Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 911 GT3 má i v nové generaci pokračovat s atmosférickým šestiválcem

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 13. 5. 2019
29
29
Zobrazit náhledy (29)
Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911

Porsche se svých atmosférických plochých šestiválců nevzdá. Nová generace modelu 911 GT3 má zůstat věrné odkazu svých předchůdců a s jedním dorazit v příštím roce.

 

Porsche sice již v rámci modernizace modelové řady 911 generace 991 v polovině tohoto desetiletí nahradilo u většiny jejích zástupců atmosférické motory novými třílitrovými šestiválci s přeplňováním dvojicí turbodmychadel, ale zároveň tehdy uvedlo, že u modelů GT3 a GT3 RS zachová pohonné jednotky bez přeplňování.

V rámci generace 991 se tedy Porsche 911 GT3 a GT3 RS mohla i nadále pyšnit svými atmosférickými čtyřlitrovými šestiválci. Poslední představený zástupce generace 991 v podobě modelu 911 Speedster, jehož odhalení se odehrálo ve druhé polovině letošního dubna je rovněž osazen plochým šestiválcem bez přeplňováním.

Motor o objemu 4,0 l nového modelu 911 Speedster disponuje výkonem 369 kW (501 k) a má údajně představovat novou generaci plochého atmosférického šestiválce. Podle magazínu Motor Authority mluvčí automobilky Porsche sice nepotvrdil, že právě tento motor zamíří do nového Porsche 911 GT3, ale uvedl, že má smysl jen používat pro nové vozy, protože nabízí lepší výkony i hodnoty emisí škodlivých výfukových plynů.

Díky těmto informacím máme očekávat, že Porsche v příštím roce představí model 911 GT3 na základech aktuální generace 992, který bude osazen právě tímto atmosférickým čtyřlitrovým šestiválcem, disponujícím nejvyšším výkonem 369 kW (501 k) a točivým momentem 470 N.m.

V souvislosti s modelem 911 Speedster bylo uvedeno, že tato pohonná jednotka může točit až 9000 otáček za minutu a má individuální tělesa škrticí klapky, díky čemuž jsou jeho reakce na pedál plynu ještě ostřejší než u ostatních silničních verzí 911.

Předpokládá se, že v novém Porsche 911 GT3 bude atmosférický plochý šestiválec standardně spojen se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, ale v rámci výbavy na přání bude k dispozici i s manuální šestistupňovou převodovkou.

Zdroj: Motor Authority

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo se přidá další?
Šimpanz
| 14. 5. 2019
Stačí se zespodu podívat do motorového prostoru 911, u RS3 je po stranách motoru na každé straně minimálně 25 cm jalového prostoru a v tomto prostoru není nic než svody, takže místa pro samotný motor je tam bohatě, víc tento prostor využívá turbo, které tam má uložené i mezichladiče,
Avatar - white label
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo se přidá další?
white label
| 14. 5. 2019
Desítky let je to překonané a přitom stále "nepřekonatelné". ;-)
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo se přidá další?
starý_kluk
| 14. 5. 2019
Rozchod zadní nápravy se pořád zvětšuje, ale zároveň s rostoucí šířkou ráfků kol (pneumatik). Porsche stále a stále usilovně pracuje na tom, aby přetáčivost této koncepce nějak umenšil (motor za nápravou a krátký rozvor!). To však pořádně nejde - proto to už nikdo nedělá. Je to desítky let překonané. Hlavní důvod je tady ten, že 911-a vypadá tradičně tak, jak vypadá - tak ji lidi chtějí!



PS - je dobré připomenout kořeny 911-y:

Je to rok 1933 a prototyp Tatry P570. Podle něho vznikl první Brouk a z něho Porsche 356 - předek 911 (po 2. válce). Pan Porsche byl ve třicátých letech při plnění úkolu Hitlera "Lidový Vůz pro III. říši" v Tatře Kopřivnice pečený-vařený.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo se přidá další?
Šimpanz
| 14. 5. 2019
Ó ano.

1. Jestli by změna z podčtvercové koncepce na nadčtvercovou přinesla nějaké desetiny litru na úspoře spotřeby, tak je to docela šumák, protože žádný atmosférický motor s objemem 4 litry a výkonem 500hp s jakoukoliv koncepcí se není schopný dostat na 95 g/km ani omylem, jestli by se z 291 g/km dostali na 270 g/km tak mají pořád stejný problém a museli by jej řešit také stejně, tedy zavedením EV do portfolia aby se dostali na 95 g/km v průměru za flotilu.

2. Ostatní emise tato koncepce plní a to i v normách na roky 2020, 21 a dále. Takže tam žádný problém evidentně nemají.

3. Rozchod zadních kol se z generace na generaci u 911 rozšiřuje, takže by nebyl žádný problém zvýšit zdvih motoru a stále jej dostat do vymezeného prostoru. Jádro pudla je úplně jinde, Porsche nechce ztratit jednoznačné výhody podčtvercového motoru pro sportovní auto (rychlost/snadnost vytáčení, reakce motoru) a to je to wocogo.

Prostě změnou koncepce motoru by absolutně nic nedosáhli a do regulací EU v oblasti CO2 by se tak jako tak nevešli a navíc by zničili unikátní motor kvůli kterému je 911 ikona.
Avatar - Dinar
Re: Re: Re: Kdo se přidá další?
Dinar
| 14. 5. 2019
>:D :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku