Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeSubaru Levorg se místo turbomotoru dočká atmosférického dvoulitru. Poznáte ho podle kapoty
89 komentářů
Uživatel_5340709
dobrá zpráva!!! :yes:
Nicméně nějaké soft-turbo k tomu dvoulitříku by se šiklo. 😉
Nicméně nějaké soft-turbo k tomu dvoulitříku by se šiklo. 😉
wikinko
110kw hladky dvojliter v kombinacii s CVT je napriklad vo foresteri absolutne nepouzitelna kombinacia, dynamika na dnesne pomery az vyslovene nebezpecna.
skoda Levorgu, takto ho totalne pochovali.
skoda Levorgu, takto ho totalne pochovali.
To su fakt strasne kecy.
To vieš, všetci sú profesionálni športovci a 100 kW je dobrých akurát tak do mestského mini pre manželku...
Takže 110 atmo-kW je úplně odpovídající hodnota pro sportovně laděné kombi o hmotnosti přes 1500 Kg?
Zajímavé. Z diskusí pod Fabií a Scalou mi přišlo, že 110 kW je v jejich třídách absolutní minimum.
Zajímavé. Z diskusí pod Fabií a Scalou mi přišlo, že 110 kW je v jejich třídách absolutní minimum.
Ja som reagoval na "110kw hladky dvojliter v kombinacii s CVT je napriklad vo foresteri absolutne nepouzitelna kombinacia, dynamika na dnesne pomery az vyslovene nebezpecna.". Tej 1.6 je skoda o to viac, ze boli nejake sumy o 1.8 s turbom.
Tak trošku to prehnal s e😜resívnosťou, ale v zásade má pravdu. Pre pomerne ťažké SUV s pohonom 4x4 a automatom je atmosféra so 110 kW (a odhadom 190 Nm) silne podpriemerná motorizácia, hlavne v dôsledku chýbajúceho krútiaku, kvôli čomu bude musieť ten výkon dolovať v otáčkach, čo v spojení s CVT len prispieva k dojmu podmotorovanosti. A Levorg bude na tom dosť podobne (možno o nejakú desatinku lepšie).
Auto extra tazke nie je - 1600kg + nejake drobne je pohotovostna hmotnost.
Moment je 197Nm, ale to su detaily.
Ano, to slovo "dojem" si pouzil spravne 😄
Ze nejaky motor potrebuje otacky viac a iny menej je normalna vec, nie kazdy ma tah vocpoda (a k tomu niektore za sebou ciaru dymu). A prevodovka/automat je tam na to, ak niekto dupne na plyn (je rozdiel ako), tak da motor + prevod do takeho nastavenia, aby to bolo pre zrychlenie optimalne. Tieto boxery sa tocia radi.
Jasne, ze koni nie je nikdy dost (tiez by som asi pred casom bral 240k verziu na obcasne vyblaznenie, keby tam nebol taky cenovy skok), ale ta motorizacia je uplne v pohode a k tomu autu sedi na ceste i mimo. Ze auto mimo cesty strasne nutne potrebuje turbonaftu je dalsi omyl.
Kultivovany tichy motor + prevodovka = lahodna jazda a ked chces, isto nie pomala 😄
Moment je 197Nm, ale to su detaily.
Ano, to slovo "dojem" si pouzil spravne 😄
Ze nejaky motor potrebuje otacky viac a iny menej je normalna vec, nie kazdy ma tah vocpoda (a k tomu niektore za sebou ciaru dymu). A prevodovka/automat je tam na to, ak niekto dupne na plyn (je rozdiel ako), tak da motor + prevod do takeho nastavenia, aby to bolo pre zrychlenie optimalne. Tieto boxery sa tocia radi.
Jasne, ze koni nie je nikdy dost (tiez by som asi pred casom bral 240k verziu na obcasne vyblaznenie, keby tam nebol taky cenovy skok), ale ta motorizacia je uplne v pohode a k tomu autu sedi na ceste i mimo. Ze auto mimo cesty strasne nutne potrebuje turbonaftu je dalsi omyl.
Kultivovany tichy motor + prevodovka = lahodna jazda a ked chces, isto nie pomala 😄
Isiel si niekedy forestrom s benzinom 110kw a CVT???
Kecy tu trieskas ty.
Kecy tu trieskas ty.
IPace
je videt zdejsi profesionalita novinaru, neb ve zminene Australii ktera je zminena v clanku, totiz plati emisni limity prebyrane z Evropy, prebyraji je sice se spozdenim cca 1 roku, ale prebyraji je, mozna i proto ze to je kolonie UK, takze odchodem Britanie z EU se to treba zmeni, ale pochynuju, neb Britanie ma nastavene jiz procesni kroky ktere by meli zprisnovat emise podobne jako to hodla delat EU
podle vseho Australka vlada zvazuje prijmuti emisnich limitu Euro 6d na pristi rok
podle vseho Australka vlada zvazuje prijmuti emisnich limitu Euro 6d na pristi rok
... prebyraji ... to je fakt hrozny !
Mlč. :-! V jeho prípade sú akékoľvek výčitky k pravopisu scestné.
Vždyť je to na facku. Může být blbem ale nemusí svoji blbost každý den tady předvádět. když neumí psát česky, může to hodit do wordu a ten mu to opraví.
Dělá tady chytrého, rozepisuje se jako mistr světa amoleta ale opravdu je to hrozné.
Dělá tady chytrého, rozepisuje se jako mistr světa amoleta ale opravdu je to hrozné.
Orm
Ze Subarů jsem řídil akorát Forestera s 2,5 T - sice to jelo, ale žralo jako nezavřený, nicméně 2,0 atmosféra mi zní v uších velmi příjemně.
maXX_CZ
Jestli opravdu "zvladli" do 1700kg tezkeho levorgu dat jeste linejsi motor nez predtim, tak to si muzou gratulovat >😁
Hlavne, ze to vypada jak STi.
Ale ja vim, podvozek je fantasticky a my luza tomu nerozumime. Tak hlavne do pravyho kluci subaristi, at moc nezdrzujete 😉
Hlavne, ze to vypada jak STi.
Ale ja vim, podvozek je fantasticky a my luza tomu nerozumime. Tak hlavne do pravyho kluci subaristi, at moc nezdrzujete 😉
Budeš se divit, ale jako Subarista s Tebou souhlasím. Mám Levorga, váha je opravdu znát a motor 1.6 T je jen tak tak. Ale já s autem nejezdím rally, mám rád klidnou, ale třeba i svižnou jízdu a přesně na to je to auto jako dělaný (proto jsem si ho kupoval). Mám rád Japonsko a Subaru je pro mě nejjaponštější auto. Měl jsem Mazdu, Hondy..., ale Subaru je Subaru. Je mi líto, jakým směrem se vše ubírá, ta dvoulitrová atmosféra tomu autu vezme výjimečnost a šmrnc. Podvozek kupodivu nepovažuji za fantastický, ale dobrý. V Mazdě 6 1. generace byl dle mého lepší (o dost tvrdší), ale to je už na preferencích každého. Pro mě jsou důležité jiné věci: bezpečnost, ovladatelnost, spolehlivost, výjimečnost. Čtyřkolku beru jako prvek aktivní bezpečnosti a EyeSight je vynikající. Sleduji diskuze na různých zahraničních fórech a divím se, když srovnávají Škodovku (většinou Octavii RS se Subaru Levorg - tedy 2.0T). Dost často vyhrává Škodovka. Pro mě jsou to úplně jiné galaxie. Asi tak, už je to dlouhý, tak končím.
Tak, spíš jiné souhvězdí, než galaxie. 😉
Srovnatelná verze octavie ve čtyřkolce s víceprvkem není jízdně horší natolik, aby většina lidí vůbec poznala nějaký rozdíl, levorg má harmoničtější odpružení. Zvláštní ale, pokud se ti líbil víc tvrdší podvozek mazdy, pak bych řekl, že taková octa rs by se ti podvozkově měla líbit víc než levorg. Ale nic, jen chci říct, že z vět typu "jiné galaxie" prostě hodně trčí obhajoba vlastní garáže, octavia je slušný mainstream, v některých verzcích špičkový, levorg je špičkový možná v té 2,0 turboverzi, ale s 1,6t cvt určitě ne, bohužel u nás se dvoulitr turbo neprodává, a "upgrade" na 2,0 atmo tomu, v čem levorg ztrácel, nepomůže, naopak.
Srovnatelná verze octavie ve čtyřkolce s víceprvkem není jízdně horší natolik, aby většina lidí vůbec poznala nějaký rozdíl, levorg má harmoničtější odpružení. Zvláštní ale, pokud se ti líbil víc tvrdší podvozek mazdy, pak bych řekl, že taková octa rs by se ti podvozkově měla líbit víc než levorg. Ale nic, jen chci říct, že z vět typu "jiné galaxie" prostě hodně trčí obhajoba vlastní garáže, octavia je slušný mainstream, v některých verzcích špičkový, levorg je špičkový možná v té 2,0 turboverzi, ale s 1,6t cvt určitě ne, bohužel u nás se dvoulitr turbo neprodává, a "upgrade" na 2,0 atmo tomu, v čem levorg ztrácel, nepomůže, naopak.
Neříkám, jaké galaxie jsou lepší či horší. Nekritizuji Škodu, vůbec jí totiž neznám, nejezdím v ní, snad naposledy před 15ti lety. Je to moje volba a jsem rád, že mám pořád ještě možnost výběru.
vobec ju nepoznas ale pises ze subaru je ina galaxia 😄 prave naopak, levorg ma s octou jednu spolocne - tragicke aut.prevodovky. v tomto su uplne v rovnakej galaxii. no a vsetko ostatne ma octavia... lepsie.
podľa tech. listu je pohotovostná vo vyššej výbave 1 551kg(a v tom je zarátané 70kg vodiča plus 60l paliva) >😁
ja jazdím 90% v obsadení 2+2 a plný kufor a nemám najmenší problém v dynamike ani na Diaľnici
ja jazdím 90% v obsadení 2+2 a plný kufor a nemám najmenší problém v dynamike ani na Diaľnici
mozgog
Za mě jednoznačně plus :yes: . Bez toho debilního nasávacího otvoru to auto vypadá mnohem líp.
lamal
Ako zakladny motor OK, nic viac... ani ta 125kw 1.6t nesla moc zazracne, ale budis slaba nebola... skoda no, EU nie je zaujimavy trh pre nich
Arese
Levorg potřebuje 2l turbo + 6st. manuál. Pak by to bylo opravdu velmi zajímavé auto! 😲
smutne je, ze inde to turbo je a aj ked s CVT ok... turbo a CVT nie je vobec zla vec, pripadne CVT s velkym motorom... pretoze to ma krutiak dolu aj v strede a nemusi to hucat nad 4000ot ako kazda atmo ked treba trochu krutiaku, viac ako len na kludnu jazdu
Přesně tak, nevadil by ani atmo 2t, ale sakra s manuálem. CVT jen zvýší spotřebu a udusí motor. Sázka jen na automat je mimo...
jasne levorg s kratkym 6 kvaltom a 2.0 atmo vo verzii so 120 kw by bol skvely a ani by nezral vela.., na dialnici by mu vyssie otacky a par deci navyse kazdy odpustil... s CVT je ale vsetko fuc, aj spotreba, aj zbytky vykonu a vykonovej spicky ci reakcie na plyn ...este aj z tych par koni uberie to je uplne najsmutnejsie... s turbom to CVT ma zmysel
S Levorgem 1.6 jde jezdit v pohodě kolem 8.5 litrů a s 2.0 atmosférou půjde pod 8. A kdo vám brání řadit pádly pod volantem? Auto se chová úplně stejně jako s manuálem.
to si nemyslel vazne, ze nie ? >😁 v kazdom rezime CVT kradne vykon, ktoreho je v pripade 2.0 atmo malo a spojku a manualne radenie nenahradi ani manual mod CVT prevodovky... neberiem nikomu preferencie, keby sa dalo aspon vybrat, ale neda sa
Asi ťažko. Turbo akurát zamaskuje to, že sa v CVT stráca časť výkonu, pretože má proste vyšší výkon, krútiak odspodu a teda prevodovka nemusí tak točiť, ale pri atmosfére s výkonom a vrcholom krútiaku až vo vysokých otáčkach sa to prejaví naplno.
chalan66
:no: Nech tam dajú aký koľvek motor chcú, stále je to škaredé, nemoderné auto a predražená krabica s dizajnom roku 2000. Jazdiť môže sebe lepúšie , ale dizajn je až príliš zastaralí a nepekný. Pred viac ako rokom , dali štúdiu , ktorá bola popi.... a konečne som dúfal. Len že oni nič ! Subaru je auto pre tvrdých fanúšikov, ktorým je ukradnutý dizajn nie pre masovku.
