Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

33 komentářů

vymazáno
na O1 jsem natočil nějakych 190kkm an O2 zatím tak 35kkm. U O1 jsem pozoroval problémy s připojením zadku zejména při jízdě na VELMI kluzkém povrchu. Jízdu na velmi kluzkém povrchu je potřeba srovnat i s jinými systémy než vyvodíš závěr.... U O2 pravděpodobně vlivem ESP tohle nepociťuji. Potlačeno je také kopnutí při rozjezdu (možná naladěním elektroniky). Já nemám výhrady (asi jediný)
Ahoj, zvažuji koupi kombi a rozhoduji se mezi Mondeo kombi 2.0TDCi, Oktávka 4x4 77kW a nebo nějakou 4x4 (Santa Fe, Vitara atd). Potřebuju normální kombi s rozumnou spotřebou, ale se schopností zrychlit když je třeba (tak z 0-100km za 10sec) a s možností jet po sněhu s hloubkou tak 15cm a jet po mokré trávě a písku.

Oktávka mi připadá vhodná ale výkon motoru je slabý a tak bych volil chip. Jel jsem s Oktávkou 77kW do Bratislavy a zpět a pružnost mne neoslovila. Také jsou sedačky dost tvrdé a připadám si jako v tanku (malá okna).

V současnosti používám Mondeo 1.8 benzín kombi.

Co by jste radili a jaké máte zkušenosti s 77kW 4x4?
Proti 77 kW bez 4x4 je to ještě horší. Hodně slabé, motor na to auto nestačí.
Ja jestli můžu tak bych poradil mazdu 6 kombi v naftě výborné auto
Haldex II ma oproti Haldexu I jen lepe naladenou elektroniku s kratsi prodlevou a nejvetsi rozdil je, ze se kombinuje s elektronickymi systemy jako ESP, ktere neduhy Haldexu z casti skryji. Jinak zadny velky rozdil neni. Vetsi zmenoubude dalsi generace Haldexu (Haldex PreX), ktery by mel bez problemu zvladat pripojeni obou naprav v rozlozeni 0 - 100 az 50 - 50 podle toho jak ho kazdy vyrobce aut bude chtit naladit. Ale znova se vracime k zakladnimu problemu. Mezinapravovemu differencialu se tonikdy vyrovnat nemuze
vymazáno
Ahoj, stále váhám mezi Mondeem a Octavia 4x4 77kW. Našel jsem, že Cimbu umí motor 77kW pozvednout na 113kW a moment z 250Nm na 324Nm. To už by se dalo. S tou 77kW Octávkou jsem jel a opravdu neosloví. Jede ale nepředjede. Stará TDI 81kW s momentem 240Nm jezdila líp a žrala míň.

Jakou máte zkušenost s chipováním od Cimbu? Co záruka?

Díky kutil
Kele, Kutile omlouvám se, ale svůj příspěvek o váhání zda čipovat, či nečipovat u Cimbu si strč do *. Jesli sis neráčil všimnout, tak tady někdo před tebou založil diskusi na zcela jiné téma a toto téma ještě zdaleka nebylo vyčerpáno a dotaz zodpovězen. Takže je slušností držet dabatu v dané osnově. Jinak to tady nebude mít žádný smysl. To, že čerstvě nastolené téma zvracíš někam úplně jinam, považuji za hulvátství a ignoraci slušného chování.

Pokud chceš mermomocí dotazovat nové téma, buď přejdi do odpovídající rubriky a nebo si založ novou.

Zdar, Wimpi.
Ahojky Wimpi, ty ses ale rozohnil. Tak tedy položím otázku jinak. Jak se bude chovat Oktávka s HaldexII s motorem 77kW přečipovaná na 113kW oproti Oktávce s HaldexI s motorem 74kW přečipovaná na 97kW. Motor 77kW má sice moment menší o 6Nm oproti 74kW ale má jiný průběh. Má ještě HaldexII tendenci vynášet ze zatáčky?
vymazáno
To pavproch: No myslím, že ještě rád přečipuješ. Podle uživatelů Oktávek je u 77kW subjektivní pocit, že jede o mnoho hůř jak 81kW. Po přečipování prý už je to v pohodě. Se 77kW ti 4x4 sice pojede a do kopců vyleze, ale nepočítej s tím, že bude chtít předjíždět a na dálnici nebude chtít ani jet. A pokud to budeš točit, tak to bude žrát. Dej vědět až ji budeš mít, jak se chová. 😁
tdi su idealne motory na precipovanie ! + 20 - 40% je poriadne citit a nikde neni to chipovanie take lahke a bezpecne ako pri tdi (vseobecne pri turbodieslovych motoroch). 77kw na novu oktavku je zufalo malo, ja by som do toho urcite siel !

co sa tyka toho pohonu, tak silnejsi motor este viac zvyrazni charakter 4x4 😉
to by me zajimalo jak silnejsi motor zvyrazni charakter 4x4 >😁
To Pucmelou😜 Čím větší moment, tím víc dokáže 4x4 auto ovládat a je to mnohem víc znát jak u 4x2. U klasické 4x2 totiž při přebytku výkonu akorát začne auto hrabat, naopak u 4x4 s ESP a EDS a MSR a ASR auto po přidání plynu i na špatné adhezi reaguje a běží kam chceš. Pokud ale máš u 4x4 malý výkon/moment, tak efekt 4x4 není znát a je to spíše vyprošťovadlo ze závěje.

4x4 totiž můžeš využívat pro dva účely😒br />
- pro vyproštění ze sněhu a pomalý průjezd v terénu

- přenesení plného výkonu na kola při rychlé jízdě
ona naftová oii 4x4 má ve skutečnosti 87 kw (nikoli 77), ale stejně je líná jak veš. a ten článek o čipu byl zde na auto.cz😒/a>www.auto.cz/…octavia-1-9-tdi-
nie je to uplne k teme, ale zase ani tak daleko, takze moja otazka😒br />
aky je rozdiel v jazde terenom pri pohone 4x4 u oktavie a systemom, ktory pouziva honda cr-v?
Octavia je kombik s pohonem 4x4, ktery neni staveny na jezdeni do terenu. CR-V ma o dost vetsi svetlou vysku (200 mm) a je to takovy silnicni terenak
to mi je jasne, mna skor zaujima porovnanie sposobov pripojenia zadnych kolies. Ci je niektory z tych systemov vyrazne lepsi, spolahlivejsi, rychlajsi, efektivnejsi...?
brono: nevim detaily real Time AWD u CR-V, ale je to podobne rezeni s podobnym chovanim jako je Haldex pouzity u Octavie. Takze obe auta maji 4x4 AVK (aby to vyjelo kopec)
Co sem nekde cetl, pripoji se to u CRV hodne pomalu...

Byl to myslim test tady nebo autorevue.cz
nevíte někdo jak to má udělané BMW na X? řadě díky
Zkus se podívat sem: [odkaz] je to celkem pěkně zpracované.
precital som si ten link od Venouska

a nie je mi uplne jasny rozdiel medzi

uzvierkou pohonu vsetkych 4 kolies

a uzavierkou medzinapravoveho diferencialu

viete mi to niekto jednoducho vysvetlit. Dakujem.
brono: v pripade uzaverky vsech 4 kol (s vyjimkou opravdovych offroadu se kteryma se honi nosorozci po busi) se jedna o pribrzdovani a blokovani kol. Mezinapravovy diferencial ti spoji pred a zadni napravu aniz by neco pribrzdoval, takze pokud mas jen mezinapravy diferencial s uzaverkou, vzdy ti budou zabirat nejmene dve kola (pokud nemas uzaverky na napravach)
Uzávěrka mezi nápravového diferenciálu zajistí to, že se obě hřídele (k diferenciálům přední i zadní nápravy) otáčí stejnou rychlostí. Pokud, ale ve vozidle nejsou nápravové uzávěrky, může se stát, že zastavíš pravou stranou vozidla třeba na namrzlé krajnici, a nerozjedeš se. Proto je důležité zvlášť u vozidel určených do těžkého terénu, aby byly vybaveny aspoň jednou nápravovou uzávěrkou popřípadě nápravovými uzávěrkami na všech nápravách. Pak tak zvaně zavřeš uzávěrku mezi nápravového diferenciál + všechny nápravové uzávěrky a kola se otáčí stejnou rychlostí i když budou třeba dvě úplně ve vzduchu. Například vojenská čtyřnápravová Tatra (815, 813) má celkem 7 diferenciálů. Jeden centrální, který rozvádí MK mezi přední a zadní nápravy. Dva mezi nápravové a čtyři nápravové a samozřejmě, všechny jdou uzavřít. Tento systém není nejvhodnější na ježdění po silnici, na to jsou nejlepší samosvorné diferenciály (diferenciál se sníženou účinností), které okamžitě reagují na adhezní podmínky.
dakujem ze vysvetlenie, tak nejako som to chapal aj ja, len mi neslo do hlavy jedno😒br />
v tom odkaze od venouska je link na test RAV 4 v ktorom sa uvadza,ze

ravka sice ma uzavierku pohonu vsetkych 4 kolies, ale zaroven NEMA uzavierku medzinapravoveho diferencialu

a to mi logiku nedava...
Rozumíš tomu dobře 😊
Dík 😁
venousek: dakujem, teraz uz mi to zmysel dava
pokrok 2 generace je v rychlosti sepnutí a distribuci momentu mezi přední a zadní nápravu - ovšem stále to z principu je "jenom" spojka, kdy po stránce rozdělení otáček je to vždy max. 1:1 (plné sevření Haldexu), kdy máš na homogenním povrchu 50% výkonu na zadní napravě, tedy alespoň do doby, pokud existuje důvod sepnutí Haldexu, což je vždy jen diference otáček předek-zadek, nebo u sportovního Haldexu vyšší základní předpětí. Deklarovaná schopnost Haldexu provádět inteligentní distribuci výkonu na zadek od 10% do 100% je poněkud zavádějící, protože to funguje jen v trakčním extrému - např. přední kola se plně protáčejí na ledu a zadek tedy potom pracuje skutečně se 100% výkonem na zadních kolech ...

jinak každá spojka (haldex) má svoji vlastní řídící jednotku a v ní samozřejmě pracuje software, který definuje mapu, kdy a jak se zachovat, mnohé z Vás napadne, zda-li software jde měnit, upgradovat či jinak tunit, ano, jde a pro 2. generaci existuje i verze s několika možnostmi, takže v autě přepínáte a měníte tím charakteristiku své spojky

snad Vám to takto stačí
dzc0jap: ááááá, Herr Janeba tu pouští informace.... 😄