Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Přísné emisní normy se blíží. Kvůli WLTP skončí zavedené modely

Kvůli novým emisním normám se dočkáme řady úprav v nabídce značek. Některé motory budou nahrazeny modernějšími, vybrané modely dokonce skončí.
Zpět na článek
3. 2. 2018 08:42
3. 2. 2018 09:36
3. 2. 2018 09:48
3. 2. 2018 15:36
3. 2. 2018 17:43
3. 2. 2018 19:00
3. 2. 2018 14:16
3. 2. 2018 09:26
3. 2. 2018 09:43
4. 2. 2018 11:17
4. 2. 2018 20:34
3. 2. 2018 11:00
3. 2. 2018 12:01
3. 2. 2018 15:29
3. 2. 2018 15:56
4. 2. 2018 10:45
3. 2. 2018 19:59
3. 2. 2018 11:18
3. 2. 2018 13:24
Avatar - Uživatel_5340709
3. 2. 2018 08:28
Tak pomalu
budeme svědky nástupu FAP i u benzínů, super další bazmeg co může zatočit se spolehlivostí benzínů. A pak tu máme další věc, co článek nezmiňuje - lapač částic odpadávajících od brzdových soustav.
Rozbalit vlákno
11
3. 2. 2018 08:42
Re: Tak pomalu
To je naprosto v pořádku. Proč by měl být výfuk současných nafťáků čistý a u benzíňáku ne?
Avatar - Enthusiastic.driver
3. 2. 2018 09:19
Re: Tak pomalu
Nevim, zda je na místě používat výraz "v pořádku". Řízení emisí od stolu nám sice přineslo papírově nižší emise a nekouřící diesely, na druhou stranu v reálném světě se emise nijak dramaticky nesnížily a do ovzduší proudí ještě menší a nebezpečnější částice, které FAP nedokáže zachytit.

Výroba tech nových technologií je opět ekologicky více náročná. Takže nevím, mi to nijak zásadně v pořádku nepřijde. Ven koncem totiž je nejekologičtějším vozem nějaký sprostý MPI benzín, avšak ten je jaksi neideální z jiného zaklínače ekologie - nepřímé vstřikování nepřeje papírovým hodnotám CO2... No a vůbec nejekologičtější by bylo každé auto dojet do mrtva, ale to se opět jaksi neshoduje s konzumními trendy a požadavkem na rostoucí ekonomiku, tudíž celý tenhle boj o nižší emise kulhá na obě nohy, protože sám sebe střílí do kolen.

Tedy, bít se do prsou, jak budeme mít od podzimu zase ekologičtější auta na fosilní paliva, mi přijde trochu naivní.
3. 2. 2018 09:36
Re: Tak pomalu
zapominas na par faktu, ze se nesnizuji emise celosvetove je dano nejen dopravou, ale i tim ze ta doprava stale vice pribyva a zasadni je ze pribyva lidi a tedy i emisi produkovanych dalsima cinostma tech lidi ;-) kdyby se s emisema nic nedelalo, tak potomci nasich potomku jiz na ulici nebudou moct bez dychaci masky ;-) v nekterych mestech je to bez te masky dost hazard jiz dnes ;-)

cil je relativne zrejmy temer vsem, postupne snizit zavislost na ropnych produktech do te myry, aby nebylo potreba kvuli temto zdrojum plejtvat dalsi zdroje, ropa neni jen o doprave, ale o vedeni valek a zavislosti na nekolika krajinach politicky ;-) ropa dnes urcuje kdo je pritel a kdo nepritel, protoze bez ropy si obyvatele a dany stat neskrtne naprosto v nicem, a staty co nemaji dostatek vlastni tezby ropy jsou tak zavisle na dodavatelskem statu ;-) a co si budeme namlouvat ta zavislost je na politicky casto nekorektnich oblastech, takze se to resi sankcema, valkama a terorizmem ;-)

koukni se na prezidentske volby v CR, ukazalo se ze lidi nechtej uprchliky a nechtej v CR islam, zaroven ale nechteji ani bolsevika, ale chtej ropu, respektive jsou nuceni kupovat ropu z techto oblasti >:D a ted si vem ze by Emiraty nebo Rusko meli podminku, ze za kazdych tisic barelu ropy by staty ktere od nich berou ropu museli prijmout 10 priznivcu islamu a 10 pristehovalcu z Ruska, co myslis, prijmu li by to cesti obcane? vubec nejde o emise jako jednotny prvek, jde o business s emisema, a o budouci smerovani zavislosti na komodite jinym smerem ;-) cim min je dany stat zavysli na jinem statu s komoditou, tim vice muze rust a rozvyjet se smerem kterym chteji jeho obcane ;-)
3. 2. 2018 09:48
Re: Tak pomalu
vtipne je, ze tento stat jde sam proti sobe na ukor jednoho oligarchy ktery tuhle zemi "ridi"

jen pro predstavu, CR ma rocne na danich z fosilnich paliv cca 85-90 miliard, nadruhou stranu tyto paliva dotuje cca 6 miliardama v oblasti biopaliv a udrzby infrastruktury ktera do CR umoznuje dovazet a rafinovat dana paliva, zaroven je si potreba rici ze CR kazdy rok vydava priblizne 250-300 miliard na zdravotnictvi a uvadi se ze priblizne 30% z teto sumy jde na problemy spojene s emisema z dopravy, coz je 75-90 miliard

pak stat vlastni z vetsiny CEZ, ze ktereho rocne ma cca 20 miliard na dividendach a priblizne 30-40 miliard na danich z elektriny, a samozrejme zdravotnictvi zde take uskosne svuj dil diky emisim elektraren, uvadi se 10% , coz je 25-30 miliard minus

stat tedy balancuje nad tim jestli ma dal podporovat fosilni paliva na kterych jeste vydelava, ale s tim ze je zavysli na dodavatelych tech fosilnich profuktu (ropa a plyn) nebo jestli se nema spise soustredit na energetickou samostatnost, ktera by mu mohla v budoucnu vydelavat mnohem vic nez fosilni paliva, a zaroven tak podporit rust nejen ekonomiky ale i spolecnosti daneho statu ;-)
Avatar - Skipper
3. 2. 2018 15:26
Re: Tak pomalu
30% z výdajů na zdravotnictví jdoucí na problémy spojené s emisema z dopravy je nesmysl. Ostatní údaje nemám jak ověřit, ale už jen tohle zavádění je degraduje na pouhý blábol.
3. 2. 2018 15:36
Re: Tak pomalu
se vzrustajici dopravou vzrustaji i respiracni choroby, ja statistiky nedelam, ja je pouze prebyram ze starnek ministerstva zdravotnictvi, na cifry si tedy stezuj na tamnim informacnim oddeleni ;-)
Avatar - Skipper
3. 2. 2018 15:41
Re: Tak pomalu
Statistiky dělá UZIS. Ze které konkrétně čerpáš?
3. 2. 2018 17:43
Re: Tak pomalu
neco co jsem nesel na strankach ministerstva zdravotnictvi, kdo ty tabulkyu dela je me burt :-!
Avatar - Skipper
3. 2. 2018 18:31
Re: Tak pomalu
Tak šup sem s odkazem. Protože je to blbost.
3. 2. 2018 19:00
Re: Tak pomalu
nemam, a hledat s eme to znova nechce, takze tomu never a bude to :yes:
3. 2. 2018 14:16
Re: Tak pomalu
Pozor pane Enthusiastic.driver, váš příspěvek je nadprůměrně chytrý a na takovy lidi tady v ČR nejsme zvědaví ;-)
Přesně tak, ojezdit auto do mrtva. Občas jet vlakem, občas autobusem, do obchodu lze občas zajít také pěšky, nejezdit autem sám a nebo taky přemýšlet, jestli vůbec jet musím. A to nemluvíme o tom, jak významný ekologický dopad zapříčiní rychlost jízdy 90 km/h nebo 140 km/h. Mít doma Nissan Leaf, k tomu Teslu a na ty hory jedno spalovací SUV je hodně falešná hra na ekologii.
No, ale vysvětlete to těm šťastlivcům, kteří nyní netrpělivě čekají, až jim na podzim domů dorazí vysněná Škoda Karoq s ekologickým turbobenzinem, pohonem celé přední nápravy a aerodynamikou krabice od bot .......
3. 2. 2018 09:26
no problemo
WLTP bylo potreba a je dobre ze automobilky nemeli paky na jeji oddaleni, casu na pripravu meli dostatek, vice nez 2,5 roku

