Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen spustil předprodej elektrického modelu ID.3. Zatím jej jen poodhalil

Ondřej Lilling Ondřej Lilling 9. 5. 2019
26
75
Zobrazit náhledy (26)
Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3

Na první model z řady ID nás automobilka Volkswagen připravuje už docela dlouho. Čekání je téměř u konce, včera automobilka spustila předobjednávky a v září se odhalí sériová verze.

Ještě letos Volkswagen představí dlouho očekávaný elektromobil řady ID. Pro automobilku jde o klíčový model, který má způsobit podobnou revoluci, jako se to podařilo modelům Beetle a Golf, tentokrát ovšem na poli elektrických aut. Automobilka se při vývoji zaměřila na hlavní úskalí elektromobilů - nízký dojezd, pomalé nabíjení a vysokou cenu.

Elektrických modelů už sice automobilka nabízí několik, řada ID ale využívá specifik elektrických aut ve svůj prospěch. Volkswagen za tímto účelem vyvinul modulární platformu MEB, která poslouží i dalším koncernovým elektromobilům. Akumulátory jsou uloženy v podlaze, v případě ID.3 má karoserie velmi krátké převisy, takže vzhledem k relativně malé délce má nabídnout velmi štědrý vnitřní prostor.

V rámci speciální akce k online předprodeji ukázala automobilka zamaskovaný sériový model. Aby nás ale ještě trochu napínala, nacházel se pro jistotu ještě za dvojitým sklem. I tak bylo patrné, že design se od konceptu prakticky neliší. Ve vyšších výbavách nemá chybět dvoubarevné provedení exteriéru a interiéru, head-up displej s „rozšířenou realitou“ nebo speciální animace světlometů, která má přivítat majitele při příchodu k autu.

Přestože zatím nevíme, jak přesně bude auto vypadat, je ho už nyní možné předobjednat. Následně budou zájemci požádání o zaplacení zálohy ve výši 1 tisíc euro (v Česku 25 tisíc korun), který jim zajistí vůz z první série.

Specifikem prvních kusů bude kromě speciální plakety „1ST“ především střední verze akumulátoru o kapacitě 58 kWh s dojezdem 420 kilometrů a velmi slušnou výbavu, která bude zahrnovat například navigaci, LED matrix světlomety nebo propracované hlasové ovládání. K tomu dostanou majitelé také příjemný bonus ve formě 2000 kWh v rámci dobíjecí sítě Ionity zdarma. Cena modelu z první série se vejde do 40.000 euro, což je v přepočtu zhruba 1 milion korun.

Komu by to nestačilo, bude v nabídce provedení 1ST Plus, které přidá světlomety IQ Light a dvoubarevný design exteriéru a interiéru. Vrcholem bude verze 1ST MAX se zmiňovaným head-up displejem či rozměrným panoramatickým střešním oknem.

Následně se do prodeje dostanou také zbývající verze, s menším a větším akumulátorem. Základ poskytne kapacitu 45 kWh, což by mělo umožnit dojezd 330 kilometrů. Volkswagen slibuje, že cena verze s nejmenším provedením akumulátoru nepřekročí 30.000 euro, což je v přepočtu zhruba 770 tisíc korun. S vrcholnými akumulátory o kapacitě 77 kWh by pak mělo ID.3 ujet až 550 kilometrů. Dobrou zprávou je, že všechny verze budou podporovat rychlonabíjení o výkonu až 125 kW, takže 80 % kapacity bude možné nabít za nějakých 30 až 45 minut. 

Minimálně zpočátku by měla být v nabídce pouze verze s pohonem zadních kol, v budoucnu by ale měla dorazit také verze s pohonem všech kol. S jistotou se to dozvíme až na podzim, kdy se Volkswagen ID.3 oficiálně odhalí na autosalonu ve Frankfurtu.

Výroba bude probíhat v „zelené“ továrně v německém Cvikově, přičemž celý výrobní cyklus má být CO2 neutrální. První modely by se měly k zákazníkům dostat v první polovině roku 2020.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: Re: Re: Toto ma byt VW lakadlo?
Freddka
| 12. 5. 2019
Rizeni na druhe strane je sice na mnoha mistech sveta, ale malo z nich je pro Teslu zajimavych - mezi ty hlavni asi patri v evrope jen UK a Irsko, potom po svete Hong Kong, Singapore (v techto dvou mestech jsem videl Tesel opravdu hodne)

Japonsko, mozna neco malicko Malajsie v KL - no nevim, asi ani ne. Australie a Novy Zeland no mozna par kusu ve mestech, ale jinak tezko ... v Indii je mezi prachaci taky mozny cokoliv, ikdyz to nedava zadny logicky smysl ... sice nemaji moc silnici, ale Lambo a Ferrari si pry kupuji docela hodne, ikdyz s tim nejde jezdit ... :-) https://en.wikipedia.org/…eft_or_right.svg
Avatar - .StenLi.
Re: Re: Toto ma byt VW lakadlo?
.StenLi.
| 10. 5. 2019
UK ma celkovo problem s dodavkou EV s RHD kedze ostatne automobilky maju este mensiu vyrobu EV a kvoli nedostatku baterii meskaju aj na preferovanych trhoch, Model 3 by mal dominovat UK EV predajom. Tesla spustila objednavky Modelu 3 iba 1. maja, takze uvidime. Teraz je pre Teslu priorita "stara" Europa, tam teraz predava vacsinu z vyse 30 000 kusov pedanych v marci co mimochodom rekord v historii plug-in aut ale click bait portaly ako ACZ o tychto uspechoch nezvyknu pisat..
Re: Elektromobilita půjde ke dnu v roce 2025 díky výměně bat
Hendly
| 10. 5. 2019
Zato takovej ojetej diesel se zničeným DPF a vstřikovacím čerpadlem to je uplný hit...

Kdo nabízí starou baterii z ele auta a klidně i jen s 10kWh (což už je nějakých 30 a méně % původní kapacity) ať se mi hned ozve. Beru jí a cena bude slušná
Re: Re: Re: A dá se na tom vydělat?
Hendly
| 10. 5. 2019
Máš představu o fungovní moderního světa a o tom co vše někomu "dotuješ"?
Re: Re: Vím hmm
DonVito
| 9. 5. 2019
Proc bych mel doma nabijet 120kw??? >:D

Abych vecer za hodinu nabyl na 800km, (se spotrebou 14kwh na 100km)?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku