Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
Dzakobo
Nabízet "terénní verzi" bez 4x4 je výsměch. Navíc na exteriér si asi nikdy nezvyknu... U kombi je OK zadní část, ale hatchback má příliš krátký C sloupek, ideální proporce má A3 Sportback. Interiér taky žádná sláva, předchůdce se mi líbil skoro v každém ohledu více. Zlatej Golf Alltrack
V Transitu má tenhle 2.0 pomalé reakce, ve Focusu (pokud by byl s manuálem) nevím.
1.5EB je skutečně asi první tříválec, který bych si pustil do garáže - má výkon a krom přímého i nepřímé vstřikování :yes: Ale spíš ve Fiestě, na Focus bych se nechtěl koukat :-|
V Transitu má tenhle 2.0 pomalé reakce, ve Focusu (pokud by byl s manuálem) nevím.
1.5EB je skutečně asi první tříválec, který bych si pustil do garáže - má výkon a krom přímého i nepřímé vstřikování :yes: Ale spíš ve Fiestě, na Focus bych se nechtěl koukat :-|
suhlas .. zlaty alltrack ... ale obavam sa ze v najnovsej generacii golfa namierenej uz aj proti tomuto focusu uz bohuzial alltrack neuvidime :-( ... ale snad sa mylim
mne celkovo neladi predna cast focusu k zbytku vozu.... rovnako ako pises na takyto dizajn si asi ani ja nezvyknem nikdy .. proste je mi tento styl proti srsti ... pritom novy ford explorer povazujem uz fakt za paradny fordacky pocin a ten by som bral vsetkymi desiatimi ...
a ano opat klasika... skoda aj chybajucej 4koky... lebo aj samotna svetlost tu vyzera uz slusna takze .... ale tak co uz .... asi je zbytocne to nejako rozoberat... tak su dnes uz nastavene sablony
mne celkovo neladi predna cast focusu k zbytku vozu.... rovnako ako pises na takyto dizajn si asi ani ja nezvyknem nikdy .. proste je mi tento styl proti srsti ... pritom novy ford explorer povazujem uz fakt za paradny fordacky pocin a ten by som bral vsetkymi desiatimi ...
a ano opat klasika... skoda aj chybajucej 4koky... lebo aj samotna svetlost tu vyzera uz slusna takze .... ale tak co uz .... asi je zbytocne to nejako rozoberat... tak su dnes uz nastavene sablony
Atlis
Ford postavil výborne auto so zodvihnutým podvozkom bez 4x4, ktoré nikto nepotrebuje a stojí o 200tis menej ako o generáciu starší Golf a Ochcáfka.
Perfektné do mesta. Do terénu je tu nová Kuga s 4x4.
Bravo Ford! :-!
Perfektné do mesta. Do terénu je tu nová Kuga s 4x4.
Bravo Ford! :-!
Kupovať si zdvihnuté terénne kombi do mesta, to asi nebude úplne v súlade so zameraním takéhoto auta. Samotný Ford to promuje ako alternatívu k SUV, cit.: "praktickosť, flexibilitu a štýl vozidiel SUV... v štýle SUV... každým terénom prejdete s väčšou istotou".
Proste neokecáš, že nemožnosť 4x4 do takéhoto auta je fail.
Proste neokecáš, že nemožnosť 4x4 do takéhoto auta je fail.
Práve do mesta sa také auto hodí, pokiaľ nechodí len po rovných cestách. Ale suv je praktickejšie. Je dobré, že si každý môže vybrať, čo potrebuje a čo si kúpi.
fail je nepochopit, ze kazdy ma ine potreby. Nie kazdy potrebuje 4x4, je vela ludi, ktori potrebuju nkombi nizsej strednej ale vyssi podvozok ocenia. Aj v meste, plnom obrubnikov a inych nastrah. A naco platit za SUV/crossover, ked ma take iste miesto a kratsi kufor, vyssiu spotrebu, ked mozes mat bezny kombik zdvihnuty o 3cm?
Bez 4x4, který nepotřebuje Atlis a uživatelé francouských SUV. ;-)
Nie, ja vážne 4x4 nepotrebujem. Za posledných 15 rokov jazdenia autom od Chorvatska po Švédsko a od Lotyšska po Belgicko som mal problém raz, na Orave v horách, vyriešené reťazami behom pár minút.
90% ľudí štvorkolku reálne nepotrebuje. Napriek tomu ju chcú a sú ochotní za to priplácať (to ostatne platí pre mnohé modely a prvky pri autách); takže je chybou výrobcu, že túto skupinu potenciálnych klientov odignoruje.
Kuga ani ziadne ine SUV *NIE JE* do terenu, aj keby sa ich majitelia o zem hodili! SUV-cka su auta ktore prejdu aj po nespevnenej polnej/lesnej ceste s trochu hlbsimi kolajami, ktore "nelahnu na brucho" v trochu hlbsom snehu, alebo ktore sa nezlaknu parkovat v meste pri vyssich obrubnikoch. Ale nie su to auta do terenu. Tam patria poriadne off-roady...
Ada je zase tady
Je to NORMÁLNÍ podvozek! Je naopak smutné, že většina vozů na trhu má podvozek nehezky a neprakticky snížený!
Kimi6
Lidi já nechápu proč někteří tak urputně kritizujete že to nemá 4x4. Kua tohle není off-road ani SUV !
Je to jen upravený kombík pro aktivnější využití sem tam na nějaky výlet po horších nebo nezpevněných cestách, na cesty na zahradku, chalupu apod. Normální auta jsou poměrně dost nízká a když pak potřebuju s tím jezdit někam na zahradku, kousek přes nějakou polňačku, na hory,atd. Tak ten zvýšeny a upravený podvozek je naprosto supr pro tyhle učely a plně dostačuje. A vůbec kvuli tomu nepotřebuju 4x4 který mi zvýší cenu auta a spotřebu. A kdyz nepotrebuju a nechci si kupovat dražší, míň prostorný a uchlastanější SUV, tak tohle je supr varianta.
Pokud nejezdim nejaky extremnejsi teren tak proste to 4x4 nepotřebuju protože tohle vyvýšený kombi toho zvládne dost pro vetšinu lidí.
Stejně tak ve městech to má výhodu kvuli obrubníkům apod, pohodlnejší nastupování/vystupování, ...
A co si budem povídat, je to i o designu, tyhle vyvyšeny oplastovany kombi se lidem líbí :-)
Tohle auto proste podle mě má smysl a neváhal bych si ho koupit! a hlavne s tímto mororem, libi se mi :-)
Je to jen upravený kombík pro aktivnější využití sem tam na nějaky výlet po horších nebo nezpevněných cestách, na cesty na zahradku, chalupu apod. Normální auta jsou poměrně dost nízká a když pak potřebuju s tím jezdit někam na zahradku, kousek přes nějakou polňačku, na hory,atd. Tak ten zvýšeny a upravený podvozek je naprosto supr pro tyhle učely a plně dostačuje. A vůbec kvuli tomu nepotřebuju 4x4 který mi zvýší cenu auta a spotřebu. A kdyz nepotrebuju a nechci si kupovat dražší, míň prostorný a uchlastanější SUV, tak tohle je supr varianta.
Pokud nejezdim nejaky extremnejsi teren tak proste to 4x4 nepotřebuju protože tohle vyvýšený kombi toho zvládne dost pro vetšinu lidí.
Stejně tak ve městech to má výhodu kvuli obrubníkům apod, pohodlnejší nastupování/vystupování, ...
A co si budem povídat, je to i o designu, tyhle vyvyšeny oplastovany kombi se lidem líbí :-)
Tohle auto proste podle mě má smysl a neváhal bych si ho koupit! a hlavne s tímto mororem, libi se mi :-)
A ja zase nechápem, že Ty nechápeš, že je veľká skupina zákazníkov, ktorí tú štvorkolku chcú. Ak by bola predokolka ako lacnejšia voľba pre tých, ktorí nechcú priplácať za 4x4, OK, beriem, ale pre tých ostatných (ktorých by bola podľa mňa väčšina) tu tá možnosť príplatku za 4x4 mala byť.
Btw. možnosť vyššieho podvozku ponúkajú aj bežné Škodovky, volá sa to paket pre zlé cesty a okrem zdvihnutého podvozku to má aj ochranu podvozka. Akurát sa to nehrá na samostatný model Active.
Btw. možnosť vyššieho podvozku ponúkajú aj bežné Škodovky, volá sa to paket pre zlé cesty a okrem zdvihnutého podvozku to má aj ochranu podvozka. Akurát sa to nehrá na samostatný model Active.
Přesně sem čekal že ty se ozveš jako první >:D >:D Pro tyhle zakazniky Ford poskytuje dost jinych modelů s 4x4 .
