Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: V Ženevě se ukáže nejluxusnější Kodiaq. Jasně, bude to L&K

Ty nejluxusnější Škodovky se už tradičně jmenují Laurin & Klement. Teď dostane toto označení i kodiaq.
Zpět na článek
Avatar - _Karel_
16. 2. 2018 14:33
Re: Pokus o luxus pochopit dokážu.
Jasně, 140kw je jedině 4x4 DSG, ale to samý na kouli uveze i 110kw.
16. 2. 2018 11:05
Re: Pokus o luxus pochopit dokážu.
140 ani jinak nenabízí. Ten rozdíl je z výroby/ dodatečné (že by na tažném záviselo, jestli ti to dodají s papíry pro "G"?). V konfigurátoru mají v technických údajích jen tu nižší hodnotu. Možná v položce pro tažné budou mít napsanou vyšší.
Avatar - JDM
16. 2. 2018 05:20
Re: Ha ha
Smich prejde az u placeni za pseudo luxus
Avatar - JDM
16. 2. 2018 05:16
Re: Ha ha
Nechces snad srovnavat tohle s foresterem nebo ravkou?
Avatar - _Karel_
15. 2. 2018 23:35
Re: Pokus o luxus pochopit dokážu.
Podle brožury obě nafty, ale jen 4x4 s DSG a s origo tažným. Těch 2300 je s neorigo tažným, a manuály nebo předokolky jen 2000.
[odkaz]
15. 2. 2018 22:35
Re: Pokus o luxus pochopit dokážu.
Která verze má těch 2,5? Já našel 2,3 u 140 kW 2,0 TDI (do 12% stoupání). Dle českého konfigurátoru.
15. 2. 2018 22:28
Re: Pokus o luxus pochopit dokážu.
To "G" mění koeficient pro spojitelnost u souprav. Takže je to celkem významná věc, když taháš těžké přívěsy. Jako formalita samotný koeficient je (nevím, jaká je za vyšším pro terénní auta logika), ale pokud nechceš porušovat předpisy, tak na tom záleží. Nevím, jestli musí, ale zdá se, že to výrobci při udávání limitů (a nejspíš i při konstrukci) zohledňují. Nebudeš tedy porušovat jen koeficient, ale i limit na tažném.

No a aby auto mohlo být homologované jako terénní, musí splnit definici terénního (světlá výška, úhly, pohon atd.).
Avatar - Aoyagi
15. 2. 2018 19:09
Re: Pokus o luxus pochopit dokážu.
Odmítám si připustit existenci Velaru. Převtělený F-Pace který sám o sobě je mutantem, nemluvě o té lesklé dotykové konzoli ve Velaru. A ještě je ten krám tak populární...

Co se týká homologace, to je spíš taková formalita, ne? Kdejaké SUV je vedené jako "nákladní terénní auto", což je předpokládám N1G.
Avatar - _Karel_
15. 2. 2018 17:50
Re: Pokus o luxus pochopit dokážu.
Máš pravdu. Je to dle motoru/převodovky od 1,8-2,5t. (Kodiaq)
15. 2. 2018 17:17
Re: Ha ha
Mohol by mi tu niekto vysvetlit ze preco pride vybavova linia na trh po tolkych mesiacoch? Ze preco nepride spolu s ostatnymi tak ako to zvykne byt u ostatnych znaciek? Dufam ze touto vyb. liniou nebude znovu zahrnute do ankiet auto roku >:D >:D
15. 2. 2018 17:14
Re: Pokus o luxus pochopit dokážu.
Beru jen nejvyšší hodnoty. Jinak bych tu byl do noci. :-) Bez pohonu všech kol to nemůže být terénní auto. Takže přijde i o výhodu vyššího koeficientu.
15. 2. 2018 17:09
Re: Pokus o luxus pochopit dokážu.
Nezdá se však, že by ho Škoda homologovala jako terénní auto. To je to klíčové, tam se bere ta výhoda. Krátký Tiguan bude homologovaný jako M1G. Má psáno více než je jeho celková hmotnost. Kodiaq tedy bude mít v papírech jen marginální výhodu oproti řekněme Superbu. Danou tím, že je to těžší auto. Rychle jsem se podíval na dlouhý Tiguan a vypadá to, že je na tom stejně jako Kodiaq (je to tedy M1). On to není zase tak velký rozdíl. Krátký Tigi má "jen" 2,5. Stejně jako Velar. To je slušná hodnota, ale není daleko od těžších sedanů nebo Kodiaqu. Rozdíl není ani půl tuny. Oproti Kodiaqu snad dva metráky, oproti dlouhému metrák, oproti Superbu myslím tři. Možná ve slabších motorizacích budou rozdíly větší.
15. 2. 2018 17:03
Re: Pokus o luxus pochopit dokážu.
2,5 má Tiguan ve čtyřkolce. Ve dvoukolce 2.
15. 2. 2018 16:51
Re: Pokus o luxus pochopit dokážu.
Yeti měl myslím až 2,1. :-) U Kodiaqu bych čekal tak 2,5. Tigi má myslím 2,5.
15. 2. 2018 16:42
Re: Pokus o luxus pochopit dokážu.
Označení sice prakticky stejné, ale to nutně neznamená, že je stejný i rating. ;-) Mám takový pocit, že právě není. Jistý si nejsem, ale myslím, že ta "tvá" má 550 Nm a DQ500 má 600 Nm. Takže je na tom dokonce o něco lépe (také je novější).
15. 2. 2018 16:24
Re: A cena?
Vyšší stupně naopak typicky (ceníkovou) cenu snižují. Protože zahrnutá výbava bývá levnější než příplatky (na které se také dávají odpovídající slevy). Cenu můžou nahnat leda novou výbavou (případně pohonem), kterou nižší stupně nemají.
Avatar - 3_diamanty
15. 2. 2018 15:54
interier
za mna vidim to najlepsie od skodovky .. ta kabina je proste brutalna... kodiaqy uz vidim pomerne casto takze klasika... skoda ma ( aj ) vdaka Kodiaqu opat zarobene :yes:
15. 2. 2018 14:51
Re: Dotaz pro insidera
Planuje sa aj hneda verzia kozeneho interieru? Ak ano, kedy cca sa jej mozme dockat?
Avatar - Aoyagi
15. 2. 2018 14:49
Re: Ha ha
Ale zdá se nechápete, že "ta tedy moc krásná není" může být zcela validní odpověď (odhlédneme-li tedy od toho, že taková odpověď vlastnímu potomkovi není úplně korektní).

Navíc to je trochu jiný případ, že...
Avatar - Aoyagi
15. 2. 2018 14:38
Re: Ha ha
Ano, v tomto smyslu je luxus auto jako takové.
Avatar - _Karel_
15. 2. 2018 14:37
Re: Ha ha
Jiný pohled na svět než ty asi mám, ale ne kvůli "svému oblíbenému" koncernu.
Když můj syn řekne "nejkrásnější holka ze třídy" , nechápu to automaticky tak, že mají plnou třídu krásných holek.
Avatar - Aoyagi
15. 2. 2018 14:36
Re: Pokus o luxus pochopit dokážu.
Jakoupak vlastní kategorizaci? Crossover je normálně používaná kategorie rozdílná od SUV.

Popis SUV ze slovenské Wikipedie je standardní blábol popisující to, co některé marketingové oddělení podsouvají. SUV ovšem začal Chevrolet a Land Rover. Pak tady přijde nějaký nafouknutý Golf a bude o sobě tvrdit, že je to "SUV". To je jako zavolat na manželku, že došel na záchodě papír, načež dveřmi přilétne včerejší vydání Haló novin a ozve se "tady máš". Technicky správně, prakticky nikoliv.
Avatar - _Karel_
15. 2. 2018 14:34
Re: Pokus o luxus pochopit dokážu.
To je možný, ale DSG v Kodiaqu je dle označení stejně dimenzovaná jako v mé A6 3,0TDI. Tady bych je neobviňoval. ;-)
Avatar - iudex
15. 2. 2018 14:25
Re: Ha ha
"Luxury vehicle is a marketing term for a vehicle that provides luxury — pleasant or desirable features beyond strict necessity — at increased expense."
Takže luxus v zmysle bohatej výbavy a príjemných fičúr, ktoré idú nad rámec nevyhnutnosti a za vyššiu cenu, v tomto ponímaní výbava Laurin&Klement luxusná je.
Avatar - Aoyagi
15. 2. 2018 14:23
Re: Ha ha
Ano, někdo tu patrně některá slova nechápe. Nikde autora článku nevidím z řazení Škodovek do kategorie luxusních aut.

"nejluxusnější mezi Kodiaqy"

Což mimo jiné znamená, že se autor domnívá, že dokonce i nižší verze lze označit za "luxusní", neboli přepychové. To je asi těžko něco, co může říct člověk, který si může dovolit nové auto, má přehled a není zaujatý, že? Řečnická otázka, je mi jasné, že někdo, kdo vždy přispěchá na obranu svého oblíbeného koncernu má jiný pohled na svět :-)
Avatar - Uživatel_5340709
15. 2. 2018 14:23
Re: Pokus o luxus pochopit dokážu.
Víš že koncernový papír často snese všechno. ;-)
Avatar - iudex
15. 2. 2018 14:18
Re: Pokus o luxus pochopit dokážu.
Tak Ty si si iste vymyslel vlastnú kategorizáciu (celkove pozorujem, že Ti je vlastná snaha vymedzovať sa proti všetkému), ale realita je taká, že Kodiaq je vnímaný ako typické SUV a má všetko, čím sa SUV obvykle definuje.
"Sport(s) Utility Vehicle alebo SUV (niekedy prekladané ako automobil pre voľný čas) je kategória vozidiel, ktoré vedia prekonať náročnejšie podmienky, ktoré bežný osobný automobil nezvládne. Spája v sebe čiastočne prvky osobného a terénneho automobilu. Má zväčšenú svetlú výšku a zvládne jazdu ľahkým terénom. Spravidla sú vozidlá SUV, vybavené náhonom všetkých kolies 4x4. Vozidlá však nie sú vybavené do náročnejšieho terénu, spravidla nemajú redukovanú prevodovku a ani dostatočne tuhú konštrukciu."
Avatar - _Karel_
15. 2. 2018 14:10
Nová kola?
Co je na těch kolech novýho? To jsou běžný, dlouho používaný kola Sirius.
Avatar - _Karel_
15. 2. 2018 14:02
Re: Pokus o luxus pochopit dokážu.
Zas tak velká otázka to není. Kodiaq má na kouli psaných 2,2t a má právě kvůli tomu nejodolnější verzi DSG.
Avatar - _Karel_
15. 2. 2018 13:59
Re: Ha ha
Možná špatné chápání významu slov? Nejluxusnější Škodovka neznamená, že se jedná o kategorii luxusních aut. Jen nejluxusnější mezi Kodiaqy.
Avatar - Aoyagi
15. 2. 2018 13:27
Re: Pokus o luxus pochopit dokážu.
No jo, DSG je kapitola sama pro sebe... ale zlepšují se, ne že ne :-)
Avatar - Aoyagi
15. 2. 2018 13:26
Re: Pokus o luxus pochopit dokážu.
SUV ano, CUV (což je Kodiak) ovšem nikoliv...

A proto pořád říkám, ať to místní psavci správně rozdělují :-)
15. 2. 2018 13:12
Re: Pokus o luxus pochopit dokážu.
>:D ...a to já ještě psal o dvou koních. ;-) :-!
Avatar - fOE
15. 2. 2018 12:49
Re: Pokus o luxus pochopit dokážu.
SUV typicky utahnou vic nez klasika sedany, takze ikdyz teren treba nikdy neuvidi, tak kone nebo plachetnici za SUV clovek vidi casteji ne jen tak nahodou. ;-)
Jak je to konkretne u Kodiaqu nevim.
Avatar - fOE
15. 2. 2018 12:47
Re: Ha ha
Tak se na to nedivej absolutne ale relativne. Tohle je proste z portfolia skody ta luxusni skodovka, jakkoli je to v absolutnim vnimani obycejny a nicim nevycnivajici mainstream.
Avatar - Uživatel_5340709
15. 2. 2018 12:45
Hlavně ať
je na výstavě Kodiaq L@K v nějaké tmavé barvě, protože ve světlých barvách a zvlášť v bílé, v kombinaci s černými plasty vypadá jak nedodělek Kodiaq junior.
Avatar - Uživatel_5340709
15. 2. 2018 12:44
Re: Pokus o luxus pochopit dokážu.
Otázka taky je, jak se popasuje DSG a haldexy se zvýšenou zátěží přívěsu s koněm. Hlavně, když to bude častější záležitost. ;-)
15. 2. 2018 12:25
Re: Pokus o luxus pochopit dokážu.
Pláč nad absencí 176 kW jsem myslel. ;-)
Avatar - Aoyagi
15. 2. 2018 12:11
Re: Ha ha
Každá automobilka má nějakou vlajkovou loď v top výbavě. To neznamená, že se jedná o luxus.
Avatar - Aoyagi
15. 2. 2018 12:09
Re: Pokus o luxus pochopit dokážu.
Tahat vlečňáky na koně? To si pletete, tato auta nejsou pracanty, ale dostavníky pro rodinné typy, které si myslí, že být o pár cm výš v nafouknuté karoserii znamená větší bezpečí. Na tahání přívěsů to není o nic lepší než nějaká chrochtávka. Těch papírových 5 kW a 20 NM s koněm nehne >:D
Avatar - Aoyagi
15. 2. 2018 12:04
Re: Ha ha
Ani Forester ani RAV4 není luxusní, Kodiak (nebo kterákoli jiná Škodovka) už vůbec ne. Co by pak byly prémiové crossovery, o prémiových SUV nemluvě? A ani ty nejsou vrchol, pořád tu jsou ty opravdu luxusní značky, tj. např RR nebo Bentley.

Samozřejmě je to relativní, ale ohánění se luxusem u značky, která nemá ani jeden motor s přijatelnějším počtem válců a která nenabízí nic navíc kromě "praktičnosti" je trapné a tendenční...
Avatar - iudex
15. 2. 2018 11:25
Re: Ha ha
L&K bola svojho času už pre Feliciu, tam to bolo na smiech. Ale pri aktuálnej vlajkovej lodi - relatívne veľkom SUV mi na pridaní top výbavy nepríde nič smiešne.
Avatar - iudex
15. 2. 2018 11:22
Re: Pokus o luxus pochopit dokážu.
Neviem, o akej honbe za výkonom píšeš, Kodiaq má len 110 a 140 kW motory, čo je tak akurát pre také veľké a ťažké SUV. Práve preto, že je to "poloterénní krabice s obří čelní plochou", tak tam nejaký v Octavii dynamický motor bude len taký dostatočný. Z môjho pohľadu by tam mohli byť aj výkonnejšie motory (notabene keď menší a ľahší Tiguan má aj 162 kW benzín a 176 kW dízel).
15. 2. 2018 11:09
Pokus o luxus pochopit dokážu.
Nechápu však honbu za výkonem u poloterénní krabice s obří čelní plochou a těžištěm na půdě. To jako všichni s tím budou tahat vlečňáky pro dva koně ?
15. 2. 2018 10:55
Re: A cena?
Nemyslím, cena L&K byla vždy celkem příjemná, obzvláště ve srovnání se Stylem a doplatky. Škoda že neplánují ten nejsilnější diesel mimo RS dát také do L&K.
Avatar - KANKUNEN
15. 2. 2018 10:37
Re: Ha ha
No a nějaké vysvětlení bys přidal nebo tě řídí jen hloupá averze? Tak třeba řekni který konkureční model jiné značky je luxusnější. Forester, RAVka?
15. 2. 2018 10:16
Re: A cena?
Cena by měly být zvěřejněná 6-7.3.2018. :-!
Avatar - chup44
15. 2. 2018 10:01
A cena?
Cena bude 60 000€ ? :-) Teraz stojí Kodiaq "v plnke" takmer 54 000€, čo je šialené, ale výbava LK to posunie o level vyššie. No nekúp to, keď sa dá teraz Touareg kúpiť lacnejšia a to je kus oveľa väčšieho auta.
15. 2. 2018 09:57
Re: A
To bude až v RS.Výbavy RS bude od 27KT/18.
V ten samý týden i L&K.

Pro Slovensko platí 48KT/18. :-!
15. 2. 2018 09:52
Dotaz pro insidera
Plánuje se pro Kodiaq taky kombinace 2.0 TDI, manuál a přední pohon? (děkuji za info)
Avatar - Hittman
15. 2. 2018 09:37
Re: Ha ha
Ano, chtělo by se to mrknout ke konkurenci, ta koncernu trošku utíká... :-)
Avatar - Aoyagi
15. 2. 2018 09:33
Ha ha
Spojovávání Škodovky s luxusem mě vždy pobaví, ale aspoň se dá dobře poznat, odkud vítr vane.