Vyšší střední třída v Evropě: Prodej za rok 2007

V kategorii vozů vyšší střední třídy se loni v Evropě prodalo 548 tisíc automobilů. Segment se meziročně zmenšil o téměř 3 procenta. Údaje firmy JATO zahrnují výsledky trhů zemí Evropské unie, Švýcarska, Švédska a Turecka. Nezahrnují však Rusko.
Nejžádanějším modelem bylo Audi A6, nejmladší model z trojice prémiových modelů německé provenience v této části trhu. K prodejním číslům řady A6 se počítají také odvozené a relativně drahé verze allroad quattro. Na druhém místě je BMW řady 5 a za ním Mercedes-Benz třídy E. Oba modely jsou momentálně v poslední fázi modelového cyklu a v letošním nebo příštím roce se očekávají nové generace.
Trendem je relativně vysoký podíl verzí kombi, v posledních letech se zvyšuje podíl modelů s pohonem všech kol, který všechny tři automobilky nabízejí.
Nepřehlédněte |
Malé vozy v Evropě: Prodej za rok 2007 |
Nižší střední třída v Evropě: Prodej za rok 2007 |
Střední třída v Evropě: Prodej za rok 2007 |
Ve světovém měřítku relativně malý podíl švédských značek Volvo a Saab se v evropské vyšší střední třídě projevuje obsazením mimořádně důležitých míst za německým triumvirátem. Absolutně nejprodávanějším modelem Volva je kombi V70 a odvozený cross-country model XC70, mezi ně a sedan S80 se opět podařilo vklínit jedenáctitému Saabu 9-5.
Přes 10 tisíc vozů prodává ještě Mercedes-Benz v případě modelu CLS, který má image a cenovku luxusního vozu, ale techniku třídy E. Za úspěch lze považovat i výsledek amerického Chrysleru 300C.
Zbývající část trhu vyšší střední třídy (asi 6 procent) si rozebralo deset modelů, které buď jsou již za zenitem nebo je výrobci udržují v nabídce kvůli prestiži značky. V budoucnu lze od jejich nástupců (Jaguar XF, Peugeot 808, Hyundai Genesis) očekávat vylepšení postavení na trhu.
- | Vyšší střední třída - prodej v Evropě | 2007 | 2006 | Rozdíl [ks] | Rozdíl [%] | Podíl na trhu [%] |
1. | Audi A6/allroad quattro | 133615 | 140370 | -6755 | -4,8% | 24,4% |
2. | BMW 5 | 122140 | 127238 | -5098 | -4,0% | 22,3% |
3. | Mercedes-Benz E | 111444 | 112015 | -571 | -0,5% | 20,3% |
4. | Volvo V70/XC70 | 78087 | 69134 | 8953 | 13,0% | 14,2% |
5. | Saab 9-5 | 19227 | 26150 | -6923 | -26,5% | 3,5% |
6. | Volvo S80 | 18492 | 12673 | 5819 | 45,9% | 3,4% |
7. | Mercedes-Benz CLS | 17233 | 20426 | -3193 | -15,6% | 3,1% |
8. | Chrysler 300 C | 13947 | 14611 | -664 | -4,5% | 2,5% |
9. | Jaguar S-Type | 8695 | 10354 | -1659 | -16,0% | 1,6% |
10. | Citroen C6 | 7180 | 5286 | 1894 | 35,8% | 1,3% |
11. | Peugeot 607 | 6610 | 9868 | -3258 | -33,0% | 1,2% |
12. | Lexus GS | 4445 | 5028 | -583 | -11,6% | 0,8% |
13. | Renault Vel Satis | 3042 | 4882 | -1840 | -37,7% | 0,6% |
14. | Honda Legend | 1076 | 1196 | -120 | -10,0% | 0,2% |
15. | Lancia Thesis | 1000 | 1082 | -82 | -7,6% | 0,2% |
16. | Hyundai Grandeur | 776 | 619 | 157 | 25,4% | 0,1% |
17. | Alfa Romeo 166 | 726 | 1549 | -823 | -53,1% | 0,1% |
18. | Kia Opirus | 421 | 1357 | -936 | -69,0% | 0,1% |
- | Celkem vyšší střední třída v Evropě | 548156 | 563838 | -15682 | -2,8% | 100,0% |