Na první model z řady ID nás automobilka Volkswagen připravuje už docela dlouho. Čekání je téměř u konce, včera automobilka spustila předobjednávky a v září se odhalí sériová verze.
suhlas.... nie je nic horsie ako kupit uplne prve kusky .... kazde auto je "istejsie" kupovat ked je uz aspon po polroku vo vyrobe... kym sa vychytaju muchy.... tri stvrtiny "detskych much" sa totiz vychyta prave po prvych 3-6 mesiacoch vyroby... a po roku vyroby by to uz malo byt uplne ok
Vsimnete si
- bocni linie pres strechu uplne zmizela
- zkoseny B sloupek je pryc
- zadek vypada uplne jinak
- rozvor je asi kratsi, takze vzniknul zadni previs (vsimnete si kde zacina kolo u zadnich dveri)
... pripadni zajemci koukaji na Teslu 3, ktera skutecne vypada jako koncept.
Nerikam, ze to bude skarede auto, ale nekdo tady neco maskuje ... :-) A samozrejme realita je vzdycky o mnoho nudnejsi nez koncept. Ale tady meli unikatni sanci posunout design na novou uroven. Podle me je to skoda a nevyuzita sance (zatim s malym s, Skoda s velkym S z toho bude az za par let). Treba Jaguar I-Pace skutecne udelal design s velkym D.
Nejvetsi sranda je, ze to je vlastne MPV, ktere tolik let vymiralo ... jen jsou dole baterky a sedi se vysoko ... :-)
Co se designu MPV tyka, napr. tohle https://www.autocar.co.uk/sites/autocar.co.uk/files/styles/gallery_slide/public/renault-scenic-3.5-star-car.jpg?itok=dqvOAzff uplne bezne obycejne auto, ktere se vyrabi uz dlouhe roky, je beze sporu hezci.
Ale tak francouzi a design to byla vzdycky vysoka meta - ano ted 20 let to bylo slabsi ale vraci se to viz Megane Sport, DS7 nebo 508. Nebo treba krasny roztomily Renault Zoe ktery je v produkci uz od 2012 ... https://en.wikipedia.org/…wiki/Renault_Zoe#… kdyz to porovnate s designem VW Polo GTI ze stejneho roku ... https://carimages.com.au/…709-431170-1.jpg:-)
Ten tvůj mpv majstrstyk má obrovský propady prodejích, touran prodává násobky. Tak to vlastně asi takový majstrstyk nebude.
To samy zoe a Polo, z hlediska vzhledu je polo daleko stravitelnejsi.
Podle mne to vypadá skoro stejně jako koncept, jen to má jiný zadní světla a kliky. A světla jsou good! A Tesla by prospělo, kdyby jako koncept nevypadala ;-) . Teslu si nekupujeme kuli Design.
Na září jsem zvědavý :-) Nedávno na konkurenčním webu byl zajímavý članek jak ID, Passat a Golf nabírají šílené zpoždění, protože vW není schopen dotáhnout infotainment a veškerou elektroniku do fungujícího celku...
No armadu mame abychom mohli byt v tom NATO vis ... to je takova jejich podminka, kterou vsichni clenove plni jen tak napul a american se pak rozciluje, ze to musi tahnout sam :-)
Takovej Svycar ten tam neni a ma myslim nejvetsi armadu na hlavu v Evrope, to je zatracene draha zalezitost.
Nebude :-) ať si zkusí zvednout cenu jejich modelů se spalovacím motorem a uvidí úprk ke konkurenci, konkurence pořád ještě funguje a do Mercedesu a BMW je to v Německu vždy blízko a menší modely nejsou zase o tolik dražší než VW nebo Fkoda
Bude to dotovat stát, Němci dotují kdeco, migranty obrovskými sumami, i na ID se nějaký peníz najde
Problém myslím spočívá v tom že je to jen další hnusný eko-automobil, jediné pěkné EV stále vyrábí TESLA
myslím si že si EKO fandové zhnuseně odplivnou a pokorněn se vrátí k Tesle, Tesla může slavit, ID je HNUS, velebnosti. Ať už počmáranej nebo nepočmáranej.
Ti migranti nemcum vic usetri nez kolik je stoji ty "dotace" na ne ... nemec by jim za ty prachy nemakal. To jen tak na okraj. On ten nemec neni az tak blbej, jak si myslis. Effektivität :-)
A on někdo z těch migrantů maká? A tím nemyslím makat někomu pod sukni, ale pracovat. Jejich zaměstnanost je zatím naprosto minimální a nikde se dlouho neohřejí.
Jsou migranti a migranti, nemyslím Ukrajince a Poláky.
Myslím ty, co stojí Německo - jen spolkovou vládu - 28 miliard Euro ročně.
Pokud jak říkáš makají tak komu tedy jde těch 28 000 000 000 € ???
Když všichni makají a jsou tak efektivní, tak proč NĚKOHO Německou dotuje tak šílenou částkou?
Hele tohle tady roztacet nebudu, na tyhle moudra jsou lepsi mista.
Jen reknu, ze je v nemecku 15% populace imigranti. Nejvic je tam rusu. A polaku. Potom Turci a rumuni atd. vsak se podivej https://en.wikipedia.org/…ation_to_Germany
Skoro vsichni tam makaj nejspis vic jak ty.
Schvalne nam posli tu FB stranku, kde ses docetl tech 28 miliard, to je takovej trend dne hazet nahodnyma cislama sem a tam bez toho, abys vubec tusil kde se vzala, co v nich je zapocitano, k cemu jsou urcene, komu se vyplati za jakych podminek atd atd.
Ale jak vidim, funguje to. Ale co nadelas, kdyz je to taaaak snadny s lidma manipulovat, kdyz jsou blbi :-)
Souhlas, je to mor. A WinSmradlaváPopelnice je v tom přeborník, samé bláboly a zdroj žádný. Viz o pár řádků výše chycen při činu - Babiš něco zveřejní dnes a on už ví, že to zítra odvolá a ještě přidá dotace. To není chlap, to je kun*a prolhaná.
robit testovacieho panaka vw. Takze si to zhrnme
Predaj az v polovici roku 2020
Nabijanie az 125 kwh
Neskor pride s vacsou a mensou baterkou - kedy to je neskor?
Budu pouzite kvalitne materiali - no natom som tiez velmi zvedavy
Zbrojili proti tesle ale zeby ju nejako extra dali dole sa mi nezda. Zatial co ona uz predava tak vw ma zatial len reci a skutek utek.
Inak uz si mozme zacat robit obraz otom kedy skodovka zacne predavat svoje prve full elektricke auto lebo pochybujem ze to bude skor ako toto vw id.
Ted nevim co, mylslim ze E-Tron - tam bude priplatek, pokud chces nabijet rychle :-):-):-) Proste nemeckej mozek, vsechno musi bejt za priplatek.
Jednou mi kamos nasel clanek z Nemecka jak tam skutecne zkouseli prodavat Trabanta a priplatek byl i za volant - prestoze bez nej to auto nefunguje. Nedelam si srandu. Tohle je proste nemecka nemoc.
Mezitim Tesla ma uz nekolik mesicu V KAZDEM JEDINEM AUTE plnou vybavu pro autopilota se vsemi senzory a superpocitacem (tj kamery, ultrazvuky, radary + v podstate prvni chip na svete, ktery dokaze akcelerovat AI software)...
Obecně spotřebě pod 14kWh na 100km moc nevěřím. Reálně se tyto vozy pohybují spíše nad 15kWh a to pak trochu mění ten dojezd. Cena je stále mimo ... navíc uvedená cena je s DPH nebo bez DPH? Stále ta představa, že si koupím základní verzi s dojezdem kolem 300km a dám za to 800 tisíc ... a co vlastně získám? Alternativu možná Golfa. Nahradí to Golfa s TSI motorem? Nenahradí, ten má dojezd na nádrž 700km, v případě TDI klidně kolem 1000km. Mám zájem řešit v létě klimu, v zimě topení, vyhřívání sedaček, volantu atd. ... jenom aby si neomezil dojezd a nemusel to nabíjet? Nehledě na to hledat někde nabíječku, která nabije alespoň do hodiny ... co budu hodinu tam dělat, když bydlím na druhé straně města ... a chce se mi za dobíječkou dojíždět a pak trávit hodinu svého času v okolí, než se to nabije?
Ne nechce. Stále v tom nevidím alternativu nebo krok vpřed. Stále je to drahé a musel bych se kvůli tomu omezovat. Proč? Když mi to nepřináší výhodu, která by to obrátila do plusu ...
A kolik lidí obecně si jako druhé auto na pojezd po městě pořídí auto za necelý milion, případně milion v ne základní verzi?
A navíc doma budete omezen maximálním výkonem nabíječky. Pochybuji, že vás někdo nechá si doma vybudovat 120kw nabíječku. A jste rázem s dobou nabíjení v řádu mnoha hodin.
