Zepredu mozna tezke, zezadu az necekane snadne. Musim se priznat ze jsem i na Až cekal zadni svetla propojena po vzoru A7/A8, za me skoda, zrovna tenhle prvek se mi (nejen) na audi libi.
To uz kdyby si radeji odpustili tu patlaci epizodu v interieru. Holt setreni dorazilo i sem. 8-s
Samozrejme v poradku. ;-) Me se tenhle prvek libi. Libi se mi na Edge (predFL), libil se mi kdysi na chargru, libi se mi na aktualni A7 a A8 a libil by se mi i na A6. Kupec nejsem tak mi to muze byt uplne putna, jen me to prekvapilo. Povazoval jsem to za samozrejmost stejne jakou samozrejmosti byl dotykovy vnitrek (ten nakonec ma).
Nevím. Já čtu: "šéf automobilky Rupert Stadler: „Můžeme proto začít tuto filozofii měnit a dodávat každému vozu jeho vlastní tvář.“
Nebo: "„Připouštíme, že nyní je prostor na větší odlišení. A jelikož naše vozy mají vždy minimálně šestiletý produkční cyklus, myslím, že každý z nich by měl dostat vlastní design, aby mohl být atraktivní po celou tuto dlouho dobu,“ přichází se svou troškou do mlýna designový šéf značky Marc Lichte, autor právě nových A6, A7 i A8.
Není v tom označování naftových motorů mírně řečeno chaos? Dvoulitr se bude jmenovat 40TDI (nejspíš, aby majitel netrpěl komplexem méněcennosti nebo něco ve smyslu, že za vaše peníze dostanete dvojnásobek), pak tu máme šestiválec nejasného objemu (nejspíš 3.0) s označením 45TDI a nakonec silnější provedení (nejspíš opět 3.0) pro změnu naprosto bez označení (bude to asi 50TDI). Benzín bude pro změnu 55 TFSI, jak jsem se dočetl jinde.
"Řemenem poháněný generátor spolupracuje s lithium-iontovým akumulátorem, takže může A6 jet setrvačností mezi 55 a 160 km/h" - to je režim plachtění, případně situace, kdy se při dojíždění ke křižovatce vypíná motor a nabíjí se baterie. On ten generátor je totiž reverzibilní a dokáže nastartovat točící se motor (což klasickým startérem nejde). Auto má ale i klasický startér pro klasické startování na místě. Celé to pěkně popsal pan Dusil [odkaz]
Jak řečeno, hybrid to opravdu není, jsem zvědavý, jestli budou majitelé těchto Audi požívat někde výhod, jaká mají skutečně hybridní auta.
Hybrid to je, protože ten 48 V BSG dokáže přispívat k pohonu auta. Já jim říkám micro hybridy, ale dnes se běžně řadí jako mild (je to tedy nízkonapěťový mild).
Ano, to, co popisuje, je jen pokročilý stop/ start. Tam jde o to, že se motor může vypnout i ve vyšších rychlostech, což je u běžných aut problém (posilovače a tak). U hybridů to není neobvyklé.
No zustava, ale pockejme si na nejaky seriozni zdroj (ACZ, promine) jestli vazne alespon vsechny sestivalce budou mit quattro prave, a ne tu ultra atrapu.
Z tiskové zprávy se zdá, že s S tronicem bude ultra bazmek a s tiptronicem bude klasika. Což bohužel znamená, že 3,0 TFSI je mimo. Takže buď 210 kW 3,0 TDI, nebo až S6. Nechápu, proč to nemohli udělat jako u S5 (u S5 je k tomu mohl motivovat také zadní TV diferenciál, který k ultra bazmeku nejde). Očividně ten limit pro nasazování S tronicu od původně avizovaných 400 Nm posunuli. A jak to tenkrát Hammunasakra poskakoval radostí, že prý končí s dvouspojkami. :-)
Dá se myslím čekat, že slabší 3,0 TDI také dostane ultra bazmek. Jen ho při troše štěstí neokleští na 400 Nm, jak to udělali u A4 (aby mohl dostat S tronic - tenkrát právě hlásali ten 400 Nm limit, jinak měla 500).
Tohle by mě opravdu naštvalo. 3,0 TFSI není v takovém autě zase tak špatný motor. A nejenže nedostaneš pořádné quattro, hallmark Audi, nebude možné si ani připlatit za TVD, který podstatně zlepšuje chování auta (minimálně v minulé generaci a zdá se, že u nové A8 se nic nezměnilo). Pokud bych neměl rozpočet na S6, hned důvod vzít 210 kW TDI. Diesel, nediesel. Pochybuji, že takhle vykleštěná A6 3,0 TFSI pojede lépe.
Určitě o tom označení přemýšleli hodiny a hodiny na marketingovém a brandovém oddělení. Moc rád bych si přečetl jejich interní strategii, co tím pro zákazníky opravdu zamýšlí.
Tak to určitě ne. Na tyhle věci jsou různí experti a vedení dost citliví a přikládají jim velkou důležitost. Minimálně za tím vidím snahu ukrýt objem motoru s jakým jezdíš.
Co tim zamýšlí sice nevim, nicméně faktem je, že v Číně to tak maj už celkem dlouho.. takže to jenom sladěj, stejnak je to největší trh. Koukal jsem na to vloni v Šanghaji jako blázen a řikal si, jaký jsou ti Číňani petrolheadi, že má každej minimálně třilitrovej šestiválec. A ono prd..:)
Na Blízkém východě to také používají už nějakou dobu. Nevím, jak dlouho. Také jsem se napálil. I když to značení bylo jiné. 40 TFSI byl dvoulitr (185 kW) a 45 TFSI byl třílitr (245 kW).
Jak nic? Proti současnému "holému" označení (TDI/TFSI) to jednoznačně přináší odlišení ohledně výkonu motoru. Komu jde o to, aby bylo vidět, že jeho Audi má větší výkon, než to sousedovo, ten bude (proti stávajícímu systému) spokojený. Osobně bych ale zůstal u "bez označení motorizace".
Njn, ona dnes už asi technologie quattra nikoho nezajímá, Koncovky výfuky jsou fejkové, hybrid není hybrid. Hlavní jsou multimediální serepetičky, rozlišení displeje, gigabajty asistentů a ambientní osvětlení.
Mimochodem je zajímavé, že A6 bude mít čtyři různé podvozky - klasická "péra", sportovní o 20mm snížený, s adaptivními tlumiči a pak i vzduchový.
K převodovkám - pokud tomu rozumím správně, benzín a čtyřválcová nafta budou mít sedmistupňovou DSG s obchodním názvem S-Tronic a šestiválcové nafty klasickou měničovou převodovku ZF s osmi kvalty (Tiptronic).
S tím označováním je to hloupá snaha o***t se po konkurenci a zamaskovat pravý objem/počet válců motoru. Přitom Audi má těch důvodů k maskování zdaleka nejméně, protože jediný hloupý motor v řadě A6 je dvoulitrové/čtyřválcové TDI se 150 kW, což je něco, co používá prakticky kompletní konkurence, ale na rozdíl od ní, všechny další výkony už jsou šestiválce. Viz 170kW v dieselu kde u Audi je šestiválec, kdežto třeba Mergl to doluje z dvoulitrového čtyřválce s označením 300 d a snaží se zamaskovat, že to je čtyřválec. Přitom ten komu je to jedno podle mě věc tak jako tak neřeší a ten komu to jedno není si stejně zjistí, že to je obyčejný přefouknutý čtyřválec na úrovni Passatu nebo Volva. Stejně tak plug-in hybrid bude šestiválec a není nutné jeho výkon maskovat nějakými číslíčky tak jako u konkurence, která má hybrid spojený s plebejským čtyřválcem.
Quattro zůstává tam, kde je tiptronic, tedy u obou dieselů V6 a do budoucna u všech vyšších motorů. U základního benzínu V6 kde je steptronic je tím pádem "ultra".
Odkud máš, že 170 kW 3,0 TDI bude mít tiptronic? U A4 má slabší diesel S tronic. A v tiskové zprávě zmiňují jen dva motory. Tu V6 bych pak nenazýval základní. Je to důstojný motor a určitě přijde i dvoulitr.
Die beiden V6-Diesel geben ihre Kraft an eine Tiptronic mit acht Fahrstufen ab, die sie dann in einen Allradantriebstrang mit Mittendifferenzial weitergibt.
Teď nechápu, jak to myslíš. Určitě to mají udělané tak, aby to mohli různě kombinovat. Bude to hlavně otázka naladění/ sladění. A je to nová generace. Takže stejně ladili.
Nejlepší bude, jestli mimo Evropu dají normálně tiptronic. Jako to bylo v minulé generaci. To by už vůbec nedávalo smysl.
Ten motor je ale jiný než v minulé generaci. Po pravdě nevím, kolik toho můžou převzít z jiného modelu, nebo předchozí generace (z hlediska firmware). Bude samozřejmě záležet na odlišnostech.
Co se týče mechaniky, budou to určitě navrhovat tak, aby to využívalo stejné rozhraní. Případně udělají jiný modul. Takže by mělo být celkem jedno, jakou převodovku k tomu motoru dají. Když ji navrhovali, určitě se snažili ji navrhnout jako "drop-in replacement". Odlišnosti jen tam, kde to má smysl. ultra jen nepodporuje zadní TVD, protože by museli udělat nový TVD, který podporuje odpojování pohonu (přidat třetí spojku). To vzhledem k zaměření toho systému nedává moc smysl. Jinak by měli mít volnou ruku v kombinacích, omezeni jen točivým momentem.
V USA bude mít 3.0 TFSI tiptronic, v Evropě je to podle mě honba za desetinkami litru resp. gramy CO2 u "rozežraného" benzínu, proto ultra a proto S-tronic.
Ano, bude to honba za CO2, ale proč to dělat u motorizace, která tu stejně bude marginální? Nebo očekávají, že se o ně v Německu ve světle diskuzí o zákazu vjezdu poperou?
PHEV bude s V6 TSI? Konečně, konečně, konečně. Teď to ještě napasovat celý do touarega a objednávám. To bych fakt měl druhý vánoce a konečně si zase KOUPIL auto.
Skoro som na seba vylial rannu kavu ked som precital ze 40 tdi je dvojliter. To im uz fakt prepina taketo oznacenia musia vymyslat chore hlavy. Chora je aj doba, v ktorej zijeme uz aj vo svete aut bude vladnut politicka korektnost.....nechapem preco nemoze mat na zadku 2.0 tdi to by sa tak hanbil majitel za to alebo co nechapem..aj terajsie generacie jazdia s oznacenim 2.0 tdi a nikdy ma nenapadlo to nejak urazat.....stale to bude spickove auto aj s 2.0 tdi. Aj tie oznacenia 50 a 55 vsak su to trojlitre stale spickove motory tak naco vymslat vtakoviny....ked tam daju V8 tak co to bude 80 TFSI??? :no:
Mám dojem že současná generace nemá označení 2.0 TDI, pouze najdeš na zádi TDI. Ano, lidé se stydí, že do kusu auta si pořídí čtyřválec. Proto ta změna označení, asi aby měl větší podíl na prodejích >:D
Popis motorizace tam mít samozřejmě nemusíš, stačí jen (zdarma) zaškrtnou při konfiguraci, případně sundat.
Po této stránce nemohli být spokojení majitelé 3.0 BiTDI nikdy, protože dvojité přeplňování se na zádi nijak neoznačovalo. Kdysi dávno (pře BiTDI) se používaly (TD)Ička s červeným "stínem" pro silnější verze, potom jen 2.0 TDI/3.0 TDI bez ohledu na výkonovou variantu a nakonec jen TDI, které říkalo jen to, co do toho tankuješ. Proto teď to rozlišení podle výkonu, které tam ale zase mít vůbec nemusíš. Já ho tam třeba taky nemám už z výroby.
Laik přece nepotřebuje znát konkrétní hodnotu výkonu, tomu jde o to, jestli tam má větší číslo, než "soused". Tomu bys jako fanda staršího označení s červeným Ičkem měl rozumět. >:-[];-)
P.S. O nic víc se nedozvíš ani z označení u konkurence (BMW/MB).
Ad P.S. - neřekl bych. U BMW už nepoznám (laik) objem motoru, ale jinak je to označování +- pořád stejné. Dnešní 330i má podobný výkon, jako dřívější R6. Nějakou logiku tam pořád vidím.
Edit: asi nemá cenu se dohadovat, kdo má nejhloupější označování motorizací, ale já mám favorita jasného. Ty to máš možná jinak.
Jako která dřívější R6, atmosferická/přeplňovaná..., víš kolik jich (v minulosti) u BMW bylo? >:-[]
Já právě žádného favorita (v tomto ohledu) nemám, natož jasného, v principu už v tom mají hokej všichni (tři).
Na druhou stranu se nově u Audi dozvíš o něco víc, než "včera" (jen TDI/TFSI).
Je to děs to označení. BMW v tom jede tady. 530i je taky dvoulitr.
Zlata doba, kdy třilitr byl třílitr a nemuselo se to všelijak matouce označovat, aby to zamaskovali.
No a audi musi BMW i v tech deb!!!tach trumfnout. Kde BMW da svemu dvoulitru cislovku 30, tam Audi rovnou 40. Kde bmw da svemu 3L cislovku 40, tam audi rovnou 50. Jako znaceni BMW mi nejak nevadi (ne, vazne se nepotrebuju z oznaceni modelu dozvedet objem valcu), ve stejnem duchu nemam problem ani s preznacenim Audi, jen mi to prijde jako skoda. Skoda, protoze prave znaceni audi (objem + cervena pismenka) mi prislo jako elegantni reseni od ktereho by se mohli dalsi automobilky inspirovat. 3 vykonove stupne na jeden objem jsou stejne tak max co ma audi (nebo BMW) pro ten ktery model v nabidce, tak proc tohle menit... ? ;-\
Vanze by me zajimalo kolik lidi odreklo kdy A6, protoze na zadi mela dehonestujici (a zdarma odstranitele) 2.0tdi a kolik si jich ted naopak A6 koupi, kdyz tam konecne bude stat majestnatni 40tdi!
PS: Pri te az obsesivni zalibe nemcu davat vykricnik vsude se uprimne divim, ze tam po nove nestoji "40tdi!" >:-[]
Spíš jde o to, že naopak dnes nebylo vidět, jak výkonné to máš (jak moc ses plácl přes kapsu). Mohl sis vybrat, jestli tam budeš mít TDI/ TFSI, nebo nic. Jiná možnost mě nenapadá, než že to udělali pro ty, co se chtějí předvést. Naštěstí se to pořád dá odstranit.
1. ako celok nadherne auto :yes:
2. odporne sietky za prednymi sedadlami, ako z nejakeho 30 rocneho autobusu
3. este odpornejsie imitacie koncoviek vyfuku
4. ani ten laserovy skener a radar v prednej maske nie su nejaka hitparada 8-s
Soudě podle nové A8 kouzlo druhého displeje není ani tak v tom, že může samostatně ovládat klimu (to samozřejmě může), ale hlavně v tom, že se v určitých situacích automaticky přepíná do režimu obrovského touchpadu pro horní displej nebo pro displej v kapličce. Třeba v režimu zadání cíle do navigace se spodní displej stává psací plochou pro zadání adresy a jde to nesmírně hladce, rychle a bez koukání na displej, prostě mastíš písmena nebo čísla prstem na tu spodní obrazovku (klidně v režimu jedno písmenko přes druhé, lhostejno zda ve velikosti 3 cm nebo 10 cm) a systém jenom to co napíšeš hlasově zopakuje a zadá do navi. Takhle intuitivní a pohodlné zadání adresy jsem u žádného auta ještě neviděl.
či bude skvelá to ja teda ešte neviem, ale dizajnovo je fakt vydarená. Ale neodpustím si fejk výfuky a fejk otvory pod prednými svetlami dehonestujú kategóŕiu luxusného prémiového sedanu, je to až trápne, smiešne, ja by som sa za to hanbil a pripradal by som si ako blbec, ktorého opili rožkom.
...se očekávat nedala. Audi jede svou linii a souhlasím s mnohými, že u A6 designově z hlavních modelů i nejlépe. A4 je nijaká, A8 mě naživo exteriérem nepřesvědčila.
Chromované orámování v předním nárazníku povedenější než u 5er a i v základním provedení vypadá slušně.
Jsem zvědav na neupravené snímky, s běžnými koly a pery nestaženými popruhy půjčenými z Boleslavi.
Interiér jednoznačně ztrácí na uživatelskou přívětivost idrive nebo commandu.
Po A4 a A8 musím říct, že to dopadlo lépe než bych čekal, z hlediska designu. Momentálně nejvydařenější audi a ve své třídě je to na plichtu s pětkou, uvidíme jak bude vypadat základ.
Vnitřek designově taky ok, problém je všedotykovost, to je mor. ;-)
když je mi po tom prd, protože na novou nikdy mít nebudu, mrzí mne absence ručního ovládání kolečkem MMI na středovém tunelu. Mám to ve staré A6 a je to luxus, prostě parádička. Položíš ruku na opěrku a jen ze zvyku přepínáš, co potřebuješ, ani se nemusíš v křesle nahýbat někam dopředu a něco lovit prstem po displayi..
Pojďme rozvést diskuzi na téma dotykáčů v interiérech. Jaké jsou Vaše názory na ně a co si o tom myslíte?
Já jsem z toho třeba absolutně nešťastný a z různých dalších příspěvků mi přijde, že nejsem sám. Maximálně mě vysírá, že je to proti naší vůli a nic se s tím neudělá. Kromě toho, že si na to budeme muset zvyknout a zavřít hubu.
Automobilka přijde s dotykovým displejem s tím, že to je moderní progress a že si to zákazníci žádají. Zákazník si takové auto koupí, protože ostatní pozitiva auta převládají nad negativem (dotykáče). V automobilce se poplácají po zádech, jací jsou machři, že se takové interiéry líbí a zákazníci auta kupují. Ale já ho nechci, já si takové auto koupil kvůli ostatním vlastnostem, ne kvůli této hrůze.
A pokračujeme dál. Chytne se toho další a další automobilka, s myšlenkou, že se to u konkurence prodává - tak to budeme mít taky a s tvrzením, že je to zákaznická preference, se vyvíjí další auta s dotykovým interiérem. :-(
Jaké jsou Vaše názory? Docela mě to zajímá. Nejsem odpůrce pokroku a nemám nic proti navigacím a ovládání infotaimentu na dot. displeji. Ale sakra, když si chci změnit nastavení klimatizace, zapnout vyhřívání sedaček nebo otevřít a zapnout světla, vytáčí mě čumět do displeje a hledat ikonku, na kterou se za jízdy musím trefit prstem.
Máš pravdu, můj první větší kontakt s dotykovým ovládáním byl v Octě III, když jsem si chtěl stáhnout jas osvětlení přístrojovky. Kupodivu točítko na obvyklém místě chybělo. Naštěstí jsem měl spolujezdce, který nastudoval manuál a nalezl příslušné seřizování kdesi v hloubce dotykem ovládaného palubního počítače. Vzhledem k ergonomicky dokonalému umístění displeje (zdravím pana Vavwerku) si neumím přestavit, že bych toto nastavoval sám za jízdy.
Pro automobilky je dotykové ovládání samozřejmě výborně, mohou změnit funkce a vlastnosti jen úpravou software. Potíž ale je, jak toto vše ovládat "poslepu" nebo jen periferně. Možná i proto mají auta tolik asistentů, abych při nastavování čehosi přes dotykáč v praxi neotestoval zároveň i deformační zóny.
Je to celkem jednoduché. Ty displeje jsou výrobně podstatně levnější než jakákoliv mechanika. A to auto ti střelí za stejnou cenu, za digitální tacho s ot. si ještě nechají připlatit. Bezpracný výdělek.
Súhlas. Nakoľko pri kúpe auta nespisuješ žiadny dotazník, prečo si si kúpil práve daný model, automobilky si môžu voľne interpretovať, že si si auto kúpil aj pre konkrétnu vlastnosť či výbavu, trebárs ten dotykáč. Pritom v reále si to človek môže kúpiť napriek nemu, keď - presne ako píšeš - celkové pozitíva prevyšujú jedno negatívum.
Obdobne to bude napr. pri nedávno diskutovanom Peugeote 508, keď priaznivci budú argumentovať, že ľudia si tie autá kupujú, teda sa im i-kokpit (resp. prístroje nad volantom) páči. Pritom realita bude skôr taká, že si ho ľudia kúpia kvôli nádhernému dizajnu, motoru či úžitkovým vlastnostiam, ktoré spolu ďaleko prevýšia jednu manieru v interiéri.
Za seba hovorím, že dotykáče sú menej vhodnou (prinajmenšom ergonomicky) alternatívou hardwarovým tlačidlám, ktoré môžeš nahmatať i periférne, kdežto pri tom dotykáči sa musíš priamo pozrieť, či si trafil presne na tú časť displeja, kde sa konkrétne "tlačidlo" nachádza. Obzvlášť zábava je triafať sa do tej obrazovky v meste na mačacích hlavách, kde človeku poskakuje prst hore-dolu.
Zase automobilky nepodcenujme. Jsou to firmy s miliardovymi obraty, zamestnavajici desetitisice lidi pro ktere jsou casto volbou cislo 1 a ikdyz se cloveku obcas zda, ze to tam musi byt samej zadarmodrahý, tak opak bude pravdou.
Shodou okolnosti dcera kolegu loni nastupovala k MB, po tom co pro Stutgartske spracovavala obe sve diplomky ji tam uz drzeli misto, a prave ve sve druhe praci se motala kolem systemu, asistentu, infotainmentu a zpetne vazby na ne a vysledek byl ze vetsina zakazniku (svete div se, lidi kolem padesatky) jsou stale vic nespokojenejsi s tim co dostavaji. Systemy chteji, ale funkcni, u takto draheho auta i male zavahani proste netoleruji. Ted nechci tvrdit, ze se vse zitra "v dobre obrati", nebo ze tohle byla nejaka prelomova prace co ted zmeni MB portfolio, ale minimalne si lze z toho vzit, ze MB se o sve zakazniky zajima. Prodejem to nekonci. I po prodeji dal sbiraji data a dela vyzkum s cilem ziskat od zakazniku informace cenne pro vylepseni v pristich generacich.
On to neni zadny objev, i mala firma bude mit brzo problem bude li k pranim zakazniku hlucha, tim spis si to nedovoli zadna vetsi firma (a moc vetsich firem nez nemecka premie neni), takze v tomhle urcite nebude MB unikat.
Tim bych asi uzavrel tu "captain obvious" vsuvku :-) a k samotnym dotykacum: za me jednoznacny fail. Tohle je setreni tak okate, ze bych mel docela problem tohle prekousnot. Neni nad HW tlacitko / ovladac. Jedna z veci kde clovek oceni premii i pri nudnem dalnicnim presunu. Mozna ze spolujezdec se vic vyhraje s dotykacem, nevim, ale zrovna tohle je pro ridice ergonomicky i uzivatelsky fail jako vrata.
Neřeším ani tolik to, že jsou dotykáče naprd, ale spíš ten postup automobilek. Protože i když se to lidem nebude líbit, ale časem je bude mít většina aut, nepřestanou se kvůli tomu auta prodávat. A jak se zvýší prodej aut s dotykovým ovládáním, bude to argument, proč je používat dál. Přijde mi to jako začarovaný kruh.
Ocenil bych, kdyby automobilky aktivně prosily o nějaký zpětný feedback dle formuláře. Rád bych si na to 10 minut vyčlenil a jako fanda do aut ho vyplnil.
Mně to připadá, jakoby ten první odstavec psal někdo jiný, než ten druhý.
Chápu, že každému vyhovuje něco jiného a je to i otázka zvyku (jako u všeho), ale zajímala by mě logika s jakou jsi (a zdaleka nejen ty) nakonec došel k závěru, že jde o velmi okaté šetření? Jak se dá v principu ušetřit, když (zjednodušeně) místo jednoho nedotykového displeje s kruhovým ovladačem, použiji dva dotykové?
A myslíš si, že zrovna Porsche je automobilka, která by měla mít potřebu okatě šetřit, protože ten systém v A8/7/6 má evidentně společné rysy právě s tím, co je v aktuální Panameře. Já dotykový systém jako takový neobhajuji, jen mi tady nesedí argument s údajným okatým šetřením, jako primárním důvodem pro preferenci dotyku.
Reagoval jsem na fOEho (viz vlákno), vzhledem k tomu, že jsi o šetření nenapsal ani slovo, tak jsem samozřejmě tebe na mysli rozhodně neměl. ;-)
Myslím, že lze snadno dohledat, kdo o šetření psal a kdo ne, a kdo o něm psal, tak to určitě ví sám nejlíp. :-)
Rozpor mezi prvnim a dalsim odstavcem nevidim. Audi do ted dotykove ovladani nemelo, tezko na nej mohlo dostat spatnou zpetnou vazbu, tu muze dostat az ted a cas ukaze jestli 1) ji vazne dostane a 2) pokud ano, zda zareaguje. To nema nic spolecne s prvnim odstavcem kde tvrdim ze pro automobilky nepracuji b!!ci.
Udelat tlacitko, ktere bude fungovat jako nove i po tisicich stlaceni, bude z kvalitniho materialu, bude mit spravnou haptickou odezvu, jak moda radi ruznobarevne podsvititelne, bude fungovat stejne dobre v mrazu i v +50 stupnich, a takovych tlacitek udelat treba 10, je radove drazsi nez tam pacnout sebevymakanejsi display + software. Ne moje slova, slova cloveka z vyzkumu skodovky (mluvil konkretne o 20 nasobku). Aneb proc nejvyssi system infotainmentu (nejen) skodovky uz nema zadne HW tlacitka, a dalsi budou nasledovat. Ted tu je samozrejme moznost, ze audi a porsche se nejak povedlo postavit levne reseni tak draze, ze je nakonec vyjde v nakladech vic. Do toho nevidim a ciste teoreticky je to jiste mozne. Tu se ale zase vracime k tomu memu prvnimu odstavci.
Takze ano, nemam duvod neverit, ze tohle reseni je jen o setreni, ikdyz chces li "nezvraty dukaz" tak ten samozrejme nemam. Nakonec naznak toho, ze Audi v interierech setri to neni prvni. Nezasouvaci tablet v A4 byla "minulorocni vlastovka". Kdoby to byl tehda rekl, ze A4, ktera to za ten chybejici mechanizmus schovavajici tablet pekne slizla treba od AUDIRS6, nakonec bude mit hodnotnejsi reseni nez pozdeji odhalena A6 a dokonce i A8. Teda, prinejmensim do faceliftu. :-)
Dovetek: kdykoliv jsem mel moznost se projet nebo byt vezen audi, chod jejich hw cudlu byl proste famozni. Ne materialy, ne dekory mi prisli nad urovni treba BMW, ale HW ovladace ano. Clovek pri kazdem stlaceni / otoceni mel pocit, ze to nekdo udelal ne jen jak to slo, ale jak to nejlip slo. Ze se tomu venoval. Rikal jsem si: "Tohle nemohlo byt levne, a je strasne fajn, ze v premii nekdo takovym detajlum tu pozornost venuje. Ikdyz by to mela byt za ty penize samozrejmost, tak neni."
Ted je kus toho kouzla pryc. Prichazi kouzlo jine, kouzlo "high-tech", ale to je za me pomijivejsi a ergonomicky a tim i uzivatelsky horsi => horsi i celkove.
Zasouvání LCD je jiné téma (to nemá většina modelů v rámci D3), ale hlavně ten současný dotyk (Porsche/Audi) nesrovnávám jen s předchozím systém (MMI) u Audi, ale spíš obecně z hlediska údajné úspory, proti systémům s jedním nedotykovým ovladačem a hlavním kruhovým ovladačem (typicky iDrive). Argument s absencí tlačítek beru jen částečně, protože např. právě iDrive (a nejen on) ušetřil tolik tlačítek, že bych mohl stejný argument, o okatém šetření, použít (už mnohem dřív) i u něj. Podívej se na poslední interiéry BMW před a po iDrivu a začneš se určitě škrábat za uchem. ;-)
Takže ano, dotykovým systémem přicházíme o "zbytky" mechanických tlačítek, kterých ovšem po éře iDrivu (ten byl první) stejně moc nezbylo. Každopádně každý systém má svá pro i proti a každý z nich se dá udělat (konkrétním provedením) jak dobře, tak i špatně, takže nějaké obecné objektivní srovnání je vždycky problematické.
Dodnes jsou uživatelé, kteří dávají přednost mobilům s klasickou klávesnicí, ale je to jasná minorita a špičkové mobily to stejně řeší maximálně případným příslušenstvím. Takže uvidíme jestli se konkurence v tomto ohledu časem přidá k Porsche/Audi, nebo zůstane spíš u systémů ve stylu iDrivu, nebo budou tyto různé systémy dál existovat na trhu vedle sebe.
