouth Horizon 😉
josse33
byl úžasný stroj. Měl jsem dva -oba 1,5 GLS s dvojitým Weberem a proháněl jsem s nima i mnohem silnější auta. Velmi spolehlivé, nezničitelný motor(rozvod řetězem), velmi robustní konstrukce a moc pohodlné - předek lichoběžníková náprava s torzními tyčemi. Škoda že to nemělo 5-ti kvalt , to by pak byla echt raketa. A koroze? Jo-bylo pár míst kde to hnilo-špičky blatníků nad blinkry a spodní lem 5-tých dveří , jinak držák. Jednoho jsem po nehodě rozebral na agregáty a když jsem řezal kastli do šrotu -to jsem koukal na ty krásně čistý plechy uvnitř prahů. Taková auta se už dneska nevyrábí!
Avatar - Cuba66
Cuba66
Tu jsme měli když jsem byl prcek >😁 Pak jí od nás dlouho měl strejda - ještě v době, kdy už jsem měl řidičák, a dodneška si vyčítám, že jsem jí nezachránil jako veterána... 😒
Avatar - JirkaV8
JirkaV8
A kde je Wikov nebo Packard a Mercury?
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
dnes uz mozeme spomenut aj hummer a pontiac ... ale aj rover , saturn alebo saaba 😄 ( a tusim aj znacka scion ako americka odnoz toyoty uz tiez skoncila )

ono nejaka ta padla hviezda sa najde vsade... v cr by som povedal ze to budu osobaky tatra... v australii holden ..vo svedsku saab... atd...
Avatar - wakantanka
wakantanka
Vidim ze sa orientujes. 😄 Rec je o FR znackach. 😄
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
a pred nou ford cortina.. krasne vozy to boli.. skoda len ze tuto eru som uz nezazil

pamatam si aj na ( dalsiu mrtvu ) znacku ( fr/britsku ) talbot ... mal ju tiez jeden znamy...
Avatar - maxi!
maxi!
Talbot?
tak to si dost zle pametas..... :-!
Arese
Simca měla ve své době opravdu skvělá auta - Aronde,koncepčně nesmírně pokroková 1100, pak Rancho, Bahgeera/Murena i Horizon (Car of the Year) byly ve své době fakt pecky! A Chrysler 180 2 litre (často s vinilovou střechou a metalízou) byl v ČSSR typickým autem úspěšně kradnoucích zelinářů, pinglů, veksláků apod.
Hlavní vzpomínky na tuto značku mám ale na jiné modely. Jeden známý si v Tuzexu za dlouholeté pracovní pobyty v Kuvajtu pořídil krásně zlatou 1501 Special (s dvojicí obdelníkových mlhovek v masce). A brácha jednoho našeho známého za totáče emigroval do Rakouska a pak jezdil na návštěvu domů v 1307/1308 (Car of the Year) v krásné zelené metalíze. Ještě dnes si pamatuju, jak mě coby dítě naprosto odrovnalo to nádherné svezení, ticho, komfort, prostor a na tehdejší ubohé bolševické československé poměry doslova fantastický interiér! Naše rodina tehdy jezdila ve Š 100... 😒
pacho
len by som doplnil, že tie predné obdĺžnikové svetlá , neboli hmlovky, ale špeciálne prídavne diaľkové svetlá, tuším neaké jódove?, čo v téj dobe bola bomba.