Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeVysoké pokuty a strasti pro mladé řidiče. Co přinesou chystané novinky ministerstva dopravy?
85 komentářů
praděda7
se posunuje o další level. Za zaklínadlo "bezpečnost provozu" se totiž "bezpečně" skryjí všechny nástroje buzerace a šikany. Že toto slouží jen jako zastírací manévr pro neschopné politiky a úředníky musí být každému soudnému člověku jasné. FUJ! >:-[]
Tak na ministerstvu dopravy se jednoznačně ukazuje, že si současná vládní reprezentace může dovolit všechno.
Souhlasím, stejně 90 % náplně je měření rychlosti a kontrola parkování ve městech. Ťok a ANO jednoznačně škodí motoristům a rozvoji dopravy v ČR vůbec...viz dálniční síť, všudypřítomná perzekuce apod.
Já souhlasím, že se musí pokuty zvyšovat. Čeští řidiči jezdí v průměru mnohem bezohledněji než na západě a je na ně potřeba bič ve formě takových pokut, aby si 2x rozmysleli jestli se na někoho budou lepit.....vymlouvat se tady na Ťoka mi připadá úsměvné a typicky české.
Jo a nikdo mi prosím nepište, že umíte jezdit výborně. To tady na ACZ umíme bezpochyby všichni. Takže se pokut nemusíme nikdo vůbec obávat.
Jo a nikdo mi prosím nepište, že umíte jezdit výborně. To tady na ACZ umíme bezpochyby všichni. Takže se pokut nemusíme nikdo vůbec obávat.
Ještě jsem si nevšiml, že by perzekuce udělala lepší řidiče. Kdyby se zaměřili na autoškoly, školy smyku apod. upravili riziková místa, udělali cesty bezpečnější, bylo by to určitě přínosnější
vsichni vidime, jak se chova president, jak se chova premier.
a tak jak se chovaj tihle 2, tak se mnozi chovaj na silnici.
autoskoly, skoly smyku atd... bezohlednost a agresi nevyresi
a tak jak se chovaj tihle 2, tak se mnozi chovaj na silnici.
autoskoly, skoly smyku atd... bezohlednost a agresi nevyresi
Ano, ale k vůli tomu byly zavedeny trestné body a ztráta řidičáku. Aby to postihlo všechny stejně a ne jen ty finančně slabší. Proto vysoké pokuty jsou nespravedlivý nástroj. Ztráta řidičáku je ten nejvhodnější trest pro neukázněné řidiče. Zvyšovat pokuty slouží jen k navyšování rozpočtu.
NE VYSOKÝM POKUTÁM! NE OŽEBRAČOVÁNÍ PRACUJÍCÍCH!
NE VYSOKÝM POKUTÁM! NE OŽEBRAČOVÁNÍ PRACUJÍCÍCH!
Já žiju ve Švýcarsku a jsou tu tak vysoké pokuty, že si je ani Švýcar nelajzne. Tady jezdí 99% lidí se vší ohleduplností. Na dálnici je max 120 a pokud tolik jedu, tak můžu být klidně v nejrychlejším pruhu....a to i v případě, že je omezení na 80. Kamery jsou na dálnici co 5 minut. Vybliká mě někdo tak jednou za půl roku. Takže tam vysoké pokuty fungují výborně. To v Česku se vyblikáva po 5 minutách po přejezdu hranic a rodeo nekončí až do okamžiku, kdy z dálnice sjíždím. Prostě jsou Češi vidláci a na ně jedině vidle budou platit. Sorry.
Hlavně tam poměrně snadno přijdeš o papíry. Jezdit v nejlepších autech Evropy po dálnici 120 od kamery ke kameře... já chápu, že to je z pohledu zákonů úspěch, ale to je mi milejší náš divokej východ.
Však jsou Švýcaři taky jak utržení ze řetězu, sotva překročí hranice toho svého ráje... tolik asi k tomu vidláctví ;-)
Však jsou Švýcaři taky jak utržení ze řetězu, sotva překročí hranice toho svého ráje... tolik asi k tomu vidláctví ;-)
Jo, slyšel jsem. Divní lidi....divné ovce....divný teror.... ;-\ Není divu, že je Hitler nechal na pokoji..... ;-)
mozgog
Zní to dobře, tak jen zavést co nejrychleji do praxe ... konečně ministr dopravy, který dělá a nekecá ... :yes:
Dinar
proč by pro mladé řidiče měla platit jiná pravidla než pro ostatní. Ano, jejich podíl na způsobených nehodách je násobně vyšší než u jiných věkových skupin, ale tohle ať si zohledňují pojišťovny, pokud má někdo řidičský průkaz, je občanem ČR měl by za stejné přestupky "platit" stejně.
To už tak úplně není pravda. Ti nejmladší na tom nejsou nejhůře, ale nejvíce zastoupena je skupina řidičů kolem 30-35 let (někde se uvádí i 25-35, dle typu statistiky) a je to i Evropsky porovnatelné. Pokud půjdeme do úmrtnosti, tak právě v těhle věkových skupinách jich je také nejvíce, hlavně sem patří i motorkáři.
Proto postih mladých nedává smysl už vůbec. Radši by se měli zaměřovat na prohřešky, které opravdu mohou způsobit vážné nehody. Místo měření rychlosti a botičkování parkujících aut....
Proto postih mladých nedává smysl už vůbec. Radši by se měli zaměřovat na prohřešky, které opravdu mohou způsobit vážné nehody. Místo měření rychlosti a botičkování parkujících aut....
Statistika PČR za 2017 v tomto smyslu nemluví (sečteme-li odpovídají věkové kategorie do porovnatelných celků)
18-20 let: 4,37%
21-24 let: 7,61%
25-29 let: 9,1%
30-39 let: 16,27%
Řidiči mladší padesáti let mají velmi vyrovnané skóre, zásadní propad procentuálního podílu je viditelný právě u řidičů nad 50 let. Bezpochyby bude mít svůj vliv počet nakroucených kilometrů,absolutní čísla jsou trochu zavádějící
18-20 let: 4,37%
21-24 let: 7,61%
25-29 let: 9,1%
30-39 let: 16,27%
Řidiči mladší padesáti let mají velmi vyrovnané skóre, zásadní propad procentuálního podílu je viditelný právě u řidičů nad 50 let. Bezpochyby bude mít svůj vliv počet nakroucených kilometrů,absolutní čísla jsou trochu zavádějící
To jsou hodně zvláštní intervaly, škoda, že nevyčteme 30-35. Teď se mi to nechce hledat, data, ještě k tomu evropsky srovnatelná se hledají obtížně, sám jsem se tím kdysi i zabýval na škole v rámci bakalářky a nejhůře na tom byly právě věkové kategorie kolem 30 let, což i odpovídá tomu intervalu 25-29.
Taky je nutné brát v potaz, že do dopravních nehod na pozemních komunikacích nejsou započítání jen řidič aut, ale i chodci a motorkáři či cyklisté, kteří nejsou vůbec bezvýznamní a to především v počtu úmrtích. U chodců jsou to především do 15ti let a pak 65 + , motorkáři 30-35 let. Ale jak jsem psal, věnoval jsem se tomu už před deseti lety, třeba se to trochu změnilo. Cyklisty si moc nepamatuji, ale myslím, že zrovna v ČR byl od počíátku 90. let nárůst s oblibou cyklofašismu, teda.. cyklistiky >:D
Určitě souhlasím, že nad 50 let je jasný pokles.
Taky je nutné brát v potaz, že do dopravních nehod na pozemních komunikacích nejsou započítání jen řidič aut, ale i chodci a motorkáři či cyklisté, kteří nejsou vůbec bezvýznamní a to především v počtu úmrtích. U chodců jsou to především do 15ti let a pak 65 + , motorkáři 30-35 let. Ale jak jsem psal, věnoval jsem se tomu už před deseti lety, třeba se to trochu změnilo. Cyklisty si moc nepamatuji, ale myslím, že zrovna v ČR byl od počíátku 90. let nárůst s oblibou cyklofašismu, teda.. cyklistiky >:D
Určitě souhlasím, že nad 50 let je jasný pokles.
V zásadě bylo tvé tvrzení správné Ozzy, minimálně v tom ohledu, že novicové za volantem podle čísel nijak nevyčnívají, spíše naopak. V mechanickém přepočtu na rok jsou mezi mladými tou nejméně problémovou skupinou a dost mě překvapilo, že třeba ve statistice 'Nesprávné předjíždění' opět výrazně 'vede' skupina nad 30 let. Brázdy stereotypů jsou hodně hluboké a vzpomínky na vlastní řidičské začátky a lehce namachrovaný vodičovský styl evidentně neplatí obecně :-)
18-20 let: 4,37% (1.46% na rok)
21-24 let: 7,61% (1.9% na rok)
25-29 let: 9,1% (1.8% na rok)
30-39 let: 16,27% (1,63% na rok)
18-20 let: 4,37% (1.46% na rok)
21-24 let: 7,61% (1.9% na rok)
25-29 let: 9,1% (1.8% na rok)
30-39 let: 16,27% (1,63% na rok)
Tak jsem z té školy ještě vše nezapoměl >:D Já jsem se tomu tématu tenkrát chtěl věnovat i dál, ale dat bylo málo :-! Dnes už by to třeba bylo zajímavější.
Ještě zajímavější by byla analýza přestupků, než nehod, či dokonce úmrtí.
Ještě zajímavější by byla analýza přestupků, než nehod, či dokonce úmrtí.
Co představují ta procenta?
Jinak... přestupky by se měly počítat spíš na kilometr než na den.
Jinak... přestupky by se měly počítat spíš na kilometr než na den.
Pokud mladé ucho za volantem někoho zabije, tak to pojišťovna nevyřeší. Motivaci chápu - než člověk nasbírá nějaké zkušenosti, měl by jezdit opatrněji a pečlivěji dodržovat předpisy. Je to taková "zkušební doba" pro řidiče.
Nevím jestli bych byl pro nebo proti, ale tak jak je to navržené (žádná věcná omezení typu nižší povolená rychlost z toho nevyplývají, ani vyšší pokuty, pouze menší "zásoba" bodů) mě to nějak neuráží.
BTW... už při zavedení jsem říkal, že bodový systém dopadá v principu víc na profíky než na mladíky... tohle to třeba trošku kompenzuje.
Nevím jestli bych byl pro nebo proti, ale tak jak je to navržené (žádná věcná omezení typu nižší povolená rychlost z toho nevyplývají, ani vyšší pokuty, pouze menší "zásoba" bodů) mě to nějak neuráží.
BTW... už při zavedení jsem říkal, že bodový systém dopadá v principu víc na profíky než na mladíky... tohle to třeba trošku kompenzuje.
A opravdu je problém v těch nejmladších? Ano, pár se jich najde, ale nejvíce nehod způsobí právě lidé, kteří už si myslí, že umí řídit. Neříkám, že takových se mezi mladíky nenajde pár, ale většinou jsou to muži ve středních letech, kteří už mají i peníze na to, koupit si silnější auto.
U těch starších už ale zase nastupují zkušenosti v kombinaci s pudem sebezáchovy.
Hele, syn bude za "pár" let dělat papíry a ta myšlenka, že bude mít třeba na dva roky jakousi "zkušebku", kdy bude muset dávat větší pozor a držet se předpisů, mi nezní úplně nesmyslně. Něco jako... jo, máš papíry a fascinuje tě rychlost, ale zkus to ještě chvíli vydržet, než se za volantem aspoň něco naučíš.
Hele, syn bude za "pár" let dělat papíry a ta myšlenka, že bude mít třeba na dva roky jakousi "zkušebku", kdy bude muset dávat větší pozor a držet se předpisů, mi nezní úplně nesmyslně. Něco jako... jo, máš papíry a fascinuje tě rychlost, ale zkus to ještě chvíli vydržet, než se za volantem aspoň něco naučíš.
Právě-že ti starší většinou spoléhají na to, že mají zkušenosti a umí jezdit, jsou agresivnější. Vždyť se jen podívej, kdo na silnici nejvíce jezdí agresivně. Kdo jsou ti vyblikávači, najížděči, vybrzďovači, střelci, co lítají rychle. Většinou lidé 30 +.
Já si nemyslím, že každý mladý musí být nutně střelec a jezdit rychle. Nedával bych vyšší pokuty, ale líbí se mi, že třeba v Německu musí první rok jezdit s řidičem starší zkušenější osoba. Já jsem první rok také nesměl sám jezdit autem, ani do vedlejšího města mne nepustili, to si myslím, že není vůbec špatná myšlenka a i když jsem strašně v 18ti chtěl jet do školy autem, tak jsem to také přežil a dnes rodiče za toto chápu.
Já si nemyslím, že každý mladý musí být nutně střelec a jezdit rychle. Nedával bych vyšší pokuty, ale líbí se mi, že třeba v Německu musí první rok jezdit s řidičem starší zkušenější osoba. Já jsem první rok také nesměl sám jezdit autem, ani do vedlejšího města mne nepustili, to si myslím, že není vůbec špatná myšlenka a i když jsem strašně v 18ti chtěl jet do školy autem, tak jsem to také přežil a dnes rodiče za toto chápu.
V tom návrhu ani vyšší pokuty nejsou, pochopil jsem to tak, že je všechno stejné, pouze stačí méně bodů k vybodování. To mě nijak neruší, mládež může normálně jezdit, jen si musí dávat bacha na šestibodové přestupky apod.
Tak snad nebudeš posuzovat smysl nějaké zákonné úpravy podle toho, jestli se tě osobně dotýká nebo ne? Nebo, ano?
To snad nedělám, ne? Mládežník pravda nejsem, ale kdybych byl, tak by mi nižší hranice pro vybodování přišla celkem fér, vzhledem k tomu, že začínám s 0 a body jsou jaké jsou.
V praxi... za 5b je překročení maximální povolené rychlosti o více než 50km/h mimo obec a více než 40km/h v obci. Tady se mluví o ztrátu řidičáku za 6b přestupek, není jasné, jestli by tohle "stačilo" nebo ne... ale i kdyby jo...
Do této hranice je to za 3b. Takže by mládežník pořád mohl jezdit na dálnici do 180 a v obci do 90 (+tolerance) a stejně by na první dobrou o řidičák nepřišel. Připadá ti to přehnaně tvrdé?
V praxi... za 5b je překročení maximální povolené rychlosti o více než 50km/h mimo obec a více než 40km/h v obci. Tady se mluví o ztrátu řidičáku za 6b přestupek, není jasné, jestli by tohle "stačilo" nebo ne... ale i kdyby jo...
Do této hranice je to za 3b. Takže by mládežník pořád mohl jezdit na dálnici do 180 a v obci do 90 (+tolerance) a stejně by na první dobrou o řidičák nepřišel. Připadá ti to přehnaně tvrdé?
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Ano, takového jsem potkal. 30 let za volantem vyježděný cesťák ve služebním a přednost pro něj neplatí, vždyť nikdy neboural. Ruská ruleta hadr.
O těch přesně mluvím, vnímám je jako nebezpečnější řidiče.... a pár takových neomylných závodníků tu potkáváme denně na diskuzi...
Tohle není argument, pokud poloslepý stařec za volantem někoho zabije, také to nevyřeší pojišťovna. Důvody pro větší nebezpečnost např. těchto dvou kategorií jsou sice jiné, jsou ale u obou, jenže větší restrikcí je postižena jen jedna. Já jsem proti nějakému dělení, pokud mu jednou někdo řidičák dal, posvětil tím jeho schopnost řídit auto v silničním provozu a měla by se na něj vztahovat stejná pravidla jako na každého jiného.
Jo, však i na to zákon myslí... mají povinné zdravotní prohlídky, v rámci kterých by se například mělo přijít na to, že je stařec poloslepý... ne?
Tohle beru jako analogii. Řidičák osvědčuje schopnost ovládat auto a znalost předpisů, už ale neřeší mentální vyzrálost ani ochotu předpisy dodržovat. Kdybych chtěl analogii k těm lékařským prohlídkám důchodců, pak by to asi byly nějaké psychotesty... akorát já na psychotesty úplně nevěřím... takže tohle je jiná cesta. Jestli je dobrá nevím, ale úplně zcestné mi to nepřijde.
PS: Ozzmanova myšlenka "smí řídit pouze v doprovodu zkušeného řidiče" mi přijde mnohem víc omezující
Tohle beru jako analogii. Řidičák osvědčuje schopnost ovládat auto a znalost předpisů, už ale neřeší mentální vyzrálost ani ochotu předpisy dodržovat. Kdybych chtěl analogii k těm lékařským prohlídkám důchodců, pak by to asi byly nějaké psychotesty... akorát já na psychotesty úplně nevěřím... takže tohle je jiná cesta. Jestli je dobrá nevím, ale úplně zcestné mi to nepřijde.
PS: Ozzmanova myšlenka "smí řídit pouze v doprovodu zkušeného řidiče" mi přijde mnohem víc omezující
Ale daleko více efektivní. Kdo bude chtít jezdit rychle, pojede tak, protože bude prostě doufat, že ho nechytnou a ty body nedostane, nevyfotí ho a podobně. Pokud první rok bude jezdit s doprovodem, alespoń část řidičů by to mohlo od takového chování trochu odradit. Mne se tento Německý model líbí, protože ta bída, co je dnes v autoškolách tě řídit nenaučí a na moc tě nepřipraví.
Ale jak jsem psal výše, já opravdu nevidím největší problém v mladých řidičích a když už se něco má změnit, tak pro bezpečnost a plynulost dopravy ku prospěchu všech a né trestat mladé...
Ale jak jsem psal výše, já opravdu nevidím největší problém v mladých řidičích a když už se něco má změnit, tak pro bezpečnost a plynulost dopravy ku prospěchu všech a né trestat mladé...
Povinnost zdravotních prohlídek a přísnější postih za porušení pravidel jsou věci z naprosto odlišného ranku, zdravotní prohlídka je splnění stanovené podmínky pro platnost řidičského oprávnění, bodový systém je restrikce za porušení pravidel, a ten má pro určitou skupinu fungovat jinak než pro ostatní. A to je špatně!
Dalo by se namítat, že bodový systém dneska je mnohem víc svazující pro profi řidiče, který kroutí už desátým rokem 50tkm ročně, než pro čerstvého držitele oprávnění, který má s čistým štítem a při 2000km za rok relativně malou šanci se "vybodovat". Ale to jsou už jen takové sofistiky, tobě to přijde z principu špatně a mě ne... a o tom to je :-) , já to respektuju...
Ale to je zase mimo, já říkám, že pravidla pro postih mají platit pro každého stejná, to, jestli někdo jezdí víc nebo míň (věc hrubě individuální), je z hlediska zákona úplně jedno.
Obecně by mělo být cílem těch postihů ne vybrat peníze do pokladny, ale motivovat ke správnému chování, souhlas?
Výše pokuty, která pro chudší lidi je už málem likvidační, je pro bohaté pořád zanedbatelná a k ničemu je nemotivuje... a proto se vymýšlejí nové koncepty. Finsko má pokuty odvozené od příjmu, my máme bodový systém...
A tak jako nemotivuje bohatého riziko pokuty 1000Kč k dodržování pravidel, tak zase mladíka s čerstvým řidičákem a malým nájezdem nemusí dostatečně motivovat hrozba, že místo 0b bude mít 5b... a taky se vymýšlejí nové koncepty, pořád se stejným cílem - nastavit pravidla přiměřeně tvrdě. Pokud profík jednou za 10.000km udělá drobnost za 2b, tak přijde poměrně brzy o papíry i o živobytí... a v tom je individuální dopad bodů na něj vyšší, než u toho mladíka, který při stejné frekvencí bodů na kilometr bude vesele jezdit.
Můžeme diskutovat, jestli je spravedlivá fixní pokuta 1000Kč pro každého, nebo jestli je spravedlivá pokuta ve výši 10% měsíčního příjmu... z mého pohledu jsou spravedlivé svým způsobem obě... a obě svým způsobem nespravedlivé. Hlasuju pro první variantu, ale chápu i argumenty pro druhou.
PS: 0b na mém kontě mě přesvědčuje o tom, že pokud se nebude dodržování předpisů kontrolovat, je celkem jedno, jaké budou limity... ale to je zase jiná diskuse.
Výše pokuty, která pro chudší lidi je už málem likvidační, je pro bohaté pořád zanedbatelná a k ničemu je nemotivuje... a proto se vymýšlejí nové koncepty. Finsko má pokuty odvozené od příjmu, my máme bodový systém...
A tak jako nemotivuje bohatého riziko pokuty 1000Kč k dodržování pravidel, tak zase mladíka s čerstvým řidičákem a malým nájezdem nemusí dostatečně motivovat hrozba, že místo 0b bude mít 5b... a taky se vymýšlejí nové koncepty, pořád se stejným cílem - nastavit pravidla přiměřeně tvrdě. Pokud profík jednou za 10.000km udělá drobnost za 2b, tak přijde poměrně brzy o papíry i o živobytí... a v tom je individuální dopad bodů na něj vyšší, než u toho mladíka, který při stejné frekvencí bodů na kilometr bude vesele jezdit.
Můžeme diskutovat, jestli je spravedlivá fixní pokuta 1000Kč pro každého, nebo jestli je spravedlivá pokuta ve výši 10% měsíčního příjmu... z mého pohledu jsou spravedlivé svým způsobem obě... a obě svým způsobem nespravedlivé. Hlasuju pro první variantu, ale chápu i argumenty pro druhou.
PS: 0b na mém kontě mě přesvědčuje o tom, že pokud se nebude dodržování předpisů kontrolovat, je celkem jedno, jaké budou limity... ale to je zase jiná diskuse.
Jak jednou zabředneš do těch relativizací, co je "spravedlivé" vůči komu, je konec.
Jedna hra, jedno hřiště, jedna pravidla stejná pro každého hráče.
Jiný postih pro nějakou skupinu, jiná výhoda pro druhou, jedno končí různou výší pokut, druhé pastelkovným apod.
Tohle tvoření "spravedlivější" společnosti vždy nakonec skončí u Popperova, "kdo chce stvořit ráj na Zemi, stvoří peklo". ;-)
Jedna hra, jedno hřiště, jedna pravidla stejná pro každého hráče.
Jiný postih pro nějakou skupinu, jiná výhoda pro druhou, jedno končí různou výší pokut, druhé pastelkovným apod.
Tohle tvoření "spravedlivější" společnosti vždy nakonec skončí u Popperova, "kdo chce stvořit ráj na Zemi, stvoří peklo". ;-)
Pokuta ve výši 10% mzdy je ale přece taky "stejné pravidlo pro všechny", jenom jiný algoritmus.
To je jako jestli máš platit daně ve fixní výši nebo procentem ze mzdy...
Měly by být daně fixní, dané částkou místo procentem? Moje teoretická liberální duše je pro, ale prakticky je to nesmysl... a řeší se naopak progrese.
To je jako jestli máš platit daně ve fixní výši nebo procentem ze mzdy...
Měly by být daně fixní, dané částkou místo procentem? Moje teoretická liberální duše je pro, ale prakticky je to nesmysl... a řeší se naopak progrese.
Hittman
větší restrikce?? Proč nezvýšit dohled nad výukou v autoškolách, zpřísnit podmínky závěrečných zkoušek (např. delší závěrečná jízda, atd.), více výukových hodin teorie a praxe. Aby prostě z autoškol lezli o trochu lepší řidiči. A při dnešním IQ mládeže ještě psychotesty na závěr.
Protože vládne StBák a jeho pohunci a ti takto fungují...
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Protože takhle svět nefunguje ... vemte si jak se povedlo vládě pana Babiše zlepšit výběr daní, jasně daná pravidla, kdo nedodržuje citelná pokuta, nepoučí se pouze největší blbci, a ty nakonec systém vytlačí mimo. :yes:
Babišovi se citelně výběr daní zvednout nepovedl. Výběr kopíruje vývoj ekonomiky. Asi seš z jeho PR oddělení.
Co se ale povedlo bylo to, že kde mohli tak podražili a EET tak nakonec zaplatil koncový zákazník a ne byznys jak bylo původně zamýšleno. Ale ono je ve finále MF úplně vuřt kdo zaplatí, hlavně že vláda bude mít víc peněz na "kupování" voličů......... :-!
Protože plácnout zase nějaký bodový postih nebo zdvojnásobit pokuty je o tolik jednodušší než se zamyslet nad příčinami problému. Ovcím typu mozgog to stačí a jsou rády, jak se o ně pan Babiš stará.
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
samael
estébácké vlády brzké vybodování, co chtěli, to mají.
Kdo jezdi jak ma, tak se nema ceho bat :-) kdyz nedodrzujes pravidla, tak budes potrestan. Je to jako ve fotbale, udelas faul, je za to trest.
kalousek
"....Novela hovoří také o situaci, kdy bude spácháním přestupku způsobena dopravní nehoda. V takovém případě by se totiž mohl postih zdvojnásobit do maximální výše až 100.000 Kč...."
Já teda žiju v přesvědčení, že každá dopravní nehoda je způsobená spácháním přestupku. Snad jen kromě srážky se zvěří nebo pádu laviny ....
A v tomto kontextu zní velmi úsměvně, že zákon výslovně povoluje že mnoho nehod není nutné aní hlásit.
Tj zákon na jedné straně chce způsobení nehody trestat dvojnásob, a na druhé straně nehodu nechce trestat vůbec. Přijde mi to poněkud schizofrenní, ostatně jako celé MD
Já teda žiju v přesvědčení, že každá dopravní nehoda je způsobená spácháním přestupku. Snad jen kromě srážky se zvěří nebo pádu laviny ....
A v tomto kontextu zní velmi úsměvně, že zákon výslovně povoluje že mnoho nehod není nutné aní hlásit.
Tj zákon na jedné straně chce způsobení nehody trestat dvojnásob, a na druhé straně nehodu nechce trestat vůbec. Přijde mi to poněkud schizofrenní, ostatně jako celé MD
Na pár příkladů jsi přišel a jsou i další - zdravotní indispozice, technická závada, nevyhovující stav komunikace... specifická situace je krajní nouze... asi by mě napadlo i něco dalšího.
Není nad to mít blbej den, nejen že někde do někoho ťukneš a máš spoustu starostí se zdržením, opravou, odtahem, lítáním po pojišťovnách atd, Nejen že ti seberou v pojišťovně bonusy, ale ještě dostaneš super pokutu...
RS
Viníky stavu a kultury na silnicích jsou především autoškoly. Dnes má autoškolu bez pardonu kdejaký vůl, a kvalita instruktorů je na bodě mrazu. V závěsu je nečinnost policie, kterou zajímá jen jednoduchá ekonomika, takže hlavně vybírat za rychlost a šikanovat za parkování.
Opět se tahá za špatný konec.
Opět se tahá za špatný konec.
Nesmysl ... to by musely být autoškoly státní a systém nastaven opravdu přísně, včetně psychotestů atd ... v dnešní společnosti nereálné, mainstream by hned začal vřeštět že je to totalita, návrat komunistů blablabla a lepšolidi by zase votravovali na náměstích.
Měla by se posunout věková hranice od kdy se může člověk živit jako řidič, někam ke 30 rokům, kdy už je naděje, že jsou ty lidi trochu vyzrálejší a dostat od volantů dodávek dvacetileté závodníky, pro které je ten řidičák jedinou dosaženou kvalifikací.
A jinak realizovat to co je v návrhu, včetně vysokých pokut, zabavování aut, řidičáků, s primárním cílem dostat ty nebezpečné "řidiče" ze silnic, na co nejdéle.
Měla by se posunout věková hranice od kdy se může člověk živit jako řidič, někam ke 30 rokům, kdy už je naděje, že jsou ty lidi trochu vyzrálejší a dostat od volantů dodávek dvacetileté závodníky, pro které je ten řidičák jedinou dosaženou kvalifikací.
A jinak realizovat to co je v návrhu, včetně vysokých pokut, zabavování aut, řidičáků, s primárním cílem dostat ty nebezpečné "řidiče" ze silnic, na co nejdéle.
Nemusely, stačilo by je prodloužit. Dát povinné lekce i v zimě jako v severských školách. Zavést řidičák "na zkoušku" apod.
topten
a jen represi lepsiho ridice nevychovas
je to videt na poctu mrtvych
za ODS se podarilo stahnou pocet mrtvych z 1123 v roce 2007 na 583 v roce 2013.
za StBaka nasledoval rust na 660 v 2015 a pak pokles na 565 v 2018.
takze za 5 let vlady StBaka se bezpecnost nezlepsila.
sice rostla hustota provozu, ale na druhou stranu se za tech 5 roku zase zvedla bezpecnost aut.
ja bych bral ridicaky treba jen na tejden, nebo na mesic treba za prekroceni rychlosti v obci o 20, nebo za nasbirani 6 bodu. at si vyzkousime, jaky to je byt chvili bez ridicaku. rok zniceho nic je likvidacni.
a dalsi vec co se mi vubec nelibi, je vyrazny zvednuti pokut ve spravnim rizeni. ucel je ten, aby co nejvic lidi odradilo od toho do spravni rizeni jit a calovali, i kdyz jsou presvedceni, ze jsou v pravu. mam s tim svoje zkusenosti, urad si mele dokola svoje, i kdyz mu na zlatym podnose prinesu dukazy, ze jedna neopravnene a teprve az podana zaloba a hrozba nekolikamilionoveho odskodneni (ne pro me ale pro dalsi pokutovane) ho vydesi a zjedna napravu...
je to videt na poctu mrtvych
za ODS se podarilo stahnou pocet mrtvych z 1123 v roce 2007 na 583 v roce 2013.
za StBaka nasledoval rust na 660 v 2015 a pak pokles na 565 v 2018.
takze za 5 let vlady StBaka se bezpecnost nezlepsila.
sice rostla hustota provozu, ale na druhou stranu se za tech 5 roku zase zvedla bezpecnost aut.
ja bych bral ridicaky treba jen na tejden, nebo na mesic treba za prekroceni rychlosti v obci o 20, nebo za nasbirani 6 bodu. at si vyzkousime, jaky to je byt chvili bez ridicaku. rok zniceho nic je likvidacni.
a dalsi vec co se mi vubec nelibi, je vyrazny zvednuti pokut ve spravnim rizeni. ucel je ten, aby co nejvic lidi odradilo od toho do spravni rizeni jit a calovali, i kdyz jsou presvedceni, ze jsou v pravu. mam s tim svoje zkusenosti, urad si mele dokola svoje, i kdyz mu na zlatym podnose prinesu dukazy, ze jedna neopravnene a teprve az podana zaloba a hrozba nekolikamilionoveho odskodneni (ne pro me ale pro dalsi pokutovane) ho vydesi a zjedna napravu...
Tueurix.
Na většině dálnic se dá bezpečně jezdit 180 km/h, na většině okresek se dá naprosto pohodlně jezdit 130 km/h, ale rychlostní limity máme z doby kdy se po českých silnicích proháněly šroty typu Škoda 120. S kvalitním vozem dnes z rychlosti 200 km/h zastavím na kratší vzdálenosti než-li Škoda Octavia 1. generace z rychlosti 130 km/h, ovladatelnost dnešních vozů je také na úplně jiné úrovni tak nechápu to neustálé lpění na až směšných rychlostních limitech, jediné co vítám je zpřísnění v oblasti mezer mezi vozidly, jelikož chronických lepičů na * máme na silnicích až příliš.
placas naprosty blbosti
s hodne dobrym autem je brzdna draha za hodne dobrych podminek z 200km/h 155 metru, ze 130 65 metru. aby brzdna draha ze 130 byla 155 metru, to by musel by totalni sunt, kterej by nevyhovel zakladnim predpisum, aspon pokud jde o osobni auta.
doporucuju min se venovat pocitacovym hram a vic fyzice na zakladce
s hodne dobrym autem je brzdna draha za hodne dobrych podminek z 200km/h 155 metru, ze 130 65 metru. aby brzdna draha ze 130 byla 155 metru, to by musel by totalni sunt, kterej by nevyhovel zakladnim predpisum, aspon pokud jde o osobni auta.
doporucuju min se venovat pocitacovym hram a vic fyzice na zakladce
S archaickými limity souhlasím. Na některých dálnicích by klidně mohlo být maximem 150, na okreskách 100. Ale zas by se méně vybralo...a to je oč tu běží. Limity jsou skutečně ještě z dob socialismu.
dnes je mnohem vetsi ucta k zivotu, nez za komousu.
to co bys driv nemel sanci prezit, z toho dnes vylezes bez skrabance.
parametry a bezpecnost aut se zvysuji, ale schopnosti lidi zustavaj.
to se ty to zvladnes neznamena, ze to zvladne i ten co jede proti
to co bys driv nemel sanci prezit, z toho dnes vylezes bez skrabance.
parametry a bezpecnost aut se zvysuji, ale schopnosti lidi zustavaj.
to se ty to zvladnes neznamena, ze to zvladne i ten co jede proti
pcwifi
ani sem to nejak moc nepostrehl ale ted uz je za pásy 3 body... a nekdo upadl na jahodu nebo co ? hergot snad ohrozuju jen sam sebe, kdyz se nepripoutam, nebo ze by moje telo pri nehode vyletelo z auta ven a fungovalo jako sto kilove splasene zavazi ? at jdou do prhele vsichni ti dopravni exprti a kekoti v jednom.
kdyz ti airbag ustreli hlavu protoze ses nepripoutal, kdo to ma potom uklizet...
a kdyz zpusobim nehodu, budu pro me mnohem lepsi, kdyz budou vsichni pripoutani, protoze je mensi sance ze se zrani a vetsi sance, ze nepujdu do lochu
a kdyz zpusobim nehodu, budu pro me mnohem lepsi, kdyz budou vsichni pripoutani, protoze je mensi sance ze se zrani a vetsi sance, ze nepujdu do lochu
tož kurfa, moje hlava ne snad ? >:D stejne jako kref bude v mym aute do psí prhele :-! nebavim se o vsech, bavim se o tom, kdyz jedu sam... jezdim sam 99,8% casu v aute. Proste jen buzerace, nic vic...
Mirecek
Půjde o to že si mladí už auta nebudou kupovat. Už teď je nekupuj a za čas to bude jen pár stovek nových aut prodaných za rok. A jak to bude s autonomní i auty? Nebude potřeba řidičák, řidič neřídí.
Hendly
ano je potřeba společnost rozdělit, na jedné straně to zlo, ty hrozní řidiči a piráti a na druhé dobro. Rozděl a panuj.
×
Sdílení komentáře
×
Takže Strahovským tunelem projede 80 tis aut denně. Hodinové špičky přesahují 10% celkové denní intenzity. Tzn ve špičce jede dvoupruhovým tunelem 10-12 tis aut za hodinu. Tedy řekněme 3 auta za vteřinu, tedy 1,5 vozidla za vteřinu v jednom jízdním pruhu. Při řekněme rychlosti 70km/h ujede auto za vteřinu 20m. Takže se dá říct, že ve špičkách je průměrná vzdálenost mezi auty maximálně 15, ale spíš tak 12m.
Totéž jsou Holešovičky, Barrandovský most, Blanka a hromada dalších komunikací. Kdyby to náhodou někdo začal dodržovat, tak zkolabuje doprava.
Což pochopitelně není vina řidičů, nikdo nechce dobrovolně sedět tomu před ním v kufru. Ale může za to opět ten polobl Ťok, protože příprava nových dálničních staveb se skoro nehýbe (s vyjjímkou D3 na Šumavě, která už má ale roky ÚR).
A to mi řekněte, kdo tuhle pakáž volí...
Navíc není jasné, jak se bude postupovat v případě, když mi někdo "hodí myšku" a nacpe se přede mě, jak to tak v reálném životě chodí cca 100x za den. Budu muset začít okamžitě brzdit, abych zajistil správnou minimální vzdálenost, jenže tím vznikne v koloně vlna a kritická situace.
Což je odpověď i na otázku č. 2... pokud bude na kameře vidět ta myška, tak tě za to nikdo pokutovat nebude.
PS: Samozřejmě to může být i kamera v autě nebo třeba dron.