Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vyšší střední třída v Evropě: Prodej za rok 2007

Vyšší střední třída v Evropě: Prodej za rok 2007

Vyšší střední třída v Evropě: Prodej za rok 2007 Zdroj: acz

Diskuze (227)
Trh s automobily vyšší střední třídy představuje v Evropě asi půlmilion vozů. Dvě třetiny tohoto segmentu ovládá německé trio Audi, BMW a Mercedes-Benz.

V kategorii vozů vyšší střední třídy se loni v Evropě prodalo 548 tisíc automobilů. Segment se meziročně zmenšil o téměř 3 procenta. Údaje firmy JATO zahrnují výsledky trhů zemí Evropské unie, Švýcarska, Švédska a Turecka. Nezahrnují však Rusko.

Nejžádanějším modelem bylo Audi A6, nejmladší model z trojice prémiových modelů německé provenience v této části trhu. K prodejním číslům řady A6 se počítají také odvozené a relativně drahé verze allroad quattro. Na druhém místě je BMW řady 5 a za ním Mercedes-Benz třídy E. Oba modely jsou momentálně v poslední fázi modelového cyklu a v letošním nebo příštím roce se očekávají nové generace.

Trendem je relativně vysoký podíl verzí kombi, v posledních letech se zvyšuje podíl modelů s pohonem všech kol, který všechny tři automobilky nabízejí.

Nepřehlédněte
Malé vozy v Evropě: Prodej za rok 2007
Nižší střední třída v Evropě: Prodej za rok 2007
Střední třída v Evropě: Prodej za rok 2007

Ve světovém měřítku relativně malý podíl švédských značek Volvo a Saab se v evropské vyšší střední třídě projevuje obsazením mimořádně důležitých míst za německým triumvirátem. Absolutně nejprodávanějším modelem Volva je kombi V70 a odvozený cross-country model XC70, mezi ně a sedan S80 se opět podařilo vklínit jedenáctitému Saabu 9-5.

Přes 10 tisíc vozů prodává ještě Mercedes-Benz v případě modelu CLS, který má image a cenovku luxusního vozu, ale techniku třídy E. Za úspěch lze považovat i výsledek amerického Chrysleru 300C.

Zbývající část trhu vyšší střední třídy (asi 6 procent) si rozebralo deset modelů, které buď jsou již za zenitem nebo je výrobci udržují v nabídce kvůli prestiži značky. V budoucnu lze od jejich nástupců (Jaguar XF, Peugeot 808, Hyundai Genesis) očekávat vylepšení postavení na trhu.

-Vyšší střední třída - prodej v Evropě20072006Rozdíl [ks]Rozdíl [%]Podíl na trhu [%]
1.Audi A6/allroad quattro133615140370-6755-4,8%24,4%
2.BMW 5122140127238-5098-4,0%22,3%
3.Mercedes-Benz E111444112015-571-0,5%20,3%
4.Volvo V70/XC707808769134895313,0%14,2%
5.Saab 9-51922726150-6923-26,5%3,5%
6.Volvo S801849212673581945,9%3,4%
7.Mercedes-Benz CLS1723320426-3193-15,6%3,1%
8.Chrysler 300 C1394714611-664-4,5%2,5%
9.Jaguar S-Type869510354-1659-16,0%1,6%
10.Citroen C671805286189435,8%1,3%
11.Peugeot 60766109868-3258-33,0%1,2%
12.Lexus GS44455028-583-11,6%0,8%
13.Renault Vel Satis30424882-1840-37,7%0,6%
14.Honda Legend10761196-120-10,0%0,2%
15.Lancia Thesis10001082-82-7,6%0,2%
16.Hyundai Grandeur77661915725,4%0,1%
17.Alfa Romeo 1667261549-823-53,1%0,1%
18.Kia Opirus4211357-936-69,0%0,1%
-Celkem vyšší střední třída v Evropě548156563838-15682-2,8%100,0%

Vstoupit do diskuze (227)