Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Cupra má první dealerství v České republice. A další budou následovat

50 komentářů

Avatar - rokyta.p
rokyta.p
Zrovna Seat už měl přídomek jakéhosi sportovního auta, auto emocion. Takže dělat Cupru jako značku mi přijde zbytečné. Zejména pokud jsou v mí modely, které má i normální Seat. Stačilo Seatu přifouknout trochu větru do plachet. Může být nějaká sportovní edice Seatu s názvem Cupra, jakoby ekvivalent GTI, to určitě ano, ale to je tak vše.
Arese
Mám nedobrý pocit, že jediným účelem "popření" mateřské značky Seat u verzí Cupra je naděje vedení firmy, že pak na tyto sportovní deriváty budou moci nasadit mnohem vyšší ceny - viz Cupra Ateca. Jsem opravdu zvědavý, kolik zákazníků bude tak prostoduchých, že jim tento prastarý marketingový trik zbaští, zvláště pak v Evropě... Takový Citroën se svým podivným projektem DS by jistě mohl Seatu vyprávět svoji nedobrou zkušenost s touto strategií... 😲 😲 😲
Šimpanz
Ve vší úctě k Fulínovi je jeho titul v ETCC vedle světových titulů Ogiera ve WRC nebo Kristofferssona ve WRX doslova nic. U běžné produkce Seat operuje s mainstreamovou technikou VW a ve sportu prostě lepších výsledků nedosahuje. Seat je typická mainstreamová značka a udělat z ní nebo z Cupry sportovní bude hodně dlouhá a složitá cesta jak ve sportu, tak v produkci aut.
Avatar - _Karel_
_Karel_
"na silnicích to bude unikatnejsi vůz co se týka prodaných vozidel než Porsche" - tak to je skvělý prodejní cíl a strategie. A kdyby zkusili být na silnicích unikátnější, než Bentley, to by teprve byl úspěch!
peterle
A úspech cupry vidia len tí, ktorí ho vidieť chcú, čo? Vzkvétá = po rokoch nie je v strate. Žiadne odlíšenie od seatu to nie je, veď to má iné len nárazníky a znak. Je pravdepodobné, že tento e😜eriment zanikne hneď pri prvej kríze predaja áut.
Ale súhlasím, že to bude väčší unikát ako Porsche 😉
Šimpanz
To není zaujetí, ale prostá fakta, stačí se podívat na sledovanost WRC vs ETCC nebo si jednoduše dát do vyhledávače Sebastian Ogier WRC vs Petr Fulín ETCC a podívat se na počty výsledků nebo se podívat kolik TV nebo YT kanálů právě dává zpravodajství z rallye Monte Carlo a zjistit si totéž o nějakém závodě ETCC, zcela neporovnatelné výsledky. Tím nijak neshazuji Fulína a jeho úspěch, ale z hlediska budování image sportovní značky je Fulínův přínos prakticky neměřitelný. Souboje Ogiera s Neuvillem a dalšími zná mnoho lidí po celém světě, souboje Fulína s Homolou a dalšími zná hrstka českých a slovenských fandů.
Mr.Murphy
.... všechny auta na fotkách jsou hlavně hodně škaredé a obyčejné.... na tomhle chcete rýžovat peníze pánové od VW.... mám celkem pochybnost že se to povede.... ;-\
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Taky mám pocit, že tento projekt zvaný Cupra nedopadne dobře. 😉
Šimpanz
Neřekl bych, že Seat je sportovní značka, Seat je stejně sportovní/nesportovní jako VW nebo Škoda. Dokonce když uvážím, že sportovnost mimo jiné dotváří i angažovanost a především úspěchy v motorsportu, tak Seat je na tom momentálně asi nejhůře, VW má tituly z WRC nebo z rallycrossu, Škodovka z WRC2, Seat má velké kulové. Daleko sportovněji zaměřené značky v koncernu VW jsou Audi, Bentley, Lambo a především Porsche. Takže pokud chtějí další sportovní značku, tak ji skutečně musí budovat na zelené louce. Samozřejmě je otázka, jestli to třeba vedle toho Porsche má vůbec nějaký význam, podle mě pokud ano, tak jedině zaměřením jako nějaké Porsche pro chudé v podobě třeba nějakého na kost "odrbaného" caymanu, pokud jenom přeznačkují atecu nebo leon tak je to nesmysl..
ProchyTom
Kdyz bude nekdo chtit sportovnejsi auto tak pujde pro cupru? Ve spanelsku jo ale u nas?
Arese
Podle mého je to pro Seat velmi riskantní strategie nejen z imageového, ale i ekonomického hlediska. Reklama a úpravy showroomů je budou stát obrovské peníze a výsledek této námahy je velmi nejistý a navíc je to marketingový běh na velmi dlouhou trať... Já značce Seat odjakživa velice fandím, ale v tomto případě mám vážné obavy, jestli se vydali správnou cestou. No uvidíme za pár let. Snad si napřed udělali pořádné marketingové průzkumy a ekonomické rozvahy... 😲
cendakocour
" Cupra budoucnost má. " To teď ale věštíš z křišťálový koule. :-!
cendakocour
A ty děláš v marketingu Seatu ?
cendakocour
Patrně mají pocit, že to zákazníci chtěji. Uvidíme, kolik dalších značek podlehne těmto domněnkám.
Avatar - praděda7
praděda7
Španělácí? Marketingový průzkum? Ekonomická rozvaha? Zajímalo by mne, jestli vůbec předložili koncernu business case? Nedivil bych se, že ne..... :-!
overnight
DS je úplně jinej příklad, DS - zaměřeno na luxus, Cupra - sportovnost. Cupra má už navíc jméno, každej ví, že to byla sportovni divize Seatu kdežto DS vznikla od základu jako novej projekt.. docela odvážný. Cupra to má "jednodušší"
DonVito
No mne to prijde neuveritelny, do jakych projektu se vrha koncern.

Myslel jsem, ze sportovni znacku uz ma: Seat
Rodinnou taky: Skoda
100% mainstream: VW
Premiovou: Audi

Proc vytvari dalsi, mi hlava nebere. Ale treba se pletu 😄
Arese
Vystihl jsi to bohužel naprosto přesně. Co já už jsem se Čecháčkům navysvětloval, proč jsem si koupil Leona ST a ne Octavii Combi! >😁
cendakocour
Doteď si Seaty s přídomkem Cupra lidi kupovali. Vytvořit tedy pro pár zakomplexovaných hlupáků (kteří budou mít lepší pocit, že mají na kapotě svého Seatu jiný znak než Seat), novou značku je jen známka nabubřelosti manažerů. No svět chce být klamán.Pánbůh jim pomáhej. :-!
Market
Nemusis mi to vysvetlovat ako malemu dietatu, lebo ja velmi dobre viem, ze hlavne v CR je kvantum soferov, ktori maju zo znacky SEAT veeeelke komplexi (lebo SKODA)... Co sa tyka inej casti sveta neviem...
Market
Ja ako majitel limitky CUPRA R si myslim, ze vytvarat samostatnu znacku len preto, aby sa CUPRY nevolali SEAT, ale CUPRA nemalo zmysel. Ale ako som uz pisal, mozno nas casom prekvapia niecim samostatnym a CUPRA ATECA bol iba zaciatok...
Avatar - _Karel_
_Karel_
Tomu říkáš slovíčkaření?! Jestli se prodalo 14t Seatů za 3/4mil., nebo Cuper za 1,2mil., to je slovíčkaření?
Nejsportovnější SUV by mohlo být fajn bonbónkem na konec, ne otvírákem.
No za rok uvidíme.
cendakocour
Proč by to nešlo srovnávat? Řeč je tu totiž o tom, že zmiňované značky mají potřebu ( a nejspíš nebudou jediné) přebalit to co už nabízejí a prodávat to pod nově vytvořenou odnoží. Bez ohledu na to jestli je zaměřená na luxusní, nebo sportovní svezení.
cendakocour
Ale Cupra je něco jinýho.......řekl to věštec, tak o tom nepochybuj 😉
Arese
U DS taky každý ví, že si vypůjčili jméno jednoho ze dvou historicky nejslavnějších Citroënů, a nevypadá to, že by jim to moc pomáhalo... 😲
Avatar - holden2
holden2
fulinuv titul ma vetsi hodnotu nez ten kopeckyho v druhorade soutezi.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
To, že se jim záměr nepovedl ale neznamená, že ten plán neměli. Vždyť to VW velkohubě prohlašoval, jak Seat bude ta sportovní značka, minimálně konkurence pro Alfu Romeo. Škoda bude levnější, rodinná značka, zaměřená na poměr ceny a výkonu.
Nějak se jim to nedaří a nedaří...
Market
Suhlasim s tebou, ak to bude rovnake auto ako SEAT, ale bude mat iny naraznik a znak CUPRA, nevidim v tom zmyel. Tie auta ale navyse budu mat tak vykonne motory, ktore SEAT mat uz nikdy nebude.
Fakt neviem, ci ten motor je dovod na novu znacku...?
Avatar - _Karel_
_Karel_
A to bylo co, těch 14t Cuper? To asi nebyly Atecy... Cupru Atecu jsem ani nenašel ve statistikách.A o jiné prodávané Cupře nevím.
Silně pochybuju, že VW dovolil oddělit Cupru kvůli vášni svých manažerů. Kdyby dokázali prodávat 100t aut měsíčně, klidně by to dělali, nějaká jedinečnost je hloupost.
A příběh začíná blbě, autem, který sice nemá konkurenci, ale není na něm nic sportovního, je to jen silné SUV.
Avatar - praděda7
praděda7
Ta Ateca je šikovné autíčko. 300k/400Nm, to jsou na 1.6t malou SUVku dobré parametry. V rozumné konfiguraci cca 1.3 mil. :-!
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Co je na té značce jedinečného? Přelepené Seaty, stejná koncernová technika s VW a Škodou... kde je ta jedinečnost, když to vypadá a jezdí stejně jako všechno ostatní?
overnight
Smysl to má, jen mnozí skalní fandové Seatu zaplacou ze už nebudou mít na masce Sko
cendakocour
Jo už jsem pochopil, ty jsi fanatik. :-!
overnight
Nemůžeš přece DS srovnávat s Cuprou.. to je jako srovnávat hrušky s jabkama. DS loví za Citroen v prémiových vodách.. to mi přijde o dost těžší. Přesto prodává slušně ne? Rozhodně více než plánuje Cupra. Asi nikdo nemohl čekat, že DS bude prodejně soupeřit s BMW, Mercedesem navíc když ani nemá proti nim portfolio..
overnight
Nepochopil si nic a nic ani nepochopíš.. fandim jedinečnosti a sportovnosti a obojí Cupra ztělesňuje, proto se mi líbí.
overnight
Je docela smutný, že jako Čech nevíš, že P. Fulín dosáhl s Leonem titul mistra Evropy v šampionátu cest vozu. Jinak průběžnně se daří, i když v minulosti byla pro Seat zlatá éra nekonečných vítězství ve WTCC. Nyní se záměřují na elektřinu, proto má Seat první čiště elektrický závodní auto na světě.
overnight
Aha doslova nic.. no tak tady už cítím velký zaujetí a nemá smysl v naší diskusi dál pokračovat. Aha typická mainstreamová značka, která v Martorellu ladí auta (závodní speciály) pro ostatní koncernové značky.. jestli o tom opět nevíš. No můžeš mít na to pohled jakej chceš, to je tvoje věc. Cupra budoucnost má.
Market
To ja som si pred asi 5 rokmi kupil Seat Toledo 1,2 TSI a musel som vysvetlovat preco vlastne benzin a preco nie Rapid 😄
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
On už nás koncern přesvědčí, že jsou to vlastně úplně jiná, lepší a dokonalejší auta...
Market
len informacne, pozrel som cenniky: Leon CUPRA R ST od 44.163 a ATECA CUPRA od 42.990 EUR...
cendakocour
>😁 >😁 >😁
Avatar - wakantanka
wakantanka
Tak mi vysvetli čo je okrem ceny také jedinečné na Seate s inými nárazníkmi a označením. Velkoseriova technika zabalená v konfekcii s pár cingrlátkami. Kým tej technike nedajú aspoň vlastný kabát nedá sa konštatovať nič iné.
overnight
To jsem nereagoval na tebe. Jinak máš pravdu s ČR, je to bohužel tak.
overnight
Cupra za 3/4 mega to už dávno není pravda.. běžně se skladovky Leon Cupra ST pohybujou s výbavou kolem 1 mega.. Kdybych si měl osobě vybrat mezi Cuprou Leonem ST a Atecou Cupra tak jdu do ST, ale na druhou stranu chápu, že si je někdo ochoten připlatit za auto s větší univerzálností, kterou suv přináší.

Jo to máš pravdu, že začít mohli nejdřív s Ibizou Cuprou a pak jít dál, ale přišli nejdřív s tímto, protože je móda suv.
overnight
Seat už není jedna značka, ale tři v jednom: Seat Cupra a Sol

Vznik Cupry je zcela přirozený. Dříve sportovní divize SEAT Sport ze které se stala Cupra a teď se osamostatnila.
overnight
Je to tak, že tím chtějí vytvořit něco nad Seat, něco víc.. koncern dlouhodobě chce mít vybudovanou takovou značku, která tohle bude ztělesňovat tak si plní přání.
overnight
A co je na tom jako špatnyho? Pokud se jim to vyplatí.. Kdybych ti to měl vysvětlit jako malýmu dítěti, tak existují lidi, kteří jsou zakomplexovaní a kteří by si drahý Seat nebo Citroen nekoupili jednoduše kvůli tomu odznáčku. Tohle je řešení.
overnight
Aha slovíčkaření.. Cupru Atecu si ani nemohl najít jelikož její prodej a dodávky se rozjíždí hlemýžďim tempem, vždyť to vidíš sám snad, že teprve teď se otvírá showroom. Zas ty Kvasiny.. Psal jsem s označením Cupra, jistě že se jedná typuju tak z 95% o leon Cupra. Jen jsem tím chtěl popsat prodejní cíl, který je nastaven velmi nízko. O tom, že z Cupry neplanujou udělat masovou záležitost vypovídá i prodejní cena, počet oficiálních dealerů a samotný prohlášení Seatu.

Příběh začíná nejsportovnějším suv ve své třídě. Je to vážně blbě? Jak pro koho..
overnight
Hele nevím kolik prodává Bentley.. to mě nějak nezajímá, ale pod označením Cupra bylo loni prodano tuším nějak 14 tisíc aut. Do pěti let si stanovili za cíl, že se objem zvojnasobí. Tady totiž nejde o objem, ale o jedinečnost, ale to majitele Octavek apod.. jen těžko pochopí a to se nechci nikoho dotknout. Prodejní cíle jsou jasný a snadno dosažitelný a klidně by mohl být i menší. Cupra nemusí a ani nechce prodávat statisice aut ročně. To je to co mnozí lidi nechápou.. že všechno není jen o prodejích, rozhodně ne v případě Cupry. Tady jde o vášeň. A příběh začíná dobře.. autem, ktere nemá ve sve třídě konkurenci, touhle Atecou.
overnight
Tak to se nemusíš obávat, že něco podcenili.. Seatu teď šéfuje opravdová managerská kapacita se spoustou zkušeností v této oblasti a Seat pod jeho rukama doslova vzkvétá. Ten nic nepodcenil. Nedávno byl o něm článek na idnesu.. doporučuji přečíst. Skepsi ohledně značky Cupra vidí jen ti co jí vidět chtějí. Prodejní cíle jsou stanoveny velmi reálně a na silnicích to bude unikatnejsi vůz co se týka prodaných vozidel než Porsche. Kdo se bude chtít odlišit tak bude nadšen. Nedá se říct Seat je mrtvý ať zije Cupra >😁 prostě Cupra vždy bude nedílnou součástí Seatu.