Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Vyšší střední třída v Evropě: Prodej za rok 2007

Trh s automobily vyšší střední třídy představuje v Evropě asi půlmilion vozů. Dvě třetiny tohoto segmentu ovládá německé trio Audi, BMW a Mercedes-Benz.
Zpět na článek
4. 4. 2008 10:26
4. 4. 2008 10:55
4. 4. 2008 18:15
5. 4. 2008 00:13
neregistrovaný "yaroukh"
4. 4. 2008 11:00
neregistrovaný "Britt"
4. 4. 2008 11:40
neregistrovaný "carmik"
4. 4. 2008 12:30
neregistrovaný "Britt"
4. 4. 2008 13:51
neregistrovaný "carmik"
4. 4. 2008 14:10
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
4. 4. 2008 12:36
neregistrovaný "FX_"
4. 4. 2008 16:34
neregistrovaný "AG"
4. 4. 2008 16:48
neregistrovaný "AG"
5. 4. 2008 20:06
neregistrovaný "fredy999"
4. 4. 2008 12:51
4. 4. 2008 18:02
neregistrovaný "popopo"
4. 4. 2008 17:25
4. 4. 2008 16:39
neregistrovaný "AG"
4. 4. 2008 18:00
neregistrovaný "AG"
4. 4. 2008 14:45
4. 4. 2008 20:19
4. 4. 2008 18:02
neregistrovaný "AG"
4. 4. 2008 18:13
4. 4. 2008 12:51
neregistrovaný "VasekC"
4. 4. 2008 12:54
4. 4. 2008 13:11
neregistrovaný "VasekC"
4. 4. 2008 14:16
4. 4. 2008 14:54
neregistrovaný "Bench"
4. 4. 2008 18:03
4. 4. 2008 21:18
neregistrovaný "Vel Satis"
5. 4. 2008 00:12
neregistrovaný "dCi"
4. 4. 2008 23:18
neregistrovaný "dCi"
4. 4. 2008 23:46
neregistrovaný "dCi"
4. 4. 2008 23:59
neregistrovaný "dCi"
4. 4. 2008 23:02
neregistrovaný "Vel Satis"
4. 4. 2008 23:49
neregistrovaný "dCi"
4. 4. 2008 23:57
neregistrovaný "dCi"
4. 4. 2008 23:40
neregistrovaný "dCi"
4. 4. 2008 23:37
neregistrovaný "dCi"
4. 4. 2008 23:42
neregistrovaný "dCi"
4. 4. 2008 23:55
neregistrovaný "dCi"
5. 4. 2008 00:09
neregistrovaný "dCi"
5. 4. 2008 00:19
neregistrovaný "dCi"
5. 4. 2008 00:22
neregistrovaný "PREMDA"
4. 4. 2008 19:29
4. 4. 2008 21:30
neregistrovaný "Karim."
5. 4. 2008 00:17
neregistrovaný "yaroukh"
5. 4. 2008 07:53
neregistrovaný "VasekC"
6. 4. 2008 01:13
neregistrovaný "milanič"
4. 4. 2008 10:26
.
Žádné překvapení,jediný kdo snad může ohrozit postavení německého tria je Lexus,ale ten potřebuje ještě čas,aby rozvinul po Evropě svou síť. Nechme se překvapit co přinesou roky příští,můj černý kůň je Jaguar XF ;-)
Rozbalit vlákno
3
4. 4. 2008 10:55
Re: .
No, jak tak koukám na čísla, zatím je Lexus moc nedrtí :-)

Jaguaru XF držím palce, vypadá moc dobře.
Avatar - CountachSV
4. 4. 2008 18:15
Re: .
já bych to přál spíš SAABu a Volvu... a ti jak je vidět si to s němcema v klidu rozdávaj... Lex tady nikdy tak úspěšnej nebude, je to spíš auto pro amíky... i když super o tom žádná... ale 9-5ka v kombíku to je sen...
neregistrovaný "yaroukh"
5. 4. 2008 00:13
Re: .
Jaguaru sice palce docela držím (ze setrvačnosti), ale moc optimistickej nejsem. V US se XK meziročne za (tuším) březen propadlo o 51pct.
Možná v tom hraje roli nějaké vyčkávání zákazníků související s odkoupením Jaguaru, ale ani bych se moc nedivil, kdyby ten nový designový směr prostě nefungoval.
Na fotkách vypadá XK divně, v reálu to je dobrý. Jenže to se takhle asi brát nedá, protože v reálu vypadá parádně každý GT.

A tyhle obavy si dovolím extrapolovat na XF... Pro mě byly velkym zklamáním XK i XF.
Uvidíme jak dlouho to počáteční nadšení z XF vydrží.
neregistrovaný "Britt"
4. 4. 2008 11:00
mame tu 4 tabulku
a japonci su na tom este horsie. Stale plati heslo ze ked japonec tak az na konec!
Rozbalit vlákno
9
neregistrovaný "carmik"
4. 4. 2008 11:40
Re: mame tu 4 tabulku
To heslo, které hlásáš je trochu mimo v celosvětovém pohledu. Možná platí v naší malé zemičce a poněkud zkostnatělé Evropě ale svět je mnohem větší a tam čísla vypadají jinak. ;-)
neregistrovaný "Britt"
4. 4. 2008 12:30
Re: mame tu 4 tabulku
je mi uplne jedno co si kupuju aziati. Mozno este v Australii (len vdaka polohe australie a vysokim nakladom na dovoz aut do tejto casti planety) prevladaju japonci. No v USA a juznej amerike ako aj v europe zatial vedu europsky pripadne americky vyrobcovia. Myslim sa vsak ze tak do 10 rokov budu japonci vytlaceny z azie cinanmi.
4. 4. 2008 12:42
Re: mame tu 4 tabulku
tak mi skús svojim analytickým úsudkom vysvetliť, prečo doteraz nepreválcovali všetko Kórejci...
neregistrovaný "carmik"
4. 4. 2008 13:51
Re: mame tu 4 tabulku
Myslím,že jsi trochu mimo hlavně co se týče Ameriky, zkus zapátrat a uvidíš. >:D
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
4. 4. 2008 14:10
Re: mame tu 4 tabulku
1. europski a americki vyrobcovia sa pise s makkym "i", nie s ypsilonom. Vysokym sa, naopak, pise s "y".

2. najviac automobilov na svete predala Toyota (predbehla GM) a ocakava sa, ze sa stane najvacsou automobilkou na svete

3. najpredavanejsie sportove auto historie je Mazda MX-5

4. najviac aut na okruhoch (pro' aj amaterskych) v USA ma Mazda

5. v prevej desiatke najpredavanejsich aut v Kanade su az tri nejaponske auta - poradie: Honda Civic, Mazda3, Corolla, Yaris, Chevrolet Cobalt, Camry, Pontiac G5, Ford Focus, Honda Accord, Nissan Versa
[odkaz]
Kanada je bohata krajina s 33 milionmi obyvatelov.

6. V roku 2006 bola najpredavanejsim autom v USA Toyota Camry, tak ako aj 3x predtym
[odkaz]
Avatar - MajoThePuk
4. 4. 2008 16:41
Re: mame tu 4 tabulku
tak tomuto sa hovori zavriet hubu dementovi pomocou argumentov...mas u mna 100 bodov ;-) :yes:
4. 4. 2008 20:04
Re: mame tu 4 tabulku
tu se pise o premiove tride a vni nemci dominuji svetovy trh na 80%! Zbytek si deli ostatni evropske automobilky a trochu asiati. V samotnem japonsku v premiove tride dominuje mercedes, bmw, daleko pred lexusem! V cine prodava audi okolo 100tisic aut, bmw 50tisic, lexus 10tisic! V USA si napr. C-klasse kupuji jen bohatsi lide, casto prominenti, v Nemecku je to auto pro stredni tridu.

Toyota Camry je mainstream urceny pro americky trh, kazdy kdo v ni mel moznost v usa cestovat, vi ze jakekoliv evropske auto ma jizni vlastnosti daleko lepsi. V USA a Kanade se jezdi uplne jinac hlavne komfortne, dobre brzdy, podvozek, ESP atd.. tam nikoho nezajima.
Avatar - T613
4. 4. 2008 20:12
Re: mame tu 4 tabulku
Jestli ty slabé prodeje Lexu nebudou dány spíše vzájemnou nesnášenlivostí obou národů.
4. 4. 2008 20:22
Re: mame tu 4 tabulku
Samotne Toyote se v Cine celkem dari.
v Japonsku kde je Lexus diky danovym ulevam daleko levnejsi jako evropane ma taky slaby prodej stejne jak na celem blizkem vychode.

Evropske znacky jsou v asii a americe brane jako luxusni tovar neco jako chanell, armani, dolce&gabbana a maji daleko lepsi jmeno jak v samotne evrope kde snimi jezdi kde jaky turek.
4. 4. 2008 11:25
Díky redakci za servis
Díky redakci za tenhle kvalitní informační servis k evropským prodejům ve všech segmentech. Asi už tu děkovali jiní přede mnou, ale jedno poděkování navíc nemůže uškodit. Porovnávání s českomoravskými a případně slovenskými čísly je poučné, i sama Evropa tak ukazuje svoje specifika.
Vyšší střední si v Evropě zatím žije trochu vlastním životem, změny v důsledku masivní asijské expanze (Japonsko postrkované Korejci a všichni postrkovaní Čínou) do ní dorazí jen po hodně tuhém souboji. Ovšem příklad USA a strašlivá mela v Číně jasně ukazují, že evropská bašta bude muset rychle vymyslet a nasadit nějakou strategii přežití, jinak ji stěhování národů bez cavyků smete. Nakonec si Evropa sama tenhle problém vytvořila svými globálními investičními aktivitami - právě v té Asii, nad kterou tady někteří spící znalci xenofobně ohrnují nos. Mimochodem, Jaguar je indická značka, že. :-)
Rozbalit vlákno
0
4. 4. 2008 12:04
karty jsou rozdány
V této a ještě vyšší třídě jsou karty rozdány. Zde není (v prodejních číslech) a ani následujích minimálně 5 let nebude co řešit. Hotovo. Ani Jaguar, ani Lex, ani Saab, ani Volvo ani AR ani Lancie, Ani Renault.. nikdo... Jak to nazvat? Uzavřená společnost, nedostatek konvence, odvahy, zbabělost, uspokojení, neznalost. Takový, přesně takový jsou ti co tato auta kupují. Snad.
Rozbalit vlákno
18
neregistrovaný "FX_"
4. 4. 2008 12:36
Re: karty jsou rozdány
To jsou zase kydy. "Takový", to jsi snad jen ty. Ostatní vybírají od výrobců, kteří dokáží nabídnout více než jen "jeden model".