zajimave je ze nektere modely konci i presto, ze jinde kde maji dokonce prisnejsi emisni limity dany model pokracuje, ono to bude spise tim, zda se na danem trhu vyplati dany model prodavat i s nejakou tou pokutou ci nikoliv ;-)

jinak clanek je psany tak aby to vzbuzovalo litost, obavam se ale ze litost par tisic potencialnich majitelu techto aut nikoho neobmekci :-! krom skalnich fanousku a nerdu se za danyma autama jiz nikdo ani neotoci, pcot taky, buracive motory ma dnes kdejake pony za par supu co s WLTP problem nema, kdepak asi soudruzi z NDR udelali chybu
Rozbalit vlákno
8
3. 2. 2018 09:43
Re: no problemo
to je klasika - všetky články sú tu písane na zlú a strašnú EÚ, ktorá sa teší len z toho, že ľuďom zoberie poslednú radosť na svete, ktorú majú a to len preto, lebo úradník sa zle vyspal >:D
Avatar - praděda7
3. 2. 2018 10:30
Re: no problemo
EU brzy nařídí odstřel všech psů.........pes vyprodukuje svou existencí více emisí CO2 než velké auto....
Avatar - praděda7
3. 2. 2018 14:52
Re: no problemo
.....aha pejskaři.......... ;-\
Avatar - Skipper
3. 2. 2018 15:28
Re: no problemo
Co psi... Největším producentem skleníkových plynů jsou dlouhodobě krávy. Produkují obrovské množství metanu. Ale zlo jsou auta.
3. 2. 2018 11:55
Re: no problemo
Tvl. Ta tvoje čeština naprosto degraduje tvoje sdělení. 8-s
4. 2. 2018 11:17
Re: no problemo
O pokutu tu nepůjde. Rozhodně ne např. u BMW. A chce to odlišovat škodliviny a CO2. Pokuty se týkají CO2 a v tomhle EU celkem tlačí na pilu. Když někdo řekne, že např. v USA mají přísnější limity, tak rozhodně nemyslí CO2. A obecně to není otázka jen limitů, ale také metodiky. Limit bez metodiky je v podstatě hausnumero.

O WLTP se ví ještě déle. Jen nebyla finální verze, pracovali na tom. Ale automobilky vývoj určitě sledovaly.
4. 2. 2018 15:50
Re: no problemo
Ano, Saman opět prokazuje, že tohle je české fórum. Kde má každej brouk pytlík potřebu se odborně vyjádřit k něčemu, o čem nemá ani páru. Takže něco málo pro tohohle vidláka...
1) na zavedení wltp je 3 roky šibeniční termín. Souvisí to se zavedením vážících technologií do výroby a především aerodynamických testů, které při současném vytížení labů totálně nestíhají.
2) tady je vidět, že Saman o problematice wltp neví absolutně nic. Končící modely v souvislosti s wltp nesouvisí s přísností emisí, ale s dalšími souvisejícími náklady.
3) ad náklady - automobilky tahle sranda bude stát stovky miliónů eur, které opět zaplatí... tupé ovce, z nichž většina tomuto nesmyslu jménem wltp (za souhlasného bečení) tleská... bééé hurá :-!
4. 2. 2018 20:34
Re: no problemo
Ani si nejsem jistý, jestli ty tři roky měli. Myslím od finální verze. Dávali si s ní pěkně na čas. Mám takový pocit, že to EU chtěla mít schválené do 10/2015, ale nejsem si jistý, jestli ten termín zvládli.

