Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru Levorg se místo turbomotoru dočká atmosférického dvoulitru. Poznáte ho podle kapoty

David Bureš David Bureš 24. 1. 2019
100
89
Zobrazit náhledy (100)
Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg Subaru Levorg
Jinde ve světě se Subaru Levorg prodává s dvoulitrem už dnes, v Evropě se ale dosud výhradně spoléhalo na šestnáctistovku.

Když se na podzim 2015 začalo u nás prodávat kompaktní kombi Subaru Levorg, okamžitě způsobilo nadšení svým skvělým podvozkem. Více než tři roky na trhu už jsou ale v automobilovém čase nějaký čas, a přestože Subaru své vozy kontinuálně vylepšuje, čekají Levorg letos podstatné změny.

Levorg byl dosud dostupný výhradně s přeplňovanou benzinovou šestnáctistovkou typu boxer o výkonu 125 kW, která však v současné podobě splňuje pouze normu Euro 6c, platnou do letošního podzimu. V září vstoupí v platnost přísnější norma Euro 6d-TEMP, na níž se Levorg připravuje novým motorem. Přeplňovaná šestnáctistovka se novým pravidlům bohužel nepřizpůsobí.

Místo ní tak přijde nový agregát, který by se na českém trhu mohl objevit na přelomu jara a léta. Opět to bude zážehový čtyřválec s protilehlými písty, v tomto případě však půjde o atmosférický dvoulitr. Interně se nazývá FB20 a je to ten samý jako ve Foresteru. Naladěný bude v Levorgu na 110 kW, tedy stejně jako ve zmíněném SUV.

To je poněkud rozdíl proti dvoulitru prodávanému jinde ve světě. Třeba v Austrálii seženete Levorg i s přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem s přímým vstřikováním o výkonu 197 kW a točivém momentu 350 N.m. Přísné evropské emisní normy zkrátka nejsou nic pro milovníky silných agregátů...

360p480p240p720p

V Evropě nově nabízený dvoulitr bude spárovaný s převodovkou CVT, která už je jedinou možností pro dnešní motor o objemu 1,6 litru. Subaru se totiž manuálu chce postupně zbavit, ponechat si ho mají jen sportovní modely.

Nový motor v útrobách přitom poznáte na první pohled. Na rozdíl od vozu s přeplňovanou šestnáctistovkou takový Levorg bude postrádat chladicí otvor v kapotě.

V rámci provedených změn se pak Levorg dočká také úprav na předním i zadním zavěšení, což má zajistit více komfortu než dnes. Zda tím Levorg neztratí část ze svého sportovního naturelu, teprve uvidíme. Jeho podvozek je totiž dnes vážně skvělý. Vylepšen bude i multimediální systém a sada bezpečnostních asistentů EyeSight, která nově zahrne brzdový asistent s rozpoznáváním chodců a cyklistů.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - feroj
CVT
feroj
| 6. 2. 2019
preklzávať to nemôže už z princípu, pretože by dochádzalo k nadmernému opotrebeniu povrchu remeníc a reťaze - je tam len odvaľovanie, teda trecia sila medzi komponentami je oveľa väčšia ako sila prenášana cez prevod... dve kužeľové remenice spojené oceľovou viacčlánkovou reťazou sú prepojené cez vysokotlaký hydraulický vyrovnávací systém, ktorý udržuje stály tlak medzi remenicami(predtým sa používali remene, tak názov ostal) pri zmene prevodového pomeru... reťaz je rozťažná rádovo v stotinách mm 0,01mm) ten kvázi "gumový" efekt spôsobuje hydromenič - spojka... ktorý simuluje akoby preklz klasickej pevnej lamelovej spojky pri klasickom pohýňaní, alebo radení manuálnou prevodovkou, aby tlmil rázy v sústave motor, prevodovka, kolesá... pri hydromeniči by si nemal trvale pohýnať (z križovatky) plný plyn a pustím brzdu ak chceš aby sa "dožil v plnom zdraví" aspoň 200-300tis :-), hydromenič sa za určitých podmienok "uzamkne", vtedy je pevne spojený motor s prevodovkou...
Avatar - praděda7
Prísne európske normy
praděda7
| 29. 1. 2019
Kdyby (ano, taky to slovo nemám rád), Subaru nemuselo řešit různá EU omezení a cla, tak by ta nabídka byla určitě širší. [odkaz]
Prísne európske normy
Lubos.1
| 29. 1. 2019
S tymi cenami si sa trochu sekol. 30 tis EUR stoji XV s 2-litrom a v plnej vybave.
Avatar - feroj
CVT
feroj
| 28. 1. 2019
tak ako napr. CZ75 ma "svoj" systém uzamykania hlavne u výkonnejšieho streliva, tak JPN automobilky vsadili na variátorové prevodovky, pretože principiálne umožňujú väčší rozsah prevodového pomeru (na ten istý rozsah by si musel mať cca 15 a viac stupňové prevodovky, skúšali to aj v F), sú technicky jednoduchšie, ale majú svoje , len rýchlo upravili predpisy, aby ich nemohli použiť... [odkaz]

majú svoje slabiny, ale postupne sa vyriešili a SUBARU, ma jednu z najlepšie fungujúcich v praxi... to je fakt - keď dokáže prenášať výkon na 1,8t vozidlo s pohonom4x4, ktoré môže za sebou ťahať 2,5t brzdený príves...
Avatar - praděda7
Prísne európske normy
praděda7
| 26. 1. 2019
Nejvíc zamoření způsobují lokální topeniště. Lidé, kteří doma topí ve starých kotlích hnědým uhlím. Proto je třeba v okolí Brna větší zamoření než v samotném Brně. [odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Na úvodní fotografii v tvém odkaze z komínů stoupá vodní pára. Takové snímky rády média zveřejňují aby vyvolaly hysterii a paniku.[odkaz]
Nejsmutnějším na tom je, že vesnice jsou připojeny na plyn, ale kolenovrti pořád pálí bordel v předpotopních kotlích.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku