....že nám svěřil pořádnou hrst klíčů od svých vozů a důvěřoval, že nepoškodíme dveřní kliky, jejichž krytky je potřeba vyloupnout.
Aneb zloděje jen tak neokradeš...Děkujeme redakci Auto.cz za neustálou podporu a neutichající důvěru v jedny z největších zmr@dů na českém trhu. Ještě by jste tady mohli podpořit občas nějaké ty prodavače hrnců, úžasných madrací pro důchodce za neodolatelnou cenu, sadu kuchyňských nožů od Horsta atd.. :yes::yes: Radši se zaměřte na kvalitu obsahu a sdělovaných informací
Připadá mi to stejně jako s migrantama. Přesto, že nikdo bezklíčkovou parodii na pokrok nepotřebuje, nevyžaduje, či přímo nechce, dál jsou těhle zbytečných a pro majitele nebezpečných aut mraky, a jedinej komu to vyhovuje, je EU....
Proč by to mělo vyhovovat EU? Na druhou stranu, pohodlných lidí jsou mraky. Stačí si dopředu přečíst manuál a nekupovat to v autě, kde to není pořádně vyřešené (tohle, na rozdíl od zabezpečení, není problém zjistit).
Čo to más spoločné s EU? Dík za odpoveď. Mimochodom , ja som tiež priamo nechcel bezkľúčový vstup, ale zároveň každý jeden pracovný deň preklínam firemné auto kde je klasický "poctivý" kľúč. Stačí mať len trochu plnšie ruky ;-) Dnes už nechcem mať v aute klasické kľúče, obzvlášt keď sa jedná o popelnicu, kde si ešte aj víko nádrže otváraš kľúčom
třeba o tom, že klíček trvale vysílá signál... :no: možná, že u některých hloupých systémů to tak je, ale obvykle klíček obsahuje i jednoduchý SDR přijímač a když u auta vezmete za kliku, auto se zeptá klíčku - a pokud ten není v dosahu, samozřejmě neodpoví. Pokud v dosahu je, odpoví a počítač v autě porovná, zdali kód odpovídá. A teprve pokud ano, auto se otevře. Psát o tom, že baterie se vybíjí, protože klíček stále vysílá, je blbost. Dál jsem ten článek nečetl, protože jsem ztratil důvěru k uvedeným informacím.
Každopádně to vypadá, že koncernové keyless klíčky se vybíjí raketovým tempem, zatímco já za 10 let nepozoroval ani zeslábnutí signálu DO klíče. Když se k tomu připadají krádeže s použitím zesilovačů, tak se člověk ptá, zda je tenhle pokrok k něčemu dobrý.
Tak on i trvalý "poslech" klíčku si bere neustále nějakou tu energii z baterky. Nicméně Ada má pravdu, kdyby klíček trvale vysílal, tak měníme baterky v klíčích každý týden.
Co se týče těch krádeží, tam musí výrobci zapracovat na hlídání času odpovědi klíčku, aby nešly použít jednoduché zesilovače signálu pro ukradení auta s klíčkem třeba v baráku.
Byť neustále nevysílá, elektronika běží, jinak by těžko mohla odpovědět na dotaz. A cizí auta ten klíč také probudí k životu. Nejenže je vysílání náročné na energii (baterii bys měnil každou chvíli), naprosto zbytečně bys rušil ostatní v daném pásmu.
To, že stačí použít anténu a zesilovač ke krádeži auta, je jen otázka neschopnosti/ pohodlnosti/ šetření/ etc. výrobců (nejen automobilek, ale i dodavatelů čipů). Obecně se ti u řady bezpečnostních děr dostane odpovědi, že je ten útok příliš nepraktický. A až se jednou stane praktickým, tak všechna ta starší auta budou zranitelná. Tohle ještě jakž takž funguje v bankovním sektoru, kde se i karty pravidelně mění. Stačí ti k tomu stopky (na straně auta), které zvládnou měřit na nanosekundy (nanosekunda je asi 30 cm; komunikace je obousměrná, takže máš rozlišení zhruba 15 cm), a vědět, kolik času zabere zpracování (musí být dostatečně konzistentní). Stojí to na rychlosti šíření rádiových vln, což těžko někdo ovlivní (za dobu životnosti dnešních aut). I 10 ns by mělo stačit.
Souhlas. Jenže pokud by měl mikročipák v klíčku odpovědět do 10ns, musel by běžet nejméně na 250MHz. A to by ta baterka zase šla do kopru už za pár dnů. Takže je nutno vymyslet nějaký jiný trik.
No, zvyknul jsem si do té míry, že mi to akutně nevadí... je to fakt čistá lenost a je to jeden v důvodů, proč budu auto, se kterým jsem obecně velmi spokojený, příští rok měnit.
Za něco s klíčem a ruční brzdou... a nesmí to být SUV.
Klíč nemusí odpovídat rychle, jeho reakční doba však musí být stabilní. Bude stejně pomalý pro všechny. Stačí znát režie v systému. Záleží jen na stabilitě. Otázkou tedy je, jaký jitter je v klíčku prakticky dosažitelný. Když bude vykazovat variaci 100 ns, tak máš nejistotu 15 metrů nehledě na to, jak přesně to stopneš (a 15 m je podle mne k ničemu). Klidně mu může odpověď trvat 200 ms, ale musí to být +- řekněme 10 ns. To ti dává +- 1,5 metru a s tím se dá pracovat.
Minulý rok som mal na 2 týždne cca 10 ročného dízlového rendlíka scenic f plnej palbe. Všetky elektronické systémy fungovali vrátane karty samozrejme. Dokonca aj dpf bol funkčný a pôvodný (info pre toptena)
Přidám svojí zkušenost s mým bezklíčkovým systémem v OIII. Když dotykový systém odemčení a uzamčení auta přestane kvůli slabé baterce fungovat, dá se auto odemknout i zamknout tlačítky na dálkáči. Startování tlačítkem zůstává funkční i nadále. Baterku musím měnit zhruba každých 6 - 8 měsíců. Naposledy jsem nutnosti výměny baterky ignoroval a jezdil dál. Došlo k tomu, že po dopoledním lyžování jsem už auto dálkáčem neodemkl. Musel jsem použít klíček a odemknout mechanicky. Motor jsem ale nenastartoval, a to ani metodou nouzového startování přiložením hřbetu dálkáče ke startovacíámu tlačítku. Naštěstí mě napadlo, že to bude tím mrazem, takže jsem baterku z dálkáče vyndal, zahřál a bylo vyřešeno. Od té doby vozím v autě baterku rezervní.
To je prostě výsledek toho, že auta dnes vyvíjejí sw inženýři a ne autaři... a ti inženýři znají svět jen z monitorů svých počítačů,
Jak se asi chovají dotykové displaye při skutečně nízkých.. a nebo skutečně vysokých teplotách?
Jak moc svědčí elektrickým brzdám v kolech jízda vodou, blátem, sněhem...?
Je to asi stejný, jako velikej humbuk "zavedem autonomní řízení, protože lidé chybují!"--- a pak hrozné překvapení, že automat nereaguje potmě, když mu někdo vstoupí do cesty... no, přejet za světla ženskou, co stojí uprostřed silnice, to umí FAKT málokdo!
:-(
Chci jednoduché auto... s výbavou, co mi sice přinese pohodlí, ale když přestane fungovat, tak bude auto fungovat... jako bez něj.
Takže klima, automatický stěrače, vyhřívaný sedačky, tempomat... furt dobrý.
Ale odemykání bez klíče, samobrždění "ruční" brzdy, parkovací automat, automatické přepínání světel... děkuji, nechci.
Už jsem to zkoušel - a proto můžu prohlásit zodpovědně: nechci.
Ta tebou požadovaná výbava by před pár lety znamenala koupě auta "v plné palbě" a v tehdejších očích auto plné elektroniky co se bude s...
Jinak - je jen na kupci za co si připlatí, zrovna keyless jsem v mainstreamu bez příplatku ještě neviděl..
Prosím Tě, brachu... platí zde staré heslo mé babičky: Zapomněl býk jak byl teletem...
Že to má své mouchy je pravda, ale...
- klasický klíček se klidně zlomil, Forďácká spínací skřínka zmizne z vrakáče hned...
- když byla zima, nevybila se ti baterka, ale zamrzl zámek... a pokud jsi neměl sprej nebo jsi auto nepo...močil (co když se ti nechtělo...?), do auta ses prostě nedostal..¨
- ukrást auto s zámkem je pro zloděje ještě rychlejší, i 3 vteřiny bez antény...
Takže shrnuto, já se zpátky k autu bez dálkového centrálu vracet nebudu, stačilo mi, když se mi nedávno polámaly po 12 letech kabely ve dveřích a 2 měsíce jsem řidičovy dveře odemykal ručně... vopruz... a ještě hledat pokaždé klíče... nevím proč bych to měl absolvovat a krátit svůj drahocenný čas zbytečnostma, ať si tomu říká "pohodlnost" kdo chce...
Počkej, já to jeho (že nechce): "...odemykání bez klíče..." pochopil tak, že prostě chce, už poměrně dlouho běžný, klíč s tlačítky, tedy s dálkáčem na ovládání centrálního zamykání, čemuž bych aktuálně dal přednost také. Takže jeden z nás to pochopil špatně, a já bych se snad i klidně vsadil, že já to nakonec nebudu. ;-)
Já to taky tak pochopil, ale i ten systém má mouchy, od běžně vynackanych tlačítek (všechny znacky) až po to, že ovladače často padají jak se vytahují a rozbíjejí se...keyless je v tašce...
Ale ta tvoje rekce tak nevyzněla, viz:
"Takže shrnuto, já se zpátky k autu bez dálkového centrálu vracet nebudu..." a nejen to.
Klíče s integrovaným dálkačem máš dva, můžeš je střídat, nebo koupit další, ale nikdy jsem s tím problém neměl.
Trochu súdnosti neuškodí, všetká tebou požadovaná výbava je postavená čiste na elektronike, ale už nejaké bezkľúčové odomykanie nechceš. Si celkom rozdvojená osobnosť. Pokiaľ chceš jednoduché auto, tak už len bazár v podobe oholenej felície >:-[]
To mas dobrej krap. me staci strcit celej klic do nouzoveho slotu a funguje jako na dalku. Jeste by tu baterku v klici moh ten slot nabijet a bylo by to idealni.
Zaznělo tady několik fám. OIII s Kessy lze spolehlivě nastartovat i s vyndanou baterii mimo klíček, předváděl jsem to několika lidem a není nutno klíčkem mačkat startovací tlačítko, stačí když je blízko, klidně naplocho. Kessy u koncernu od cca začátku roku 2017 lze dočasně deaktivovat zamknutím dálkáčem + dotekem kliky zvnějšku, pak je zlodějům zesilovač signálu nejspíš na dvě věci.
Zeptejte se zlodějů, oni vám poradí, jak se leze do takového auta :-D . Za pár vteřin ho dokáží otevřít, což je pro mě absolutně nepředstavitelné. Netvrdím, že do auta, které je zamčené klasickým klíčem se nedostanou, ale mám takový větší klid. Já používám k odemykání auta vystřelovací klíč, který jsem si objednal už vloni z https://www.auto-klic24.cz/ a nemám potřebu na tom cokoliv měnit.