Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C4 Cactus: Nová generace dostane modernější techniku a elektrický pohon

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 12. 11. 2018
106
46
Zobrazit náhledy (106)
Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus Citroën C4 Cactus
Za dva roky představí francouzská automobilka zcela novou generaci modelu C4 Cactus. Bude jezdit čistě na elektřinu, spalovacích motorů se ale úplně nevzdá.

Minulý rok se Citroën C4 Cactus dočkal omlazovací procedury, která přinesla radikální změnu. Z crossoveru se totiž stal hatchback, to aby vyklidil pozici modelu C3 Aircross a automobilka nenabízela dva stejně koncipované vozy. S autem jsme se seznámili během mezinárodních jízd a už nám dělalo společnost i během tradičního redakčního testu. Designové změny ve srovnání s předchůdcem si můžete připomenout přiloženým videem...

360p720p1080p

Nyní se ale zaměříme na generací další, pro kterou Citroën chystá nespočet změn. Novinka, kterou lze očekávat v roce 2020, přesedlá ze staré platformy PF1 na moderní architekturu Compact Modular Platform (CMP). Asi netřeba připomínat, že jde o moderní techniku PSA, kterou se aktuálně pyšní modely Peugeot 208 či Opel Corsa.

Obdobně jako u malé 208 bude i tady platforma uzpůsobena tak, aby umožňovala zabudování ryze spalovacích motorů i elektrifikovaných jednotek. A Arnaud Belloni, viceprezident automobilky pro globální marketing a komunikaci už prozradil, že C4 Cactus se stane prvním čistě elektrickým modelem značky od dob maličkého C-Zero.

Elektrifikace je v automobilovém průmyslu velkým tématem a ani skupina PSA nechce zůstat pozadu. I ona připravila svůj nesmělý plán, podle kterého chce od příštího roku nabídnout plug-in hybridní či elektrickou verzi každého modelu značek Peugeot, Citroën a DS.

Další podrobnosti o modelu C4 Cactus zatím zůstávají tajemstvím. Víme jen to, že design novinky se inspiruje dva roky starým konceptem Cxperience a chce navázat na strategii Citroën Advanced Comfort, jejíž součástí jsou třeba pohodlné sedačky. Vedle elektrické verze lze očekávat dobře známé řady zážehových a vznětových motorů PureTech a BlueHDi.

Ještě předtím chystá francouzská značka dva koncepční vozy. Ten první se ukáže v rámci oslav stého výročí na ženevském výstavišti a Belloni říká, že pro automobilku je stejně důležitý jako legendární „kachna“ 2 CV. Z vize vycházející sériové auto má být cenově dostupné a určené hlavně do center měst. Druhý koncept se ukáže na automobilové výstavě v Šanghaji, tady má být hlavním tématem jízda bez řidiče.

Model C4 Cactus se vyznačuje tlumiči s hydraulickými dorazy ve standardní výbavě. Jízdní komfort byl pro francouzskou značku vždy velmi důležitý, což ostatně připomíná videem níže.

360p720p1080p

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - traveldrive
C4
traveldrive
| 14. 11. 2018
Pre xxc: Bože, prečo si dal dušu do barana... :-!
C4
pevec1
| 13. 11. 2018
Dva modely nevznikly, protože C4 je prakticky mrtvá. A dle dostupných informací se ani přímý nástupce nechystá. Nový Cactus je proti starému posunutý kousek jinam a nemusí to být špatné auto, ale C4 to prostě není. A co se týká většího auta na menší platformě (xxc), tato varianta má svá omezení a většinou to není ideální.
Avatar - xxc
C4
xxc
| 13. 11. 2018
Este nie, ja mam svoj Renault rad, ale neda sa upriet, ze to je srot poskladany priblizne :-) Citroen je proti tomu iny level. Ale presne o tom to je, ze ked si rozumny clovek kupi Renault, stane sa z neho Ada :-)
Avatar - Blue Sun
C4
Blue Sun
| 13. 11. 2018
Tyvole pomoc, Ada se rozmnožil...
Avatar - xxc
C4
xxc
| 13. 11. 2018
Tak na fore VW alebo Skody som fakt nebol, ale to nic nemeni, ze niektori ludia maju s Citroenmi problemy. Ale to nic nedokazuje, aj s Renaultami nemali ludia problemy, kym som jeden nekupil :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku