Minulý rok se Citroën C4 Cactus dočkal omlazovací procedury, která přinesla radikální změnu. Z crossoveru se totiž stal hatchback, to aby vyklidil pozici modelu C3 Aircross a automobilka nenabízela dva stejně koncipované vozy. S autem jsme se seznámili během mezinárodních jízd a už nám dělalo společnost i během tradičního redakčního testu. Designové změny ve srovnání s předchůdcem si můžete připomenout přiloženým videem...
Nyní se ale zaměříme na generací další, pro kterou Citroën chystá nespočet změn. Novinka, kterou lze očekávat v roce 2020, přesedlá ze staré platformy PF1 na moderní architekturu Compact Modular Platform (CMP). Asi netřeba připomínat, že jde o moderní techniku PSA, kterou se aktuálně pyšní modely Peugeot 208 či Opel Corsa.
Obdobně jako u malé 208 bude i tady platforma uzpůsobena tak, aby umožňovala zabudování ryze spalovacích motorů i elektrifikovaných jednotek. A Arnaud Belloni, viceprezident automobilky pro globální marketing a komunikaci už prozradil, že C4 Cactus se stane prvním čistě elektrickým modelem značky od dob maličkého C-Zero.
Elektrifikace je v automobilovém průmyslu velkým tématem a ani skupina PSA nechce zůstat pozadu. I ona připravila svůj nesmělý plán, podle kterého chce od příštího roku nabídnout plug-in hybridní či elektrickou verzi každého modelu značek Peugeot, Citroën a DS.
Další podrobnosti o modelu C4 Cactus zatím zůstávají tajemstvím. Víme jen to, že design novinky se inspiruje dva roky starým konceptem Cxperience a chce navázat na strategii Citroën Advanced Comfort, jejíž součástí jsou třeba pohodlné sedačky. Vedle elektrické verze lze očekávat dobře známé řady zážehových a vznětových motorů PureTech a BlueHDi.
Ještě předtím chystá francouzská značka dva koncepční vozy. Ten první se ukáže v rámci oslav stého výročí na ženevském výstavišti a Belloni říká, že pro automobilku je stejně důležitý jako legendární „kachna“ 2 CV. Z vize vycházející sériové auto má být cenově dostupné a určené hlavně do center měst. Druhý koncept se ukáže na automobilové výstavě v Šanghaji, tady má být hlavním tématem jízda bez řidiče.
Model C4 Cactus se vyznačuje tlumiči s hydraulickými dorazy ve standardní výbavě. Jízdní komfort byl pro francouzskou značku vždy velmi důležitý, což ostatně připomíná videem níže.