Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Porsche 911 GT3 má i v nové generaci pokračovat s atmosférickým šestiválcem

Porsche se svých atmosférických plochých šestiválců nevzdá. Nová generace modelu 911 GT3 má zůstat věrné odkazu svých předchůdců a s jedním dorazit v příštím roce.  
Zpět na článek
13. 5. 2019 12:32
13. 5. 2019 17:03
13. 5. 2019 12:09
Kdo se přidá další?
AM už pro Vantage ohlásil MT také, co McL, Ferrari nebo Lambo?

Hned je den hezčí! ;-)
Rozbalit vlákno
25
Avatar - speedfred
13. 5. 2019 12:35
Re: Kdo se přidá další?
Niekde som čítal že aj Zonda zvažuje manuálnu prevodovku.
Nemôžem sa ale ubrániť dojmu že MT bude buď iba v drahých ale úplne lacných autách.
13. 5. 2019 12:48
Re: Kdo se přidá další?
Takže v Picantu se budeš cítit jako v 911GT3 ;-)
Avatar - speedfred
13. 5. 2019 12:57
Re: Kdo se přidá další?
tak,tak a keď to v 140 podradíš do 3 tak budes vidieť aj 9000rpm :-)
Avatar - wakantanka
13. 5. 2019 13:23
Re: Kdo se přidá další?
hej, ale len raz :D :D :D
Avatar - iudex
13. 5. 2019 13:54
Re: Kdo se přidá další?
Presne tak, manuál bude onedlho len pre chudákov a fajnšmekrov. >:D A bude to ľahko rozlíšiteľné, do akej kategórie s tým manuálom patríš. >:-[]
Avatar - Dinar
14. 5. 2019 10:42
Re: Kdo se přidá další?
>:D :yes:
Avatar - Emel
13. 5. 2019 15:17
Re: Kdo se přidá další?
Taky jsem se toho trošku bál. Nicméně nový Focus ST manuál má, což mi opět dodalo trošku optimismu... po Meganu, kde jsem po Alpině měl trošku obavy.

Naopak Octa RS o něj v tichosti přišla.
Avatar - CHerokee
13. 5. 2019 15:39
Re: Kdo se přidá další?
Škodovku se v našich krajinách nekritizuje, pouze adoruje. Bohužel.
Avatar - iudex
13. 5. 2019 16:14
Re: Kdo se přidá další?
Tak hrubo zovšeobecňujem, ale trend je zrejmý. A koncern VW je toho najlepším príkladom. O tej Octavii RS som to ani nevedel, ale napr. pozeral som Polo GTI, ktoré prišlo najprv s DSG s tým, že manuál bude na jeseň. U vás tuším aj bol, ale u nás nebol vôbec a ani aktuálne nie je, len DSG. A zrovna pri malom a (relatívne) lacnom aute má manuál okrem zábavnosti aj nezanedbateľný finančný prínos, je totiž rozdiel, či Polo stojí 18600 alebo 21000 eur.
Takže ak zosumarizujem koncernové HH:
Up GTI: manuál
Polo GTI: len DSG
Golf GTI: manuál aj DSG
Golf GTI TCR: len DSG
Golf R: len DSG
Octavia RS: len DSG
Leon Cupra: len DSG
Leon Cupra R: len DSG
S3: len DSG
RS3: len DSG
Teda z 10 hothečov (hot-liftov) je aktuálne dostupný manuál už len v 2. A to je povážlivá štatistika. :-(
Avatar - pradeda777
13. 5. 2019 18:26
Re: Kdo se přidá další?
Ano, v tuto chvíli má koncern se silnějšími benziny v manuálu stále problém splnit E6dTEMP/WLTP a proto je stáhl s prodeje. Takže ani Golf GTI není v nabídce s MT. Up v CZ konfigurátoru chybí ůplně.
Avatar - Emel
14. 5. 2019 08:40
Re: Kdo se přidá další?
To je svým způsobem dobrá zpráva...
Avatar - kari.laz
13. 5. 2019 15:19
Re: Kdo se přidá další?
A to by se měl ten atom ctyřlitr podívat i do 718 a hned ve 4 verzích toho auta. Dva v coupé a dva v otevřené verzi. A to v ostré cca 420 koní a "civilní" cca 380 koní verzi. A vždy s možností manuálu. Porsche dělá přesně to co musí potěšit každého fanouška a zapáleného řidiče. :yes:
Avatar - CHerokee
13. 5. 2019 15:38
Re: Kdo se přidá další?
Cayman se 4 válcem přestal být zajímavý, souhlasím. Návrat 6 válce by byl paráda.
13. 5. 2019 17:10
Re: Kdo se přidá další?
Srovnává se tu těžko srovnatelné: sportovní 911 s podélným motorem za zadní hnanou nápravou a krátkým rozvorem a RS vozy odvozené od běžných civilních vozů s motorem napříč těsně před přední hnanou nápravou.
Porsche má s atmosférickým podčtvercovým boxerem emisní potíže. Nesmyslné EU emise se těžko splňují i u nadčtvercových motorů napříč, zmíněných civilních vozů, natož pak u podčtvercového boxeru 911.
13. 5. 2019 19:09
Re: Kdo se přidá další?
Jediné, ale ovšem zato kardinální, potíže s plochým šestiválcem má Porsche s emisemi CO2, tedy se spotřebou, která musí koncem příštího roku klesnout na 95 g/km a na to žádná podčtvercovost nebo nadčtvercovost nemá zásadní vliv. To jde prostě splnit jenom tak, že na jednu 911 GT3 se prodá dva a kousek Taycanů a z 291 g/km u GT3 se díky 0 g/km Taycanu stane flotilový průměr 95 g/km
14. 5. 2019 10:10
Re: Kdo se přidá další?
Ó ne. Dříve se dělaly motory mírně podčtvercové (z mnoha prospěšných důvodů), ale se zpřísňujícími se emisními předpisy se kolem r. 2000 přešlo na motory nadčtvercové, a tak je to dodnes. Samozřejmě to souvisí i se snížením spotřeby (lepší míchání směsi).
Jen boxery Porsche a Subaru zůstaly nutně (příčný zástavbový prostor) podčtvercové.
14. 5. 2019 12:08
Re: Kdo se přidá další?
Ó ano.
1. Jestli by změna z podčtvercové koncepce na nadčtvercovou přinesla nějaké desetiny litru na úspoře spotřeby, tak je to docela šumák, protože žádný atmosférický motor s objemem 4 litry a výkonem 500hp s jakoukoliv koncepcí se není schopný dostat na 95 g/km ani omylem, jestli by se z 291 g/km dostali na 270 g/km tak mají pořád stejný problém a museli by jej řešit také stejně, tedy zavedením EV do portfolia aby se dostali na 95 g/km v průměru za flotilu.
2. Ostatní emise tato koncepce plní a to i v normách na roky 2020, 21 a dále. Takže tam žádný problém evidentně nemají.
3. Rozchod zadních kol se z generace na generaci u 911 rozšiřuje, takže by nebyl žádný problém zvýšit zdvih motoru a stále jej dostat do vymezeného prostoru. Jádro pudla je úplně jinde, Porsche nechce ztratit jednoznačné výhody podčtvercového motoru pro sportovní auto (rychlost/snadnost vytáčení, reakce motoru) a to je to wocogo.
Prostě změnou koncepce motoru by absolutně nic nedosáhli a do regulací EU v oblasti CO2 by se tak jako tak nevešli a navíc by zničili unikátní motor kvůli kterému je 911 ikona.
14. 5. 2019 13:18
Re: Kdo se přidá další?
Rozchod zadní nápravy se pořád zvětšuje, ale zároveň s rostoucí šířkou ráfků kol (pneumatik). Porsche stále a stále usilovně pracuje na tom, aby přetáčivost této koncepce nějak umenšil (motor za nápravou a krátký rozvor!). To však pořádně nejde - proto to už nikdo nedělá. Je to desítky let překonané. Hlavní důvod je tady ten, že 911-a vypadá tradičně tak, jak vypadá - tak ji lidi chtějí!