Jinak ty tvoje dedukce si docela odporují. Právě němci jsou konvenční až moc, rozhodně nejsou zbabělí a už vůbec ne neznalí. Prostě umí.
A odsuzovat kupce? K smíchu, nebo spíše k pláči...
Avatar - Dinar
4. 4. 2008 13:31
Re: karty jsou rozdány
>:D >:D >:D Dobrou odpověď na tvůj blábol dává Volvo, nový zástupce S80/V70 roste meziročně v řádu desítek procent a jen těsně zaostává za éčkem. Zázrak nebo anomálie? Ne, jen Volvo udělalo dobré auto, které je konkurenceschopné při srovnání s pětkou, éčkem nebo ášestkou. Pokud jde o ostatní Evropany, je krutou pravdou, že nemají v dané třídě co nabídnout (ano, víme, že 166ka ostatní ve třídě sice trhá na kusy, ale mimo medlánecký fiat klub to nějak nikdo nechce chápat). ;-) Konzervativnost evropských zákazníků v tomto segmentu lze vidět max. na neúspěchu japonských aut, která nejsou, komplexně, o nic horší než německá špička, z druhé strany ale nenabízejí nic navíc, aby zákazníky donutily ke změně. Tento segment je už segmentem relativně velkých peněz, a je nutno počítat jak s logickým konzervatismem zákazníků, tak s významnou rolí image. Raději bys měl posílat důrazné vzkazy na jih, aby nástupce 166ky stál opravdu za to, sám od sebe se prodejní zázrak nestane.
4. 4. 2008 13:36
Re: karty jsou rozdány
Se divím, že se ti i pod ty bláboly tvého soukmenovce chtělo něco psát. Ale klidně pište dál, rád se pobavím... Něco o odvaze a fantazii Němců si vždycky rád přečtu...
P.S. To že se prodalo 1700 166 je celkem dobrý výsledek na to, že se už asi 3 roky oficiálně nenabízí.. >:-[]
Avatar - Dinar
4. 4. 2008 13:53
Re: karty jsou rozdány
Pokud nemáš k věci co napsat, začínáš, jako obvykle, kolem sebe házet soukmenovce nebo Goebelse apod. Jen pro informaci, Wolffe, ty, i přes svou často pochybnou češtinu, budeš mít v rodném listě nejspíše národnost českou, stejně jako já, takže ať chceš nebo ne, jsme i my dva soukmenovci, a to v základním významu tohoto slova. To s tou 166kou je opravdu hezký výsledek, mimo jiné, je na tom vidět, jak pomalu se vyprazdňují sklady Alfy, a že to budou skvělé ceny. :-) Měl bys napsat nějaké pojednání na téma, "proč kupovat oktávii za 750, když je za to 166ka v plné palbě". ;-)
4. 4. 2008 14:13
Re: karty jsou rozdány
To bych mohl... Evidentně by to bylo poučné. P.S. Tvůj soukmenovec rozhodně nejsem, pokud máš národnost českou. Tu já nemám ani náhodou. Jinak už chápu mezery v tvých myšlenkových pochodech. Na čecha dobré. :yes:
neregistrovaný "AG"
4. 4. 2008 16:34
Re: karty jsou rozdány
No,wolffe,na inostrance máš bohužel typicky české myšlenkové pochody a myšlení (zdomestikovaný východoevropan?)-zášť,závist,sebestředná introverce.Pochop už konečně jedno,prémii kupují ne hlupáci a laciní zbohatlíci,nýbrž lidé sečtělí,inteligentní a hlavně movití.A tihle všichni sakra dobře vědí,proč to dělají.Za své peníze chtějí kvalitní a jedinečné auto s image.Bohužel kromě Volva a Saabu všechny ostatní auta v tomto segmentu splňují pouze jeden z těchto dvou základních požadavků.Ano i italská,vím,že je to pro tebe šok,ale vítej v realitě. ;-)
Avatar - MajoThePuk
4. 4. 2008 16:47
Re: karty jsou rozdány
Nehovorim, ze s tvojim prispevkom nesuhlasim..mas v niecom pravdu. ale naozaj inteligentny a scitany clovek si nedokazuje nakupom takehoto vozidla velkost vies coho...takze s tymto tvojim tvrdenim nesuhlasim, pretoze aj ja osobne poznam dost bohatych ludi, inteligentnych a ako pises scitanych a nezakladaju si na tom ake auto maju, pre nich plni ulohu dopraveho prostriedku. Ale zaroven BOHATY (automaticky nemusia byt inteligentny a scitany) logicky kupuju to najlepsie co im trh ponuka...v tejto triede je to AUDI, BMW, MERCEDES, VOLVO, LEXUS. A este treba brat v uvahu ze tieto auta su casto flotilove vo vacsich firmach..inak :yes:
Avatar - Dinar
7. 4. 2008 09:19
Re: karty jsou rozdány
Pokud vyloučím neslovanské národnosti, u kterých je prakticky nemožné, aby se v češtině svým projevem dostaly na úroveň rodilého mluvčího, byť mírně zaostalého, tak i v případě, že jsi Rus, Ukrajinec, Slovák nebo třeba Bulhar, beru vše zpět a před tvou češtinou smekám. ;-)
4. 4. 2008 13:59
Re: karty jsou rozdány
To si piš, že Alfa 169 bude něco vyjímečného, její design bude na hony vzdálen konzervativní produkci dneška. I když jí to samozřejmě ve stárnoucí západní evropě automaticky nezaručuje statísíce prodaných kusů, bude to opět auto pro fajnšmekry.
Avatar - Dinar
4. 4. 2008 14:08
Re: karty jsou rozdány
Říkáš opět? Tedy opět auto pro fajnšmekry? Tím myslíš, že 166 byla autem pro fajnšmekry? >:D To bude asi nějaký, zatím neznámý, význam slova fajnšmekr. Tohle auto bylo v každém ohledu tak dokonale podprůměrné, že se 164ka musela obracet v hrobě. O 169 nemá cenu spekulovat, stejně jako o zítřku, protože o zítřku, jak známo, předem nikdo nic neví. Hezký víken. ;-)
4. 4. 2008 14:16
Re: karty jsou rozdány
Jinak to, že 166 nebyla bůh ví jak zdařilé auto (na Alfu) ví každý. ALe že by ji to v porovnání s konkurencí v podobě A6 mělo srážet k zemi... to si rozhodně nemyslím. 164 to ale opravdu nebyla. 8-s
4. 4. 2008 17:00
Re: karty jsou rozdány
Milý Dinare,
mohl by ses rozepsat v čem konkrétně je 166ka tak dokonale průměrná? Rád bych se dověděl něco nového.
Díky
Avatar - MajoThePuk
4. 4. 2008 14:11
Re: karty jsou rozdány
Nastupca 166 pokial viem bude pre alfu revolucnym, pretoze prave nastupca 166 (asi 169) bude mat uz pohon zadnych kolies a postupne na tento trend prejdu vsetky Alfy s prichodom novych modelov. Rok 2010 by mal byt ten, kedy sa nova 169 inspirovana tvarmy 159 zjavy na trhu, videl som nejake jej podoby a zatial je to fesanda ako kazda talianka...uvidim ci alfa prelomy po roku 2010 s novou konstrukciou pohonu a ci sa zdvihnu jej predaje, ja je to prajem
neregistrovaný "AG"
4. 4. 2008 16:48
Re: karty jsou rozdány
"nova 169 inspirovana tvarmy 159 zjavy na trhu"....
Chlapče,ty jsi sám velké zjevení,už jsi absolvoval alespoň druhou třídu?Opravdu velmi poučný a zajímavý příspěvek,ale na druhou stranu s wolffem si pravděpodobně budete rozumnět.
Avatar - MajoThePuk
4. 4. 2008 20:58
Re: karty jsou rozdány
co si na tom nepochopil? je na tej vete pre teba nieco nezrozumitelne? ci ti to mam prelozit do tvojej hatlaniny..? nechapem takychto zakomplexovanych idiotov co nemaju nic ine na robote len provokovat, fakt klobuk dole pred tvojou inteligenciou si BOSS...prispevok absolutne od veci..usetri ma takychto dementnych komentarov nabuduce len sa strapnujes este viac :no:
neregistrovaný "fredy999"
5. 4. 2008 20:06
Re: karty jsou rozdány
moc mu nenadavaj, lebo to ze si schopny v jednom riadku urobit tolko pravopisnych chyb, ktore si vsimne aj clovek, ktory ma iny materinsky jazyk, moc o tvojej inteligencii nesvedci...
Avatar - MajoThePuk
5. 4. 2008 21:04
Re: karty jsou rozdány
>:D jasne je tam tolko chyb, ze sa z toho asi poseriem ty slovencinar, sa pozri na svoju prvu vetu ty trubka a potom tu komentuj..spisovna je teda az "moc" >:D
4. 4. 2008 21:06
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
4. 4. 2008 12:43
VYPOVIDA MALO
Diky redakci za zajimave tabulky. Jsou vsak napsane pro toho, kdo o prodejich vi malo. Pomohly by pocty prodanych automobilu rozdeleny na kazdou zemi zvlast. Potom bychom mohli lepe diskutovat kde, jak, kolik a proc.
Druha pripominka se tyka absence vysledku ruskeho trhu. Jde o evropsky trh, velice rychle se rozvijejici, kde se prodava velke mnozstci vozu vyssi stredni tridy. Bez udaju z ruskeho trhu a rozdeleni poctu je tato tabulka skoro nic nevypovidajici. Tak trochu mlaceni prazdne slamy.
Rozbalit vlákno
26
4. 4. 2008 12:51
Re: VYPOVIDA MALO
No taková tabulka, že v česku se prodá nejvíce Škodovek a VW, v německu VW/Audi/MB/BMW, v Itálii nejvíce Fiatů, ve francii Citroen/Peugeot/Renault ... to by bylo opravdu k popukání ;-)
Co se týče rusáků, viděl bych to obdobně jako Turecko, koho to zajímá? 8-s
4. 4. 2008 14:12
Re: VYPOVIDA MALO
Zamysli se, RS, co jsi prave napsal. Ano domaci automobilka proda vzdy nejvice. Zde jde vsak o pocty. S informaci o poctech rozdelenou mezi zeme, muzes jednoduse spocitat charakter trhu. Muzes odecist vliv domaciho producenta a dopracovat se k realnym, nicim neovlivnenym cislum.
neregistrovaný "popopo"
4. 4. 2008 18:02
Re: VYPOVIDA MALO
rusky trh bol v r,2007 druhy co sa velkosti tyka a tento rok ma byt najvacsi.
Avatar - Dinar
4. 4. 2008 13:15
Re: VYPOVIDA MALO
Zase povýšenecký mariánek, na jedné straně ti ubozí, neznalí, kterým nezbývá než vzít za vděk informacemi z tabulky, a pak ti, kteří už prohlédli, a pro které nemá tabulka s čísly význam, oni sami totiž nejlépe vědí, jak to s prodeji ve skutečnosti je. Pokaždé stejná písnička. :no: A k tomu Rusku, mariánku, aby čísla ruského trhu mohla být zařazena do tabulky celoevropských prodejů, a měla nějakou vypovídací hodnotu, která ti chybí, musel bys je rozdělit na prodeje v evropské části a části asijské. Taková čísla jsou těžko dostupná, a agentura předkládající evropské tabulky také upozorňuje na to, které trhy nejsou zahrnuty, takže nic neférového se neděje. Navíc, pro tvorbu závěrů o zákonitostech fungování evropského trhu, jeho trendech apod., nemají ruská čísla význam, ruský trh je svými specifickými podmínkami natolik odlišný, že z jeho výsledků se nedá na jakékoliv ostatní evropské trhy aplikovat prakticky nic. :-!
4. 4. 2008 13:21
Re: VYPOVIDA MALO
Jistě! Zdůrazňovat důležitost/ >:D / ruské statistiky může jen takový trouba jako je Marjánek. Holt dokud se nezačně holit bude nás zásobovat takovými příspěvky :-(
4. 4. 2008 14:08
Re: VYPOVIDA MALO
Takovymi prispevky zduraznujes jen a pouze vlastni hloupost Vektore. V Rusku se proda velke mnozstvi automobilu vyssi stredni tridy. Informace o prodejich na ruskem trhu by bylo pro tuto tabulku zajimava.
Rozepsani mezi zeme by bylo smerodatne.
4. 4. 2008 14:04
Re: VYPOVIDA MALO
Pokud uz piseme o evropskych trzich, meli bychom do spisu zahrnout vsechny (aspon ty nejdulezitejsi) evropske trhy. Rusky trh je (at uz chces nebo ne) jednim z nejdulezitejsich.
Rozdeleni ruskeho trhu na cast evropskou a asijskou muze jen neznalek tveho kalibru. Tabulka je vlastne napsana pro tebe. Vim, v Auto Bildu ti to nepisi, ale v asijske casti ruskeho trhu se proda rocne asi tolik automobilu jako u nas v kotline ceske. Takze asijska cast je pro tuto tabulku asi stejne dulezita jako trh cesky. Ani turecky trh se nerozdeluje na evropskou cast a asijskou.
Rusky automobilovy trh ma sva specifika zrovna jako trh nemecky, anglicky, nebo kterykoliv jiny. Domaci automobilka prodava vzdy nejvice, potom automobilka sousednich zemi a automobilky s nejvetsim PR vlivem, hned nasledovane velkymi celosvetovymi hraci.
Avatar - Dinar
4. 4. 2008 14:32
Re: VYPOVIDA MALO
Ohledně nesmyslnosti volání po zařazení ruských čísel do evr. statistiky si odpovídáš v podstatě sám, příkladem Turecka, které se do evropských statistik nezapočítává, protože je v tomto smyslu nezařaditelné. Stejně jako Rusko.

