Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářePorsche 911 GT3 má i v nové generaci pokračovat s atmosférickým šestiválcem
29 komentářů
CHerokee
Na tohle auto nemám, asi ani mít nejspíše nebudu. Nicméně to vítám jako dobrou zprávu. Snad je napodobí více značek.
white label
"Předpokládá se, že v novém Porsche 911 GT3 bude atmosférický plochý šestiválec standardně spojen se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou..."
Nebude to spíš novější osmistupňové PDK?
Nebude to spíš novější osmistupňové PDK?
Mig_35
že M3 bude i s manuálem a bez x-drive. Tak uvidíme😊
Nicméně, jak už někdo napsat výše, manuál bude velmi luxusní zboží...
Nicméně, jak už někdo napsat výše, manuál bude velmi luxusní zboží...
Hned je den hezčí! 😉
Nemôžem sa ale ubrániť dojmu že MT bude buď iba v drahých ale úplne lacných autách.
Naopak Octa RS o něj v tichosti přišla.
Takže ak zosumarizujem koncernové HH😒br /> Up GTI: manuál
Polo GTI: len DSG
Golf GTI: manuál aj DSG
Golf GTI TCR: len DSG
Golf R: len DSG
Octavia RS: len DSG
Leon Cupra: len DSG
Leon Cupra R: len DSG
S3: len DSG
RS3: len DSG
Teda z 10 hothečov (hot-liftov) je aktuálne dostupný manuál už len v 2. A to je povážlivá štatistika. 😒
Porsche má s atmosférickým podčtvercovým boxerem emisní potíže. Nesmyslné EU emise se těžko splňují i u nadčtvercových motorů napříč, zmíněných civilních vozů, natož pak u podčtvercového boxeru 911.
Jen boxery Porsche a Subaru zůstaly nutně (příčný zástavbový prostor) podčtvercové.
1. Jestli by změna z podčtvercové koncepce na nadčtvercovou přinesla nějaké desetiny litru na úspoře spotřeby, tak je to docela šumák, protože žádný atmosférický motor s objemem 4 litry a výkonem 500hp s jakoukoliv koncepcí se není schopný dostat na 95 g/km ani omylem, jestli by se z 291 g/km dostali na 270 g/km tak mají pořád stejný problém a museli by jej řešit také stejně, tedy zavedením EV do portfolia aby se dostali na 95 g/km v průměru za flotilu.
2. Ostatní emise tato koncepce plní a to i v normách na roky 2020, 21 a dále. Takže tam žádný problém evidentně nemají.
3. Rozchod zadních kol se z generace na generaci u 911 rozšiřuje, takže by nebyl žádný problém zvýšit zdvih motoru a stále jej dostat do vymezeného prostoru. Jádro pudla je úplně jinde, Porsche nechce ztratit jednoznačné výhody podčtvercového motoru pro sportovní auto (rychlost/snadnost vytáčení, reakce motoru) a to je to wocogo.
Prostě změnou koncepce motoru by absolutně nic nedosáhli a do regulací EU v oblasti CO2 by se tak jako tak nevešli a navíc by zničili unikátní motor kvůli kterému je 911 ikona.
PS - je dobré připomenout kořeny 911-y😒br /> Je to rok 1933 a prototyp Tatry P570. Podle něho vznikl první Brouk a z něho Porsche 356 - předek 911 (po 2. válce). Pan Porsche byl ve třicátých letech při plnění úkolu Hitlera "Lidový Vůz pro III. říši" v Tatře Kopřivnice pečený-vařený.
Ale je pravda, že atmo B6 z GT3 (čo i podladený) by asi svedčal viac, o zvuku nehovoriac (ten má ten B4 dosť zlý).