PS - je dobré připomenout kořeny 911-y:
Je to rok 1933 a prototyp Tatry P570. Podle něho vznikl první Brouk a z něho Porsche 356 - předek 911 (po 2. válce). Pan Porsche byl ve třicátých letech při plnění úkolu Hitlera "Lidový Vůz pro III. říši" v Tatře Kopřivnice pečený-vařený.
Avatar - white label
14. 5. 2019 14:01
Re: Kdo se přidá další?
Desítky let je to překonané a přitom stále "nepřekonatelné". ;-)
14. 5. 2019 14:26
Re: Kdo se přidá další?
Stačí se zespodu podívat do motorového prostoru 911, u RS3 je po stranách motoru na každé straně minimálně 25 cm jalového prostoru a v tomto prostoru není nic než svody, takže místa pro samotný motor je tam bohatě, víc tento prostor využívá turbo, které tam má uložené i mezichladiče,
Avatar - pradeda777
13. 5. 2019 18:31
Re: Kdo se přidá další?
Tak Cayman GTS s 2.5 l 4 vál. motorem 269kW/420Nm a manuálem, si v testech docela pochvalují... :-!
14. 5. 2019 04:03
Re: Kdo se přidá další?
To už není ussssraný čtyřhrnek? ;-)
Avatar - iudex
14. 5. 2019 10:31
Re: Kdo se přidá další?
Tak keď už ussrraný štvorvalec, tak 2,5litrový a 350koňový, to sa asi celkom dá akceptovať. >:D
Ale je pravda, že atmo B6 z GT3 (čo i podladený) by asi svedčal viac, o zvuku nehovoriac (ten má ten B4 dosť zlý).
14. 5. 2019 04:04
Re: Kdo se přidá další?
To už není ussssraný čtyřhrnek? ;-)
Avatar - pradeda777
14. 5. 2019 09:42
Re: Kdo se přidá další?
Je, ale Porschemu, které má nějakou tu historii v placatých čtyřválcích se to dá odpustit..... ;-)
Avatar - CHerokee
13. 5. 2019 12:32
Palec nahoru
Na tohle auto nemám, asi ani mít nejspíše nebudu. Nicméně to vítám jako dobrou zprávu. Snad je napodobí více značek.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - white label
13. 5. 2019 17:03
PDK
"Předpokládá se, že v novém Porsche 911 GT3 bude atmosférický plochý šestiválec standardně spojen se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou..."
Nebude to spíš novější osmistupňové PDK?
Rozbalit vlákno
0
13. 5. 2019 19:50
Na seznamu proběhnulo info
že M3 bude i s manuálem a bez x-drive. Tak uvidíme:)
Nicméně, jak už někdo napsat výše, manuál bude velmi luxusní zboží...
Rozbalit vlákno
0