Auto nejazdí na dizajn. Mnohí uprednostnia iné kvality pred dizajnom. Alebo majú iný vkus ako ty.
Jasne, berie. Viem že to auto má výborné jazdné vlastnosti a je dobré , to sa nepriem. Len dizajn je dosť podstatný pri výbere auta a to netvrdím ja , ale prieskum automobiliek a je to známa vec. Tak že , ak by bolo dizajnovo krajšie, nepredalo by sa 1,1 mil . kusov ako tvrdí Mino1 , ale zďaleka viac . Je to moj uhol pohľadu a nepoznám nikoho s okolia, čo by si kúpil SUBARU ! Pokial aj na to príde reč, tak na mňa s údivom pozrie. Zazrieť nejaké Subaru na ceste je rarita !
Subaru je ako cudzokrajné korenie. Nie každý mu musí prísť na chuť. Táto diskusia je toho príkladom. Subaru je zmes techniky a dizajnu, ktorá skrátka neosloví davy, len gurmánov. Never tomu, že iný dizajn by oslovil viac ľudí. Koľko nových potenciálnych zákazníkov osloví klasickejší dizajn, toľko tých starých ten istý dizajn sklame.
Moik
Já nechápu pořád to CVT, ale myslím si, že už do toho nacpali tolik peněz, že to jen nechtějí pohřbít. Já jsem dost jezdil s Forresterem 2.0XT s CVT (2016ka) a nadšenej nejsem. Rozjet se z křižovatky bez kopance chce cvik a nevěřím, že to vydrží 180tis km bez poruchy, klouže tam řetěz po kuželech...
Tak zrovna na křižovatkách jsem s Levorgem nejrychlejší. Chce to, paradoxně, netlačit na pilu. CVT pak krásně lineárně zrychluje. Je to o zvyku a já CVT miluji. Pokud z toho chci mít manuál, přepnu na pádla, ale to už skoro vůbec nedělám.
To je tiez taky ukaz, ako ked tuto redaktori nie tak davno pri teste ktorehosi Subaru s CVT (Impreza) nevedeli parkovat a stazovali sa na prilis velku trakciu, lebo nevedeli jemne pracovat s plynom. A to nebolo XTcko.
tak ako napr. CZ75 ma "svoj" systém uzamykania hlavne u výkonnejšieho streliva, tak JPN automobilky vsadili na variátorové prevodovky, pretože principiálne umožňujú väčší rozsah prevodového pomeru (na ten istý rozsah by si musel mať cca 15 a viac stupňové prevodovky, skúšali to aj v F), sú technicky jednoduchšie, ale majú svoje , len rýchlo upravili predpisy, aby ich nemohli použiť... [odkaz]
majú svoje slabiny, ale postupne sa vyriešili a SUBARU, ma jednu z najlepšie fungujúcich v praxi... to je fakt - keď dokáže prenášať výkon na 1,8t vozidlo s pohonom4x4, ktoré môže za sebou ťahať 2,5t brzdený príves...
majú svoje slabiny, ale postupne sa vyriešili a SUBARU, ma jednu z najlepšie fungujúcich v praxi... to je fakt - keď dokáže prenášať výkon na 1,8t vozidlo s pohonom4x4, ktoré môže za sebou ťahať 2,5t brzdený príves...
preklzávať to nemôže už z princípu, pretože by dochádzalo k nadmernému opotrebeniu povrchu remeníc a reťaze - je tam len odvaľovanie, teda trecia sila medzi komponentami je oveľa väčšia ako sila prenášana cez prevod... dve kužeľové remenice spojené oceľovou viacčlánkovou reťazou sú prepojené cez vysokotlaký hydraulický vyrovnávací systém, ktorý udržuje stály tlak medzi remenicami(predtým sa používali remene, tak názov ostal) pri zmene prevodového pomeru... reťaz je rozťažná rádovo v stotinách mm 0,01mm) ten kvázi "gumový" efekt spôsobuje hydromenič - spojka... ktorý simuluje akoby preklz klasickej pevnej lamelovej spojky pri klasickom pohýňaní, alebo radení manuálnou prevodovkou, aby tlmil rázy v sústave motor, prevodovka, kolesá... pri hydromeniči by si nemal trvale pohýnať (z križovatky) plný plyn a pustím brzdu ak chceš aby sa "dožil v plnom zdraví" aspoň 200-300tis 😄, hydromenič sa za určitých podmienok "uzamkne", vtedy je pevne spojený motor s prevodovkou...
Beefcake
Mimochodom, prave prebiehaju novinarske jazdy aj tohoto modelu, tak coskoro asi bude viac informacii a dojmov.
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
I když mezi námi 2,0 TDI u koncernu žádná sláva teda není. Já měl půjčenou jako náhradu octavii III 110 kw a to byla teda bída. Takhle přiškrcené auto jsem snad ještě nejel.
Ale pravdou je, že to bylo před fl, teď po FL mě třeba 1,6 TDI překvapila dynamikou.
V Brně u Olympie na semaforu směrem na Vídeňskou 4-proudovku nejsem moc často, ale pokaždé tam srovnám výkon s nějakým místním, který ví, že pravý pruh za křižovatkou končí(v asi 110km/h). Že mi nenadělila Fabia 1 RS TDI..ale že ani BMW F10 3.0TDI? Že tam celkem pohodlně předjedu S-MAXII TDCi a Passat se stejným TDI?
Byl to dovoz z Německa, tak jeslti byla načipovaná? 😄
Som bol inak celkom prekvapeny, ked som po dlhej dobe zistil, ako si po podradeni padlom po ceste z kopca CVT poctivo drzi za kazdu cenu ten podradeny virtualny stupen az do vyraznejsieho pridania plynu. A brzdi to celkom citelne.
Predaje možno celosvetovo stúpli (ale to mnohým automobilkám, porovnaj si Škodu pred 10 rokmi a teraz), ale v Európe ide Subaru dolu vodou rok za rokom (pred 10 rokmi 50t, minulý rok 35t). A pri všetkej úcte k austrálskemu trhu, ten ma nezaujíma, zaujíma ma Európa, kde žijem.
To, že si tady nikdo výkonné Subaru nekoupil jako nové, bych vůbec netvrdil. Současná motorová nabídka v Evropě je k pláči. S jediným s čím souhlasím je to, že Subaru více kupuje plebs. Cca 95% majitelů nových Subaru ani neumí pozdravit 😄
Subaru je slávna značka známa z rely - kto by si nepamätal modré Subaru s zlatými diskami? Kto by nepoznal Subaru STi? Taký tu asi nie je 😊.
Ale... Kedysi sa mi tiež Subaru veľmi páčili (aj sa páčia). Pozeral som sa na ceny, špecifikácie... Čo malo Subaru vždy, tak to bola oproti konkurencii vyšia spoterba. Samozrejme tomu pomáhal stály pohon 4x4, alebo v Subaru udávali skutočnú spotrebu.
Konkrétne Impreza je napr celkom dobré auto, ale základ stojí okolo 20 000€. Má to atmosferický motor 1,6 + nejakú výbavu... Za takú cenu sa ale dá kúpiť veľa áut - keby sme ostali pri "Japoncoch", tak od každej značky v pohode niečo, dokonca možno aj hybrid.
Ak človek nie je fanúšikom, alebo bezpodmienečne nepotrebuje auto (nie SUV) s pohonom 4x4, tak mu Subaru napr v nižšej strednej triede nemá čo ponúknuť.
Ľudia často píšu, že napr Mazda 3 s 88 kW / 210 Nm je slabá, litrové turbomotory okolo 90 kW / 170 Nm+ sú slabé... Pre koho je potom Subaru Impreza s motorom 1,6 / 150 Nm ?
Navyše u "japoncov" má veľa ľudí problém s výbavami. Normálne je ich okolo 5, niekde menej, inde viac. U nás ponúkaná Impreza na stránke predajcu ponúka 2 výbavy a 1 povedzme slabý motor.