Elektroauta mě oslovují se svým aerodynamickým tvarem.
A k dojezdu.
10% kapacity baterky se nesmí vybít. Spotřeba na okrsce je 15kWh a na dálnici s klimou 25kWh.
Časem kapacita baterky klesá, takže s tím nedojedete ani z Brna do Prahy na letiště, pokud nemáte baterku 77kWh.
Obavam se, ze aerodynamicky tvar je tvar kapky, tedy presne naopak. Vepredu tluste, vzadu tenke. To je samozrejme pro auto dost neprakticke. Ale toto NENI aerodynamicky tvar. Toto je z pohledu aerodynamiky neco jako kostka.
Aerodynamicky tvar je napr. toto https://www.cam.ac.uk/sites/www.cam.ac.uk/files/styles/content-885x432/public/news/research/news/130705-cuer-better-image.jpg?itok=UCw0lyi9
Tak to si můžou nechat !! Za tolik peněz s malým dojezdem auto na baterky... vtipný . >:-[]
A ještě hrozí výbuchy v garáži..viz minulý týden ta TESLA. :no:
Kdyz se to vyrobi spravne, tak baterky jen tak nevzpalnou. Mobil v kapse ti taky nehori jen tak. Ale kdyz se to vyrobi spatne, je z toho Samsung Note 7 :-)
Evidentně to Tesla vyrobila špatně.
Auta se spalovacími motory taky hoří, hlavně benzíny, ale NEVYBUCHUJÍ V GARÁŽÍCH SAMOVOLNĚ BEZ ZJEVNÉ PŘÍČINY. :-!:-!:-!
Tak jeden priklad treba tady Opel Zafira https://www.autocar.co.uk/car-news/industry/root-cause-found-vauxhall-zafira-fires ale takovych uz bylo... v podstate kazda automobilka co chvili ma svolavacku, protoze by mohlo neco chytnout ... treba ta Zafira toho shorelo par desitek ne-li stovek aut nez to priznali, ze to tak opravdu je ...
Re: Elektromobilita půjde ke dnu v roce 2025 díky výměně bat
Stale si si nedostudoval zivotnost baterii a ich sekundarne pouzitie, uzavretu slucku recyklacie a moznost skoro kompletnej 98% materialovej recyklacie :) Lenivost je pricinou vzniku siritelov hoaxov ako ty. :no:
Re: Elektromobilita půjde ke dnu v roce 2025 díky výměně bat
Zato takovej ojetej diesel se zničeným DPF a vstřikovacím čerpadlem to je uplný hit...
Kdo nabízí starou baterii z ele auta a klidně i jen s 10kWh (což už je nějakých 30 a méně % původní kapacity) ať se mi hned ozve. Beru jí a cena bude slušná
Tesla Model 3 Standard Plus:
- Cena v Norsku 38k €, pravedepodobne pojde dole skor ako VW doda prvy kus kedze uz bude zahajena vyroba v Cine.
- Overeny dojazd 386km
- Vyrobenych vyse 200 000 kusov
- Je to najbezpecnejsie auto v historii testov NHTSA
- Lepsia vybava + hw pre autopilot
- Vacsie
- Vykonnejsie
- 250kW nabijanie
- Vlastne baterie s realnou kapacitou 95-96% po 160 000 km.
VW ID 3:
- Predobjednavka slubu nejasneho vyzoru do 40k €
- Slubovany dojazd 420km
- Detske choroby prvych kusov
- 125kW nabijanie
- Vyroba zavisla na dodavkach baterii od LG a SK - dve konkurencne rozhadane a sudiace sa firmy, LG ziada zakaz predaja SK baterii kvoli kradezi know-how a technologie.
- Garancia 70% kapacity po 160 000 km.
ID 3 je MPV ktore ma skor konkurovat Boltu ktory sa v EU vsak nepredava, jeho jedinym lakadlom mala byt silne dotovana cena ako kompenzacia k drahym bateriam od externych dodavatelov, ale ta nakoniec nie je ziadnym ternom vzhladom na parametre a vybavu. Ale nebudem kydat na EV kym je na papieri, pretoze realita moze byt ovela lepsia.. aj ked tomu tak este nikdy nebolo :)
Podle VW je to takhle lepsi - pomalejsi, mensi a bez autopilota.
Mene je pry nekdy vice, uvidime co na to rekne zakaznik.
Tim nemam na mysli prvnich 30 tisic objednavek od firem jako CEZ, ale opravdovy trh. Ten, ktery to nema kde nabijet ...
Tesla ma aspon par superchargeru sem tam po evrope (treba anglie / francie se celkem da nekam jet), ale to VW asi nepotrebuje ... jasny normalne se to nabiji doma, v anglii, holandsku, finsku a tak, kde nemaji panelaky, tam to asi nejak pujde, ale nekdy precejen potrebujes jet dal ... to pak bude afera elektrogate "VW zapomnel, ze EV se musi nekde obcas nabijet" ... ty stavajici nabijecky na plugin hybridy fakt stacit nebudou :-)
Tady v Londonu nam pred officem postavili 4 nabijecky u chodniku, 3 mesice to tam kopali, aby ty kabely natahali .. potom to ale nejelo, tak to rozkopali, dalsi 2 tydny, ale furt to nejelo, potom jeste 2x a ted uz tam jsou funkcni nabijecky. Ale nikdo zatim nenabiji, neni moc co, Tesla to zatim nestiha vyrabet resp. to radeji vozi do Ciny ... jo a predtim se tam dalo parkovat, ted uz neni parkovani, ted jsou nabijecky, sorry jako...
Anebo by se mozna dalo vyrabet tu elektrinu stabilakem normalne naftovej generator ... s nejakou dotaci, to by mohlo fungovat ... kdyz takhle sla vyrabet solarni elektrina ve Spanelsku v noci https://tn.nova.cz/…i-elektriny.html ... :-)
UK ma celkovo problem s dodavkou EV s RHD kedze ostatne automobilky maju este mensiu vyrobu EV a kvoli nedostatku baterii meskaju aj na preferovanych trhoch, Model 3 by mal dominovat UK EV predajom. Tesla spustila objednavky Modelu 3 iba 1. maja, takze uvidime. Teraz je pre Teslu priorita "stara" Europa, tam teraz predava vacsinu z vyse 30 000 kusov pedanych v marci co mimochodom rekord v historii plug-in aut ale click bait portaly ako ACZ o tychto uspechoch nezvyknu pisat..
Rizeni na druhe strane je sice na mnoha mistech sveta, ale malo z nich je pro Teslu zajimavych - mezi ty hlavni asi patri v evrope jen UK a Irsko, potom po svete Hong Kong, Singapore (v techto dvou mestech jsem videl Tesel opravdu hodne)
Japonsko, mozna neco malicko Malajsie v KL - no nevim, asi ani ne. Australie a Novy Zeland no mozna par kusu ve mestech, ale jinak tezko ... v Indii je mezi prachaci taky mozny cokoliv, ikdyz to nedava zadny logicky smysl ... sice nemaji moc silnici, ale Lambo a Ferrari si pry kupuji docela hodne, ikdyz s tim nejde jezdit ... :-)https://en.wikipedia.org/…eft_or_right.svg
Dotaz na pana redaktora - Kolik cyklů rychlonabíjení ID.3 sn
Vycházím z reálného předpokladu, že praktický dojezd verze ID.3 s 58 kWh baterkou bude kolem 250 km. Kolik rychlonabíjecích cyklů to snese za den? Uvádí se to někde? (vycházím ze stavu, kdy při 20 % nabití se bude dobíjet na 80 % nabití, tj. z 12 kWh na cca 46 kWh, tedy po ujetí cca 180 km, pokud s ID.3 se pojede stejným stylem a komfortem jako dnes s auty se spal. motory - dálniční tempo tach. 140km/h a puštěná klimatizace nebo zapnuté topení).
Re: Dotaz na pana redaktora - Kolik cyklů rychlonabíjení
zajímavý náhled na věc: aby to najelo 1000 km, musí se to 4x dobít
myslím že ty uživatele toto dost znechutí, dříve nebo později
leda by postavili dálnice s indukčním pásem nebo by to za sebou tahalo drát - zemní trolej :-)
nebo by všechny EV mohla mít střešní trolej :-)
bude to vypadat jako na Matějské a mohli by mít kolem dokola tu gumu aby do sebe mohli vrážet a užít si nějakou tu srandu :-)
Re: Dotaz na pana redaktora - Kolik cyklů rychlonabíjení
I kdybych jel 500+ km za den jednou ročně, pořád je pro mě omezením se štvát s dobíjením po cestě. Auto mám od toho, abych měl svobodu pohybu. A pokud jde o mě, v soukromém autě je pro mě minimální použitelný dojezd 300 km (ovšem opravdu ne za 770 tisíc).