budeme svědky nástupu FAP i u benzínů, super další bazmeg co může zatočit se spolehlivostí benzínů. A pak tu máme další věc, co článek nezmiňuje - lapač částic odpadávajících od brzdových soustav.
Nevim, zda je na místě používat výraz "v pořádku". Řízení emisí od stolu nám sice přineslo papírově nižší emise a nekouřící diesely, na druhou stranu v reálném světě se emise nijak dramaticky nesnížily a do ovzduší proudí ještě menší a nebezpečnější částice, které FAP nedokáže zachytit.
Výroba tech nových technologií je opět ekologicky více náročná. Takže nevím, mi to nijak zásadně v pořádku nepřijde. Ven koncem totiž je nejekologičtějším vozem nějaký sprostý MPI benzín, avšak ten je jaksi neideální z jiného zaklínače ekologie - nepřímé vstřikování nepřeje papírovým hodnotám CO2... No a vůbec nejekologičtější by bylo každé auto dojet do mrtva, ale to se opět jaksi neshoduje s konzumními trendy a požadavkem na rostoucí ekonomiku, tudíž celý tenhle boj o nižší emise kulhá na obě nohy, protože sám sebe střílí do kolen.
Tedy, bít se do prsou, jak budeme mít od podzimu zase ekologičtější auta na fosilní paliva, mi přijde trochu naivní.
zapominas na par faktu, ze se nesnizuji emise celosvetove je dano nejen dopravou, ale i tim ze ta doprava stale vice pribyva a zasadni je ze pribyva lidi a tedy i emisi produkovanych dalsima cinostma tech lidi ;-) kdyby se s emisema nic nedelalo, tak potomci nasich potomku jiz na ulici nebudou moct bez dychaci masky ;-) v nekterych mestech je to bez te masky dost hazard jiz dnes ;-)
cil je relativne zrejmy temer vsem, postupne snizit zavislost na ropnych produktech do te myry, aby nebylo potreba kvuli temto zdrojum plejtvat dalsi zdroje, ropa neni jen o doprave, ale o vedeni valek a zavislosti na nekolika krajinach politicky ;-) ropa dnes urcuje kdo je pritel a kdo nepritel, protoze bez ropy si obyvatele a dany stat neskrtne naprosto v nicem, a staty co nemaji dostatek vlastni tezby ropy jsou tak zavisle na dodavatelskem statu ;-) a co si budeme namlouvat ta zavislost je na politicky casto nekorektnich oblastech, takze se to resi sankcema, valkama a terorizmem ;-)
koukni se na prezidentske volby v CR, ukazalo se ze lidi nechtej uprchliky a nechtej v CR islam, zaroven ale nechteji ani bolsevika, ale chtej ropu, respektive jsou nuceni kupovat ropu z techto oblasti >:D a ted si vem ze by Emiraty nebo Rusko meli podminku, ze za kazdych tisic barelu ropy by staty ktere od nich berou ropu museli prijmout 10 priznivcu islamu a 10 pristehovalcu z Ruska, co myslis, prijmu li by to cesti obcane? vubec nejde o emise jako jednotny prvek, jde o business s emisema, a o budouci smerovani zavislosti na komodite jinym smerem ;-) cim min je dany stat zavysli na jinem statu s komoditou, tim vice muze rust a rozvyjet se smerem kterym chteji jeho obcane ;-)
vtipne je, ze tento stat jde sam proti sobe na ukor jednoho oligarchy ktery tuhle zemi "ridi"
jen pro predstavu, CR ma rocne na danich z fosilnich paliv cca 85-90 miliard, nadruhou stranu tyto paliva dotuje cca 6 miliardama v oblasti biopaliv a udrzby infrastruktury ktera do CR umoznuje dovazet a rafinovat dana paliva, zaroven je si potreba rici ze CR kazdy rok vydava priblizne 250-300 miliard na zdravotnictvi a uvadi se ze priblizne 30% z teto sumy jde na problemy spojene s emisema z dopravy, coz je 75-90 miliard
pak stat vlastni z vetsiny CEZ, ze ktereho rocne ma cca 20 miliard na dividendach a priblizne 30-40 miliard na danich z elektriny, a samozrejme zdravotnictvi zde take uskosne svuj dil diky emisim elektraren, uvadi se 10% , coz je 25-30 miliard minus
stat tedy balancuje nad tim jestli ma dal podporovat fosilni paliva na kterych jeste vydelava, ale s tim ze je zavysli na dodavatelych tech fosilnich profuktu (ropa a plyn) nebo jestli se nema spise soustredit na energetickou samostatnost, ktera by mu mohla v budoucnu vydelavat mnohem vic nez fosilni paliva, a zaroven tak podporit rust nejen ekonomiky ale i spolecnosti daneho statu ;-)
30% z výdajů na zdravotnictví jdoucí na problémy spojené s emisema z dopravy je nesmysl. Ostatní údaje nemám jak ověřit, ale už jen tohle zavádění je degraduje na pouhý blábol.
se vzrustajici dopravou vzrustaji i respiracni choroby, ja statistiky nedelam, ja je pouze prebyram ze starnek ministerstva zdravotnictvi, na cifry si tedy stezuj na tamnim informacnim oddeleni ;-)
Pozor pane Enthusiastic.driver, váš příspěvek je nadprůměrně chytrý a na takovy lidi tady v ČR nejsme zvědaví ;-)
Přesně tak, ojezdit auto do mrtva. Občas jet vlakem, občas autobusem, do obchodu lze občas zajít také pěšky, nejezdit autem sám a nebo taky přemýšlet, jestli vůbec jet musím. A to nemluvíme o tom, jak významný ekologický dopad zapříčiní rychlost jízdy 90 km/h nebo 140 km/h. Mít doma Nissan Leaf, k tomu Teslu a na ty hory jedno spalovací SUV je hodně falešná hra na ekologii.
No, ale vysvětlete to těm šťastlivcům, kteří nyní netrpělivě čekají, až jim na podzim domů dorazí vysněná Škoda Karoq s ekologickým turbobenzinem, pohonem celé přední nápravy a aerodynamikou krabice od bot .......
WLTP bylo potreba a je dobre ze automobilky nemeli paky na jeji oddaleni, casu na pripravu meli dostatek, vice nez 2,5 roku
zajimave je ze nektere modely konci i presto, ze jinde kde maji dokonce prisnejsi emisni limity dany model pokracuje, ono to bude spise tim, zda se na danem trhu vyplati dany model prodavat i s nejakou tou pokutou ci nikoliv ;-)
jinak clanek je psany tak aby to vzbuzovalo litost, obavam se ale ze litost par tisic potencialnich majitelu techto aut nikoho neobmekci :-! krom skalnich fanousku a nerdu se za danyma autama jiz nikdo ani neotoci, pcot taky, buracive motory ma dnes kdejake pony za par supu co s WLTP problem nema, kdepak asi soudruzi z NDR udelali chybu
to je klasika - všetky články sú tu písane na zlú a strašnú EÚ, ktorá sa teší len z toho, že ľuďom zoberie poslednú radosť na svete, ktorú majú a to len preto, lebo úradník sa zle vyspal >:D
O pokutu tu nepůjde. Rozhodně ne např. u BMW. A chce to odlišovat škodliviny a CO2. Pokuty se týkají CO2 a v tomhle EU celkem tlačí na pilu. Když někdo řekne, že např. v USA mají přísnější limity, tak rozhodně nemyslí CO2. A obecně to není otázka jen limitů, ale také metodiky. Limit bez metodiky je v podstatě hausnumero.
O WLTP se ví ještě déle. Jen nebyla finální verze, pracovali na tom. Ale automobilky vývoj určitě sledovaly.
Ano, Saman opět prokazuje, že tohle je české fórum. Kde má každej brouk pytlík potřebu se odborně vyjádřit k něčemu, o čem nemá ani páru. Takže něco málo pro tohohle vidláka...
1) na zavedení wltp je 3 roky šibeniční termín. Souvisí to se zavedením vážících technologií do výroby a především aerodynamických testů, které při současném vytížení labů totálně nestíhají.
2) tady je vidět, že Saman o problematice wltp neví absolutně nic. Končící modely v souvislosti s wltp nesouvisí s přísností emisí, ale s dalšími souvisejícími náklady.
3) ad náklady - automobilky tahle sranda bude stát stovky miliónů eur, které opět zaplatí... tupé ovce, z nichž většina tomuto nesmyslu jménem wltp (za souhlasného bečení) tleská... bééé hurá :-!
Ani si nejsem jistý, jestli ty tři roky měli. Myslím od finální verze. Dávali si s ní pěkně na čas. Mám takový pocit, že to EU chtěla mít schválené do 10/2015, ale nejsem si jistý, jestli ten termín zvládli.
Podle mne se jako WLTP značí samotný cyklus, respektive metodika měření emisí. Ty mluvíš asi o dalších změnách v homologaci, že? Tedy o pravidlech kolem různých konfigurací, využívání interpolace atd. Tyhle změny na sobě nejsou závislé, fungovalo by to i s NEDC. To je tedy alespoň mé laické chápání. Viděl jsem to jen z rychlíku. Mám takový pocit, že to nařízení bylo z roku 2017.
Proč bych si kupoval takové složité auto, když staré kouřící bez problémů projde emisemi, protože má to kouření povolené na papíře. Tohle nové sice nekouří, ale na emisích vám řeknou, že má kouřit podle papíru ještě míň a máte tedy smůlu >:D
problem je ten, ze stary kourici kouri a smrdi vic nez by mely i podle te puvodni emisni normy. nebo si fakt myslis, ze stary oktavky s euro2-4 smrdely jako novy tolik, jako dnes po 10-20 letech provozu??
Tahle norma limity u zážehových motorů s přímým vstřikováním zpřísňuje. To, že třeba splní současnou, neznamená, že splní s prstem v nose i tu novou. Nakonec to neodkládali pro nic za nic (teprve teď vlastně vstoupí v platnost ta plná verze, která měla platit už od 2014/ 2015).
A tím hlavním faktorem je tu úplně něco jiného. Jde o starý model na sklonku života, kterého se tu prodá pár kusů. Dodělávat teď homologaci bude těžko ekonomické.
Zkus to precist jeste jednou p o m a l u.
Aktualni M3 se akorat prestane prodavat driv, nez na ni navaze dalsi generace.
No ale kdyby preci jen nekdo nejakou M3 chtel zahodit, tak mi prosim dejte vedet, rad ji poskytnu novy domov.
Souhlasím, je to šílené. A dokud budeme doma i do Evropského parlamentu volit zelenorudé mozky, tak to bude pokračovat a bílý heterosexuální muž bude lovná zvěř. 8-s Ať jde o jeho koníčky, nebo potřeba atp.
STI, M3 a 550i by mohly splnit nejnovější limity (když je plní v USA, tak splnit je v Evropě by mělo být snadnější), ale jde o to, že vzhledem k nízkým počtům prodaným kusů dané automobilky vyhodnotily, že se jim nevyplatí udělat novou evropskou homologaci.
CO2 neni duvodem konce nekterych modelu jak redakce mlzi
hlavnim duvodem konce naftaku jsou jedovate NOx, o kterych se redakce vubec nezminuje.
s GPF se u benzinaku pocitalo uz pred 5 lety a jedinej duvod, proc nektere benzinaky zmizi z trhu je ze se to nestihne, nebo ze dana motorizace by skoncila i tak.
u naftaku bude od zari vpodstate povinny SCR + LNT, coz je vyrazny zasah, z tohoto duvodu nektere modely konci. nektere zpravy dokonce mluvi o tom, ze SCR tam bude muset byt zdvojeny a to zejmena kvuli jizde s vysokym vykonem, zejmena po dalnici.
jestlize redakce tvrdi, ze ty modely, ktere skonci, tak ze skonci kvuli CO2, tak to proste neni pravda
Re: CO2 neni duvodem konce nekterych modelu jak redakce mlzi
ne, opravdu, to je novinka, to si hned zapisu do poznamek :yes: hele s timhle neco delej, dva posty po sobe nerozeznat totalni ironii, to us je diagnoza
Re: CO2 neni duvodem konce nekterych modelu jak redakce mlzi
:-) smrad se zásadně zlepšil, to je fakt. Po těch dieselovejch smradech z Euro 4 a kyselým hnusným zápachu z Euro 5 je to velkej pokrok. Ale měl jsem na mysli NOx, protože v USA pořád naprostá většina dieselů s Euro 6 homologována není a to mají mít limit téměř stejný jako tady.
Re: CO2 neni duvodem konce nekterych modelu jak redakce mlzi
Je to nesmysl už jen proto, že limity pro CO2 jsou určené dle NEDC a dále se budou počítat dle NEDC. Jen snad místo dvojího měření (NEDC a WLTP) budou ty hodnoty přepočítávat z WLTP. A limit je stanovený až pro 2020 (kdy ho musí splnit 95 % flotily a o rok později 100 %). Dnes máme pořád limity z roku 2015. Nemluvě o tom, že se CO2 počítá přes celou flotilu. Okrajové modely jako 550i udělají rozdíl nula nula prd.
Aby to byla pravda, tak by ten výrobce musel být blízko limitů pro 2015 a přepočet (WLTP -> NEDC) by pro něj musel být nevýhodný. Jen pak by se dalo mluvit o tom, že model vyřadili kvůli CO2 (v kontextu přechodu na WLTP) už takhle brzy. Od roku 2019 pak končí zvýhodnění prvních třech gramů přes limit. Už za první gram se bude platit plná sazba 95 € z každého registrovaného auta (místo stávajících 5 €). U automobilek, které se pohybují na hraně/ za hranou, to může vést k nějakému škrtání v nabídce.
Spíš půjde o to, že to nebudou stíhat (nebude se jim to hodit do harmonogramu) nebo se jim to nevyplatí. Ať už se bavíme o úpravách techniky, nebo jen o provedení zkoušek a vyřízení papírování - i to něco stojí.
kesu orisky nee, protoze nemam rad orisky, ale takovou zmrzlinu, jo tu si klidne necham dovest cerstvou az z Jizniho polu, tamni kantyna totiz dela naprosto nejlepsi :-!
Nezávislý ekolog se zkušeností ekologického poradce ministerstva průmyslu RNDr. Jiří Hanzlíček například vypočítal, že obyvatelé ČR vyprodukují ročně jenom svým dýcháním 117 milionů tun CO2,.....................co na to EU?
tak to sa dosť možno pán Hanzlíček pomýlil podľa [odkaz] kde je výpočet vysvetlený vydýcha človek za deň 0.9 kg CO2.
Teda 0.9 * 10 000 000 * 365 * 0.001 = 3 285 000 ton CO2 za rok na ČR.
tak on pise ze produkce obyvatele, tedy asi pocita i s jejich cinnosti a to vcetne kuprikladu chovu zvirectva pro ucel potravy a dalsich aktivit, nejen dychani a prdeni :-)
mrhani financi, asi stejne potrebne tohle vedet na konkretne obyvatele CR, jako jestli nekde nejaka stavba vyhladi sukajici krecky na nejakym poli :-) "tak jsme po 5 let sledovali populaci krecku na poli XXY a zjistili jsme ze sukaji 3x za den a rocne splodi 50-60 potomku, nasledne jsme o tom napsali za 5 milionu publikaci o 150 strankach"
cisla jsou samo smyslena, jen si pamatuju ze nekde nekdo takhle nejaky krecky sledoval a pak se to rozmazlo v mediich
hele a k cemu jako nekomu bude ze nekdo zjisti kolik prumerny Cech denne/rocne nadycha CO2? teda krome toho kdo to bude pocitat a vydela na tom balik >:D
nebo ze by se to pak prodalo treba Nemcum, Francouzum, a dalsim statum v EU, precejen asi vetsina lidi v EU bude mit tak nejak +- podobnej denni a tedy i rocni nadychany CO2 >:D
čo tu riešite? >:D deda povedal, že niekto povedal že 117 000 000 tun mne sa to nezdalo tak som našiel ako to počítal niekto iný z nejakých priemerných hodnôt pre človeka a líšilo sa to hádam 50 krát - žiadna veda za tým nie je, žiadna štúdia nie je treba, týpek to tam počíta hádam na základe stredoškolskej chémie a pár biologických poznatkov.... :-!
Vždyť říkám, že jedeš po "jiné koleji". Řeč je o studii, která by identifikovala vozy a výrobce, kteří znečišťují ovzduší nejvíc a tyto vozy buď technicky upravit aby splňovaly danou normu anebo je vyřadit z provozu.
jj, nastesti ta tvoje kolej je vzdalena uplne od vseho :-! blbosti to jsi napsal v prvnim postu ti byli hned vyvracene a tak se snazis jakoze ja jedu na jine koleji :yes:
Jestli se nepletu norma Euro 6c platí již teď a od září nabíhá norma Euro 6d. Marně se topten těší na konec dieselů... marně sní své vlhké sny.
Jak sdělily automobilky, bez dieselů není přechodu k elektromobilům. A zase jen konkurenční prostředí ukáže zda se vyplatí stáhnout diesely z malých vozů. Ono 15% lidí kteří kupují Fábie a Pola v dieselu, může jít jinam, a není to málo lidí. Tak někteří zaskřípou zuby a koupí Rendlík s 1,5 dCi. >:D
Zase po zákazníkovi, co pude jinam, protože už mu do fabie nedají diesla, by těm automobilkám ani nemuselo být líto. Nikdo snad nechce mít za zákazníka úplného pitomce ;-)
Ale, no tak. Konec dieselů samozřejmě nenastane. Ale výrazná redukce ano. Podívejme se na prodeje dieselů v rámci Evropy. Francie, Belgie, dříve dieselové bašty, tam už jsou diesely pod 50 % podílu na trhu. Poslední "bašty" jsou Portugalsko, Irsko, Itálie, Řecko a Španělsko. Z doby ekonomické krize se pro tyto země vžila zkratka PIGS.
To se pleteš. 6c měla platit od 9/2017 pro nové homologace a 9/2018 pro již homologovaná auta. Nicméně pro nové homologace 6c úplně přeskočili a šli na 6d-TEMP. Kdežto u již homologovaných nechali původní termín pro 6c a 6d-TEMP mělo být od 9/2019. Ale pak se rozhodli, že místo 6d-TEMP bude 6d-TEMP-EVAP a to pro nová auta i nové homologace od 9/2019. >:D 6d má platit od 1/2020 pro nové homologace a 1/2021 pro nová auta. Na tom se snad nic neměnilo.
Tohle platí pro osobní. N1 jsou rozdělené podle hmotnosti a pouze Class I mají stejná data.
Trochu přehledněji. Aktuální stav u nových homologací:
9/2014 6b
9/2017 6d-TEMP
9/2019 6d-TEMP-EVAP
1/2020 6d
U nových aut/ nově registrovaných:
9/2015 6b
9/2018 6c
9/2019 6d-TEMP-EVAP
1/2021 6d