Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen spustil předprodej elektrického modelu ID.3. Zatím jej jen poodhalil

Ondřej Lilling
Diskuze (75)

Na první model z řady ID nás automobilka Volkswagen připravuje už docela dlouho. Čekání je téměř u konce, včera automobilka spustila předobjednávky a v září se odhalí sériová verze.

Ještě letos Volkswagen představí dlouho očekávaný elektromobil řady ID. Pro automobilku jde o klíčový model, který má způsobit podobnou revoluci, jako se to podařilo modelům Beetle a Golf, tentokrát ovšem na poli elektrických aut. Automobilka se při vývoji zaměřila na hlavní úskalí elektromobilů - nízký dojezd, pomalé nabíjení a vysokou cenu.

Elektrických modelů už sice automobilka nabízí několik, řada ID ale využívá specifik elektrických aut ve svůj prospěch. Volkswagen za tímto účelem vyvinul modulární platformu MEB, která poslouží i dalším koncernovým elektromobilům. Akumulátory jsou uloženy v podlaze, v případě ID.3 má karoserie velmi krátké převisy, takže vzhledem k relativně malé délce má nabídnout velmi štědrý vnitřní prostor.

V rámci speciální akce k online předprodeji ukázala automobilka zamaskovaný sériový model. Aby nás ale ještě trochu napínala, nacházel se pro jistotu ještě za dvojitým sklem. I tak bylo patrné, že design se od konceptu prakticky neliší. Ve vyšších výbavách nemá chybět dvoubarevné provedení exteriéru a interiéru, head-up displej s „rozšířenou realitou“ nebo speciální animace světlometů, která má přivítat majitele při příchodu k autu.

Přestože zatím nevíme, jak přesně bude auto vypadat, je ho už nyní možné předobjednat. Následně budou zájemci požádání o zaplacení zálohy ve výši 1 tisíc euro (v Česku 25 tisíc korun), který jim zajistí vůz z první série.

Specifikem prvních kusů bude kromě speciální plakety „1ST“ především střední verze akumulátoru o kapacitě 58 kWh s dojezdem 420 kilometrů a velmi slušnou výbavu, která bude zahrnovat například navigaci, LED matrix světlomety nebo propracované hlasové ovládání. K tomu dostanou majitelé také příjemný bonus ve formě 2000 kWh v rámci dobíjecí sítě Ionity zdarma. Cena modelu z první série se vejde do 40.000 euro, což je v přepočtu zhruba 1 milion korun.

Komu by to nestačilo, bude v nabídce provedení 1ST Plus, které přidá světlomety IQ Light a dvoubarevný design exteriéru a interiéru. Vrcholem bude verze 1ST MAX se zmiňovaným head-up displejem či rozměrným panoramatickým střešním oknem.

Následně se do prodeje dostanou také zbývající verze, s menším a větším akumulátorem. Základ poskytne kapacitu 45 kWh, což by mělo umožnit dojezd 330 kilometrů. Volkswagen slibuje, že cena verze s nejmenším provedením akumulátoru nepřekročí 30.000 euro, což je v přepočtu zhruba 770 tisíc korun. S vrcholnými akumulátory o kapacitě 77 kWh by pak mělo ID.3 ujet až 550 kilometrů. Dobrou zprávou je, že všechny verze budou podporovat rychlonabíjení o výkonu až 125 kW, takže 80 % kapacity bude možné nabít za nějakých 30 až 45 minut. 

Minimálně zpočátku by měla být v nabídce pouze verze s pohonem zadních kol, v budoucnu by ale měla dorazit také verze s pohonem všech kol. S jistotou se to dozvíme až na podzim, kdy se Volkswagen ID.3 oficiálně odhalí na autosalonu ve Frankfurtu.

Výroba bude probíhat v „zelené“ továrně v německém Cvikově, přičemž celý výrobní cyklus má být CO2 neutrální. První modely by se měly k zákazníkům dostat v první polovině roku 2020.

Ondřej Lilling
Diskuze (75)

Doporučujeme

12. 5. 2019 13:02
Re: Toto ma byt VW lakadlo?
Rizeni na druhe strane je sice na mnoha mistech sveta, ale malo z nich je pro Teslu zajimavych - mezi ty hlavni asi patri v evrope jen UK a Irsko, potom po svete Hong Kong, Singapore (v techto dvou mestech jsem videl Tesel opravdu hodne)
Japonsko, mozna neco malicko Malajsie v KL - no nevim, asi ani ne. Australie a Novy Zeland no mozna par kusu ve mestech, ale jinak tezko ... v Indii je mezi prachaci taky mozny cokoliv, ikdyz to nedava zadny logicky smysl ... sice nemaji moc silnici, ale Lambo a Ferrari si pry kupuji docela hodne, ikdyz s tim nejde jezdit ... :-) https://en.wikipedia.org/…eft_or_right.svg
Avatar - .StenLi.
10. 5. 2019 09:53
Re: Toto ma byt VW lakadlo?
UK ma celkovo problem s dodavkou EV s RHD kedze ostatne automobilky maju este mensiu vyrobu EV a kvoli nedostatku baterii meskaju aj na preferovanych trhoch, Model 3 by mal dominovat UK EV predajom. Tesla spustila objednavky Modelu 3 iba 1. maja, takze uvidime. Teraz je pre Teslu priorita "stara" Europa, tam teraz predava vacsinu z vyse 30 000 kusov pedanych v marci co mimochodom rekord v historii plug-in aut ale click bait portaly ako ACZ o tychto uspechoch nezvyknu pisat..
10. 5. 2019 06:56
Re: Elektromobilita půjde ke dnu v roce 2025 díky výměně bat
Zato takovej ojetej diesel se zničeným DPF a vstřikovacím čerpadlem to je uplný hit...
Kdo nabízí starou baterii z ele auta a klidně i jen s 10kWh (což už je nějakých 30 a méně % původní kapacity) ať se mi hned ozve. Beru jí a cena bude slušná
10. 5. 2019 06:43
Re: A dá se na tom vydělat?
Máš představu o fungovní moderního světa a o tom co vše někomu "dotuješ"?
9. 5. 2019 23:02
Re: Vím hmm
Proc bych mel doma nabijet 120kw??? >:D
Abych vecer za hodinu nabyl na 800km, (se spotrebou 14kwh na 100km)?