140 ani jinak nenabízí. Ten rozdíl je z výroby/ dodatečné (že by na tažném záviselo, jestli ti to dodají s papíry pro "G"?). V konfigurátoru mají v technických údajích jen tu nižší hodnotu. Možná v položce pro tažné budou mít napsanou vyšší.
To "G" mění koeficient pro spojitelnost u souprav. Takže je to celkem významná věc, když taháš těžké přívěsy. Jako formalita samotný koeficient je (nevím, jaká je za vyšším pro terénní auta logika), ale pokud nechceš porušovat předpisy, tak na tom záleží. Nevím, jestli musí, ale zdá se, že to výrobci při udávání limitů (a nejspíš i při konstrukci) zohledňují. Nebudeš tedy porušovat jen koeficient, ale i limit na tažném.
No a aby auto mohlo být homologované jako terénní, musí splnit definici terénního (světlá výška, úhly, pohon atd.).
Odmítám si připustit existenci Velaru. Převtělený F-Pace který sám o sobě je mutantem, nemluvě o té lesklé dotykové konzoli ve Velaru. A ještě je ten krám tak populární...
Co se týká homologace, to je spíš taková formalita, ne? Kdejaké SUV je vedené jako "nákladní terénní auto", což je předpokládám N1G.
Mohol by mi tu niekto vysvetlit ze preco pride vybavova linia na trh po tolkych mesiacoch? Ze preco nepride spolu s ostatnymi tak ako to zvykne byt u ostatnych znaciek? Dufam ze touto vyb. liniou nebude znovu zahrnute do ankiet auto roku >:D >:D
Beru jen nejvyšší hodnoty. Jinak bych tu byl do noci. :-) Bez pohonu všech kol to nemůže být terénní auto. Takže přijde i o výhodu vyššího koeficientu.
Nezdá se však, že by ho Škoda homologovala jako terénní auto. To je to klíčové, tam se bere ta výhoda. Krátký Tiguan bude homologovaný jako M1G. Má psáno více než je jeho celková hmotnost. Kodiaq tedy bude mít v papírech jen marginální výhodu oproti řekněme Superbu. Danou tím, že je to těžší auto. Rychle jsem se podíval na dlouhý Tiguan a vypadá to, že je na tom stejně jako Kodiaq (je to tedy M1). On to není zase tak velký rozdíl. Krátký Tigi má "jen" 2,5. Stejně jako Velar. To je slušná hodnota, ale není daleko od těžších sedanů nebo Kodiaqu. Rozdíl není ani půl tuny. Oproti Kodiaqu snad dva metráky, oproti dlouhému metrák, oproti Superbu myslím tři. Možná ve slabších motorizacích budou rozdíly větší.
Označení sice prakticky stejné, ale to nutně neznamená, že je stejný i rating. ;-) Mám takový pocit, že právě není. Jistý si nejsem, ale myslím, že ta "tvá" má 550 Nm a DQ500 má 600 Nm. Takže je na tom dokonce o něco lépe (také je novější).
Vyšší stupně naopak typicky (ceníkovou) cenu snižují. Protože zahrnutá výbava bývá levnější než příplatky (na které se také dávají odpovídající slevy). Cenu můžou nahnat leda novou výbavou (případně pohonem), kterou nižší stupně nemají.
za mna vidim to najlepsie od skodovky .. ta kabina je proste brutalna... kodiaqy uz vidim pomerne casto takze klasika... skoda ma ( aj ) vdaka Kodiaqu opat zarobene :yes:
Ale zdá se nechápete, že "ta tedy moc krásná není" může být zcela validní odpověď (odhlédneme-li tedy od toho, že taková odpověď vlastnímu potomkovi není úplně korektní).
Jiný pohled na svět než ty asi mám, ale ne kvůli "svému oblíbenému" koncernu.
Když můj syn řekne "nejkrásnější holka ze třídy" , nechápu to automaticky tak, že mají plnou třídu krásných holek.
Jakoupak vlastní kategorizaci? Crossover je normálně používaná kategorie rozdílná od SUV.
Popis SUV ze slovenské Wikipedie je standardní blábol popisující to, co některé marketingové oddělení podsouvají. SUV ovšem začal Chevrolet a Land Rover. Pak tady přijde nějaký nafouknutý Golf a bude o sobě tvrdit, že je to "SUV". To je jako zavolat na manželku, že došel na záchodě papír, načež dveřmi přilétne včerejší vydání Haló novin a ozve se "tady máš". Technicky správně, prakticky nikoliv.
"Luxury vehicle is a marketing term for a vehicle that provides luxury — pleasant or desirable features beyond strict necessity — at increased expense."
Takže luxus v zmysle bohatej výbavy a príjemných fičúr, ktoré idú nad rámec nevyhnutnosti a za vyššiu cenu, v tomto ponímaní výbava Laurin&Klement luxusná je.
Ano, někdo tu patrně některá slova nechápe. Nikde autora článku nevidím z řazení Škodovek do kategorie luxusních aut.
"nejluxusnější mezi Kodiaqy"
Což mimo jiné znamená, že se autor domnívá, že dokonce i nižší verze lze označit za "luxusní", neboli přepychové. To je asi těžko něco, co může říct člověk, který si může dovolit nové auto, má přehled a není zaujatý, že? Řečnická otázka, je mi jasné, že někdo, kdo vždy přispěchá na obranu svého oblíbeného koncernu má jiný pohled na svět :-)
Tak Ty si si iste vymyslel vlastnú kategorizáciu (celkove pozorujem, že Ti je vlastná snaha vymedzovať sa proti všetkému), ale realita je taká, že Kodiaq je vnímaný ako typické SUV a má všetko, čím sa SUV obvykle definuje.
"Sport(s) Utility Vehicle alebo SUV (niekedy prekladané ako automobil pre voľný čas) je kategória vozidiel, ktoré vedia prekonať náročnejšie podmienky, ktoré bežný osobný automobil nezvládne. Spája v sebe čiastočne prvky osobného a terénneho automobilu. Má zväčšenú svetlú výšku a zvládne jazdu ľahkým terénom. Spravidla sú vozidlá SUV, vybavené náhonom všetkých kolies 4x4. Vozidlá však nie sú vybavené do náročnejšieho terénu, spravidla nemajú redukovanú prevodovku a ani dostatočne tuhú konštrukciu."
SUV typicky utahnou vic nez klasika sedany, takze ikdyz teren treba nikdy neuvidi, tak kone nebo plachetnici za SUV clovek vidi casteji ne jen tak nahodou. ;-)
Jak je to konkretne u Kodiaqu nevim.
Tak se na to nedivej absolutne ale relativne. Tohle je proste z portfolia skody ta luxusni skodovka, jakkoli je to v absolutnim vnimani obycejny a nicim nevycnivajici mainstream.
je na výstavě Kodiaq L@K v nějaké tmavé barvě, protože ve světlých barvách a zvlášť v bílé, v kombinaci s černými plasty vypadá jak nedodělek Kodiaq junior.
Tahat vlečňáky na koně? To si pletete, tato auta nejsou pracanty, ale dostavníky pro rodinné typy, které si myslí, že být o pár cm výš v nafouknuté karoserii znamená větší bezpečí. Na tahání přívěsů to není o nic lepší než nějaká chrochtávka. Těch papírových 5 kW a 20 NM s koněm nehne >:D
Ani Forester ani RAV4 není luxusní, Kodiak (nebo kterákoli jiná Škodovka) už vůbec ne. Co by pak byly prémiové crossovery, o prémiových SUV nemluvě? A ani ty nejsou vrchol, pořád tu jsou ty opravdu luxusní značky, tj. např RR nebo Bentley.
Samozřejmě je to relativní, ale ohánění se luxusem u značky, která nemá ani jeden motor s přijatelnějším počtem válců a která nenabízí nic navíc kromě "praktičnosti" je trapné a tendenční...
L&K bola svojho času už pre Feliciu, tam to bolo na smiech. Ale pri aktuálnej vlajkovej lodi - relatívne veľkom SUV mi na pridaní top výbavy nepríde nič smiešne.
Neviem, o akej honbe za výkonom píšeš, Kodiaq má len 110 a 140 kW motory, čo je tak akurát pre také veľké a ťažké SUV. Práve preto, že je to "poloterénní krabice s obří čelní plochou", tak tam nejaký v Octavii dynamický motor bude len taký dostatočný. Z môjho pohľadu by tam mohli byť aj výkonnejšie motory (notabene keď menší a ľahší Tiguan má aj 162 kW benzín a 176 kW dízel).
Nemyslím, cena L&K byla vždy celkem příjemná, obzvláště ve srovnání se Stylem a doplatky. Škoda že neplánují ten nejsilnější diesel mimo RS dát také do L&K.
Cena bude 60 000€ ? :-) Teraz stojí Kodiaq "v plnke" takmer 54 000€, čo je šialené, ale výbava LK to posunie o level vyššie. No nekúp to, keď sa dá teraz Touareg kúpiť lacnejšia a to je kus oveľa väčšieho auta.