Ten displej je trošku overkill, nejsem si jistej virtuální palubkou (ale dobře, je to trend a je v tom potenciál) a na volantu bych radši viděl kolébky nebo kolečka než tolik tlačítek. To jsou ale celkem drobnosti.
Na druhou stranu, moc hezky vypadají dekory a hlavně sedačky, ta sportovní řadička... celkově je to velký posun.
BTW, skoro to vypadá na jednozónovou klimu ve všech verzích...
tyy jo napisal si to za mna, tiez si vravim ze pravy predny roh bude super pri parkovani atd :-)
mne sa to celkom lubi aj paka hore pri volante aka civic 7g, ak bude miesto na prave koleno tak super... a parada je, ze to ma ovladanie klimy cez otocne ovladace
nj
VYPADÁ to ftom frantíkoj jako ve stíhačce >:D TABLET NAŠTORC!! TO je pokrok! IDEÁLNÍ k URVÁNÍ kdoví kolipak bude stát nový... [odkaz] ?? >:D >:D >:D >:D >:D
v kazdom, niekedy je tym myslena len kapota + odhad, ale ked tam mas display ako krava, kt tvori najvyssi bod palubky, tak je to problem... mne to pride prehnane, hentaky level by som bol schopny akceptovat, jedine keby sa to da odmontovat... taky pozersky /a pozersky umiestneny/ tablet by som na palubke mat nechcel
Tak to musíš sedieť veľmi vysoko alebo si ty sám veľmi vysoký. Dlho som rozmýšľal v ktorom modernom aute som videl kapotu. Napadlo ma Gčko. Inak pri mojej výške a sedení kapotu nevidím a predok auta len tuším. :-)
tak inak, podobne trčí ten tablet aj v Mercedesoch a aj v iných značkách. Už dosť dlhú dobu, zhruba od konca 90 tych rokov proste na kapotu bežne nevidíš a obrysy auta viacmenej len odhaduješ. A toto má byť problém zásadný problém tohto interiéru?
bavime sa tu o h... napisal som k tomu dost, ano mam s tym pozerskym tabletom problem, mne sa to nepaci a zhorsuje to vyhlad na predok - moj nazor, ak ty mas iny v pohode nikto z nas v tom nesedel, cas ukaze
´´A toto má byť problém zásadný problém tohto interiéru?´´ - ´´mne sa to celkom lubi aj paka hore pri volante aka civic 7g, ak bude miesto na prave koleno tak super... a parada je, ze to ma ovladanie klimy cez otocne ovladace´´
Prd zhoršuje. Všimni si, kde je jeho horný okraj. Niekde zhruba vo výške venca volantu, čiže z pozície za volantom jeho hornú hranu uvidíš ešte niekde pod spodným okrajom čelného skla. Proste sa ti ten tablet nepáči, ale budeš si musieť zvyknúť ako všetci, stal sa viac-menej povinnou výbavou.
Audi, Mercedes aj BMW pouzivaju display na šírku, co je v aute ovela lepsie a podla posledneho smeru ich ergo architektury idu s displaymi do budikov a v tej istej rovine aj na palubke displaye... styl tablet smerom nahor na vrchu pal. dosky podla mna neovladne svet infotainmentov.. aspon pokial nebude autonomna jazda niekde uplne inde ako dnes
Ty si dobrý mimoň... Keď to tak začali robiť prémiové značky, neznamená to, že je to všeobecne záväzný alebo jediný dobrý smer. Napr v tej audine je ten displej nechutne nízko.
Naopak, displej "na stojáka" má niečo do seba,dôležitejšie údaje môžu byť v hornej časti, podružnejšie pod nimi. Tiež text v stĺpcoch sa ľahšie číta ako v širších riadkoch.
A je to dobre, že to skúšajú na rôzne spôsoby, aspoň nie je všetko na jedno kopyto ako tá prémia.
Odvážné tvrzení vzhledem k tou, že jsi v tom neseděl ( nebo ano ?) Napsat, že se ti nelíbí ten tablet, ano, to beru, nemusí se líbit každému, ale že ti vadí ve výhledu...... ;-\
Já bych si to dovolil rozlousknout. Vzhledem k tomuto [odkaz] si troufám tvrdit, že pokud jsem malý nebo sedím nízko, tak na roh kapoty neuvidím tak jako tak. A pokud je někdo čahoun a sedí vysoko, tak asi uvidí i přes tablet.
jj je to vec preferencii, ja svoj nazor nikomu nenutim... mam rad ked pri jazde nic nerusi ani pri pohlade na palubku, mat tam stale ten tablet to je pre mna des
na Range Rover, T613, Volvo 850, Lada 1500 a tak docela jo. Problem jsou moderni vysoke kulate kapoty kvuli chodcum. Kde jsi drive najel s 5m autem na min jak pest, tak mas dneska diky psycho tvarum problem i se 4m. Proto jsou same senzory, kamery a jine. Vyhled z auta se vytraci. Vrchni okraj prednich skel diky aerodynamice taky.
Presne ako tu bolo písané - koncom 90 rokov dobrý výhľad zmizol a najhorší je z guľatých SUV . Ale kapotu je vidieť niekedy aj dnes. Napríklad Seat Arona (takže predpokladám aj Ibiza), tam sa predná časť odhaduje dobre.
S interiérem souhlas, takový tablet už je moc, ale něco mi říká, že to nebude ve všech verzích, takže většina Clií bude mít malý display a třeba to bude i hezčí >:D
Volant je brutálně překombinovaný, jsem ale rád, že si Renault zachovává ovládání rádia pod volantem, protože to je pro mne zatím nejlepší řešení, které jsem kdy u aut měl.
Nechápu, proč je na volantu tolik tlačítek, vždyť to akorát řidiče rozptyluje. Sám to mám ve svém autě podobně a doteď mám problém správně poslepu zapnout tempomat, nebo změnit stanici rádia...
Těch čudlíků tam není zas až tolik... vlevo je tempomat a možná jízda v pruhu, nastavení odstupu. Vpravo je pohyb v menu, volání a zavěšení a pak hlasové ovládání. To je docela rozumný, akorát to jsou holt všechno placatý tlačítka.
Jak jsem psal, na můj vkus je toho příliš mnoho. Ideál je tempomat (ale tady možná VW a jejich ovládání na voliči směrovek taky vede), hlasitost rádia, možná nějaké menu PP a tečka.
Placatá tlačítka jsou také fail.. Mé vysněné auto s ideální ergonomií by muselo mít kombinaci prvků z VW,Fordu a Renaultu >:D Ale to se mi nesplní >:D
Třeba jízdra v pruhu asi není věc, kterou zapínáš a vypínáš tak často, jako tempomat, nebo zesiluješ rádio. Buď to máš zaplé, nebo vyplé... ne?
Jo, taky mi vyhovoval tempomat na páčce... ale když je na volantu a když je adaptivní, tak holt potřebuješ zhruba to co je tady.
+/RES a -/SET, pak vypnutí... a přepínání režimu omezovač rychlosti/tempomat (že omezovač rychlosti je ptákovina a vůbec by to tam být nemuselo nechme stranou). Pokud je to adaptiv tak k tomu přibude nastavení odstupu... a po pravdě nevím co je to tlačítko dole pod nulou, ale o jedno míň nebo víc, to už nic neřeší.
Jízdu v pruhu mám na středovém panelu a vypínám ji před každou jízdou spolu se StartStop... implementace této neužitečné funkce v Opelu je tragická.
BTW, tlačítko hlasového ovládání na volantu je super, u Škodovky jsem to používal pořád, na zadávání adresy do navi i na volání. U Opelu to nefunguje, takže nic.
Na volantu jsem si zvykl u Mondea IV (chvíli mi to trvalo), následující generace Fokusu/Kugy to má poskládáno jinak a aktuální V. Mondeo zase jinak ! Trhal bych jim pracky za tohle, takže doteď ani po 10 tisících km pořád musím koukat na volant, co a jak mačkám.
Jízdu v pruhu mám na směrovkách, naštěstí to jde vypnout na stálo, což o SS systému neplatí, jako u většiny aut :(.
Hlasové ovládání vůbec nepoužívám, protože SYNC2, ale na tu teplotu a základní funkce to funguje dobře, stejně je pro mě rychlejší zmáčknout tlačítko na středovém tunelu.
U Clia jsem se setkal se staronovou páčku na rádio pod volantem, i po 7mi letech mi opět padla do ruky a na středový tunel už nesáhnu, což u Mondea neplatí... prostě ideální ergonomie :-)
P.s. vzpoměl jsem si na vás s Karlem v sobotu, když jsem si ve vymrzlém autě na horách zapl ten vyhřívaný volant ! Máte pravdu :-) Je to super...
Na Scenicu je tempomat inak rieseny (kolisky) a tam sa mi to zda lepsie. Alebo packou pod volantom sa mi zdalo dobre ovladanie. Na tlacitka som si nikdy nezvykol.
Já jsem v Renaultu nikdy tempomat neměl, ani má tehdejší Laguna, která měla i barevnou navi, neměla tempomat, takže nemohu soudit, o ovládání na středovém tunelu vím, ale nemohu soudit :-)
Ovladanie na stredovom tuneli nevadi, len to je to prve, s cim sa hraju deti :-) Inak samotny tempomat sa ovlada na volante. A adaptivny, ziadna vyhra (na to ze ma mapu, kameru, mohol by mat troska inteligencie)
Za jazdy uz je priputany, len kym tam sadne, tak sem tam postlaca a ja ze co nejde tempomat :-) A ten prepinac je skryty za rychlostnou pakou. Inak ten obmedzovac tam uz bude povinny kvoli nariadeniu EU, tak isto asi ako aj citanie znaciek. Idealne by bolo, keby obe tie displeje isli vypnut (uplne) a v noci by to zobrazovalo udaje na head up displeji (ktory neviem ci ma).
Omezovač jsem snad nikdy nepoužil, ani nevím, kde se to nastavuje, ale vím, že to už měla naše VW Jetta, která měla obyčejný tempomat. Ale chápu.. nařízení EU, nicméně čtení značek je hodně dobrá věc, zvláště v místech, kde je to nepřehledné. Dost často se tím ujištuji, jestli jsem ještě v obci, nebo ne, v místech, kde není zástavba a podobně. Funguje to celkem spolehlivě. Také na dálnici, když je hustý provoz a jsi někde u nějakého omezení a najednou se tam mění 60/80/100 + je to samozřejmě monitorováno radarem, aby se potrestal ten zlobivý řidič >:D
Ano, to citanie je dobra vec :-) Aj ten obmedzovac som skusal, ale na inom aute, a mozno v neznamom terene s drakonickymi pokutami by sa zislo, inak vyznam nema.
Mě teda tempomat na pacce směrovek nevyhovuje vůbec. Ve fabii musím páčku lehce jiným prstem jistit abych nehodil směrovku, to nejlépe to má Renault nebo mělo kdysi PSA pod volantem vlevo. Teď to mám na volantu v Picassu mezi 22 tlačítky a 4 kolečky a ačkoliv se ten tempomat ovládá docela jednoduše a ještě má paměť na nejčastější rychlosti, tak pořád si občas při přidávání hlasitosti rádia přidám rychlost tempomatu..
Takže za mě kombinace tlačítek na volantu třeba tempomat a rádio pod volantem a nebo naopak, ale dohromady ne. A páčka směrovek na tempomat je totálně vedle, už jsem blikal vpravo při zapínání... 8-s
Adaptivní tempomat pak má u koncernu svoji vlastní páčku vlevo, to je taky dobrý řešení... ale mě právě vyhovovala ta jednoduchá varianta na směrovkách. Že bych si omylem zapnul blinkr se mi v životě nestalo, tolik síly to aktivační tlačítko nepotřebuje... parkrát jsem si tempomat vypnul úplně místo pouhé deaktivace, ten horní vypínač nebyl úplně ideální.
Emel a co je dobre na tom ze je adapt tempomat na samostatnej packe vlavo? Je to uplne od ruky, po roku a pol a 140 tkm som si na to na octavii nezvykol. Na bmw 3 som to mal tiez na samostatnej packe vlavo, ale bola trochu viac pri volante a nevadilo to tak.
Však říkám, že mi vlastně nejvíc vyhovovalo to řešení na páčce blinkrů, až na ten divný dvoupolohový přepínač nahoře, ten ani nebyl vyrobený s typickou koncernovou precizností.
Samostatná páčka taky ok... a Insi má teď čudlíky vlevo na volantu a taky jsem si zvykl.
Jo, z toho mám taky obavu, ten základní systém na mě nepůsobí vůbec dobrým dojmem. Za tohle třeba palec nahoru Peugeotu, který dává jednu velikost do všeho.
Ano, to je dost pravděpodobné. Každopádně za mne interiér vzhledově za velkou 1, i když tlačítka na středovém panelu pod displejem jako bychom už někde viděli, ale opisuje se dneska všude, takže proč ne. :yes:
Displej se mi taky nezdá a nelíbí se mi nesourodý přechod palubky/dveří. Jinak to ujde. Kvituji, že už to uvnitř nebude žádné hračkářství, vůbec mi ten styl neseděl.
Kolega tu už dal link na viac fotiek, tam je aj palubka so základnou stredovou konzolou s menším displejom: [odkaz]
Povedal by som, že to je aj lepšie ako ten top interiér, displej tak nebije do očí, nebyť toho čierneho plastu okolo, poviem, že ten základ je lepšie vyzerajúci.
...ten předchozí mercedesí. Vše úhledně zarovnáno a to je přesně ten problém. Facelifty a nové modely již tento ergonomický přešlap nemají a vrátily se k plastickému a jasně oddělenému funkčnímu řešení. :yes: za klima panel s ovladači.
zatím jsem z toho trošku na rozpacích. První dojem, který to ve mně vyvolává je "bude to malý". Kabina působí úzce, stísněně, ale fotky mohou klamat, takže to zatím nechávám být...
Design je oproti stávající generaci dost zajímavý, i když samozřejmě tady vidíme hodně načančané verze. U tabletu se trochu bojím toho, aby v nižších verzích nebylo řešení nějak podobné jako u Méganu, kde základní systém nepůsobí vůbec esteticky příjemně.
Jinak jo, OK, líbí... Počkám si na zbytek informací.
Stísněně? To spíš bude jen pocitové, protože se co generace modelů aut zvětšují sloupky na úkor oken. Jinak bych řekl, že na svou třídu ten interiér vypadá hodně dobře :-)
Tak ber v úvahu, že porovnávám s prostorností Clia III, které je proti IV větší a vzdušnější. Z těch fotek prostě momentálně mám pocit stísněnosti, ale tohle budu muset vidět naživo.
Vzhled samotný je fajn.
V trojce jsem neseděl, ale mám čerstvě dvojku a i na to, že to auto má 3 dveře a já jsem rozmazlený z aut střední třídy, tak mi příjde překvapivě prostorné a vzdušné + super výhled do všech stran. Také má skoro poloviční sloupky a obrovská okna, narozdíl od aktuální IV generace >:-[]
Trojka byla právě prostorový úlet. Vůči dvojce ještě narostla, má velká okna, střechu dost vysoko. Čtvrtou generaci pak snížili a zúžili, tím pádem mi už tak dobře nesedí. A tady je to pro mě zatím pocitově podobné, všechno našlapané moc na sobě.
Ono je taky otázka, na co to auto používáš. Já jen do města a proto mi stačí, když se tam poskládáme 2 (já mam 188cm, takaže z malých aut co mne tak napadá, třeba dobový P206 je pro mne tabu, ale zase jsem se dobře vešel do poslední generace Twinga, nebo Citiga, ale to bylo jinak po všech směrech otřesné auto) + taška na nákup, kabelka partnerky a primárně je důležité, aby se auto vešlo na parkovací místo, na takové, kam s větším autem nezajedu a to celkem taková auta umí.
Jestli v tom mám jezdit všechny své cesty, pak chápu, že to pro někoho může být omezující, ale potom bych radši koupil Mégana, a radši ušetřil na výbavě (skladovky začínají na 280-300 tisících), takový cenový skok tam snad není, ne? Tam se posadím pohodlnně a přežil bych i cestu pár stovek km.
Pro mě je Clio univerzální přepravník. Tedy auto, které musí odvézt dva až tři běžce nebo mě jako cyklistu na závody, dovézt mě do práce, nebo třeba na dovolenou.
Už jsem to psal víckrát, Clio III v kombíku pobere horské kolo, aniž musím cokoli demontovat nebo třeba jen zasouvat sedlovku. A přitom je to auto o nejméně 10 cm kratší, než veškerá nižší střední třída. Ale do Méganu už kolo tak snadno nedám, i kvůli malému vstupnímu otvoru kufru, tím pádem bych musel zase do kombi a to jsme při nějaké normální výbavě na 400 tisících. Ne, že bych je nemohl za to auto dát, ale proč bych kupoval náklaďák, když ho nepotřebuju?
Rozumím, pokud bych já hledal maximální přepravní kapacitu na co nejmenším půdorysu, asi bych dnes šel vyzkoušet Fabii kombi, protože ta asi přesně splní to, co požaduješ nejlépe. Clio IV jak říkáš, je menší a jiný kombík už v této třídě není :/
Jo, Fabia by teroristicky šla... ale je zase vzadu úzká a kvůli provedení boků kufru se tam kolo cpe dost špatně. V tomhle je Clio, i přes svůj věk, úplná extratřída. I novější Clio je OK, ale tam zase není motor...
Chci zkusit, jestli to půjde třeba do 2008 nebo něčeho podobného. Ale pokud ne, asi mi zbyde jen ta Fabie nebo něco většího.
Obávám se, že tyto pseudoSUV na tom nejsou moc dobře. Zkoušel jsem 2008 i Captur, což jsou vlastně konkurenti, ale kufr není o moc větší, než u klasického hatchbacku. Fabie prostě ten kufr má větší.
Osobně jsem nerozložené kolo nejlépe narval akorát do Mondea kombi, jinak vše menší bylo pasé, hlavně díky výšce roletky. Myslím, že jsem tam vezl dokonce 2 kola na sobě, ale to už byla roletka pryč.
Tak, pokud máš v 3g kombi motorizaci 1.2TCe, tak to beru, ale s tou 1.2 / 55kW se po dálnici moc jezdit nedá, ale ne proto, že by to výkonově nezvládala, to vůbec ne. Ta atmo 1.2 je na svůj výkon a v normě Euro 3 hodně dobrá a velmi dobře točivá, ale na dálnici už to není, protože to točí dost vysoké otáčky při dálniční 130km/h. Navíc má tendenci při tak vysokých otáčkách již trochu papat olej. Ale jako auto do města a na okresky je tahle motorizace více než dobrá a vidím to stejně jako Ozzman. Na dálniční jízdy bych volil už jiný vůz, tím spíše dálkové.
Já mám 1.2 43kw >:D Učím se zase řídit a řadit >:D
Ale dá se to, žere to málo, je to jednoduché auto, bez zbytečných blbostí, takže oprava za pár korun. Já ho primárně nehledal, naskytlo se, tak jsem neváhal.
Ta motorizace 43kW je dobrá hlavně v LPG. Nikdy jsem v ní sice nejel, ale slyšel jsem názory, že taky nejede špatně, díky zpřevodování převodovky. Mě se taky na Cliu 2g líbí, že je jednoduché jako stará Felicia, akorát s mnohem lepší výbavou a nerezne, takže jak píšeš, cokoliv opravíš sám a za pár kč. Nad Clio 2g mnoho lidí zbytečně ohrnuje nos a raději jdou do Fabky. Tebou v diskuzi zmíněná P206 je neskutečně uvnitř malá a hlavně má vzadu torzní příčku, která když se podělá, tak ti to v těle dokonale protřese všechny orgány a repas taky není zrovna za hubičku. Manželce jsem třeba před časem koupil Fabii I ve dvoulitru a dal do ní LPG (jsem fanda LPG), protože předešlá 1.4 v LPG už to měla motoricky za sebou a proto, že ji zase chtěla, ale to auto až na ten dvoulitr je na řízení naprosto nezáživné a cokoliv na Fabce opravovat je vopruz a Clio 2g mě baví řídit mnohem více, zvláště pak na sněhu je s ním hodně zábava.
Doporučuji ti u Clia vystříkat s citem všechny konektory kontaktolem, to je problém snad všech Renaultů (špatný kontakt v konektorech) a ještě konektor pod sedadlem spolujezdce (pro airbag spolujezdce) dát pryč a dráty napájet napevno, protože časem přestávají v něm kontakty pružit a pak svítí neustále kontrolka airbagů na palubovce. Jinak na Cliu 2g nic nezlobí. Za mě dobré auto ze staré školy ;-)
Já jsem koukal opravdu po něčem levném a jednoduchém (dal jsem si limit do 25 tisíc), co mi nebude bolet, když ve městě někdo odře. Felicie jsou přeceněné, ty hezké se váží zlatem a ostatní je šrot, Fabie dobrá, ale v té nejnižší cenové jsou to taky většinou vraky, ideál by byla asi SDI. Clio i podle recenzí ojetin je hodně podceňované a přitom nezná problémy větších a složitějších Renaultů té doby. Já mám auto týden a něco, takže nechci vynášet soud, ale za tu cenu, co bylo (hodně pod limitem), jsem se vyprdnul na nějaké Ego a parádu a zatím velká spokojenost.
P 206 je o dost hezčí, ale uvnitř je na mne malé, navíc kolují dost nepříjemné zvěsti a o jednoduchosti Clia nemůže být řeč, tak jsem to radši opustil.
Já se trochu Renaultu starého bál, míval jsem Lagunu 2, super auto, až na desítky malých bolístek, jenže tady vše funguje a kupodivu to ani moc nevrže >:D
Tak záleží v jakém stavu to koupíš. Za těch 25tkč to asi nebude mít ani klimu, protože Clio 2g si celkem stále drží cenu, pokud nemá nalitáno kolem 300tkm. Týden je ale málo na posuzování auta ohledně spolehlivosti. Snad s Cliem 2g budeš spokojený stejně jako já a pokud nemáš problém vyměnit spotřební díly na autě, tak ti udělá dost služby za málo peněz ;-)
Kdyžtak napíšu zítra SZ podrobnosti, jak jsem k autu přišel, ať to tady moc neodvádíme od téma :-) Klímu nemám, ale v létě po Praze jezdím Hondou... ta jí nepotřebuje >:-[]
Tak dělám asi něco špatně, moje 1.2 olej fakt nepapá ani trošku. Odjela se mnou hezkých pár dlouhých přesunů, bez problémů. Praha-Berlín jako nic, Ostravu taky jako nic, Itálii taky zvládla dobře. Jo, na dálnici možná není nejtišší, ale dá se s ní bezbolestně jet dlouhodobě i těch 130 km/h. Horší to bylo, když jsem na střechu posadil dvě kola, to už byl problém se dostat i na 110 km/h, natož na dálniční limit. Proto chci výkonnější auto, jinak bych u toho stávajícího i zůstal.
Ta atmo 1.2 / 55kW u 3g by už měla být Euro IV nebo vyšší a tam ty problémy s mírným úbytkem oleje při vyšších otáčkách (rychlostech nad 110km/h) a špiněním vzduchového filtru jsem u jiných uživatelů nezaznamenal. Tohle býval "problém" převážně u 2g. Nicméně na žravost oleje u škodovek to fakt nemá. Moje Clio 2g s nájezdem něco málo před 200tkm si pápne tak cca. 120ml na 4000 km, což je nic. Ale jezdit v Cliu takové dálkové to fakt ne, to je stejné, jako to jezdit ve Fabii, i když Clio mám za pohodlnější.
Nicméně 3g je vnějším vzhledem, hlavně vzadu a ze strany naprosto odporná, to byl jediný důvod, proč jsem ji za 2g nevyměnil a za sardinkovou 4g už vůbec ne :-)
Tak pokud máš 2g, tak 4g je proto ní příšerně stísněná. Taky je u nás 2g jako zatím druhé auto v rodině. Nicméně dle jedné z fotek bych řekl, že se u 5g zlepšilo aspoň to, že už boční panel nebude tlačit do pravého kolena, jako u 4g a ten tankoidní výhled ani nekomentuji.