Prostě tento model pojali takto a ja na tom nevidím vubec nic špatného. A snad tady nebudem slovíčkařit ohledně nazvu Active. Prostě to je model který je schopnostma a designem odlišen od standartního Focusu tak proč by mu nemohli dát přídomek Active?? Měli se zeptat na tvuj nazor že >:D
Prostě tento model pojali takto a ja na tom nevidím vubec nic špatného. A snad tady nebudem slovíčkařit ohledně nazvu Active. Prostě to je model který je schopnostma a designem odlišen od standartního Focusu tak proč by mu nemohli dát přídomek Active?? Měli se zeptat na tvuj nazor že >:D
Tak určitě je vždy fajn, když je větši možnost vyběru. Ale ja si naopak myslim, že ve 4x4 by ten zajem byl naopak podstatně menši. Spiš ford zkouši zda bude o něco podobneho zajem a za mě je tohle určitě fajn, lepši než formou krabice. Což vlastně je kuga, kde 4x4 v nabidce je a o tyto auta je bohužel velky zajem a děla to dnes podobně hodně automobilek. A proč by si s nazvem vybavoveho stupně měl ford na něco hrat ? On neuvadi, že teren bude hračkou apod. Prostě pruchodnějši na polňačkach, lepši popasovani se s městskou džungli apod. Plus tam jsou v interieru nějake jine materialy, tušim plasty a potahy, ktere by měly byt odolnějši vuči nějakym chem. latkam, otěru či poškrabani.
přesně tak, naprosto souhlasím. Ford si s názvem Active na nic nehraje, na nic víc než k čemu to auto je.
A taky si myslím že prodej v 4x4 by byl minimalní.
A taky si myslím že prodej v 4x4 by byl minimalní.
Praveze vacsina 4x4 nechce, ved sa treba pozriet na modely, ktore take moznosti ponukaju, ako sa predavaju.
Pridávam sa k Emelovej otázke, na ktoréže to modely sa mám pozrieť? Z logiky otázky by vyplývalo, že zrejme zdvihnuté oplastované kombíky, ktoré majú ako 2WD tak 4x4 a tam by mala byť prevaha 2WD. Ale nejak mi žiadne na um neprichádza, tak buď konkrétny.
Btw. silne pochybujem, že sú predajné štatistiky, ktoré v rámci jednej osobitnej verzie jedného modelu rozlišujú predaje podľa poháňanej nápravy.
Btw. silne pochybujem, že sú predajné štatistiky, ktoré v rámci jednej osobitnej verzie jedného modelu rozlišujú predaje podľa poháňanej nápravy.
Podla toho by mala byt vacsina Octavii s paketom na zle cesty (zdvihnuta) a so 4x4. Bezne verzie by mali byt v mensine. Aj Mazd 6 by mala byt vacsina 4x4. Ale presne cisla asi nezistime.
Aj ked suhlasim, ze ked si to ludia kupuju so zvysenym podvozkom kvoli prekonavaniu terenu, tak by mohli ponukat 4x4. Ale asi sa im to neoplati (kvoli tym par ludom).
Aj ked suhlasim, ze ked si to ludia kupuju so zvysenym podvozkom kvoli prekonavaniu terenu, tak by mohli ponukat 4x4. Ale asi sa im to neoplati (kvoli tym par ludom).
CX-5 má podíl 4x4 284 z 357 prodaných (1-3/2019 ČR).
Mazda 6 ho má minimální... jenže tam zase dominuje benzín a 4x4 koupíš jen v nejsilnější naftě.
Octavia má 644 z 5533, necelých 12%... což ale není tak málo když uvážíš, že se 4x4 taky nedá koupit zdaleka ke všem motorům a že se dost Octavií prodává v nějaké fleet konfiguraci (2.0TDI Ambition+).
Mazda 6 ho má minimální... jenže tam zase dominuje benzín a 4x4 koupíš jen v nejsilnější naftě.
Octavia má 644 z 5533, necelých 12%... což ale není tak málo když uvážíš, že se 4x4 taky nedá koupit zdaleka ke všem motorům a že se dost Octavií prodává v nějaké fleet konfiguraci (2.0TDI Ambition+).
×
Sdílení komentáře
×
Tohle auto bych jako stylovku zcela jistě neoznačil...
Co sa tyka tohoto focusu stale si neviem na neho zvyknut... mam rocnik 2017 a proste mi stale pride ze vyzera lepsie..
