Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Fiat 600 Multipla (1955-1969): Mrňous pro šest

6 komentářů

Avatar - Bubáq
Bubáq
Vídal jsem ji vždy o prázdninách u babičky na malinkaté vesnici v Jižních Čechách před mnoha a mnoha lety (za socíku v sedmdesátkách a osmdesátkách). Už tehdy vyvolala mou velkou zvědavost a koncepce velkoprostorové karosérie mi brala dech. O tomto voze jsem i tak trochi snil, to víte, byl jsem mrňous.
Ale moc jsem se nemýlil: byla to skvělá koncepce. O tolik lepší, než Brouk! Čtvery dveře a vyšší posaz, to bylo něco. Tvůrce této Multiply je třeba zařadit po bok sira Issigonisse a pana Ferdinanda Porscheho.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
tiez ma tu napadlo mini od Issigonisa ... a multipla je v tomto nieco podobne genialne suhlas ... a zaradil by som tu aj povodny F500 .. citroen 2CV a samozrejme brouk presne tak ... :yes:
starý_kluk
Ruku na srdce: co tak osobitě konstrukčně geniálního přinesl Ferdinad Porsche?
Tady je na místě spíš Ledwinka a Uberlacker - Tatry 11, 77, 87, ... a Francouz Lefebvre - Citroeny 2CV "Kachna" a DS.
peterle
že deformačnú zónu tvorili nohy vodiča. Ale roztomilé to je 😄
starý_kluk
- po pravé straně, jak je i vidět na obrázcích zde.
starý_kluk
- vnikla pod vedením Roberta Giolita. Můžeme ji s její nápaditostí klidně postavit vedle té púvodní vzniklé pod vedením Danteho Giacosy. Nová MPV "500" naopak mají spoustu koncepčních much - zejména: ani vzadu nejsou tři místa a výhled šikmo vpřed je díky dvojitému A-sloupku velmi špatný.