Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda vstupuje do elektrické éry. První není, chce ale nabídnout inteligentní a ikonické elektrovozy

Mladoboleslavská automobilka v Bratislavě představila svůj první sériový elektromobil a plug-in hybrid. Byli jsme u toho!
Zpět na článek
26. 5. 2019 11:05
26. 5. 2019 11:11
26. 5. 2019 11:56
26. 5. 2019 19:58
26. 5. 2019 20:39
26. 5. 2019 23:56
27. 5. 2019 12:28
27. 5. 2019 13:00
27. 5. 2019 16:08
27. 5. 2019 16:24
27. 5. 2019 16:38
28. 5. 2019 10:36
10. 8. 2019 14:57
26. 5. 2019 08:58
Čínští zákazníci
Chromová lišta mezi zadními světly Superbu určitě nebude ústupek čínským zákazníkům, protože čínská lokální produkce v SVW si takové úpravy/odchylky od EU dělá běžně. Viz např. aktuální Octavia, kde dokonce vyměnili celé zadní čelo auta. Mne se ta linka u Superbu celkem líbí, navic tím jde dobře odlišit Sportline a L&K.
Rozbalit vlákno
1
26. 5. 2019 11:12
Re: Čínští zákazníci
Přesně ...rozepsal jsem se níže - než jsem tě přečetl. Kdyžtak mrkni.
To je prostě blábol...njn Bureš.
Avatar - M1chal
26. 5. 2019 09:03
Desítky let po konkurenci
První není, ale už teď je jasné, že vyhraje všechny srovnávací testy >:D
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ja Prvni 123
26. 5. 2019 11:32
Re: Desítky let po konkurenci
:-)
Odteď je to prostě tak, že malé auto nemůže být jiné, než elektrické....
26. 5. 2019 11:03
vzhledem k tomu
ze kupci skodovek jsou rozumu mdleho tak pro ne je inteligentni reseni i zehlicka na zhave uhliky
Rozbalit vlákno
2
26. 5. 2019 11:46
Re: vzhledem k tomu
To vieš, niekto aspoň mdlý rozum, a niekto žiadny.
26. 5. 2019 12:59
Re: vzhledem k tomu
na kupce folcvagnu sem ted nemyslel ale dik za pripominku :yes:
26. 5. 2019 11:05
Ikonické????
>:D >:D >:D
..tak tady je opravdu přání otcem myšlenky.
A to nejsem hater škodovky, nevadí mi.
Rozbalit vlákno
0
26. 5. 2019 11:11
Kristepane
pan Bureš opět perlí.
"osobně považuji za ústupek čínským zákazníkům"
Jasně buráčku, voni nedovedou dát lištu jen na auta pro Čínu asi, viď.
V Pekingu se prohánějí prodloužení Yetiiové s rezervou na pátých dveřích. To je zajímavý, že tady ne. Maj tak Koudyho kupé...tj. celá kastle jen pro Čínu.
Auta všech značek s trochu přepracovaným designem, který chtějí Číňané. A ausgerechnet u Supa to nejde a perou tam tu upocenou lištu i Evropanům. Jasně. Tos trefil :D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ja Prvni 123
26. 5. 2019 11:30
Jako když už elektroauto, tak malé a jednoduche...
Ale označovat tuhle krabičku od mýdla za ikonickou už fakt chce hodně odhodlání a osobního nasazení.
Rozbalit vlákno
3
26. 5. 2019 11:58
Re: Jako když už elektroauto, tak malé a jednoduche...
Podle mě to bylo myšleno celkově na "íčkové" Škodovky. Samozřejmě je to kravina páč Škodovka vyrábí vše jen ne ikonická auta. Ale to elektrické Šitygou je přesně to, co bych si představoval. Malé elektroauto na dojíždění do práce, tam a zpět lehce přes 100 km, nehodlám se v tom upéct, umrznout a táhnout se za kamionem, takže 265 km teoreticky by mohlo stačit. Jen to nesmí stát 2x tolik co spalovák. Pak zapomenu na snahu jezdit hromadnou dopravou. Akorát nevím, jestli tohle je něco, čeho ti aktivisti za elektroauta chtěli dosáhnout :)
Avatar - WinDiesel
26. 5. 2019 17:29
Re: Jako když už elektroauto, tak malé a jednoduche...
Problém je pořád ten stejný, 2x vyšší cena.
kdyby cena EV byla dokonce nižší než cena spalováků, lidi by zkousli úplně všechno.
To si progresivisti neuvědomují, v první řadě jde o pořizovací cenu.
Avatar - Ja Prvni 123
26. 5. 2019 18:19
Re: Jako když už elektroauto, tak malé a jednoduche...
No, a i tak je cena jen 2x vyšší proto, že většina nákladů na vývoj je rozpuštěna mezi normální auta - tedy ty se spalovacími motory.
26. 5. 2019 11:56
AKU
aku s rozmerem 1,1 x 1,7 x 0,3m, tedy 560 litru mi prijde hodne premrzteny.
kdyz vezmu klasickej clanek 18650 z rozmerama D18*65mm, tedy dejme tomu kvadr 2*2*7cm, tak zebere objem 0,028 litru a da to 10Wh
na cca 40kWh tedy je potreba 4tis clanku a objem 112 litru, tedy 5x min nez udavanejch…
Rozbalit vlákno
0
Avatar - WinDiesel
26. 5. 2019 12:00
Kolín chrlí miniauta ...
… a Škoda Auto chrlí moudra jak moc potřebujeme yntelygentní a ykonycká miniauta z Boleslawi za dvojnásobnou cenu.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ja Prvni 123
26. 5. 2019 18:22
Re: Kolín chrlí miniauta ...
No, ale Kolín chrlí už jen Toyotu, ne?
... konec Evropy v přímém přenosu.
26. 5. 2019 19:58
Mohol
by mi niekto vysvetlit preco tesla od roku 2012 dokaze davat baterky do podlahy a prednu cast pouzivat ako dalsi kufor(frunk) a skodovka v roku 2019 to nedokaze? Inak to citigo vyzera fakt zle a nekupil by som ho ani keby stalo rovnako ako benzinove. Predpokladam ze interier bude rovnaka bieda ako tomu bolo doteraz(uz to ma aj plastove podbehy ci stale je to cisty plech?)Ak toto ma byt zaciatok ery elektrickych skodoviek tak dufam ze to bude uz len lepsie.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Ja Prvni 123
26. 5. 2019 20:39
Re: Mohol
No, to vyřešili tak, že benzínové už prostě nekoupíš...

Zatím je ještě možné odejít k jinému výrobci. Doufám, že volby do EP dopadnou dobře = zastaví to chrlení sebelikvidačních nesmyslů.
Avatar - twistedTSD
26. 5. 2019 23:56
Re: Mohol
To je trochu irelevantní vzhledem k tomu, že Citigo bylo primárně spalovák a za cenu Tesly jich koupíš několik. Navíc vpředu nejsou baterie, ale pohonné ústrojí.
Avatar - Emel
27. 5. 2019 12:28
Re: Mohol
Stálo rovnako ako benzínové, ty jsi srandista :-)

Podívej se na ceník Zoe... tam jsi 800+. U Citigo se spekuluje o ceně pod 500, někde jsem zahlédl spekulaci 470. To je sice pořád cena hezkého kompaktu, ale... mezi EV je to teda asi slušná nabídka. I za krabičku co vypadá jak lednička a kilo dá za 12s.
Avatar - holden2
27. 5. 2019 13:00
Re: Mohol
maximalka za 12 je dobra hodnota. kdo z vas to da
27. 5. 2019 16:08
Re: Mohol
zaklad citigo stoji 200tis, dejme tomu, ze tolik bude stat i s elektromotrem bez AKU a elektroniky. cena aku je dnes kolem $150/kWh (tesla se blizi k $100), takze tech 40kwh je $6000, tedy cca 150tis, tedy pod 500 tis celkove s rezervou vcetne DPH.
potiz je spis v tom, ze to je malicky auticko jen na pojizdeni po meste, jinde nepouzitelne, navic v pripade nehody s velkym rizikem vazneho zraneni.
lepsi by bylo dat AKU do fabie, ta je schopna s prihourenim oci i zastat auto na pojizdeni po blizsim okoli.
az bude elektricka fabie, uz to bude na zvazeni, u citiga neni co zvazovat
Avatar - Emel
27. 5. 2019 16:24
Re: Mohol
Noo... je to prostě potřeba brát jako městské auto... což na druhou stranu je jedna z implementací, které dávají největší smysl. A Cígo hospodaří s obestavěným prostorem dobře.

Beru že Zoe je spíš velikostně konkurent Fabie, ale taky má 41kWh baterku a fakt stojí 800+... e-Up stál 600+. Takže pokud by bylo Cígo za 470, tak je to s přehledem nejlevnější EV na trhu... ne?
https://www.eon.cz/…ena-vas-prekvapi
27. 5. 2019 16:38
Re: Mohol
je potreba se na to divat v horizontu minimalne 2-3 let
ted konkurence v tehle tride zadna, prodeje mizivy, proto ta cena
s konkurenci a prodeji pujde cena dolu
i kdyby cena AKU zustala na $150/kWh, porad jsi vcetne elektroniky na cene maximalne +200tis.
a dat dohromady elektromotor, elektroniku a AKU je min narocny nez spalovaci motor, velky chladic, katalyzator, vyfuk, nadrz, palivove potrubi, starter, alternator, prevodovku, spojku a ja nevim co jeste ….
Avatar - Emel
28. 5. 2019 10:36
Re: Mohol
Pokud k tomu konkurence Škodu dotlačí, tak evidentně bude muset cenu upravit. Já bych naopak řešil tady a teď... a tady a teď je to sice dost ubohá krabice, ale fakticky je to EV s nejnižší cenou na trhu... takže díky tomu má svoje místo. Můj názor.
10. 8. 2019 14:57
Re: Mohol
Také si myslím že cena by mohla být dalko nižší, než 400. Protože když spalovací citigo stojí 200, tak když vyhodíte motor, převodovku, spojku, vstřiky, čerpadla, olej, nádrž na benzín, a milion dalších věcí potřebných pro spalovací pohon, tak budete třeba jen na 100 tísících. Plus ta baterie jak píšete 150 plus elektromotor a měnič, jakže 300, plus marže a dph a jste na 350. Nicméně díky tomu, že je to nové si Škodovka nahodí cenu atakující 500 tisíc. Moc nevěřím že to dá za avizovaných 450. Je to škoda, to auto je do města naprosto ideální.

A to co říkáte, že je to potíž, že je to maličké. Podle mne není pravda. To je spíš výhoda. A navíc na to jak je malé je uvnitř docela dost prostorné i pro dospělý na zadních sedadlech a kufr to má také docela dost velký, což mne překvapilo.

Měl jsem teď na 14 dní pujčený VW eUP, což je to samé v bledě modrém.

S eUPem se tak neuvěřitelně dobře jezdí! Že ten kdo to nezkuksí neuvěří. Jezdil jsem s tím po městě a i s tou "pidi" baterkou co současný eUP má to bylo v pohodě. A dokonce i do "blízkého" okolí Prahy. Jel jsem s tím po dálnici do Hradce a kousek dál. Což to auto samozřejmě nedá, ale po cestě je mnoho rychlonabíječek, takže s jednou zastávkou uprostřed na nabíječce kde jsem strávil přesně 13 minut to bylo úplně v pohodě. A navíc po dálnici jsem měl prakticky pořád nohu na podlaze a jel přesně 131 km/h, protože pak už to brzdí, protože to má omezovač. Což mne nejvíc brzdilo, protože toauto by jelo víc. Omezovač bych dal na 150 a bylo by to v pohodě. Takhle se nedalo moc předjíždět auta co jedou 125-130, protože s tím autem se nedá zrychlit při tom předjíždění. To mi vadilo asi nejvíc.
Jinak s tím novým Citigo iV, kteý má mít 2x větší baterii tj. nějakých 38 kWh bude mít to auto dojezd dvojnásobný než současný eUP, tak dojezd do "blízkého" okolí měst bude legrace a už to nebude jen městský přibližovadlo, ale i dojedete s tím po dálnici i do Brna s jednou 15 minutovou přestávkou a to už není tak špatné na městsk