Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Kamiq je tady a oficiálně! Terénního sourozence Scaly jsme si prohlédli naživo

Škoda Kamiq bude hvězdou mladoboleslavské značky na ženevském autosalonu. Ještě předtím jsme ho stihli prozkoumat!
Zpět na článek
26. 2. 2019 08:02
26. 2. 2019 08:05
26. 2. 2019 08:25
26. 2. 2019 08:08
26. 2. 2019 09:41
26. 2. 2019 08:19
26. 2. 2019 11:26
26. 2. 2019 08:41
26. 2. 2019 08:47
26. 2. 2019 09:06
26. 2. 2019 09:06
26. 2. 2019 09:23
26. 2. 2019 09:52
26. 2. 2019 11:10
26. 2. 2019 11:47
26. 2. 2019 08:56
26. 2. 2019 09:42
26. 2. 2019 14:14
27. 2. 2019 18:51
26. 2. 2019 10:59
26. 2. 2019 16:10
26. 2. 2019 17:38
26. 2. 2019 17:45
26. 2. 2019 20:54
26. 2. 2019 22:52
26. 2. 2019 23:42
26. 2. 2019 21:28
26. 2. 2019 08:18
26. 2. 2019 08:25
26. 2. 2019 08:49
26. 2. 2019 08:54
26. 2. 2019 09:58
26. 2. 2019 10:09
26. 2. 2019 10:19
26. 2. 2019 17:36
27. 2. 2019 07:10
26. 2. 2019 10:08
26. 2. 2019 10:11
26. 2. 2019 10:21
26. 2. 2019 11:03
27. 2. 2019 08:24
26. 2. 2019 12:01
26. 2. 2019 14:26
26. 2. 2019 08:38
26. 2. 2019 08:46
26. 2. 2019 08:58
26. 2. 2019 09:04
26. 2. 2019 09:15
26. 2. 2019 09:19
26. 2. 2019 09:26
26. 2. 2019 09:34
26. 2. 2019 09:39
26. 2. 2019 10:00
26. 2. 2019 10:07
26. 2. 2019 10:22
26. 2. 2019 11:05
26. 2. 2019 11:12
26. 2. 2019 11:33
26. 2. 2019 11:38
26. 2. 2019 10:57
26. 2. 2019 11:12
26. 2. 2019 18:59
26. 2. 2019 10:36
26. 2. 2019 11:28
26. 2. 2019 09:08
26. 2. 2019 09:35
26. 2. 2019 09:37
26. 2. 2019 10:05
26. 2. 2019 13:21
26. 2. 2019 10:04
26. 2. 2019 13:30
26. 2. 2019 10:47
26. 2. 2019 08:56
26. 2. 2019 09:01
26. 2. 2019 09:12
26. 2. 2019 09:20
26. 2. 2019 09:23
26. 2. 2019 13:03
26. 2. 2019 13:23
26. 2. 2019 13:28
27. 2. 2019 00:34
27. 2. 2019 17:13
26. 2. 2019 10:02
26. 2. 2019 10:10
26. 2. 2019 10:21
26. 2. 2019 10:26
26. 2. 2019 15:08
26. 2. 2019 15:34
27. 2. 2019 08:14
27. 2. 2019 13:02
27. 2. 2019 00:40
4. 3. 2019 14:44
26. 2. 2019 10:42
26. 2. 2019 11:23
26. 2. 2019 11:27
26. 2. 2019 11:34
26. 2. 2019 11:35
26. 2. 2019 11:37
26. 2. 2019 11:48
26. 2. 2019 11:55
26. 2. 2019 11:41
26. 2. 2019 11:46
26. 2. 2019 11:54
26. 2. 2019 15:11
26. 2. 2019 15:34
27. 2. 2019 08:16
27. 2. 2019 13:11
27. 2. 2019 15:07
27. 2. 2019 15:10
26. 2. 2019 11:56
26. 2. 2019 12:03
26. 2. 2019 12:41
26. 2. 2019 12:47
27. 2. 2019 00:44
26. 2. 2019 15:10
26. 2. 2019 11:15
26. 2. 2019 11:45
26. 2. 2019 14:19
26. 2. 2019 14:40
26. 2. 2019 15:15
27. 2. 2019 00:47
27. 2. 2019 08:17
27. 2. 2019 18:33
26. 2. 2019 11:01
26. 2. 2019 11:20
26. 2. 2019 11:05
26. 2. 2019 11:29
26. 2. 2019 15:01
26. 2. 2019 14:47
27. 2. 2019 00:58
27. 2. 2019 17:09
27. 2. 2019 18:23
26. 2. 2019 15:09
27. 2. 2019 01:00
27. 2. 2019 08:54
26. 2. 2019 15:54
26. 2. 2019 16:03
26. 2. 2019 16:06
26. 2. 2019 16:07
26. 2. 2019 18:30
27. 2. 2019 01:01
27. 2. 2019 06:40
27. 2. 2019 22:40
27. 2. 2019 18:27
27. 2. 2019 21:10
27. 2. 2019 21:12
26. 2. 2019 18:58
26. 2. 2019 19:02
26. 2. 2019 21:27
26. 2. 2019 22:28
27. 2. 2019 19:51
26. 2. 2019 21:28
26. 2. 2019 20:32
26. 2. 2019 22:00
26. 2. 2019 22:40
28. 2. 2019 19:05
Avatar - rokyta.p
26. 2. 2019 08:02
super
Super král městských uliček. Mám rád koncept menšího cross-overu. Příjemně se do něj nastupuje, je na něm aspoň chloupek masa a dobře vypadá. Interiér se mi také líbí. Kdybych neměl plnou pusu snídaně, tak bych zvolal bravó bravó :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
26
Avatar - JirkaV8
26. 2. 2019 08:05
Re: super
Také se mi líbí. Jsem zvědavý na srovnávací test třeba s Fabiou combi. U předních světlometů bych se možná ale trošku krotil.
26. 2. 2019 08:25
Re: super
Ty přední světla nakonec nejsou až taková tragédie, jak jsem si původně myslel, ale i tak je prostě nepřekousnu. Ten čínský Kamiq se mi teda líbí o moc víc. Ten evropský by mi do domu nesměl, což je ale vlastně škoda, protože jinak se mi to auto líbí a asi se bude jednat o ideální auto pro manželku do města pro střední vrstvu.
26. 2. 2019 08:08
Re: super
Pro rodiče by to šlo :-) Nej je podle mého vzhledově zadní část.
Avatar - vabis
26. 2. 2019 09:41
Re: super
Ano ano ano, proporcne a vyrazem perfektni :yes: Ma naboj, energii a krasne vyzobe prostor mezi Fabiou a Karoqem :-) Vetraky maji svih, ergonomicky muze byt. Vzdam se briska ze stredu volantu, hranate koncovky radici paky a panel s otocnymi ovladaci (ktere miluji) pusobi malinko S105. Predni svetla mohou mit vetsi spodni cast. :-|
Avatar - Ozzman
26. 2. 2019 08:19
Re: super
Do města asi jo, dnešní B segment (a nejen ten, obecně auta) je hodně nízký, takže v Praze brousí obrubníky... starší auta s tím takový problém nemají, takže tohle řešení je, nevypadá zle, ale nějak si nedokážu představit naživo o kolik bude menší než Karoq. Osobně se mi z malých SUV nejvíce líbí asi Vitara.
26. 2. 2019 11:26
Re: super
Za mě je Kamiq designem o level výše než Kodiaq a Karoq. Tady dávám Škodě za 1.
Co se týká jízdního projevu resp. uživatelské přivětivosti, to je otázka ?
Avatar - iudex
26. 2. 2019 08:41
Re: super
Tak na nadšenie Ti stačí pomerne málo. Teda niežeby Kamiq vyzeral zle, to nie, Škoda nespravila v podstate žiadnu chybu a autu sa nedá moc vytýkať zvonka ani zvnútra. Len je to proste také... predvídateľné, neprekvapí, nenadchne, proste ďalšia Škoda, ktorá dokonale zapadne do radu ostatných Škodoviek. Nebyť novo tvarovaných svetlometov (uznávam, že to je na originálne a odlišné od ostatných modelov Škody), tak poviem, že je to Scala Scout, v mnohých detailoch (napr. zadné svetlá) sú si veľmi podobné a podobne pôsobia i proporčne.
Ale opakujem, v rámci zadania dobré, nič ku kritike tu nevidím, len proste chýba akýkoľvek náboj.
Avatar - _Karel_
26. 2. 2019 08:47
Re: super
:yes: ač tomu proti pěkným skicám nechybí skoro nic, ve skutečnosti tomu proti těm skicám chybí skoro všechno.
26. 2. 2019 09:06
Re: super
Méně hulit je někdy více.
Avatar - iudex
26. 2. 2019 09:06
Re: super
Človeče to je jaký výrok, skoro ako z Konfuciovej knihy ...A riekol majster. :-)
Avatar - _Karel_
26. 2. 2019 09:23
Re: super
Učil jsem se u Pai Meie.
Avatar - wakantanka
26. 2. 2019 08:56
Re: super
Scala Scout ... to aj mne napadlo pri prvom pohľade >:D
Avatar - Ozzman
26. 2. 2019 09:42
Re: super
Kdyby byla Scala kombi, vsadím boty, že bude v TOP3 jak u nás, tak u vás.... ale kdyby.... Tohle je zase kompromis...
Avatar - white label
26. 2. 2019 14:14
Re: super
Poměrně velký kus toho náboje dávalo studii výrazné lakování (v kombinaci s leskle černou střechou) a atraktivní design disků kol. Lak a kola jsou základním předpokladem vzhledové atraktivity konkrétního kousku...
27. 2. 2019 18:51
Re: super
že originálne ???
kokšo
predné svetlá opajcované od Citroenu,
ináč ich nerozoznáš,
design je veľká slabota škodovky
dobré jedine vyfasovať
26. 2. 2019 16:10
Re: super
Po včerejším představení nového Peugeotu 208 se hodně těším na budoucí 2008mu.Tohle je jen další škodofka.. neurazí ale ani nenadchne.
26. 2. 2019 17:38
Re: super
Jinak jsu moc rád,že se Jirka a Rokyta rozplývájí..ona totiž škodofka totálně okopírovala předek od Hyundai Kona..;-)
Avatar - _Karel_
26. 2. 2019 17:45
Re: super
Tak to by sis měl zajít k doktorovi. Očař nebo psycholog.
26. 2. 2019 20:54
Re: super
Neví někdo co je s Aresem?
26. 2. 2019 22:52
Re: super
No ještě jsem neumřel, neboj! :-) Jen jsou prostě dny, kdy se sem z časových důvodů nedostanu. :'-(
Avatar - woody-alien
26. 2. 2019 23:42
Re: super
No tak to naštěstí rozhodně ne....to by byla rána. Ale moc původní to taky není, to je fakt.
26. 2. 2019 08:09
Terénní sourozenec ...
... a bez pohonu všech kol ? 8-s
Rozbalit vlákno
2
Avatar - iudex
26. 2. 2019 08:43
Re: Terénní sourozenec ...
Myslím, že tu Auto.cz robí medvediu službu a samo označuje auto za terénne, samotná Škoda zrejme nikde tento pojem nepoužila. Tipujem, že v promo materiáloch Škody sa bude spomínať pojmy mestské SUV či crossover a o terénnosti nebude ani zmienka.
Avatar - Blue Sun
26. 2. 2019 09:57
Re: Terénní sourozenec ...
Scoutliny taky označovali jako "terénní sourozence", přitom to bylo jen pár plastů a větší kola.
Avatar - JGucci
26. 2. 2019 08:18
4x4
Dokud nebude mit Kamiq pohon 4x4 (alespon s elektromoturkem jako v konceptu), tak je pro me nezajimavy. Auto, ktere se jen tvari, ze je ideal na zasnezene silnice, je pro me blbost. Pokud clovek netrva na 4x4, tak Scala nabidne vice muziky za mene penez. To i Hyundai dokaze udelat Konu 4x4!