U přístrojovky to Porsche aktuálně vyřešilo šalamounsky, klasický centrální otáčkoměr zůstal a ostatní "kruhové budíky" jsou digitální/LCD.
Idrive do te debaty vtahovat v tomhle duchu podle me neni uplne fer. Ano, jde o centralni ovladac ktery taky pomohl zredukovat pocet tlacitek (rep. Prinesl takovy pocet funkci na ktere by jednotliva tlacitka stejne nebylo kam dat), ale tohle byla evoluce kde pokud doslo k uspore na strane automobilky mi muze byt jedno, protoze ja vyhral taky. Idrive prinesl zjednoduseni, jasnou uvazovatelskou privetivost (teda, chvilku trvalo nez se tam proevolvoval), kez by kazdy vylepsovak byl takhle uzitecny. U dotykace audi si jsem ale temer jisty ze to jednoznacne win win situated nebude. Ano, najde se jiste dost lidi co bude dotykac kvitovat, kterym nevadi divat se na display vic nez na cestu, kteri maji navigaci radi "na kulach", kteri ss vyzivaji v uklidu a zapatlany kus interieru je vnitrne uspokojuje (teda, ten uklid), ale tohle tezko budou vsichni. Proto mluvim o setreni. Audi prichazi s necim co bude v necem lepsi a v necem horsi a setri pritom. Pridana hodnota takoveho reseni je pak jasna jen na strane automobilky, u me byt jen muze a nemusi.
"...kterym nevadi divat se na display..."
Chceš tím říct, že u iDrivu/MMI se naopak na displej dívat nemusíš a jen "poslepu" kroutíš otočným ovladačem?
Většinou se díváš výš, ale pořád se na display díváš, bez toho to úplně nejde. Ale ovladač máš víc po ruce, takže jak jsem psal, nezastávám se konkrétního řešení, jen mi nesedí ten údajný primární důvod - (okatá) úspora nákladů.
Jezdím teď s MMI i s dotykovým systémem (Porsche) a oba mají své pro i proti. To jak rychle se u dotykáče dostaneš do čehokoli na displeji (jedním dotykem) má taky své "kouzlo", které kruhový ovladač neumí.
Hlavně se nemusíš nikam natahovat. Není třeba řešit dilema v umístění displaye (aby na něj bylo dobře vidět a abys na něj dobře dosáhl - ne zrovna kompatibilní požadavky).
Zbytecne se v tom vrtas, chapes jak to myslim. Ano, I na display idrive se divas, jinak by tam taky vubec nemusel byt, ale na vhodnejsi misto a min, protoze nemusis strefovat dotykove cudliky. Stejne je to s tou usporou, s ergonomii, se vsim... tohle je proste, az na par fandu do vseho dotykoveho, krok zpet. Jedinym jasnym vitezem celeho tohoto cviceni tak zustava pan financni reditel v audi, proto mluvim o setreni. Ostatne neni nahodou ze s tim jako prvni pisel na naklady citlivejsi mainstream.
Ps: drzis se silou moci toho MMI / iDrive, ale to jeste zasadnejsi, tp co v bmw I nadale muzes ovladat absolutne po slepu je klima. Tohle je ten horsi z onech displayu, tenhle stoji za tim sluvkem "okate", ktere jsem pouzil a co ti tak neda spat. :-)
A já naopak argumentuji, že Audi to má od Porsche, které má k mainstreamu ještě dál, než prémie, takže okaté šetření primárně rozhodně zapotřebí nemá. ;-)
A není dotek jako dotek (to platí obecně), to co má teď Audi (A8/7/6) určitě zatím v žádném mainstreamu nenajdeš.
No vidis, nema to zapotrebi, a prece okate setri (asi tusi, ze porsche si clovek poridi I tak, ikdyby tam misto displaye byla treba dira, ostatni vlastnosti prevazi). :-)
Ale u porsche je to z extremu do extremu. Minula panamera mela cudlu zaplavu, ted prozmenu nic, snad v pristi generaci s velkou slavou prijdou s panamerou co to bude mit konecne spravne...
... s ovladacem MMI. >:-[]
Ps: display s odezvou mainstream nema, zatim. A jeste aby, to uz by to setreni audi bylo okate okate, a ne jen okate. :-)
Ano, 911ku si koupíš bez ohledu na podobné "detaily", ale u té Panamery/Cayennu je to zase trochu jinak. Minulá generace měla spoustu čudlíků (hlavně na středovém panelu) a k tomu dotek. Jak to dopadne příště, těžko říct, ale možné je všechno.
U toho Audi doteku jsem nemyslel jen odezvu, ale taky třeba možnost psát poměrně pohodlně na spodním doteku, což taky velmi urychluje komunikaci se systémem.
naopak dotyk bude stale dotyk a ziadna vibracna ci akusticka odozva tomu pocas jazdy nepomoze. A je jedno ci to ma porsche, landrover alebo audi. Ide o novy trend, dufajme, ze neprejde dalej do dalsich automobiliek.A pokial ide o setrenie, tak LCD displeje su momentalne naozaj lacne, porsche nepouziva drahe amoledy, predpokladam, ze to tak bude aj u audi. Dat si vyrobit jeden lcd displej a ramik je urcite lacnejsie na vyrobu a lakavejsie na UI systemu, kde sa mozu grafici vyburit pri tvorbe enviromentu. Na rozdiel od vyroby hlinikovych gombikov, kde musis uz riesit aj tvar dosky, ktory bude zlozitejsi ako pri ramiku na displej a takisto aj pri samotnej vyrobe automobilu. Vzdy bude lahsie tam dat displej a napalit softver ako popripajat tlacidla a spravit kus hardveru.
to tazko, na svete je zopar firiem, ktore vyrabaju displeje, rozdiel je len v technologii a rozliseni. Konkretne tieto nebudu take drahe, urcite nepojde o OLED/AMOLED displeje ale o klasicke TFT displeje vzhladom na to v akych podmienkach budu pracovat. A rozlisenie bude podobne na nizkej urovni, ved to nie je mobil. Prave to, ze tie tlacidla na premii musia byt uz na urovni vyssej ako v mainstreame moze sposobit toto usetrenie.
Přečti si nejdřív celé vlákno. Nikde netvrdím, že je MMI/iDrive v principu horší, než dotek, takže pláčeš na špatném hrobě.
A někde je display mnohem výš, někde jen nepatrně, ale jak už jsem psal, podstatnější výhodou MMI/iDrivu je dostupnější/komfortnější ovládání, byť je pomalejší, další výhodou je neumatlaný display..., to ale neznamená, že u každého dotyku musí být primárním motivem nemalé šetření nákladů.
Bohužel se toho člověk obával, protože dotykové ovládání klimatizace (a žádný otočný ovladač) měl už koncept prologue z roku 2014. Jen doufal, že tohle nakonec nerealizují. Realizovali. I ten příšerný volant z toho konceptu přišel do série.
Ano, chod mechanických ovladačů člověku dělal radost. Je to škoda. Že se blíží dotykové ovládání, bylo celkem jasné. Byly signály, že je to třeba kvůli propojení s telefony. Což mě vůbec nezajímá. Člověk jen doufal, že zachovají ovladač. Jako BMW. Alespoň zatím.
Twl, tak koli tebe som sa tu teraz prihlasil po pekne dlhej dobe >:D
Njn, mam este zivo v pamäti, ako niekto z ich vysokopostavenych hovoril o tom, ze "zakaznici proste chcu manulane potenciometre aspon na audioaparaturu - volume, takze tohoto "kolecka" sa tak rychlo nevzdame", co som si vylozil akoze mechanickych "koliecok" bude ubudat a zrazu hups, A8, A7, A6 - defakto rovnake patlacky a ten potenciometer na hlasitost je fakt jedine "kolecko", co tam ostalo... a 8-s
Som znechuteny. Ano, kvalitativne to vsetko vyzera ok, aj ked niesom moc nadseny zo stvarnenia vyduchov klimatizacie a vobec z celeho toho zakomponovania toho do pristrovej dosky a tu asymetrickost.... Bože, uz rozpravam ako stary konzervativny paprda >:-[] ale je to tak.
No nic, majte sa tu vsetci pekne a zase nabuduce - napr. pri plakani nad iba 6-valcovou S6... :*)
To se da stejne dobre obratit, S6 neni ikona a taky neni zadny vyhlaseny sportovec, ktery musi honit kazde kilo na predku. :-)
Nema smysl komplet rozepisovat co uz jsem napsal WL jinde. Za me zkratka V8 pod kapotu takoveho auta (velka nemecka limuzina, ktere domena tak jako tak bude nejvic dalnice / rychlostni silnice) sedne lip nez sebelepsi V6, ktery muzu mit o level niz, nebo taky ve stingru. Priznejme si ze tyhle auta jsou krom jizdy i o exkluzivite a o statusu, a V8 ji ma v mych ocich zkratka vic.
Já jsem ale tam tu diskusi od začátku nevedl ve smyslu, jestli by pro příští S6 byl lepší V6 2,9, nebo V8 4,0. Prostě v textu článku bylo jasně napsáno, že V8 bude mít jen RS6, z čehož jsem pak v diskusi vycházel. Někdo tam napsal, že je škoda, že v nové A6 nebude V8 TDI, na což jsem reagoval, že bych dal raději přednost V6 2,9 TFSI, který mě (na rozdíl od nového 3,0 TFSI) dost příjemně překvapil.
Dotazník spokojenosti mi přišel i od Renaultu.
Jednak první jako spokojenost s autem, pak po každé servisní prohlídce jako spokojenost s provedením prací a s autorizovaným servisem, a pak byl po pěti letech na spokojenost po delším užívání.
No jo... je fajn se dozvědět, že vlastně neexistuju. A nejen já, ale i spousta dalších spokojených lidí (jen ze svého okolí znám sedm nebo osm takových). Ale že zrovna ty naskočíš na trapnou a lacinou vlnu populistického okopávání, to bych nečekal...
A naopak zase neznám tolik lidí, kteří si koupí něco, co jim nevyhovuje jen proto, že je to hezké... Přinejmenším ne u aut.
Súhlas.
Tiež mi vadí keď je iba dotykové ovládanie,ak je to ale skombinované s otočným kolečkom/tlačítkami tak nech si vyberie každý čo mu chutí viac. Takýto výber ale ponúka však málo kto,čo môžeme s tým spraviť ako zákazníci netuším keď to tam dávajú sná´d všetky automobilky.
Já jsem proti matlačkám, ale je pravda, že jsem si matlačky domu pořídil. Jak píšeš, ne pro ně, ale navzdory jim. Káži otočné ovladače, ale v garáži matlačky. :-) Ostatní vlastnosti jsou důležitější. Ať je to sportovní auto, nebo SUV. Mohu mručet, ale přesto koupím. Nezbývá, než si stěžovat, aby věděli, že nepatřím k těm spokojeným.
Jen by mě zajímalo, nakolik tu byla vlivem spolupráce s Porsche a fakt, že Porsche prostě jede matlačky (kdyby měli zájem o ovladač, tak ho zajisté měli). Jak už jsem párkrát napsal, Audi v tomhle vztahu tahá za kratší konec provazu. Dotáhli to ještě dál než Porsche dotykovým ovládáním klimatizace, ale to může být snaha o čistou integraci touchpadu.
"Nová Audi A6 je zmenšenou A8." To budou novi majitele radi. Spis to ale bude tak, ze nova A6 je zvetseninou A4. Takhle by se to teplakovym kovbojum ovesenym zlatymi retezy asi nelibilo.
Zatím zveřejněné údje odpovídají originálnímu titulku, nebo máš jiné info? Těch nemálo lidí kolem sebe se musím zeptat, jak to, že jezdí v A6 a nemají tepláky s řetězy ;-)
Teplakoveho kovboje sis ze sebe udelal sam.
Co se tyce tve rodiny, tu ja urazet nehodlam. Tak hluboko muze klesnout jen opravdovy ubozak s intelektem fandy Audi.
Mariánku, mariánku. Je to nuda, nemůže to překvapit, ale stejně to musíš desetkrát idi.otsky okomentovat. Ne, A6 nevypadá jako zvětšená A4. Zřejmě si dlouho A4 neviděl.
Iste príde časom. Je jasné, že v benzíne nebude základom 250 kW trojliter. Pod ním vidím priestor na dva motory, tipujem 2,0TSI v rôznych naladeniach (napr. 140 kW a 200 kW) a rovnako nad ním budú dva benzíny, S6 (tipujem 2,9 V6 TFSI s výkonom niekde cez 331 kW ) a RS6 (4,0 V8 TFSI s výkonom okolo 440 kW). Takže to spolu odhadujem na 5 benzínov, 4 dízle (k 3 avizovaným zrejme pribudne ešte top verzia, keď už končiaca generácia má 235 kW) a hybrid. A to je dostatočne bohatá paleta.
Presne, je to zámer, aby bežný konzument netušil, čo presne je pod kapotou a registroval iba "viac" či "menej" výkonu. Zjavný dôsledok downsizingu a nastupujúcej éry elektriny, aby to ľudia ľahšie strávili, že namiesto povedzme 4,2 V8 budú mať pod kapotou napr. 2,0 R4 T + baterku. A my, čo to aj tak budeme riešiť, sme asi drvivá menšina.
Běžnému konzumentu je to stejně (bohužel) často jedno a komu to jedno není, ten se z toho dozví určitě víc, než z aktuálního samotného TDI, které Audi teď používalo.
[odkaz]
Z toho ani odborník nepoznal nejen výkon, ale ani počet válců/objem. Spousta názorů v této diskusi je tím pádem docela mimo. A zmatek v tom má v principu celá D3. U Audi se teď aspoň můžeš dozvědět (kromě paliva) výkonovou hranici, což je pořád lepší, než nic (předtím).
Otiram o Audi? To ani nahodou. O Audi bych si neoprel ani kolo, natoz se o to otrel. Jen jsem poukazal na impotentni design zancky a uroven jejich ridicu.
Možná mi jen neslouží paměť, ale mám pocit, že ne. Kritiky má každá značka, to je naprosto v pořádku. Ale Audi (no fajn, i VW a Škodu) někteří vysloveně nenávidí. To mi hlava nebere.
Sakra, ale zapomněl bych na Ádu. Tak jo, máš pravdu. :-)
Obecně má podobné antifandovství mnohem zoufalejší projevy, než samotné fandovství, čehož je marianek aktivním důkazem, viz jeho "originální" teplákově řetězové omílání dokazující především jeho vlastní komplex, se kterým si evidentně dlouhodobě neví rady.
Musím se přiznat, že z Audi začínám jako fanoušek i kupec být otrávený. Od roku 2004, kdy všem vyrazili dech s A6 s velkou tlamou, už je té opatrné evoluce příliš. Od nové A6tky jsem si sliboval, že do toho aspoň trochu praští, a zas nic.
A4/A5 ještě jde, ale tohle je fakt hrozná konzerva.
prave naopak.. nova A6 ma vcelku prekvapujuco vystupujuce "boky" a akesi napadite linky cez kasnu ake ine audi zatial moc nemaju.... prave nova A6 v tomto zatial pokrocila najdalej a pride mi zo vsetkych audi sedanov akasi aj najodvaznejsia ... tie boky auta su sexy... voci prisne strihnutej A4 [odkaz] akoby bola nova vacsia A6 zrazu o 10 rokov novsia... ja ten posun vidim... a veru ze bol uz najvyssi cas :-)
Je fakt, že ty Mazďácké prolisy nad blatníky tomu můžou naživo dost pomoct...
Uvidíme, na živé dojmy jsem zvědav, hlavně interiér může mít fakt hezkou atmosféru. Ale zatím z fotek to za mě na pětku nestačí ani náhodou.
Neee neeee :-).... dlhe roky som jazdil na roznych bmw a volve... mal som dokonca lexus a len jedno jedine audi drahuuusku... a osudzovat ludi podla toho na akom aute jazdia moze len D E M E N T
.. ale tentokrat je tu aj kusok elegancie a noblesy navyse .... [odkaz] ... v cervenej alebo modrej to bude A6tke slusat... zabudnime na sivu alebo ciernu v nafte..... benzinova cervena A6 bude krasna :yes:
kolotoč displejů a chromových cingrlátek mě předem spolehlivě odrazuje. Vnější design jsem tu pak už komentoval dříve. Nebudu se opakovat, nejsem večerníček.
ved nemusis sa opakovat ... v poho ... mna A6 prekvapila prave tymi bokmi ... v ponimani auto sveta je to mozno maly krocik ale v ponimani "audi" vidim doslova skok.... aj zadne svetla super... ja tieto displeje priamo v kaplicke budikov tiez nemusim ani samotne displejove budiky ale vid medved ... tu za tieto prachy to proste chces nechces proste uz mas... hoc mohli dat zakaznikovi na vyber .. klasika vs digital kokpit .... ale to uz je moc ja viem
Sklamala ma nová A6. Interier je pekný a moderný. Predné svetlá s LED svietením mi pripomínajú Starší model Superbu s tými hrablami z LEDIEK . Zadné svetlá sú ako zo starej TOYOTY CAMRY . Neladí mi to spolu. Celé azto je síce elegantné, ale neohúri a je v podstate svojim dizajnom NUDNÉ. Možno v nejakej S-line verzii a úpravách bude OK, ale to si predsa nekupuje bežný vodič.