Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru Levorg se místo turbomotoru dočká atmosférického dvoulitru. Poznáte ho podle kapoty

Subaru Levorg
Subaru Levorg
Subaru Levorg
Subaru Levorg
100 Fotogalerie
Diskuze (89)
Jinde ve světě se Subaru Levorg prodává s dvoulitrem už dnes, v Evropě se ale dosud výhradně spoléhalo na šestnáctistovku.

Když se na podzim 2015 začalo u nás prodávat kompaktní kombi Subaru Levorg, okamžitě způsobilo nadšení svým skvělým podvozkem. Více než tři roky na trhu už jsou ale v automobilovém čase nějaký čas, a přestože Subaru své vozy kontinuálně vylepšuje, čekají Levorg letos podstatné změny.

Levorg byl dosud dostupný výhradně s přeplňovanou benzinovou šestnáctistovkou typu boxer o výkonu 125 kW, která však v současné podobě splňuje pouze normu Euro 6c, platnou do letošního podzimu. V září vstoupí v platnost přísnější norma Euro 6d-TEMP, na níž se Levorg připravuje novým motorem. Přeplňovaná šestnáctistovka se novým pravidlům bohužel nepřizpůsobí.

Místo ní tak přijde nový agregát, který by se na českém trhu mohl objevit na přelomu jara a léta. Opět to bude zážehový čtyřválec s protilehlými písty, v tomto případě však půjde o atmosférický dvoulitr. Interně se nazývá FB20 a je to ten samý jako ve Foresteru. Naladěný bude v Levorgu na 110 kW, tedy stejně jako ve zmíněném SUV.

To je poněkud rozdíl proti dvoulitru prodávanému jinde ve světě. Třeba v Austrálii seženete Levorg i s přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem s přímým vstřikováním o výkonu 197 kW a točivém momentu 350 N.m. Přísné evropské emisní normy zkrátka nejsou nic pro milovníky silných agregátů...

Video placeholder
Subaru Levorg se místo turbomotoru dočká atmosférického dvoulitru. Poznáte ho podle kapoty • Zdroj: auto.cz

V Evropě nově nabízený dvoulitr bude spárovaný s převodovkou CVT, která už je jedinou možností pro dnešní motor o objemu 1,6 litru. Subaru se totiž manuálu chce postupně zbavit, ponechat si ho mají jen sportovní modely.

Nový motor v útrobách přitom poznáte na první pohled. Na rozdíl od vozu s přeplňovanou šestnáctistovkou takový Levorg bude postrádat chladicí otvor v kapotě.

V rámci provedených změn se pak Levorg dočká také úprav na předním i zadním zavěšení, což má zajistit více komfortu než dnes. Zda tím Levorg neztratí část ze svého sportovního naturelu, teprve uvidíme. Jeho podvozek je totiž dnes vážně skvělý. Vylepšen bude i multimediální systém a sada bezpečnostních asistentů EyeSight, která nově zahrne brzdový asistent s rozpoznáváním chodců a cyklistů.

Vstoupit do diskuze (89)