Jo, 2g těsně před fl 2001. Mne 4. nepřišla špatná, jak jsem psal výše, na to, aby to odvezlo 2 lidi a nákup po městě to bohatě stačí, taky asi když to do mne nakouří někdo v 2g, tak asi po svých neodejdu, přecijen ta masa plechu navíc bude mít i praktický účinek >:D
Je fakt, že z 2.gen je výhled naprosto luxusní, když jsem teď na víkend přesedal do svého druhého auta, které je o 2 třídy větší a má všechny ty nectnosti, jako tlusté sloupky a malá okna, tak jsem měl problém vycouvat >:D
Clio 2g má navíc přední blatníky z plastu, ale aspoň nereznou >:D Taky mám 2g r.v. 2001 a motorizaci 1.2 / 55kw. Ale dopřávám motoru aditiva do oleje při každé výměně oleje a hlavně pravidelně dávám při každém tankování VIF a motor jede, jako silnější 1.4. a spotřeba se drží, i když mu šlapu na plyn kolem 5,5 až 6l/100km. Teď v mrazech a sněhu 5,8l/100 a je na cestě i ve sněhu zábavné. Takže si nestěžuji. Uvažuji sice o změně za něco mladšího a zatím jediný kandidát na trhu, který splňuje všechny přednosti Clio 2g je Swift 2018. Nicméně na to, že má Swift 1,2 / 66kW mě přijde výkonově hodně podobný, ale to bude tím, že ten 55kW je dobře zajetý a i díky aditivům i velmi dobře jde za plynem. Na dálnice a dlouhé cesty používám stejně jako ty jiný vůz a to konkrétně Subaru Legacy combi 4g, které je prostorné a navíc pojem tlustý sloupek nezná a je z něj krásný výhled do všech stran a navíc je v LPG. Nicméně po městě s ním nejezdím, protože je dlouhé a tím potřebuje více místa na zaparkování než drobek Clio. Nechápu ale někoho, kdo přesedlá dobrovolně z Clio 2g do 4g, to je mě přijde skoro ve většině krok zpět.
No, mne trochu trápí ten výkon, ale asi díky rozmazlenosti turbodieslu nejsem zvyklý točit. S mým Cliem jezdil důchodce, takže na pohodu, asi auto netočil, takže ho musím rozjezdit. Na dálnici je to peklo, 120 se dá, více už je řev v kabině. Auto jsme koupili do Prahy, protože předchozí kombík dost trpěl na různé oděrky od dveří a nepozorných aut, což jsem už dále snášet nechtěl u nového auta, navíc s velkým autem je parkování peklo. A taky, aby se drahá polovička konečně rozjezdila. Bylo za velmi dobrou cenu, přes známého v super stavu.
Dnes jsem se rozhlédl v pár ulicích v centru Prahy, kam jezdím a napočítal jsem snad 10-15 clií 2g, popřípadě Thálií... asi to začíná být oblíbené městské auto >:D Opravdu, dříve jsem si jich tolik nevšímal, ale pořád jich je hodně.
Ono už to při 130km/h točí taky kolem 4500 ot/min. a to je v kabině hodně znát, protože to není primárně motorizace určena na dálniční cestování. Clio 2g už dneska koupíš za hubičku, takže kdo není ovlivněn skazkama, nemá s Renaultem problém, proto je jich více k vidění. Já s ním jezdím po Ostravě a okolí a taky jako ty jsem alergický na městské lišeje na laku,a le u Clia to neřeším, proto ho mám. Třeba v mém okolí vím pouze o 2ks Clio a 1ks Thalie, protože většinou jsou to koncernový maniaci >:D Ono, když někdo přesedlá z dieselu, tak to pro něj bude mrtvé auto, protože si odvykl řadit a držet motor v otáčkách, které potřebuje pro podání výkonu. To u mě nehrozí, jsem zvyklí si podřadit, protože jezdím pouze atmosféry. Začni lít do paliva VIF (stojí pár kč) [odkaz] a šlapat mu plynem více na krk a ožije. Před výměnou oleje dej do starého oleje BG 109 EPR a pak do nového oleje BG 107E. Ten výplach a aditivum používám na vícero autech a max. spokojenost. Navíc ty atmo motory auto přežijí a nereznou a na vrakáči seženeš díly za pár kč, paradoxně levněji než na starou Fabii, kterých je více. Vyměň taky nemrzku (stačí klasika G11/G48), protože banda na to kašle a pak to rozežírá těsnění pod hlavou a končí zbytečně výměnou těsnění a přebroušením hlavy ;-) Je dobré při tom propláchnou i výměník topení a celej okruh pak odvzdušnit odvzdušńováky na hadicích, pokud ti to v zimě slaběji topí.
To s tim mistem mezi 2g a 4g myslite vazne? Nevim nevim, mame/meli jsme Clio od 1 generace az po soucasnou v combi a nejmene mista je prave v Cliu 2. generace. to se ani nebavim, kdyz jsem tam mel vezt syna (Clio 2) a mel jsem tam dat vajicko pro prepravu. Ano 4. generace neoplyva prostorem, ale to ani prvni az treti generace. Ano, na vysku je to malinko problem, musim mit sedacku dole, ale za sebe si sednu, sice roztazeny nohy ale sednu. Zalezi kdo jak je roztazeny za volantem :-) Zase nadruhou stranu mi tam prijde vice mista na sirku (pro nohy) nez ve Fabii nebo v Yetim :-) Tam si ani nohy nerotahnu. Manzelka si tedy nestezuje, kdyz je vzadu se synem. Jinak mam 194 cm a auto je jako druhe do mesta. Kdyz ridi manzelka tak je za ni zase mista jak v OIII :-)
Jasně, vzadu je 2g malá, to nikdo nepopírá, ale 4g na tom vzadu není o moc lépe a to je o cca. 20cm delší. Vepředu je ale 2g prostornější. Už když jsem si sedl v autosalonu do poslední 4g (model 2018), tak vepředu hrozná sardinka a tlačení do pravého kolena při mé výšce 175cm a sedadle dole (nemám rád vysoké posedy za volantem). Když jsem si pak sedl za sebe, sice o něco málo více místa vzadu, než má Clio 2g, ale třeba proti Swiftu 2018 (stejná dálka 3.8m, jako Clio 2g), prostě naprostá katastrofa. To i ta Fábie mě přišla, že má vzadu na kolena více místa. Vystupování z vozu (prudce se svažující střecha), ani nebudu raději komentovat, ale to má už 2g a řekl bych, že u 4g je to ještě markantnější.
Tak kdybych měl posuzovat podle těch živých fotek, pak to prostorově nevidím vůbec růžově. Třeba fotka č. 4, jak jsou sedačky nalepené na středový tunel.
Zase podle ofiko fotky to před zadním sedadlem vypadá pro nohy prostorově lépe, než v současné generaci. Ale jsou to jen fotky, takže v reálu se teprve ukáže, jak to s tou prostorností/stísněností je. ;-)
Vzhledem k tomu, že podle toho modýlku, co tu zveřejnili nedávno a kde bylo vidět, že předek je v podstatě evoluce stávajícího + světla a maska v duchu současného Megane , se dalo očekávat něco podobného i vzadu. uvidíme jak to bude fungovat jako celek. ;-)
Ako sa da podla fotiek zistit, ci to posobi stiesnene? :-) Zaujimavy je tam isofix vpredu, len som zvedavy, ci to bude ako Corsa a vojdu tam aj autosedacky.
Tak nás překvap, co je podle tebe šmrncovní a odlišné. Nikdo netvrdí, že se tohle musí líbit všem. ;-)
A řadicí páka jako z Dacie? No a ? Koncern taky používá některé ovladače napříč značkami. Co asi teda říkají majitelé Audi, když mají tlačítka jako Škoda, nebo Seat. :-!
Taky mne to napadlo, ale bavíme se o vzhledu interiéru jako takovýho, tam je buřt jaká je to třída auta, nebo kolik stojí. Vždyť i Rolls může být pro někoho v interiéru vzhledově nepovedenej. " Je to o vkusu každého soudruha, že...." :-)
Pokud jde čistě o rozvržení, tak pak asi ano, ale myslím, že je pořád rozdíl pracovat s omezeným prostorem a financemi na malé Clio, než na vlajkovou loď >:D
A vidíš, mě zase S-kovej interiér přijde přeplácanej, takže každýmu se líbí něco jinýho a tak je to v pořádku, zatím si zaplaťpánbůh( nebo zaplaťpříroda) pořád ještě můžeme vybírat.Mě jen překvapily tvá slova o TRENDSETTERu, protože nikdo netvdrí, že jím nové Clio je.
A hlasový ovládání, popř. gesty, na to je v týhle třídě a cenový relaci asi na masový použití ještě moc brzo. :-)
je zase o kus blíž německému stylu, oblá roztomilost je pryč, tohle mnohem víc připomíná škodovku, než předchozí generace clia. Všechno vypadá úpravně a kvalitně, displej přístrojovky už nepůsobí jak z dětské videohry, celkově pěkná práce. :yes: Bohužel, zbytečně velký displej infotainmentu, ústřední bod interieru, přitahuje oko a rozbíjí elegantní celek, to je trochu škoda. ;-\
Mame v rodine treti generaci, kde ten interier neni zrovna krasny, ale tak nejak jsem ho prijmul (a svete div se, desetilete auto ani nijak nevrze a to uz ma neco najeto).
Ctyrka docela pekne auto, ale ten interier jsem orpavdu nedaval, nejen stredovy panel ale i ty divne digitalno-analogove budiky.
A Renault to vil moc dobre (i tak to je nejprodavanejsi auto ve tride). Davno hlasali, ze interier bude uplne jiny a podle me je to opravdu skok dopredu. Ted se torchu bojim, co udelali s exterierem.
Shrnul jsi to za mě. Dodávám, že na fotkách jsou výbavy Intens, Initiale Paris a RS Line. RS Line se mi líbí nejvíc. Pokud do Clia dají i nějakej motor, možná by mohlo kandidovat na nástupce druhého auta. Displej je příliš velký, takhle z fotek mě to se..e, i kdyby mi nepřekážel ve výhledu. Nj, ale zase oproti tomuhle [odkaz] to ještě jde. ;-) Na to si nezvyknu nikdy.
Myslím, že Renault se trochu inspiroval u DS, či Vignale, kteří začínají cpát "luxusní" výbavy do malých aut za nemalé peníze, takže třeba Initiale Clio bude stát jako slušná Oktávka... >:-[] Ale když se najdou kupci, proč ne...
Nic takového se stát nemůže. Ne že by nemohlo Clio být třeba v IP řádně naceněné.....ale proto, že tady neexistuje nic jako "slušná Octávka". :-! >:-[];-)
No ja neviem, v základe bez digipalubky je to stále tá cukríková "roztomilosť": [odkaz]
ale je pravda že príplatkový displej vyzerá hodnotnejšie a dospelejšie.
Máš pravdu, pod fotkou je písané že Si le style de la planche de bord de la clio 4 ne faisait pas partie des critiques, ce n'est pas le cas de sa réalisation et de la qualité des matériaux , z čoho síce rozumiem prd, ale Clio 4 áno. ;-)
-ak sa štýl prístrojovej dosky niekomu nebude nepáčiť, nebude sa to týkať realizácie (prevedenia) a kvality materiálov-. Nezaručujem preklad, ale tebe sa tam asi fakt motajú fotky terajšej gen.
ved to je "okular" este tej sucasnej palubovky.... ... ale inak fakt nepekny .... k tomu neprehladny otackomer .... v tomto zlaty koncern .. pripadne nejaka toyota honda a pod ...
Nejlepší interiér malého vozu B segmentu (rozuměj neprémiového segmentu), který jsem tedy já zkoušel je zatím tohle
[odkaz]
Akorát auto už rozměry moc malé není v této generaci a levné také ne. Přehledný, výborný volant, posaz i na mojí postavu. Clio vidím jako zdatného konkurenta, ale ten tablet mi taky moc nevoní.
Vycházím jen z fotek, ale vypadá to, že sedadla budou mít skvěle dlouhá opěradla a sedáky. Pokud ano, zaslouží si za to Renault velkou pochvalu a pozornost zájemců o francouzské nové auto.
fr. vozy mali v podstate vzdy "najlepsie sedaky" ... ci uz si sedel v P406 svojho casu alebo dnesnom megane... vzdy v tomto boli silni .. ved taka 607 mala doslova kresla ... este som zvedavy na cenovku mild hybridu aj hybridu.... ale aj taka klasicka 1,3tce tu vyzera byt "idealna" :yes:
sa mi priznavam ( opat ) vobec nepaci ani na tomto novom kusku ... ( snad najlepsi interier malo za mna nadalej clio 3 -- auto roku svojho casu ) ale je to len moj problem ( skor by som prijal nieco na styl C3 ci fabie .. proste normalne budiky aj normalny plnotucny stred palubovky... a nie taketo MPV virtualne tableto peklo ) ... kazdopadne renault jede a clio bude opat bestseller ( o tom bez debat ) a ked este pridu aj hybridne verzie.... ach jaj... proste pecka .. a snad to bude aj lider segmentu :yes:
uvidime este co exterier ... tu ale asi bude skor evolucia ... no som zvedavy ;-)
Konečně redakce přidává aktuality do jednoho článku a jedné diskuze, tleskám !
