Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

PP
rackycz
| 20. 2. 2019 14:59
Kdyby ta inzerce byla aspoň označená. Řeč je o blatníku a přitom je galerie plná Volva. To je jistě náhoda a čtenář je asi idiot... Ach jo... Volvo asi krachuje, když potřebuje takovýhle vejšplechty v bulvárních plátcích ..
PP
Mig_35
| 20. 2. 2019 16:52
Volvo nedělá blatníky z plastu, jako většina jejich konkurentů?
PP
scadar
| 21. 2. 2019 09:26
To neni inzerce, to je jen sproste obslehnuty a neocitovany(!) clanek z Jalopniku, kde se pan redaktor jedoduse rozhodl, ze se na to zepta zrovna u volva, protoze na ne mel kontakt z nejake tiskovky.

[odkaz]

Je to jistě výztuha, ale především aerodynamika
starý_kluk
| 20. 2. 2019 17:00
Je to zcela obvyklé už desítky let.
Jde tu přeci především o proudění vzduchu kolem vrchu kola, které má dvojnásobnou rychlost proti karoserii (blatníku) vozu. Samotná výztuha je tvořena především ohnutím "obočí" dovnitř - tj. nahoře vodorovným, tj. kolmým k popisované svislé plošce. Celé to především tvoří jakousi bouli s přesahem nad kolo, která ubývá směrem dolů. Proudnice vzduchu jsou tak oddáleny od kola a vzniklý druhotný jev je vznik podtlaku a "vytažení" teplého vzduchu z brzdy.

Některé automobilky jdou v obou efektech ještě dál a sešikmují tuto horní část "obočí" šikmo nahoru vzad (Nápadné je to např. u zadních náprav autobusů Mercedes Benz - i třeba u obou zadních náprav. U předních kol je to kvůli rejdu prakticky neřešitelné.).

Nejnověji se používá k usměrnění proudnic ještě také ve střední části kola tzv. deflektor = svislá škvíra na krajích předního nárazníku ustící do podběhu před vnějšek kola. BMW jde tady ještě dál a "chytá" tohle proudění do svislého deflektoru za př. kolem a odvádí ho po straně před začátkem předních dveří, kde je podtlak (což je tu více či méně pohledově zdůrazněné).

Poznámka:
Nevím, proč je k článku přiloženo tolik nepatřičných obrázků.

Avatar - Hammunasakra
Je to jistě výztuha, ale především aerodynamika
Hammunasakra
| 20. 2. 2019 22:55
:yes: :-!
Je to jistě výztuha, ale především aerodynamika
Ja Prvni 123
| 20. 2. 2019 23:35
Je to ještě prostší... auta jsou čím dál ošizenější a tak ani blatníky už neudrží tvar bez prolisů.
Prostě když ztenčili plech, museli ten "papír" něčím vyztužit.

Proto už nejdou moc vyklepat a i malé poškození blatníku se řeší výměnou.

Snazší pro servis a výrobce... dražší pro majitele.
Jako všechno.
Až tak je to jednoduché.
čau lidi...
CICERO
| 21. 2. 2019 08:47
Ale k jádru věci, proč větší bezpečnost? Proč tuhé plechy? Kdo je chtěl? Brusel! 8-s Sorry jako, já musel... Ale je to tak... Neuděláš nic... Jen budeš kupovat, nekonečně zregulované * s tlustejma plechama. Jen houšť! (Venku je napi.u, jsem pod vlivem EU prudičůůů. Co chtějí: klid a stálý příjem... 8-s
čau lidi...
peterle
| 21. 2. 2019 13:55
Bezpečnosťou svojich áut sa automobilky zaoberajú desiatky rokov aj bez nejakého Bruselu. A že ti to vadí sa dá ťažko pochopiť.
Ináč teda plech blatníka nemá s bezpečnosťou nič spoločné kecálku :-)