Za dva roky představí francouzská automobilka zcela novou generaci modelu C4 Cactus. Bude jezdit čistě na elektřinu, spalovacích motorů se ale úplně nevzdá.
"Elektrifikace je v automobilovém průmyslu velkým tématem a ani skupina PSA nechce zůstat pozadu."
Velkým tématem je kvůli tlaku EU na emise. PSA a i jiným automobilkám nic jiného nezbývá, než nabídnout elektromobily a hybridy, aby splňovali limit emisí na prodané auto. Další možností je vodíkový pohon, ale ten je mnohem komplikovanější, dražší a zdaleka není tolik čerpacích stanic.
Kdybys neplácal = elektrifikaci táhne Čína, Tesla doma s pár modelama trvale nestíhající počet objednávek = prodává víc než Mercedes a šlape na paty BMW = audi předhonili už dávno
Evropa hraje 3tí housle = elektrifikace tady zatim zdaleka neni na pořadu dne. Pozadu sme i s vodíkovym pohonem = to doma i na americkym kontinentu táhnou japonský automobilky = u nich doma sou stejně jako s [odkaz] o desetiletí napřed [odkaz]
Ja neviem, čo majú podaktorí také zlepené zadky, nikto nikde nenapísal, že elektrina bude jediným pohonom. Holt honci čarodejníc, o čom by inak písali?
Ale veď to je práve na Citroene to krásne :-) Pevne verím, že svojej tradícii ostane verný aj ja si zas po dlhom čase znova kúpim - Citroen. Ale zatiaľ ten čas nenastal, ich momentálna nekoncepcia mi úplne nesedí. Ale zas mám istotu - raz to príde, a strašne sa na to teším >:D
Nech je to čo chce, z Citroenov poslednej doby mám trochu rozpaky. Iné sú už iba vzhľadom, technikou zvlášť nezaujali už dlho. Kde je ten starý dobrý Citroen... Umrel s posledným hydropneumatickým podvozkom.
Zase ten hydropneumaticky podvozok ziadna vynimocnost nebol. Jazdilo to sice este o trosku lepsie, len urcite nie o tolko lepsie, o kolko to bolo drahsie. Ale aj tak bola C5 najlepsie auto, co som mal :-) Lenze ani tie nove na emp2 platforme nejazdia zle. Uz take princezny na hrasku (co vyzaduju maximalny komfort) si kupia Mercedes S, alebo Lexus a pod.
Ale prd. Keby ju nikto nezaplatil, Citroen tu už dávno nie je. Pokrok Citroenu fungoval dosť dlho, vybudoval mu povesť a firma na ňom vyrástla. To len my si to už nechceme pamätať. Zmenila sa doba a zmenili sme sa my. Preto Citroen vyrába to čo vyrába. S novátorstvom a sebe vlastnou dávkou extravagancie by neprežil dnes, ale nie vždy to bolo tak. Spoločnosť sa zmenila na ťažko konzumnú. Odlišnosť, jedinečnosť značiek a aj značky samotné likvidujeme najčastejšie sami.
Však by taky bez Peugeotu žádný Citroën dávno nebyl. Nebýt sloučení v PSA, zanikl by už nejméně před dvaceti lety, ne-li ještě dříve. Tak dlouho na pokroku rostli, až je musel Peugeot koupit a to už je čtyřicet let.
Ja by som k tomu povedal priblizenie ako to vnimaju mnohi ludia. Chlap sadol do novej 5008. Uneseny, ako je to super, z vlastnych dojmov odvodil, ze sa to vracia k tej povestnej technike citroenu na podvozku (uplna sprostost) a ze je to paradne auto. ALE aj tak by si za tie prachy kupil radsej VW. Jednoducho je to v ludoch to skatulkovanie a vnimanie "znaciek". Neviem ci to nazvat prave konzum ako hovori traveldrive, skor ludia maju nieco zafixovane - casto bludy a toho sa drzia. Kym sa to v ich hlave same nezmeni, mozes do takeho hustit skutocnu pravdu, podlozenu cim len chces, on si aj tak bude mysliet stale svoje.
Ale sami su si na vine, ved tak nespolahlive auta, ako boli niektore psa, sa len tak casto nevidia. Potom sa cuduju, ze ludia nedaju 50 000 € za hydropneumaticky Citroen. Ja uz by som tiez dobrovolne Citroen nekupoval (ale nedobrovolne som kupil a zatial prvy rok v pohode).
Ale za nespolehlivé VW to dají a ještě je omlouvají.
Já mám tyhle hospodské povídačky na salámu. Jezdil jsem Peugeotem, jezdím Renaultem, příští auto bude zase Peugeot. Bez problémů, starostí...
Ja tak isto, ale Renault uz urcite dalsie auto nebude, aj keby zena chcela :-) Tie PSA auta su velka otazka do buducnosti, zatial z nich velmi nadseni ludia nie su, ale kupuju sa. Treba vyskusat aj ine auta, jedine tak sa da hodnotit.
Ked som pred dvomi rokmi vyberal auto, siel som na autosalon - sedel som vo vsetkom moznom, siel si niektore aj realne vyskusat k predajcom iba jedno som ofrflal uz na autosalone a ani do neho nesadol - peugeot. Ze su to crepy a ani to skusat nejdem. Kedze som siel ale zo salonu vseobecne sklamany, ze je to bieda, tak som navela siel este nakoniec vyskusat 308. Ze ked uz som skusal vsetko, nech mam obraz kompletny a toto je posledne v com som ani nesedel. 5minut jazdenia mi stacilo a bolo jasne, ze toto je jasny vitaz. Jedine auto, ktore ma naozaj oslovilo a dokonca ten vsade zatracovany trojvalec mi vycaril usmev. Bolo rozhodnute. Ale stotoznujem sa s tvojou poslednou vetou ;)
Tak na fore VW alebo Skody som fakt nebol, ale to nic nemeni, ze niektori ludia maju s Citroenmi problemy. Ale to nic nedokazuje, aj s Renaultami nemali ludia problemy, kym som jeden nekupil :-)
Este nie, ja mam svoj Renault rad, ale neda sa upriet, ze to je srot poskladany priblizne :-) Citroen je proti tomu iny level. Ale presne o tom to je, ze ked si rozumny clovek kupi Renault, stane sa z neho Ada :-)
Ved ano, najde sa problem, lenze tie problemy su napriec vsetkymi znackami - ake velke prusery mali aj ini a ludia to tak neberu ani nebrali. Alebo aj ak sa chvilu hovorilo, tak sa vyhovoria na minulost a ze je to uz dnes OK, ale ked povies rovnaky argument, tak nie. Jednoducho selektivna slepota.
Lidi jsou ve většině povrchní blbci a nejvíce je zajímá, jak budou vypadat před svým okolím. To mě přešlo, když mi bylo patnáct.
Nejhorší je, když s takovým chováním přijde člověk, u které bych něco podobného vůbec nečekal.
a kdo říká že byl ? ovšem modernizací C - Cactusu vznikly dva celkem velmi podobné automobily, které si navzájem lezou do zelí. Náhrada bude tedy jen jedna ;-)
Dva modely nevznikly, protože C4 je prakticky mrtvá. A dle dostupných informací se ani přímý nástupce nechystá. Nový Cactus je proti starému posunutý kousek jinam a nemusí to být špatné auto, ale C4 to prostě není. A co se týká většího auta na menší platformě (xxc), tato varianta má svá omezení a většinou to není ideální.