Podle mne se jako WLTP značí samotný cyklus, respektive metodika měření emisí. Ty mluvíš asi o dalších změnách v homologaci, že? Tedy o pravidlech kolem různých konfigurací, využívání interpolace atd. Tyhle změny na sobě nejsou závislé, fungovalo by to i s NEDC. To je tedy alespoň mé laické chápání. Viděl jsem to jen z rychlíku. Mám takový pocit, že to nařízení bylo z roku 2017.
3. 2. 2018 11:00
Emise
Proč bych si kupoval takové složité auto, když staré kouřící bez problémů projde emisemi, protože má to kouření povolené na papíře. Tohle nové sice nekouří, ale na emisích vám řeknou, že má kouřit podle papíru ještě míň a máte tedy smůlu >:D
Rozbalit vlákno
5
3. 2. 2018 12:01
Re: Emise
problem je ten, ze stary kourici kouri a smrdi vic nez by mely i podle te puvodni emisni normy. nebo si fakt myslis, ze stary oktavky s euro2-4 smrdely jako novy tolik, jako dnes po 10-20 letech provozu??
Avatar - WinDiesel
3. 2. 2018 15:29
Re: Emise
Je zajímavé že jeden z prvních vozů který nepřežije řádění eurokomisařů je benzínové Subaru.
3. 2. 2018 15:56
Re: Emise
Pričom podľa toptena plnia súčasné benziňáky s prstom v r… resp.piestom vo výfuku. Divné že >:D
4. 2. 2018 10:45
Re: Emise
Tahle norma limity u zážehových motorů s přímým vstřikováním zpřísňuje. To, že třeba splní současnou, neznamená, že splní s prstem v nose i tu novou. Nakonec to neodkládali pro nic za nic (teprve teď vlastně vstoupí v platnost ta plná verze, která měla platit už od 2014/ 2015).

A tím hlavním faktorem je tu úplně něco jiného. Jde o starý model na sklonku života, kterého se tu prodá pár kusů. Dodělávat teď homologaci bude těžko ekonomické.
3. 2. 2018 19:59
Re: Emise
Přitom tomu stačí cinknout software, jako všem dieslům
3. 2. 2018 11:18
Zamrzá peklo.
STI pryč, M3 pryč, 550i pryč, to je na defenestraci v Bruselu nebo kde to vymejšlej. 8-s :-(

Ať si ekošaman píše co chce, jeho trvalé půlmetrové několikanásobné masáže mě nepřesvědčí a myslím, že nebudu sám.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - speedfred
3. 2. 2018 12:08
Re: Zamrzá peklo.
tak M3 sa im neoplatí prerábať,pretože tu je za chvíľu nová generácia,ale M4 ostáva min do r 2020.
Šaman hádam ani sám neverí tomu čo píše.
3. 2. 2018 13:11
Re: Zamrzá peklo.
Jasně, ale M3 !!!!! ? Jedno písmenko a jedno číslo chápáno obecně po dlouhá léta jako symbol. Skoro každý věděl o co jde. A to zahodit ?
Avatar - Machýrek
3. 2. 2018 18:33
Re: Zamrzá peklo.
Zkus to precist jeste jednou p o m a l u.
Aktualni M3 se akorat prestane prodavat driv, nez na ni navaze dalsi generace.
No ale kdyby preci jen nekdo nejakou M3 chtel zahodit, tak mi prosim dejte vedet, rad ji poskytnu novy domov.
3. 2. 2018 20:22
Re: Zamrzá peklo.
Máš pravdu, byl jsem nepozorný. :*)
3. 2. 2018 13:16
Re: Zamrzá peklo.
:yes:

staci ze te presvedci Brusel, ehmm on te presvedcovat nemusi, proste ti to naridi a ty nemuzes nic nez se odstehovat, odstehujes se?
Avatar - CHerokee
3. 2. 2018 15:05
Re: Zamrzá peklo.
Souhlasím, je to šílené. A dokud budeme doma i do Evropského parlamentu volit zelenorudé mozky, tak to bude pokračovat a bílý heterosexuální muž bude lovná zvěř. 8-s Ať jde o jeho koníčky, nebo potřeba atp.
3. 2. 2018 20:47
Re: Zamrzá peklo.
STI, M3 a 550i by mohly splnit nejnovější limity (když je plní v USA, tak splnit je v Evropě by mělo být snadnější), ale jde o to, že vzhledem k nízkým počtům prodaným kusů dané automobilky vyhodnotily, že se jim nevyplatí udělat novou evropskou homologaci.
3. 2. 2018 11:56
CO2 neni duvodem konce nekterych modelu jak redakce mlzi
hlavnim duvodem konce naftaku jsou jedovate NOx, o kterych se redakce vubec nezminuje.
s GPF se u benzinaku pocitalo uz pred 5 lety a jedinej duvod, proc nektere benzinaky zmizi z trhu je ze se to nestihne, nebo ze dana motorizace by skoncila i tak.
u naftaku bude od zari vpodstate povinny SCR + LNT, coz je vyrazny zasah, z tohoto duvodu nektere modely konci. nektere zpravy dokonce mluvi o tom, ze SCR tam bude muset byt zdvojeny a to zejmena kvuli jizde s vysokym vykonem, zejmena po dalnici.

jestlize redakce tvrdi, ze ty modely, ktere skonci, tak ze skonci kvuli CO2, tak to proste neni pravda
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Ada je zase tady
3. 2. 2018 12:50
Re: CO2 neni duvodem konce nekterych modelu jak redakce mlzi
žádný konec dieselů se nekoná. Naopak je nejvyšší čas na likvidaci museálních zážehových motorů!
3. 2. 2018 13:18
Re: CO2 neni duvodem konce nekterych modelu jak redakce mlzi
:yes:
Avatar - Skipper
3. 2. 2018 15:31
Re: CO2 neni duvodem konce nekterych modelu jak redakce mlzi
A takhle to dopadá. Naftový blázen s elektrobláznem se spojí a mnou si ruce. Pánové, trochu sebereflexe by neškodilo.
3. 2. 2018 15:38
Re: CO2 neni duvodem konce nekterych modelu jak redakce mlzi
a takhle dopada , kdys nekdo nechape ironii :-! :yes: az vyrostes, urcite ji pochopis, neboj
3. 2. 2018 13:01
Re: CO2 neni duvodem konce nekterych modelu jak redakce mlzi
Stejně by mě zajímalo, jestli diesely po úpravách vůbec v reálu projdou emisníma limitama alespoň na EURO 4..
Avatar - KANKUNEN
3. 2. 2018 13:42
Re: CO2 neni duvodem konce nekterych modelu jak redakce mlzi
Plní a je to paráda, vjedeš do garáže a žádný smrad. Dokonce i za studena je ten smrad hodně omezený.
3. 2. 2018 14:37
Re: CO2 neni duvodem konce nekterych modelu jak redakce mlzi
takze se dieselem jiz ani neda otravit? safra i sebevrahum ta Unie bere moznost zabit se nastartovanym novym autem v garazi 8-s
Avatar - Skipper
3. 2. 2018 15:34
Re: CO2 neni duvodem konce nekterych modelu jak redakce mlzi
Nezabíjí Tě smrad, ale CO.
3. 2. 2018 15:39
Re: CO2 neni duvodem konce nekterych modelu jak redakce mlzi
ne, opravdu, to je novinka, to si hned zapisu do poznamek :yes: hele s timhle neco delej, dva posty po sobe nerozeznat totalni ironii, to us je diagnoza
Avatar - Skipper
3. 2. 2018 15:41
Re: CO2 neni duvodem konce nekterych modelu jak redakce mlzi
Problém je, že totální nesmysly jsou téměř ve všech Tvých příspěvcích. Asi je budu brát jako ironii všechny.
3. 2. 2018 17:44
Re: CO2 neni duvodem konce nekterych modelu jak redakce mlzi
:yes: u takovej postup je legitimni :yes:
3. 2. 2018 15:00
Re: CO2 neni duvodem konce nekterych modelu jak redakce mlzi
:-) smrad se zásadně zlepšil, to je fakt. Po těch dieselovejch smradech z Euro 4 a kyselým hnusným zápachu z Euro 5 je to velkej pokrok. Ale měl jsem na mysli NOx, protože v USA pořád naprostá většina dieselů s Euro 6 homologována není a to mají mít limit téměř stejný jako tady.
4. 2. 2018 10:38
Re: CO2 neni duvodem konce nekterych modelu jak redakce mlzi
Je to nesmysl už jen proto, že limity pro CO2 jsou určené dle NEDC a dále se budou počítat dle NEDC. Jen snad místo dvojího měření (NEDC a WLTP) budou ty hodnoty přepočítávat z WLTP. A limit je stanovený až pro 2020 (kdy ho musí splnit 95 % flotily a o rok později 100 %). Dnes máme pořád limity z roku 2015. Nemluvě o tom, že se CO2 počítá přes celou flotilu. Okrajové modely jako 550i udělají rozdíl nula nula prd.

Aby to byla pravda, tak by ten výrobce musel být blízko limitů pro 2015 a přepočet (WLTP -> NEDC) by pro něj musel být nevýhodný. Jen pak by se dalo mluvit o tom, že model vyřadili kvůli CO2 (v kontextu přechodu na WLTP) už takhle brzy. Od roku 2019 pak končí zvýhodnění prvních třech gramů přes limit. Už za první gram se bude platit plná sazba 95 € z každého registrovaného auta (místo stávajících 5 €). U automobilek, které se pohybují na hraně/ za hranou, to může vést k nějakému škrtání v nabídce.

