Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kdo se přidá další?
| 13. 5. 2019 12:09
AM už pro Vantage ohlásil MT také, co McL, Ferrari nebo Lambo?

Hned je den hezčí! ;-)
Avatar - speedfred
Re: Kdo se přidá další?
| 13. 5. 2019 12:35
Niekde som čítal že aj Zonda zvažuje manuálnu prevodovku.
Nemôžem sa ale ubrániť dojmu že MT bude buď iba v drahých ale úplne lacných autách.
Re: Re: Kdo se přidá další?
| 13. 5. 2019 12:48
Takže v Picantu se budeš cítit jako v 911GT3 ;-)
Avatar - speedfred
Re: Re: Re: Kdo se přidá další?
| 13. 5. 2019 12:57
tak,tak a keď to v 140 podradíš do 3 tak budes vidieť aj 9000rpm :-)
Avatar - wakantanka
Re: Re: Re: Re: Kdo se přidá další?
| 13. 5. 2019 13:23
hej, ale len raz :D :D :D
Avatar - iudex
Re: Re: Kdo se přidá další?
| 13. 5. 2019 13:54
Presne tak, manuál bude onedlho len pre chudákov a fajnšmekrov. >:D A bude to ľahko rozlíšiteľné, do akej kategórie s tým manuálom patríš. >:-[]
Avatar - Dinar
Re: Re: Re: Kdo se přidá další?
| 14. 5. 2019 10:42
>:D :yes:
Avatar - Emel
Re: Re: Kdo se přidá další?
| 13. 5. 2019 15:17
Taky jsem se toho trošku bál. Nicméně nový Focus ST manuál má, což mi opět dodalo trošku optimismu... po Meganu, kde jsem po Alpině měl trošku obavy.

Naopak Octa RS o něj v tichosti přišla.
Avatar - CHerokee
Re: Re: Re: Kdo se přidá další?
| 13. 5. 2019 15:39
Škodovku se v našich krajinách nekritizuje, pouze adoruje. Bohužel.
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Kdo se přidá další?
| 13. 5. 2019 16:14
Tak hrubo zovšeobecňujem, ale trend je zrejmý. A koncern VW je toho najlepším príkladom. O tej Octavii RS som to ani nevedel, ale napr. pozeral som Polo GTI, ktoré prišlo najprv s DSG s tým, že manuál bude na jeseň. U vás tuším aj bol, ale u nás nebol vôbec a ani aktuálne nie je, len DSG. A zrovna pri malom a (relatívne) lacnom aute má manuál okrem zábavnosti aj nezanedbateľný finančný prínos, je totiž rozdiel, či Polo stojí 18600 alebo 21000 eur.
Takže ak zosumarizujem koncernové HH:
Up GTI: manuál
Polo GTI: len DSG
Golf GTI: manuál aj DSG
Golf GTI TCR: len DSG
Golf R: len DSG
Octavia RS: len DSG
Leon Cupra: len DSG
Leon Cupra R: len DSG
S3: len DSG
RS3: len DSG
Teda z 10 hothečov (hot-liftov) je aktuálne dostupný manuál už len v 2. A to je povážlivá štatistika. :-(
Avatar - pradeda777
Re: Re: Re: Re: Kdo se přidá další?
| 13. 5. 2019 18:26
Ano, v tuto chvíli má koncern se silnějšími benziny v manuálu stále problém splnit E6dTEMP/WLTP a proto je stáhl s prodeje. Takže ani Golf GTI není v nabídce s MT. Up v CZ konfigurátoru chybí ůplně.
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Re: Re: Kdo se přidá další?
| 14. 5. 2019 08:40
To je svým způsobem dobrá zpráva...
Avatar - kari.laz
Re: Kdo se přidá další?
| 13. 5. 2019 15:19
A to by se měl ten atom ctyřlitr podívat i do 718 a hned ve 4 verzích toho auta. Dva v coupé a dva v otevřené verzi. A to v ostré cca 420 koní a "civilní" cca 380 koní verzi. A vždy s možností manuálu. Porsche dělá přesně to co musí potěšit každého fanouška a zapáleného řidiče. :yes:
Avatar - CHerokee
Re: Re: Kdo se přidá další?
| 13. 5. 2019 15:38
Cayman se 4 válcem přestal být zajímavý, souhlasím. Návrat 6 válce by byl paráda.
Re: Re: Re: Kdo se přidá další?
| 13. 5. 2019 17:10
Srovnává se tu těžko srovnatelné: sportovní 911 s podélným motorem za zadní hnanou nápravou a krátkým rozvorem a RS vozy odvozené od běžných civilních vozů s motorem napříč těsně před přední hnanou nápravou.
Porsche má s atmosférickým podčtvercovým boxerem emisní potíže. Nesmyslné EU emise se těžko splňují i u nadčtvercových motorů napříč, zmíněných civilních vozů, natož pak u podčtvercového boxeru 911.
Re: Re: Re: Re: Kdo se přidá další?
| 13. 5. 2019 19:09
Jediné, ale ovšem zato kardinální, potíže s plochým šestiválcem má Porsche s emisemi CO2, tedy se spotřebou, která musí koncem příštího roku klesnout na 95 g/km a na to žádná podčtvercovost nebo nadčtvercovost nemá zásadní vliv. To jde prostě splnit jenom tak, že na jednu 911 GT3 se prodá dva a kousek Taycanů a z 291 g/km u GT3 se díky 0 g/km Taycanu stane flotilový průměr 95 g/km
Re: Re: Re: Re: Re: Kdo se přidá další?
| 14. 5. 2019 10:10
Ó ne. Dříve se dělaly motory mírně podčtvercové (z mnoha prospěšných důvodů), ale se zpřísňujícími se emisními předpisy se kolem r. 2000 přešlo na motory nadčtvercové, a tak je to dodnes. Samozřejmě to souvisí i se snížením spotřeby (lepší míchání směsi).
Jen boxery Porsche a Subaru zůstaly nutně (příčný zástavbový prostor) podčtvercové.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo se přidá další?
| 14. 5. 2019 12:08
Ó ano.
1. Jestli by změna z podčtvercové koncepce na nadčtvercovou přinesla nějaké desetiny litru na úspoře spotřeby, tak je to docela šumák, protože žádný atmosférický motor s objemem 4 litry a výkonem 500hp s jakoukoliv koncepcí se není schopný dostat na 95 g/km ani omylem, jestli by se z 291 g/km dostali na 270 g/km tak mají pořád stejný problém a museli by jej řešit také stejně, tedy zavedením EV do portfolia aby se dostali na 95 g/km v průměru za flotilu.
2. Ostatní emise tato koncepce plní a to i v normách na roky 2020, 21 a dále. Takže tam žádný problém evidentně nemají.
3. Rozchod zadních kol se z generace na generaci u 911 rozšiřuje, takže by nebyl žádný problém zvýšit zdvih motoru a stále jej dostat do vymezeného prostoru. Jádro pudla je úplně jinde, Porsche nechce ztratit jednoznačné výhody podčtvercového motoru pro sportovní auto (rychlost/snadnost vytáčení, reakce motoru) a to je to wocogo.
Prostě změnou koncepce motoru by absolutně nic nedosáhli a do regulací EU v oblasti CO2 by se tak jako tak nevešli a navíc by zničili unikátní motor kvůli kterému je 911 ikona.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo se přidá další?
| 14. 5. 2019 13:18
Rozchod zadní nápravy se pořád zvětšuje, ale zároveň s rostoucí šířkou ráfků kol (pneumatik). Porsche stále a stále usilovně pracuje na tom, aby přetáčivost této koncepce nějak umenšil (motor za nápravou a krátký rozvor!). To však pořádně nejde - proto to už nikdo nedělá. Je to desítky let překonané. Hlavní důvod je tady ten, že 911-a vypadá tradičně tak, jak vypadá - tak ji lidi chtějí!

PS - je dobré připomenout kořeny 911-y:
Je to rok 1933 a prototyp Tatry P570. Podle něho vznikl první Brouk a z něho Porsche 356 - předek 911 (po 2. válce). Pan Porsche byl ve třicátých letech při plnění úkolu Hitlera "Lidový Vůz pro III. říši" v Tatře Kopřivnice pečený-vařený.
Avatar - white label
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo se přidá další?
| 14. 5. 2019 14:01
Desítky let je to překonané a přitom stále "nepřekonatelné". ;-)
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo se přidá další?
| 14. 5. 2019 14:26
Stačí se zespodu podívat do motorového prostoru 911, u RS3 je po stranách motoru na každé straně minimálně 25 cm jalového prostoru a v tomto prostoru není nic než svody, takže místa pro samotný motor je tam bohatě, víc tento prostor využívá turbo, které tam má uložené i mezichladiče,
Avatar - pradeda777
Re: Re: Re: Kdo se přidá další?
| 13. 5. 2019 18:31
Tak Cayman GTS s 2.5 l 4 vál. motorem 269kW/420Nm a manuálem, si v testech docela pochvalují... :-!
Re: Re: Re: Re: Kdo se přidá další?
| 14. 5. 2019 04:03
To už není ussssraný čtyřhrnek? ;-)
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Re: Re: Kdo se přidá další?
| 14. 5. 2019 10:31
Tak keď už ussrraný štvorvalec, tak 2,5litrový a 350koňový, to sa asi celkom dá akceptovať. >:D
Ale je pravda, že atmo B6 z GT3 (čo i podladený) by asi svedčal viac, o zvuku nehovoriac (ten má ten B4 dosť zlý).
Re: Re: Re: Re: Kdo se přidá další?
| 14. 5. 2019 04:04
To už není ussssraný čtyřhrnek? ;-)
Avatar - pradeda777
Re: Re: Re: Re: Re: Kdo se přidá další?
| 14. 5. 2019 09:42
Je, ale Porschemu, které má nějakou tu historii v placatých čtyřválcích se to dá odpustit..... ;-)
Avatar - CHerokee
Palec nahoru
| 13. 5. 2019 12:32
Na tohle auto nemám, asi ani mít nejspíše nebudu. Nicméně to vítám jako dobrou zprávu. Snad je napodobí více značek.
Avatar - white label
PDK
| 13. 5. 2019 17:03
"Předpokládá se, že v novém Porsche 911 GT3 bude atmosférický plochý šestiválec standardně spojen se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou..."
Nebude to spíš novější osmistupňové PDK?
Na seznamu proběhnulo info
| 13. 5. 2019 19:50
že M3 bude i s manuálem a bez x-drive. Tak uvidíme:)
Nicméně, jak už někdo napsat výše, manuál bude velmi luxusní zboží...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku