Novinky
Je to zcela obvyklé už desítky let.
Jde tu přeci především o proudění vzduchu kolem vrchu kola, které má dvojnásobnou rychlost proti karoserii (blatníku) vozu. Samotná výztuha je tvořena především ohnutím "obočí" dovnitř - tj. nahoře vodorovným, tj. kolmým k popisované svislé plošce. Celé to především tvoří jakousi bouli s přesahem nad kolo, která ubývá směrem dolů. Proudnice vzduchu jsou tak oddáleny od kola a vzniklý druhotný jev je vznik podtlaku a "vytažení" teplého vzduchu z brzdy.
Některé automobilky jdou v obou efektech ještě dál a sešikmují tuto horní část "obočí" šikmo nahoru vzad (Nápadné je to např. u zadních náprav autobusů Mercedes Benz - i třeba u obou zadních náprav. U předních kol je to kvůli rejdu prakticky neřešitelné.).
Nejnověji se používá k usměrnění proudnic ještě také ve střední části kola tzv. deflektor = svislá škvíra na krajích předního nárazníku ustící do podběhu před vnějšek kola. BMW jde tady ještě dál a "chytá" tohle proudění do svislého deflektoru za př. kolem a odvádí ho po straně před začátkem předních dveří, kde je podtlak (což je tu více či méně pohledově zdůrazněné).
Poznámka😒br /> Nevím, proč je k článku přiloženo tolik nepatřičných obrázků.
Jde tu přeci především o proudění vzduchu kolem vrchu kola, které má dvojnásobnou rychlost proti karoserii (blatníku) vozu. Samotná výztuha je tvořena především ohnutím "obočí" dovnitř - tj. nahoře vodorovným, tj. kolmým k popisované svislé plošce. Celé to především tvoří jakousi bouli s přesahem nad kolo, která ubývá směrem dolů. Proudnice vzduchu jsou tak oddáleny od kola a vzniklý druhotný jev je vznik podtlaku a "vytažení" teplého vzduchu z brzdy.
Některé automobilky jdou v obou efektech ještě dál a sešikmují tuto horní část "obočí" šikmo nahoru vzad (Nápadné je to např. u zadních náprav autobusů Mercedes Benz - i třeba u obou zadních náprav. U předních kol je to kvůli rejdu prakticky neřešitelné.).
Nejnověji se používá k usměrnění proudnic ještě také ve střední části kola tzv. deflektor = svislá škvíra na krajích předního nárazníku ustící do podběhu před vnějšek kola. BMW jde tady ještě dál a "chytá" tohle proudění do svislého deflektoru za př. kolem a odvádí ho po straně před začátkem předních dveří, kde je podtlak (což je tu více či méně pohledově zdůrazněné).
Poznámka😒br /> Nevím, proč je k článku přiloženo tolik nepatřičných obrázků.
Je to ještě prostší... auta jsou čím dál ošizenější a tak ani blatníky už neudrží tvar bez prolisů.
Prostě když ztenčili plech, museli ten "papír" něčím vyztužit.
Proto už nejdou moc vyklepat a i malé poškození blatníku se řeší výměnou.
Snazší pro servis a výrobce... dražší pro majitele.
Jako všechno.
Až tak je to jednoduché.
Prostě když ztenčili plech, museli ten "papír" něčím vyztužit.
Proto už nejdou moc vyklepat a i malé poškození blatníku se řeší výměnou.
Snazší pro servis a výrobce... dražší pro majitele.
Jako všechno.
Až tak je to jednoduché.
CICERO
Ale k jádru věci, proč větší bezpečnost? Proč tuhé plechy? Kdo je chtěl? Brusel! 8-s Sorry jako, já musel... Ale je to tak... Neuděláš nic... Jen budeš kupovat, nekonečně zregulované * s tlustejma plechama. Jen houšť! (Venku je napi.u, jsem pod vlivem EU prudičůůů. Co chtějí: klid a stálý příjem... 8-s
[odkaz]