S proporciami ani zadnou castou problem nemam ale tie svetla mi na neho nesedia. Nova Kuga s podobnou maskou sa mi paci focus tak nejak neviem prekusnut..
https://s2.paultan.org/…ada-launch-2.jpg
Každopádne koncepcia zdvihnutého kombíka ako alternatíva k SUV je mi sympatická, mám za to, že zdvihnuté kombi s AWD poskytne lepšiu úžitkovú hodnotu, ako porovnateľné SUV. Vďaka zdvihnutému podvozku a štvorkolke takéto autá poskytujú skoro rovnakú priechodnosť a trakciu na nespevnených cestách ako SUV (ktoré majú tiež častokrát len symbolicky, o pár cm vyšší podvozok ako štandardné autá), z hľadiska batožiny sú na tom kombíky väčšinou lepšie, ako SUV (ktoré objem kufra naháňajú hlavne výškou, čo je podstatne menej využiteľné, ako dĺžka), pritom majú lepšiu aerodynamiku, lepšie jazdné vlastnosti a nižšiu spotrebu, ako vyššie SUV a hlavne stoja menej, ako módne SUV porovnateľnej veľkosti.
To všetko má ale jednu chybičku: neplatí to pre Focus Active, ktorý nemá štvorkolku, teda zostáva len vyššia svetlosť podvozka a hranie sa na terénne kombi. Teda v kontexte uvedeného imidžovka, forma bez obsahu. Pritom ostatnými vlastnosťami má Focus na to, aby bol hodnotným príspevkom do tejto kategórie. :-(
A nie je to nahoda, ten allgrip v PSA celkom funguje, uz dost pomoze ked predok dokaze pohanat koleso s lepsou trakciou co obyc diff nedokaze...
Stále to je ale len elektronika, ktorá nedokáže plnohodnotne nahradiť ani len mechanický samosvor, nieto ešte pohon všetkých štyroch kolies.
Takže nie, z môjho pohľadu "terénne kombi" bez štvorkolky je len maniera a hranie sa na niečo, čím auto nie je. To už má pre mňa oveľa väčší zmysel štvorkolka so štandardným podvozkom.
A jasne je to len elektronicka a lacna ficura, ale funguje to, bez nej sa na povrchu s trakciou jedneho kolesa nepohnes so standartnym diff... je tam aj upravenie stabilizacie, ABS a protipreklzu, co dnes pri tej vagnej reakcii na plyn malych downsize motorov a dlhych prevodoviek uzitocne, ze to elektronika spravi lepsie ako vodic s otupenymi reakciami na plyn: https://www.youtube.com/watch?…
Nenahradi to 4x4, je chyba ze ho FoFo nema, no zdvihnuta verzia na horsie cesty aj v HB za rozumny peniaz nie je spatna ponuka, je fajn ze je na vyber medzi viac verziami... neviem ci to nazyvat uplne formou bez obsahu, pozri ako peclivo je preladeny podvozok, aj geometria dokonca... nice !
Pre mňa je to ako miešaný drink bez alkoholu, mojito bez rumu, cosmopolitan bez vodky, proste chýba tam podstatná ingrediencia, bez ktorej to nie je ono.
a co s tymi XDS VS AllGrip ? Je to podla teba to iste ? XDS dokaze to iste co AG ?
http://www.youtube.com/watch?…
http://www.youtube.com/watch?…
Kedze stavba karoserie je nizka, tak je tazisko vyssie len o tych par cm a na rozdiel od standardneho vysokeho SUV nemusis za to platit tuhsim naladenim podvozka, aerodynamickym hlukom.
Moznost 4x4 by bola fajn, ale to, ze nie je nutnostou je skor vyhoda, priplatok je rozumny a nestoji to nezmyselne peniaze ako Alltrack / Scout, ktore neide kupit v nizsej vybave resp. slabsim motorom.
Kto realne potrebuje 4x4 (nie iba chce), tak ten sa zrejme pohybuje v terene, kde vyuzije aj plnohodnotne SUV so svetlou vyskou 20+ cm. A kto ho chce, tak si moze kupit nieco ine :) Viac vsak bude tych, ktorym je zbytocne, uz len podla predajov roznych crossoverov bez 4x4
Za mna osobne je to zbytocnost. Vykon je nizky, aby malo zmysel kvoli spravaniu na ceste a zase prejazdnost terenom nie je taka, aby sa to auto dostalo tam, odkial nevyjde. Ak skonci v blate, tak mu bude aj tak 4x4 na nic na cestnych pneu :D
Sám nechápu, proč Fokus IV nemá AWD, když ho má Kuga, která je na stejné platformě a další vyšší modely od Fordu.
Treba od seba tie modely odlisit a dat dovod priplatit za SUV oproti zvysenemu hatchu.