Auto.cz

Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
23. 10. 2006 08:46
neregistrovaný "pavproch"
23. 10. 2006 10:01
neregistrovaný "novak1"
29. 10. 2006 21:48
neregistrovaný "kutil1"
30. 10. 2006 00:31
neregistrovaný "Jenyk1"
31. 10. 2006 00:05
neregistrovaný "zdenek93"
31. 10. 2006 11:01
neregistrovaný "Pucmeloud1"
31. 10. 2006 12:09
neregistrovaný "pavproch"
2. 11. 2006 09:32
neregistrovaný "kutil1"
8. 11. 2006 15:51
neregistrovaný "Wimpi"
9. 11. 2006 14:50
neregistrovaný "kutil1"
9. 11. 2006 20:37
neregistrovaný "pavproch"
13. 11. 2006 10:23
neregistrovaný "kutil1"
15. 11. 2006 13:26
neregistrovaný "misoo1"
16. 11. 2006 07:14
neregistrovaný "Pucmeloud1"
27. 11. 2006 10:24
neregistrovaný "kutil1"
27. 11. 2006 11:59
neregistrovaný "shrk"
30. 11. 2006 22:36
neregistrovaný "brono"
30. 11. 2006 22:49
neregistrovaný "Pucmeloud1"
30. 11. 2006 22:55
neregistrovaný "brono"
30. 11. 2006 23:18
neregistrovaný "Pucmeloud1"
1. 12. 2006 08:02
neregistrovaný "tehac"
2. 12. 2006 09:14
neregistrovaný "novak1"
2. 12. 2006 15:34
neregistrovaný "Venoušek"
2. 12. 2006 16:41
neregistrovaný "brono"
2. 12. 2006 22:41
neregistrovaný "Pucmeloud1"
2. 12. 2006 22:40
neregistrovaný "Venoušek"
3. 12. 2006 16:15
neregistrovaný "brono"
3. 12. 2006 16:54
neregistrovaný "Venoušek"
3. 12. 2006 17:03
neregistrovaný "tehac"
3. 12. 2006 17:48
neregistrovaný "Venoušek"
3. 12. 2006 19:18
neregistrovaný "brono"
3. 12. 2006 20:30
neregistrovaný "dzc0jap"
4. 12. 2006 18:53
neregistrovaný "karelx3"
neregistrovaný "pavproch"
23. 10. 2006 08:46
Haldex 1. vs Haldex 2.
vymazáno
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "novak1"
23. 10. 2006 10:01
Re: Haldex 1. vs Haldex 2.
na O1 jsem natočil nějakych 190kkm an O2 zatím tak 35kkm. U O1 jsem pozoroval problémy s připojením zadku zejména při jízdě na VELMI kluzkém povrchu. Jízdu na velmi kluzkém povrchu je potřeba srovnat i s jinými systémy než vyvodíš závěr.... U O2 pravděpodobně vlivem ESP tohle nepociťuji. Potlačeno je také kopnutí při rozjezdu (možná naladěním elektroniky). Já nemám výhrady (asi jediný)
neregistrovaný "kutil1"
29. 10. 2006 21:48
Výkon, pružnost a spotřeba TDI PD 77kW 4x4
Ahoj, zvažuji koupi kombi a rozhoduji se mezi Mondeo kombi 2.0TDCi, Oktávka 4x4 77kW a nebo nějakou 4x4 (Santa Fe, Vitara atd). Potřebuju normální kombi s rozumnou spotřebou, ale se schopností zrychlit když je třeba (tak z 0-100km za 10sec) a s možností jet po sněhu s hloubkou tak 15cm a jet po mokré trávě a písku.

Oktávka mi připadá vhodná ale výkon motoru je slabý a tak bych volil chip. Jel jsem s Oktávkou 77kW do Bratislavy a zpět a pružnost mne neoslovila. Také jsou sedačky dost tvrdé a připadám si jako v tanku (malá okna).

V současnosti používám Mondeo 1.8 benzín kombi.

Co by jste radili a jaké máte zkušenosti s 77kW 4x4?
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Jenyk1"
30. 10. 2006 00:31
Re: Výkon, pružnost a spotřeba TDI PD 77kW 4x4
Proti 77 kW bez 4x4 je to ještě horší. Hodně slabé, motor na to auto nestačí.
neregistrovaný "zdenek93"
31. 10. 2006 00:05
Bez nadpisu
Ja jestli můžu tak bych poradil mazdu 6 kombi v naftě výborné auto
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Pucmeloud1"
31. 10. 2006 11:01
Haldex I vs II
Haldex II ma oproti Haldexu I jen lepe naladenou elektroniku s kratsi prodlevou a nejvetsi rozdil je, ze se kombinuje s elektronickymi systemy jako ESP, ktere neduhy Haldexu z casti skryji. Jinak zadny velky rozdil neni. Vetsi zmenoubude dalsi generace Haldexu (Haldex PreX), ktery by mel bez problemu zvladat pripojeni obou naprav v rozlozeni 0 - 100 az 50 - 50 podle toho jak ho kazdy vyrobce aut bude chtit naladit. Ale znova se vracime k zakladnimu problemu. Mezinapravovemu differencialu se tonikdy vyrovnat nemuze
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "pavproch"
31. 10. 2006 12:09
Bez nadpisu
vymazáno
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "kutil1"
2. 11. 2006 09:32
Přečipování od Cimbu
Ahoj, stále váhám mezi Mondeem a Octavia 4x4 77kW. Našel jsem, že Cimbu umí motor 77kW pozvednout na 113kW a moment z 250Nm na 324Nm. To už by se dalo. S tou 77kW Octávkou jsem jel a opravdu neosloví. Jede ale nepředjede. Stará TDI 81kW s momentem 240Nm jezdila líp a žrala míň.

Jakou máte zkušenost s chipováním od Cimbu? Co záruka?

Díky kutil
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Wimpi"
8. 11. 2006 15:51
Re: Přečipování od Cimbu
Kele, Kutile omlouvám se, ale svůj příspěvek o váhání zda čipovat, či nečipovat u Cimbu si strč do *. Jesli sis neráčil všimnout, tak tady někdo před tebou založil diskusi na zcela jiné téma a toto téma ještě zdaleka nebylo vyčerpáno a dotaz zodpovězen. Takže je slušností držet dabatu v dané osnově. Jinak to tady nebude mít žádný smysl. To, že čerstvě nastolené téma zvracíš někam úplně jinam, považuji za hulvátství a ignoraci slušného chování.

Pokud chceš mermomocí dotazovat nové téma, buď přejdi do odpovídající rubriky a nebo si založ novou.

Zdar, Wimpi.
neregistrovaný "kutil1"
9. 11. 2006 14:50
Bez nadpisu
Ahojky Wimpi, ty ses ale rozohnil. Tak tedy položím otázku jinak. Jak se bude chovat Oktávka s HaldexII s motorem 77kW přečipovaná na 113kW oproti Oktávce s HaldexI s motorem 74kW přečipovaná na 97kW. Motor 77kW má sice moment menší o 6Nm oproti 74kW ale má jiný průběh. Má ještě HaldexII tendenci vynášet ze zatáčky?
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "pavproch"
9. 11. 2006 20:37
Re: Re:
vymazáno
neregistrovaný "kutil1"
13. 11. 2006 10:23
Bez nadpisu
To pavproch: No myslím, že ještě rád přečipuješ. Podle uživatelů Oktávek je u 77kW subjektivní pocit, že jede o mnoho hůř jak 81kW. Po přečipování prý už je to v pohodě. Se 77kW ti 4x4 sice pojede a do kopců vyleze, ale nepočítej s tím, že bude chtít předjíždět a na dálnici nebude chtít ani jet. A pokud to budeš točit, tak to bude žrát. Dej vědět až ji budeš mít, jak se chová. :D
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "misoo1"
15. 11. 2006 13:26
Bez nadpisu
tdi su idealne motory na precipovanie ! + 20 - 40% je poriadne citit a nikde neni to chipovanie take lahke a bezpecne ako pri tdi (vseobecne pri turbodieslovych motoroch). 77kw na novu oktavku je zufalo malo, ja by som do toho urcite siel !

co sa tyka toho pohonu, tak silnejsi motor este viac zvyrazni charakter 4x4 ;-)
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Pucmeloud1"
16. 11. 2006 07:14
Re: Re:
to by me zajimalo jak silnejsi motor zvyrazni charakter 4x4 >:D
neregistrovaný "kutil1"
27. 11. 2006 10:24
Bez nadpisu
To Pucmeloud: Čím větší moment, tím víc dokáže 4x4 auto ovládat a je to mnohem víc znát jak u 4x2. U klasické 4x2 totiž při přebytku výkonu akorát začne auto hrabat, naopak u 4x4 s ESP a EDS a MSR a ASR auto po přidání plynu i na špatné adhezi reaguje a běží kam chceš. Pokud ale máš u 4x4 malý výkon/moment, tak efekt 4x4 není znát a je to spíše vyprošťovadlo ze závěje.

4x4 totiž můžeš využívat pro dva účely:

- pro vyproštění ze sněhu a pomalý průjezd v terénu

- přenesení plného výkonu na kola při rychlé jízdě
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "shrk"
27. 11. 2006 11:59
Bez nadpisu
ona naftová oii 4x4 má ve skutečnosti 87 kw (nikoli 77), ale stejně je líná jak veš. a ten článek o čipu byl zde na auto.cz: www.auto.cz/…octavia-1-9-tdi-
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "brono"
30. 11. 2006 22:36
trochu od temy, ale predsa
nie je to uplne k teme, ale zase ani tak daleko, takze moja otazka:

aky je rozdiel v jazde terenom pri pohone 4x4 u oktavie a systemom, ktory pouziva honda cr-v?
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "Pucmeloud1"
30. 11. 2006 22:49
Re: trochu od temy, ale predsa
Octavia je kombik s pohonem 4x4, ktery neni staveny na jezdeni do terenu. CR-V ma o dost vetsi svetlou vysku (200 mm) a je to takovy silnicni terenak
neregistrovaný "brono"
30. 11. 2006 22:55
Re: trochu od temy, ale predsa
to mi je jasne, mna skor zaujima porovnanie sposobov pripojenia zadnych kolies. Ci je niektory z tych systemov vyrazne lepsi, spolahlivejsi, rychlajsi, efektivnejsi...?
neregistrovaný "Pucmeloud1"
30. 11. 2006 23:18
Re: trochu od temy, ale predsa
brono: nevim detaily real Time AWD u CR-V, ale je to podobne rezeni s podobnym chovanim jako je Haldex pouzity u Octavie. Takze obe auta maji 4x4 AVK (aby to vyjelo kopec)
neregistrovaný "tehac"
1. 12. 2006 08:02
Re: trochu od temy, ale predsa
Co sem nekde cetl, pripoji se to u CRV hodne pomalu...

Byl to myslim test tady nebo autorevue.cz
neregistrovaný "novak1"
2. 12. 2006 09:14
Re: trochu od temy, ale predsa
nevíte někdo jak to má udělané BMW na X? řadě díky
neregistrovaný "Venoušek"
2. 12. 2006 15:34
xDrive
Zkus se podívat sem: [odkaz] je to celkem pěkně zpracované.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "brono"
2. 12. 2006 16:41
nie som velmi technicky typ
precital som si ten link od Venouska

a nie je mi uplne jasny rozdiel medzi

uzvierkou pohonu vsetkych 4 kolies

a uzavierkou medzinapravoveho diferencialu

viete mi to niekto jednoducho vysvetlit. Dakujem.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Pucmeloud1"
2. 12. 2006 22:41
Re: nie som velmi technicky typ
brono: v pripade uzaverky vsech 4 kol (s vyjimkou opravdovych offroadu se kteryma se honi nosorozci po busi) se jedna o pribrzdovani a blokovani kol. Mezinapravovy diferencial ti spoji pred a zadni napravu aniz by neco pribrzdoval, takze pokud mas jen mezinapravy diferencial s uzaverkou, vzdy ti budou zabirat nejmene dve kola (pokud nemas uzaverky na napravach)
neregistrovaný "Venoušek"
2. 12. 2006 22:40
Pro brona
Uzávěrka mezi nápravového diferenciálu zajistí to, že se obě hřídele (k diferenciálům přední i zadní nápravy) otáčí stejnou rychlostí. Pokud, ale ve vozidle nejsou nápravové uzávěrky, může se stát, že zastavíš pravou stranou vozidla třeba na namrzlé krajnici, a nerozjedeš se. Proto je důležité zvlášť u vozidel určených do těžkého terénu, aby byly vybaveny aspoň jednou nápravovou uzávěrkou popřípadě nápravovými uzávěrkami na všech nápravách. Pak tak zvaně zavřeš uzávěrku mezi nápravového diferenciál + všechny nápravové uzávěrky a kola se otáčí stejnou rychlostí i když budou třeba dvě úplně ve vzduchu. Například vojenská čtyřnápravová Tatra (815, 813) má celkem 7 diferenciálů. Jeden centrální, který rozvádí MK mezi přední a zadní nápravy. Dva mezi nápravové a čtyři nápravové a samozřejmě, všechny jdou uzavřít. Tento systém není nejvhodnější na ježdění po silnici, na to jsou nejlepší samosvorné diferenciály (diferenciál se sníženou účinností), které okamžitě reagují na adhezní podmínky.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "brono"
3. 12. 2006 16:15
Bez nadpisu
dakujem ze vysvetlenie, tak nejako som to chapal aj ja, len mi neslo do hlavy jedno:

v tom odkaze od venouska je link na test RAV 4 v ktorom sa uvadza,ze

ravka sice ma uzavierku pohonu vsetkych 4 kolies, ale zaroven NEMA uzavierku medzinapravoveho diferencialu

a to mi logiku nedava...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Venoušek"
3. 12. 2006 16:54
Rav4
Toto je text ze stránek toyota.cz:

Aktivní náhon na všechna kola rozděluje točivý moment mezi přední a zadní kola, automaticky přepíná z náhonu na přední kola na náhon na všechna kola a na přední kola (a obráceně) a pro optimální distribuci síly používá elektromagneticky ovládanou více lamelovou spojku. Spousta nejrůznějších senzorů sleduje vše, co ve voze probíhá, od výkonu motoru, přes převodový stupeň, až po rychlost a úhel natočení kol.

Pokud tomu dobře rozumím, tak u Toyoty Rav4 není mezi nápravový diferenciál. ale elektromagneticky ovládaná vícel amelová spojka a ta se aktivuje dle potřeby dle jízdních podmínek. Jsou vozidla s podobnou konstrukcí, která pomocí vypínače na palubní desce aktivují spojku a tím uzavřou rozvod mezi přední a zadní nápravy 50:50. To se použije v extrému jako je popsaný v tom článku, aby nedocházelo k většímu prokluzu předních kol, a nebo naopak při sjíždění prudkého svahu, aby motor brzdila i zadní kola. Diferenciál Torsen je použit až u Toyota Land Cruiser.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "tehac"
3. 12. 2006 17:03
Bez nadpisu
Rozumíš tomu dobře :)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Venoušek"
3. 12. 2006 17:48
tehac
Dík :D
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "brono"
3. 12. 2006 19:18
Bez nadpisu
venousek: dakujem, teraz uz mi to zmysel dava
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "dzc0jap"
3. 12. 2006 20:30
Bez nadpisu
pokrok 2 generace je v rychlosti sepnutí a distribuci momentu mezi přední a zadní nápravu - ovšem stále to z principu je "jenom" spojka, kdy po stránce rozdělení otáček je to vždy max. 1:1 (plné sevření Haldexu), kdy máš na homogenním povrchu 50% výkonu na zadní napravě, tedy alespoň do doby, pokud existuje důvod sepnutí Haldexu, což je vždy jen diference otáček předek-zadek, nebo u sportovního Haldexu vyšší základní předpětí. Deklarovaná schopnost Haldexu provádět inteligentní distribuci výkonu na zadek od 10% do 100% je poněkud zavádějící, protože to funguje jen v trakčním extrému - např. přední kola se plně protáčejí na ledu a zadek tedy potom pracuje skutečně se 100% výkonem na zadních kolech ...

jinak každá spojka (haldex) má svoji vlastní řídící jednotku a v ní samozřejmě pracuje software, který definuje mapu, kdy a jak se zachovat, mnohé z Vás napadne, zda-li software jde měnit, upgradovat či jinak tunit, ano, jde a pro 2. generaci existuje i verze s několika možnostmi, takže v autě přepínáte a měníte tím charakteristiku své spojky

snad Vám to takto stačí
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "karelx3"
4. 12. 2006 18:53
Bez nadpisu
dzc0jap: ááááá, Herr Janeba tu pouští informace.... :-)
Rozbalit vlákno
0