Volkswagen spustil předprodej elektrického modelu ID.3. Zatím jej jen poodhalil
Na první model z řady ID nás automobilka Volkswagen připravuje už docela dlouho. Čekání je téměř u konce, včera automobilka spustila předobjednávky a v září se odhalí sériová verze.
Ještě letos Volkswagen představí dlouho očekávaný elektromobil řady ID. Pro automobilku jde o klíčový model, který má způsobit podobnou revoluci, jako se to podařilo modelům Beetle a Golf, tentokrát ovšem na poli elektrických aut. Automobilka se při vývoji zaměřila na hlavní úskalí elektromobilů - nízký dojezd, pomalé nabíjení a vysokou cenu.
Elektrických modelů už sice automobilka nabízí několik, řada ID ale využívá specifik elektrických aut ve svůj prospěch. Volkswagen za tímto účelem vyvinul modulární platformu MEB, která poslouží i dalším koncernovým elektromobilům. Akumulátory jsou uloženy v podlaze, v případě ID.3 má karoserie velmi krátké převisy, takže vzhledem k relativně malé délce má nabídnout velmi štědrý vnitřní prostor.
V rámci speciální akce k online předprodeji ukázala automobilka zamaskovaný sériový model. Aby nás ale ještě trochu napínala, nacházel se pro jistotu ještě za dvojitým sklem. I tak bylo patrné, že design se od konceptu prakticky neliší. Ve vyšších výbavách nemá chybět dvoubarevné provedení exteriéru a interiéru, head-up displej s „rozšířenou realitou“ nebo speciální animace světlometů, která má přivítat majitele při příchodu k autu.
Přestože zatím nevíme, jak přesně bude auto vypadat, je ho už nyní možné předobjednat. Následně budou zájemci požádání o zaplacení zálohy ve výši 1 tisíc euro (v Česku 25 tisíc korun), který jim zajistí vůz z první série.
Specifikem prvních kusů bude kromě speciální plakety „1ST“ především střední verze akumulátoru o kapacitě 58 kWh s dojezdem 420 kilometrů a velmi slušnou výbavu, která bude zahrnovat například navigaci, LED matrix světlomety nebo propracované hlasové ovládání. K tomu dostanou majitelé také příjemný bonus ve formě 2000 kWh v rámci dobíjecí sítě Ionity zdarma. Cena modelu z první série se vejde do 40.000 euro, což je v přepočtu zhruba 1 milion korun.
Komu by to nestačilo, bude v nabídce provedení 1ST Plus, které přidá světlomety IQ Light a dvoubarevný design exteriéru a interiéru. Vrcholem bude verze 1ST MAX se zmiňovaným head-up displejem či rozměrným panoramatickým střešním oknem.
Následně se do prodeje dostanou také zbývající verze, s menším a větším akumulátorem. Základ poskytne kapacitu 45 kWh, což by mělo umožnit dojezd 330 kilometrů. Volkswagen slibuje, že cena verze s nejmenším provedením akumulátoru nepřekročí 30.000 euro, což je v přepočtu zhruba 770 tisíc korun. S vrcholnými akumulátory o kapacitě 77 kWh by pak mělo ID.3 ujet až 550 kilometrů. Dobrou zprávou je, že všechny verze budou podporovat rychlonabíjení o výkonu až 125 kW, takže 80 % kapacity bude možné nabít za nějakých 30 až 45 minut.
Minimálně zpočátku by měla být v nabídce pouze verze s pohonem zadních kol, v budoucnu by ale měla dorazit také verze s pohonem všech kol. S jistotou se to dozvíme až na podzim, kdy se Volkswagen ID.3 oficiálně odhalí na autosalonu ve Frankfurtu.
Výroba bude probíhat v „zelené“ továrně v německém Cvikově, přičemž celý výrobní cyklus má být CO2 neutrální. První modely by se měly k zákazníkům dostat v první polovině roku 2020.