Možno práve Impreza nie je dobrým príkladom. Siahol som ale do mojej záujmovej skupiny.
Podľa môjho názoru v tom hrá úlohu viac faktorov... príliš časté zmeny v EU legislatíve, ktoré ešte zrýchlili rôzne loby a emisné, či iné podvody Deutche Automobile grup(takto som ich nazval 😒 ), zastúpenie Subaru v podobe dvoch najsilnejších trhov reprezentované Emilom Frejom(neviem či má aj nejaké korene v Česku?) a ích cenová politika... a dovozná vzdialenosť z JPN do EU, ak si niečo objednáš, trvá v lepšom prípade 1/2 roka a k tomu ešte kopec iných zádrheľov typu, celý EU trh predá toľko čo jeden lepší predajca v US, CA ... okrem Nemeckých, SWISS a čiastočne CR nedostaneš zľavu "my si na zákazníka počkáme" aj tak dovezú až o tri mesiace 😄
výsledok- XV 1.6i v základnej výbave na Slovensku 30tis€ (v CR sa dal Levorg aj o 3tis lacnejšie...) XV v US s dvojlitrom v Premium výbave pod 20tis USĐ...
V EU orezaná ponuka na 3 motory XV-1.6(na svoj objem slušný motor, len by to chcelo prevodovku ako je s 2.0i)
Levorg a Forester 2.0i
Outback 2.5i
Pritom, keď som na jeseň hovoril s predajcom v Brne aj 1.6DIT v Levorgu po úprave vstrekovania spĺňal novú normu bez filtra pevných častíc... len by museli platiť homologizáciu na ďalší motor a prečo, keď v SK predá predajca v priemere možno 1 na 1/2 roka(v tom zarátané aj tých 50% predaných v iných štátov EU a individuálne dovezených na Slovensko...)
S cenou neurobia nič, lebo po novom sa kupujú hlavne Outbacky, Forestre a XV na firmy či živnosť, kde väčšinou bez DPH... a to už je úplne iná cena
A kým v Škodováckom servise makajú na dve smeny každý deň od 8:00 do 22:00 a v sobotu do 15:00 v Subaru servise už o 16😁0 ticho a tma, max v "šourume " zíva jeden predajca so servisným technikom a čakajú, kedy bude konečne 17:00, aby mohli zavrieť "búdu" (ale aj tam pracujú šikovní technici - aby to nevyznelo dohonestujúco)
SK navýšenie predaja za posledné 2-3 roky o viac ako 100% ostatné trhy v EU to isté - tak ako chcete zmeny... a prečo?? a potom ako padla poznámka, pozdraví jeden z desiatich... a tí deviati pozerajú, že čo ten blbec kýva?? 8-s
[odkaz]
Uz si niekedy isiel cez nejaku dedinu, co je v doline a kuri sa tam v zime pevnym palivom ? Nepotrebujem vedcov, aby bolo jasne, aky to ma vplyv. Naposledy som tak isiel pre par dnami cez Lazy pod Makytou, pekny humus - stipanie oci a oblak nad domami. Alebo sa smradlavym autom "vonajucim" petrolejom ?
Predpokladam, ze kazdy z tych doktorov chodi do prace na Passate TDI 😄
Aj tie oxidy dusiku budu fakt mnamka, telo ich vlastne v skutocnosti potrebuje, nie ?
Ta poznamka o fajciaroch v clanku - tiez si myslim, ze by sa to malo postavit mimo zakon...
"Platné limity koncentrace těchto látek v ovzduší označují za „naprosto nesmyslné”" Naprosto ????
Su dane limity, ktore sa realne daju sledovat na roznych "meteo" strankach a tie vysoke hladiny uplne koreluju s tym, co clovek citi vonku. Ak si myslis, ze drazdenie na kasel je prejav neskodnosti, tak nech sa paci. Vsetko, co pomoze tento bordel vo vzduchu znizit, je vitane.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Na úvodní fotografii v tvém odkaze z komínů stoupá vodní pára. Takové snímky rády média zveřejňují aby vyvolaly hysterii a paniku.[odkaz]
Nejsmutnějším na tom je, že vesnice jsou připojeny na plyn, ale kolenovrti pořád pálí bordel v předpotopních kotlích.