Zatím toho moc vidět není, ale zdá se, že nové Clio bude hodně zajímavé. Renault dlouhodobě považuji za nejlepší francouzskou automobilku už jen proto, protože i přes občasné výstřelky si drží klasickou nabídku konvenčních aut a přes "chvilkový" nedostatek silných motorizací se snad vše vrátí do normálu. Citroen rezignoval na klasické karoserie skoro úplně a Peugeot to zabíjí pro mne nezkousnutelným i-cockpitem a nevzhledným provedením základnějších variant skoro většiny modelů. Jediné, co by mne u Peugeotu lákalo jsou naftové motorizace.
Renault umí udělat pohledný hatchback, ale i sedan či kombi, včetně interiéru, je to solidní kus auta za velmi příznivé ceny.
Jelikož auto B segmentu bych jako jediné mít nemohl, tak bychařsky, jako druhé auto do města a okolí se mi zatím to, co bylo z Clia 5 vidět, hodně líbí. Mým favoritem ve třídě je samozřejmě nová Fiesta, ale ta je zbytečně drahá, takže jsem zvědav, jak to celé dopadne.
Vím, že Fabie asi nabídne lepší prostornost, možná i pružnější motorizace, popřípadě je tu velmi dobré Polo, ale já bych v této třídě nehledal nejvíce prostoru a dynamiky za nejméně peněz, je to malé auto do města a okolí a tak ho také vnímám. Na cestu na dovolenou jsou jiná auta.
Zatím to vypadá velmi slibně :-) Snad to nezabijí motorizacemi, či cenou :-)
Jenže 208 zase zprasí v interiéru :/ Když to bylo nové, tak jsem se na to šel podívat, bez nějakého předsudku mi to nesedlo, pak jsem zkusil 308, 2008, 5008, 508 (tam bych to asi i přežil, ale není to nic, z čeho bych skákal radostí) a prostě to pro mne není.
Mne nevadí, že Clio bude jen evoluce, 4ka se mi líbí, také jsem si ji byl vyzkoušet, když byla nová a velmi mile mne překvapila. Dodnes se mi asi nejvíce líbí první generace, když je hezká 3dv, ideálně Clio Williams [odkaz] , dvojka jak která, jsou hezké kusy, třeba Clio Sport, nebo taky naprosto obyčejné (to naše >:D ), ale dá se celkem doladit hezkými koly, trojka se mi vyjma 3dv verze nelíbí vůbec, ani jsem ji nikdy nezkoušel a čtyřka v nějaké vyšší výbavě a červené metalíze vypadá pořád hodně dobře :-) Takže, já se nebojím, že bude ošklivé.
Jak jsem řekl výše, tohle
[odkaz] mi zatím z B segmentu příjde nej.
Mégane je taky fajn, navíc i v bílé a v základnější výbavě nevypadá tak zle, jako základní verze některých konkurentů, třeba zrovna 308, či Leon Reference.
Ještě se mi moc líbí Mazda 2 , abych nebyl jen újetý na ten modrý ovál, ale nová Fiesta je o poznání prostornější a vzdušnější... taky dost narostla 8-s
Tak pověz, jaké máš fanoušky ty >:D Říká se tu o tobě, že jsi VW fanatik >:D >:-[] Tak jsem zvědav >:D >:D
No vidiš, na toho jsem nějak pozapoměl :-) Sice mi nepříjde tak hezký, jako Fiesta, ale jestli jezdí alespoň z části tak, jako předchůdce, tak je to taky zajímavá možnost.
Tak jako správný VW fanatik, který nikdy neměl VW - po dlouhým přemýšlení se mi líbí asi Polo. Ale nevylučuju, že by to tohle Clio mohlo změnit. Interiér s bílými sedačkami se mi zatím hodně líbí. Uvidíme, co zvenku. ;-)
Dlouho jsem ji neviděl - máš pravdu, zvenku moc pěkná. Ale uvnitř asi raději tohle [odkaz]
Měl bych zapracovat na svém image.Nějak moc tu poslední dobou chválím design Lexesu, Citroenu, dokonce i Toyoty, i tohle Clio se mi líbí, jde to se mnou z kopce.
Blue sun ale uvažuje o Scale, tak v tom nejsem sám. >:D
Já myslím, že i když chválíš tu svatou Hamunatrojici, tak si stejně neodpářeš tu Audi nálepku >:-[]
Myslím, že BlueSun do Scaly nedá kolo a chtě nechtě bude muset sáhnout buď po Fabii,jestli ještě bude, nebo po něčem větším.... malé kombíky vymírají... 8-s
Ale tady na vás nevidím nic špatného, divné to bude, až se tu pochlubí Áda, že si koupil třeba Mégana... >:D
Scala by kolo mohla pobrat, aspoň podle zatím dostupných údajů. Marně se snažím dopátrat ložné délky po sklopení sedaček. Jestli totiž Škodováci něco udělali na Scale dobře, tak zadní víko, které zasahuje docela nízko, na rozdíl od té parodie u Méganu a 308...
Schválně, až to nějak vyzjistíš, tak mi dej vědět, docela mne to zajímá. Já sice kolo převážně vozil na střeše, ale s novým autem už nemohu použít staré příčníky (ať žije modernizace ližin zapuštěných do střechy), nové zatím nemám, takže to asi taky brzy vyzkouším >:D
Tvůj "překvapivý" favorit ;-) mě donutil k zamyšlení a můžu říct, že vybírat aktuálně auto v B segmentu, tak mám z toho těžkou hlavu. Fiesta se vizuálně zlepšila, předchozí generaci jsem s čestnou vyjímkou ST zrovna v lásce neměl, taková neatraktivní baculka s podivně tvarovanými a umístěnými zadními světly. Teď je to lepší, ale zase žádná láska na první pohled a ceny nic moc. Korejci jakž takž ale spíš ne, Ma2 na mě zdaleka nefunguje tak jako její větší sestřičky, přeplácaná rozvernost Citroenu už vůbec ne, 208 se mi nelíbila nikdy a navíc ten i-cockpit, Corsa je šedá myš bez nápadu, Micra a Yaris zase z kategorie nezkousnutelných. Takže jsem většinu vyloučil ještě dřív, než jsem začal řešit pohon. >:-[] Čistě z hlediska vnějšího vzhledu se mi celkem líbí Sandero Stepway. Jinak je to ale bída.