Spíš půjde o to, že to nebudou stíhat (nebude se jim to hodit do harmonogramu) nebo se jim to nevyplatí. Ať už se bavíme o úpravách techniky, nebo jen o provedení zkoušek a vyřízení papírování - i to něco stojí.
4. 2. 2018 15:54
Re: CO2 neni duvodem konce nekterych modelu jak redakce mlzi
naprostý souhlas... :yes:
3. 2. 2018 13:24
para do xydoby
ať si odpůrci automobilismu nezapomenou koupit kešu oříšky z druhýho konce světa co k nám nosej ptáci
Rozbalit vlákno
2
Avatar - CHerokee
3. 2. 2018 14:27
Re: para do xydoby
Dobře napsáno!
3. 2. 2018 14:38
Re: para do xydoby
kesu orisky nee, protoze nemam rad orisky, ale takovou zmrzlinu, jo tu si klidne necham dovest cerstvou az z Jizniho polu, tamni kantyna totiz dela naprosto nejlepsi :-!
Avatar - praděda7
3. 2. 2018 14:50
Emise.........
Nezávislý ekolog se zkušeností ekologického poradce ministerstva průmyslu RNDr. Jiří Hanzlíček například vypočítal, že obyvatelé ČR vyprodukují ročně jenom svým dýcháním 117 milionů tun CO2,.....................co na to EU?
Rozbalit vlákno
13
3. 2. 2018 15:11
Re: Emise.........
tak to sa dosť možno pán Hanzlíček pomýlil podľa [odkaz] kde je výpočet vysvetlený vydýcha človek za deň 0.9 kg CO2.
Teda 0.9 * 10 000 000 * 365 * 0.001 = 3 285 000 ton CO2 za rok na ČR.
3. 2. 2018 15:46
Re: Emise.........
tak on pise ze produkce obyvatele, tedy asi pocita i s jejich cinnosti a to vcetne kuprikladu chovu zvirectva pro ucel potravy a dalsich aktivit, nejen dychani a prdeni :-)
Avatar - praděda7
3. 2. 2018 16:09
Re: Emise.........
EU směrnice 01022018: Všichni živí tvorové v EU s okamžitou platnosti přestat dýchat a hrcat, jinak všichni umřeme.......... ;-)
3. 2. 2018 16:15
Re: Emise.........
citujem "ypočítal, že obyvatelé ČR vyprodukují ročně jenom svým DÝCHANÍM 117 milionů tun CO2"
Avatar - Ada je zase tady
3. 2. 2018 17:32
Re: Emise.........
90% vyprodukují to tím, že mnozí z nich používají auta se zastaralými zážehovými motory.
Avatar - praděda7
3. 2. 2018 17:39
Re: Emise.........
Ano, bylo by zajímavé vidět nějakou solidní studii co, kdo a kolik....... ;-) Ale na zadání takové studie očividně politikům odvaha chybí. :-!
3. 2. 2018 17:49
Re: Emise.........
mrhani financi, asi stejne potrebne tohle vedet na konkretne obyvatele CR, jako jestli nekde nejaka stavba vyhladi sukajici krecky na nejakym poli :-) "tak jsme po 5 let sledovali populaci krecku na poli XXY a zjistili jsme ze sukaji 3x za den a rocne splodi 50-60 potomku, nasledne jsme o tom napsali za 5 milionu publikaci o 150 strankach"

cisla jsou samo smyslena, jen si pamatuju ze nekde nekdo takhle nejaky krecky sledoval a pak se to rozmazlo v mediich
Avatar - praděda7
3. 2. 2018 17:52
Re: Emise.........
Zdá se, že jedeš po "jiné koleji".... :-!
3. 2. 2018 19:02
Re: Emise.........
hele a k cemu jako nekomu bude ze nekdo zjisti kolik prumerny Cech denne/rocne nadycha CO2? teda krome toho kdo to bude pocitat a vydela na tom balik >:D

nebo ze by se to pak prodalo treba Nemcum, Francouzum, a dalsim statum v EU, precejen asi vetsina lidi v EU bude mit tak nejak +- podobnej denni a tedy i rocni nadychany CO2 >:D
3. 2. 2018 20:04
Re: Emise.........
čo tu riešite? >:D deda povedal, že niekto povedal že 117 000 000 tun mne sa to nezdalo tak som našiel ako to počítal niekto iný z nejakých priemerných hodnôt pre človeka a líšilo sa to hádam 50 krát - žiadna veda za tým nie je, žiadna štúdia nie je treba, týpek to tam počíta hádam na základe stredoškolskej chémie a pár biologických poznatkov.... :-!
Avatar - praděda7
3. 2. 2018 20:08
Re: Emise.........
Vždyť říkám, že jedeš po "jiné koleji". Řeč je o studii, která by identifikovala vozy a výrobce, kteří znečišťují ovzduší nejvíc a tyto vozy buď technicky upravit aby splňovaly danou normu anebo je vyřadit z provozu.
4. 2. 2018 12:23
Re: Emise.........
jj, nastesti ta tvoje kolej je vzdalena uplne od vseho :-! blbosti to jsi napsal v prvnim postu ti byli hned vyvracene a tak se snazis jakoze ja jedu na jine koleji :yes:
Avatar - praděda7
4. 2. 2018 14:17
Re: Emise.........
Přehoď si vyhýbku a upaluj.....
Avatar - WinDiesel
3. 2. 2018 15:34
Marně se někteří těší na konec dieselů
Jestli se nepletu norma Euro 6c platí již teď a od září nabíhá norma Euro 6d. Marně se topten těší na konec dieselů... marně sní své vlhké sny.
Jak sdělily automobilky, bez dieselů není přechodu k elektromobilům. A zase jen konkurenční prostředí ukáže zda se vyplatí stáhnout diesely z malých vozů. Ono 15% lidí kteří kupují Fábie a Pola v dieselu, může jít jinam, a není to málo lidí. Tak někteří zaskřípou zuby a koupí Rendlík s 1,5 dCi. >:D
Rozbalit vlákno
4
3. 2. 2018 20:12
Re: Marně se někteří těší na konec dieselů
Zase po zákazníkovi, co pude jinam, protože už mu do fabie nedají diesla, by těm automobilkám ani nemuselo být líto. Nikdo snad nechce mít za zákazníka úplného pitomce ;-)
4. 2. 2018 11:51
Re: Marně se někteří těší na konec dieselů
Asi se najdou nějací sadističtí šéfové, kteří taková auta dávají obchoďáků na létání po dálnici. >:-[]
3. 2. 2018 20:42
Re: Marně se někteří těší na konec dieselů
Ale, no tak. Konec dieselů samozřejmě nenastane. Ale výrazná redukce ano. Podívejme se na prodeje dieselů v rámci Evropy. Francie, Belgie, dříve dieselové bašty, tam už jsou diesely pod 50 % podílu na trhu. Poslední "bašty" jsou Portugalsko, Irsko, Itálie, Řecko a Španělsko. Z doby ekonomické krize se pro tyto země vžila zkratka PIGS.
4. 2. 2018 11:47
Re: Marně se někteří těší na konec dieselů
To se pleteš. 6c měla platit od 9/2017 pro nové homologace a 9/2018 pro již homologovaná auta. Nicméně pro nové homologace 6c úplně přeskočili a šli na 6d-TEMP. Kdežto u již homologovaných nechali původní termín pro 6c a 6d-TEMP mělo být od 9/2019. Ale pak se rozhodli, že místo 6d-TEMP bude 6d-TEMP-EVAP a to pro nová auta i nové homologace od 9/2019. >:D 6d má platit od 1/2020 pro nové homologace a 1/2021 pro nová auta. Na tom se snad nic neměnilo.

Tohle platí pro osobní. N1 jsou rozdělené podle hmotnosti a pouze Class I mají stejná data.

Trochu přehledněji. Aktuální stav u nových homologací:
9/2014 6b
9/2017 6d-TEMP
9/2019 6d-TEMP-EVAP
1/2020 6d

U nových aut/ nově registrovaných:
9/2015 6b
9/2018 6c
9/2019 6d-TEMP-EVAP
1/2021 6d
3. 2. 2018 21:47
EU jednou zakáže i život
:no:
Rozbalit vlákno
0