Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Audi A6 je zmenšenou A8. Už jsme v ní seděli

Ondřej Lilling
Diskuze (184)
Zbrusu nová generace manažerské limuzíny se představuje. Na palubě má ty nejmodernější technologie současnosti převzaté z vlajkové lodi A8.

Podoba nové generace Audi A6 už sice stihla uniknout na internet, jen těžko si ale dovedete představit moje pocity zhruba před měsícem, kdy jsem auto viděl poprvé na vlastní oči a ze všeho nejvíc jsem toužil podělit se o své nejčerstvější dojmy.

Scénář ale bývá v takových výjimečných příležitostech vždy stejný a také stejně neúprosný. V nějaké zapadlé hale se nachází zbrusu nový model, který zbytek světa uvidí až za několik týdnů. Můžete si ho dokonale prohlédnout ze všech úhlů a třeba si i sednout za volant, ale nesmíte o tom až do embarga ani pípnout. Pro jistotu vám zalepí všechny kamery na telefonech i počítačích a jediný, kdo může mít na krku foťák, je automobilkou posvěcený fotograf.

Teď, poslední únorový den, už o tom ale mluvit můžu. A oproti všem, kteří vidí dokonale vyretušované jízdní fotky i precizní studiové snímky, můžu přidat svoje dojmy a k tomu přihodit i detaily z tiskové zprávy. Snad se mi tedy podaří vám vymluvit, že z fotek vypadá nová A6 jen jako důkladnější facelift.

Jistě dobře víte, že jde o úplně novou generaci. To, že má základní rysy s tou původní, bylo cílem designérů. K tomu přimíchali prvky z dalších nových modelů značky, především pak A7 a A8, a výsledkem je koktejl, který mi naživo náramně zachutnal. Mezigeneračně jsou zřetelné mnohem ostřejší prolisy na bocích, což autu dodává svalnatější proporce. Asi jako kulturista v rýsovačce.

S rozměry je to ale přesně naopak. Abych zůstal v kulturistickém světě, tak tady A6 nabírala hmotu. Na délku měří 4939 mm, což je o 7 milimetrů více než u předchůdce, s šířkou 1886 mm je o 12 milimetrů širší a výška je s hodnotou 1457 mm o 2 milimetry vyšší, zavazadelník nabídne nezměněných 530 litrů. Vzrostla i hmotnost, důvodem je pevnější karoserie i nárůst asistenčních systémů. Na druhé straně ale došlo ke snížení emisí CO2.

Světlomety pak jasně ukazují, jak ohromné má Audi v této oblasti zkušenosti. Vnitřek předních světel vypadá spíš jako umělecké dílo, pozadu nezůstávají ani zadní svítilny, které vás při odemknutí přivítají efektním animačním tanečkem. Dynamické odbočovací blinkry jsou samozřejmostí, alespoň pokud v příplatkové výbavě zaškrtnete nejvyšší verzi světlometů.

Překvapit by vás neměla ani ohromná nálož asistenčních a bezpečnostních systémů, které A6 umožňují autonomní jízdu 3. úrovně. Předpisy ale momentálně mluví jinak, takže i když je auto technicky připraveno, kvůli legislativním změnám si na šlofík za volantem budeme muset ještě počkat. Všemožných radarů a čidel je v autě tak ohromné množství, že má Audi na palubě centrální řídící jednotku asistenčních systémů zFAS, která data zpracovává.

A že toho není málo - jde o pět radarových senzorů, pět kamer, dvanáct ultrazvukových senzorů a jeden laser. Ten je mimochodem vyhřívaný a vybaven je i ostřikem pro případ znečištění. Příď auta se všemi těmi radary a senzory naživo vypadá trochu jako služební auto dálniční policie, ale dá se předpokládat, že v průběhu let se podaří senzory zmenšit a lépe implementovat do jinak čistého designu auta.

Interiér jasně následuje trendy nastolené novou generací A8. Fyzických tlačítek je tady naprosté minimum, jejich úlohu přebraly dva dotykové displeje MMI Touch, které jsou standardem. V základní verzi jsou displeje osmipalcové, u verze s navigací má horní displej úhlopříčku 10,1 palce. Systém fungování je stejný jako u A8, takže i tady narazíte na haptickou odezvu, která vám dá jasně najevo, zda jste tlačítko skutečně stiskli, či nikoli. Na výběr jsou tři citlivosti a pochopitelně jde haptická odezva i deaktivovat. Asi nemá cenu zmiňovat, že materiály i zpracování interiéru je na špičkové úrovni, přesně jak se u Audi sluší a patří.

Na manuál zapomeňte, mild-hybrid standardem

Skladba pohonných jednotek je očekávatelná, stejně jako přítomnost výhradně automatických převodovek. Ani si nedokážu představit, jak by se do toho ryze digitálního kokpitu podařilo vměstnat řadicí páku. V nabídce jsou alespoň zpočátku čtyři motory, přičemž tři spalují naftu. Zážehový motor zastupuje šestiválec 3.0 TFSI s výkonem 250 kW a 500 Nm, jediným známým parametrem je zatím maximální rychlost 250 km/h.

Nabídku vznětových jednotek otevírá dvoulitr s označením 40 TDI s výkonem 150 kW a točivým momentem 400 Nm, v nabídce jsou ale také dva šestiválce. Slabší s označením 45 TDI nabídne 170 kW a 500 Nm, silnější provedení pak 210 kW a 620 Nm. V budoucnu můžeme dále počítat také se sportovními verzemi S6 a RS6.

Jak už jsem zmínil, všechny motory jsou vybaveny samočinnou převodovkou. Motory 3.0 TFSI a 2.0 TDI jsou spojeny se sedmistupňovou převodovkou S tronic, oba vznětové šestiválce se spoléhají na osmistupňovou převodovku tiptronic.

Všechny třílitrové motory jsou standardně vybaveny pohonem všech kol quattro. Vznětové šestiválce těží z přítomnosti samosvorného mezinápravového diferenciálu, za příplatek mohou být také obdařeny sportovním diferenciálem, který aktivně rozděluje hnací sílu mezi zadními koly. Agilitu auta dále podporuje variabilní převod řízení, který se pohybuje mezi 9,5:1 a 16,5:1, a také systém řízení všech kol. Ta zadní se natáčí až o 5 stupňů, kterým směrem, o tom už rozhoduje elektronika v závislosti na rychlosti a dalších parametrech.

Všechny motorizace jsou vybaveny technikou částečně hybridního pohonu. U šestiválců je přítomna elektrická síť s napětím 48 V, u čtyřválců je to 12 V. V obou případech spolupracuje řemenem poháněný generátor s lithium-iontovým akumulátorem, takže může A6 jet setrvačností mezi 55 a 160 km/h a start-stop se může aktivovat v rychlostech mezi 7 a 22 km/h. Výsledkem toho všeho má být úspora paliva až 0,7 l na 100 km.

Audi slibuje, že byl kladen důraz na agilitu a špičkové jízdní vlastnosti. Po zkušenostech s větší A8 nemám jediný důvod nevěřit. Závěrem se sluší už jen dodat, že výrobu zajišťuje závod Neckarsulm a uvedení na německý trh je naplánováno na červen letošního roku.

Ondřej Lilling
Diskuze (184)
Avatar - white label
2. 3. 2018 01:29
Re: Dotykové ovládání interiéru
Já jsem ale tam tu diskusi od začátku nevedl ve smyslu, jestli by pro příští S6 byl lepší V6 2,9, nebo V8 4,0. Prostě v textu článku bylo jasně napsáno, že V8 bude mít jen RS6, z čehož jsem pak v diskusi vycházel. Někdo tam napsal, že je škoda, že v nové A6 nebude V8 TDI, na což jsem reagoval, že bych dal raději přednost V6 2,9 TFSI, který mě (na rozdíl od nového 3,0 TFSI) dost příjemně překvapil.
Avatar - white label
2. 3. 2018 01:21
Re: Dotykové ovládání interiéru
Když vzpomínáš tradici, není bez zajímavosti, že první S6/C4 (před přejmenování Audi 100 na A6 to byla S4/C4) měla přeplňovanou R5 2,2 (230PS).
Avatar - white label
2. 3. 2018 01:01
Re: Dotykové ovládání interiéru
Viz 00:58
Avatar - white label
2. 3. 2018 00:58
Re: Dotykové ovládání interiéru
Přečti si nejdřív celé vlákno. Nikde netvrdím, že je MMI/iDrive v principu horší, než dotek, takže pláčeš na špatném hrobě.
A někde je display mnohem výš, někde jen nepatrně, ale jak už jsem psal, podstatnější výhodou MMI/iDrivu je dostupnější/komfortnější ovládání, byť je pomalejší, další výhodou je neumatlaný display..., to ale neznamená, že u každého dotyku musí být primárním motivem nemalé šetření nákladů.
1. 3. 2018 17:13
Re: Dotykové ovládání interiéru
to tazko, na svete je zopar firiem, ktore vyrabaju displeje, rozdiel je len v technologii a rozliseni. Konkretne tieto nebudu take drahe, urcite nepojde o OLED/AMOLED displeje ale o klasicke TFT displeje vzhladom na to v akych podmienkach budu pracovat. A rozlisenie bude podobne na nizkej urovni, ved to nie je mobil. Prave to, ze tie tlacidla na premii musia byt uz na urovni vyssej ako v mainstreame moze sposobit toto usetrenie.