Ibiza mě napadla taky, ale má to několik há(č)ků. Např.interiér, nekoukejte jenom na fotky a někdy se do toho posaďte...a taky nerad kupuju ze stejné stáje. Nechci jezdit jenom ve zmenšenině svého většího auta, chci poznat něco jiného. Na Polu mi pořád vadí, že to není Golf,i když se tak někdy cenově tváří. :-) Takže nakonec mi jako favorit zbylo právě Clio (i to aktuální, byť momentálně nekoupitelné kvůli motoru) a "překvapivě" Swišť. I když s výhradami.
Synovec na podzim prodal SSS (5dv. bílá perleť) a teď si koupil (ve stejné konfiguraci) novou generaci. Naživo to v té barvě vypadá lépe, než na fotkách.
Krásne si to zhrnul za celý segment ;-) .
Mne, na inak zvonku pohľadnom aktuálnom Cliu, vadí interiér. Ten nový je predsa len iná liga, aj napriek tabletu na štorc. So 130, alebo ešte lepšie 150 koňovou 1,3 by to mohol byť aj celkom zábavný povoz na prímeststké jazdy.
Na obstaranie kratších trás sa mi celkom páči Swišť so svojou ľahkosťou. Nie je potom nutnosť tak tlačiť na výkon a nevadí ani menšia miera odhlučnenia a kompromisnejšie sedenie (pre niektoré druhy postáv).
U Fiesty mám, kromě ceny, problém s exteriérem. Není ošklivá, to ne, ale celkově je to taková obyčejná nákupní taška. Naproti tomu Clio mi zvenku nevadí, ale interiér zvlášť před FL byl úlet.
Mne se nová generace opravdu líbí, ale vadila by mi asi její velikost, pokud by to bylo auto primárně do města na parkování, je to auto velikostně Starších Fokusů.
Preco by Clio bola evolucia? Ved to bude uplne nove auto na novej platforme. A co 208 zprasi v interieri? Ze bude navigaciu premietat nad volant do zorneho pola, nie niekde za volant pod budiky (nebolo nafotene s head up displejom, cize ho asi nebude mat). To je ergonomia?
Predstav si, že som mal jazdeného Renaulta, potom som kúpil nového a ďalší voz bude možno tiež Renault. A dokonca považujem Renault za najlepšiu francúzsku automobilku. Napriek tomu, aké voloviny tu zas jedna trúbka popíše.
Zdá se že po jiných šílených značkách začal i Renault používat integrované tedy nenastavitelné a nevyměnitelné opěrky hlavy nastavené pro bezpečnost silně dopředu!!! Svět se zbláznil.
Už více lidí si stěžuje že opěrky které tačí hlavu příliš dopředu způsobují bolesti zad. Pro mne je takové auto nepoužitelné.Přitom doteď měly Renaulty opěrky nastavitelné a dokonce vytažitelné
Pokud někdo bude argumentovat bezpečností, ať jde někam. Není problém udělat opěrky nastavitelné jak nahoru, dolu, tak dopředu a dozadu. Některá auta pak při havárii opěrku automaticky tlačí dopředu.
Zajímavé že proti tomuto opěrkovému nešvaru ortopédi ani moc novináři neprotestují. Je přece jasné, že pokud má každý jinou výšku ale bohužel i tvar zad, potřebujeme i různé nastavení opěrek!!!
Nové Clio asi bude zajímavé auto, ovšem zavlečení odporné el. P brzdy i do segmentu malých vozů je neodpustitelný zločin!!! 8-s8-s8-s:no::no::no: Pokud toto zločinné zařízení bude "povinné" u všech slušně bohatých výbav, tak toto auto u mě skončilo coby nepoužitelné! Šíří se to do stále nižších segmentů jako rakovina...
P.S. Po tak obludném tabletu v autě určitě netoužím a už vůbec ne po neseřiditelných opěrkách hlavy, navíc výrazně předsunutých směrem dopředu. Výsledkem bude jen to, že zejména vyšší řidiče, resp. spolujezdce
bude při delších jízdách nesnesitelně bolet za krkem, ale nebudou moci vůbec nic udělat, aby si to pohodlí nějak zajistili (tedy kromě krkolomné možnosti si do auta nechat namontovat nějaká úplně jiná sedadla s vyhovujícími (a seřiditelnými) opěrkami hlavy. :'-(:'-(:'-(
Souhlasím s názorem na parkovací brzdu. Nevím proč do malých a levných aut cpát elektrickou. Mechanika má své klady: jednoduchost konstruce (servis), cena, hmotnost a mechanická funkce která funguje i bez senzorů a počítačů.
Vždyť je to úplně jedno. Podívej se, jak vypadalo Clio před dvaceti lety, to byla ještě mechanická práce, minimum elektroniky, takže bych ten pláč chápal, ale dnes ?
Vše je řízeno počítačem, tak zrovna jednoduchá elektronická parkovací brzda na spolehlivost takového auta, kde i senzor stěračů má dnes mikroprocesor, bude mít nulový vliv....
Jednoduchosť a nízka hmotnosť - elektrická ručka je zložitá a nadmerne ťažká? Nehľadiac na to, že Renault je kombinuje s asistentom rozbehu do kopca, čiže je to jednoznačne plus. Mechanická ručka je dnes už zastaralá. Načo by ti vlastne bola?
Oni to cielia na pohodlie na dlhsich cestach? :-) U Renaultu nie je pohodlie priorita, oni maju predovsetkym styl. Aj ked tie opierky su predpokladam ergonomicky tvarovane. Ved aj ostatne opierky su len vyskovo nastavitelne. A aspon nebudu vrzgat :-)
Ake blbosti trepem? Sam Renault svoje auta prezentuje ako stylove. Ziadna zmienka o pohodli. Vyzeraju super, ale tym to konci. Ine automobilky dbaju na pohodlie posadky viac. Alebo co je zle? Ze integrovane opierky nebudu vrzgat? Alebo ze su len vyskovo nastavitelne?
Neviem ako v Cliu, ale v Megane je El. parkovacia brzda za príplatok aj v najvyššej výbave. Zatiaľ nie je nad čím plakať.
Už si sedel v sedačkách, že ťa bolí za krkom? Aj pevné opierky sa dajú navrhnúť tak, aby vyhovovali väčšiemu rozptylu postáv. Nakoniec ani nastaviteľné opierky nezaručujú, že ti budú vyhovovať ;-)