Jinak design se mi libi vice nez u Karoqu.
Rozbalit vlákno
15
Avatar - Ozzman
26. 2. 2019 08:25
Re: 4x4
U městského crossoveru by mi asi 4x4 nechybělo, je to fajn, ale zvýší to spotřebu a váhu auta, které má být primárně lehké a obratné.
Avatar - JGucci
26. 2. 2019 08:49
Re: 4x4
Tak spotrebu by to zvysilo, ale pokud bydlis nekde, kde v zime proste 4x4 potrebujes, tak ti o neco vyssi spotreba nevadi. A Kamiq tak maly neni - je delsi, nez Yeti. VW T-Roc taky dokaze 4x4 nabidnout. A takove Suzuki slavi uspech s 4x4 i mini Suzuki Ignis.
Avatar - Ozzman
26. 2. 2019 08:54
Re: 4x4
To jsem psal výše, že by mne zajímalo reálné srovnání s Karoqem, ale pokud je delší než Yeti, tak to už tak malý a šikovný crossover do města nebude.

Pokud budu bydlet někde, kde v zimě 4x4 potřebuji, asi si koupím třeba toho Karoqa, nebo něco jiného, protože Karoq i když není špatný, tak mne zas tak jízdně neoslovil.
Avatar - Blue Sun
26. 2. 2019 09:58
Re: 4x4
Jojo, delší než Yeti, o celé dva centimetry... To fakt nevytrhne.
Avatar - Ozzman
26. 2. 2019 10:09
Re: 4x4
Jenže za Yetinu měl být Karoq... tažkže Škodovka udělala jen dva skoro stejné modely, kdy jeden bude levnější hlavně technikou, prostě lowend a druhý, na pohled skoro stejný a stejně velký, bude lepší.... no, mohli udělat Karoq Junior a vyšlo by to nastejno >:-[]
Avatar - Blue Sun
26. 2. 2019 10:19
Re: 4x4
U Karoqu už s cenou moc dolů jít nemohli, tak vzniklo tohle. Docela si dovedu představit, že v základu bude na podobných cenách jako Scala, možná o pár modrých papírků levnější. A to už mu může přinést bonusové body.
Karoq byl náhrada za Yeti tak trochu "dočasně", než bude mít koncern něco menšího na moderních platformách.
Avatar - holden2
26. 2. 2019 17:36
Re: 4x4
a to na tech modernich platformach bude kdy?
Avatar - Blue Sun
27. 2. 2019 07:10
Re: 4x4
Rozhodně dříve, než ty dostaneš rozum.
26. 2. 2019 10:08
Re: 4x4
karoq je ale prece jen cenou jinde a navic jako prvni rodinny auto nepouzitelny a jako druhy na popojizdeni kolem komina mozna zbytecny.
a prece jen, maly auto = mensi provozni naklady. a kdyz ctyrkolku potrebujes uz jen proto, aby ses vyhrabal na prvni asfaltku, tak logicka volba pro spoustu lidi by byl tenhle prcek kdyby byl ve ctyrkolce. a to, ze to jezdi o litr vic nikoho nezabije. manzelka jezdi se soucasnou benzinvou ctyrkolkou za 10 litru a az tak nas to netrapi. s timhle by jezdila za prijemnejsich 7-8 litru. takze nase volba bude jit jinam.
Avatar - Ozzman
26. 2. 2019 10:11
Re: 4x4
Jenže on to právě prcek není >:D FWD se dá i do Karoqa a velké je to stejně... Já vidím jen ten rozdíl mainstream-lowend. Věřím, že tohle lidem postačí, protože to bude levnější, ale vsadíme se, že zas tak výhodné to nebude? Není to Dacie....
Avatar - Blue Sun
26. 2. 2019 10:21
Re: 4x4
Já ti nevím, ale 15 cm rozdílu v délce mi jako "stejně" nepřipadá. Na prostornosti už to bude poznat, a na obratnosti ve městě trochu taky. Možná ne tolik, jako rozdíl Mondeo-Clio, ale bude.
Avatar - Ozzman
26. 2. 2019 11:03
Re: 4x4
Uvidíme, ale spíše to na mne působí, že Kamiq bude i ochuzen o techniku a další věci v kterých se lišil Rapid od Fabie či Oktávky.
Avatar - iudex
27. 2. 2019 08:24
Re: 4x4
Presne tak. K tomu inak pozri woodyho koment nižšie (píše o Arone, ale som presvedčený, že to isté bude platiť aj pre Kamik).
26. 2. 2019 12:01
Re: 4x4
JGucci ale T-Roc je platforma Karoq, který je 4x4. Kamiq je proti tomu platforma T-Cross ;-)
Avatar - JGucci
26. 2. 2019 14:26
Re: 4x4
Tak to ja samozrejme vim, ze T-Roc ma technicky blize ke Karoqu, ale velikostne jsou Kamiq a T-Roc stejne, takze Skodovka klidne mohla vyuzit platformu z T-Roc a mohli nabidnout i pohon 4x4. Nevyhodou tohoto reseni by byl mensi vnitrni prostor( rozvor v T-Roc nema ani 2,6m) a vyssi cena daná slozitejsim podvozkem. A to bude i duvod jejich rozhodnuti, aby si tolik nekonkurovali....bohuzel
26. 2. 2019 08:38
No,
ale co tedy bude náhradou za Fabii kombi? Neměl to být právě Kamiq?
Viz: [odkaz]
[odkaz]
Rozbalit vlákno
28
26. 2. 2019 08:46
Re: No,
No, to se uvidí, Kamýk bude podstatně dražší než Fábka, kufr naopak podstatně menší, variabilita typu Yetiho se taky asi konat nebude.
Fakt je, že Fabia Combi má fakticky monopolní postavení na trhu, nevím, jestli si jí někdo dovolí v podstatě bez náhrady zrušit.
Avatar - wakantanka
26. 2. 2019 08:58
Re: No,
Namiesto F combi je tu Scala :-)
26. 2. 2019 09:04
Re: No,
Ktera je ovsem vyrazne drazsi a ma mensi kufr.

Tak premyslim pro koho jsou auta typu kamzik? Pro rodice? No, asi jo, ale kdyz bude stat zaklad 400 litru, tak si koupi Dustera a o tomhle nebudou ani premyslet.
Pro mlade pipky? Asi ano, ale to snad neni zas tak siroky okruh zajemcu, nebo ano?

No a jinak za lepsi penize nabidne vice muziky Scala(a samozrejme spousta aut jinych znacek). Asi mi holt marketingova oddeleni musi jeste parkrat napsat, ze SUV ted leti a ze jsou super, protoze jinak mi to smysl nedava.
Zaverem dodam, ze se mi kamzik docela libi.
Avatar - iudex
26. 2. 2019 09:15
Re: No,
Nemôžeš to brať tak, že ľudia si kupujú autá čisto utilitaristicky, podľa toho, čo presne potrebujú. To by po cestách chodili samé kombíky a MPV. ;-) Proste dnes aj v našich postkomunistických krajinách majú mnohí ľudia kopec peňazí a auto si kupujú podľa toho, čo sa im zapáči. No a dnes sa proste páčia SUV či crossovery, vidím a počujem to všade okolo seba, aj racionálne uvažujúce ženy mi dnes povedia, že by chceli "nejaké esúvéčko". Neriešia žiaden pohon 4x4, auto možno nevystrčí pneumatiku z mesta, ale vyzerá to štýlovejšie, než konvenčný hatchback. Proste moderná alternatíva hatchbackom, za ktorú si výrobca môže vypýtať viac peňazí. A náš platiaci zákazník, náš pán: [odkaz]
26. 2. 2019 09:19
Re: No,
Je to pro lidi, kteří chtějí mít něco stylového. Něco stylového co je trendy. Něco co je in. A zároveň to moc nestojí. A in je mít sůvéčko, protože ho mají všichni.

Jde o to, co si každý představujeme pod pojmem "stylové" >:D
Avatar - Ozzman
26. 2. 2019 09:26
Re: No,
Ale to vůbec není pravda, je to pro lidi, kteří kupují jiné levnější SUV s FWD a že jich je požehnaně, pro ty stejné, kteří mívali Yetti.

Typicky jsou to starší lidé, protože nastupovat do SUV je pro ně jednodušší, né každý starší člověk je chudý, aby si musel koupit jen Dustera a zase tak bohatý, aby měl na Prémii. Měl jsem párkrát bloklá záda, tak mi tátovo SUV přišlo vhod a pochopil jsem...

Pak taková auta kupují i lidé, co jezdí na chaty, nepotřebují 4x4, ale jde jim jen o průchodnost. Nová auta jsou nízká, mají stylové a nízké nárazníky, takže to mnohdy někde "štrejchneš" ani nevíš kde (zrovna včera jsem viděl OIII parkovat k obrubníku a slušně si sedřel nárazník, protože je auto nižší, než nekvalitní pražská dlažba po mrazech vystouplá)

A do města to má taky svůj smysl - viz parkování. Třeba na Vinohradech je spousty parkovacích, kam s klasickým kombíkem prostě nevjedu, jinak bych si utrhl nárazník, takže tam vjede jen SUV.. (popřípadě staré Clio, které netrpí na nízký podvozek >:D ).
26. 2. 2019 09:34
Re: No,
Sorry Ozzmane, ale lidí, kteří si seskládají tvé racionální argmuenty a pak nakupují je menšina.
Většina kupuje auto tak, že si vyhlédne to, které se jim líbí (v marketingu tomu říkáme emoce) a pak teprv hledají racionální důvody, aby si své rozhodnutí pro daný model sami sobě zdůvodnili ... :-!
Avatar - Ozzman
26. 2. 2019 09:39
Re: No,
Ale ten důvod, proč se jim líbí SUV v téhle cenové relaci, není image, nebo nevěřím, že převažuje... Jistě, pokud se budeme bavit o autech, jako je X5, tak 80 % lidí je má proto, protože image, ale tato malá a proti tomu "levná" auta...

Myslím si, že se jim líbí SUV, protože má pro ně výhody, které popisuji (toto je výsledek na nějakém vzorku pozorování kupců těchto aut v mém širším okolí), ale na Image cílí spíše jiná auta, než krabice od Škodovky, když to přeženu. Kdo je tedy typickým kupcem těchto malých SUV? Já si myslím, že mladí lidé to moc nebudou.
Avatar - Blue Sun
26. 2. 2019 10:00
Re: No,
Nevěřím, že je u nás tolik chorých, aby museli kupovat SUV kvůli nastupování. Ne, je to prostě obyčejná pozéřina.
Avatar - Ozzman
26. 2. 2019 10:07
Re: No,
To není o tom, jestli je někdo chorý, ale lépe se jim nastupuje... fakt, já to zkusil a i když jsem si v té době, kdy jsem marodil se zády do, klasických aut taky sedl, tak vylézt ven z nich bylo větší utrpení, než z SUV.

Je to jen usnadnění, stejně jako ti usnadní parkování parkovací senzory, nebo kamery, tak toto ti zase usnadní nastupování, navíc je z takového auta lepší přehled o situaci na silnici, toto prostě výhody jsou.. nejsou podstatné, ale když máš na výběr a nepotřebuješ nic moc jiného..... navíc dnes, kdy nízká auta v konkurenci dodávek a SUVček začínají být v menšině, se to docela hodí být trochu výš nad silnicí.

Ale osobně bych nikdy tímto malým SUV nenahradil třeba Kombi C segmentu jako rodinné auto, na to prostorově nemají.
Avatar - Blue Sun
26. 2. 2019 10:22
Re: No,
Asi jsem ještě pořád příliš mladý na to, abych to ocenil. Zatím je mi stále příjemnější nastupovat do níže posazeného auta.
Avatar - Ozzman
26. 2. 2019 11:05
Re: No,
To mne též, když mne nic nebolí, ale pokud si někdy v SUV jel, minimálně přehled o situaci ve městě je z SUV lepší, to je pro mne asi největší plus, ale né tak velké, abych si SUV koupil.
Avatar - Blue Sun
26. 2. 2019 11:12
Re: No,
Můžu tě ubezpečit, že po průměrném triatlonu mě bolí úplně všechno, ale stejně bych si kvůli tomu SUV nekoupil. Z typických dnešních jakožeSUV, která jsou asi o 5 cm výše, než ostatní auta, ten přehled taky není nijak zázračný. Ano, pokud budu porovnávat Clio vůči Q7, pak jsme jinde, ale držme se stejných tříd... Nehledě na to, že s rostoucím počtem těch mastodontů už se výhodá SUV vcelku slušně vymazala a mně se líp kouká "skrze" ně.
Avatar - Ozzman
26. 2. 2019 11:33
Re: No,
Až tě budou bolet záda permanentně, né po triatlonu, tak si to povíme >:-[] Třeba i já v tu dobu už budu jezdit nějakým SUV, ale to je ještě dlouho... to už možná auta zakážou a budou jen autonomní taxíky >:D
Avatar - Blue Sun
26. 2. 2019 11:38
Re: No,
V dobách, kdy jsem ještě závodně bruslil, to bylo v podstatě každý víkend. Rozlámaný ze závodů, rozlámaný z tréninků, a to jsem všechny cesty tehdy absolvoval v Neonu, což bylo vůči dnešním autům placaté přibližovadlo. Nikdy mě ani nenapadlo chtít něco většího. Tohle je "bonus", který fakt neocením.
Avatar - twistedTSD
26. 2. 2019 10:57
Re: No,
Mně je naštěstí úplně, ale úplně ukradené, jak se do auta nastupuje, a vyhovuje mi nízký posaz. Malý crossover je pro mě jen předražený hatch s vyšší spotřebou a horšími jízdními vlastnostmi.
Avatar - _Karel_
26. 2. 2019 11:12
Re: No,
Protože tobě nevyhovuje SUV, jsou ti, co si ho koupí pozéři?
26. 2. 2019 10:36
Re: No,
Odpověď je:
ano - lidé si to kupují kvůli image a image hledají ve své dostupné cenové relaci (image hledají lidé i v HM, kde jsou trička za dvě stovky).

ano - je to pro mladé lidi a přesah v cílových skupinách je velký. Český trh není stěžejní. V ČR se za min rok prodalo cca 260 tis nových aut. Kodiaqu bylo 5800, Karoqu 6500. Kamiqu se prodá více. Celkem Škoda vloni prodala 1,25 mil aut. Čeští chalupáři si tohle auto možná oblíbí, ale to auto nevyvíjeli s ohledem na české zvyky.

Chování kupců ve tvém okolí bude podobné jako v celé společnosti. 80% se rozhodne a pak teprve hledají racionální zdůvodnění svého rozhodnutí. Pouze 20% prvně hledá relevantní třídu auta a pak tomu pak mu podřídí své rozhodnutí. Kdyby tomu bylo jinak, spousta lidí by měla místo Octavie kombi Renault Trafic ;-)
Avatar - Ozzman
26. 2. 2019 11:28
Re: No,
Tak to auto má Image už jen proto, že je to Škodovka >:D Ale to měla i Fabie a Oktávie a mají doteď.

Neříkám, že na tom co píšeš není nic pravdy, naopak, jen si nemyslím, že až 80% lidí kupuje SUV jen pro image, ale i proto, že se jim to auto prostě líbí. To spíš média se snaží namluvit, že s SUV si tu image koupíš.

Já sám osobně si neumím představit situaci, kdy bych si měl jít pro SUV této velikosti, nějaké velké beru, pro aktivní život jako zvýšené kombi to někdo využije, třeba výška zavazadlového prostoru po střechu je jeden parametr, kdy je lepší i než velká většina kombi (sám jsem minulý týden pro něco v SUV jel jen abych tam dal vysokou věc), ale pořád mi příjde, že lepší image mi kolem 0,5M udělá třeba hezký Fokus ST line, nebo Golf v Rpaketu.
26. 2. 2019 09:08
Re: No,
530 vs 467l nemluvě o rozdílu cen.
No, ale asi to tak vypadá, holt pokrok. ;-\
26. 2. 2019 09:35
Re: No,
Kamýk má 400l kufr, ne 467. Což je méně než Yeti a ten fakt není v těchto partiích extra velký.
26. 2. 2019 09:37
Re: No,
to ano, já to ale psal jako reakci, že náhradou za kombi je Scala. Kamiq náhradou zjevně není.
Avatar - wakantanka
26. 2. 2019 13:21
Re: No,
To nie je z mojej hlavy, tak to tuším prezentovala sama automobilka. Že to je v reále inak je vec druhá. :-)
Avatar - Blue Sun
26. 2. 2019 10:04
Re: No,
Objem není vše. U Scaly je kufr o dost širší vůči té nudli ve Fabce, takže v konečném důsledku bude lépe využitelný. A Fabka má ve skutečnosti pouze necelých 500 litrů, pokud chceš mít možnost rezervního kola. A to ještě pořád nejsi s výškou podlahy na úrovni nakládací hrany, ale níže. U kombi docela zásadní chyba.
26. 2. 2019 13:30
Re: No,
Samozřejmě, daleko podstatnější je jeho využitelnost. Vždyť i Roomster má na litry menší kufr, přesto lépe využitelný (např širší, kdy Fabie Combi nemá ani v jednom rozměru jeden metr).
Avatar - twistedTSD
26. 2. 2019 10:47
Re: No,
Je to nepotvrzená informace. A Kamiq určitě Fabii kombi nenahradí.
26. 2. 2019 08:56
Zlatá Fabia
Vyšší těžiště, větší čelní odpor, vyšší spotřeba, pohon na předek a krásné jako Opel Crossland X.
Ale jak již bylo řečeno, každému se líbí něco jiného. Takže kdo nedošetřil na vysněného Karoqa, hurá do obchodu udělat si radost ;-)
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ozzman
26. 2. 2019 08:59
Re: Zlatá Fabia
Né, těžiště sem prosím netahej >:D
26. 2. 2019 09:01
Re: Zlatá Fabia
.. máš pravdu ;-)
Avatar - Zetti
26. 2. 2019 09:01
Re: Zlatá Fabia
to musis mit ale divoky sny :yes:
26. 2. 2019 09:12
150cm
ten chlap měří tak 1,5m >:D
Rozbalit vlákno
1
26. 2. 2019 09:20
Re: 150cm
.... a na zadních sedačkách je královsky místa >:D
Avatar - Ham.
26. 2. 2019 09:23
V zásadě
pěkný hatchback nižší střední, rozměrově defacto Golf. Vzhledem k absenci 4x4 bych se s pojmy jako SUV vůbec neobtěžoval.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Tomas_2002
26. 2. 2019 12:43
Re: V zásadě
Tak někam to zařadit musíš že jo. A Škoda to už od vzniku studie prezentuje jako Crossover...
Avatar - Ham.
26. 2. 2019 13:03
Re: V zásadě
To je v pořádku, já jsem jen popsal jak na mě působí vzhled toho auta, prostě hezký hatch. Tento vzhled je mi to dokonce daleko milejší než třeba T-roc, který se vzhledově tváří jako drsňák co projel Patagonii skrz naskrz a chybí mu jen šnorchl k sání, což mi u autíček této velikosti a s tří nebo čtyřválcem pod kapotou přijde jako trapas a designové pozérství. Tady je to prostě hezky udělaný hatch, klidně ať si to nazývají king of trekking, já to řadím mezi slušně vypadající hatchbacky.
26. 2. 2019 13:23
Re: V zásadě
Také si myslíte, že pojem SUV znamená offroad.
Avatar - Ham.
26. 2. 2019 13:28
Re: V zásadě
Píši snad někde něco takového?
SUV je SUV a off-road je off-road, dvě zcela odlišné kategorie. Off-road, auto s rámovou konstrukcí, primárně určené do terénu, se zaměřením jízdních vlastností především na terén a určené k převážnému použití v terénu. SUV je auto se samonosnou karoserii, určené primárně na silnice zvládající terén jako doplněk při cestách za sportovními aktivitami v přírodě (odtud vznikl jeho název).
Avatar - Jaros71
27. 2. 2019 00:34
Re: V zásadě
A tohle auto terén nezvládá , takže max.na polní cestu s ním..crossover jak vyšitý :-)
Avatar - CICERO
27. 2. 2019 17:13
Re: V zásadě
Ne, já si myslím, že offroad je po celé republice a není možné použít termín onroad >:-[] Zvláště ted po zimě >:-[]
26. 2. 2019 09:38
Slušná práce
Vypadá to dost dobře, jen si říkám, že s touhle přídí si možná mohli dovolit udělat odvážněji také záď. Z oněch koncernových sourozenců je ale dle mého nejhezčí.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Jaros71
27. 2. 2019 00:35
Re: Slušná práce
Na Škodu to není špatmé..ale žádný zázrak.
Seat Arona vypadá o dost lépe , hlavně verze FR.
A INTERIER nové škodovky se mi nelíbí vůbec.. ;-\
27. 2. 2019 16:21
Re: Slušná práce
To nemohu souhlasit, samosebou beru že je to váš názor, ale osobně si myslím, že Arona, ač nevypadá zle, vypadá prostě jen jako další Seat, jehož design vychází z toho co bylo původně vyvíjeno jako Škoda Yeti II. a později představeno jako Seat Ateca. Nejsou to ošklivá auta, myslím Seaty, ale v tomto případě na mne Kamiq (až na to jméno) působí daleko lépe. Včetně onoho vámi zmíněného interiéru.:-)
Avatar - Jaros71
27. 2. 2019 22:33
Re: Slušná práce
Jistě , beru to , někomu se víc líbí design a interier Škody , někomu zase VW a Seatu.
Za mne je Kamiq ze všech tří sourozenců nejméně povedený..
Ale špatný není , jen bych šáhnul vedle.
Avatar - Ozzman
26. 2. 2019 10:02
Kamiq vs Karoq
Čím více na to koukám, tím menší rozdíl vidím. To auto je jen o píď menší, než Karoq, ale vypadá prakticky...... identicky. Pár detailů je jinak, ale myslím, že hodně lidí bude mít velký problém z dálky auta rozeznat.

Hodně mne bude zajímat cenový rozdíl srovnatelných verzí.
Rozbalit vlákno
0
26. 2. 2019 10:10
Kufr
Fascinuje mne stesk některých diskutujících nad malým kufrem 400l. Stejně 98% jízd bude toto auto jezdit s prázdným kufrem. A argument "dovolená" neberu, protože rakev či nosiče (aktivní dovolená) na střechu vyjdou na pár korun. Já si do svého auta (necelých 400l) koupil zavazadla přesně na míru (3x70l a 3x43l) a nemám žádný problém jet na 14 denní dovolenou ve čtyřech. T
Rozbalit vlákno
39
Avatar - iudex
26. 2. 2019 10:21
Re: Kufr
Auto so 400l kufrom (aj s rezervou či len lepiacou sadou?) je v zásade mestské auto, o rodinnom využití sa moc nedá hovoriť. Rakva na streche je síce riešenie, ale výrazne to zhoršuje jazdné vlastnosti auta, aerodynamiku a spotrebu. Ak mám lyže na streche, spotreba mi vzrastie o 1,5 litra a to je citeľné. Za mňa teda rozhodne radšej väčší kufor, ako rakvu na streche.
Každopádne ako píšem, čakať od najmenšieho SUV/crossovera veľký kufor je plakanie na nesprávnom hrobe, je to proste malé auto s platformou Pola, kto chce väčší kufor, má u Škody hneď dve väčšie SUV.
Avatar - Blue Sun
26. 2. 2019 10:26
Re: Kufr
Jak často ale vozíš ty lyže na střeše, aby tě rozdíl spotřeby nějak zásadně bolel? Opravdu se vyplatí mít celoročně vyšší spotřebu kvůli většímu autu, než párkrát zvýšit spotřebu na dovolené? To mi jako argument připadá dost slabé.
Zrovna řeším podobný problém s náhradou Clia. Vzít něco velkého, kam dám bajka dovnitř, ale 90% času budu vozit vzduch a kila navíc? Nebo menší auto a bejka prostě dát na nosič? Čím dál více se přikláním k druhé variantě.
Avatar - iudex
26. 2. 2019 15:08
Re: Kufr
Aktuálne každý víkend. A to nie sú cesty pár km do práce, ale dlhšie štreky, naviac vyššími rýchlosťami po diaľnici, takže tá aerodynamická brzda na streche sa už na spotrebe citeľne prejaví.
Kdežto rozdiel v spotrebe napr. Focus HB vs Focus kombi je nulový (kombi má o chlp vyššiu hmotnosť, ale zase o chlp lepšiu aerodynamiku).
Avatar - Blue Sun
26. 2. 2019 15:34
Re: Kufr
No jo, ale tady se nebavíme o rozdílu HB proti kombi, ale mluvíme o rozdílu tříd, když máš pocit, že 400 litrů není pro rodinné použití.
Avatar - iudex
27. 2. 2019 08:14
Re: Kufr
Nie je, hovorím zo skúsenosti. Máš Ty vôbec rodinu?
27. 2. 2019 13:02
Re: Kufr
asi sa to nedá povedať paušálne, ty často lyžuješ alebo ťaháš rodinu s plnou polnou a využiješ kombi, ale mnohí to nemajú také husté, na lyže idú raz za rok ak vôbec a potom to vyzerá inak, truhla 3x do roka nie je zlá. to si každý musí poriešiť sám
Avatar - Jaros71
27. 2. 2019 00:40
Re: Kufr
To chápu , taky jezdíme na lyže pravidelně a rakev nechci.
Důvody jednoduché ... vyšší spotřeba , není ji kde doma skladovat a nutnost montáže..Takhle hodím lyže do tunelu v autě a jedu za 2 minuty na lyže.
A než mít malý kufr , to raději o kousek větší auto . :-)
4. 3. 2019 14:44
Re: Kufr
Ohledně té rakve, skladování chápu, ale větší auto i bez rakve nižší spotřeba? Lyže které ti proletí autem při bouračce? Ohledně montáže já mám box na střeše celou zimu a v pohodě.
26. 2. 2019 10:42
Re: Kufr
A kolikrát jezdíte ročně na rodinnou dovolenou? Pokud jste normálně pracující člověk, tak maximálně dvakrát ročně a k tomu maximálně pár víkendů. Pokud jezdíte vícekrát, respektive na opravdu aktivní dovolené (tím nemyslím dojet k lyžařskému středisku), tak stejně budete potřebovat jiný typ auta.
Avatar - Ozzman
26. 2. 2019 11:23
Re: Kufr
Velký kufr není jen o dovolené.

Dám ti příklad... jedeme nakupovat a hele, mají za pekné peníze myčku, berem, jak ji odvezeme? Sklopím sedačky....nebo s nábytkem podobně...... pak jedeme někam s kamarády, někdo si vezme větší tašku, ok, v kufru se vždy místo najde, potřebuju převézt kolo? Lyže? Psa? Prostě dostkrát se najde důvod, proč kufry využít.

Jako jediné auto do rodiny je prostě velký kufr dobrá volba...
Avatar - _Karel_
26. 2. 2019 11:27
Re: Kufr
Je to pořád o tom samým - každý má jiné potřeby. Pro mě je velký kufr nezbytností, pro jiného zbytečnost. Jen někteří nedokáží překročit svůj stín a podle svých potřeb soudí ostatní. :-)
Avatar - Ozzman
26. 2. 2019 11:34
Re: Kufr
:yes: Tak nějak.... hele a popožeň ty lemry v servisu, potřebujeme tvé hnusné opulentní buržoázní SUV, které všichni nesnáší a proto se tak prodává >:-[]
Avatar - _Karel_
26. 2. 2019 11:35