Porsche 911 GT3 má i v nové generaci pokračovat s atmosférickým šestiválcem
Porsche se svých atmosférických plochých šestiválců nevzdá. Nová generace modelu 911 GT3 má zůstat věrné odkazu svých předchůdců a s jedním dorazit v příštím roce.
Porsche sice již v rámci modernizace modelové řady 911 generace 991 v polovině tohoto desetiletí nahradilo u většiny jejích zástupců atmosférické motory novými třílitrovými šestiválci s přeplňováním dvojicí turbodmychadel, ale zároveň tehdy uvedlo, že u modelů GT3 a GT3 RS zachová pohonné jednotky bez přeplňování.
V rámci generace 991 se tedy Porsche 911 GT3 a GT3 RS mohla i nadále pyšnit svými atmosférickými čtyřlitrovými šestiválci. Poslední představený zástupce generace 991 v podobě modelu 911 Speedster, jehož odhalení se odehrálo ve druhé polovině letošního dubna je rovněž osazen plochým šestiválcem bez přeplňováním.
Motor o objemu 4,0 l nového modelu 911 Speedster disponuje výkonem 369 kW (501 k) a má údajně představovat novou generaci plochého atmosférického šestiválce. Podle magazínu Motor Authority mluvčí automobilky Porsche sice nepotvrdil, že právě tento motor zamíří do nového Porsche 911 GT3, ale uvedl, že má smysl jen používat pro nové vozy, protože nabízí lepší výkony i hodnoty emisí škodlivých výfukových plynů.
Díky těmto informacím máme očekávat, že Porsche v příštím roce představí model 911 GT3 na základech aktuální generace 992, který bude osazen právě tímto atmosférickým čtyřlitrovým šestiválcem, disponujícím nejvyšším výkonem 369 kW (501 k) a točivým momentem 470 N.m.
V souvislosti s modelem 911 Speedster bylo uvedeno, že tato pohonná jednotka může točit až 9000 otáček za minutu a má individuální tělesa škrticí klapky, díky čemuž jsou jeho reakce na pedál plynu ještě ostřejší než u ostatních silničních verzí 911.
Předpokládá se, že v novém Porsche 911 GT3 bude atmosférický plochý šestiválec standardně spojen se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, ale v rámci výbavy na přání bude k dispozici i s manuální šestistupňovou převodovkou.
Zdroj: Motor Authority