A pokud jde o nějaký ten přehled, neodkopávej se tolik, o Rusku nemáš ani hrubou představu, stačí si přečíst tvůj poslední odstavec. Specifika ruského trhu jsou při srovnání s EU trhem zásadní, ta ekonomická souvisejí s dovozní politikou státu (systém cel a poplatků) směřující naopak k daňovým zvýhodněním lokálně montovaných vozů, nebo s rozdílným způsobem financování nákupu aut nebo vůbec s porovnáním struktury a kupní síly obyvatelstva (tedy kdo a jaká si v Rusku kupuje auta). Pak jsou tu specifika daná infrastrukturou, která je s evropskou nesrovnatelná, hlavně co do kvality silnic nebo specifika vyplývající z klimatických podmínek (v kombinaci se zvykem), což znamená prakticky absenci dýzlových motorů, nemluvě o obecném problému velmi nekvalitních paliv. Důležité je také to, že prakticky neexistují domácí výrobci, v segmentu, o kterém je tu řeč, nemá Rusko žádného domácího zástupce. Tedy rozdíly, které jsou mezi německým nebo britským či českým trhem jsou naprosto marginální ve srovnání s tím jaké jsou rozdíly mezi Ruským a EU trhem, který je v tomto smyslu prakticky jednolitý. Oni to všichni, snad kromě tebe, mariánku, vědí, proto se to Rusko v evropských statistikách neuvádí. ;-)
4. 4. 2008 17:25
Re: VYPOVIDA MALO
Dinare, ty uz nejses ani k smichu. Prodeje automobilu jdou v kazde zemi po stejne sablone. Rusko nevyjimaje. Zde jde o prodeje vyssi stredni. Kupni sila obyvatel zde nehraje zadnou roli. Jde pouze o cisla. Vyssi stredni trida a jeji prodeje jsou v Rusku velice rozvinute. V Rusku se Dinare prodavaji znacky vyssi stredni, o kterych jsi jeste v tvem oblibenem Auto Bildu necetl. Rusko (prodeje), jako nejvetsi evropska zeme, by v takoveto tabulce mela byt zastoupena. Ze stejneho duvodu by tato tabulka mela byt rozclenena na zeme. Zde bychom vedeli presneji kde se co prodava. Zaver by pote byl zajimavejsi a pravdivejsi.
Avatar - Dinar
7. 4. 2008 09:08
Re: VYPOVIDA MALO
Rusko, mariánku, není pokládáno za evropskou zemi, a to, že jí z větší části není geograficky, to v tom hraje roli jen částečně. Je prostě faktem, že při hodnocení politických, ekonomických, demografických nebo jakýchkoliv jiných dat, jsou, pokud má jít o čísla evropská, údaje vždy uváděny ve formátu Evropa + Rusko. S automobilovým průmyslem, a jeho daty, je to stejné, ruský trh je velký a míra jeho specifičnosti (v tomto případě míněno, rozdílnosti od evropského) je srovnatelná např. s trhem americkým, tady výše zmíněné platí dvojnásob.
Takže, mariánku, nikdo tu NEZPOCHYBŇUJE, význam prodejních čísel velkého a rozvíjejícího se ruského trhu, tedy už v tomto smyslu přestaň plácat, v této debatě jde jen o to, proč se, z důvodů, které jsem se ti snažil vysvětlit, jeho výsledky neudávají ve společných evropských statistikách. Celkem rozumím pohnutkám tvého pokřiku nad touto statistikou, v Rusku jsou japonské automobilky v prodejích silné, a ty bys nám rád odhalil, jak prostřednictvím čísel z Ruska, by se poměry v tabulce změnili více ve prospěch Japonců, proto ta spousta plků o ničem. Jenže to není žádné skandální odhalení ani pro tvé oblíbené čtenáře Autotipu, ani pro nikoho, kdo o Rusku něco ví, to je prostě známá věc, můžeš se tedy uklidnit a jít po škole krmit soby.

A navíc, pokud bychom zůstali u vyšší střední, která se tu teď rozebírá, zrovna v ní by čísla
ruského trhu německou trojku pouze podpořila, v tabulce by se objevily navíc Maxima a Camry, o pár tisíc by se zvýšila čísla Lexusu a po velmi slušném začátku Infiniti, by se už za loňský rok objevilo i pár tisíc prodaných eMek. V horních patrech tabulky by se nezměnilo nic, takže celé tvoje mudrlantské vystoupení v této debatě je mimo, ostatně jako vždy. ;-)
7. 4. 2008 17:14
Re: VYPOVIDA MALO
Dinare, ostatne jako vzdy, jsi vedle. Udaje z ruskeho trhu se (pokud jsou dostupne) vzdy uvadeji spolecne s evropskymi daty. Rusko je, at chces nebo ne, evropskou zemi.
Nevim, kde te napadl ten nesmysl o me podpore japonskych automobilek. Tvuj krok spise podtrhuje tve zatizeni proti vsemu japonskemu a hledis s konskymi klapkami zas na vse nemecke.
Nahore jsem napsal, ze zde jde o cisla, nikoli o postaveni v tabulce. Rozepsani mezi zeme by dostatecne vyjadrilo skutecne postaveni automobilek a jejich prodeju.
Osobne se zajimam o prodeje vsech automobilek. Nezajima me tva paranoidni panicke obhajovani vseho nemeckeho a slepe odsuzovani technickeho japonskeho vyrobku. Takoveto reakce poukazuji na tvuj nicotny rozhled zamereny na tvuj oblibeny Auto Bild.
neregistrovaný "AG"
4. 4. 2008 16:39
Re: VYPOVIDA MALO
Nemyslíš Mariánku,že údaje z daleké Rusi by až příliš věrně kopírovaly v tomto segmentu situaci evropskou?Snad pouze pořadí na prvních třech příčkách by se mohlo nějak zásadněji pohnout.Ze zbytku kromě seveřanů se prodá tak zanedbatelné množství,že by tato statistika asi neměla cenu.
4. 4. 2008 17:27
Re: VYPOVIDA MALO
Ne, nemyslim. Myslim, ze by tabulka vypadaja jinak. Navic rozcleneni mezi zeme by prispelo k mnohem zajimavejsim cislum.
neregistrovaný "AG"
4. 4. 2008 18:00
Re: VYPOVIDA MALO
Počkej,já hovořím o Rusku.Tamější prodeje v tomto segmentu budou plně v režii silné trojky a Volva.Nezapomeň,že sociální poměry eliminují střední vrstvu a byki by si nic jiného nepořídili.A taky to podle toho na ruských "silnicích" vypadá,minimálně v evropské čási.Třeba takový Novosibirsk už bude výrazněji ovlivněn Asií.
4. 4. 2008 19:44
Re: VYPOVIDA MALO
Bohužel se mně nepodařilo najít žádnou oficiální statistiku, tak můžu soudit jen podle toho, co vidím kolem sebe jezdit v Moskvě. Ve srovnání s tímto segmentem v ČR tady je mnohem více Lexusů a Infinity (na jap. auta je nižší clo). Německá trojka je celkem vyrovnaná (asi nejvíc E-ček) a je tady hrozné množství Cayennů (povětšinou turbo), což už je ale jinej segment. S tou naftou je to pravda, všechno jsou to 6-ti a 8-mi válcové benzíny (litr stojí 13 Kč). V Novosibirsku jsem byl, tam je to samej žigul ;-)
4. 4. 2008 19:46
Re: VYPOVIDA MALO
To same mohu potvrdit i ja.
5. 4. 2008 09:26
Re: VYPOVIDA MALO
A jeste opravdu hodně Toyot Camry a Nissanu Teana.
4. 4. 2008 14:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
4. 4. 2008 17:28
Re: VYPOVIDA MALO
Danieli, tobe nema cenu nic povidat.
4. 4. 2008 20:19
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
4. 4. 2008 17:45
Re: VYPOVIDA MALO
Rozdělit podle zemí?? Každému je jasné, že i v Itálii či Francii dávají také přednost německé trojce před vlastními zástupci vyšší střední. Nebo si myslíš, že se v Itálii prodá jen 2000 aut této třídy >:D .
Chytá se jen Volvo a to s polovičními prodeji!
neregistrovaný "AG"
4. 4. 2008 18:02
Re: VYPOVIDA MALO
Pšt,to neříkej nahlas,nebo budeš oběšen na špagetě,popřípadě utlučen žabím stehnem. ;-)
4. 4. 2008 18:13
Re: VYPOVIDA MALO
>:D to víš... MaRRiánkův svět, tam je možné úplně všechno.
4. 4. 2008 19:45
Re: VYPOVIDA MALO
Byl bys prekvapen jak moc se realita rozdelena mezi zeme lisi od toho, co ukazuje tabulka. Ted mluvim o cislech ne o poradi, to by se menilo jen castecne.
Stale si vsak stojim za tim, ze i rusky trh by mel byt zarazen. Na ruskem trhu se rocne proda obrovske mnozstvi automobilu od vyssi stredni vyse.
4. 4. 2008 19:54
Re: VYPOVIDA MALO
Marianku s některými nemá smysl diskutovat.Rusko je obrovský trh a jen hlupáci to ignorují.
neregistrovaný "VasekC"
4. 4. 2008 12:51
Volvo
Volvo ztraci na nemeckou trojku asi 33 tis. - ten odstup neni az tak velky. Az za V70 to pada prudce dolu. A to je V70 jen v kombi (resp. nepocita se do toho S80). Proste ja radim Volvo do TOP. Tedy v tabulce je pro me TOP4 elita.
Rozbalit vlákno
3
4. 4. 2008 12:54
Re: Volvo
Opravdová elita je chtě nechtě jen německá TOP3, ale taktéž vidím elitu šírší. TOP5 Audi,BMW,MB,Volvo,Lexus, všechno ostatní už je jen pokus.
neregistrovaný "VasekC"
4. 4. 2008 13:11
Re: Volvo
Pravda Lexus bych tam taky videl.
Bohuzel nemuzu srovnavat, jelikoz sem ve vsech autech z TOP5 nejel, ale nevim co vic by mi nabidla treba A6 oproti memu jasnemu favoritovi V70. Mozna snad vetsi nabidku naftovych motoru u Audi.
Elitu proste nevidim jen v "nemecke trojce".
Avatar - MajoThePuk
4. 4. 2008 14:16
Re: Volvo
Volvo a Lexus to je podla mna co spolu s nemeckymi zastupcami v tejto triede (jednoducho to vedia a v tomto segmente su zavedeny) tvori spicku triedy...a aj najblizsie roky bude
4. 4. 2008 12:59
Vše jak má být
Zdá se ti nápadné, že první 3 místa s drtivým/ řádovým náskokem obsadili výrobci prémií? Ano, přesně tak to má být - jsou špičkoví, a tudíž stojí na bedně. Tvůrce automobilů si líže v koutě rány a obvazy mu utahují černovlasí podržtaškové s mandlovýma očima. No je těžké být Němcem a při pohledu na tu tabulku se nenafouknout. ;-) :yes:
Rozbalit vlákno
2
4. 4. 2008 13:14
Re: Vše jak má být
Proč se máte někteří takovou potřebu o***t stylem psaní po GTI? Jeho názory sice bezezbytku nesdílím, ale je celkem originální ikdyž někdy arogantní. Ale vy co ho napodobujete jste směšní. :no: ;-)
4. 4. 2008 13:31
Re: Vše jak má být
Co zkusit napsat něco k tematu, analytiku. Umíš?
4. 4. 2008 14:42
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
8
neregistrovaný "Bench"
4. 4. 2008 14:54
Re: Deväť +1 rokov úspechu
Výborně napsané, naprostý souhlas :yes:
4. 4. 2008 14:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
4. 4. 2008 16:04
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
4. 4. 2008 16:05
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
4. 4. 2008 16:08
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
4. 4. 2008 16:12
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - T613
4. 4. 2008 16:32
Re: Deväť +1 rokov úspechu
Nestarej se o to jaký má kdo nick. A měl by si vědět, že veterány jsou si rovny, trabant netrabant :no:
5. 4. 2008 11:40
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
4. 4. 2008 18:03
DIAMANTOVÝ SVĚT
Jo, tohle je svět velkejch peněz. Tohle je svět, kde ti vařenej humr na stříbrném podnosu nevyvolá alergii v peněžence. Tohle je svět lodiček z ještěrky a platinových tabatěrek v náprsních kapsách vlněných dvouřadových sak. Tohle je svět vášní na míru. Tohle je svět v němž je slovo "nikdy" jen konejšivou lží z milosti... Je to ovšem i svět ostrých loktů a tvrdých slov. Je to i svět samoty, svět hořkých pravd i svět sladkých lží... v němž vše co ztrácíš nemůžeš nikdy získat zpět.

Vyšší střední... Rozměrově tak akorát - všichni v autě sedí pohodlně. A ty za volantem si připadáš opravdu jako diamntovej kovboj. Na druhé straně jsou ta auta opticky uchopitelná, obhajitelná. Také v jízdních vlastnostech se v této třídě odráží již praktické absolutno jízdního zážitku - rozvor dovolí velmi elegantní jízdu, podvozek tě přitom dokáže podržet v zatáčkách.

Tabulka je jasná. Vedle úchvatného tažení VOLVA bych velmi ocenil výborné umístění SAABU 9-5i i když ten odstup je až fatální.... Zato italský hřebec se červená na chvostu. Není to jenom pro jeho stáří (jen konfrontuj právě třeba se Saabem 9-5) je to proto, že profilovat se v tomto segmentu sedanem se sportovními ambicemi... no, to musíš mít velmi domyšlenou strategii, komu tohle auto vlastně vnutit. Pokud tedy Alfa jistým způsobem boduje o třídy níže se stále ceněným image (vnímáš to, že fandové Alfy nejsou echt diamantoví kovbojové s bezedným účtem) pak v diamantovém světě vyšší střední se znatelně alfě nedostává náležitého dechu.

Na závěr snad to (evropsky) nejsmutnější... C6, jo, to je zklamání tabulky. Desetkrát menší prodeje než má VOLVO... to je pravda pravd.

A můj favorit? No... to je vlastně jedno... ;-)
Rozbalit vlákno
143
4. 4. 2008 20:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ji/Ri
4. 4. 2008 20:18
Re: DIAMANTOVÝ SVĚT
C6 je C6. To není tucťák (pro někoho favorit). Myslím, že C6kou Citroen ani žebříčky trhat nechtěl. To jen chtěli upoutat pozornost a zvednout prst. Počkej na příchod C5 - to bude vítr.... . Jinak, GTI, jsi mě trošku zklamal tvýma reakcema na Marianka - korektně diskutuje a ty s některýma ostatníma jste jako malí kluci (nebo spíše vesničtí parchantíci).... . Promiň, ale fakt to tak je.... .
4. 4. 2008 21:47
Re: DIAMANTOVÝ SVĚT
C5 byla vesměs kladně přijata (tedy její vizualita). Smršť nebude. Budou jen čísla nad 407 (možná).

Mudrlant MaRRiánek :-) hošík, co opisuje ve Švédsku tatínkovo automagazíny, hledá sám sebe a snaží se zaujmout "objevnými" pohledy... ta replika o tom holení mě dokonale rozesmála... prostě to sedlo.
4. 4. 2008 22:19
Re: DIAMANTOVÝ SVĚT
C5...pripada mi to jako poklona nemecke skole. S jistou davkou francouzske finesy. V kazdem pripade velice hezky vozitko. :yes: :yes:
Avatar - T613
4. 4. 2008 20:25
Re: DIAMANTOVÝ SVĚT
Výhodou aut z této tabulky je ta, že člověk nikdy neudělá špatný kup (až na korejce). Saab je pro mne velmi příjemným překvapením. Velkým překvapením je italský hřebec, který už se snad ani nedělá ne? Vcelku by mne zajímalo za kolik se prodává (přiznám se nechce se mi to hledat). C6 a Vel Satis beru jako pověstnou třešničku na dortu. Lehký moučníček obou automobilek. A krásné moučníčky ;-)
neregistrovaný "Vel Satis"
4. 4. 2008 21:18
Re: DIAMANTOVÝ SVĚT
Každý, kdo jenom trošičku vybočuje svojí inteligencí je tak nějak nepochopený, je divný že. Říkáme jim blázni, podivíni, jsou samotářští. Nikoliv vlastní vinou. Vinou majoritní společností, která je kope na okraj.
Proč by se nám pletli do života, stejně nám nerozumí. Velmi zajímavé ovšem je, že díky těmto mozkovnám se svět dere vpřed a majorita z jejich potenciálu silně profituje. Celý svět z nich těží.
Z tohoto pohledu je divný Vel Satis, C6, ale i Avantime, 166 a třeba dlaší.
A dá se bez nadsázky říci, že díky takovým exotům, hledající nový rozměr,nový styl, nové možnosti, nové trendy, těží celý svět. Svět pachů benzínu a nafty, svět rychlých kol, svět elegance a komfortu, svět designu. Prostě svět automobilového průmyslu.
Těm bychom se měli poklonit obzvláště.
Těžko smeknout před tuctovou obří chromovou maskou kryjící chladič, před kýčovitými led světly, před mastodonty tvářící se jako auta do nepohody, kam ale vlastně ani nepatří.
Chceme být klamáni. Hollywoodská iluze automobilového snu je díky některým výrobcům dokonalá.
Svět je plný paradoxů.
Svět aut jen zapadá do škatulky konzumu všehomíra. :-)
Avatar - T613
4. 4. 2008 21:22
Re: DIAMANTOVÝ SVĚT
:yes: pěkný text. dá se s ním souhlasit :-)
4. 4. 2008 21:35
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - T613
4. 4. 2008 21:40
Re: DIAMANTOVÝ SVĚT
Ne, v téhle kategorii neexistuje špatná volba. Existuje jen a jen volba. Vše je otázkou tvého vkusu, životního postoje. Tohle už není svět kačerů, ale dospělých lidí, kteří kupují jen to co chtějí, a co vyhovuje jejich osobnosti.
4. 4. 2008 21:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - T613
4. 4. 2008 21:49
Re: DIAMANTOVÝ SVĚT
Ale to je pouze tvá iluze. Vel Satis si koupí člověk extravagantní, který nemá rád konvence. Není stádní typ. takový člověk prostě nad designem D3 ohrne nos. Ale není o nic horší než ten co si koupí D3.
4. 4. 2008 22:11
Re: DIAMANTOVÝ SVĚT
Extravagantni mozna. Ale clovek ktery nema rad konvence, ktery neni stadni typ, tak ten by se vlastne ani nemel definovat autem, ne? Ja jsem individualista, proto si koupim francouza? :-) Spis tim ten clovek mysli, ze patri do mensiho stada nez ten coc si koupi D3...Pro mne je nekonvencni clovek treba ten, ktery jezdi oktavkou pres tyden a na motorce a psich zaprazich o vikendu, kdezto ten ktery na sve popojizdeni do prace v C6 mi prijde jako nekdo kto v nicem jinem nevynika a potrebuje se za kazdou cenu lisit. Nebo ne...v kazdem pripade posuzovat individualitu cloveka dle auta kterym jezdi...s tim moc daleko nezajdes...
Avatar - T613
4. 4. 2008 22:22
Re: DIAMANTOVÝ SVĚT
To není o národnosti, značce apod. Někdo rád kubismus někdo baroko. A někdo má rád věci jiné. Nikdy mě nenapadlo posuzovat lidi podle jejich auta, a rovněž nikdy mě nenapadlo dělat autem na někoho dojem.
4. 4. 2008 22:12
Re: DIAMANTOVÝ SVĚT
Pokud v tomto kontextu považuješ za konvenci třeba Mercedes E-klasse, nebyl jsi nikdy u Mercedesu blíž než na 5 metrů... Tatro, sakra, dole to výborně píše Jester... rozhoduje kvalita designu, nikoliv manýra v podobě zadního okna u Meganu.
Avatar - T613
4. 4. 2008 22:24
Re: DIAMANTOVÝ SVĚT
Kvalita designu? Kdo ji posoudí lépe než zákazník? Každé zboží má svého kupce. To, že na tebe působí design "E" více než Vel Satisu neznamená, že někdo jiný to necítí opačně. Jak je to přísloví? Někdo rád holky, jiný vdolky?
4. 4. 2008 22:28
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - gld
4. 4. 2008 22:31
Re: DIAMANTOVÝ SVĚT
Vezmi si koľko iných ľudí si povie to isté čo ty a hneĎ je na svete tuctovka
Avatar - T613
4. 4. 2008 22:31
Re: DIAMANTOVÝ SVĚT
Ne, je to tvá volba. V ničem horší než volba někoho kdo si koupí C6 a Vel Satis. Kapiš? To že se líbí tobě, neznamená že se bude líbit jemu, a naopak.
4. 4. 2008 22:35
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - gld
4. 4. 2008 22:39
Re: DIAMANTOVÝ SVĚT
Vec názoru
4. 4. 2008 22:44
Re: DIAMANTOVÝ SVĚT
To je spíš věc neznalosti. Považovat německé prémie za tuctovky, to může leda tak pubertální hošík, který o autech a o životě zatím neví nic.
Avatar - gld
4. 4. 2008 22:48
Re: DIAMANTOVÝ SVĚT
Nie kvôli tomu, ja s tebou NESÚHLASÍM GTI a preto som podľa teba pubertálny hošík. Mať vlastný názor o dizajne áut je totiž hrozne detské že
Avatar - T613
4. 4. 2008 22:42
Re: DIAMANTOVÝ SVĚT
Tuctovou věcí se stane každá věc, které je dostatek, nadbytek. Osobně si nevšimnu jestli kolem mě projede "E", "5", A6. Vidím je totiž často. Ale okamžitě zbystřím, když zahlédnu koutkem oka Vel Satis (na které mám poslední dobou štěstí), S-type, C6. Tuctové neznamená, že je špatné. Netuctové neznamená, že je dobré.
4. 4. 2008 22:46
Re: DIAMANTOVÝ SVĚT
Tos musel bejt za komančů dost nešťastnej... jeden papaláš za druhým v šestsetřináctce. Zejména v Praze... tuctovka ;-)
Avatar - T613
4. 4. 2008 22:47
Re: DIAMANTOVÝ SVĚT
No a? Když ji miluješ není co řešit ne? >:D
4. 4. 2008 22:52